KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN

Okładka książki Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe

119,00 zł 93,36 zł


W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału. Hanna Górska-Warsewicz korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony. Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców a kończąc na korporacjach międzynarodowych. Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy. (ze wstępu) (…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań. Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych. prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski (z recenzji) Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce. prof. dr hab. Łukasz Sułkowski (z recenzji)
Okładka książki Odporność psychiczna

59,00 zł 46,29 zł


Odporność psychiczna to zdolność do przetrwania i powrotu do równowagi po doświadczeniu przeciwności losu. Wszyscy w swoim życiu stajemy przed wyzwaniami. Większość z nas w pewnym momencie doświadczy poważnej traumy, jak nagła śmierć bliskiej osoby, wyniszczająca choroba lub klęska żywiołowa. Tym, co nas różni, są nasze reakcje. W tej ważnej książce trzech ekspertów w dziedzinie traumy i odporności psychicznej odpowiada na kluczowe pytania. Co pomaga ludziom przystosować się do najtrudniejszych sytuacji życiowych? Jak budować własną odporność psychiczną? Jaki jest stan wiedzy naukowej o odporności psychicznej? W tej książce połączono nowatorskie badania naukowe z osobistymi doświadczeniami osób, które przeżyły najbardziej traumatyczne wydarzenia, jakie można sobie wyobrazić. Publikacja jest praktycznym źródłem informacji, z którego można nieprzerwanie korzystać. Eksperci, na podstawie doświadczeń i osobistych refleksji osób, które wykazały się ogromną odpornością psychiczną, opisują w niej dziesięć podstawowych czynników odporności, w tym skonfrontowanie się z własnym strachem, optymizm i poleganie na wzorach do naśladowania. Każdy czynnik umożliwia przystosowanie się do stresujących wydarzeń życiowych i wyciągnięcie z tych bolesnych lekcji cennej nauki, a także daje nadzieję i inspiruje do przezwyciężania przeciwności losu.
Okładka książki Badania społeczne w praktyce

199,00 zł 156,12 zł


Nowe wydanie jednego z najważniejszych podręczników na świecie do socjologii i przedmiotów społecznych. Obejmuje całość podstawowej wiedzy metodologicznej (filozofia nauki, struktura procesu badawczego, typy obserwacji, analiza danych, techniki badawcze, etyka badań społecznych). Pokazuje, jak przygotować i prowadzić badania społeczne. Wprowadza w teorię i paradygmaty badań społecznych. Omawia strukturę procesu badawczego, typy obserwacji i sposoby analizy danych. Przedstawia problemy etyczne i społeczny kontekst badań. Posiada przejrzysty układ treści oraz użyteczne załączniki przybliżające praktykę badań społecznych. Książka przeznaczona jest dla studentów socjologii, nauk społecznych, nauk politycznych oraz dziennikarstwa. Jest również niezbędnym źródłem wiedzy dla osób zajmujących się badaniem rynku, opinii publicznej, marketingiem, analizą informacji i reklamą.
Okładka książki Wiktymologia społeczna

199,00 zł 156,12 zł


Wiktymologię interesują wszelkie zjawiska powodujące nierówności społeczne, pokrzywdzenie społeczeństw czy jednostki ludzkiej, w tym przedmiotem jej badań jest zarówno globalizacja, powodująca zmniejszenie nierówności społeczno-gospodarczych i poprawę bytu ludności, jak i sfera poruszana przez przeciwników globalizacji, mówiąca o pogorszeniu i zagrożeniu jakości życia i o wynikających z tego rożnych formach pokrzywdzenia człowieka. Niniejsza praca nie wyczerpuje bogatej problematyki wiktymologii. Zawiera jednak analizę i ocenę tych problemów, które w wymiarze jednostkowym i społecznym stały się zagrożeniami na przełomie tysiącleci. Dla rozwoju wiktymologii jako ruchu społecznego ważne jest wdrażanie wyników badań wiktymologicznych. W najbliższym czasie powinna więc wzrastać profilaktyczna funkcja wiktymologii, na co zwrócono uwagę w kolejnych rozdziałach książki, będącej holistycznym opracowaniem obejmującym wszelkie aspekty współczesnej wiktymologii.Opracowanie naukowe Profesora Brunona Hołysta to wybitna praca ukazująca horyzont tożsamości człowieka i przyrody z punktu widzenia zachowania gatunku ludzkiego. Na poziomie świata obiektów, zmysłów i myśli została zaprezentowana problematyka bezpieczeństwa rodu ludzkiego, które jest rozumiane jako zgodność ideałów - świata wartości - jednostki, wspólnoty oraz kultury i cywilizacji. Autor ukazał najistotniejsze zagrożenia cywilizacyjne dla dobra wspólnego, proponując działania profilaktyczno-prewencyjne mające na celu ograniczenie przemocy strukturalnej i dochodzenie do społeczeństwa sprawiedliwego.prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz (z recenzji)Kolejne dzieło Profesora Brunona Hołysta budzi podziw z racji wielopłaszczyznowego i wielopoziomowego ujęcia problemu wiktymologii. Stanowi ono rezultat interdyscyplinarnej wiedzy Autora, w tym także filozoficznej. Profesor Brunon Hołyst wyjaśnia, że właściwie każda działalność człowieka może mieć implikacje wiktymizacyjne. Zagrożenia są nie tylko zewnętrzne, lecz także wewnętrzne, płynące z niepożądanych zmian w psychice człowieka.prof. zw. dr hab. Maria Szyszkowska (z recenzji)
Okładka książki Komunikacja, kultura i działanie

59,00 zł 46,29 zł


Książka Komunikacja, kultura i działanie, której autorem jest Andrzej Zaporowski poświęcona jest relacyjnemu ujęciu wspomnianym w tytule trzem kategoriom. Będąc owocem dziesięcioletnich wykładów dla studentów kulturoznawstwa nie jest jedynie pomyślana jako podręcznik, ale studium przybliżające rozumienie działania jako szczególnego zdarzenia, któremu można przypisać dwie własności - komunikacyjną i kulturową - jednocześnie. W Komunikacji, kulturze i działaniu autor odwołuje się do szeregu świadectw - koncepcji badawczych - wybranych lecz kluczowych postaci, z których wszyscy czynili centralnym punktem swych dociekań działanie, choć skupiali się bardziej na pierwszej lub ostatniej ze wspomnianych własności. Przedstawiając stanowiska Arystotelesa, Edwarda B. Tylora, Ludwiga Wittgensteina, Edwarda Halla, Donalda Davidsona, Bronisława Malinowskiego, Clifforda Geertza i Jerzego Kmity autor książki odnosi ich stanowiska wzajemnie do siebie postulując, że w rzeczywistości w każdym z nich da się wyłuskać wspomniany podwójny charakter działania. Rozpoczynając od zagadnień terminologicznych i historycznych analizuje wybrane koncepcje komunikacji i kultury, aby zakończyć propozycją ujęcia działania nieodruchowego jako złożonego, dwuwymiarowego, zdarzenia świata (fizykalnego a zarazem społecznego). Tym samym autor ujmuje człowieka - zwierzę komunikacyjne i kulturowe - jako możliwie elastyczny i kreatywny podmiot szeregu interakcji, nie zaś bierny i odtwórczy przedmiot szeregu manipulacji. Według prof. Eugeniusza Wilka książka "jest z pewnością, pod względem omawianych kolejno tematów oraz przywoływanych koncepcji, spójnym i inspirującym wywodem autorskim na temat tytułowych kategorii poznawczych." Z kolei według prof. Andrzeja Radomskiego "to solidne i wszechstronne dzieło, które zasługuje na uwagę czytelników zainteresowanych zagadnieniami związanymi z kulturą, komunikacją i zrozumieniem ludzkiego sprawstwa".Książka przeznaczona jest dla studentów, w tym doktorantów, i wszystkich osób zainteresowanych wzajemnymi związkami tytułowych kategorii, zarówno kulturoznawców, filozofów i antropologów, jak i przedstawicieli szeroko rozumianych nauk humanistycznych i społecznych. W tym kontekście warto podkreślić walor poznawczy, w tym krytyczny, książki tak istotny dla prowadzenia praktyki badawczej i edukacyjnej.
Opakowanie Obyczaje w Polsce

89,00 zł 69,83 zł


Pierwsze na rynku tak obszerne i nowoczesne kompendium wiedzy o obyczajach w Polsce! Książka: prezentuje dzieje obyczajów w sposób panoramiczny i dynamiczny, z uwzględnieniem różnic chronologicznych, regionalnych, stanowych czy wyznaniowych; obejmuje obyczaje życia publicznego, dworskiego, prywatnego oraz religijnego - w kontekście historii kultury europejskiej, a także rozwoju świadomości społecznej i narodowej; ciekawie opisuje obyczaje związane z pracą, życiem rodzinnym i towarzyskim oraz rozrywki i kulturę stołu; przedstawia wizje świata charakterystyczne dla poszczególnych wieków; zawiera odniesienia do obyczajowości mniejszości narodowych: żydowskiej, litewskiej, ukraińskiej i niemieckiej. Pozycję szczególnie polecamy studentom historii, kulturoznawstwa, filologii polskiej i antropologii oraz wszystkim, których interesuje, jak kształtowały się obyczaje polskie. W dniu 2 grudnia 2004 roku książka otrzymała nagrodę w ogólnopolskim Konkursie na Najlepszą Książkę Roku 2004 o Pióro Fredry. Konkurs ten jest stałym, ważnym wydarzeniem, które od 13 lat towarzyszy Wrocławskim Promocjom Dobrych Książek. Celem jego jest wyłonienie i nagrodzenie najlepszych książek, wydanych w Polsce w danym roku. Ocenie podlegają wartości merytoryczne, literackie i edukacyjno-poznawcze oraz wysoki poziom edytorski i typograficzno-artystyczny.
Okładka książki Rebranding Strategiczna zmiana dla organizacji

79,00 zł 61,98 zł


Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego. W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
Okładka książki Nauka o szczęściu. 7 lekcji dobrego życia

59,00 zł 46,29 zł


Paradoks szczęścia polega na tym, że najtrudniej je osiągnąć, kiedy go szukamy. Pojawia się jednak nieoczekiwanie, gdy robimy rzeczy, które mają sens. Profesor Bruce Hood przyjrzał się temu problemowi z perspektywy nauki i doszedł do wniosków, które przeczą treści większości popularnych poradników. Swoją wiedzę przekazuje na kursie Nauka o szczęściu zorganizowanym przez Uniwersytet w Bristolu i w książce o tym samym tytule, która jest pokłosiem kursu. Jakie wnioski na temat dążenia do szczęścia płyną zatem z nauki? Dlaczego o wiele łatwiej zwracamy uwagę na negatywne aspekty rzeczywistości i spodziewamy się, że świat pójdzie w złym kierunku? Dlaczego błądząc myślami, najczęściej wędrujemy w ponure rejony? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w siedmiu prostych, ale zmieniających życie lekcjach: Zmień swoje ego Unikaj izolacji Unikaj negatywnych porównań Rozwijaj swój optymizm Kontroluj swoją uwagę Buduj relacje Wyjdź z własnej głowy Każda z lekcji kończy się serią przydatnych wskazówek, jak wprowadzić w życie zalecenia wynikające z nauki i jak praktykować szczęście. Najważniejsze przesłanie książki dotyczy jednak więzi między ludźmi. Bruce Hood mówi jasno: dbając tylko o siebie, szczęścia nie osiągniesz! Autor wyjaśnia, czemu w naszym życiu służy egocentryzm i jak rozwijać przeciwną postawę allocentryczną. Pokazuje, dlaczego obawiamy się nawiązać relacje i dlaczego ten strach najczęściej jest przesadzony. Możemy wykorzystać odkrycia naukowe, aby zmienić sposób myślenia i zmienić swoje życie na lepsze.
Okładka książki Okiem filozofa Komunikacja cyfrowa

54,00 zł 42,36 zł


OKIEM FILOZOFAKOMUNIKACJA CYFROWATechnologie cyfrowe spowodowały znaczące zmiany w zakresie komunikacji. Stworzyły nowe możliwości, ale jednocześnie stały się źródłem wielu istotnych problemów. Z jednej strony nowe technologie umożliwiają nam komunikację z ludźmi na całym świecie, pozwalają docierać do określonych grup odbiorców, a także zwiększać zasięg przekazywanych przez nas treści. Z drugiej strony coraz trudniej jest nam ocenić, czy informacje, które do nas trafiają, są sprawdzone i wiarygodne.W książce Okiem filozofa. Komunikacja cyfrowa brytyjska filozofka, Onora O'Neill, analizuje wyzwania, przed którymi stają odbiorcy w obliczu rozwoju komunikacji cyfrowej, a także wskazuje na najważniejsze problemy etyczne związane z wykorzystywaniem nowych technologii do komunikowania się z innymi ludźmi.Okiem filozofa. Komunikacja cyfrowa to wnikliwe spojrzenie na kwestie dotyczące komunikacji, które daje nową perspektywę i skłania do refleksji.W każdym tomie z serii Okiem filozofa powszechnie uznani myśliciele prezentują osobistą refleksję na tematy, z którymi spotykamy się w codziennym życiu.Onora O'Neill - nosi tytuł Honorary Professor Emeritus na Uniwersytecie w Cambridge i zasiada w ławie posłów niezależnych Izby Lordów. Jest autorką licznych książek na temat Immanuela Kanta, etyki i filozofii polityki, między innymi Justice Across Boundaries (2016).
Okładka książki Science Fictions

69,00 zł 54,14 zł


Światowy bestseller Stuarta Ritchiego! Książka, która ujawnia niepokojące i szokujące sygnały świadczące o kryzysie, jaki przechodzi współczesna nauka. Nauka to sposób, w jaki rozumiemy świat. Jednak niewłaściwa interpretacja i koloryzowane statystyki sprawiły, że ogromna liczba badań naukowych stała się bezużyteczna lub, co gorsza, wprowadzająca w błąd. Obecny system finansowania badań oraz publikacji ich wyników nie tylko nie chroni nas przed pomyłkami i słabościami naukowców, ale wręcz aktywnie zachęca badaczy do ingerowania w otrzymywane rezultaty, co może mieć katastrofalne konsekwencje. Stuart Ritchie, psycholog i popularyzator nauki, demaskuje przekłamania, manipulacje oraz szkodliwe nawyki naukowców, podając w wątpliwość prawdziwość i obiektywizm wielu badań naukowych. Na stronach swojej książki obnaża prawdziwe oblicze współczesnej nauki – okazuje się bowiem, że wiele powszechnie akceptowanych i bardzo wpływowych teorii bazuje na nierzetelnych badaniach. Autor ujawnia zaniedbania i oszustwa, które podważają wysiłki naukowe: od skażenia laboratoriów po tajenie nieudanych badań; od fałszowania danych po coraz częstszą pokusę wyolbrzymiania przeciętnych wyników w celu zdobycia sławy naukowej. Na potwierdzenie swoich tez Ritchie przytacza konkretne przykłady. Choć książka bije na alarm, jej wydźwięk jest pozytywny – autor nie tylko daje nam wiedzę potrzebną do wykrywania wątpliwych badań, lecz także wskazuje drogę do reform, które mogłyby ponownie uczynić naukę godną zaufania.
Okładka książki W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich

59,00 zł 46,29 zł


Patrz, co przez ciebie zrobiłem! Dlaczego nie…? – Tak, ale… Ja tylko próbuję ci pomóc! Będziecie jeszcze dumni, że mnie znacie! Książka Erica Berne’a ukazała się po raz pierwszy sześćdziesiąt lat temu. Mimo upływu czasu jej popularność w Polsce i na świecie nie zmalała. Tysiące Czytelników sięgają po ten tekst, by przyjrzeć się społecznym grom, w których uczestniczymy każdego dnia, nie zdając sobie z tego sprawy. I choć społeczne realia od lat 60. XX wieku bardzo się zmieniły, koncepcja Berne’a doskonale wyjaśnia i opisuje interakcje, prowadzone przez nastakże dziś. Czy w relacjach międzyludzkich jesteśmy skazani na granie w gry? Jaka jest alternatywa dla gier? Czy istnieje szansa na wydostanie się z tych pułapek i spontaniczne, autentyczne relacje? Nowe wydanie książki otwiera znakomita przedmowa autorstwa Profesora Bogdana de Barbaro. W tym wydaniu Czytelnik znajdzie również wyjaśnienie trudniejszych pojęć – konsultację merytoryczną przygotowała Joanna Skowrońska. Sednem obserwacji Berne’a jest fakt, wydawałoby się, prosty i oczywisty: to, co do siebie mówimy i jak do siebie mówimy, ma swoje dodatkowe, na pierwszy rzut oka ukryte znaczenie, a dotarcie do tego, co „między wierszami” i „na marginesie”, jest krokiem ku wyjściu z komunikacyjnej pułapki i ku odzyskiwaniu sprawczości podmiotowej. Jesteśmy też zachęcani do otwartości percepcyjnej, wrażliwości na świat (jakże dzisiaj trudnej, skoro często zapośredniczonej przez smartfonowy obraz świata i ludzi), do nonkonformizmu, do decyzyjności i – na ile to możliwe – do sprawczości i wolności (nazywanej przez Berne’a spontanicznością). A także do intymności, którą w pewnym momencie nazywa wprost miłością. Ale głównym wątkiem książki są gry. Nie sądzę, by naszym zadaniem było traktowanie tej książki jak podręcznika, który nas nauczy, jakie są gry, w które bywamy uwikłani, i na czym poszczególne gry polegają. Ale zapoznanie się z ich szerokim wachlarzem może nas uczynić uważnymi i wrażliwymi, a świadomość, że uczestniczymy w jakiejś grze, może być swego rodzaju znakiem ostrzegawczym, a może nawet znakiem „stop”. Bo uczestnicząc w tych grach, detalicznie przez autora opisanych, skazujemy się na role bezwiednych i bezwolnych aktorów, zaś demaskując grę i z niej wychodząc, odzyskujemy pozytywną współsprawczość w relacji. A więc nie musimy się uczyć gier Bernowskich, ale powinniśmy sprawdzić i uwrażliwić się, czy w nie gramy i co nas wciąga do gry. Z przedmowy prof. dr. hab. Bogdana de Barbaro
Okładka książki Lateralizacja mózgu W górę - w prawo - naprzód

49,00 zł 38,45 zł


Dlaczego "prawy" kojarzy nam się z dobrem, a "lewy" to ten o podejrzany, podrobiony, nieuczciwy?Dlaczego to, co pozytywne, jest "w uniesieniu", a to co negatywne - wywołuje "zdołowanie"?Dlaczego zbliżanie kojarzymy z nagrodą, a oddalanie z karą?Oddajemy do rąk Czytelników książkę, w której Kenneth Heilman poszukuje odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące naszej orientacji przestrzennej i powiązanych z nią cech.Autor analizuje mózgowe mechanizmy orientowania się w przestrzeni, dzieląc książkę na trzy części, których motywem wiodącym są trzy osie opisujące pozycję każdego organizmu w przestrzeni: lewoprawo, góradół, oraz przódtył.Kenneth Heilman nie zajmuje się tylko prostą orientacją w przestrzeni. Przeciwnie - pokazuje, że owa orientacja nie jest prosta. Mechanizmy orientacji lewoprawo wiąże z zagadnieniem asymetrii i lateralizacji mózgu oraz preferencji stronnych. Omawiając oś góradół zastanawia się, dlaczego to, co pozytywne i wartościowe kojarzymy z wyższą a to, co negatywne, z niższą pozycją w przestrzeni (). Proponuje przy tym oryginalne wyjaśnienie depresji, wskazując na jej związek z naturalnym biologicznie mechanizmem hibernacji u tych gatunków zwierząt, które muszą sezonowo ograniczać swoją aktywność. Kwestia aktywności prowadzi Autora płynnie do trzeciej osi, przódtył, związanej z dążeniem do obiektu i jego unikaniem, a te z kolei do niezwykle ważnych kwestii nagrody i kary, oczekiwań związanych z podejmowanymi działaniami i ich najprostszego wyrazu jakim są emocje. W ten sposób Heilman pozornie zajmując się tylko orientacją w przestrzeni, poszerza perspektywę i pokazuje, jak organizm funkcjonujący w otoczeniu, a więc i sterujący tym funkcjonowaniem mózg integruje i łączy rzeczy tak wydawałoby się odległe, jak preferencja ręki, odróżnianie strony lewej od prawej, wartości i emocje.Z recenzji dr. hab. Piotra Wolskiego, prof. UJ
Okładka książki Rodzice w obliczu choroby nowotworowej dziecka

59,00 zł 46,29 zł


Diagnoza choroby nowotworowej u dziecka powoduje wiele zmian w życiu małego pacjenta i jego rodziców, rodzeństwa, a nawet dalszych członków rodziny. To, jak radzą sobie rodzice w obliczu trudnej sytuacji, jest niezmiernie ważne, ponieważ decyduje o radzeniu sobie ich chorego dziecka.Negatywne emocje rodziców: lęk, smutek, niepokój - wywołują podobne odczucia u dziecka. Z kolei pozytywne nastawienie do leczenia, nadzieja na wyzdrowienie, wzajemne wsparcie w rodzinie i towarzyszenie dziecku w trudnych chwilach są niezbędne dla jego lepszego samopoczucia w czasie długotrwałej hospitalizacji i uciążliwych zabiegów.Mimo że psychologia systemów rodzinnych wnikliwie odnosi się do wzajemnych zależności i wpływów wszystkich członków rodziny, to jednak badania dotyczące rodziców zmagających się z chorobą nowotworową dziecka i znaczenie jakości ich relacji dla radzenia sobie z trudami leczenia małego pacjenta są słabo eksplorowane na gruncie polskim.Głównym celem monografii była ocena jakości relacji rodziców w procesie zmagania się z chorobą nowotworową dziecka. Izabela Socha i Iwona Janicka w przeprowadzonych badaniach uwzględniły również czynniki, które mogą w sposób pozytywny bądź negatywny wpływać na relację między rodzicami.Mamy nadzieję, że rezultaty uzyskane z badań, zasygnalizowane implikacje związane z ich wykorzystaniem, a także opisane w monografii narzędzia do diagnozowania opiekunów osób chorych i planowania oddziaływań terapeutycznych mogą być pomocne dla psychologów, psychoterapeutów, lekarzy, pielęgniarek i innych specjalistów, którzy opiekują się małym pacjentem i jego rodzicami.Z tekstuMonografia ta jest niezmiernie cennym wkładem do wiedzy odnoszącej się do psychoonkologii, klinicznej, zdrowia jak i psychologii rodziny. Niewątpliwie praca ta jest pożądana i będzie wartościową pozycją dla specjalistów różnych dziedzin: m.in. psychologów, socjologów, lekarzy, pracowników socjalnych, terapeutów.Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan
Okładka książki Lepsze wizualizacja danych

199,00 zł 156,12 zł


Umiejętnie zwizualizowana informacja to klucz do tego, by dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Najważniejszym zadaniem jest zdefiniowanie odbiorców i celów oraz wybranie właściwego wykresu do jasnego przekazu wiadomości. W tej bestsellerowej książce autor opisuje najważniejsze strategie tworzenia efektywnych wizualizacji danych. Prowadzi czytelników przez kolejne etapy tworzenia diagramów, wykraczających poza proste wykresy liniowe, słupkowe i kołowe. Na ponad pięciuset przykładach demonstruje, krok po kroku, co należy, a czego nie warto robić podczas prezentacji danych. Przedstawia zasady percepcji wizualnej oraz sposób podejmowania subiektywnych decyzji dotyczących stylu w odniesieniu do projektu wykresu. Książka zawiera ponad 80 analiz różnorodnych typów wizualizacji (histogramy, kartogramy, wykresy horyzontalne i grzbietowych), wskazując miejsce każdego z nich w zestawie narzędzi wizualnych. To praktyczny przewodnik dla wszystkich, którzy komunikują się za pomocą prezentacji: naukowców, mówców, trenerów, pracowników zarządów, menedżerów, dziennikarzy, blogerów i studentów.
Okładka książki Rozwój osobisty z Duhiggiem - PAKIET

159,00 zł 124,74 zł


"Siła komunikacji" Charles Duhigg zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens: O co tak naprawdę chodzi? – w konfliktach, negocjacjach i codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu jest kluczem do porozumienia. Jak się czujemy? – zazwyczaj unikamy rozmowy o emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego. Kim jesteśmy? – największym hamulcem sensownych rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii, w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa – mimo że wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo za dużo… "Siła nawyku" Charles Duhigg udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie , ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw... Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele. Jak jeden człowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie? Jak Lisa, przez wiele lat uzależniona od papierosów i alkoholu, otyła, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, zmieniła się w wolną od nałogów, zgrabną kobietę sukcesu? Co sprawia, że Starbucks odnosi światowy sukces? W jaki sposób Procter & Gamble przekonał klientów, że świeże powietrze wymaga odświeżaczy powietrza? Dlaczego pływak, Michael Phelps, wygrał wyścig płynąć na oślep? "Mądrzej, szybciej, lepiej. Sekret efektywności" "Mądrzej, szybciej, lepiej", to książka nie tylko dla tych, którzy bezradnie stwierdzają, iż nie panują nad swoim życiem. To takżeporadnikdla ludzisukcesu, którzy chcieliby zrealizować nieosiągalny dotąd cel! Młoda kobieta rzuca studia doktoranckie i zaczyna grać w pokera. Wdrożywszy się w system analizowania możliwych scenariuszy i wyliczania szans na ich ziszczenie, potrafi określić z góry błędy swoich przeciwników i staje się jedną z najlepszych zawodniczek na świecie. Grupa specjalistówGoogle przez cztery lata gromadzi dane na temat funkcjonowania najlepszych zespołów pracowniczych, aby ogłosić, że ważniejsze jest to, co łączy grupę, niż jej personalny skład. Generał piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych, widząc niskie morale ochotników, układa od nowa program szkolenia w obozie dla rekrutów. Okazuje się, że wypracowanie postawy „ukierunkowanej na działanie” może zmienić nawet najbardziej rozchwianych nastolatków w niepokonanych zdobywców. Termin premiery Krainy lodu wytwórni Walt Disney Pictureszbliża się wielkimi krokami. Katastrofa wisi w powietrzu, jednak zespół produkcyjny otrząsa się z niemocy, przeżywa twórczy przełom i w efekcie powstaje jeden z najlepszych filmów animowanych w historii kina.
Okładka książki Potyczki z Freudem

49,00 zł 38,45 zł


Czy jesteśmy odpowiedzialni za wszystko, co nas spotyka?Dlaczego tak bardzo chcemy uniknąć tego, co nieuniknione?Czy naprawdę powinniśmy się nieustannie rozwijać i dążyć do wykorzystania naszego potencjału?I czy każdą traumę, porażkę w relacji czy niełatwe dzieciństwo musimy "przepracować" w gabinecie psychoterapeutycznym?Tomasz Stawiszyński podaje w wątpliwość wiele z narzucanych nam współcześnie przekonań dotyczących tego, jak powinno wyglądać szczęśliwe życie. Udowadnia, że izolowanie się od trudnych doświadczeń, dążenie do osiągnięcia "wewnętrznej harmonii" i pełnej kontroli nad emocjami nie tylko nie uchroni nas przed lękiem, niepewnością i poczuciem bezsensu, lecz także odbierze szansę na skonfrontowanie się z naszymi ludzkimi słabościami.Odwołując się do twierdzeń psychologów oraz filozofów, a także dokonując wnikliwej analizy wybranych problemów współczesnego świata, pokazuje, że nadmierna koncentracja na własnych emocjach, skupianie się na subiektywnych doświadczeniach i szukanie źródła wszelkich problemów wyłącznie w sobie ostatecznie odgradza nas od prawdziwego życia.Ta fascynująca książka przygląda się podejrzliwie zmitologizowanym prawdom psychologicznym, które przez ostatnie dekady dobrze nakręciły nam w głowie i zrobiły wodę z mózgu. Tomasz Stawiszyński, filozof z talentem felietonisty, nie tylko ratuje nasz zdrowy rozsądek, lecz także prowadzi w kierunku bardziej uniwersalnego rozumienia psychologii człowieka.Olga TokarczukNie wierzcie - mówi Tomasz Stawiszyński - w sprowadzenie na świat "człowieka idealnego". Nie wierzcie zwłaszcza wtedy, gdy wmawiają wam, że to wy nim możecie zostać. To potwór, który czyha na waszą wolność.prof. Zbigniew Mikołejko
Okładka książki Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania.
nowość

79,00 zł 61,98 zł


Publikacja poświęcona jest problematyce zarządzania zespołami ludzkimi z różnych perspektyw. Stwarza to możliwość przedstawienia różnorodnych koncepcji, metod i technik zarządzania z uwzględnieniem potrzeb organizacji publicznych. Mocną stroną książki jest oparcie badań na systematycznym przeglądzie literatury, który obejmuje ponad tysiąc publikacji naukowych, głównie anglojęzycznych, a także inne opracowania, orzecznictwo i analizę przepisów prawa. Przegląd ten został uzupełniony o wywiady i obserwacje. To wszystko stworzyło solidną podstawę do formułowania uogólnień. Kompleksowość i koherentność przedstawienia problematyki zarządzania jest wyróżnikiem tej książki.
Okładka książki Pochwała porażki

59,00 zł 46,29 zł


TERAPIA OPARTA NA PORAŻCE We współczesnym świecie, owładniętym potrzebą osiągania sukcesów, porażka nie cieszy się dobrą reputacją. Wywołuje w nas dyskomfort, pozbawia złudzeń i rozczarowuje. Za wszelką cenę nie chcemy ponieść porażki, a kiedy już nam się przytrafi, robimy wszystko, żeby jak najszybciej o niej zapomnieć lub… przekuć ją w sukces. W pogoni za doskonałością i poczuciem spełnienia zapominamy jednak o czymś bardzo ważnym – mianowicie, że porażka uczy nas pokory, a to właśnie pokora pozwala lepiej radzić sobie z wyzwaniami, które stawia przed nami życie. W Pochwale porażki uznany filozof, Costica Bradatan, opisuje perypetie czterech postaci historycznych, które wiodły niezwykle znaczące życie, a jednocześnie wytrwale uprawiały sztukę porażki. Tym samym udowadnia, że stawienie czoła własnym ograniczeniom to nie tylko droga do uzdrowienia, lecz także wewnętrznej przemiany. Podróż w poszukiwaniu nas samych to podróż najtrudniejsza i najdłuższa ze wszystkich możliwych. Nie martw się jednak: z porażką za przewodnika mamy duże szanse, że nam się powiedzie. W końcu lekarze od wieków głoszą tę prawdę: jad węża to również lekarstwo. Gorzki lek najlepiej leczy. [fragment książki] Costica Bradatan pisze z niezwykłą elegancją i humorem. Każda jego refleksja płynnie przechodzi w kolejną. Książka ta całkowicie mnie pochłonęła, mimo – a może właśnie dlatego – że wnioski z niej płynące były czasem… niewygodne. – Jennifer Szalai, „New York Times” Costica Bradatan – profesor filozofii. Prowadził wykłady na licznych uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych, Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji. Autor książek przetłumaczonych na ponad dwadzieścia języków, w tym holenderski, włoski, chiński, wietnamski, arabski i perski. Pisze między innymi dla „New York Timesa”, „Washington Post” i „Times Literary Supplement”.
Okładka książki Krótki kurs filozofii. Sokrates

49,00 zł 38,45 zł


Błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni specjaliści w prezentowanych obszarach. Sokrates zajmuje wyjątkowe miejsce w historii filozofii. Jest uznawany za jednego z najważniejszych myślicieli starożytności, a jednocześnie najbardziej nieuchwytnego. Nie pozostawił po sobie żadnych dzieł, a wszystko, co o nim wiemy, pochodzi z pism jego uczniów, Platona i Ksenofonta. Christopher Taylor bada związki pomiędzy historycznym Sokratesem a postacią przedstawianą w rozmaitych tekstach z nim w roli głównej. Ponadto analizuje wpływ Sokratesa na rozwój myśli filozoficznej XIX i XX wieku i przygląda się utrwalonemu w kulturze obrazowi Sokratesa jako idealnego wzorca filozoficznego życia.
Okładka książki Techniki rozwiązań optymalizacyjnych

69,00 zł 54,14 zł


Nowy podręcznik akademicki do ćwiczeń z zastosowaniem komputera z zakresu przedmiotów: Badania operacyjne, Optymalizacja decyzji zarządczych i gospodarczych, Informatyka w zarzadzaniu. Podręcznik bazuje na metodach matematycznych z zakresu ekonometrii i optymalizacji. Rozwiązywanie zadań decyzyjnych z zastosowaniem metod komputerowych jest szczególnie istotne dla studentów kierunków Zarządzanie oraz Logistyka. Zadania te bazują głównie na algorytmie simpleks. W tym względzie na szczególną uwagę zasługuje dodatek Solver do arkusza kalkulacyjnego Excel.Warto pamiętać też o zastosowaniu pakietu WinQSB oraz innych nowszych aplikacjach, często już komercyjnych, stanowiących oprogramowanie procedur optymalizacyjnych. Dlatego autorzy w książce dokonują implementacji i zestawienia wcześniejszych rozwiązań zadań decyzyjnych z zastosowaniem Solvera, WinQSB, modułów pakietu R oraz aplikacji PROMETHEE-GAIA. Prezentują również przykłady, począwszy od tych stosowanych w dydaktyce przedmiotu Optymalizacja decyzji gospodarczych, po rozwiązania typu marszrutyzacja przewozów, iteracyjna optymalizacja parametrów w wybranych modelach prognozowania, w tym modelu Holta. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział „Sztuczna inteligencja” w którym pokazano, jak skorzystać z nowej aplikacji, wspomagającej badacza, jaką jest CzatGPT.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj