Sylwetki i cienie to fascynująca kronika rodziny autora, który poszukując prawdy o swoich przodkach trafia na sprawy bardzo trudne, odkrywa rodzinne dramaty i zawikłania w wielką historię, a wszystko to opowiada z lekkością i humorem.Michał Rzecznik zaskoczy was różnorodnością rysunku i nowatorstwem. Będziecie podróżować z nim przez epoki, kraje i style artystyczne, a bohaterowie i bohaterki komiksu zostaną z wami na dłużej.Od czasu Maczużnika Rzecznik słusznie jest uważany za jednego z najodważniejszych i najciekawszych twórców polskiego komiksu. Sylwetki i cienie ugruntują pozycją autora w świecie komiksu.
Mity powstają dopóki istnieją ludzie, którzy chcą ich słuchać. Współcześni aojdzi nadal snują opowieści o początkach naszego świata a do ich grona w wielkim stylu dołączają Olga Tokarczuk i Daniel Chmielewski przypominając nam historię sumeryjskiej bogini uwięzionej w krainie zmarłych. Opowieść, którą czytelnicy i czytelniczki mogą znać z powieści Tokarczuk "Anna In w grobowcach świata" zyskała nową wersję!
Niedaleka przyszłość. Nina Szubur rusza na ratunek swojej ukochanej, uwięzionej w podziemiach miasta Uruk, Inanny. W ciągu kilku dni świat, który znała Nina, okaże się misternie utkaną siecią kłamstw i zależności, a od jej działań zależeć będzie życie nie tylko Inanny, ale i wszystkich mieszkańców Uruk.
Daniel Chmielewski, autor m.in. "Zapętlenia" i "Podglądu" (do scenariusza Marcina Podolca) podjął się niezwykle ambitnego zadania. Podróż korytarzami, windami, przez komnaty i ogrody podziemnego świata to wielka opowieść o poszukiwaniu sensu istnienia, w której spotykają się światy rodem z wizji Ballarda i starożytnego mitu.
Nazywam się Tomek Pstrągowski i opowiem wam o najbardziej żenującym okresie mojego życia.
Przed Państwem komiks, o którym wśród fanów gatunku jest głośno od kilku lat! Maciej Pałka, znany z bezkompromisowej twórczości komiksowej, muzyczny eksperymentator i poszukiwacz zilustrował autobiograficzną opowieść znanego dziennikarza, Tomka Pstrągowskiego.
Jak schudnąć 30 kilo? Prawdziwa historia miłosna to brawurowa autobiografia Pstrągowskiego, w której poznacie najbardziej skrywane tajemnice jego życia seksualnego i będziecie mogli kibicować w jego heroicznej walce ze zbędnymi kilogramami.
Komiks Pstrągowskiego i Pałki to brutalna gra z fikcją, która wyszła w serii Nowy Komiks Polski. Małolaty z ostrymi snapami i opowieści o grach w słoneczko to przedszkole przy tej historii! Przesuwamy granice!
UWAGA! Komiks zawiera prawdę. Czasem.
Maus powszechnie jest uważany za najważniejszy komiks w historii.
Art Spiegelman w formie powieści graficznej opowiedział historię życia swojego ojca, więźnia Auschwitz, Władka Szpigelmana. Równolegle z nią w Mausie sportretował trudy życia z ojcem - Ocalałym z Holokaustu.
Maus to jedna z najważniejszych opowieści o Holokauście, stawiająca trudne pytania, na które Autor próbuje znaleźć odpowiedź w nowatorski sposób. Umiejscawiając realistyczną opowieść w komiksowym medium, stosując przerysowanie i karykaturę, Art Spiegelman zbliżył się, jak nikt inny przed nim, do ukazania swoistej niewyrażalności, monstrualności Holokaustu, a poprzez autobiograficzne odniesienia wytworzył napięcie cechujące najwybitniejsze dzieła literackie.
Żaden komiks w historii tego medium nie doczekał się tylu recenzji - również negatywnych i polemicznych – a przyznanie Spiegelmanowi nagród do tej pory zarezerwowanych dla literatury poważnej (m.in.: National Book Critics Circle Award, Pulitzer Prize), ułatwiło wielu twórcom powieści graficznych dotarcie do czytelników do tej pory unikających komiksów. Jednocześnie Maus stał się komiksem wzorem, pierwszym komiksowym arcydziełem („The New Yorker”), z którym krytycy i czytelnicy zestawiają inne dzieła komiksowe, zwłaszcza biograficzne i historyczne.
Maus jest książką, od której nie można się oderwać. Kiedy dwie myszy mówią o miłości, jesteś poruszony, kiedy cierpią - płaczesz. (...) kiedy kończysz Mausa, jesteś nieszczęśliwy, że porzuciłeś ten magiczny świat. - Umberto Eco
Wielki epos w małych obrazkach. „The New York Times”
Przed Państwem komiksowa lektura obowiązkowa.
Połowa XVI wieku... Na ziemiach Flandrii luteranizm z każdym dniem zyskuje nowych wyznawców. Inkwizytorzy papiescy nie tolerują tej herezji i żar stosów nie gaśnie. Pokaźna suma, mająca wesprzeć zwolenników Lutra przechodzi z rąk do rąk i podsyca żądze. W tej atmosferze morderczego szalenstwa rycerz de Bois-Maury z umysłem ogarniętym gorączką przedziera się przez surową flamandzką zimę... 'Bois-Maury' to komiksowy fresk o średniowieczu. Barbarzyńskie, pokryte błotem średniowiecze, zarazem żałosne i wzniosłe przyniosło sukces tej mitycznej serii, w której u boku mistrza Hermanna rolę scenarzysty zajął jego syn, Yves H. Polecamy całą serię! Wydawnictwo Komiksowe opublikowało już kilka komiksów tego rodzinnego duetu - 'Stacja 16", której akcja dzieje się na pokrytym lodem radzickim archipelagu i 'Bez przebaczenia' - mistrzowski western nawiązujący do klasyki gatunku. Polecamy!
Żydzi nie przepadają za psami. Pies gryzie, goni, szczeka. A Żydów gryzą, gonią i obszczekują od tak dawna, że w rezultacie wolą koty. Zresztą, nie wiem, jak jest z innymi Żydami, ale tak mówi mój pan. Jestem kotem rabina. Komiks o niezwykłym kocie, który dzięki pożarciu papugi zaczyna mówić. Wykorzystując nową umiejętność postanawia zmierzyć swojego pana z bolesnymi prawdami, które są oczywiste dla kota, ale niekoniecznie dla rabina. Kot Rabina to jeden z najważniejszych komiksowych traktatów o religii, społeczeństwie i kulturze. --- Joann Sfar (ur. 1971), francuski twórca komiksów, reżyser filmowy. W Polsce ukazały się m.in. 'Kota Rabina', 'Klezmerzy', seria 'Profesor Bell', 'Mały świat Golema' i 'Mały Książę' z ilustracjami Autora. W 2015 roku ukazała się szósta część cyklu. --- Jak to dobrze, że rabin ma kota, a my jego. "Rzeczpospolita"
Geneza Przebiegłego dochodzenia Ottona i Watsona to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii polskiego komiksu. W 2004 roku telewizja Arte wraz z czołowym francuskim wydawnictwem komiksym, Glenat ogłosiły międzynarodowy konkurs na powstanie nowego komiksu. Zwycięski tytuł to właśnie Esensja. Był to jeden z pierwszych w historii komiksów polskiego autora wydany najpierw w najważniejszym dla komiksu kraju. Polskie tłumaczenie ukazało się nakładem wydawnictwa Mandragora. Po dwóch latach ukazała się druga część komiksu – Romantyzm – zdaniem wielu krytyków nawet lepszy od pierwszej części. Pierwszy tom opowiada o dochodzeniu, jakie prowadzi prywatny detektyw Otto Bohater i jego szczur Watson (z tej pary szczur jest bystrzejszy). Otto to sympatyczny, rozbrajająco szczery i lekko zaspany pijaczek. Ma swoje spokojne życie, nawet własne biuro detektywistyczne. Szukanie w kanałach ważnych rzeczy, które przypadkowo wpadły do ubikacji zapewnia mu egzystencję na znośnym poziomie. Nie przejmuje się zbytnio jutrem, gdyż ma nadzieję, że dobry los się nim zaopiekuje. Zresztą Otto ma także szczura Watsona. Z tej pary gryzoń jest zdecydowanie lepiej przystosowany do życia. Otto poddaje się sile przypadku. Tak też prowadzi swoje śledztwo. Opierając się na ciągu luźnych i przypadkowych skojarzeń nieoczekiwanie rozwiązuje całą zagadkę. Akcja komiksu rozgrywa się w Warszawie - autorzy zadbali, by charakterystyczne dla Warszawy miejsca były w komiksie rozpoznawalne (np. Powązki, Plac Zamkowy, okolice Starego Miasta, Pałac Kultury, Biblioteka Uniwersytecka, Dworzec Centralny, itp.). W drugim tomie dochodzenie doprowadzi Ottona do Ministerstwa Kultury i tajemniczego projektu wskrzeszenia Mistrzów Romantyzmu... Wielowarstwowa opowieść z odniesieniami do polskiej literatury i popkultury to jedno z najwybitniejszych dzieł polskiego komiksu. Po raz pierwszy w zbiorczym, kolekcjonerskim wydaniu!
- Jest jak zwykle, nie?
Najpierw afery łóżkowe... Potem korupcja... A na końcu zadawnione zbrodnie.
Nazywa się Aimée Joubert. A może nie. Właśnie osiedliła się w Bléville. Równie dobrze mogłaby zamieszkać w każdym innym miejscu. Czy w tym portowym mieście jest coś specjalnego? Nie, to miasto jak każde inne. Zamknięte, toczone własnymi wątpliwościami. Zamknięte naczynie, w którym notable pływają w mętnej wodzie. Jak zawsze, jak wszędzie. Więc dlaczego Aimée Joubert właśnie tu postanowiła wetknąć kij w mrowisko? Ponieważ kiedy jej palec naciska spust, staje się palcem przeznaczenia. Aimée przybyła tu, aby nieść burzę. Jak anioł przeznaczenia.
Profesor Andrews był przedstawicielem jednej ze szkół psychologicznych, bardzo ważnej, bardzo głębokiej, mającej przed sobą przyszłość. Jak prawie wszystkie takie szkoły, wywodziła się z psychoanalizy, ale zerwała z korzeniami, opracowała własną metodę, własną teorię, własną historię, własny styl życia, śnienia i wychowywania dzieci. Profesor A. leciał teraz do Polski z torbą książek, z walizką ciepłych rzeczy - powiedziano mu, że grudzień w Polsce jest wyjątkowo mroźny i nieprzyjemny.(Olga Tokarczuk, ""Profesor Andrews"" z tomu opowiadań ""Gra na wielu bębenkach"")Profesor Andrews wylądował w Warszawie w przeddzień wydarzenia, które zmieniło historię Polski. Jaką Polskę zobaczył bohater opowiadania Olgi Tokarczuk? Zobacz to w komiksie!Ambitnego zadania komiksowej adaptacji fantastycznego opowiadania autorstwa Laureatki Nagrody NIKE i jednej z najpoczytniejszych polskich pisarek podjęli się Dominik Szcześniak i debiutujący w komiksie Rafał Wojtunik.
Józef Joanovici. Nawet pisownia nazwiska tego człowieka pozostaje zagadką: Joinovici? Joanovici? Będziemy go nazywać ""Joano"", tak jak jego przyjaciele ze :środowiska""Robotnik żydowskiego pochodzenia, który przyjechał do Francji bez grosza, a kilka lat później kierował świetnie prosperującym przedsiębiorrstwem zajmującym się skupem metali. Ten niezwykły awans społeczny pobudza wyobraźnię i przyczynia się do powstania ""mitu Joano"": miliardera-analfabety, świetnego księgowego, śmieciarza chrupiącego żelazo i zbierającego złoto.Opowiadając historię Joano, Nury i Valle eksplorują ciemną stronę okupacyjnej historii Francji. Epoki odwróconych wartości, w której chuligani mogli robić wrażenie na policjantach, złodzieje nie musieli się ukrywać, a mordercom gratulowano i wręczano medale za zbrodnie.Tak było... pewnego razu we Francji."" (ze wstępu Gregory'ego Audy)
Lekarz w końcu wydał werdykt Dawid ma raka.Wciąż jest szansa na remisję, ale bardzo mała Opowieść rozpoczyna się w miejscu, w którym krzyżują się życie i śmierć: Miriam rodzi pierwsze dziecko i zaraz po tym dowiaduje się, że jej ojciec ma raka. Tamara, najmłodsza córka Dawida, próbuje dojść do tego, czym dokładnie jest śmierć i jak można utrzymać przy życiu duszę zmarłego. Paula nie może pogodzić się z tym, że jej mąż zostawi ją samą. Dawid marzy o odbyciu jeszcze jednej wspaniałej podróży. Każdy reaguje na swój sposób na nieuchronną śmierć Dawida.W książce Kiedy Dawid stracił głos Judith Vanistendael szuka odpowiedzi na pytanie, jakie to uczucie, kiedy życie płata ci okrutnego figla. Doskonale opowiedziana historia rodzinnej walki z rakiem, który pochłania każdego członka rodziny...
Prosta i prawdziwa historia życia tytułowej pary. Ethel i Ernest prowadzą nas przez 50 lat historii Wielkiej Brytanii widzianej zza przydomowego ogródka, herbaty o piątej i wyrazistego podziału klasowego. Wielki Kryzys lat 30., II wojna światowa, narodziny telewizji i inne wydarzenia w prywatnej perspektywie. Komiks Raymonda Briggsa, syna Ethel i Ernesta to urokliwe arcydzieło pełne rodzinnego ciepła, ale i specyficznej, angielskiej uszczypliwości. Niezwykłe, kolorowe ilustracje pokazują londyńską ,,klasę pracującą"" z wręcz antropologiczną dokładnością. Książka nagrodzona British Book Awards w kategorii Best Illustrated Book Of The Year. Trwają prace nad ekranizacją komiksu.
Pierwszy tom jednej z najciekawszych francuskich serii komiksowych ostatnich lat. Józef Joanovici to jeden z najsłynniejszych szpiegów w historii II wojny światowej. Urodzony w 1905 roku w Kiszyniowie po przyjeździe do Francji zajął się sprzedażą złomu, na czym dorobił się fortuny. Gdy nad Francję nadciąga nazistowski kataklizm ,Józef zaczyna szukać sposobu na przeżycie. Wybiera ten najbardziej wątpliwy moralnie - kolaborację z nazistami. Pewnego razu we Francji w brawurowy sposób opowiada koleje życia Józefa Joanovici, które wciąż dla historyków pozostaje zagadką. Doskonała pozycja dla wszystkich miłośników historii kryminalnych i sensacyjnych, co potwierdzają nagrody
Aymar, rycerz o nieprzeciętnym męstwie i wielkim honorze, przemierza gościńce i bezdroża średniowiecznej Europy. Pozbawiony domu, poszukuje szansy na odzyskanie rodzinnych ziem i możliwości ponownego zobaczenia wież Bois-Maury, które są `najpiękniejsze i najwyższe w całym świecie chrześcijańskim`... Zamek pana de Caux zostaje napadnięty i złupiony przez bandę rabusiów pod dowództwem skrywającego swe oblicze tajemniczego pasterza. Ocalałym synem władcy zajmują się wieśniacy. Wkrótce zjawia się u nich piękna, lecz niebezpieczna pani Eloise de Montgri. W tym samym czasie na ziemie de Caux przybywa Aymar de Bois-Maury. Hermann Huppen, światowej sławy twórca takich bestsellerów jak `Jeremiah` i `Comanche` ` w 1984 rozpoczął cykl `Wieże Bois-Maury` - dzieło, które dzięki niezwykle plastycznej wizji średniowiecza zyskało status jednej z najważniejszych serii komiksowych w historii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?