Emil Zola (1840-1902)
Francuski pisarz, główny przedstawiciel naturalizmu. Ważniejsze dzieła: „Rougon-Macquartowie” , „Teresa Raquin”, „Laurdes”, „Paryż”, „Germinal”, „Rzym”, „Nana”.
Emil Zola jest też autorem serii opowiadań znakomicie opisujących ludzkie dramaty:
1.Zgon Oliwiera Becaille / czyta Artur Barciś - 93 minuty
2. Nantas/ czyta Joanna Lissner - 103 minuty
3. Radykał/ czyta Joanna Lissner - 117 minut
4. Atak na młyn/ czyta Joanna Lissner - 90 minut
5. Feta w Coqueville/ czyta Andrzej Szopa 86 minut
Emil Zola (1840-1902)
Francuski pisarz, główny przedstawiciel naturalizmu.
Ważniejsze dzieła:
Rougon-Macquartowie; Teresa Raquin;
Laurdes; Rzym; Paryż; Germinal; Nana.
Emil Zola jest też autorem serii opowiadań znakomicie opisujących ludzkie dramaty:
Zgon Oliwiera Bacaille, Atak na młyn, Jak ludzie umierają, Powódź, Nantas, Radykał.
Czyta: Joanna Lissner
Emil Zola (1840-1902)
Francuski pisarz, główny przedstawiciel naturalizmu. Ważniejsze dzieła:
Rougon-Macquartowie; Teresa Raquin;Laurdes; Rzym; Paryż; Germinal; Nana.
Emil Zola jest też autorem serii opowiadań znakomicie opisujących ludzkie dramaty:
Zgon Oliwiera Bacaille, Atak na młyn, Jak ludzie umierają, Powódź, Nantas, Radykał.
Czyta: Artur Barciś
Emil Zola (1840-1902)
Francuski pisarz, główny przedstawiciel naturalizmu. Ważniejsze dzieła:
Rougon-Macquartowie; Teresa Raquin;
Laurdes; Rzym; Paryż; Germinal; Nana.
Emil Zola jest też autorem serii opowiadań znakomicie opisujących ludzkie dramaty:
Zgon Oliwiera Bacaille, Atak na młyn, Jak ludzie umierają, Powódź, Nantas, Radykał.
Czyta: Joanna Lissner
Emil Zola (1840-1902)
Francuski pisarz, główny przedstawiciel naturalizmu. Ważniejsze dzieła:
Rougon-Macquartowie; Teresa Raquin;
Laurdes; Rzym; Paryż; Germinal; Nana.
Atak na młyn to pełne napięcia opowiadanie o ludzkich dramatach.
Przekład:Zygmunt Niedźwiecki
Czyta: Joanna Lissner
Feta w Coqueville to pełna humoru nowela opowiadająca o dwóch zwaśnionych rodach małej
osady rybackiej. Niecodzienny połów, którego plonem są beczki pełne likieru, diametralnie zmienia stosunki pomiędzy mieszkańcami osady,
Przekład:Zygmunt Niedźwiecki
Czyta: Andrzej Szopa
Ponadczasowa powieść Emila Zoli "Pieniądz" w nowym wydaniu, z uwspółcześnionym językiem. Zola portretując inwestorów na giełdzie paryskiej w czasach napoleońskich uchwycił uniwersalne zachowania inwestorów. Krachy, manipulacje, chciwość. To wszystko do dziś charakteryzuje rynki finansowe.
***
Wystarczy przez jakiś czas pobyć w towarzystwie inwestorów giełdowych, posłuchać wypowiedzi analityków lub komentatorów, poczytać wypowiedzi spekulantów na forach i w mediach społecznościowych, by przekonać się, że Zola w genialny sposób uchwycił naturę ludzi próbujących swoich sił na rynkach finansowych. Postaci ukazane w Pieniądzu to nie są spekulanci i inwestorzy ze świata, który przeminął, lecz postaci uniwersalne i ponadczasowe. Gdy ludzie zmagają się z namiętnościami, jakie rodzi gra giełdowa, zachowują się niemal identycznie bez względu na to, czy są arystokratami w cylindrach na giełdzie paryskiej, inwestorami w salach dogrywek na warszawskiej giełdzie w latach dziewięćdziesiątych XX wieku, czy też spekulantami grającymi dziś za pośrednictwem smartfonów i komputerów na rynkach kryptowalut i foreksie.
Z posłowia Grzegorza Zalewskiego
Ojcowie, mężowie, kochankowie porwani namiętnym zapałem kobiet, dając teraz zlecenia swoim maklerom, powtarzali rozbrzmiewający wokół okrzyk: „Bóg tak chce!”. A za nimi tłoczyła się przerażająca masa maluczkich, gromady ciurów obozowych ciągnące za armią; namiętność, która zstąpiła z salonów do pokoi służbowych, którą mieszczanin zaraził robotnika i chłopa, rzucała w ten szaleńczy taniec milionów biednych nabywców paru skromnych akcji: stróżów mających wkrótce porzucić służbę, stare panny z kotami, emerytów prowincjonalnych żyjących za dziesięć su dziennie, księży wiejskich zubożonych przez jałmużny, całą tę masę drobniutkich rentierów, wybladłych i wynędzniałych, których każda katastrofa giełdowa wymiata za jednym zamachem, niczym zaraza morowa, i wrzuca do wspólnego grobu.
Fragment książki
Olivier Bécaille nie żyje? W każdym razie jest to diagnoza - ??tak stierdza lekarz, wezwany przez żonę. Ale nieszczęśnik ma tylko wygląd trupa: więźnia swojego bezwładnego ciała, nadal postrzega świat wokół siebie. A jeśli ludzie oszukani jego odrętwieniem, pochowają go żywcem?
Zbiorek zawiera również nowele Nantas, Powódź oraz Les coquillages de monsieur Chabre.
One of Zola's darkest and most violent works - a tense thriller of political corruption and a graphic exploration of the criminal mind, as a murder is committed on the new railways of the Second Empire.
Emil Zola (1840-1902)
Francuski pisarz, główny przedstawiciel naturalizmu. Ważniejsze dzieła: „Rougon-Macquartowie” , „Teresa Raquin”, „Laurdes”, „Paryż”, „Germinal”, „Rzym”, „Nana”.
Emil Zola jest też autorem serii opowiadań znakomicie opisujących ludzkie dramaty:
1. Feta w Coqueville
2. Nantas
3. Radykał
4. Zgon Oliwiera Becaille
5. Atak na młyn
Czyta:
Joanna Lissner
Artur Barciś
Andrzej Szopa
MP3
Emil Zola - mistrz naturalizmu jest twórcą monumentalnego cyklu powieści o społeczeństwie francuskim w XIX wieku, którego Nana, jest jedną najciekawszych i najdoskonalszych części. Historia paryskiej kurtyzany, pięknej, ponętnej kobiety, pełnej uczuć i pasji, opisy jej skomplikowanego życia, tragedii, wzlotów i upadków, na tle tętniących życiem paryskich teatrów, salonów i balów - doskonale ukazuje Francję w epoce Drugiego Cesarstwa. Wyczerpujące opracowanie, pomocne informacje, komentarze do tekstu - ułatwiają zrozumienie tej wymagającej lektury. Powieść należy do klasyki literatury światowej, serdecznie polecamy!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?