Czytanie ze zrozumieniem to ćwiczenia skierowane do uczniów klasy 1. Teksty, pisane odpowiednio dużą czcionką i skonstruowane według zasady narastania poziomu trudności, mają na celu usprawnianie umiejętności czytania. Pierwsze, proste czytanki zbudowane są z sylab otwartych; kolejne z nieco trudniejszych sylab aż do tekstów z dwuznakami i spółgłoskami miękkimi. Umieszczone pod nimi zadania służą ćwiczeniu rozumienia czytanego tekstu.
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku:afazji,zespołów otępiennych,choroby Alzheimera,dysleksji,obniżonej sprawności intelektualnej,niedosłuchu.Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną.Zamieszczone zadania dotyczą:aktualizacji słownictwa,pamięci operacyjnej,kategoryzacji,analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej,pisania i czytania.Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
Ćwiczenia przeznaczone dla osób dorosłych, które utraciły zdolność rozumienia i posługiwania się językiem na skutek uszkodzenia mózgu.Zamieszczone teksty oraz zadania mają na celu:usprawnienie umiejętności czytania ze zrozumieniem,ćwiczenie koncentracji na tekście pisanym,odbudowywanie i aktualizację słownictwa,rozhamowanie mowy spontanicznej w oparciu o kontekst,ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale językowym.Praca jest zbiorem tekstów z kontynuacją ćwiczeń o tematyce bliskiej osobom dorosłym, a jednocześnie o różnym stopniu trudności zadań. Ćwiczenia zwykle tematycznie łączą się z tekstami, wspomagając proces rozumienia.Konsultacja merytoryczna: dr Olga Przybyla, mgr Aleksandra Swoboda, mgr Tatiana Lewicka
Wiem, jak to zrobić to seria pomocy do terapii mowy i funkcji poznawczych dla osób dorosłych, które wskutek udaru mózgu lub chorób neurozwyrodnieniowych, borykają się z trudnościami w obszarze porozumiewania się, pamięci i uczenia się.Karty pracy Wiem, jak to zrobić są dodatkiem do materiałów dydaktycznych dla pacjentów dorosłych, u których obserwujemy trudności w zakresie funkcji poznawczych.Zadania zostały przygotowane w ten sposób, aby uzupełnić i wspomóc utrwalenie materiału zawartego w teczkach Wiem, jak to zrobić. Mają różny poziom trudności, a terapeuta, wiedząc jakie są możliwości pacjenta, może wykonać te zadania pisemnie lub ustnie. Na kanwie kart pracy można tworzyć własne zadania, które zostaną wplecione w proces terapii zaburzeń poznawczych. Niektóre ćwiczenia pacjent może zrobić samodzielnie, a terapeuta (lub opiekun) sprawdzają poprawność wykonania. Pacjentom oraz osobom wspierającym ich terapię życzę wielu pozytywnych chwil przy pracy.Pomoce powstały na podstawie wieloletniego doświadczenia Autorki w pracy z pacjentami w Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej i Oddziale Udarowym Szpitala Klinicznego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.Pomoc dla osób z zaburzeniami takimi jak:afazjachoroby otępiennechoroba Alzheimera
Dysleksja"" to zestaw ćwiczeń funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 3-4 lat. Zestaw zawiera ćwiczenia: spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, słuchowe i językowe, grafopercepcji.
"Pajdohistoryjki z Basią i Jasiem" polecamy dzieciom w wieku przedszkolnym, do zabawy w grupie oraz indywidualnej w domu. Pajdohistoryjki dostarczają dzieciom dużo śmiechu, a ponadto pozytywnie wpływają na ich rozwój:wzbudzają zainteresowanie otaczającym światem,kształtują koncentrację i uwagę na tekście,stwarzają pretekst do rozmowy na poruszone w wierszykach tematy, m.in.: emocje i relacje społeczne.Zawartość zestawuZestaw zawiera 20 kart. Na każdej karcie znajduje się pajdohistoryjka opisana krótkim wierszykiem oraz zestaw pytań, a na odwrocie ilustracja do wierszyka. W dalszym ciągu niniejszej broszurki wydrukowane są wierszyki z pytaniami ze wszystkich kart, w kolejności alfabetycznej tytułów.
Dysleksja"" to zestaw ćwiczeń funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 7-8 lat. Zestaw zawiera ćwiczenia: spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, słuchowe i językowe, grafopercepcji.Cele ćwiczeńĆwiczenia spostrzegania wzrokowego:Identyfikowanie elementów atematycznych (figury geometryczne), symbolicznych, literowych (sylaby, wyrazy);Wyszukiwanie brakujących elementów przedstawionych na materiale, atematycznym, symbolicznym i literowym;Wyszukiwanie elementów, którymi różnią się wzory, atematyczne, symboloczne i literowe;Przerysowywanie wzorów atematycznych i literopodobnych.Ćwiczenia mechanizmów lewopółkulowych:Linearne porządkowanie wzorów atematycznych, symbolicznych, literowych;Linearne porządkowanie elementów tematycznych, między, którymi zachodzi określona relacja;Ćwiczenia słuchowe i językowe:Tworzenie sekwencji,Powtarzanie zdań,Różnicowanie opozycji fonologicznych.Ćwiczenia grafopercepcyjne:Dorysowywanie brakujących elementów.
CZTERY PORY ROKU. ZIMA to zestaw ćwiczeń o zróżnicowanym stopniu trudności przeznaczony dla uczniów klas młodszych.Zadania zawarte w publikacji mają na celu:wzbogacać zasób słownictwa,doskonalić umiejętności czytania ze zrozumieniem,usprawniać grafomotorykę,poszerzać wiedzę ogólną dziecka.Zestaw zawiera:teksty o różnym stopniu trudności,krzyżówki,quizy,kolorowanki,historyjki obrazkowe,zagadki,i... różne niespodzianki.Ćwiczenia sprawdzają się w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, m.in. z dziećmi z uszkodzonym słuchem. Są doskonałą pomocą podczas zajęć wyrównawczych.
Logotomy to zestawy ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne.
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku:-afazji,-zespołów otępiennych,-choroby Alzheimera,-dysleksji,-obniżonej sprawności intelektualnej,-niedosłuchu.Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną.
Ilustrowany słownik uczuć, emocji i stanów zawiera 51 haseł opracowanych tak, aby pokazać uczucia i stany emocjonalne w ciekawy sposób i w różnych kontekstach. Hasła zawierają: definicję, propozycję synonimów, sugestywną ilustrację, przykładowe zdania nakreślające kontekst użycia wyrazu. Słownik powstał, by: wzbogacić słownictwo dzieci z zakresu emocji i uczuć, rozwijać umiejętności komunikacyjne, ułatwić rozumienie uczuć własnych oraz innych osób. Słownik dedykowany jest dzieciom powyżej 10. roku życia. Spis treści: Akceptacja Amok Apatia Bezradność Błogość Ból Cierpienie Czułość Desperacja Duma Dyskomfort Euforia Frustracja Furia Gorycz Groza Histeria Irytacja Kompromitacja Lęk Litość Melancholia Miłość Mściwość Nadzieja Obawa Odrzucenie Panika Podekscytowanie Pogarda Radość Roztargnienie Satysfakcja Smutek Strach Tęsknota Troska Ulga Upokorzenie Wdzięczność Współczucie Wstręt Wstyd Wyluzowanie Wyrzuty sumienia Zagubienie Zazdrość Zgorszenie Złość Zranienie Żal
Seria kart pracy dla nastolatków Jak ogarnąć emocje? to sprawdzona i ciekawa pomoc wspierająca trening uważności oraz pracę z emocjami. Dzięki niej młodzież: nauczy się rozpoznawać emocje u siebie i innych lepiej zidentyfikuje własne uczucia zrozumie, jak radzić sobie z trudnymi emocjami dowie się, jak tworzyć prawidłowe relacje z otoczeniem pozna techniki relaksacyjne zadba o swoje zdrowie psychiczne. Karty zawierają elementy sketchnotingu, wykorzystują stonowaną kolorystykę i kreatywne grafiki. Uruchamiają skojarzenia i polisensoryczne spostrzeganie świata emocji, co z kolei pomaga utrwalić poznawane treści. Forma i struktura kart zachęca nastolatków do pracy, pomaga w koncentracji uwagi i wspiera zarówno myślenie logiczne, jak i kreatywne. Spis treści: Złość Z czym kojarzy Ci się złość? Jak wygląda złość? Jak wygląda osoba, która się złości? Co złość robi z ludzkim ciałem? Synonimy złości Termometr złości Język złości Co mówimy, gdy się złościmy? Agresja słowna Konsekwencje agresji słownej Myśli związane ze złością Do kogo kierujemy naszą złość? Czego nie należy robić w złości? Jakie uczucia wywołuje agresja? Jakie zachowania powoduje agresja? Konsekwencje długotrwałej agresji Co Cię złości? Co Cię denerwuje? Jak opanować złość? Kalendarz emocji Emocje i uczucia Kalendarz złości Moja karta uspokajania złości Pokonaj złość oddechem Pokonaj złość rozmową Poćwicz uważność Spójrz na złość z dystansu Wyślij złość w Kosmos Przywołaj pozytywne wspomnienia Siłowanie się ze złością Motywujące zdania Wybiegaj złość Jak reaguję na złość? Co mogę kontrolować? Muzyka relaksuje Kolorowanka relaksacyjna
Słowa do pary"" to wartościowa pomoc terapeutyczna dedykowana osobom dorosłym z zaburzeniami komunikacji językowej. Ze względu na swoją uniwersalność może być także z powodzeniem stosowana w terapii dzieci.Forma publikacji pozwala na sprawne aktualizowanie i uzupełnianie słownictwa z różnych kategorii. W skład książki wchodzą ćwiczenia oparte na tej samej zasadzie: łączeniu wyrazów w logiczne pary, a następnie utrwalaniu przez wypełnianie nimi luk w zdaniach. Taki system pracy usprawnia zdolności leksykalno-semantyczne i gramatyczne, co przekłada się na odbudowę i rozwój komunikacji.W książce znajdują się ćwiczenia z 9 kategorii tematycznych:Rzeczownik - rzeczownikCzasownik - rzeczownikPrzymiotnik - rzeczownikPrzeciwieństwaSynonimyZwiązki frazeologiczneGeografiaImię - nazwiskoTytuły
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 1 znajdują się rozdziały:Analiza i synteza wzrokowaDni tygodniaMiesiące
Czytanie globalne wspaniale rozwinie pamięć i spostrzegawczość. Zachęci dzieci do poznawania świata, doda wiary we własne siły i ułatwi późniejszy start w szkole.Dzięki metodzie czytania globalnego, która polega na zapamiętywaniu zapisu graficznego całych słów i nie wymaga znajomości liter, już najmłodsi pokochają wspólną lekturę. Od lat przekonują się o tym rodzice i dzieci w wielu krajach.Nasi bohaterowie: Maja, Jaś, kot Olo i pies Guzik - to zabawna drużyna, która wprowadzi dzieci w wyjątkowy świat czytania i zachęci do rozmów.
Ćwiczenia Artykulacyjne to nowa seria logopedyczna do ćwiczeń poprawnej wymowy!""Czytamy opowiadania z obrazkami"" to połączenie twórczej zabawy z rozwojem umiejętności językowych.Zawarte w książeczce opowiadania z obrazkami angażują dziecko w proces czytania i służą utrwalaniu prawidłowej artykulacji głosek:- tylnojęzykowych: k,g;- szeregu syczącego: s, z, c, dz;- szeregu szumiącego: sz, ż/rz, cz, dż;- głosek: l,r.
Podejmij matematyczne wyzwania! Naucz się samodzielnego myślenia i poszukiwania rozwiązań!Ćwicz i rozwijaj umiejętności:wyobraźni i orientacji przestrzennej,odwzorowywania figur i wzorów,konstruowania,rozumienia, wnioskowania, uogólniania,dostrzegania regularności powtarzających się sekwencji,rozumienia symboli,koncentracji,przeliczania.Kolorowe karty spięte są plastikowym gwoździem, dzięki czemu korzystanie z nich jest łatwe, wygodne i efektywne.
Baw się kolorami, twórz barwne kompozycje i ucz się czytać sylabami! ""Kolorowanki sylabowe"" to seria wyjątkowych zeszytów, które zapewnią dzieciom dobrą zabawę i jednocześnie wspomogą rozwój: motoryki małej, analizy słuchowej i wzrokowej, mowy, nauki czytania. Zeszyt zawiera kolorowanki z sylabami ze spółgłoskami B i L:BA, BO, BU, BÓ, BE, BI, BY, LA, LO, LU, LÓ, LE,
Jak rozmawiać..."" dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności.Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż.To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce!Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSISPublikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych.dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJAnna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?