Atlas elektroencefalografii to unikatowa pozycja na polskim rynku wydawnictw medycznych, zawierająca 300 starannie wybranych zapisów EEG, zarejestrowanych według współczesnych standardów diagnostycznych.Bogata kolekcja prawidłowych elektroencefalogramów oraz artefaktów będzie przydatna lekarzom rozpoczynającym naukę w pracowniach EEG.Zapisy EEG pacjentów z rzadkimi chorobami neurologicznymi i ogólnoustrojowymi pozwolą pogłębić wiedzę doświadczonym neurofizjologom i technikom EEG.Elektroencefalogramy wykonywane podczas planowej diagnostyki u pacjentów z różnymi rodzajami napadów padaczkowych oraz innymi chorobami neurologicznymi będą pomocne w codziennej praktyce klinicznej neurologów i lekarzy specjalizujących się w neurologii, ale także psychiatrów, psychologów i pedagogów.Liczne zapisy EEG wykonane u pacjentów w stanie zagrożenia życia ułatwią postawienie diagnozy na oddziałach intensywnej opieki medycznej.Dr n. med. Magdalena Bosak od wielu lat pracuje w Katedrze Neurologii Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum i w Klinice Neurologii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, gdzie prowadzi Pracownię Elektroencefalografii i Poradnię Przeciwpadaczkową. Jej zainteresowania naukowe obejmują zaburzenia psychiczne u pacjentów z padaczką, reakcje uczuleniowe na leki przeciwpadaczkowe oraz zastosowanie EEG w diagnostyce zaburzeń świadomości. Swoją wiedzę z zakresu elektroencefalografii i padaczki poszerza podczas licznych kursów i staży w polskich oraz zagranicznych ośrodkach epileptologicznych.
Znakomity, przystępnie napisany przewodnik po teorii i praktyceDialog motywujący (DM) efektywna metoda wspomagania zmian narodził się w latach 80. XX w., a pierwsza edycja podręcznika dotyczącego teorii i praktyki tej metody autorstwa jej twórców Williama R. Millera i Stephena Rollnicka ukazała się w 1991 r. Wywodząc się z terapii osób z problemem alkoholowym, dialog motywujący zaczął być wykorzystywany w szeroko pojętym obszarze pomagania. Obecnie poza dziedziną terapii uzależnień (w tym behawioralnych, jak np. patologiczny hazard) DM jest również stosowany m.in. w pomocy społecznej, więziennictwie, pedagogice czy medycynie. W obszarze zdrowia psychicznego DM wykorzystywany jest w terapii zaburzeń lękowych, depresji, zespołu stresu pourazowego, myśli samobójczych, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, a także zaburzeń odżywiania. Warto dodać, że DM jest metodą o udowodnionej naukowo skuteczności.Książkę rozpoczyna rozdział poświęcony ogólnym zagadnieniom dialogu motywującego. W dalszych częściach wybitni specjaliści przedstawiają najbardziej aktualne sposoby zastosowania DM w konkretnych kontekstach klinicznych. Czytelnik znajdzie tu nie tylko uzasadnienie zastosowania DM w danym przypadku terapeutycznym, ale także opis możliwych trudności i środków zaradczych. Ponadto książka prezentuje wyniki badań, bogaty materiał kliniczny, w tym obszerne opisy sesji oraz przykłady, dzięki którym zarówno początkujący, jak i doświadczeni terapeuci mogą łatwiej zrozumieć, na czym polega duch dialogu motywującego, oraz jak należy stosować poszczególne metody pracy. Ważnym dopełnieniem książki jest rozdział wskazujący kierunki dalszego rozwoju DM w terapii problemów psychologicznych.Ta pięknie napisana książka mądrze mówi o tym, jak pomóc ludziom się zmieniać. Zawiera zajmujące opisy przypadków oraz bardzo przydatne praktyczne wskazówki. Będzie jednym z najważniejszych źródeł [wiedzy] dla osób, które pragną rozwijać swoją znajomość dialogu motywującego.Jesse H. Wright, MD, PhD, Director, University of Louisville Depression CenterPo prostu najlepsza i najbardziej wszechstronna praca z tej dziedziny. Z prawdziwą przyjemnością czytałem ją i uczyłem się z niej. Uznani autorzy przedstawiają podstawy koncepcyjne, badania i zastosowania. Książka ta powinna znaleźć się na półce każdego klinicysty zainteresowanego dialogiem motywującym, a także studenta czy stażysty.Keith S. Dobson, PhD, Department of Psychology, University of Calgary, Kanada
Teatr, będąc narzędziem wytwarzania obrazu określonej kultury, uczestniczy w dyskursywnym procesie konstruowania związków artystów i odbiorców z miejscem i wspólnotą. Związek ten, jak staram się pokazać, domaga się jednak sproblematyzowania z chwilą, gdy uwzględnimy postulowany przez Stephena Greenblatta w jego Manifeście mobilności kulturowej ruchomy i niepewny status składników kultury oraz ich zmienne funkcje w różnych kontekstach i czasie. Zgodnie zatem z tytułem mojej książki patrzę na włoski teatr i jego kulturową specyfikę z dwóch wzajemnie się uzupełniających perspektyw. Traktuję go z jednej strony jako przykład sztuki lokalnej, gdyż odwołuje się on do języka, pamięci, skojarzeń, historii, wrażliwości i światopoglądu konkretnej społeczności, związanej z pewnym terytorium i miejscem. Z drugiej strony krytycznie ustosunkowuję się do tej właściwości, pokazując, że artyści teatralni – prowadząc od wieków życie podróżnicze – stanowili medium kulturowej mobilności (jak chociażby zespoły komików włoskich w XVII i XVIII wieku w Europie) i przenosili ukształtowane w ramach swoich przedstawień reprezentacje lokalnych wspólnot poza granice własnego kraju, konfrontując je z nowym odbiorcą. Pewne zaś elementy ich przedstawień, pozostające w pamięci widzów i kronikarzy, świadectwa lub ich „resztki”, podróżując i zmieniając swoich użytkowników, objawiały z czasem swoje nowe performatywności w kolejnych wcieleniach, niekoniecznie zbieżnych z aktualnie definiowanym narodowym charakterem sztuki.
Ta książka zmienia życie. Dzięki niej zrozumiesz swoje problemy, nauczysz się je rozwiązywać, a tym samym doświadczać radości i bardziej cieszyć się życiem! Podręcznik pomógł już ponad milionowi czytelników na całym świecie w leczeniu depresji, zaburzeń lękowych, napadów złości, poczucia winy i wstydu, niskiej samooceny, zaburzeń odżywiania się, uzależnień oraz problemów w związkach. Książka zawiera liczne pytania i wskazówki ułatwiające wprowadzenie fundamentalnych zmian wżyciu przy pomocy terapeuty lub samodzielnie. Pierwsze wydanie książki, przetłumaczone na ponad 20 języków, ustaliło standardy wykorzystania terapii poznawczo-behawioralnej przez pacjentów. Wydanie drugie wzbogacono o wiele nowych treści: rozszerzono fragmenty dotyczące terapii zaburzeń lękowych, a także dodano rozdziały poświęcone wyznaczaniu celów i utrzymywaniu postępów, skale oceny poczucia szczęścia, zapisy wyrazów wdzięczności, nowe ćwiczenia oraz formularze opracowane na podstawie technik uważności, akceptacji i przebaczenia. Dzięki podręcznikowi Umyśl ponad nastrojem: poznasz potwierdzone, skuteczne i praktyczne strategie, dzięki którym zmienisz swoje życie; nauczysz się korzystać z tabeli nastrojów, aby uświadomić sobie swoje emocje i śledzić ich zmiany; wyznaczysz sobie realistyczne cele i będziesz śledzić postępy; będziesz doskonalić nowe umiejętności dopóty, dopóki nie nauczysz się stosować ich automatycznie.
Zapewnij dziecku ze spektrum autyzmu bezpieczny start w dorosłośćW życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną,a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie.W książce przedstawione są prawdziwe historie kobiet i mężczyzn z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którym nie zawsze było łatwo, jednak dzięki wsparciu bliskich osób wiodą wartościowe, dorosłe życie, które uwzględnia i akcentuje ich mocne strony oraz pasje.Dla mnie, matki dzieci ze spektrum autyzmu, książka ta stanowi znakomite źródło informacji i daje do myślenia. Solidne badania, praktyczne techniki oraz historie z prawdziwego życia dostarczają cennych wskazówek, a interesujące i namacalne przykłady walki, wytrwałości oraz nadziei zachęcają do działania.Jane Coburn, matka dwójki dzieci ze spektrum autyzmu, rehabilitantka i doradczyni w Full Spectrum Farms, wyjątkowej wspólnocie osób ze spektrum autyzmu.
Pochwała litości. Rzecz o wspólnocie to traktat antropologiczny, w którym autor prowadzi czytelnika aż do granicy języka filozoficznego, mierzącego się z dramatem ludzkiej egzystencji nie po to, by zagłuszyć ją słowami, lecz po to, by przygotować człowieka na mądre i milczące wejrzenie w otchłań irrealnego, przed-logicznego istnienia ludzkiej wspólnoty. Ta wspólnota na swym pierwotnym, archaicznym poziomie jest „lita”, czyli jednorodna, a przez to wolna jeszcze od struktur społecznych, idei moralnych, a nawet uczuć. Bardzo trudno ją dostrzec – tak jak trudno jest wykryć kosmiczne promieniowanie tła. A jednak nie jest to niemożliwe.
„Aktualność oraz humanistyczna wymowa to cechy dystynktywne książki Jana Hartmana. Jeśli uwzględnić obszerność podjętej przez autora problematyki, sprawność, z jaką prowadzi on swój wywód, i wnikliwość, która stanowi uderzającą aurę całego przedsięwzięcia, to zaiste trzeba powiedzieć, że oto do rąk czytelnika trafia mały wielki traktat! Pro forma tylko można dodać – Hartman jest przecież doświadczonym autorem, mającym na koncie wiele publikacji – że jego książka, oprócz tego, iż ma istotną wagę merytoryczną, jest doskonale napisana”.
Z recenzji prof. Krzysztofa Matuszewskiego
Litość jest prosta i słaba, za każdym razem oddana temu, nad czym moje ja się lituje, a przez to odporna na zredukowanie i zdefiniowanie. Jako słabe dobro wymyka się totalności. W litej jedności objętych moją i wzajemną litością wzrasta gotowość na śmierć, zapomnienie, pominięcie w chwale zbawienia. Struchlała i zastygła w litości wspólnota wykluczonych ze zbawienia doświadcza wolności-ku-śmierci, najbardziej radykalnego gestu ludzkiej autonomii i solidarności ze wszystkim, co zostało z triumfującego dobra-ku-Dobru wykluczone.
Fragment książki
Ta książka przyda ci się niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, nauczycielem, specjalistą, czy osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Autor przedstawia wnikliwe spojrzenie na podstawowe problemy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: trudności sensoryczne, poznawcze, społeczne i emocjonalne. Przekazuje też konkretne informacje oraz szczegółowe wskazówki umożliwiające pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi. Nie jest to jednak typowy poradnik, lecz raczej zbiór wypowiedzi o różnorodnym charakterze, które mają ułatwić czytelnikom „wejście” do świata osób z autyzmem. Lektura tej książki pozwoli ci zrozumieć, jak dzieci z ASD postrzegają świat i przetwarzają bodźce z otoczenia oraz dlaczego zachowują się w określony sposób.
„Odkrycie strony Autism Discussion Page stanowiło przełomowy moment moich wysiłków zmierzających do zrozumienia, jak funkcjonują osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jakiej pomocy potrzebują. Bill Nason przekazuje informacje zwięźle i zrozumiale, a jednocześnie proponuje konkretne sposoby ich wykorzystania, które ułatwiają mi współpracę z nauczycielami przy ustalaniu odpowiednich planów edukacyjnych”.
Erika Flesher, psychoterapeutka i mama dziecka z autyzmem
„Dzięki postom Billa Nasona, pełnym praktycznych i łatwych do wykorzystania wytycznych, mogłam sobie uświadomić problemy sensoryczne mojego syna oraz dowiedzieć się, jak pomóc mu w samoregulacji, która zmniejszyła jego niepokój”.
Amy Bonacorsi Zoque, mama dziecka z autyzmem
Bill Nason, amerykański psycholog i psychoterapeuta z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie zaburzeń rozwojowych. Specjalizuje się w pomaganiu osobom z poważnymi problemami behawioralnymi. Nadzoruje pracę konsultantów w społecznym ośrodku pomocy w Flint, w stanie Michigan. Prowadzi także zajęcia sportowe dla dzieci z autyzmem organizowane we współpracy z centrum badań nad autyzmem Uniwersytetu w Oakland.
Zwarty i nowoczesny podręcznik napisany przez profesorów Katedry Histologii Collegium Medium Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Przedstawia w przystępny sposób strukturę mikroskopową i jej powiązania z funkcją komórek, tkanek i narządów. Aby ułatwić zrozumienie tych relacji, wprowadzono niezbędne informacje z pokrewnych dziedzin nauk biomedycznych: fizjologii, biochemii, biologii molekularnej czy immunologii, współczesna histologia jest bowiem nauką interdyscyplinarną.
Odzwierciedla najbardziej aktualny stan wiedzy, niejednokrotnie wynikający z osiągnięć badawczych ostatnich lat.
Zawiera mianownictwo anglojęzyczne zgodnie z wytycznymi przedstawionymi w Krajowych Ramach Kwalifikacyjnych.
Jest zilustrowane prostymi, syntetycznymi schematami prezentującymi najważniejsze cechy morfologiczne lub aspekty czynnościowe omawianych struktur.
Podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów kierunku lekarskiego i lekarsko-dentystycznego, ale mogą z niego korzystać również studenci nauk przyrodniczych i lekarze.
Zwarty i nowoczesny podręcznik napisany przez profesorów Katedry Histologii Collegium Medium Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Przedstawia w przystępny sposób strukturę mikroskopową i jej powiązania z funkcją komórek, tkanek i narządów. Aby ułatwić zrozumienie tych relacji, wprowadzono niezbędne informacje z pokrewnych dziedzin nauk biomedycznych: fizjologii, biochemii, biologii molekularnej czy immunologii, współczesna histologia jest bowiem nauką interdyscyplinarną.
Odzwierciedla najbardziej aktualny stan wiedzy, niejednokrotnie wynikający z osiągnięć badawczych ostatnich lat.
Zawiera mianownictwo anglojęzyczne zgodnie z wytycznymi przedstawionymi w Krajowych Ramach Kwalifikacyjnych.
Jest zilustrowane prostymi, syntetycznymi schematami prezentującymi najważniejsze cechy morfologiczne lub aspekty czynnościowe omawianych struktur.
Podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów kierunku lekarskiego i lekarsko-dentystycznego, ale mogą z niego korzystać również studenci nauk przyrodniczych i lekarze.
Wszechstronny podręcznik poświęcony budowaniu relacji terapeutycznych z dziećmi poprzez zabawę.Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej.Garry L. Landreth nie tylko omawia rozwój terapii zabawą i przedstawia podstawowe badania poświęcone tej formie pracy z najmłodszymi, ale także szczegółowo i w przystępny sposób uczy, jak budować relacje z dzieckiem, tak aby mogło ono w pełni wyrażać i odkrywać swoje Ja poprzez zabawę w celu optymalnego wzrostu i rozwoju.W książce omówiono m. in. znaczenie zabawy w życiu dzieci, funkcje zabawy w procesie terapeutycznym, założenia zorientowanej na dziecko terapii zabawą, zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi, rolę terapeuty i rodziców w terapii zabawą. Terapeuci znajdą tutaj także szczegółowe wskazówki dotyczące organizacji pokoju zabaw oraz zalecanych zabawek i materiałów, sugestie, jak odnosić się do rodziców i jak wyjaśniać terapię zabawą oraz sugestie dotyczące reagowania na typowe problemy pojawiające się w pokoju zabaw.Proces nawiązywania relacji z dzieckiem, które doświadcza możliwości bycia sobą, jest nie do opisania i można go poznać tylko w chwilach, kiedy rzeczywiście jesteśmy razem. Moim zamiarem było otworzyć drzwi do tego, jak dziecko przeżywa, eksploruje, poznaje i tworzy świat pełnego zachwytu, ekscytacji, radości, smutku oraz jaskrawych barw życia.Garry L. Landreth, fragment z PrzedmowyTerapia zabawą to klasyka, a jednak tchnie nowością. Ta książka przypomina o tym, co najważniejsze - o szacunku , zrozumieniu, akceptacji. W świecie pełnym (stresujących) pytań co powinno dziecko i jak to zrobić?, pomaga nam zatrzymać się i zapytać samo dziecko: kim jesteś?. Lektura daje do myślenia. Dodatkowo przedstawia terapię zabawą w sposób uporządkowany i łatwy do wykorzystania we własnej praktyce. Polecam!dr Diana SenatorGarry L. Landreth, Ed.D., LPC, RPT-S, jest profesorem Wydziału Poradnictwa, Rozwoju i Szkolnictwa wyższego na Uniwersytecie Północnego Teksasu. Jest założycielem Centrum Terapii Zabawą, największego ośrodka szkoleniowego w zakresie terapii zabawą na świecie i zdecydowanego lidera w badaniach nad procesem i skutecznością zorientowanej na dziecko terapii zabawą oraz terapii relacji dziecko-rodzic (CPRT). Opublikował ponad 150 artykułów, książek i filmów instruktażowych, a ponadto często uczestniczy jako prelegent w międzynarodowych konferencjach poświęconych terapii zabawą.
Co sprawiło, że etiopska nastolatka zjadła kawałek po kawałku ścianę swojego domu, a dwaj bracia zginęli pod lawiną kompulsywnie gromadzonych rupieci?
W którym momencie nieszkodliwa myśl zmienia się w potok dręczących obrazów?
Człowiek, który nie mógł przestać to wciągające połączenie nauki, historii i osobistych wspomnień. Autor, sam od dwudziestu lat cierpiący na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (obsessive-compulsive disorder, OCD), bada pojawiające się w naszych umysłach dziwne myśli, wywołujące u milionów ludzi obsesje i kompulsje. Ta niezwykła książka, która zachwyca przejrzystym i dynamicznym stylem, niepozbawionym humoru, stanowi poruszające świadectwo osobistego dramatu, a zarazem uchyla rąbka tajemnicy skrywającej najmroczniejsze zakamarki ludzkiego umysłu.
„Wciągająca osobista opowieść o tym, jak natłok niechcianych myśli może się stać najgorszym koszmarem”.
„BBC Focus”
„Człowiek, który nie mógł przestać to pełna ciepła książka, wprost nie można się od niej oderwać”.
„People”
„Choć OCD polega na poszukiwaniu urojonego porządku w chaotycznym świecie, David Adam nie wpada w tę pułapkę. Dlatego mamy do czynienia ze szczerą i bezpośrednią ksiażką, która — być może — odmieni czyjeś życie”.
„The Observer”
„Barwne opisy przypadków medycznych na pewno przemówią do hipochondryka, który kryje się w każdym z nas” .
„The Telegraph”
Małżeństwo trzydziestolatków mieszka w małym wynajętym domku w spokojnej dzielnicy Tokio. Choć oboje pracują w domu i spędzają razem dużo czasu, nie mają już sobie zbyt wiele do powiedzenia. Pewnego dnia do ich życia wkracza Chibi – kotka, która każdego dnia zjawia się nieproszona w ich ogrodzie. Z czasem małżonkowie zaczynają rozmawiać o Chibi, dbać o nią i traktować ją jak domownika. W końcu pojawia się nadzieja na ratunek dla ich wspólnego życia.
Kot który spadł z nieba to powieść-medytacja o poszukiwaniu szczęścia na przekór monotonii dnia codziennego. Hiraide niezwykle subtelnie nakreśla portret psychologiczny współczesnych trzydziestolatków, którzy czują się samotni, nawet żyjąc w szczęśliwych związkach.
Książka Kot, który spadł z nieba to literacki fenomen. Prawa po ponad 10 latach od jej wydania sprzedano do 13 krajów. Otrzymała ona japońską nagrodę literacką Kiyama Shohei. Jako jedna z nielicznych japońskich książek, znalazła się na liście bestsellerów “New York Timesa”
Napisana pięknym językiem powieść, przepełniona refleksją filozoficzną, tryskająca inteligentnym humorem.
Publishers Weekly
Niezwykle intymny i pełen życia obraz zamkniętego, prywatnego świata, który jednocześnie otwiera się na innych.
The New York Times
Niezbędna pomoc dla pacjentów biorących udział w treningu umiejętności DBT i dla terapeutów, którzy ten trening prowadzą
Terapia dialektyczno-behawioralna jest skuteczna w leczeniu młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami. Diagnoza zaburzenia psychicznego nie jest jednak konieczna do tego, aby odnieść korzyść z umiejętności DBT.
Trening umiejętności DBT pomaga zwiększyć odporność i budować satysfakcjonujące życie, uczy, jak zmienić niepożądane zachowania, emocje, myśli i zdarzenia oraz jak żyć chwilą, akceptując to, co jest. Zdobyte umiejętności będą przydatne dla przyjaciół i członków rodzin osób z trudnościami, skorzystać mogą na nich także dzieci ze szkół podstawowych i średnich, a przedsiębiorcy wykorzystać do stworzenia lepszego środowiska pracy.
Dzięki tej publikacji pacjenci biorący udział w treningu umiejętności DBT uzyskają szybki i łatwy dostęp do zalecanych narzędzi spełniających ich indywidualne potrzeby. Książka zawiera bowiem ponad 225 przystępnie napisanych ulotek i kart do samodzielnej pracy według czterech głównych modułów umiejętności DBT: uważności, skuteczności interpersonalnej, regulacji emocji oraz tolerancji dolegliwości psychicznych.
„DBT to potwierdzona, oparta na dowodach metoda terapii, łącząca w sobie dane naukowe z doświadczeniem i empatią Marshy Linehan - wyjątkowej badaczki i klinicystki, której nowatorskie prace posunęły naprzód tę dziedzinę, a wielu cierpiącym jednostkom dały nadzieję na wyleczenie".
Joan Rosenbaum Asarnow, Ph.D., Department of Psychiatry and Biobehavioral Sciences, Uniwersytet Kalifornijski, Los Angeles
„Takie umiejętności, jak uważność, skuteczność interpersonalna, regulacja emocji i tolerancja dolegliwości psychicznych, mają ogromne znaczenie dla osób pracujących nad przezwyciężeniem złożonych problemów. DBT jest szczególnie skuteczną metodą nauczenia się tych umiejętności. Gorąco polecam tę książkę z kartami i ulotkami dla pacjenta oraz wydany razem z nią podręcznik dla terapeutów".
Judith S. Beck, Ph.D., przewodnicząca Beck Institute for Cognitive Behavior Therapy
Najważniejszy podręcznik dla terapeutów wdrażających trening umiejętności DBTCoraz większa liczba badań sugeruje, że trening umiejętności jest obiecującą interwencją m.in. u młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także u dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami.Książka przybliża główne założenia terapii dialektyczno-behawioralnej, ze szczególnym uwzględnieniem treningu umiejętności, oraz podaje wyczerpujące i precyzyjne instrukcje dotyczące nauczania określonych umiejętności związanych z uważnością, skutecznością interpersonalną, regulacją emocji oraz tolerancją na problemy psychiczne i emocjonalne.Terapeuci znajdą w niej wiele przykładów klinicznych, szczegółowe uwagi dydaktyczne oraz omówienie praktycznych aspektów treningu umiejętności, takich jak przygotowanie do treningu, organizacja sesji, rozpoczęcie treningu, cele terapeutyczne i procedury treningu czy zastosowanie innych strategii i procedur DBT do treningu umiejętności behawioralnych.Podręcznik uzupełnia publikacja Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT®). Trening umiejętności. Materiały i ćwiczenia dla pacjentów.
Rok 1897. Na polach pod Bukaresztem znaleziony zostaje nieprzytomny mężczyzna. Nie wiadomo kim jest, ani skąd pochodzi. Może to oszust albo przestępca uciekający przed pościgiem? A może pacjent szpitala psychiatrycznego?Akcja tej na poły kryminalnej powieści rozgrywa się w ciągu zaledwie 13 dni: od piątku 19 grudnia do końca roku. Dzięki niezwykle żywo odmalowanym obrazom atmosfera Bukaresztu końca XIX wieku odtworzona jest niczym w filmie. Wystarczy otworzyć książkę, aby znaleźć się w stolicy Rumunii.Życie zaczyna się w piątek to książka, którą można czytać jako powieść kryminalną, powieść fantastyczną o podróżach w czasie lub powieść historyczną, ale czytelnik wyniesie z niej największą korzyść, jeśli zapomni o wszystkich tych kategoriach i będzie ją postrzegał jako żywy świat, pełen poezji i prawdy, jak wszystkie utwory, które coś znaczą w literaturze światowej.Mircea CrtrescuKsiążka otrzymała w 2013 roku Nagrodę Literacką Unii Europejskiej.
Książka pod redakcją Aarona T. Becka, Denise D. Davies i Arthura Freemana jest najważniejszym źródłem wiedzy o charakterze i terapii zaburzeń osobowości w ujęciu poznawczo-behawioralnym. Redaktorzy opisują najważniejsze cele terapii oraz zagadnienia związane z utrzymaniem postępów w leczeniu, zakończeniem terapii i samoopieką klinicysty. Najnowsza wersja podręcznika zawiera omówienie kryteriów diagnostycznych według DSM-5, a także nowe rozdziały poświęcone mechanizmom neuronalnym, różnicom kulturowym, depresyjnemu zaburzeniu osobowości, zaburzeniom współwystępującym oraz postępowaniu w przypadku skomplikowanych przypadków klinicznych.
Terapia poznawcza zaburzeń osobowości to lektura obowiązkowa dla psychologów klinicznych, psychiatrów i pracowników opieki społecznej stykających się z przypadkami zaburzeń osobowości oraz personelu pielęgniarskiego oddziałów psychiatrycznych. Książka należy do kanonu podręczników dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeń osobowości, używanych na uniwersytetach.
„Redaktorzy książki zgromadzili międzynarodowy zespół specjalistów wskazujących, jak skutecznie rozwiązywać trudne przypadki kliniczne, przytaczających sugestywne przykłady i omawiających przydatne strategie. Wyjaśniają, jak radzić sobie z wyzwaniami i leczyć problemy tak często współistniejące z zaburzeniami osobowości. Podręcznik ten powinien się znaleźć na półce każdego klinicysty”.
Dr Donna M. Sudak
Wydział Psychiatrii, Drexel University College of Medicine
„To opracowanie przejdzie do klasyki gatunku. W pełni uaktualnione, przedstawia nowe konceptualizacje i techniki oraz wiele mądrych spostrzeżeń na temat relacji terapeutycznej i przeszkód utrudniających pacjentom zmianę”.
Dr Robert L. Leahy
Dyrektor Amerykańskiego Instytutu Terapii Poznawczej
Wydział Psychiatrii, Weill Cornell Medical College
Ellen Notbohm i Veronica Zysk proponują mnóstwo zabaw i ćwiczeń, które pozytywnie wpłyną na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Te skuteczne wskazówki pomogą dziecku odnosić sukcesy w domu,w szkole i w codziennych kontaktach z ludźmi. Przedstawione rozwiązania i strategie dostosowane są do różnych stylów uczenia się i zdolności dzieci. Wiele porad zmodyfikowano z myślą o nastolatkach i wyzwaniach, jakim muszą one sprostać, żyjąc z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. 1001 porad… to niezwykle pomocna pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
„Lektura obowiązkowa dla tych, którzy kochają dzieci z autyzmem, żyją z nimi lub pracują. Porady autorek są profesjonalne i dają nadzieję. Co jednak najważniejsze – oferują konkretne rozwiązania problemów. Ten podręcznik zawiera pomysły, sugestie, informacje o źródłach wiedzy oraz ogromną dawkę inspiracji i wsparcia”.
Jennifer McCammon, wydawca, „Portland Family Magazine”
„Zaskoczyła mnie liczba i jakość pomysłów, polecam rodzicom czytanie i wykorzystywanie porad w praktyce. Sam wiele się nauczyłem!”
Tony Attwood, autor książki Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik
ialog motywujący w terapii zaburzeń lękowych to mądra i pragmatyczna książka zawierająca szczegółowe omówienie skutecznych strategii wzmacniających zaangażowanie klienta w terapię. Henny A. Westra pokazuje, jak stosować metody dialogu motywującego (DM) w terapii poznawczo-behawioralnej i innych typach terapii. Dostarcza skutecznych narzędzi pozwalających pomóc klientom z zaburzeniami lękowymi w pokonaniu sprzecznych emocji i zbudowaniu wewnętrznej motywacji do przeprowadzenia zmiany.
Autorka tłumaczy podstawowe pojęcia z dziedziny DM, a także ich znaczenie w terapii zaburzeń lękowych oraz skojarzonych z nimi problemów, szczególnie depresji. Opisuje konkretne sposoby wykorzystania DM w charakterze interwencji poprzedzającej terapię lub podczas terapii, gdy pojawia się impas motywacyjny.
Książka zawiera odniesienia do problemów, z jakimi klienci najczęściej zgłaszają się na terapię, oraz głębokie przemyślenia, które mogą prowadzić do skuteczniejszych interwencji, dzięki czemu jest bezcennym źródłem wiedzy dla psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, terapeutów, psychiatrów oraz studentów.
„Westra po mistrzowsku opisuje koncepcje leżące u podstaw DM oraz sposoby jego zastosowania w terapii zaburzeń lękowych. Książka powstała na podstawie dowodów empirycznych, a jednocześnie zawiera jasne, wciągające opisy przypadków klinicznych i objaśnienia. Pozwala zrozumieć, jak można się posługiwać DM w celu rozwiązania problemów wiążących się z terapią zaburzeń lękowych. To jeden z nielicznych podręczników, które wpisałbym na listę lektur obowiązkowych dla wszystkich praktykujących klinicystów".
dr David A. Clark, Wydział Psychologii Uniwersytetu Nowego Brunszwiku w Kanadzie
„Autorka opracowała doskonały podręcznik przydatny w terapii klientów z zaburzeniami lękowymi i problemami pokrewnymi. Z wyczuciem i kompetencją doradza terapeutom, jak elastycznie stosować DM oraz wykorzystywać potencjał i wiedzę klienta. Książka wnosi cenny wkład w literaturę przedmiotu".
dr Lizabeth Roemer, Wydział Psychologii Uniwersytetu Massachusetts w Bostonie
Książka jest bardzo udaną próbą pogłębionej i wielokierunkowej analizy zależności, jakie zachodzą między pojęciem czy konstruktem empatii a tymi wewnętrznymi regulatorami aktywności człowieka, które można bezpośrednio powiązać ze strukturalnymi i funkcjonalnymi właściwościami mózgu. W swoim podstawowym zamyśle praca stanowi próbę komplementarnego ujęcia dwóch głównych nurtów badań nad zjawiskiem empatii. Pierwszy z nich ma charakter ściśle psychologiczny i dotyczy zarówno analizy mechanizmów samego zjawiska empatii, jej typów, manifestacji, kształtowania się w toku rozwoju i dojrzewania, jak i jej społecznych oraz interpersonalnych konsekwencji. Drugi nurt badań nad empatią ma wymiar zdecydowanie bardziej biologiczny i jest związany ze spektakularnym rozwojem neuronauk spowodowanym przede wszystkim szerokim zastosowaniem nieinwazyjnych metod badania funkcjonującego mózgu oraz odkryciem neuronów lustrzanych.
Przedstawione przez autorów rozważania znacznie poszerzają wiedzę o skomplikowanych relacjach, jakie zachodzą między mózgiem, w tym zwłaszcza wewnętrznymi regulatorami zachowania, które można odnieść bezpośrednio do jego strukturalnych i funkcjonalnych właściwości, a rozwojem i stanem empatycznych dyspozycji. Rozważania i wnioski zawarte w monografii mają też ważny aspekt praktyczny. Będą przydatne zarówno w pracy klinicznej, na przykład podczas rozważań nad genezą tych zaburzeń osobowości, które manifestują się różnymi deficytami emocjonalnymi, jak i dla neuropsychologów analizujących zaburzenia różnorodnych funkcji i procesów psychicznych. Korzystać też z nich będzie można w opiniowaniu sądowo-psychologicznym, w profilaktyce, prewencji czy oddziaływaniach rehabilitacyjnych. Istnieje także możliwość i potrzeba wykorzystania wyników badań w programach resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w opiece postpenitencjarnej lub też w codziennej praktyce instytucji zajmujących się wychowaniem, zaburzeniami socjalizacji i rozwoju społecznego.
Z recenzji prof. dr. hab. Józefa K. Gierowskiego Książka jest bardzo udaną próbą pogłębionej i wielokierunkowej analizy zależności, jakie zachodzą między pojęciem czy konstruktem empatii a tymi wewnętrznymi regulatorami aktywności człowieka, które można bezpośrednio powiązać ze strukturalnymi i funkcjonalnymi właściwościami mózgu. W swoim podstawowym zamyśle praca stanowi próbę komplementarnego ujęcia dwóch głównych nurtów badań nad zjawiskiem empatii. Pierwszy z nich ma charakter ściśle psychologiczny i dotyczy zarówno analizy mechanizmów samego zjawiska empatii, jej typów, manifestacji, kształtowania się w toku rozwoju i dojrzewania, jak i jej społecznych oraz interpersonalnych konsekwencji. Drugi nurt badań nad empatią ma wymiar zdecydowanie bardziej biologiczny i jest związany ze spektakularnym rozwojem neuronauk spowodowanym przede wszystkim szerokim zastosowaniem nieinwazyjnych metod badania funkcjonującego mózgu oraz odkryciem neuronów lustrzanych.
Przedstawione przez autorów rozważania znacznie poszerzają wiedzę o skomplikowanych relacjach, jakie zachodzą między mózgiem, w tym zwłaszcza wewnętrznymi regulatorami zachowania, które można odnieść bezpośrednio do jego strukturalnych i funkcjonalnych właściwości, a rozwojem i stanem empatycznych dyspozycji. Rozważania i wnioski zawarte w monografii mają też ważny aspekt praktyczny. Będą przydatne zarówno w pracy klinicznej, na przykład podczas rozważań nad genezą tych zaburzeń osobowości, które manifestują się różnymi deficytami emocjonalnymi, jak i dla neuropsychologów analizujących zaburzenia różnorodnych funkcji i procesów psychicznych. Korzystać też z nich będzie można w opiniowaniu sądowo-psychologicznym, w profilaktyce, prewencji czy oddziaływaniach rehabilitacyjnych. Istnieje także możliwość i potrzeba wykorzystania wyników badań w programach resocjalizacyjnych i terapeutycznych, w opiece postpenitencjarnej lub też w codziennej praktyce instytucji zajmujących się wychowaniem, zaburzeniami socjalizacji i rozwoju społecznego.
Z recenzji prof. dr. hab. Józefa K. Gierowskiego
W prezentowanej książce omówiono dwanaście przypadków, przybliżających opracowany przez Richarda F. Summersa i Jacuesa P. Barbera model terapii opartej na dowodach. Dotyczą one podstawowych problemów psychodynamicznych depresji, obsesyjności, strachu przed porzuceniem, niskiego poczucia własnej wartości, lęku napadowego i traumy. Każdy opis rozpoczyna się od wywiadu i przedstawienia problemów pacjenta, następnie zapoznaje czytelnika z psychodynamicznym opracowaniem przypadku, planem terapii i całym jej przebiegiem aż do zaplanowanego zakończenia, a kończy się wnioskami zawierającymi ocenę postępów. Konkretne przykłady dialogu terapeutycznego odkrywają szczegóły budowania porozumienia z pacjentem, odkrywania jego problemów oraz zmiany emocjonalnej, percepcyjnej i behawioralnej.Ten pragmatyczny i przystępny zbiór historii przypadków jest niezastąpioną lekturą dla praktyków i studentów psychologii klinicznej, psychiatrii, klinicznej pracy socjalnej, doradztwa psychologicznego i opieki psychiatrycznej. Autorzy otwarcie wypowiadają się o tym, co udało im się osiągnąć i co się nie powiodło, zwracając uwagę na przeżycia emocjonalne zarówno pacjenta, jak i terapeuty.Ta zajmująca, przystępnie napisana książka podejmuje ważne pytania nurtujące klinicystów, zgłębiających świat ludzkiej psychiki: Czym jest terapia psychodynamiczna? Dlaczego kompetentny klinicysta powinien ją poznać? Na czym właściwie ona polega? Opisywane bez naukowego żargonu przypadki z praktyki klinicystów wywodzących się z różnych szkół, i wykorzystujących szeroką paletę technik psychodynamicznych, ilustrują przebieg leczenia.
Gary Paul Nabhan zabiera czytelnika w podróż w czasie i przestrzeni, pachnącą przyprawami którymi handlowano już 3 tysiące lat p.n.e. Podąża śladami kupieckich karawan, które wędrowały wzdłuż najważniejszych szlaków handlowych. Fascynująca historia handlu korzennego pomaga zrozumieć procesy globalizacji i życie codzienne ludzi, żyjących z obrotu przyprawami i rozmaitymi wonnościami. Ogromnym walorem książki są także przepisy, zachęcające do przyrządzenia potraw, których tradycja sięga kilku tysięcy lat. Kumin, kakao i karawana pokazuje historię ukrytą w szczypcie curry.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?