Masoneria od wieków fascynuje, intryguje i prowokuje do refleksji. Czym naprawdę jest wolnomularstwo? Jaką rolę odegrało w historii Polski i jakie wartości wyznają jego członkowie?Bogumił M. Woźniakowski, historyk i badacz zagadnień wolnomularskich, prezentuje rzetelną, bogato udokumentowaną opowieść o dziejach polskiej masonerii od jej początków w XVIII wieku, przez czasy II Rzeczypospolitej i PRL, aż po współczesność. To wyjątkowe opracowanie, oparte na licznych źródłach historycznych, odsłania nie tylko historię, ale i wpływ wolnomularstwa na kulturę, media i debatę publiczną.Autor wnikliwie analizuje działalność masonów na ziemiach polskich, kreśląc sylwetki wybitnych postaci, takich jak Stanisław Stempowski, Gabriel Narutowicz czy Andrzej Rusław Nowicki. Odkrywa mniej znane fakty, obala mity i oddziela rzeczywistość od legend, ukazując masonerię jako złożone zjawisko społeczne i kulturowe. Książka zainteresuje zarówno pasjonatów historii, jak i badaczy poszukujących rzetelnej analizy tego nurtu, wolnej od sensacyjnych teorii.O autorzeBogumił M. Woźniakowski to ceniony historyk i publicysta, od lat zajmujący się tematyką wolnomularską, którego artykuły ukazywały się w periodykach masońskich, prasie naukowej i popularnonaukowej. Dzięki jego badaniom czytelnik otrzymuje kompleksowe opracowanie, które wnikliwie przedstawia polskie wolnomularstwo.
Tarot. Arkana Wielkie to pierwsza część małej tarotowej trylogii Jana Witolda Suligi. Autor analizuje w niej historię i pochodzenie tarota oraz przybliża symbolikę i wróżebne znaczenie Wielkich Arkanów. Dowiesz się tu, jak Wielkie Wtajemniczenia łączą się z hebrajskimi literami, kabałą oraz astrologią, a także jak obrazują one inicjacyjną podróż Głupca.
Tarot. Arkana Małe to druga część małej tarotowej trylogii Jana Witolda Suligi. Autor przybliża w niej karty Małych Wtajemniczeń. Dowiesz się tu, jak łączą się one z kabałą, alchemią oraz astrologią, a także poznasz ich wróżebne znaczenie.
Rytuał Bezgłowego badany w tej publikacji jest od 160 lat jednym z najważniejszych tekstów współczesnej magii. Pochodzący z Papyri Graecae Magicae, został po raz pierwszy opublikowany przez Charlesa Wycliffea Goodwina w 1852 roku. Szybko został zaadaptowany przez Złoty Brzask i Aleistera Crowleya, tworząc rdzeń ich rytualnego arsenału. W ostatnim czasie został przyjęty przez Świątynię Seta. Rytuał występował pod różnymi nazwami, takimi jak Nienarodzony, Liber Samekh czy Wstępna Inwokacja. Kluczowy element nadający skuteczności współczesnej magii, jego starożytne korzenie przez długi czas pozostawał zamkniętą księgą. Tylko niewielka część papirusów była dostępna dla adeptów wczesnego odrodzenia magicznego, a duże opóźnienia uniemożliwiły późniejszym studentom dalsze badania. Niewielu podejrzewało, że rytuał ten stanowił część ważnego gatunku w obrębie starożytnego korpusu rytualnego. Ważne studium dotyczące tego rytuału zostało opublikowane w 1991 roku przez Jakea Strattona-Kenta w 6 numerze dawno wyczerpanego już nakładu Equinox/BJT. Ta książeczka jest kompleksowo poprawionym i zaktualizowanym rozwinięciem tego przełomowego badania dot. rytuału Bezgłowego.
Autor analizuje w niej historię i pochodzenie tarota oraz przybliża symbolikę i wróżebne znaczenie Wielkich Arkanów. Dowiesz się tu, jak Wielkie Wtajemniczenia łączą się z hebrajskimi literami, kabałą oraz astrologią, a także jak obrazują one inicjacyjną podróż Głupca. Jan Witold Suliga urodził się w 1951 roku w Krakowie. Studiował etnografię i indologię na Uniwersytecie Łódzkim i Uniwersytecie Warszawskim. W latach osiemdziesiątych był stypendystą stacjonarnych studiów doktoranckich w Łodzi, a potem na uniwersytecie w Ranchi w Indiach. Po powrocie z Indii został wykładowcą w Instytucie Geografii Uniwersytetu Łódzkiego. W 1990 roku uzyskał tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie antropologii kulturowej, pisząc pracę na temat indyjskich społeczności plemiennych. W latach 19902006 pełnił funkcję dyrektora Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie. Jest autorem wielu artykułów i książek z zakresu etnografii, antropologii kulturowej i ezoteryki. Zainteresowania naukowe i ezoteryczne Jana Witolda Suligi obejmowały antropologię kulturową i stosowaną, archeologię, religioznawstwo i geografię religii, mistykę, kabałę, tantrę, szamanizm, magię, mitologię i symbolikę mitów, historię okultyzmu i systemów ezoterycznych. Interesował się także wierzeniami i obyczajami Słowian oraz rdzennych ludów świata, zwłaszcza obu Ameryk. Ponad trzydzieści lat zajmował się tarotem i uznawany był w tej dziedzinie za autorytet.
Magia goecka posiada złą prasę od czasów świetności miejskiej inteligencji świata klasycznego aż po dzień dzisiejszy. We "Wróżbiarstwie goeckim" Jake Stratton-Kent omawia historię dywinacji oraz przedstawia praktyczne wskazówki dotyczące konkretnych metod wróżbiarskich, takich jak wróżenie przy pomocy astragali, wahadła czy hydromancji. Każda z prezentowanych praktyk postuluje pośrednictwo konkretnego ducha lub grupy duchów, związanych ze specyficzną naturą danej magicznej operacji.
Levannah Morgan to doświadczona wiedźma praktykująca magię już ponad trzydzieści lat. Ta pochodząca z Walii czarownica i wiccanka na co dzień mieszka w hrabstwie Devon, gdzie czerpie inspirację z kontaktu z naturą, wiejskich krajobrazów, tajemniczych wrzosowisk i potęgi morza. W swojej praktyce łączy wicca i czarostwo tradycyjne, chętnie sięga do lokalnych wierzeń i doświadczeń. Jest założycielką Stowarzyszenia Przyjaciół Muzeum Czarownictwa, pełniła również funkcję wiceprezeski Federacji Pogańskiej. Organizatorka konferencji pogańskich i autorka kursów z dziedziny czarostwa. Zawodowo jest artystką zajmującą się branżą filmową.
Unikalna, głęboko osobista relacja z praktyki magii, autorstwa doświadczonej czarownicy. Czerpiąc z ponad trzydziestoletniego doświadczenia i mając głębokie korzenie w tradycjach krajobrazu Devon, Levannah Morgan szczegółowo opisuje, jak skonstruować dla siebie narzędzia czarostwa. Podając przykłady swoich magicznych przedmiotów, a także wyjaśniając, jak pracować z duchami i naturalnymi materiałami w danym miejscu, zachęca do rozwijania bardziej osobistego sposobu tworzenia magii.
To w pełni poprawione drugie wydanie Lustra czarownicy zawiera wiele kolorowych fotografii magicznych narzędzi autorki. Prawdopodobnie jest to najbardziej inteligentna, kompetentna i oryginalna praca na temat magii praktycznej w tradycji czarownic, jaką czytałem.
prof. Ronald Hutton,
autor Triumph of the Moon
Napisana z ciepłem i humorem książka oferuje zarówno nowicjuszom, jak i wytrawnym adeptom wiele sposobów na poszerzenie zrozumienia, w jaki sposób czarownictwo może być wykorzystywane w znaczący sposób w XXI wieku.
Simon Costin,
dyrektor Muzeum Czarostwa i Magii
Alex Sanders, założyciel aleksandryjskiej tradycji czarostwa i znany przez wielu jako “Król Czarownic”, przeżył życie na miarę mitu. Wyrósł z niemalże całkowitego mroku, aby stać się jedną z najbardziej charyzmatycznych i kontrowersyjnych postaci współczesnej wicca. Dla wielu pełnił różne role: nauczyciela, przyjaciela, ojca, męża. Był człowiekiem, jak każdy inny. A jednak jego życie było bezkompromisowe. Osobista wizja czarownictwa i jego niestrudzona miłość do Bogini wpłynęły na tysiące następnych i zainspirowały nowych poszukiwaczy, którzy skierowali się w stronę Wewnętrznych Misteriów. Święta strona Alexa i jego demoniczne oblicze były tak samo wielkie. Potrafił wzbudzać nienawiść równie łatwo, jak miłość. Nigdy nie unikał światła reflektorów, był zawsze w centrum uwagi. Nie przejmował się opinią innych i, pomimo konsekwencji, pozostawał wierny swoim ideałom. Przeżył dobrze swoje życie, choć, jak każde inne, zbudowane było ze skrajności – światła, ciemności, radości i rozpaczy. Jimahl di Fiosa opowiada po raz pierwszy prawdziwą historię Alexa Sandersa – ani demona, ani świętego – ale gdzieś pomiędzy nimi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?