Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów.
Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania.
Książka Dominiki Maison jest na polskim rynku pierwszą książką, w której prezentowane jest w sposób jasny, atrakcyjny i pragmatyczny nowoczesne podejście do jakościowych badań marketingowych. Autorka łączy kompetencje rasowego psychologa akademickiego - na bieżąco śledzącego najnowsze dyskusje i idee, z kompetencjami doświadczonego badacza rynku. Dzięki temu idee naukowe okazują się użyteczne, a badania marketingowe - interesujące poznawczo (szczególnie cenne są w książce przykłady zaczerpnięte z autentycznych badań). Na podkreślenie zasługuje też połączenie zrozumienia potrzeb marketingu - wszak badania mają marketingowi właśnie dostarczyć zrozumienia i informacji, z głęboką wiedzą o samych badaniach jakościowych - które nie powinny być nadużywane ani lekceważone.
Autorka jest niezwykle uczciwa i rzetelna w prowadzonej przez siebie dyskusji : ukazuje pożytki z dobrych badań jakościowych, ale i ich słabe strony; podkreśla zawsze w nich obecny element subiektywnej interpretacji tego, co się zobaczyło i usłyszało. Tym samym, badanie jakościowe - i to chyba jest jego największy walor - jest według autorki zaproszeniem do myślenia i dyskusji.
(Prof. Anna Giza)
Fascynująca i błyskotliwa synteza kultury brytyjskiej!
Omawia całokształt dorobku kulturowego krajów Wielkiej Brytanii, na równych prawach prezentując kulturę Anglii, Walii, Szkocji i Kornwalii.
Przedstawia wszystkie dziedziny ludzkiej aktywności, od literatury, sztuki, filozofii czy architektury po meblarstwo, jubilerstwo, kulturę życia codziennego, a także dzieje sportu.
Wznowiona po pięćdziesięciu latach od swojego I wydania Antologia literatury japońskiej jest dziełem unikatowym na polskim rynku wydawniczym. Zapoznaje Czytelnika z najstarszymi i zarazem najznamienitszymi utworami literatury japońskiej, które w większości do dzisiejszego dnia nie zostały przetłumaczone na język polski. Prezentuje m.in. fragmenty wyjątkowej poezji epok Nara i Heian, fragmenty tysiącletniej opowieści dworskiej Genji monogatari, która zaliczana jest to najstarszych tekstów powieściowych na świecie czy też fragmenty opowieści wojennych przypominających eposy rycerskie.
Wiesław Kotański przetłumaczył wszystkie zamieszczone utwory bezpośrednio
z oryginału, każdy z fragmentów poprzedził komentarzem, a całość uzupełnił wyczerpującym wstępem
Trudno zaprzeczyć istnieniu znacznej zmienności stanów emocjonalnych człowieka w relacjach z otoczeniem społecznym. Okazuje się jednak, że problematyka ta jest rzadko podejmowana w literaturze psychologicznej. Książka, jako jedna z nielicznych (w kraju i na świecie) przedstawia opis stanów emocjonalnych z perspektywy dynamicznej.
Książka składa się z 3 części:
w części I opisano podstawowe kwestie teoretyczne,
część II dotyczy podmiotowych i społecznych uwarunkowań dynamiki emocji,
w części III przedstawiono problematykę zmienności stanów emocjonalnych w sytuacjach trudnych (mobbing, autyzm, stres, opieka paliatywna).
Książka skierowana jest do tych, którzy mają potrzebę rozwijania wiedzy naukowej o emocjach, ale także do tych, którzy chcą zrozumieć ich zmienność w życiu prywatnym i zawodowym.
Istota socjologii znanego amerykańskiego badacza i metodologa Earla Babbiego jest wprowadzeniem w dziedzinę socjologii. Babbie w jasny i zwięzły sposób prezentuje w niej główne obszary badawcze współczesnej socjologii, takie jak kwestia tożsamości, grupy społeczne, nierówności społeczne, zmiana społeczna. Przystępnym językiem zachęca do poznania „istoty socjologii”, a więc jej metodologicznych i teoretycznych podstaw, podając jednocześnie ciekawe przykłady zastosowania wiedzy socjologicznej w życiu codziennym.
Omawiane tematy: Tożsamość, Grupy, Organizacje, Instytucje, Kultura i społeczeństwo, Nierówność, Wolność a porządek, Zmiana społeczna, Perspektywa globalna.
Przystępny i zwięzły wykład współczesnej wiedzy o psychologii pracy i organizacji:
charakteryzuje podstawowe zagadnienia z uwzględnieniem ich genezy historycznej, aktualnych uwarunkowań oraz potencjalnych przeobrażeń różnych sfer życia człowieka - sfery pracy, sfery konsumpcji oraz sfery funkcjonowania społecznego;
wskazuje najnowsze problemy i zastosowania praktyczne w odniesieniu do takich zagadnień jak: kryzys i trauma w pracy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, psychologiczne koszty zaradności człowieka, problematyka jakości życia (związki pracy i konsumpcji);
przedstawia zadania psychologów pracy we współczesnych organizacjach (poradnictwo zawodowe i doradztwo organizacyjne, działania profilaktyczne i interwencyjne);
ukazuje nowe pogranicza, nowe obszary badań i działań, zmierzających do integracji wiedzy użytecznej praktycznie.
Książka przeznaczona dla studentów wybierających specjalizacje: psychologia pracy i organizacji, psychologia zarządzania, psychologia biznesu z myślą o przyszłej pracy we wszelkiego typu organizacjach, ośrodkach szkoleniowych, konsultacyjnych i doradczych czy biurach karier.
Książka:przedstawia podstawowe zagadnienia dotyczące nadwagi i otyłości,krytycznie analizuje koncepcje teoretyczne stosowane jako podstawy interwencji psychologicznych służących leczeniu i prewencji otyłości,przybliża standardy przeprowadzania eksperymentów, służących testowaniu wpływu określonych czynników na ludzkie zdrowie,zawiera opisy interwencji psychologicznych oraz ocenę ich efektywności.Gwałtowny wzrost częstości występowania otyłości i nadwagi w ostatnich latach sprawił, że problemy związane z nadmierną wagą znalazły się w centrum zainteresowania praktyków zajmujących się zdrowiem, jakością życia, funkcjonowaniem społecznym i psychicznym. Proponowana książka zawiera przegląd najnowszych badań światowych dotyczących tego, jak psychologowie oddziałują na ludzi, by rozpoczęli i utrzymali aktywny tryb życia oraz zalecaną dietę.
Zbiór artykułów autorstwa światowej sławy autorytetów w dziedzinie badań mózgowych mechanizmów zachowania, które ukazują Czytelnikom szeroki kontekst badań nad mózgową organizacją wybranych funkcji (m.in. inteligencji, pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych, osobowości i emocji). Ważna i inspirująca lektura dla: - zainteresowanych szeroko rozumianymi badaniami nad mózgiem, - psychologów klinicznych, specjalizujących się w pracy z osobami ze zmianami neuropsychologicznymi spowodowanymi chorobami mózgu - studentów różnych kierunków studiów magisterskich, doktoranckich, podyplomowych, którzy poruszają w swych rozprawach zagadnienia neuropsychologiczne Obecnie neuropsychologia celowego działania i jego wykonawczych regulatorów oraz mózgowe podłoże procesów emocjonalno-osobowościowych wzbudzają ogromne zainteresowanie przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych z (neuro)psychologią na czele, która przez to ma szansę nabrać bardziej interdyscyplinarnego kolorytu i odegrać jeszcze większą rolę w ogólnej dyskusji o człowieku oraz złożonych uwarunkowaniach jego funkcjonowania Prof. Krzysztof Jodzio
Jedną z najważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek narodowych jest wzrost znaczenia usług, w tym również usług turystyczno-rekreacyjnych, co w znacznej mierze jest związane z wydłużaniem się czasu wolnego ludności i wzrostem poziomu jej zamożności. [...] Nie ma na rynku wydawniczym takiej książki jak ta, która stanowi tak kompleksowe i wieloaspektowe omówienie zjawisk ekonomicznych zachodzących w turystyce i ? co ważne ? w rekreacji, a także innych branżach związanych bezpośrednio i pośrednio z procesami zachodzącymi na rynku turystycznym i rekreacyjnym.dr hab. Krystyna ŻelaznaRektor Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie Ekonomika turystyki i rekreacji to drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki Ekonomika turystyki rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku turystyka i rekreacja. W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.Publikacja jest kierowana do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyka. Książka może również stanowić cenną propozycję dla menedżerów i pracowników firm zajmujących się obsługą ruchu turystycznego oraz osób zainteresowanych zagadnieniami turystyki i rekreacji w praktyce.
Analiza agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży zależności między agresją a odrzuceniem wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży
Gdzie znajdują się źródła ludzkiej podmiotowości?
Co sprzyja osiąganiu samoświadomości i samokontroli?
Autorka przybliża zagadnienia związane ze zdolnością człowieka do wglądu w siebie oraz do uwzględniania w myśleniu i działaniu racji moralnych. Ułatwia rozumienie przesłanek własnych zachowań, zwłaszcza w relacjach z innymi ludźmi. Pokazuje, że podmiotowość kształtuje się przez całe życie, osiągając mniejszy lub większy stopień dojrzałości.
Temat piękna ciała nie jest błahy! Czy jestem atrakcyjny/atrakcyjna? Czemu podobają mi się te osoby, a nie inne? Jakie zagrożenia niesie za sobą bezkrytyczna pogoń za medialnym ideałem piękna? Dlaczego różnimy się w ocenie piękna ciała? Jak atrakcyjność naszego ciała wpływa na nasze codzienne życie? Jak wygląda piękne ciało? Autorzy próbują odpowiedzieć na te i inne podobne pytania, wykorzystując najnowsze wyniki badań naukowych z różnych dziedzin zajmujących się atrakcyjnością ciała ludzkiego, m.in. antropologii, medycyny, psychologii ewolucyjnej czy historii sztuki. Choć na większość z tych pytań można szukać odpowiedzi w popularnych magazynach, to jednak ich poziom pozostawia wiele do życzenia. Tymczasem atrakcyjność ciała to ?problem? dotyczący każdego z nas i mający bardzo duży wpływ na nasze życie. Informacje na ten temat zasługują więc na jak najstaranniejsze, oparte na wiedzy naukowej, przedstawienie. W książce można znaleźć między innymi: -analizę antropometryczną osób uznawanych za piękne, sporządzoną na podstawie unikatowych i bardzo precyzyjnych danych zgromadzonych przez autorów, wskazujących jakie cechy budowy ciała wyróżniają bardzo atrakcyjne kobiety od przeciętnej; -analizę starożytnego wzorca piękna ?boskiej proporcji? w odniesieniu również do współczesnych piękności; -opis powodów decydujących o różnicach oceny atrakcyjności ciała występujących pomiędzy ludźmi. Publikacja przeznaczona jest dla osób poszukujących rzetelnej wiedzy pomagającej im lepiej zrozumieć własne odczucia związane z atrakcyjnością budowy ciała. Zawiera również praktyczne wskaźniki pozwalające kobietom ocenić, czy ich budowa ciała daje im szansę na wygranie konkursu piękności.
Kompleksowe kompendium wiedzy z zakresu nowoczesnych finansów. Uwzględnia najnowsze osiągnięcia zarówno w dziedzinie teorii, jak i praktyki. Zaprezentowano w nim wszystkie najważniejsze kwestie związane z inwestowaniem w instrumenty finansowe rynku pieniężnego i kapitałowego, a także wycenę akcji, obligacji, instrumentów pochodnych wraz z przykładami ich wykorzystania w strategiach inwestycyjnych oraz analizę portfelową i zarządzanie portfelem inwestycji finansowych.. Opisano również sposób funkcjonowania giełdy, ustalania kursów giełdowych, organizowania emisji oraz możliwości jej plasowania. Liczne przykłady liczbowe i ilustracje ułatwiają zrozumienie teorii i pozwalają zastosować ją do rozwiązywania problemów praktycznych.
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do:
- studentów wydziałów ekonomicznych,
- szerokiego grona osób pracujących w biurach maklerskich,
- analityków papierów wartościowych,
- osób zarządzających finansami przedsiębiorstw,
- inwestorów giełdowych,
- doradców finansowych.
W nowym wydaniu uwzględniono najnowsze informacje na temat rozwoju i zmian organizacyjno-prawnych rynku kapitałowego oraz uaktualniono dane statystyczne. W książce znalazły się także nowe treści dotyczące ryzyka inwestycyjnego, roli giełdy w gospodarce, funduszy venture capital, funduszy hedgingowych i pogodowych instrumentów pochodnych oraz nowy rozdział o zarządzaniu portfelem inwestycji finansowych, w tym strategii inwestycyjnych.
Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę!
Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat:
• zawierania przyjaźni,
• czekania na swoją kolej,
• proszenia o pomoc i oferowania pomocy,
• używania odpowiednich słów,
• kontrolowania swojego zachowania,
• wyrażania emocji.
Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.
Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dlaczego socjologia? To pytanie zadaje sobie wiele osób, nie tylko rozważających podjęcie studiów socjologicznych, ale również dojrzałych socjologów. W ostatnich latach nauki społeczne w ogólności, a socjologia w szczególności, nie miały najlepszej prasy. Nadmiar absolwentów nauk humanistycznych na rynku pracy, sceptycyzm wobec możliwości zastosowania socjologii jako nauki w biznesie podały w wątpliwość wartość socjologicznych rozważań. Tymczasem z pełnej pasji i zaangażowania rozmowy z Zygmuntem Baumanem, jednym z najbardziej znanych na świecie socjologów, wynika zupełnie inny obraz: socjologia jest to prostu konieczna! Przy czym nie chodzi tu o socjologię mierzoną wskaźnikami ekonomicznymi ani wiedzę sprowadzającą się do agregowania faktów. Socjologiczna praktyka to ciągły dialog z ludźmi i o ludziach oraz kwestionowanie zdroworozsądkowych założeń, jakimi przesycone jest nasze codzienne życie.
Podręcznik przedstawia aktualne tendencje, zalecenia i metody analizy danych. Uwzględnia aktualny rozwój programów komputerowych, umożliwiający wykorzystanie wielu zaawansowanych metod obliczeniowych.
W książce podjęto się wyjaśnienia powodów sukcesywnego spadku pozycji Polski w międzynarodowym rankingu innowacyjności sektora e-government, który cyklicznie jest opracowywany przez ONZ. Wykazano, że aby wyjaśnić te przyczyny, należy się skupić na funkcjonowaniu sektora administracji publicznej na szczeblu gmin.
Wraz z rozwojem idei e-government pojawiła się w ekonomii nowa szkoła myślenia, którą nazwano wikinomią. Jednym z walorów książki jest właśnie odwołanie się do tej nowej szkoły myślenia ekonomicznego.
Książka jest klasyczną pracą z socjologii kultury analizującą powstanie i rozwój tytułowej "kultury masowej". Autorka definiuje przedmiot oraz opisuje rozwój tego zjawiska w Polsce i na świecie w kontekście szerszych rozważań na temat zmian zachodzących w kulturze i społeczeństwie. Analiza zaskakuje trafnością spostrzeżeń dotyczących mechanizmów kultury masowej i przewidywań jej dalszego rozwoju. Szczególnie dziś, kiedy kultura masowa odgrywa coraz większą rolę, warto przyjrzeć się jej przez pryzmat naukowej refleksji.
O wartości Kultury masowej, jednego z dzieł, które przyczyniło się do ugruntowania pozycji Antoniny Kłoskowskiej w świecie naukowym, świadczy to, iż mimo upływu wielu lat od ukończenia tej pracy, jest ona nadal aktualną analizą mechanizmów tak szybko rozwijającego się zjawiska.
Książka ta jest nie tylko niezbędnym podręcznikiem dla socjologów i innych osób zajmujących się problematyką kultury, ale może być także inspirującą lekturą dla tych, którzy zawodowo zajmują się tworzeniem i publikowaniem tekstów ważnych dla szeroko pojętej kultury- wydawców, redaktorów, dziennikarzy prasowych i telewizyjnych, literatów oraz studentów kierunków społecznych i humanistycznych.
Książka traktuje o mechanizmach zdobycia władzy we współczesnej kampanii wyborczej. Przedstawione w niej fascynujące i rzadko, jak dotąd, badane zjawisko marketingu politycznego, analizowanego jako element komunikowania politycznego, na podstawie kampanii prezydenckich w USA i Polsce.
Podstawowy walor tego opracowania to połączenie teorii marketingu politycznego z praktyką. Z jednej strony, książka ta służyć więc może jako podręcznik akademicki, z drugiej - stanowi wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, ułatwiających kształtowanie postaw wyborców i zdobywanie ich głosów.
Tak więc, książka ta będzie przydatna i zainteresuje zarówno studentów kierunków humanistycznych oraz zarządzania i marketingu, specjalistów zajmujących się marketingiem, reklamą czy public relations, jak i polityków oraz osoby zainteresowane mechanizmami rywalizacji wyborczej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?