Podręcznik do nauki przedmiotu projektowanie, przeznaczony dla uczniów technikum i szkoły policealnej, zawód: technik budownictwa. Traktuje o projektowaniu inwestycji, podstawach urbanistyki oraz projektowania architektonicznego, ze szczególnym uwzględnieniem projektowania budynków mieszkalnych.
Niniejsza publikacja zawiera propozycje realizacji godzin wychowawczych odnoszące się do następujących grup zagadnień: nasze postawy, nasze relacje z innymi, nasze problemy, nasze otoczenie. Propozycje tematyczne ujęto w scenariusze przewidziane na 27 lekcji. Każdy scenariusz rozpoczyna się teoretycznym wprowadzeniem; zgłębieniem problemu, który stanie się przedmiotem rozważań z uczniami. Część praktyczna to szczegółowe przedstawienie realizacji; omówienie celów, form i metod pracy, opis ćwiczeń, wskazanie środków dydaktycznych.ma formę poradnika, który; nie wykluczając inwencji własnej nauczycieli; sugeruje pewne rozwiązania metodyczne i merytoryczne.
Zmiana oczekiwań wobec zdających egzaminy czy ubiegających się o pracę młodych ludzi w pewnym sensie wymusza innego rodzaju przygotowanie czy akcentowanie trochę innych umiejętności w procesie nauczania, zwłaszcza w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Pojawia się konieczność zdobycia przez uczniów umiejętności występowania na forum publicznym. a książka ma pomóc uczyć prezentacji. Jest poradnikiem dla wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych oraz nauczycieli, którzy korzystając z przedstawionej propozycji metodycznej mogą zaplanować i przeprowadzić cykl zajęć z młodzieżą.
Książka "Pokochać siebie" jest niezbędną lekturą każdego młodego człowieka, który:
- ma kłopoty z samoakceptacją, ale chce zmienić swój stosunek do siebie,
- pragnie poznać swój autoportret i to, co tak naprawdę wpływa na jego decyzje i zachowania,
- chce dowiedzieć się, jak ładować własne akumulatory,
- pragnie czuć się szczęśliwy i nauczyć kochać siebie, a dzięki temu także innych.
Wielu młodych ludzi ma problem z zaakceptowaniem samych siebie. Poczucie niskiej wartości może wynikać z wielu rzeczy. Autorka przekazuje nastolatkom kilka sposobów, które pomogą zrozumieć, dlaczego tak się dzieje. Pokazuje także, jak poprzez proste ćwiczenia można zbudować poczucie własnej wartości oraz jak chronić się przed jego utratą. Jak sama stwierdza - w każdym brzydkim kaczątku kryje się piękny łabędź.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów technikum oraz szkoły policealnej, zawód: technik technologii żywności, specjalizacja: produkcja piekarsko-ciastkarska. muje zagadnienia z zakresu technologii i techniki produkcji pieczywa i wyrobów ciastkarskich, wiadomości o surowcach piekarskich, aparaturze oraz planowaniu i organizowaniu produkcji.
Z pewnością każdy wychowawca zdaje sobie sprawę, jak ważne są właściwa komunikacja między nauczycielami a uczniami oraz przestrzeganie zasad dobrego wychowania. Autor książki ,,Savoir-vivre nastolatka"" przedstawia scenariusze zajęć, podczas których uczniowie dowiedzą się:- jak budować zdrowe i oparte na wzajemnym szacunku relacje ze swoimi nauczycielami, rodzicami oraz kolegami, - kiedy ich zachowanie może wydać się niegrzeczne,- jak kulturalnie zachowywać się na terenie szkoły i poza nią - w czasie wyjścia do kina, teatru, muzeum oraz podczas wyjazdów klasowych.
Młodzi ludzie bardzo rzadko mają okazję do rozmowy z wychowawcami na temat budowania związku z płcią przeciwną oraz problemów, z którymi się zmagają w tworzeniu relacji. Autorka książki zachęca do podjęcia tego zagadnienia na godzinie wychowawczej. Proponuje cykl scenariuszy zajęć, podczas których uczniowie będą mieli okazję dowiedzieć się, czym jest udany związek, oraz skonfrontować swoje wyobrażenia o nim. Uzyskają również informacje, jak zbudować trwałą i bezpieczną dla obu stron relację, jak porozumieć się z płcią przeciwną, co robić, kiedy pojawiają się problemy.
W podręczniku wyjaśniono podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa. Sklasyfikowano i scharakteryzowano bazę noclegową, wyposażenie techniczne hotelu oraz rodzaje usług hotelarskich. Omówiono zadania, organizację i technikę pracy recepcji. Ponadto przedstawiono podstawowe wymagania dotyczące kultury i etyki w hotelarstwie.
Treść uzupełniają pytania testowe oraz pytania i zadania do samodzielnego wykonania.
Autor poradnika proponuje cykl zajęć, które należy przeprowadzić z uczniami w momentach podejmowania decyzji o wyborze zawodu. Liczne testy, arkusze diagnozujące i praktyczne ćwiczenia pogłębiają i rozwijają wiedzę uczniów o ich predyspozycjach, mocnych stronach i zainteresowaniach. Pomagają świadomie zaplanować efektywną drogę kształcenia, a później - ścieżkę rozwoju zawodowego.
To poradnik dla nauczycieli wychowawców i dyrektorów szkół podpowiadający, jak rozmawiać z rodzicami, by skutecznie zachęcić ich do współpracy w wychowaniu dziecka, jak wyjaśniać sytuacje trudne, jak rozmawiać w przypadkach, kiedy rodzicezachowują się emocjonalnie lub nieracjonalnie. Autorka na podstawie swojego długoletniego doświadczenia analizuje przypadki, z którymi zetknęła się sama lub które pomagała rozwiązać swoim kolegom. Książka stanowi nieocenioną pomoc w tworzeniu między szkołą a rodzicami atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania.
Jak wspierać zdolnego ucznia?
Odkrycie i rozpoznanie zdolności uczniów wymaga profesjonalnej opieki nauczycieli, pedagogów oraz rodziców.
Autorki poradnika podają skuteczne narzędzia wyłaniania talentów w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej. Wskazują na praktyczne rozwiązania trudności w pracy z uzdolnionymi uczniami. Podsuwają inspirujące pomysły, które wspierają rozwój utalentowanych uczniów i nie pozwalają na ich zaprzepaszczenie.
Dzięki naszym scenariuszom godzin wychowawczych nie tylko przeprowadzicie ciekawe lekcje wychowawcze, ale też skutecznie wpłyniecie na postawy swoich uczniów i na relacje z nimi. Być może uda Wam się przekonać swoich wychowanków, że praca nad własnym charakterem i zachowaniem nie jest wypełnianiem narzuconego, zbędnego obowiązku, ale ich osobistym zyskiem!
Autorki książek z serii "Trudne rozmowy z nastolatkiem" - doświadczone psycholożki i matki - radzą, jak rozmawiać z nastolatkiem, jak nawiązać z nim bliską więź, uczulają na zagrożenia i podpowiadają, jak reagować, gdy dzieje się coś złego.
Niewłaściwe metody nauczania, konflikty rodzinne, brak dojrzałości operacyjnej, będącej niezbędnym warunkiem uczenia się matematyki, zmniejszona odporność emocjonalna, zaburzenia w kształtowaniu systemu własnej wartości - te i inne przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki w klasach początkowych są tematem niniejszej publikacji. Autorka obszernie zaprezentowała również koncepcję pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi, które mimo czynionych starań nie potrafią uczyć sięmatematyki.
Bliżej techniki. O żywności i żywieniu"" to podręcznik z ćwiczeniami do zajęć technicznych na poziomie gimnazjum. W podręczniku autorki wyjaśniają, na czym polega prawidłowe odżywianie, uczą planowania i przyrządzania smacznych, a jednocześnie zdrowych potraw.
Młodzi ludzie bardzo rzadko posiadają tę niezwykłą umiejętność, jaką jest zarządzanie czasem. Wciąż nie mają czasu na nic, wciąż się spieszą, wciąż wykonują wszystko na ,,wczoraj"". Tymczasem, jak twierdzą specjaliści, właściwe zaplanowanie działań w obrębie dnia, tygodnia, miesiąca, roku sprawia, że czasu wystarcza nam na wszystko! Mówią też, że zarządzanie czasem jest narzędziem, które służy do budowy wspaniałego życia. W scenariuszu ,,Jak wykorzystać czas?"" Barbara Dworakowska, która jest szkoleniowcem i doskonałym fachowcem w dziedzinie zarządzania czasem, krok po kroku pomaga nauczycielom w poprowadzeniu zajęć, których efektem będzie zdobycie przez uczniów umiejętności właściwegowykorzystania i zaplanowania swojego czasu. Zawarte w publikacji ćwiczenia są uniwersalne, mogą więc przynieść korzyść każdemu - także nauczycielom.
Rozmowa z młodymi ludźmi na temat ich seksualności wcale nie musi być trudna! Przedstawiamy poradnik, który przeznaczony jest dla nauczycieli wychowania do życia w rodzinie, wychowawców i rodziców. Autor udziela w nim odpowiedzi na 100 pytań zadawanych przez młodzież za pośrednictwem Internetu.
Pomiędzy grupą dzieci nie sprawiających większych trudności a dziećmi z ADHD funkcjonuje grupa określana mianem dzieci nadpobudliwych. Zalecenia do pracy z takimi dziećmi mogą wydawać się niejasne, bo skoro dziecko nie ma ADHD - to problem jest, czy go nie ma? Czy takie dziecko powinno traktować się inaczej?
Książka jest próbą odpowiedzi na to pytanie. Rozwiązania i metody zawarte w publikacji przeznaczone są dla rodziców i dzieci czekających na zakończenie procesu diagnostycznego, ale także tych, które są po prostu nadpobudliwe - może bardziej niż inne dzieci w tym samym wieku, choć ich objawy nie są na tyle nasilone, aby móc jednoznacznie stwierdzić, że mają ADHD.
W poradniku przedstawione są propozycje rozwiązań różnych codziennych problemów, nad którymi pracują rodzice dzieci nadpobudliwych i z którymi spotkają się nauczyciele w szkole. Wszystkie sugestie Autorek zostały przećwiczone w życiu codziennym.
Jest to trzecie wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykająrodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?