Podręcznik kompleksowo ujmuje podstawowe problemy związane z zarządzaniem finansami przedsiębiorstw, a w szczególności: analizę finansowa przedsiębiorstwa, prognozowanie potrzeb finansowych, planowanie i ocenę opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych, zarządzanie kapitałem obrotowym, inwestycje finansowe i analizę kosztu kapitału przedsiębiorstwa. Każdy rozdział jest zakończony zestawem pytań kontrolnych i bibliografią. Zaletą pracy jest oparcie jej na polskiej praktyce zarządzania finansami przedsiębiorstw.
Celem książki jest opis zmian rozwojowych zachodzących w okresie adolescencji w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych. Autorki opisują teoretyczne modele rozwoju, by następnie przejść do analizy zadań rozwojowych okresu dorastania. Charakteryzują standardy młodzieży dotyczące atrakcyjności i sprawności fizycznej, kształtowanie się tożsamości płciowej, zmiany w zakresie relacji z rówieśnikami i dorosłymi oraz wymagania, jakie stawia przed młodzieżą system edukacji i rynek pracy. Odrębne rozdziały poświęcono rozwojowi poznawczemu młodzieży i kształtowaniu się osobowości. Ostatnia cześć publikacji dotyczy światopoglądu i i systemu etycznego dorastających ludzi.
Nowe, uaktualnione i poszerzone wydanie cieszącego się dużą popularnością podręcznika z dziedziny rachunkowości finansowej z uwzględnieniem zagadnień podatkowych!
Autorzy powołują się na najnowsze rozwiązania prawne, obowiązujące w 2010 roku, w tym:
zmiany w ustawie o rachunkowości i prawie podatkowym,
nowe i zmienione Międzynarodowe Standardy Rachunkowości oraz Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej,
zmiany w prawie UE.
Kompleksowe ujęcie tematu przy zachowaniu jasnego i przejrzystego języka to niewątpliwe atuty książki. Ponadto do jej zalet można zaliczyć:
osadzenie rachunkowości w otoczeniu prawno-podatkowym,
bogata i wieloaspektowa interpretacja prezentowanych zagadnień,
zarówno teoretyczne, jak i praktyczne przedstawienie omawianych zagadnień.
Podręcznik jest przeznaczony dla:
studentów kierunków ekonomicznych i prawno-ekonomicznych,
dyrektorów finansowych, głównych księgowych i pracowników służb finansowo-księgowych,
biegłych rewidentów,
właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
doradców podatkowych.
Autorami podręcznika są doświadczeni dydaktycy, pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, członkowie wielu ogólnopolskich gremiów naukowych, doradczych i samorządowych oraz biegli rewidenci.
Wielu obecnych menedżerów, zarządzających życiem gospodarczym naszego kraju, swoje kariery budowało, opierając się na mocnych podstawach teoretycznych zdobytych podczas studiowania zawartej w niej wiedzy. Jej największym atutem jest autorytet Autorów oraz znakomite połączenie teorii organizacji i zarządzania z praktyką gospodarczą. Klarowna struktura, barwne przykłady, liczne wyróżnienia, słowniczek terminów i bogata bibliografia do poszczególnych rozdziałów dodatkowo podnoszą jej wartość dydaktyczną.
Zapraszamy czytelnika do odbycia pasjonującej podróży do Włoch doby renesansu. Podążymy śladami bohaterów Żywotów Giorgio Vasariego, poznamy prywatne życie wielkich mistrzów i ich mecenasów. Nie będziemy stronić od anegdot oczywiście nie zapomnimy o ich dziełach, na które spojrzymy przez pryzmat biografii twórców. Bogactwo materiału jest imponujące! Autorka pisze przy tym z taką werwą, że bez reszty wciąga czytelnika w swoją opowieść. I chociaż gawędy te dotyczą tylko wybranych i ulubionych artystów autorki, to niewątpliwie mogą zachęcić czytelnika do podjęcia dalszych poszukiwań na własną rękę.
Nastawienia sądzeniowe. Wykłady z filozofii psychologii to pierwsza w Polsce monografia poświęcona zagadnieniu nastawień sądzeniowych, określanych także jako „postawy propozycjonalne”. Autor analizuje logiczne i filozoficzne zagadnienia związane z wyrażeniami w rodzaju uważa, że lub przypuszcza, że, podejmując problematykę z obszaru filozofii psychologii, filozofii umysłu i filozofii języka.
Książka Tadeusza Ciecierskiego jest nie tylko usystematyzowanym przeglądem najważniejszych współczesnych teorii dotyczących problemu nastawień sądzeniowych, lecz stanowi również autorski komentarz do konkretnych problemów związanych z tą tematyką. Autor analizuje argumenty za i przeciw naukowemu charakterowi „psychologii potocznej”, wyrastającej z naszego naturalnego podejścia do nastawień sądzeniowych, a także problem sposobu istnienia tych stanów psychicznych. Proponuje także usystematyzowanie typów nastawień sądzeniowych. Czyni to książkę ważnym opracowaniem podstawowych problemów filozoficznych dotyczących pytania o naturę umysłu i jego sposobu funkcjonowania.
Fascynująca lektura o znaczeniu czasu w życiu każdego z nas. Czym jest teraźniejszość, kiedy to w mgnieniu oka dzieje się wszystko, co rzeczywiste? Czym staje się przyszłość widziana przez okulary teraźniejszości? W końcu - czym jest przyszłość, gdy uwzględnimy czas, jaki nadejdzie po naszej śmierci? Autorzy zadają te pytania, przyglądając się upływowi życia ludzkiego i strukturze zmiany. Ukazują emocjonalne aspekty subiektywnego strumienia czasu - miłość i szczęście, które urzeczywistniają się w niepokojącym otoczeniu biznesu i polityki. Pokazują, jak dzięki świadomemu doświadczaniu przemijania zadbać o lepsze zdrowie, bardziej dochodowe inwestycje, błyskotliwą karierę i większą radość w relacjach osobistych.
Książka napisana z myślą o studentach i badaczach pragnących przeprowadzić własne badania terenowe organizacji na poziomie pracy dyplomowej, magisterskiej lub doktorskiej. Jej celem jest, z jednej strony - zapoznanie polskich czytelników z mało w Polsce znanymi antropologicznymi badaniami organizacji, z drugiej zaś - pomoc w poprawnym przeprowadzeniu takich badań i napisaniu na ich podstawie pracy.
W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku dóbr i usług jest ogromna, a bogacące się społeczeństwo jest bombardowane niezliczoną ilością ofert i promocji, pojawia się pytanie, jak wyróżnić produkt na tle konkurencji. Właściwej odpowiedzi może dostarczyć koncepcja marketingu doświadczeń. Współczesny konsument oczekuje nie tylko tego, że produkt będzie użyteczny i wysokiej jakości, lecz także że zapewni mu odpowiednie doznania. Mogą być one związane z wycieczką zagraniczną, koncertem ulubionego zespołu, kolacją w ekskluzywnej restauracji czy skokiem ze spadochronem, ale również z tak zwyczajnymi produktami jak trampki lub jogurt. Zadaniem marketingu doświadczeń jest wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką wśród określonej grupy odbiorców. Pozytywne nastawienie wpływa na to, jak mocno klienci pożądają produktu lub usługi konkretnej marki, co z kolei przekłada się na możliwość osiągania wyższej marży. W prezentowanej publikacji Autorki przybliżają Czytelnikowi koncepcje marketingu doświadczeń. Korzystając z przykładów takich marek jak np. Apple, wyjaśniają jego mechanizm, zastosowanie oraz korzyści, które firma może osiągnąć. Książka może się stać źródłem inspiracji dla pracowników działów marketingu, promocji, agencji kreatywnych, product managerów, brand managerów oraz kadry kierowniczej. Dr Katarzyna Dziewanowska i dr Agnieszka Kacprzak wykładają na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Zarządzania i są związane z Katedrą Marketingu oraz z Katedrą Psychologii i Socjologii Zarządzania.
Wykłady z historii filozofii to być może najważniejsze dzieło Hegla, a z pewnością to, które najdłużej przygotowywał. Opracowane przez jego uczniów na podstawie wykładów, które Hegel prowadził z przerwami do roku 1805 aż do swojej śmierci, zawierają myśli filozofa na temat historii filozofii od jej początku w Chinach i Indiach, aż po współczesną Helowi filozofię w Niemczech.
Książka ma charakter wprowadzenia w dynamicznie rozwijająca się problematykę badań nad stygmatyzacją społeczną. Analizuje korzenie teoretyczne koncepcji wywodzącej się z myśli teoretycznej Ervinga Goffmana. Przedstawia dalszy rozwój teoretyczny koncepcji stygmatyzacji, jak również szerokie pola empirycznych zastosowań tej koncepcji do badań nad tożsamością, stereotypami grupowymi i uprzedzeniami związanymi z kategoriami etnicznymi, płciowymi oraz wiekowymi.
Szczególnie ta ostatnia kategoria, uprzedzenia związane z wiekiem, jest w małym stopniu rozpoznana w nauce polskiej, mimo że zajmuje bardzo ważne miejsce w zachodniej myśli społecznej. Książka przedstawia również problematykę powiązań stygmatyzacji z komunikowaniem masowym i kulturą masową, również na polskich przykładach.
We współczesnej gospodarce, w której dominują usługi oraz sektory oparte na wiedzy, kompetencje pracowników, ich doświadczenie, umiejętności, cechy charakteru to jeden z głównych czynników konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Rekrutacja stała się najważniejszym procesem kadrowym przedsiębiorstwa. Odpowiednie zaplanowanie potrzeb kadrowych dotyczących obecnej i przyszłej działalności firmy, w wymiarze ilościowym i jakościowym stanowi niezbędny warunek sukcesu rynkowego.
Prezentowana książka jest praktycznym przewodnikiem po zagadnieniach rekrutacji i selekcji. Autor przedstawia cały proces doboru personelu, rozpoczynając od wyznaczenia potrzeb kadrowych i tworzenia profili rekrutacyjnych, przez opisanie narzędzi związanych z rekrutacją i selekcją, aż po wybór pracowników i ich adaptację do pracy.
Dużym atutem publikacji jest jej praktyczny charakter, a także uwzględnienie najbardziej aktualnych i sprawdzonych teorii, metod i narzędzi. Wszystkie aspekty rekrutacji zobrazowane zostały przykładami zaczerpniętymi z działalności przedsiębiorstw.
Publikacja stanowi znakomite źródło wiedzy dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, a także do osób, które zawodowo zajmują się rekrutacją i selekcją.
Procesy technologiczne i podstawowe operacje przy wytwarzaniu autoklawizowanego betonu komórkowego
Surowce do produkcji betonu komórkowego
Zastosowanie wyrobów z betonu komórkowego.
Petra van Laak żyje typowym rytmem klasy średniej: ma czwórkę dzieci, odnoszącego sukcesy męża, pomoc domową, mieszka w okazałej willi i uczestniczy w rautach, na których pojawia się sama śmietanka towarzyska. Bańka pryska z chwilą, gdy Petra rozstaje się z mężem, ten ogłasza upadłość, a zewsząd pojawiają się dłużnicy.Jakie szanse ma samotna niepracująca matka, która lata temu skończyła studia, nie ma grosza przy duszy, a zamiast tego czwórkę dzieci? Wydaje się, że niewielkie. Kolejne rekrutacje w firmach, działających na zasadzie piramidy finansowej, jednodniowa rola w reality show, praca tłumaczki u snobistycznego artysty, wreszcie wizyty w opiece społecznej...Brakuje pieniędzy na wszystko – ubrania, przybory szkolne, jedzenie. Petra postanawia odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Ogromną podporą okazują się dzieci, które zakasują rękawy i aktywnie uczestniczą w przezwyciężaniu codziennych trudów, często zdobywając prawdziwe perły – jak na przykład trójkołowy rowerek – w okolicznych śmietnikach. „Czasami życie pisze nieprawdopodobne scenariusze. Jeśli w grę wchodzi walka o dobro naszych bliskich, jesteśmy w stanie przenosić góry. Petra van Laack jest współczesną heroiczną bohaterką, która w imię dobra swoich dzieci zmaga się z przeróżnymi absurdami dotykającymi samotne matki. Autorka opowiada o swojej niełatwej sytuacji w niebanalny sposób, wplatając elementy groteskowe, a czasem wręcz humorystyczne. Jej siła, optymizm i determinacja są godne największego podziwu”.
W swojej przełomowej książce Paradoks czasu, światowej sławy psycholog Philip Zimbardo pokazał, że możemy zmienić sposób, w jaki myślimy o naszej przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, by osiągać sukcesy w pracy i życiu osobistym. Książka Siła czasu jest natomiast efektem współpracy Zimbardo z klinicystami: Rosemary i Richardem Swordami i pokazuje przełomowe podejście, które pozwala ludziom cierpiącym na zaburzenie po stresie traumatycznym zmienić ich perspektywę czasową i przejść od traumatycznej przeszłości do bardziej pozytywnej przyszłości.
Terapia, którą proponują Autorzy, przenosi punkt ciężkości z przeszłości na teraźniejszość, z aspektów negatywnych na pozytywne, torując drogę ku lepszej przyszłości. Pomaga cierpiącym na zaburzenie po stresie traumatycznym wyjść poza dawne zranienia i stanąć na pewnym gruncie teraźniejszości, a także zrobić krok ku jaśniejszej przyszłości. Autorzy nie patrzą na PTSD jak na psychiczne zaburzenie, ale raczej jak na psychiczne zranienie – naturalną reakcję na traumatyczne zdarzenia – i oferują cierpiącym na nie ludziom kojący balsam nadziei.
W książce Siła czasu znajdą Państwo omówiony krok po kroku proces terapii, z której z powodzeniem skorzystało wiele osób: od weteranów wojennych do ofiar napastowania, wypadków, napaści i zaniedbań. Ksiązka nie tylko sięga do badań psychologicznych. Zawiera także bogactwo prawdziwych, inspirujących historii z życia osób cierpiących na zaburzenie po stresie traumatycznym. Jest to wspaniała lektura dla osób szukających pomocy, a także terapeutów i osób zajmujących się poradnictwem psychologicznym, oraz dla każdego, kto chce zrobić krok ku lepszej przyszłości.
Jak wyglądał ustrój państw Karolingów?
Jakie były korzenie tzw. renesansu karolińskiego?
Co spowodowało upadek imperium Karola Wielkiego?
Ceniona badaczka wczesnego średniowiecza, profesor Rosamond McKitterick, wykorzystując m.in. źródła paleograficzne i trudnodostępne rękopisy, w sposób kompleksowy przedstawia dzieje królestw frankijskich podczas panowania dynastii karolińskiej. Znakomicie ukazuje dynamiczną politykę prowadzoną przez kolejnych władców, zwłaszcza Karola Wielkiego, oraz towarzyszące jej aspekty społeczne, gospodarcze, prawne i kulturowe, demaskując przy tym wiele istniejących we współczesnej historiografii stereotypów i schematycznych interpretacji wydarzeń. Opisuje funkcjonowanie ówczesnych instytucji świeckich oraz rozwój organizacji kościelnej i monastycyzmu. Wiele miejsca poświęca nauce i kulturze tamtego okresu. Ciekawie przedstawia dzieje Normandii, Bretanii i Flandrii, a także kontakty państwa karolińskiego z Bizancjum i państwami Arabów.
Podręcznik-leksykon zawiera podstawową wiedzę o marketingu, przedstawioną w jasny i zrozumiały dla każdego czytelnika sposób. Autorzy znakomicie łączą w nim prostotę wykładu z profesjonalną wiedzą. Książka zawiera syntetyczne omówienie takich zagadnień, jak: uwarunkowania działań marketingowych, zachowania nabywców, instrumenty i strategie marketingowe. Zawiera również słowniczek pojęć i indeks rzeczowy. Na marginesach zamieszczono hasła, krótkie definicje i informacje dodatkowe.
Pozycja stanowi znakomitą podstawę do dalszej nauki, osobom niezwiązanym z marketingiem pomaga w zrozumieniu działań marketingowych, może też być znakomitym repetytorium systematyzującym wiedzę przed egzaminami.
Książka ta stanowi znakomite kompendium wiedzy niezbędnej dla każdego kierownika projektów informatycznych. Jej Autor, uznany na rynku usług informatycznych ekspert w zakresie zarządzania projektami informatycznymi, połączył w tej monografii ogromne doświadczenie praktyczne z umiejętnością systematyzowania praktycznej wiedzy. Autor książki przekazuje czytelnikowi cenną wiedzę o praktycznych aspektach zarządzania projektami informatycznymi wynikającą ze swoich wieloletnich doświadczeń zawodowych. Książka obejmuje całokształt zagadnień, które powinien znać każdy zarządzający projektem informatycznym. Paweł Piwowar, Prezes Zarządu Oracle Polska Ważną zaletą książki jest fakt, że jej Autor, wybitny uczony, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, łączy w niej wiedzę teoretyczną z wiadomościami praktycznymi, jakie nabył, osobiście kierując wieloma ważnymi i trudnymi projektami informatycznymi. (...) Tę doskonale zrównoważoną kombinację bardzo wysokich kompetencji naukowych oraz doświadczeń praktycznych widać w książce na każdej niemal stronicy. Prof. dr hab. inż. Ryszard Tadeusiewicz, Akademia Górniczo-Hutnicza.
Bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych determinantów działania państwa w XXI stuleciu. W książce opisano sposoby i kierunki myślenia o tym zagadnieniu, a także wyjaśniono kwestie związane z zarządzaniem bezpieczeństwem narodowym. W pracy przedstawiono uwarunkowania realizacji Strategii Bezpieczeństwa Narodowego RP, ukazano jej funkcje oraz konsekwencje decyzji podejmowanych przez państwo.
Statystyki samobójstw są najczulszym wskaźnikiem integracji społeczeństwa. Jeżeli liczba samobójstw rośnie, to znaczy, że więzi społeczne się rozluźniają. Socjologia od końca XIX wieku w osobie swojego założyciela, Emile?a Durkheima, badała statystyki samobójstw, określając ich znaczenie dla szerszego społeczeństwa. Na samobójstwa można bowiem spoglądać z perspektywy indywidualnej ? jako dramat osób i ich najbliższych ? ale gdy spojrzy się na liczby z perspektywy społecznej, ich obraz przedstawia się już zupełnie inaczej. Zmienione, 3 wydanie tej klasycznej już pracy ukazuje się w momencie, gdy temat samobójstw znowu zaczyna powracać w debatach publicznych (w roku 2012 głośno było o prawdziwej fali samobójstw, najwyższej od okresu transformacji systemowej lat 90. XX wieku). W międzyczasie (od 2 wydania) książka została przetłumaczona na francuski (2005) i japoński (2008). Prof. dr hab. Maria Jarosz ? socjolog, pracuje w Instytucie Studiów Politycznych PAN, gdzie kieruje zakładem przemian społecznych i gospodarczych. Ostatnie prace: Instytucje ? konflikty i dysfunkcje (red., 2012), Naznaczeni i napiętnowani: o wykluczeniu politycznym (red., 2008), Polacy równi i równiejsi (red., 2010).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?