Witajcie! Zapraszamy do świata Pokmonów. Od 25 lat seria ta dostarcza rozrywki rzeszom aspirujących trenerów. Rozpoczęta jako zaledwie pomysł Satoshi Tajiriego, który czerpał inspiracje z dziecięcych doświadczeń z chwytaniem owadów, przerodziła się w duet gier na Game Boya, które podbiły serca Japończyków. A następnie kieszonkowe potwory postanowiły szturmem podbić resztę świata. Ewoluując w stronę gier wideo, zabawek, kart kolekcjonerskich, mangi, anime i jeszcze więcej, Pokmon błyskawicznie przekształcił się w olbrzyma multimediów. Super skuteczna strategia utrzymywania popularności dzięki regularnemu dołączaniu nowych potworów, gier i regionów do zbadania zapewniła mu pozycję najbardziej udanej franczyzy medialnej na świecie. Dziś niemal niemożliwe byłoby znalezienie kogoś, kto nie rozpoznaje Pikachu, Asha Ketchuma czy ikonicznego logo Pok Ball. W tym specjalnym świątecznym wydaniu zabierzemy cię w podróż po świecie Pokmonów, od pierwszej generacji aż do ósmej. W naszej wyprawie dowiemy się, co nowego niosła do serii każda era, zbadamy każde kolejne rozszerzenie Pokdex i zagłębimy się w opowieści związane z grami, seriami telewizyjnymi i nie tylko. Niezależnie od tego, czy jesteś Profesorem Pokmonów, czy aspirującym trenerem stawiającym pierwsze kroki na Indigo Plateau, jesteśmy przekonani, że spodoba ci się ta przejażdżka. Twoja własna legenda Pokmonów za chwilę się rozwinie. Świat marzeń i przygód z Pokmon czeka. Ruszajmy! IKONICZNE POTWORY ZBADAJ CAŁY POKDEX, ZACZYNAJĄC OD BULBASAURA, NA CALYREKSIE KOŃCZĄC EKSPLORACJA KAŻDEJ ERY PODRÓŻ PRZEZ HISTORIĘ CAŁEJ SERII, OD KANTO AŻ PO GALAR KARTY KOLEKCJONERSKIE ZAGŁĘB SIĘ W HISTORIĘ STRATEGICZNEJ I JAKŻE SATYSFAKCJONUJĄCEJ GRY KARCIANEJ WEWNĄTRZ ANIME ZANURZ SIĘ GŁĘBOKO W NIEZAPOMNIANĄ SERIĘ TELEWIZYJNĄ I KULTOWE FILMY
Praca domowa na ten tydzień odrobiona? Nie zapominaj o codziennym ćwiczeniu umysłu!Rozwiązując łamigłówki zwiększasz swoją sprawność umysłową, a przy tym dobrze się bawisz. Najwybitniejsze umysły w historii ludzkości pewnie zgodziłyby się z moją opinią, a zatem nie trać żadnej okazji do ćwiczeń mózgu.Rozwijaj swój umysł i obudź w sobie geniusz dzięki tej stymulującej kolekcji łamigłówek - idealnej dla miłośników zagadek niezależnie od wieku. Po prostu wybierz którąkolwiek łamigłówkę, sięgnij po ołówek i do dzieła!Łamigłówki zostały ułożone (i potrójnie sprawdzone) przez Dana Moore'a, fachowca w tej dziedzinie.***Dan Moore jest ekspertem w dziedzinie łamigłówek i dyrektorem Clarity Media Ltd., firmy zajmującej się wydawaniem puzzli łamigłówek. Pracując w branży ponad dekadę, napisał ponad 100 książek z łamigłówkami. Posiada tytuł magistra filozofii Uniwersytetu Cambridge, gdzie studiował filozofię umysłu i logikę.
Opis książki: Łamigłówki logiczne. Wytęż umysł w 96 zagadkach matematycznychMatematyka jest... zabawna! Powiedz, jakie są Twoje relacje z królową nauk. Lubisz ją czy spotykacie się wyłącznie służbowo? A może po nocach śnisz o tym, jak stoisz przed tablicą z kredą w ręku, przed sobą masz równanie do rozwiązania, a w głowie absolutną, przerażającą pustkę? Mamy nadzieję, że nie, ale (także z własnych) doświadczeń wiemy, że cóż... to się zdarza. A nie powinno! Ponieważ matematyka wcale nie jest straszna. Matematyka powinna być, bywa, jest zabawna! Podczas rozwiązywania zadań matematycznych można się naprawdę świetnie bawić. Nie wierzysz? Udowodnimy Ci to. Sięgnij po Łamigłówki logiczne. Wytęż umysł w 96 zagadkach matematycznych, weź do ręki ołówek albo długopis i nastaw się na relaks. Przy czym myślenie nad kolejnymi zadaniami dostarczy Ci nie tylko miłej rozrywki, pomoże także rozwinąć matematyczną wyobraźnię, udoskonalić spostrzegawczość i wytrenować umiejętność uważnego czytania tekstu. Uwaga! W mierzeniu się z Matematycznymi żartami pomoże znajomość przedmiotu na poziomie podstawowym - ale też poczucie humoru i duży dystans do naukowego ujęcia matematyki!
Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi to książka skierowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy poszukują ciekawej formy przeprowadzania zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wyliczanki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy.
Ten wymagający, ciekawy a czasem zaskakujący zbiór zagadek logicznych i łamigłówek z pewnością Cię zachwyci. Oto ponad 500 zadań o rosnącym stopniu trudności, ułożonych w dwudziestu częściach o rosnącym poziomie trudności, pozwalających na sprawdzenie i rozwinięcie intelektu. To idealna książka dla każdego miłośnika zagadek, który pragnie wystawić na próbę swoje umiejętności a przy tym dobrze się bawić!
Mat stanowi ostateczny cel i uwieńczenie partii szachowej, atak matowy zaś zasługuje na miano ostatecznej akcji na szachownicy, w stosunku do której inne działania mają tylko charakter pomocniczy. Vladimir Vuković (z Wprowadzenia) Sztuka ataku to jedna z najznakomitszych pozycji literatury szachowej. Autor wyjaśnia w niej, dlaczego atak raz kończy się sukcesem, a kiedy indziej nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Odkrywa tajniki - również te najbardziej złożone - tego najważniejszego elementu królewskiej gry. Uważna lektura zawartych w książce zasad i analiz podniesie na wyższy poziom umiejętności każdego entuzjasty szachów. Obecne wydanie zostało poprawione i uzupełnione przez Johna Nunna. W tej książce Vuković opisuje generalne zasady skutecznego atakowania, prowadząc drobiazgową analizę przedstawianych pozycji. Czytelnik znajdzie w niej takie zagadnienia ofensywy, jak: - różne formy ataku, - wzory pozycji matowych, - pole i punkty matowania, - sztuka prowadzenia ataku matowego.
W tej publikacji znajduje się 20 zagadek. Każda składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz karty ze zdjęciami. Jedna zagadka to 3 dźwięki. Na początku zabawy wybieramy jedną zagadkę i rozkładamy pomieszane kartoniki przed dzieckiem. Puszczamy mu odpowiednią ścieżkę dźwiękową. Maluch układa obrazki i wkłada je do kieszonek. Jeśli dziecko prawidłowo rozwiązało zagadkę, po odwróceniu planszy otrzyma nagrodę: obrazek tematycznie związany z zadaniem. Zagadki dotyczą rzeczy znanych i bliskich dziecku, takich jak czynności higieniczne czy odgłosy z ulicy. Dzięki nim można jednak poszerzać wiedzę małego człowieka. Układając obrazki, dziecko może usłyszeć dźwięki, których do tej pory nie znało, na przykład odgłos pisania na maszynie. Rozwiązywanie zagadek może być także doskonałym wstępem do rozmowy. Dźwięki naszego otoczenia to pozycja przeznaczona dla najmłodszych dzieci, które dzięki niej nauczą się czegoś nowego, udoskonalą swoje zdolności słuchowe i będą się wspaniale bawić.
W książce Metody szachowego treningu zaprezentowane są działania zmierzające do właściwego ukształtowania szachowej osobowości. Tematy przedstawione są w taki sposób i w takiej kolejności, aby każdy szachista mógł samodzielnie pracować, rozwijając swoje szachowe umiejętności i osiągać coraz lepsze rezultaty w praktycznej grze. Wiele informacji o szachowym treningu związanych jest z aspektami formy psychicznej i fizycznej zawodnika. W książce omówione są wszystkie elementy wiedzy szachowej analiza własnych partii, ocena pozycji i wybór planu gry, praktyczna gra oraz nauka szachowej klasyki.Książka złożona jest z trzech części tematycznych. Pierwsza, to siedem rozdziałów przekazujących informacje o sposobach treningu i praktycznej grze. Drugą część stanowią szachowe testy. Część trzecia zawiera partie uczniów Szachowej Szkoły analizowane przez arcymistrza Artura Jusupowa.Książka Metody szachowego treningu dostarczy każdemu szachiście wielu cennych informacji, szczególnie na temat indywidualnego przygotowania do gry turniejowej.
Przekonaj się, czy potrafisz dorównać Sherlockowi Holmesowi. W tej ciekawej kolekcji znajdziesz zagadki wymagające więcej lub mniej czasu na rozwiązanie. Wybierz zagadkę, włącz stoper i sprawdź, czy potrafisz utrzymać nerwy na wodzy mimo upływającego czasu. Zagadki dotyczą różnej tematyki i wiele z nich wymaga zdolności myślenia lateralnego. Znajdziesz tu również zagadki matematyczne, logiczne, wymagające spostrzegawczości, dobrej pamięci, kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów. W książce są zagadki, których rozwiązanie zajęłoby słynnemu Sherlockowi Holmesowi zaledwie 30 sekund, ale są i takie łamigłówki, które wymagają aż 10 minut. Rozwiąż je wszystkie i udowodnij, że masz równie bystry umysł jak wielki detektyw. Dan Moore jest ekspertem w dziedzinie łamigłówek i dyrektorem firmy Clarity Media Ltd., specjalizującej się w tworzeniu łamigłówek, szarad i krzyżówek. Zajmując się tą tematyką od ponad dekady opracował ponad 100 książek z łamigłówkami. Ukończył filozofię na Uniwersytecie Cambridge, gdzie specjalizował się w filozofii umysłu i logice.
Kultowa ""Blokada"" wybitnego Arona Nimzowitscha po raz pierwszy w JĘZYKU POLSKIM w całkowicie wyjątkowej i unikatowej formie - w jednej książce połączone zostały dwie pozycje: wspomniana powyżej znana już ""Blokada"" oraz całkowita nowośćpt.. ""Współczesne traktowanie blokady"" autorstwa Mistrza Polski, IM Jana Przewoźnika.Książki na temat strategii Arona Nimzowitscha już lata temu zostały uznane jako niezbędnik w bibliotece każdego rozwijającego się szachisty, a na ich studiowaniu wyrosły całe pokolenia wybitnych arcymistrzów.My przedstawiamy jedno z jego najwybitniejszych dzieł w nowej odsłonie.Dlaczego ""blokada""?Jednym z najważniejszych elementów strategii szachowej jest aktywizacja własnych figur na szachownicy.Nie mniej ważnym jednak jest ograniczenie tej aktywności u przeciwnika.Tym właśnie zajmuje się ""Blokada"" - nie trzeba zatem tłumaczyć dlaczego warto pochylić się nad tą pozycją w drodze do szachowego doskonalenia.
Autor przygotował materiał, który zawiera propozycje gry wariantów przeciwko debiutom zamkniętym i półzamkniętym Każdemu debiutowi autor poświęcił tyle miejsca, na ile zasługuje ze względu na bogactwo wariantów i częstość jego występowania w praktyce turniejowej. Autor celowo ominął większość systemów z nieprzyjętego gambitu hetmańskiego, które w zasadzie powinny być obowiązkowe w repertuarze debiutowym zawodnika rozpoczynającego partię posunięciem 1.d2-d4. Głównym powodem tej decyzji jest fakt, że grający białymi przeciw temu debiutowi musiałby sobie przyswoić kilkanaście samodzielnych wariantów nieprzyjętego gambitu hetmańskiego.
Autor zaproponował w niniejszej książce wybrane warianty w obronie czigorina, w kontrgambicie Albina, w partii katalońskiej, w gambicie budapesztańskim oraz w wymiennym wariancie gambitu hetmańskiego. W pozostałych debiutach autor poleca interesujące systemu, do których należą: wariant Samischa w obronie królewsko-indyjskiej, system 1.d4 d4 2. c4 c6 3. Sf3 Sf6 4.Hc2 w obronie słowiańskiej oraz system 1.d4 Sf6 2.c4 g6 3.Sc3 d5 4.Hb3 w obronie Grunfelda. Poza tym rozpatrywana jest obrona holenderska, w której białe reagują przez fianchetto królewskiego gońca. Na uwagę zasługuje również system 1.d4 d5 2.c4 dc4 3. e4 w przyjętym gambicie hetmańskim. Większość zaproponowanych przez autora wariantów debiutowych, powinna zainteresować graczy pozycyjnych, którzy lubią spokojne pozycje. Tej książki nie można traktować jak uniwersalny lek na wszystko, ale powinna ona Czytelnikowi służyć do konstrukcji lub przemeblowania własnego repertuaru debiutowego, oraz do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie debiutów zamkniętych i półzamkniętych.
Zapraszam cię do odkrywania gier i zabaw, które dodadzą energii, zintegrują zespół i będą okazją do aktywnego wypoczynku z rodziną. Wśród propozycji znajdziesz nowe inspiracje, a także zabawy dobrze znane z przeszłości. Gry z tej książki: - są oznaczone odpowiadającymi im porami roku, - przeprowadzone na świeżym powietrzu rozwijają ciało i umysł dzieci, - integrują grupę i sprawiają wszystkim biorącym udział w zabawie mnóstwo radości! Książka przyda się rodzicom, wychowawcom, osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą oraz animatorom czasu wolnego.
Odkryj nowe przygody Minecraftowego Frigiela i jego wiernego kompana Fluffy'ego!Frigiel i Abel zdobywają drugą skrzynię Kresu w Lesie Varogg. Po powrocie dowiadują się, że Deryn Swale wykorzystał ich nieobecność, aby zaatakować miasto Sarmatek. Abel pragnie udać się do Heikan, żeby przemówić ojcu do rozumu, jednak nagli czas na Kwiecistych Równinach Meraim armia magów przygotowuje się do starcia z dziesięciokrotnie liczniejszym wojskiem Lludda Lawa. W tym samym czasie Alice poznaje Toma Rachu-Ciachu, przywódcę złodziei z Ulan Warki. Mężczyzna proponuje dziewczynie, że pomoże jej uwolnić Chiron z lochów westchnień.4 tom przygód Frigiela i Fluffy`ego w świecie Minecrafta.
Witaj w świecie gier i zabaw!
Znajdziesz tutaj propozycje spędzenia wolnego czasu, a także sposoby na ćwiczenie konkretnych umiejętności ruchowych i językowych.
Gry z tej książki:
- są dostosowane do różnych grup wiekowych,
- przeprowadzane na powietrzu rozwijają ciało i umysł dzieci,
- integrują grupę i sprawiają wszystkim biorącym udział w zabawie mnóstwo radości!
Książka przyda się rodzicom, wychowawcom, osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą oraz animatorom czasu wolnego.
Podręcznik kombinacji szachowych dr. Tarrasha to unikalna pozycja, która powstała w oparciu o fragment pracy Siegberta Tarasha - „Gra w szachy” traktujący o kombinacjach.
W przeciwieństwie do innych dostępnych na rynku pozycji o kombinacjach jest nie tylko ich zbiorem, ale także opisuje mechanizmy kombinacji oraz wyjaśnia je. Dzięki temu staje się niepowtarzalna i przydatna na każdym etapie rozwoju.
Książka jest przeznaczona dla szachistów od V do II kategorii, chociaż niektóre jej fragmenty przydadzą się także szachistom I kategorii.
Autor przygotował materiał, który zawiera propozycje gry wariantów przeciwko debiutom otwartym i półotwartym. Każdemu debiutowi autor poświęcił tyle miejsca, na ile zasługuje ze względu na bogactwo wariantów i częstość jego występowania w praktyce turniejowej. W celu ominięcia gąszczu skomplikowanych wariantów autor celowo opuścił szereg popularnych debiutów otwartych takich jak partia hiszpańska, partia włoska, obrona rosyjska i innych,a w zamian zaproponował dobrze opracowane warianty partii wiedeńskiej, którą można potraktować jako uniwersalną broń przeciwko 1...e5.
W pozostałych debiutach autor poleca interesujące kontynuacje, do których należą: kontynuacja 3.f4 w obronie sycylijskiej, klasyczna kontynuacja 3.Sc3 w obronie francuskiej, wariant wymienny w obronie Alechina i przeciwko obronie Caro-Kann. Większość zaproponowanych przez autora wariantów debiutowych, powinna zainteresować graczy kombinacyjnych, którzy lubią ostre pozycje i romantyczne szachy.
Tej książki nie można traktować jak uniwersalny lek na wszystko, ale powinna ona Czytelnikowi służyć do konstrukcji lub przemeblowania własnego repertuaru debiutowego, oraz do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie debiutów otwartych i półotwartych.
Figury geometryczne są wszędzie. Nie wierzysz? Rozejrzyj się dookoła. Domy to sześciany i prostopadłościany. Okna to kwadraty lub prostokąty. A czy znaki drogowe nie przypominają Ci kół i trójkątów? W tej książce przygotowaliśmy dla Ciebie łamigłówki związane z geometrią. Znajdziesz tu ciekawe zadania polegające na dopasowywaniu elementów do szablonu, odnajdywaniu brakujących części poszczególnych brył, określaniu, jak dana konstrukcja wygląda z lotu ptaka lub pozostałych perspektyw, a także wiele innych zagadek wymagających spostrzegawczości i wyobraźni przestrzennej.
Któż z grających w szachy nie chciałby posiąść tajemnicy szybkiego zwyciężania? Jednak szybkie zwycięstwo to zazwyczaj wynik błędu ze strony przeciwnika, błędu tak spektakularnego, że można go natychmiast wykorzystać. Toteż miniatury, czyli krótkie partie kończące się efektownie przed 20-25 posunięciem, już w średniowieczu uważano za atrakcję, a nawet sensację.Od tej pory średni poziom gry szachowej znacznie się podniósł, lecz ładne miniatury wciąż się zdarzają, bywają pouczające, a niekiedy olśniewające i warto je obejrzeć w wykonaniu przedwojennych polskich szachistów. Książka Adama Umiastowskiego, trenera, organizatora i sędziego szachowego dostarcza wspaniałych przykładów, jak porywającą grą pozostają szachy, wciąż pełne zaskakujących, nowych rozwiązań.
Świat jest pełen fascynujących dźwięków!
Przedstawiamy książkę, która stanowi idealne nawiązanie do ulubionej zabawy małych dzieci z rodzicami, jaką jest poznawanie dźwięków, naśladowanie i odgadywanie ich. Maluchy uczą się tego jeszcze przed opanowaniem większej liczby słów i są zafascynowane bogactwem języka, jakie się przed nimi otwiera. Chętnie powtarzają usłyszane dźwięki i próbują opisywać nimi rzeczywistość, zawsze gotowe do odpowiadania na pytania „jak szczeka piesek?”, „jak miauczy kotek?”. Jednak takie powtarzanie dźwięków to nie tylko zabawa, lecz przede wszystkim pierwsze dziecięce próby komunikacji ze światem za pomocą języka.
Świat dźwięków to publikacja podzielona na działy tematyczne - W domu, Sprzęty, Pojazdy, Przyroda wokół mnie, Dzikie zwierzęta. Na każdej stronie książki znajduje się duża i wyraźna, kolorowa ilustracja przedstawiająca zwierzę, przedmiot lub zjawisko z otoczenia dziecka oraz towarzyszący mu dźwięk, który maluch może powtarzać i uczyć się kojarzyć go z rzeczywistymi obiektami. Dzięki szerokiemu przekrojowi zaprezentowanych dźwięków książka rozszerza wczesne dziecięce możliwości komunikacji w najciekawszy i najbardziej naturalny dla maluchów sposób, a przede wszystkim jest dla malca nieocenionym źródłem inspiracji, informacji i radości.
Zapraszamy dzieci i rodziców do wspólnej zabawy!
Zabawy wspomagające naukę czytania Gra edukacyjna „Litera do litery” (4-8 lat) to klasyczna układanka obrazkowo-literowa, dzięki której dzieci uczą się czytania, przechodząc od etapu poznania liter do układania z nich wyrazów i czytania. Zabawa z kolorowymi żetonami angażuje zmysły wzroku, słuchu oraz dotyku, dzięki czemu dziecko efektywniej radzi sobie z nowym wyzwaniem, jakim jest nauka czytania. Rozwój słownictwa oraz wyobraźni językowej Nauka czytania przez zabawę świetnie wspiera rozwój dziecka. Dodatkową pomocą w osiągnięciu tej umiejętności jest stopniowanie trudności wyrazów – od łatwiejszych do tych składających się z większej liczby liter – oraz podział na kolory, który sygnalizuje dziecku, że właśnie przeszło do kolejnego, trudniejszego poziomu. Małe, ale samodzielne kroki najlepiej zachęcą do nauki czytania. Anna Jankowska, pedagog, autorka blogów Tylko dla mam oraz Aktywne czytanie Gra „Litera do litery” zawiera bogaty materiał wyrazowy, który podzielono od łatwiejszych 3-literowych wyrazów do dłuższych 5-literowych, uwzględniających również trudniejsze głoski języka polskiego. W najprostszym wariancie zabawy dziecko nazywa ilustracje, przyporządkowuje usłyszanym głoskom litery, a następnie tworzy z nich wyraz. W trudniejszej wersji komponuje wyrazy bez ilustracji, ale może skorzystać z podpowiedzi, jaką jest kolor tła. Zaawansowani gracze mogą bawić się wszystkimi żetonami i układać wyrazy, które podpowiada im wyobraźnia. W zestawie znajduje się 36 niebieskich żetonów do układania wyrazów 3-literowych, 48 żółtych żetonów do układania wyrazów 4-literowych, 60 zielonych żetonów do układania wyrazów 5-literowych oraz instrukcja. Barwne, kontrastowe ilustracje Magdaleny Popovics ułatwiają zapamiętywanie liter oraz naukę czytania, a zabawa układanką pozwala utrwalić kierunek czytania od lewej strony do prawej. Żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój nauka czytania, rozwój mowy, koncentracja, motoryka mała Ilustratorka: Magdalena Popovics – graficzka, ilustratorka, projektanka książek, gier i ubranek dla dzieci. W serii również Gra edukacyjna. Sylaba do sylaby Czytam i układam słowa Czytam i układam sylaby
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?