W ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy – podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać
i uczyć” wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, został do niego dodatkowo opracowany pakiet pomocy dydaktycznych – zabawek edukacyjnych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiety dla każdego dziecka z jego grupy.
Podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć”:
wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci
w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków;
konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego;
uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków.
To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się:
o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola;
o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego
i kształtowania ważnych umiejętności; poznasz także krótką charakterystykę procesu uczenia się maluchów;
o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia;
jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych;
o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można;
jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem;
o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo;
o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci;
o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów;
o wspomaganiu najmłodszych w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radzili sobie w każdej sytuacji;
o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania – konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw;
o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania;
o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych
w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego – przykłady wspólnych zajęć;
o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.
Jest to kolejna książka adresowana do rodziców, wychowawców i nauczycieli, dla których ważny jest rozwój uwagi i pamięci dziecka.
Autorki ? na podstawie badań i obserwacji sześciolatków i młodszych uczniów ? przedstawiają programy działania, które pomogą uczyć dzieci:
? skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania tego, co ważne;
? skutecznego uczenia się wierszy na pamięć;
? uważnego patrzenia i zapamiętywania;
? zapamiętywania szeregów czynności i przewidywania, co będzie dalej;
? uważnego słuchania, aby zapamiętać to, co ważne i potrzebne;
? prezentowania siebie, a także obdarzania uwagą innych i zapamiętywania, jak wyglądają i jak się nazywają.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?