Podręcznik realizujący efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno-usługowego stanowiące podbudowę do kształcenia w grupie zawodów PKZ (A.m). Prezentuje wiedzę z zakresu organizacji i techniki pracy biurowej oraz uczy umiejętności prowadzenia korespondencji służbowej, obsługi sprzętu i urządzeń techniki biurowej, korzystania z programów komputerowych, przechowywania dokumentów i stosowania przepisów dotyczących tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych. Treści teoretyczne wsparte zostały licznymi przykładami i ćwiczeniami wskazującymi na sposoby jej praktycznego zastosowania.
Podręcznik realizujący efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów. Prezentuje wiedzę z zakresu planowania i prowadzenia działalności gospodarczej, objaśnia zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, omawia przepisy prawa dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej (prawo pracy, prawo o ochronie danych osobowych, prawo podatkowe, prawo autorskie). Uczy umiejętności niezbędnych w efektywnym prowadzeniu działalności gospodarczej. Treści teoretyczne wsparte zostały licznymi przykładami i ćwiczeniami wskazującymi na sposoby jej praktycznego zastosowania.
Tematykę książki ujęto w trzech głównych działach: podstawy materiałoznawstwa, wytwarzanie części maszyn oraz montaż. Obróbka skrawaniem została przedstawiona z uwzględnieniem obróbki na obrabiarkach sterowanych numerycznie oraz automatyzacji wytwarzania części maszyn. Omówiono ponadto metody obróbki erozyjnej, obróbkę plastyczną, podstawy odlewnictwa, kształtowanie części maszyn metodą metalurgii proszków oraz sposoby spajania materiałów. W książce podano zasady tworzenia procesów technologicznych i opracowywania stosownej dokumentacji. Przedstawiono także systemy komputerowego wspomagania prac konstrukcyjnych i technologicznych CAD/CAM. Książka jest przeznaczona dla uczniów klas I, II i III techników grup: mechanicznej, hutniczej, odlewniczej, górniczej i pokrewnych. Polecamy ją uczniom liceów profilowanych o profilach: mechaniczne techniki wytwarzania, mechatronicznym i transportowo-spedycyjnym, a także słuchaczom policealnych studiów zawodowych grupy mechanicznej i studentom uczelni technicznych.Zastępuje dotychczasowy podręcznik ""Technologia maszyn"" Stefana Okoniewskiego. wyd. I
Książka pomocnicza dla uczniów techników i zasadniczych szkół zawodowych elektrycznych i elektronicznych oraz słuchaczy kursów przemysłowych i słuchaczy policealnego studium zawodowego. Zawiera zadania wraz z odpowiedziami przystosowane do programu nauczania elektrotechniki w średnich szkołach zawodowych.
Reprint "Elementarza" Mariana Falskiego z 1971 roku, który w różnych postaciach prawie przez sto lat towarzyszył pokoleniom siedmiolatków w ich pierwszej drodze do szkoły.
Książka została starannie i pieczołowicie odtworzona na wzór wydania utrwalonego w pamięci prawie wszystkich dorosłych Polaków.
Elementarz"" Mariana Falskiego, którego pierwsze wydanie ukazało się w roku 1910, zrewolucjonizował metodykę nauki czytania w Polsce. Teksty wzbogacone pięknymi ilustracjami Janusza Grabiańskiego są przez wiele pokoleń Polaków darzone sentymentem. Dzisiaj należy on do klasycznych przykładów naszego podręcznikarstwa.
W podręczniku dla klasy 2 znajdują się następujące działy: Ruch postępowy i ruch obrotowy bryły sztywnej; Pole grawitacyjne; Elementy astronomii; Ruch drgający harmoniczny; Zjawiska termodynamiczne; Pole elektrostatyczne.
W podręczniku Przeszłość i dziś dla klasy 4 omówione są najważniejsze nurty, zjawiska i dzieła literackie na tle przełomowych wydarzeń historycznych po roku 1956 i w kontekście istotnych kierunków filozoficznych i estetycznych.
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.
Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.
W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.
Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.
Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.
Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.
Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).
Autor porusza kluczowe kwestie nie tylko estetyki przekazów multimedialnych, ale również diagnoz szeroko pojętej cyberkultury. Podkreśla, że obecnie sztuka nie ogranicza się tylko do wymiaru artystycznego (...) ma bowiem wpływ na procesy diagnozowania zachowań społecznych w kontekście szerokiego funkcjonowania nowych mediów. Poszczególne części publikacji tworzą swoiste spektrum ważnych punktów odniesienia, które pomagają nam zrozumieć przemiany dokonujące się w obrębie współczesnej kultury.
Podręcznik do klasy 3 obejmuje 5 działów:
Elektrostatyka.
Prąd elektryczny.
Elektromagnetyzm.
Fizyka atomowa.
Fizyka jądrowa.
Każdy z 5 działów składa się z rozdziałów. W każdym rozdziale znajdziemy następujące elementy:
spis zagadnień, które będą omawiane w danym temacie,
sekcję Przypomnij sobie – informacje o zagadnieniach, które uczeń powinien przypomnieć przed lekcją,
tekst główny rozdziału,
doświadczenia,
przykłady,
wyróżnione definicje i wzory,
treści Wiedzieć więcej – ciekawostki poszerzające wiedzę ucznia,
w każdym dziale dwustronna infografika, która w interesujący sposób pokazuje zastosowanie fizyki w życiu codziennym,
podsumowanie rozdziału,
pytania i zadania.
Każdy rozdział zakończony jest Podsumowaniem przypominającym najważniejsze treści z danego tematu oraz Pytaniami i zadaniami. Z kolei na końcu każdego działu umieszczono Powtórzenie działu, składające się z części teoretycznej i z części zadaniowej. Na końcu podręcznika znajdują się Scenariusze doświadczeń, które uczniowie będą mogli samodzielnie wykonać w domu lub na lekcji.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy. Liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej.Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów.W podręczniku Historia. Zakres rozszerzony. Klasa 3 znajdują się następujące działy:Europa i świat w epoce restauracji i rewolucji (pierwsza połowa XIX w.)Polacy i ziemie polskie w pierwszej połowie XIX w.Europa i świat w epoce rozwoju cywilizacji przemysłowej (od połowy XIX w. do 1914 r.)Polacy i ziemie polskie w drugiej połowie XIX i na początku XX w.Polska, Europa i świat w okresie Wielkiej Wojny.Europa i świat w okresie międzywojennym.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, z których każdy odpowiada jednej jednostce lekcyjnej. Każdy dział kończy lekcja powtórzeniowa. Liczne polecenia towarzyszące różnym elementom podręcznika służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej.
Podręcznik Historia. Zakres podstawowy. Klasa 3 obejmuje następujące działy:
Europa i świat od 1815 r. do połowy XIX wieku.
Polacy i ziemie polskie w 1. Połowie XIX wieku.
Europa i świat od połowy XIX w. do 1914 roku.
Polscy i ziemie polskie w 2. połowie XIX wieku i na początku XX wieku.
Polska, Europa i świat w okresie Wielkiej Wojny.
Europa i świat w okresie międzywojennym.
Polska w dwudziestoleciu międzywojennym.
Chemia. Podręcznik. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy został opracowany z myślą o wszystkich uczniach, którzy kontynuują poznawanie tej dziedziny wiedzy. Podstawy te ułatwiają poznawanie świata, zrozumienie wielu zjawisk, procesów oraz pozwalają lepiej i bezpieczniej żyć.
Podręcznik do klasy 3 zawiera 2 działy:
Związki organiczne o znaczeniu biologicznym.
Chemia w naszym życiu.
Uczniowie pracując z podręcznikiem:
poznają aktualny stan wiedzy chemicznej i jej zastosowanie w życiu codziennym i w przemyśle,
utrwalą swoją wiedzę i rozwiną umiejętności dzięki podsumowaniom umieszczonym po lekcjach i po działach,
rozwiążą różnego typu zadania na końcu tematu i wykonają polecenia Sprawdź czy potrafisz na końcu działu, dzięki czemu będą mieli okazje przeprowadzenia weryfikacji swoich osiągnięć,
uzyskają dodatkowe wiadomości i poznają kierunki rozwoju wiedzy – w bloku informacyjnym Warto wiedzieć,
dowiedzą się, jak uczyć się skutecznie i efektywnie,
łatwiej zrozumieją i zapamiętają nowe treści dzięki zawartym infografikom,
nauczą się sztuki obserwacji i analizy – w bloku z doświadczeniami zapoznają się z opisem, obserwacjami i wnioskami, a także zobaczą zdjęcie istotnego momentu reakcji wraz ze schematycznym rysunkiem oraz oznaczenia substancji niebezpiecznych.
Autorki książek z serii "Trudne rozmowy z nastolatkiem" - doświadczone psycholożki i matki - radzą, jak rozmawiać z nastolatkiem, jak nawiązać z nim bliską więź, uczulają na zagrożenia i podpowiadają, jak reagować, gdy dzieje się coś złego.
Podano w niej technikę wykonywania form odzieży lekkiej stosowaną w krawiectwie miarowo-usługowym, z uwzględnieniem typowych form spódnic, spodni, bluzek, sukienek. Zamieszczono też przykłady modelowania kołnierzy, odzieży raglanowej i kim
Podręcznik do nauki zawodu opiekun osoby starszej. W części pierwszej zawiera wiadomości z zakresu podstaw prowadzenia działalności gospodarczej, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kompetencji personalnych i społecznych. Część druga omawia problematykę opieki nad osobą starszą, chorób wieku starszego oraz fizjologii starzenia się organizmu człowieka. Znaleźć tam można również zagadnienia związane z rehabilitacją, podstawami żywienia, psychologii i pielęgnowania osób starszych. Całość uzupełnia rozdział poświęcony systemowi pomocy społecznej w Polsce. Podręcznik ma ciekawą szatę graficzną, zawiera liczne ilustracje, rysunki, tabele i wykresy.
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w klasach 13, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych nabytych w czasie zajęć szkolnych.Zgodnie z propozycją metody pracy prof. Jadwigi Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, aby uwzględniać:włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia,ćwiczenie sprawności rachunkowej,porządkowanie zdobytej wiedzy,powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach,wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę oraz umiejętności praktyczne.Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycięcia przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w klasach 13, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) dla uczniów w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa. Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt, objętości 112 stron, z 15 tekstami ułożonymi zgodnie z porami roku.Publikacja łączy naukę głównych umiejętności, które w procesie edukacji wzajemnie się przenikają, czyli czytania, pisania i mówienia (wypowiadania się w formie ustnej i pisemnej). Takie podejście nie tylko oddaje zintegrowany charakter edukacji w klasach 13, lecz także jest wygodne dla nauczyciela, który ma do dyspozycji ciekawe ćwiczenia z różnych obszarów w jednym zeszycie.Koncepcja zeszytu oparta jest na tekstocentryzmie założeniu dydaktycznym, zgodnie z którym tekst staje się podstawą działań dydaktycznych, płaszczyzną wspólną nauki o literaturze, kulturze i języku. Zamieszczone w zeszycie utwory i ich fragmenty, zróżnicowane tematycznie i gatunkowo, można podzielić na dwa rodzaje: teksty literackie i teksty informacyjne, a podział ten wynika z dwóch zasadniczych celów czytania: czytania dla przeżycia literackiego i czytania dla uzyskania i wykorzystania informacji.Teksty literackieWiersze:Dagna Ślepowrońska, Jesienny czarodziejJulian Tuwim, GdybyJózef Ratajczak, ObłokiStanisław Grochowiak, Snów dobrych życzeniaOpowiadania i baśnie:O mądrym słowiku (baśń na podstawie: Wanda Markowska, Anna Milska, O mądrym słowiku)Łukasz Wierzbicki, Dobra cena (fragment książki Afryka Kazika)Pies i słoń, oprac. Janusz Krzyżowski (fragment książki Bajki buddyjskie)Natalia Usenko, Dobroć (fragment książki 12 ważnych opowieści. Polscy autorzy o wartościach)Teksty nieliterackieJoanna Dobkowska, Skąd się wzięło pismoŁukasz Malinowski, MądrośćAdam Wajrak, W masce ZorroJoanna Dobkowska, Folder turystycznyWojciech Mikołuszko, Naukowiec na golasa, czyli co się dzieje, gdy zanurzymy coś w wodzie (fragment książki Wielkie eksperymenty dla małych ludzi)Boguś Janiszewski, Pieniądze (fragment książki Ekonomia)Marta Spingardi, Wielka solniczka (fragment książki Kraków dla młodych podróżników)Ćwiczenia zawarte w publikacji kształcą czytanie ze zrozumieniem, umiejętność interpretowania tekstu, wypowiadania się na jego temat, wnioskowania na podstawie treści oraz wyrażania własnego zdania. Każdy tekst jest także punktem wyjścia do ćwiczeń przede wszystkim w mówieniu.Struktura zestawu:Ćwiczenia przed tekstem (wprowadzające) budują kontekst do rozumienia właściwego tekstu.Ćwiczenia do tekstu prowadzą ucznia przez tekst, tak aby od poziomu informacyjnego przejść do interpretacji odkrywania głównego sensu, celu lub przesłania tekstu.Ćwiczenia dodatkowe (wychodzące poza tekst) dają pretekst do aranżowania sytuacji dydaktycznych, w których następuje zmiana ról: uczeń odbiorca staje się twórcą.Celem pracy z tą publikacją jest przede wszystkim rozwijanie w uczniach motywacji do czytania oraz kompetencji związanych z odbiorem tekstu. Zamieszczone w publikacji utwory mają inspirować dziecko do czytania (budowanie nawyków literackich, kształtowanie przyszłych czytelników).
Autorki książek - doświadczone psycholożki i matki - radzą, jak rozmawiać z nastolatkiem, jak nawiązać z nim bliską więź, uczulają na zagrożenia i podpowiadają, jak reagować, gdy dzieje się coś złego.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów technikum rolniczego, ogrodniczego, technologii żywności, żywienia i gospodarstwa domowego, weterynarii i hodowli koni; klas IV technikum na podbudowie szkoły podstawowej; klasy III technikum na podbudowie szkoły zasadniczej oraz dla słuchaczy III i IV semestru szkoły policealnej.
Zawiera informacje dotyczące struktury przedsiębiorstwa i jego celów, kadry kierowniczej i personelu. Omówiono w nim rachunkowość, sposoby finansowania oraz strategię i planowanie w przedsiębiorstwie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?