Podręcznik do klasy 4 naturalnie wpisuje się w rytm roku kalendarzowego i cykl przyrody, a jego układ jest skorelowany ze świętami i uroczystościami szkolnymi, dlatego korzystanie z niego jest wygodne zarówno dla nauczyciela, jak i dla ucznia.Zawiera różnorodny materiał, między innymi wiele ciekawych wiadomości o kompozytorach, instrumentach czy pieśniach historycznych, a wszystkie treści podano w sposób przystępny dla ucznia, dzięki czemu nauka nie jest trudna ani monotonna.Zadania i ćwiczenia z czytelnym systemem oznaczeń aktywizują do śpiewania i grania na instrumentach. Wprawki kompozytorskie i utwory z cyklu Zostań wirtuozem rozwijają talenty i uczą dzieci mówić językiem muzyki. Ciekawe zabawy muzyczne i repertuar piosenek znakomitych kompozytorów uwrażliwiają uczniów i rozwijają ich kreatywność, a czytanki wprowadzają w polską i światową kulturę, zarówno historyczną, jak i współczesną.Podręcznik harmonijnie łączy teorię z praktyką, świat twórczości wysokiej ze współczesnym, komiksowym ujęciem, co doskonale przemawia do czwartoklasistów i stanowi inspirację do samodzielnych poszukiwań własnych fascynacji. Podręcznik angażuje w różne formy aktywności: śpiew, granie na instrumentach (np. flet, trójkąt, marakasy), słuchanie utworów.
Podręcznik Эхо składa się z siedmiu rozdziałów, które wprowadzają i pomagają utrwalić słownictwo opisane w nowej podstawie programowej. Każdy z nich zawiera:- wykaz umiejętności, które uczeń powinien opanować, przydatny podczas przygotowania do sprawdzianu;- ćwiczenia rozwijające wszystkie umiejętności wymagane przez nową podstawę programową, m.in. rozpoczynanie, prowadzenie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy w języku rosyjskim, rozróżnianie i stosowanie stylu formalnego i nieformalnego, wyrażanie opinii, upodobań, intencji i pragnień, składanie propozycji oraz odpowiadanie na nie, zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenia i inne;- ćwiczenia o podwyższonym stopniu trudności oznaczone piktogramem, umożliwiające pracę w grupach zróżnicowanych pod względem umiejętności językowych;- moduł powtórzeniowy (Повторительный урок), który pomaga utrwalić materiał.Podręcznik rozpoczyna się rozdziałem realioznawczym, poświęconym Rosji i jej mieszkańcom, co zachęca uczniów do nauki nowego języka. W drugim rozdziale, Шаг за шагом, uczniowie poznają alfabet rosyjski, uczą się pisać litery i proste zdania. Opanowują leksykę związaną z nazywaniem osób i przedmiotów, starają się mówić o sobie i swoim najbliższym środowisku. Wszystkie polecenia w tym rozdziale są sformułowane tylko w języku polskim, dzięki czemu uczniowie wiedzą, co mają zrobić, i mogą się skupić na wykonaniu zadania. Kolejne rozdziały: ФИО, Будьте знакомы! oraz Целыми днями poszerzają słownictwo związane z człowiekiem, domem (miejscem zamieszkania), szkołą oraz życiem rodzinnym i towarzyskim. Szósty rozdział, Время от времени, dotyczy świąt oraz różnych form spędzania wolnego czasu. Ostatni, Домашний очаг, podejmuje tematy związane z rodziną i pracą.
W publikacji - oprócz zadań ortograficznych i interpunkcyjnych - znajdują się zadania z zakresu nauki o języku. Ćwiczenia mają różny poziom trudności, aby mogli z nich korzystać uczniowie o zróżnicowanych umiejętnościach.Język poleceń jest dostosowany do wieku i możliwości czwartoklasistów, co ułatwia skuteczną naukę, zachęca do kreatywnego myślenia i do podejmowania twórczych działań.Ćwiczenia w ciekawej formule labiryntów, zagadek, rysunków, diagramów odwołują się do wiedzy z różnych dziedzin i tworzą atmosferę dobrej zabawy. Przynoszą też satysfakcję z codziennej pracy.
Podręcznik charakteryzuje czytelna struktura, co znacznie ułatwia prowadzenie lekcji: podział na działy i rozdziały, chronologiczne uporządkowanie treści w obrębie działów wnosi do procesu edukacji ład i logikę. Ponadto stały układ elementów dotyczących przywołanych tekstów: Zanim przeczytasz! (informacje wstępne), wyraźnie wyeksponowane definicje i nawiązania kulturowe, uporządkowany zbiór pytań i poleceń pomagają w odnalezieniu potrzebnych informacji.W podręczniku zawarto wiele wartościowych przykładów z klasyki literackiej, a także ciekawe dla uczniów teksty z literatury współczesnej, które zachęcają do czytania. Interesujące odwołania do różnych mediów (np. Z historii kina), bliskie uczniom w tym wieku, motywują do nauki.
W podręczniku do klasy 7 znalazły się zupełnie nowe teksty, ilustracje, piosenki i utwory do grania. Omówiono w nim takie zagadnienia, jak: wpływ muzyki na człowieka, rola muzyki w reklamie, style w muzyce rozrywkowej, poezja śpiewana i współczesna wokaliza, musical, operetka oraz muzyka w filmie i teatrze. Wprowadzono informacje o instrumentach elektronicznych. Ponadto zaprezentowano kulturę muzyczną Śląska i Wielkopolski.Materiały do tej publikacji zostały starannie wyselekcjonowane i podzielone zgodnie ze strukturą wymagań nowej podstawy programowej. Treści podręcznika dostosowano do możliwości i potrzeb 1314-latków.
Publikacja skierowana do uczniów i słuchaczy kształcących się w zawodach z branży fryzjerskiej.Szablony fryzjerskie. Część 2 to zbiór ćwiczeń poświęcony technikom fryzjerskim, w tym: diagnozie fryzjerskiej, pielęgnacji włosów i ich strzyżeniu, przekształcaniu struktury włosów, układaniu fryzur, przedłużaniu i zagęszczaniu, rozjaśnianiu i farbowaniu włosów. Dzięki szablonom fryzjerskim uczeń i słuchacz mogą sprawdzić swoje umiejętności, takie jak: dobór właściwych technik i sposobów wykonywania zabiegów fryzjerskich, sprzętu i akcesoriów czy proponowanie klientom odpowiedniego koloru podczas koloryzacji włosów. Dodatkowo autorki zamieściły tradycyjne rodzaje ćwiczeń, poświęcone sprawdzaniu wiedzy nabytej podczas zajęć szkolnych i kursów zawodowych. Przypomnienie tych informacji jest niezbędne przed przystąpieniem do wykonania usługi fryzjerskiej.
Publikacja skierowana do uczniów i słuchaczy kształcących się w zawodach z branży fryzjerskiej.Szablony fryzjerskie. Część 1 to zbiór ćwiczeń podzielonych tematycznie na działy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy fryzjera, podstawowych zasad rysunku we fryzjerstwie, wyposażenia salonu fryzjerskiego, aspektów biologiczno-chemicznych we fryzjerstwie, takich jak budowa i właściwości włosa czy skóry. Autorzy proponują przede wszystkim ćwiczenia poświęcone pracy na szablonach fryzjerskich.W publikacji znajdują się również tradycyjne rodzaje ćwiczeń, poświęcone sprawdzaniu wiedzy nabytej podczas zajęć szkolnych i kursów zawodowych. Przypomnienie tych informacji często jest niezbędne przed przystąpieniem do wykonania usługi fryzjerskiej.
Atlas jest przeznaczony dla uczniów klas 78 szkoły podstawowej. Zawiera nowocześnie zaprojektowane mapy i wykresy, których treść dodatkowo ilustrują atrakcyjne zdjęcia. W formie graficznej zgromadzono w nim zagadnienia dotyczące wydarzeń z początku XXI wieku. Podstawą wszystkich informacji są najnowsze dane i badania. Publikacja zawiera mapy uwzględniające treści nowej podstawy programowej, w tym ukazujące relacje przyczynowo-skutkowe oraz czasowo-przestrzenne pomiędzy różnymi elementami i procesami zachodzącymi w środowisku geograficznym (np. zasięgi powodzi, przyroda Kenii).Szczegółowe mapy tematyczne pozwalają na realizację podstawowego celu nauczania geografii na tym poziomie edukacji, którym według twórców podstawy programowej jest interpretacja treści map. Mapy regionów fizycznogeograficznych Polski według prof. Kondrackiego z krótkimi opisami pomagają uczniom lepiej poznać własny region i uzupełniają lukę powstałą w wyniku zamieszczenia w nowej podstawie programowej wyłącznie wyboru regionów, które uczeń powinien obowiązkowo poznać w trakcie nauki w klasie 7. Na końcu publikacji znajdują się zestawienia tabelaryczne z najczęściej wykorzystywanymi danymi statystycznymi z zakresu geografii fizycznej i społeczno-ekonomicznej.Atlas dzieli się na następujące tematy: Geografia Polski, Geografia fizyczna świata, Geografia społeczno-gospodarcza, Geografia regionalna, Tablice statystyczne.
Ćwiczenia redakcyjne dla uczniów klas 7-8 zawierają jedenaście rozdziałów poświęconych formom wypowiedzi przewidzianym w podstawie programowej na ten etap kształcenia. Są doskonałym uzupełnieniem trzech cykli WSiP do klas 7-8: Bliżej słowa, Myśli i słowa, Świat w słowach i obrazach. Mogą także służyć gimnazjalistom do doskonalenia umiejętności redagowania tekstów.Publikacja oprócz ćwiczeń redakcyjnych obejmuje najważniejsze informacje teoretyczne i praktyczne wskazówki niezbędne do prawidłowego sformułowania: pamiętnika i dziennika; życiorysu i CV; podania; listu motywacyjnego; przemówienia; recenzji; rozprawki; wywiadu; reportażu; streszczenia; parafrazy; skrótu lub rozwinięcia tekstu.Ćwiczenia mają uniwersalną formę, która umożliwia zarówno samodzielną pracę uczniów, jak i wykorzystanie publikacji na lekcjach.
W atlasie znajdują się treści przeznaczone dla uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej.Każdy temat przedstawiono na dwóch stronach atlas zawiera ponad 30 tematów rozmieszczonych na rozkładówkach, dzięki czemu informacje są przejrzyste i łatwe w odbiorze.Atrakcyjna szata graficzna nowoczesne rysunki i zdjęcia doskonale obrazują zagadnienia i wzbudzają zainteresowanie uczniów. Duże grafiki dokładnie prezentują omawiane treści. Uczeń bez problemu może zobaczyć szczegóły ilustracji potrzebne do pełnego zrozumienia problemu.Treści dostosowane do nowej podstawy programowej atlas zawiera zagadnienia wynikające z nowej podstawy programowej, takie jak budowa i funkcjonowanie organizmu człowieka, choroby i ich profilaktyka czy ochrona środowiska i bioróżnorodność.Publikacja składa się z czterech działów tematycznych:Organizm człowieka;Genetyka;Ewolucjonizm;Ekologia i ochrona środowiska.
Punkt do klasy 6 to podręcznik idealnie dopasowany do potrzeb i zainteresowań uczniów szkoły podstawowej. Zapewnia systematyczny rozwój wszystkich sprawności językowych i przygotowuje do aktywnego posługiwania się językiem niemieckim w codziennej komunikacji.Najważniejsze zalety podręcznika Punkt to: zabawne ilustracje, piosenki, kolędy, rymowanki i zabawy językowe, motywujące dzieci do nauki; urozmaicone ćwiczenia, które pomagają utrwalać nowe umiejętności; zagadnienia gramatyczne wyjaśnione w przystępny sposób i poprzedzone wieloma przykładami, co ułatwia przyswajanie struktur gramatycznych; dodatkowe ćwiczenia wyrównawcze umożliwiające nauczycielowi indywidualne podejście do każdego ucznia; ciekawe informacje związane z kulturą i zwyczajami krajów niemieckojęzycznych.CD audio dołączone do publikacji zawiera nagrania umożliwiające kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz poprawnej wymowy i akcentuacji.
W zeszycie ćwiczeń Punkt do klasy 6 znajdują się różnorodne ćwiczenia leksykalno-gramatyczne do każdego z trzech rozdziałów podręcznika. Rozmaite, bogato ilustrowane polecenia pomogą uczniowi rozwijać sprawności językowe, zwłaszcza pisanie i czytanie. Wiele zadań ma formę rysunków i ciekawych historyjek, dzięki czemu uczniowie chętnie je rozwiązują i czerpią przyjemność z nauki. Praca z publikacją gwarantuje systematyczny trening i utrwalenie materiału wprowadzonego w podręczniku.
Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 13, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt, wprowadzony w miejsce publikacji Czytam ze zrozumieniem i Czytam i interpretuję.Połączenie w jednej publikacji głównych umiejętności czytania, pisania i mówienia (wypowiadania się w formie ustnej i pisemnej) które w procesie edukacji wzajemnie się przenikają. Taka zawartość publikacji nie tylko oddaje zintegrowany charakter edukacji w klasach 13, lecz także jest wygodna dla nauczyciela, który ma ciekawe ćwiczenia z różnych obszarów w jednym zeszycie.Koncepcja zeszytu oparta na tekstocentryzmie założeniu dydaktycznym, zgodnie z którym tekst staje się podstawą działań dydaktycznych, płaszczyzną wspólną nauki o literaturze, kulturze i języku. Zamieszczone w zeszycie teksty, zróżnicowane tematycznie i gatunkowo, można podzielić na dwa zasadnicze rodzaje: teksty literackie i teksty informacyjne. Podział ten wynika z dwóch zasadniczych celów czytania: czytania dla przeżycia literackiego i czytania dla uzyskania i wykorzystania informacji.Teksty literackie:opowiadania o tematyce społeczno-wychowawczej napisane przez znane i cenione autorki, takie jak: Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Zofia Stanecka, Małgorzata Strzałkowska,wiersze Danuty Wawiłow, Tadeusza Kubiaka, Józefa Czechowicza,adaptacja baśni.Teksty nieliterackie:tekst o sztuce autorstwa Zofii Dubowskiej-Grynberg,teksty przyrodnicze Wojciecha Mikołuszki,komiks Tomasza Samojlika,teksty użytkowe (np. przepis, instrukcja obsługi) Joanny Dobkowskiej.Ćwiczenia zawarte w publikacji kształcą czytanie ze zrozumieniem, umiejętność interpretowania tekstu, wypowiadania się na jego temat, wnioskowania na podstawie treści oraz wyrażania własnego zdania. Każdy tekst jest także punktem wyjścia do ćwiczeń przede wszystkim w mówieniu, a także w pisaniu (ćwiczeń zarówno językowych, ortograficznych, jak i z pisania różnych form wypowiedzi: życzeń, zaproszenia, listu, opisu, opowiadania itd.; pisanie będzie jednak bardziej rozwijane w klasach 2 i 3).Struktura zestawuĆwiczenia przed tekstem (wprowadzające) budują kontekst do rozumienia właściwego tekstu. Przygotowanie ucznia do odbioru tekstu literackiego polega na poprzedzeniu lektury ćwiczeniami, wywołującymi aktywność emocjonalną lub intelektualną korzystną dla odbioru tekstu.Ćwiczenia do tekstu prowadzą ucznia przez tekst, tak aby od poziomu informacyjnego przejść do interpretacji odkrywania głównego sensu, celu lub przesłania tekstu. Odpowiedzi w pytaniach i ćwiczeniach wymagają od ucznia analizy tekstu, porządkowania i porównywania informacji, wyciągania wniosków, rozpoznawania związków przyczynowo-skutkowych, refleksji na temat postaw i zachowania bohaterów oraz wydarzeń, stawiania hipotez interpretacyjnych, które będą weryfikowane w toku lekcji, wyrażania własnych opinii o przeczytanych tekstach i badania ich konstrukcji. Wszystkie te działania dzięki odpowiednio zaplanowanym zadaniom są dostępne nawet dla najmłodszych uczniów.Ćwiczenia dodatkowe (wychodzące poza tekst) dają pretekst do aranżowania sytuacji dydaktycznych, w których następuje zmiana ról uczeń z odbiorcy zmienia się w twórcę. To niezwykle pożyteczna metamorfoza, która pozwala na rozwijanie w zbalansowany sposób zarówno kompetencji odbiorczych, jak i nadawczych, a przede wszystkim aktywizuje ucznia.
Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 13, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji Liczę i Rozwiązuję zadania.Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody):ORIENTACJA W PRZESTRZENICECHY WIELKOŚCIOWEPorządkowanie wg jednej cechyPorządkowanie wg dwóch cechKLASYFIKACJAKlasyfikacja przedmiotów wg jednej cechyFigury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cechKarty logicznePOJĘCIE LICZBY NATURALNEJPorównywanie liczebności zbiorówPorządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfrLiczby porządkoweDZIAŁANIA NA LICZBACHDodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazkówPorównywanie sum i różnicWykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiemZADANIA TEKSTOWEDodawanie i odejmowanieUkładanie zadania tekstowego do rysunku lub działaniaObliczenia pieniężneWybieranie poprawnego sposobu obliczaniaZadawanie pytań do zadańWybieranie pytań do zadaniaZadania złożoneZadania trudneFIGURY GEOMETRYCZNERozpoznawanie figurRytmyMozaikaSymetrieJEDNOSTKI MIARObliczenia pieniężne (monety)Mierzenie długościMierzenie masyMierzenie czasu. ZegarMierzenie czasu. Dni tygodniaZgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić:włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń;pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia;ćwiczenie sprawności rachunkowej;porządkowanie zdobytej wiedzy;powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach;wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne.Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
Nowoczesny, aktualny podręcznik następca znanej i cenionej publikacji Kosmetologia. Podstawy tej samej autorki!Popyt na wykwalifikowanych pracowników w zawodzie technik usług kosmetycznych zachęca do kształcenia w tym kierunku i stwarza zapotrzebowanie na fachowe źródła wiedzy z kosmetologii.Podręcznik doskonale odpowiada na te potrzeby. Przybliżono w nim zagadnienia wskazane w Podstawie kształcenia w zawodzie, których nie opisano w publikacjach dotyczących poszczególnych kwalifikacji.Autorka koncentruje się na roli związków chemicznych w kosmetyce. Starannie omawia rośliny stosowane w kosmetologii. Analizuje znaczenie związków biologicznie czynnych pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i mineralnego. Omawia poszczególne składniki kosmetyków i tłumaczy mechanizmy ich działania. Przedstawia także podstawowe zabiegi kosmetyczne.Przekazana tu wiedza będzie istotna podczas egzaminu praktycznego i z pewnością zaowocuje w przyszłej pracy zawodowej.
Wszystko, co potrzebne, by dobrze przygotować się do egzaminu zawodowego z kwalifikacji A.31. Zarządzanie środkami technicznymi podczas realizacji procesów transportowych: wymagane wiadomości, zadania praktyczne i testy, za pomocą których można sprawdzić swoją wiedzę.Repetytorium w zwięzłej formie przedstawia wszystkie zagadnienia, których znajomość jest sprawdzana podczas egzaminu. Osoby przygotowujące się do zawodu technik logistyk gruntownie powtórzą m.in. kwestie związane z klasyfikacją środków transportu i ładunków, kalkulacją kosztów, oceną procesów transportowych, dokumentacją i przepisami prawa, instytucjami nadzoru i kontroli w transporcie.Przygotowania warto zakończyć rozwiązaniem testów egzaminacyjnych, które pomogą odpowiedzieć na pytanie: co już umiem, a co jeszcze muszę powtórzyć? Sukces gwarantowany!
Publikacja gromadzi najważniejsze wiadomości do powtórzenia przed egzaminem z kwalifikacji T.15. Sygnalizuje treści, które uczeń powinien mieć do tego czasu opanowane. Dzięki testom z kluczem odpowiedzi i zadaniom praktycznym z rozwiązaniami umożliwia samodzielne sprawdzanie stopnia przyswojenia wiedzy niezbędnej podczas egzaminu. Idealny, by szybko ocenić, które zagadnienia wymagają ponownego powtórzenia. Napisany zwięźle, zawiera wybór najważniejszych informacji. Nie ma na celu zastąpienia podręczników, lecz stanowi ich podsumowanie i wartościowe dopełnienie.
Publikacja przeznaczona do kształcenia praktycznego w zawodzie technik usług fryzjerskich realizująca treści z zakresu kwalifikacji A.23 (Projektowanie fryzur), do wykorzystania podczas zajęć w pracowniach.Nieoceniona pomoc w sprawdzaniu umiejętności związanych z projektowaniem różnych fryzur damskich i męskich, tworzeniem zestawień kolorystycznych włosów, szkicowaniem fryzur i opracowywaniem rysunków instruktażowych. Dzięki niej można utrwalić wiadomości na temat zasad projektowania fryzur w zależności od rodzajów profilu i kształtu sylwetki klienta salonu fryzjerskiego. Położono tu również nacisk na sprawdzenie wiedzy dotyczącej sposobów wykorzystywania specjalistycznych programów komputerowych, umożliwiających projektowanie fryzur.Po każdym dziale zamieszczono karty pracy zawierające zadania praktyczne do samodzielnego wykonania.
W części teoretycznej pracowni skrótowo przypomniano wiadomości dotyczące marketingu w sprzedaży usług i imprez turystycznych. Omówiono tu metody sprzedaży usług i imprez turystycznych oraz towarzyszące im umowy. Pokazano także najważniejsze zasady prowadzenia rozliczeń i ich ewidencjonowania. W części praktycznej są liczne zadania, których rozwiązywanie uczy twórczego wykorzystania wiedzy, skłania do aktywnego poszukiwania informacji w dostępnych źródłach oraz pomaga szlifować umiejętności praktyczne. Dzięki rozmaitym ćwiczeniom uczeń nauczy się rozwiązywać zadania, z którymi może się zetknąć na egzaminie praktycznym z kwalifikacji T.14.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?