Autorzy pokazują, że najbardziej spektakularne sukcesy gospodarcze ostatnich lat stały się możliwe dzięki umiejętnemu zarządzaniu całym portfelem aktywów materialnych i niematerialnych. Autorzy proponują nowe podejście do analizy przedsiębiorstw i budowania wartości, które nazywają Modelem Dynamiki Wartości - teoretyczny schemat łatwo przekładalny na praktyczną strategię działania.
Funky biznes mówi o tym, że nasz świat jest inny. Zapomnijmy o starym porządku. Zapomnijmy o tym, co widzieliśmy wczoraj. Oto rewolucyjna rzeczywistość. 1,3 kilograma mózgu zawiera klucz do przyszłości. Przewaga nad konkurencją leży w inności. Różnice w coraz większym stopniu wynikają z tego, co ludzie myślą, a nie z tego, jak kształtują ich rozmaite instytucje. Obecnie jedynie talent sprawia, że kapitał zaczyna tańczyć.
Nie tak dawno byłem w hotelu Nikko w San Francisco jako korespondent The Wall Street Journal. Między jednym a drugim wywiadem przeglądałem pocztę elektroniczną od swoich czytelników (kontakty te to dla mnie prawdziwa kopalnia informacji). Tego dnia jeden z czytelników napisał, bym jak najszybciej obejrzał stronę www.cluetrain.com.
Witryna wprawiła mnie w kompletne osłupienie. Na kilku stronach tekstu znalazłem streszczenie wszystkiego, co zobaczyłem przez 21 lat pracy jako reporter, redaktor i autor artykułów do mojej gazety. Chodzi o koncepcję mówiącą, że podstawą każdej działalności gospodarczej jest człowiek; że technologia pozbawiona wartości estetycznych nabiera podrzędnego znaczenia; że zwykła ludzka rozmowa jest prawdziwym językiem handlu; że firmy dopiero wtedy osiągają najlepsze wyniki, gdy ludzie wewnątrz nich mają pełny kontakt z ludźmi na zewnątrz.
Fragment Przedmowy
Financial Times uznał tę książkę za jedną z dziesięciu najlepszych książek wszechczasów poświęconych tematyce inwestycyjnej, ale jest to lektura nie tylko dla osób zainteresowanych rynkami finansowymi. Ten esej z pogranicza ekonomii, historii, socjologii i psychologii przeczytają z uwagą wszyscy ci, którzy chcę wejrzeć głębiej w niezmienną, jak się raz jeszcze okazuje, naturę ludzką.
Po raz pierwszy pojawia się książka, która pokazuje w jaki sposób opanować psychologiczne umiejętności niezbędne dla odniesienia sukcesu inwestycyjnego. Inne książki jedynie opisują problemy, natomiast Wewnętrzna gra oferuje ich rozwiązania.
Dzięki konkretnym przykładom oraz rozmowom z najwybitniejszymi praktykami i precyzyjnym strategiom gry przedstawionym przez autorów można dowiedzieć się, jak kształtować własna psychikę i odpowiednie nawyki.
Każdy gracz giełdowy musi nauczyć się obserwować samego siebie, by dowiedzieć się, w jaki sposób jego osobowość wpływa na jego decyzje inwestycyjne. Być może są osobowości, które gwarantują sukces, być może są takie, które skazują na przegraną. Jednak giełdowa kariera większość nie jest prawdopodobnie rozstrzygnięta - dlatego trzeba nauczyć się, jak wykorzystać silne strony własnego profilu psychologicznego i jak zapanować nad stronami słabymi.
Derrick Niederman pokazuje w swojej książce, że choć każdy człowiek jest inny, w konfrontacji z rynkiem okazuje się, że istnieje kilka podstawowych typów inwestorów: łowca okazji, wizjoner, inwestor przekorny, inwestor sentymentalny, sceptyk, spekulant i poszukiwacz przygód. Jeśli dowiemy się, który z nich reprezentujemy, będzie nam łatwiej wykorzystać naturalne predyspozycje i unikać naturalnych pokus. Być może dzięki tej książce zrozumiemy nasze największe giełdowe sukcesy oraz to, dlaczego sukcesów tych nie było więcej, a także - co ważniejsze - nasze największe porażki oraz niewykorzystane okazje.
Ekonomiczna wartość dodana, nazwana przez czasopisma Fortune najbardziej atrakcyjną i wciąż zyskująca na aktualności koncepcją finansową, stanowi temat rozmów w kołach finansowych na całym świecie, od Niemiec i Japonii do Singapuru i Republiki Południowej Afryki. EVA to rewolucyjna strategia tworzenia bogactwa przedsiębiorstwa i akcjonariuszy, mierząca rzeczywistą rentowność firmy. Przyjęły ją tak wybitne przedsiębiorstwa jak Coca-Cola, Eli Lilly i Siemens AG - osiągając w konsekwencji znakomite wyniki finansowe. Praca Ehrbara w sposób przejrzysty wyjaśnia ideę ekonomicznej wartości dodanej, metody jej pomiaru oraz sposób jej wykorzystania do budowy motywacyjnego systemu wynagrodzeń. EVA różni się od większości innych mierników rentowności firmy, w tym, że odnosi wypracowany zysk do kosztu kapitału. W książce zostały omówione przykłady wdrożenia tej metody w firmach takich jak Briggs & stratton, U.S. Postal Service i Coca-Cola.
Niezależnie od tego, czy wypaliłeś już w swoim życiu jakieś cygaro, czy nie, książka ta może zwiększyć twoją wiedzę na temat tej używki. Została ona pomyślana jako przewodnik po królestwie cygar - krainie, w której możesz poznać ich historię, zrelaksować się w swoim prywatnym świecie ciepłych, tropikalnych podmuchów i rozkoszować fantastycznym smakiem, który nie ma sobie równych na ziemi.
Dowiesz się z niej:
jak rozmawiać o cygarach
co to znaczy "dobre cygaro"
jak rozpoznawać wielkie cygaro po wyglądzie
jak unikać cygar, w których pierwszorzędna jest tylko cena
jak rozkoszować się cygarami oraz innymi wyrobami tytoniowymi najwyższej jakości
Autor omawia pojęcia wartości przedsiębiorstwa i wartości dla właścicieli, a następnie proponuje model wyceny, w którym szczególny nacisk kładzie się na wpływ struktury kapitałowej oraz koncepcję opcji rzeczywistych. W części drugiej przedstawiony został praktyczny system zarządzania firmą przez wartość.
Książka adresowana jest przede wszystkim do menedżerów, którzy chcą skuteczniej zarządzać swoimi firmami oraz do inwestorów giełdowych, którym zależy na bardziej świadomym wyborze spółek.
Twórca podejścia do zarządzania przedsiębiorstwem przez pryzmat wartości dla akcjonariuszy przedstawia nowe uzasadnienie tej metody.
Według Rappaporta, wartość firmy z punktu widzenia akcjonariuszy powinna być podstawowym kryterium przy ocenie strategii przedsiębiorstwa.
Przedsiębiorstwa działające w naszym kraju podlegają już takim samym regułom gry jak firmy działające w rozwiniętych gospodarkach rynkowych.
Książka jest poświęcona wybranym zagadnieniom dotyczącym fuzji i przejęć na rynku polskim, gdzie - jak się zdaje - praktyka często wyprzedza teorię. Można jednak w niej znaleźć również odniesienia do szerszego kontekstu międzynarodowego, w tym charakterystykę kierunków ewolucji i perspektyw światowej aktywności konsolidacyjnej.
Wojciech Suchomski zajmuje się astrologią od 1992 roku, od 2004 jest profesjonalnym członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Astrologów Biznesowych (ISBA). Ukończył Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Łódzkim. Był zatrudniony w kilku instytucjach finansowych w Polsce oraz w banku Lloyds TSB w Wielkiej Brytanii.
Od 2005 roku publikuje codzienne komentarze giełdowe, analizy finansowe oraz artykuły na swojej stronie Analitycy giełdowi od lat próbują przewidzieć spadki i wzrosty na giełdzie, opierając się głównie na historycznych danych.
Prognozy giełdowe będą dokładniejsze, jeśli znajdziemy korelacje z cyklami planet, których położenie można wyliczyć na dziesiątki lat naprzód. Metoda ta, o której pierwsze publikacje powstały na Zachodzie już 80 lat temu, w Polsce zostaje opublikowana drukiem po raz pierwszy.
Autor Cykli planetarnych na giełdzie prezentuje najnowsze odkrycia w tej dziedzinie, stawiając przede wszystkim na praktyczne jej aspekty i dzieli się skutecznymi technikami inwestycyjnymi.
Pierwszy tom zawiera poradnik dla początkującego inwestora, wiele wykresów, praktycznych informacji o cyklach planet oraz o tym, jak skutecznie pomnażać kapitał. W przygotowaniu jest kolejny tom Cykli, pełen przykładów konkretnych spółek giełdowych i transakcji na kontraktach terminowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?