Barwna opowieść o kobietach kilku pokoleń rodu Kossaków. Oparta na bogatym materiale wspomnieniowym i źródłowym, w tym również nigdzie niepublikowanych listach z rodzinnego archiwum.
Żyły w cieniu artystów malarzy, chociaż to one były majętne i dobrze urodzone i to za ich posag Kossakowie kupowali swoje siedziby. Były wśród nich dostojne matrony i stare panny czekające na mężów, były też buntowniczki, obdarzone talentem malarki i literatki, które chciały za wszelką cenę wyjść z cienia, eksponując swój własny talent .Wielka historia i małe przyziemne sprawy krzyżowały plany, plątały drogi, a one w różnych okolicznościach tworzyły kolejne domy, wyprowadzały w świat dzieci, realizowały marzenia, spełniały oczekiwania, zaskakiwały, wzbudzały podziw, zazdrość, albo współczucie. Są wśród nich żony: Juliuszowa, Tadeuszowa, Wojciechowa, ale są i kobiety, których nazwiska i pseudonimy literackie świadczą o ich samodzielności, o własnym dorobku.
Najobszerniejsza synteza dziejów ziem polskich pod zaborami!
Książka jest pierwszą publikacją z serii podręczników akademickich, zawierających syntezę dziejów Polski od czasów najdawniejszych do współczesności. Autor omawia historię Polski od utraty niepodległości w wyniku rozbiorów do wybuchu I wojny światowej. Praca uwzględnia najnowsze ustalenia i interpretacje źródłowe historiografii polskiej. Zwarta forma, przystępny język oraz struktura wykładu, wynikająca z długoletniego doświadczenia akademickiego autora, gwarantuje wysoki poziom merytoryczny podręcznika. Zaletą pracy jest jasna i płynna narracja oraz umiejętne połączenie tradycyjnego dziejopisarstwa z wymogami nowoczesnego podręcznika. Dodatkowo wykład wzbogacają mapy.
Pozycja zawiera:
klarowny wykład historii w układzie chronologiczno-rzeczowym;
przekonujące wyjaśnienie procesów historycznych, politycznych koniunktur i motywów ludzkiego działania;
nowe ustalenia i interpretacje wydarzeń historycznych;
pełny obraz działań władz zaborczych wobec społeczeństwa polskiego;
barwny opis historii ziem wschodnich dawnej Rzeczypospolitej;
refleksje nad problemami ideologii i myśli politycznej, polskich ruchów niepodległościowych, konspiracji i powstań narodowych.
Ważna lektura dla studentów wydziałów humanistycznych, ambitnych uczniów oraz miłośników historii ojczystej.
Autorka analizuje filozofię zen, czyniąc punktem wyjścia dla swoich rozważań tezę Kitaro Nishidy, że kluczem do rozumienia nauk mistrzów zen jest filozofia paradoksu. Wiele uwagi poświęca teorii i praktyce zen, a także etyce, wykraczającej poza dualizm dobra i zła. Przedstawia typologię sądów paradoksowych, które są charakterystyczną cechą koanów, oraz omawia najczęściej spotykane metafory i symbole.
Książka jest czwartą częścią cyklu popularnonaukowych opowieści wprowadzających czytelnika w świat biblijny. Łączy przystępną narrację (często nazywaną gawędami) z najwyższej próby warsztatem badawczym. Praca poświęcona jest odrębnemu gatunkowi literackiemu, występującemu w Biblii, tj. przypowieściom. Bohaterami są m.in. Józef i jego bracia, Rut, Tobita i Tobiasz, Jonasz. Dzieło stanowi niezwykle cenne uzupełnienie serii Rozmowy o Biblii, cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników.Książka przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych historią czasów biblijnych i korzeniami cywilizacji chrześcijańskiej. Szczególnie polecamy ją studentom nauk humanistycznych.
Publikacja poświęcona barwnej mozaice różnych kultur, stapiających się w oryginalną i bardzo zróżnicowaną kulturę latynoamerykańską. Zespół młodych polskich latynoamerykanistów opisuje społeczeństwa Ameryki Łacińskiej, świat, w którym przyszło im żyć, oraz akceptowane przez nie systemy polityczne i gospodarcze. Autorzy przedstawiają szeroką panoramę kultury latynoamerykańskiej, sięgającej korzeniami czasów prekolumbijskich i ukształtowanej w wyniku konkwisty, a później wielowiekowych wpływów kultury europejskiej, począwszy od języka, literatury i sztuki, na muzyce rozrywkowej i jedzeniu kończąc. W opracowaniu znalazło się również miejsce na przedstawienie takich zjawisk, jak choćby fenomen futbolu, którym pasjonują się miliony mieszkańców Ameryki Łacińskiej, czy też latynoamerykańska telenowela.
Książka podpowiada w jaki sposób pokonać trudności związane z przysawjaniem wiedzy oraz jak "nauczyc się uczyć". Czytelnik znajdzie w niej odpowiedź na pytanie: jak wykorzystać drzemiące w nas możliwości, by uczyć się lepiej, szybciej, efektywniej. Pozna też sposoby przysawajania wiedzy z zakresu nauk ścisłych, jezyków obcych, nauczy jak lepiej wykorzystywać pracę własnego umysłu. Autorki proponują wiele ćwiczeń, dają wiele przykładów zastosowania okreslonych metod uczenia się, a wszystko po to, aby zdobywanie wiedzy mogło sprawiać przyjemność i przynosić zamierzone efekty.
Podręcznik akademicki do obsługi ruchu turystycznego – przedmiotu wykładanego na turystyce i rekreacji oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością związaną z turystyką. Prezentuje ogół zagadnień związanych z obsługą ruchu turystycznego, od determinant i typów ruchu turystycznego poczynając, poprzez organizację wyjazdów oraz wszelkie formy obsługi konieczne podczas ich trwania, aż po jakość i logistykę, niezbędne w każdej fazie podróży turystycznej.
Głównymi zaletami podręcznika są:
- zgodność z porgramami studiów,
- kompleksowość,
- uniwersalność,
- liczne przykłady odnoszące przedstawiane treści teoretyczne do praktyki gospodarczej.
Książka zawiera również słowniczek pojęć z angielskimi odpowiednikami, literaturę zalecaną, bibliografię oraz indeks rzeczowy.
Wiele młodych osób ma problemy ze stanami apatii, przygnębieniem, obniżoną samooceną czy kompleksami. Film opisując te zjawiska omawia podstawowe techniki radzenia sobie z nimi. Tylko wczesne dostrzeżenie tych problemów może ustrzec przed poważnymi następstwami: chorobami psychicznymi, narkomanią i samobójstwami. Program został nagrodzony Pucharem MEN na Targach Edukacyjnych 1998.
Konsultacja: dr hab. Krzysztof Jedliński
Program przeznaczony jest dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej.
Decyzją Ministra Edukacji Narodowej i Sportu film znajduje się na liście środków dydaktycznych zalecanych przez MENiS.
Wideokaseta
Dzięki animacjom i modelom organów program ukazuje, w jaki sposób leki i narkotyki ingerują w naturalne procesy biochemiczne, zachodzące w organizmie człowieka. Młodzi widzowie dowiadują się, na czym polega działanie środków psychotropowych, jakie mogą być skutki nadużywania leków oraz jak powstaje i czym grozi uzależnienie.
Konsultacja: prof. dr hab. Krystyna Suchorska
Program przeznaczony jest dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej.
Decyzją Ministra Edukacji Narodowej i Sportu film znajduje się na liście środków dydaktycznych zalecanych przez MENiS.
Nie jest to banalna rozprawa, grzeczna i uładzona. Autor prowokuje do zadawania sobie wielu pytań i poważnego zastanowienia nad tradycjami światowej myśli politycznej. Za to jestem Panu Michalikowi szczególnie wdzięczny. Zresztą autor porusza się w literaturze przedmiotu swobodnie i dysponuje rozbudowanym i bogatym aparatem analityczno-krytycznym. Dlatego pracę tą czyta się ciekawie i wnikliwie.
Z recenzji prof. Pawła Śpiewaka
Nancy ma alzheimera, a Eugene znowu ma w życiu jakiś cel – pomóc jej umrzeć. Tak jak jej obiecał niemal pięćdziesiąt lat wcześniej, gdy oboje byli młodymi amerykańskimi studentami, a Nancy przeczuwała już, że będzie cierpieć na tę chorobę, podobnie jak jej mama i babcia.
Gdy nadchodzi czas, aby Eugene zabrał Nancy do Coffeeville w stanie Missisipi – idealnego miejsca, gdzie można zakończyć życie, kobieta nieoczekiwanie trafia na oddział zamknięty domu spokojnej starości. By wydostać stamtąd ukochaną, Eugene musi wezwać na pomoc dwóch przyjaciół, którzy mu jeszcze pozostali. Jednym z nich jest jego syn chrzestny, skompromitowany prezenter pogody przeżywający kryzys wieku średniego, a drugim – były snajper wojskowy, który oficjalnie nie żyje od czterdziestu lat.
W szaloną podróż wybierają się autokarem, niegdyś skradzionym podczas trasy koncertowej Paulowi McCartneyowi, w towarzystwie małego osieroconego chłopca, który szuka swojej kuzynki. Po drodze ta banda odmieńców wspomina czasy walki z segregacją rasową, roztrząsa problemy wojny i eutanazji, przeżywa rozterki religijne, a przy okazji odkrywa prawdziwe znaczenie miłości, rodziny i przede wszystkim przyjaźni.
Pięćdziesiąt twarzy Greya od momentu publikacji stało się światowym bestsellerem – miliony sprzedanych na całym świecie egzemplarzy świadczą o tym, że mamy tu do czynienia nie tylko ze świetnym marketingiem, ale przede wszystkim z trendem kulturowym na ogromną skalę. Socjolożka Eva Illouz, od lat badająca emocje w świecie kapitalizmu, zastanawia się, w jaki sposób książka, której daleko do dobrej literatury, mogła rozpalić serca tak wielu czytelników w różnych zakątkach globu. Na jaką potrzebę odpowiada przedstawiony w niej romans? Czy to możliwe, że bohaterka powieści o sadomasochistycznym związku jest ucieleśnieniem nowoczesnej feministki? Czy książka J.L. James jest zapowiedzią zmiany kulturowej, której dotąd nie byliśmy świadomi? I najważniejsze: jak to wszystko jest możliwe w zwykłym „czytadle”? dla kur domowych?! Przeprowadzona przez Illouz analiza to odpowiedź na głosy zafascynowanych, oburzonych i zaniepokojonych fenomenem Pięćdziesięciu twarzy Greya. Autorka od nowej strony przedstawia relacje między literaturą a społeczeństwem. Jedno jest pewne: Hardkorowy romans zaskakuje – niekiedy bardziej niż „powieścidło”, o którego fenomenie traktuje.
Książka napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne i potwierdzone naukowo podejście do uczenia się. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, dlaczego zakłócenia umiejętności sensomotorycznych negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka, a także dlaczego mogą być przyczyną specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania uczniów. Pokazują, jak w jaki sposób diagnozować problem oraz skutecznie mu przeciwdziałać przez usprawnianie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się oraz jak dzięki proponowanym przez nich rozwiązaniom (program ćwiczeń integrujących) wspierać harmonijny rozwój dziecka.
Techniki używane w INPP pozwalają na przekroczenie wielu międzydyscyplinarnych granic: techniki diagnostyczne oraz systemy obliczania punktów są oparte na testach, które powstały pierwotnie na polu medycyny ogólnej. Oznacza to, że jeśli te same testy zostaną użyte przez lekarza, fizjoterapeutę czy terapeutę zajęciowego, uzyskają oni identyczne wyniki. Jednakże używane w INPP metody interwencji różnią się od metod, jakimi zwyczajowo posługują się fizjoterapeuci czy terapeuci zajęciowi przeszkoleni w zakresie integracji sensorycznej; ostatecznie, testy fizyczne oraz programy leczenia fizycznego znajdują zastosowanie w odniesieniu do problemów natury edukacyjnej bądź psychologicznej.
Celem niniejszej książki była synteza i zbliżenie różnych dziedzin zawodowych i osiągnięcie jednolitego rozumienia roli, jaką czynniki fizyczne mogą odgrywać zarówno w procesie uczenia się, jak i powstawania problemów emocjonalnych.
Z Przedmowy
Aktualne ujęcie problemu, zgodne ze wszystkimi wytycznymi do norm PN-EN!
Budowa dróg o utwardzonej nawierzchni asfaltowej powinna być realizowana zgodnie z projektem organizacji robót, aby mogły spełnić stawiane im dziś wysokie wymagania techniczne, ekonomiczne i społeczne. Liniowy charakter robót drogowych wiąże się z ich prowadzeniem na długim odcinku, ze znacznym udziałem robót przygotowawczych oraz robót ziemnych. Często, ze względu na zmienne warunki gruntowe, zwiększa się także zakres planowanych robót, w którym należy uwzględnić skomplikowany transport materiałów, technologię robót oraz zorganizowanie różnych, odpowiednich do tych warunków rodzajów maszyn.
Podręcznik obejmuje całość zagadnień związanych z organizacją budowy drogowych nawierzchni asfaltowych, w tym:
charakterystykę drogi jako dzieła inżynierskiego,
zasady projektowania konstrukcji asfaltowych nawierzchni drogowych,
wiadomości o mechanizacji robót drogowych,
technologię i organizację robót ziemnych,
technologię wykonywania podbudów nawierzchni asfaltowych,
technologie budowy samej nawierzchni,
problemy dotyczące jej utrzymania.
Ostatni rozdział dotyczy kosztorysowania projektów inwestycji i kosztorysowania robót.
Książka przeznaczona dla studentów kierunku budownictwo specjalności drogowej i studentów kierunku transport, będzie również przydatna dla inżynierów praktyków chcących pogłębić swoją wiedzę.
O duchu. Heidegger i pytanie to jedna z najbardziej kontrowersyjnych książek wybitnego francuskiego filozofa Jacques’a Derridy. Podejmuje się w niej wnikliwej lektury wystąpień i publikacji Martina Heideggera z okresu przynależności niemieckiego filozofa do NSDAP. Derrida tropi motyw „ducha”, który pojawia się w tym okresie w filozofii Heideggera, starając się jednocześnie ukazać wzajemny splot politycznego zaangażowania na rzecz nazizmu, który stał się udziałem jednego z najważniejszych myślicieli XX wieku, z jego filozoficznym „zwrotem” w stronę myślenia ducha. Derrida odnosi niemniej swoje rozważania do dużo istotniejszego pytania o „ducha” w ogóle, o jego pojęcie w tradycji chrześcijańskiej i żydowskiej, w końcu – o jego znaczenie dla samej filozofii.
Jacques Derrida (1930–2004) – francuski filozof, twórca pojęcia i metody dekonstrukcji filozoficznej, autor wielu fundamentalnych dla współczesnej filozofii prac, takich jak O gramatologii, Pismo i różnica, Głos i fenomen czy Glas. Jego metoda polegała na wnikliwym czytaniu klasycznych tekstów filozoficznych, w których doszukiwał się momentów pęknięć, nieciągłości, elementów wypartych i poddanych wykluczeniu. Badaniom tym towarzyszył zawsze silny impuls etyczny, który kazał Derridzie przeciwstawiać się wszelkim zamkniętym, skończonym formacjom intelektualnym.
Pierwsza publikacja przygotowana przez prawników dla przedsiębiorców, w której zostały omówione obowiązujące od 25 grudnia 2014 roku rewolucyjne zmiany przepisów regulujących działalność online.
TO BYŁA MIŁOŚĆ OD PIERWSZEGO WEJRZENIA
Miłość – uczucie totalne, rządzi ciałem, umysłem, życiem... Można kochać do upojenia, obłędnie tęsknić, bezgranicznie pożądać...
Caroline zaczęła pić w wieku 14 lat, zakochując się stopniowo w widoku oszronionej butelki, dźwięku wyskakującego korka, odgłosie płynu nalewanego do kieliszka, melodii kostek lodu stukających w szklance. Uczucie - z początku chroniące przed problemami codzienności - z czasem przerodziło się w obsesję. Bez niego nie mogła żyć. Uwiedziona, a potem rozczarowana i zdradzona, coraz bardziej cierpiała.
Caroline Knapp – mądra, zdolna i atrakcyjna kobieta – po 20 latach związku rozstała się z alkoholem. Szczerze, nie oszczędzając siebie, rozprawia się z tabu kobiecego alkoholizmu.
Czyta: Joanna Szczepkowska.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?