Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
Identyfikowanie, pomiar, usprawnianie
-
Autor: Skrzypek Elżbieta Hofman Mariusz
- ISBN: 9788375267105
- EAN: 9788375267105
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wolters Kluwer
- Format: 16.8x24.1cm
- Język: polski
- Seria: ZARZĄDZANIE I MARKETING
- Liczba stron: 180
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
43,34złCena detaliczna: 59,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,34 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Przedsiębiorstwo dostosowujące się do wymagań dzisiejszego dynamicznego otoczenia może osiągnąć przewagę konkurencyjną jedynie na drodze ciągłych, systematycznych usprawnień. Takie podejście uzasadnia ideę zarządzania procesami przedsiębiorstwa.
Opisywane w tej książce kompleksowe zarządzanie procesami obejmuje kilka elementów, z których najważniejsze to:
- wyznaczenie kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa oraz zestawu celów strategicznych, z których wynikają cele procesów, wyodrębnienie funkcji właściciela procesu, czyli osoby zajmującej odpowiednią pozycję w organizacji, która ma obowiązek dbać o prawidłową realizację procesów i gwarantować podejmowanie działań doskonalących,
- identyfikowanie oraz wizualizowanie realizowanych procesów - określenie jednostek funkcjonalnych, przez które proces przebiega, kolejnych działań wykonywanych w procesie oraz zasobów i informacji znajdujących się na wejściu i wyjściu procesu, przygotowanie zestawu mierników służącego do oceny skuteczności oraz efektywności procesów przedsiębiorstwa, czyli określenia w sposób całkowicie mierzalny wyników, jakie generują jego poszczególne procesy,
- prowadzenie systematycznego i przemyślanego usprawniania procesów służącego ich lepszemu funkcjonowaniu.
Powyższe zagadnienia uzupełnione są omówieniem roli i funkcji procesów w innych koncepcjach zarządzania, takich jak zarządzanie jakością, projektami oraz wiedzą i kapitałem intelektualnym.