Józefa Menéndez urodziła się w Madrycie 4 lutego 1890 roku, w chrześcijańskiej rodzinie wojskowego Leonarda Menéndez i Lucji z domu Moral, troskliwej matki sześciorga dzieci. Józefa pomagała matce w wychowaniu młodszych sióstr. Rodzina żyła w dostatku. Wspólna niedzielna Msza Św., codzienny różaniec w rodzinie, wspólnie wykonywane drobne domowe prace i nauka, wesołe wycieczki, organizowane przez ojca domowe zabawy, wszystko to składało się na klimat szczęśliwego dzieciństwa.
W dniu Pierwszej Komunii Świętej, 19 marca 1901 roku, po raz pierwszy słyszy w głębi duszy słowa Jezusa: Chcę, żebyś całkowicie do mnie należała.
Wkrótce Józefa rozpoczyna dwuletnią szkołę kroju, szycia i mody. Zdobyty zawód zapewnia w trudnych chwilach utrzymanie rodzinie. Od 1907 roku do rodziny Józefy zagląda bieda i cierpienie. Choroba rodziców doprowadza do wydania wszystkich oszczędności. Po śmierci ojca w 1910 roku staje się jedyną żywicielką rodziny. W tym czasie pogłębia się w niej duch modlitwy wewnętrznej, adoracji Najświętszego Sakramentu, poznawania Bożego Serca. Równocześnie zacieśnia kontakt z Siostrami Najświętszego Serca Jezusa. Wreszcie 4 lutego 1920 roku wstępuje do domu w San Sebastian, skąd po miesiącu, czyniąc ofiarę z Ojczyzny, wyjeżdża do Francji. Okres postulatu i nowicjatu w Poitiers przepełniony wielkimi łaskami i ciężkimi pokusami kończy się złożeniem ślubów w niedzielę, 16 lipca 1922 roku. Umiera w niespełna półtora roku później, 29 grudnia 1923 roku.
Łaski i zwierzenia Pana Jezusa, jakie otrzymała w Zgromadzeniu Najświętszego Serca, złożyły się na Orędzie Miłości i Miłosierdzia, które Zbawiciel usilnie polecał jej rozpowszechniać. Będę mówił najpierw do moich dusz wybranych i do tych wszystkich, które są Mi poświęcone. One muszą Mnie poznać, aby mogły pouczać powierzone im dusze o miłości i czułości mego Serca i mówić wszystkim, że chociaż jestem Bogiem nieskończenie sprawiedliwym, jestem przecież Ojcem pełnym miłosierdzia. Moje dusze wybrane-oblubienice, zakonnicy i kapłani, niechaj pouczą biedne dusze, jak bardzo moje Serce je miłuje!
Świat jest jak lustro. Jeśli będziesz się do niego uśmiechać, to i on będzie uśmiechać się do ciebie. Jeśli będziesz się na niego gniewać, to i on będzie gniewać się na ciebie. Miłość odbija się w miłości.
Miłość to dobro najwyższe. Dane nam od Boga. Niestety, często zdarza nam się zapominać o pielęgnowaniu miłości. W jej odnalezieniu pomagają nam aniołowie. Musimy ich tylko posłuchać.
Książka jest zbiorem kilkudziesięciu opowiadań o ważnych momentach i sytuacjach życiowych, które miały duży wpływ na losy i sposób postępowania ich bohaterów. Każde z tych opowiadań zachęca nas do refleksji.
Co nauka sądzi o modlitwie? Jak ją badać? Dlaczego jest tak ważna dla psychologii? Książka „Psychologia modlitwy" przynosi wiele odpowiedzi na te i inne pytania, które tę wyjątkową dla życia religijnego czynność traktują w sposób ściśle naukowy. Nowe podejście? Poniekąd. Praca jest bowiem wynikiem wieloletnich i niezwykle wnikliwych dociekań, a także przeglądem empirycznych badań nad modlitwą. Bo mało kto wie, że ów temat fascynuje naukowców od kilku już dekad. Nowatorska, spektakularna, odkrywcza pozycja. Doskonała lektura nie tylko dla studentów i badaczy psychologii, ale dla wszystkich tych, którzy chcą pogłębić wiedzę z zakresu modlitwy jako zjawiska religijnego. Bernard Spilka - emerytowany profesor psychologii na uniwersytecie w Denver w stanie Kolorado. Był przewodniczącym wielu profesjonalnych stowarzyszeń psychologicznych, w tym 36. sekcji Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (APA), zrzeszającej specjalistów z dziedziny psychologii religii, oraz wiceprzewodniczącym Towarzystwa Badań Naukowych nad Religią (Society for the Scientific Study of Religion). Kevin L. Ladd - profesor psychologii na uniwersytecie stanu Indiana (South Bend) oraz były pastor zjednoczonej kongregacji metodystów i prezbiterian (PCUSA). Jest konsultantem wydawniczym takich periodyków, jak Journal of Social Psychology, Archive for the Psychology of Religion i Psychology of Religion and Spirituality, oraz członkiem zarządu Międzynarodowego Towarzystwa Psychologii Religii (International Association for the Psychology of Religion).
Co robić, gdy przeżywam kryzys wiary?
Jak żyć z trudnymi bliźnimi?
Co oznacza wierzyć jako chrześcijanin?
O. Stanisław Mrożek próbuje odpowiedzieć na te i wiele innych pytań. Jego przemyślenia i odkrycia pomogą zrozumieć nurtujące nas problemy.
Oddawany w ręce Czytelników tom jest pokłosiem sesji naukowej ,,Komunistyczny aparat represji wobec jezuitów Prowincji Polski Południowej"", która odbyła się 14 czerwca 2012 r. Jej organizatorami były dwie instytucje: Instytut Politologii Akademii Ignatianum w Krakowie oraz Oddział Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie, a wsparcia udzielił Prowincjał Prowincji Polski Południowej Towarzystwa Jezusowego o. Wojciech Ziółek SJ.Na ziemiach polskich do dziś funkcjonują dwie jednostki organizacyjne zakonu jezuitów zwane prowincjami, które w momencie ich utworzenia w 1926 r. otrzymały nazwy nawiązujące do nomenklatury jeszcze z okresu przedrozbiorowego, a zarazem opisujące ich zasadniczy zasięg terytorialny - Prowincja Wielkopolsko-Mazowiecka oraz Prowincja Małopolska. Po II wojnie światowej licząca 19 domów Prowincja Małopolska utraciła ich 8, głównie w Małopolsce Wschodniej - zagarniętej przez Sowiety. W konsekwencji powojennych zmian granic i spowodowanych nimi migracji ludności członkowie prowincji ofiarnie zaangażowali się w tworzenie struktur duszpasterskich na tzw. Ziemiach Odzyskanych, przede wszystkim na Śląsku. W krótkim czasie obok pozostałych 11 placówek otwarto 12 nowych, w tym 5 przejętych od współbraci należących do Prowincji Wschodnioniemieckiej. Ponieważ oficjalna nazwa jednostki nie odpowiadała faktycznemu terytorium, na którym od 1946 r. rozwijano prace apostolskie a obejmującemu ówczesne województwa krakowskie i część kieleckiego (Częstochowa), rzeszowskie, śląskie oraz wrocławskie, pojawiały się sugestie aktualizacji nazewnictwa do panujących warunków. Ostatecznie dopiero w 1975 r. nazwę zmieniono na obowiązującą do dziś - Prowincja Polski Południowej - nie wprowadzając przy tym żadnych modyfikacji strukturalnych. Dlatego też za celowe, zgodne z intencją władz zakonnych oraz podkreślające instytucjonalną ciągłość analizowanego środowiska uznano zastosowanie wyłącznie aktualnego brzmienia zarówno w tytule sesji, jak samej publikacji.
CAMINO ZNACZY DROGA. ŻYCIE RÓWNIEŻ JEST DROGĄ Każdy pielgrzym udający się do Santiago de Compostela musi przejść camino. Ale camino przechodzi również każdy z nas. Przecież życie jest drogą, a my pokonujemy ją nieustannie. Książka, którą trzymasz w ręce ma pomóc w kolejnych krokach na drodze, w kolejnych etapach wędrówki. Jest pomyślana jako przewodnik mający towarzyszyć w wewnętrznej pielgrzymce do Santiago de Compostela lub do innych miejsc. Składa się z 28 rozdziałów, rozpoczynających się modlitwą i krótkim fragmentem Pisma Świętego .
Jak i dlaczego doszło do upadku chrześcijaństwa w znacznej części Zachodu?
To jedno z bardziej nurtujących pytań współczesnego świata, nad którym pochylało się wielu uczonych i myślicieli. Według klasycznej opinii Zachód doświadczył upadku religijności, po którym nastąpił kryzys rodziny.
Mary Eberstadt, wnikliwy obserwator i krytyk naszej kultury, wskazuje, że nie tylko upadek religijności pogłębia kryzys rodziny, ale również kryzys rodzin osłabia chrześcijaństwo. Swoją tezę opiera na imponującym wachlarzu danych, począwszy od fascynujących historycznych faktów dotyczących upadku rodziny w przedrewolucyjnej Francji po współczesną kulturę popularną w Stanach i w Europie. Proponuje nowatorski sposób rozumienia przyczyn upadku religii i rodziny, ich wzajemnego na siebie oddziaływania. Jednocześnie przypomina, że proces ten generuje poważne skutki obywatelskie, społeczne, ekonomiczne i inne.
Książka Mary Eberstadt skierowana jest do agnostyków i wierzących, ateistów i żadnych z powyższych, ponieważ pokazuje, że proces sekularyzacji nikomu nie powinien być obojętny.
====================================
Książka Mary Eberstadt jest godnym uwagi przyczynkiem do zrozumienia zjawiska sekularyzacji Zachodu, która szczególne postępy poczyniła począwszy od drugiej połowy XIX wieku. Jest to próba analizy zjawiska ograniczająca się do tzw. Zachodu, a więc Europy i Ameryki Północnej. Dotyczy ona przede wszystkim chrześcijaństwa, które w przeważającym stopniu kształtowało społeczeństwa tego obszaru kulturowego.
Autorka dokonuje swojej analizy zjawiska sekularyzacji Zachodu z pozycji krytyka kultury. Odwołuje się w niej do imponującej ilości prac naukowców różnych dziedzin, przede wszystkim socjologów, historyków, badaczy kultury oraz filozofów. Swoją książkę kieruje jednak do szerokiego grona odbiorców, dlatego stara się, aby zawarte w niej treści zostały podane w możliwie najbardziej przystępny sposób odbiegający od skomplikowanych naukowych traktatów.
Eberstadt przyznaje, że jest praktykującą katoliczką. Stara się jednak pisać tak, aby trafić także do agnostyków i ateistów. Ukazuje to najlepiej konkluzja książki, w której autorka podejmuję próbę ukazania ludziom obojętnym religijnie i niewierzącym dlaczego kurczenie się chrześcijaństwa w społeczeństwach współczesnego Zachodu jest negatywnym zjawiskiem także dla nich.
Główną tezą książki jest ukazanie kryzysu rodziny jako znaczącej przyczyny kryzysu chrześcijaństwa w społeczeństwach zachodnich. Autorka zauważa, że "czynnikowi rodzinnemu" nie poświęca się w dotychczasowych próbach wyjaśnienia sekularyzacji dostatecznej uwagi. Jeśli jest on w ogóle przywoływany, to raczej jako skutek zanikania religii, aniżeli jego przyczyna. Przy tym tezy autorki nie należy rozumieć jako prostego twierdzenia, że przyczyną sekularyzacji Zachodu jest kryzys rodziny. Próbuje ona raczej wskazać na to, że między kryzysem rodziny a rozkładem chrześcijaństwa na Zachodzie istnieje ścisła relacja przebiegająca w obie strony. Eberstadt posługuje się tutaj obrazem podwójnej helisy DNA, do której można porównać związek zachodzący między rodziną i chrześcijaństwem. Wpływają one na siebie wzajemnie tak, że osłabienie jednego wpływa negatywnie na drugie i na odwrót. (fragment recenzji dr M. Baran SJ)
Czym jest teologia? Czy o wierze, naszej osobistej, miłosnej relacji z Bogiem można mówić w sposób naukowy? Czy nasze zaangażowanie w relację z Bogiem uniemożliwia nam, jako jej uczestnikom, dotarcie do prawdy o tej relacji? Czy nasz wybór wiary da się uzasadnić racjonalnie, używając rzeczowych argumentów? A może tylko ktoś stojący z zewnątrz, niezaangażowany obserwator jest w stanie dotrzeć do obiektywnej prawdy? Czy w ogóle istnieją niezaangażowani obserwatorzy? To tylko niektóre z pytań, z którymi mierzy się w tej książce wybitny niemiecki teolog, Jürgen Werbick. Pytania jakże dziś aktualne, i jakże trudne, nigdy bowiem w dziejach nauka nie była tak mocno obecna w naszym postrzeganiu rzeczywistości jak dziś.
Jürgen Werbick - ur. 1946. Doktorat z teologii w roku 1973. W roku 1981 habilitował się w Monachium i został wykładowcą teologii fundamentalnej i teologii ekumenicznej. W latach 1981-1994 profesor teologii systematycznej na Uniwersytecie w Siegen. W latach 1994-2011 profesor teologii fundamentalnej na Uniwersytecie w Münster. Od roku 2011 na emeryturze. Autor licznych publikacji, m.in.: Den Glauben verantworten (2005; 3. wydanie, nowa redakcja); Gott verbindlich (2007); Grundfragen der Ekklesiologie (2009).
Ruchy neopogańskie odwołują się do przedchrześcijańskich wierzeń Europy. Ich początek można odnaleźć w XVIII wieku, choć myśl o restauracji starych wierzeń pojawiła się już w IV wieku u cesarza Juliana Apostaty. Wspólną cechą ruchów neopogańskich jest kontestacja chrześcijaństwa. Wierzenia charakteryzują się antydogmatyzmem i niejednokrotnie eklektyzmem. Duży nacisk większość neopogan kładzie na powiązanie religii z etnicznością. Ruchy neopogańskie mają nie tylko religijny wymiar, lecz także odnoszą się do rzeczywistości społeczno - politycznej. Dążenie do renesansu starych wierzeń nie zawsze jest możliwe w oparciu o zachowane źródła historyczne (archeologiczne i pisemne), stąd neopoganizm jest żywym ruchem poszukującym swej tożsamości.
W każdym z nas jest kawałek Hioba..."" Jan Galarowicz podejmuje próbę odpowiedzi na jedno z najważniejszych ludzkich pytań: CZY CIERPIENIE MA SENS?Pomocą w tych rozważaniach są filozofia cierpienia i wiara chrześcijańska. To one wskazują sposoby, dzięki którym można się zaprzyjaźnić z cierpieniem oraz poradzić sobie z trudnymi odczuciami, takimi jak pustka, czy lęk. One też mogą prowadzić nas do życiowej mądrości pozwalającej lepiej żyć, nawet gdy przyjdzie nam zmagać się z bólem.Książka powstała przede wszystkim z myślą o lekarzach, terapeutach i duszpasterzach; jednak zawarta w niej mądrość jest tak głęboka i przystępna, że każdy może w niej znaleźć pomoc dla siebie.
Traktat Porfiriusza nie zachował się w wersji oryginalnej, lecz został zrekonstruowany na podstawie dzieła Makarego Magnezjanina. Domniemany autor traktatu to filozof neoplatonik z przełomu III i IV w., który w czasach coraz wyraźniejszej dominacji chrześcijaństwa próbował ocalić pogańską religię i kulturę, opierając ją na podstawach intelektualnych. Starał się wykazać nieścisłości i sprzeczności w Ewangeliach i dowieść niedorzeczności nauki Jezusa. Z podobnymi argumentami można spotkać się i dziś, a książka prowokuje do poszukiwania odpowiedzi na podobne zarzuty. Książka zawiera również tekst w oryginalnej wersji greckiej.
Podejmując tematy obrazu Boga i świata, poszukując śladów i znaków Boga w zagubionym świecie oraz wskazując niektóre elementy życia z Bogiem dziś, nie mam aspiracji, aby w sposób wyczerpujący odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule książki. Zresztą nie jest to możliwe. Pragnę natomiast podzielić się osobistymi przemyśleniami, wzbogaconymi o doświadczenie i świadectwa osób, które spotkałem w moim życiu oraz refleksją innych, która jest mi szczególnie bliska. Moim głębokim pragnieniem jest, by ta książka zaprowadziła wszystkich drogich Czytelników na drogę nadziei. Wierzę, jestem przekonany i mam głęboką nadzieję, że zagubiony świat w końcu znajdzie drogę do swojej pierwotnej harmonii; odnowiona ziemia objawi chwałę Boga, stanie się na nowo miejscem sprawiedliwości i pokoju, a zagubiony człowiek zaspokoi swoją najgłębszą tęsknotę - za miłością i Bogiem. Jednak każdy z nas stanowi cząstkę zagubionego świata. I od każdego z nas zależy, na ile ten świat będzie zmierzał ku swej pełni, ku miłości i Bogu. Autor
Kolejna publikacja z serii Eucharystyczna mistagogia w roku liturgicznym ma charakter wezwania. Zawarte jest ono zarówno w tekstach biblijnych, jak i w całym liturgicznym kontekście (zwłaszcza w tekście modlitw liturgicznych). Tomik ten dotyczy Okresu Bożego Narodzenia we wszystkich latach liturgicznych (A, B, C), a konkretnie - Niedzieli w Oktawie Bożego Narodzenia, która ma specyficzny charakter. Nie skupia się na jednym z wydarzeń, lecz przybliża nam życie Świętej Rodziny Jezusa, Maryi i Józefa. Biblijna i liturgiczna treść tej niedzieli prowadzi nas do właściwej odpowiedzi Bogu, którą powinni dać wszyscy, nie tylko żyjący w małżeństwie i rodzinie. Świadomość płynąca z wiary, postawy wewnętrzne i wynikające z nich czyny to odpowiedź, którą formuje to święto.
Pielgrzymkę do Santiago chcę potraktować jako podziękowanie Bogu i ludziom za moje życie, które uważam za bardzo udane.
Autor
Emil Wąsacz od kilku lat czuł, że "jest" na Camino. Myśl o pielgrzymce do Santiage de Compostela towarzyszyła mu przez wiele miesięcy. Wreszcie w maju 2013 r. wyruszył na, jak to sam nazwał, dziękczynne pielgrzymowanie.
Książka w pierwszej części opowiada o duchowym dojrzewaniu i praktycznych przygotowaniach do pielgrzymki. Druga część jest zapisem wędrówki.
Emil Wąsacz (ur. 1945) - minister skarbu państwa w rządzie Jerzego Buzka, przewodniczący NSZZ "Solidarność" Huty Katowice. Kierował Dekanalną Poradnią Życia Rodzinnego.
Wydawałoby się, że Heather ma wszystko: wspaniałego, kochającego męża, mądrego syna, dom w bardzo dobrej dzielnicy i doskonałą sytuację finansową. Jednak od pewnego czasu coś niepokojącego dzieje się w życiu kobiety. Wracają złe wspomnienia z okresu szkolnego. A po letnich wakacjach w towarzystwie dwóch starszych pań i zakonnicy frustracja narasta. Heather czuje, że życie przecieka jej przez palce. Najwyższy czas zrobić coś więcej.Nie daj się zwieść pozorom, czasami trzeba sięgnąć głębiej, by odnaleźć przeznaczenie.LISA SAMSON (ur. 1964 r.) - autorka ponad 20 powieści dla dorosłych m.in. Odrodzenie May (Wydawnictwo WAM 2012), Namiętności Marii Małgorzaty (WAM 2013), Przytul mnie (WAM 2013) i kilku książek dla dzieci. Laureatka nagrody Christy, okrzyknięta przez Publishers Weekly jednym z najbardziej znaczących głosów wśród pisarzy chrześcijańskich.
Słysząc o Soborze Trydenckim, wiemy wprawdzie, o co chodzi,
lecz nie wiemy dokładnie, co się na nim wydarzyło.
Sobór Trydencki, jak żaden inny budzi sprzeczne emocje, często wywołane nieznajomością jego przebiegu i postanowień. O’Malley skrupulatnie oddziela mity od prawdy historycznej i przenikliwie analizuje zarówno błędy, jak i osiągnięcia Soboru.
Trydent to klarowna, zwięzła i napisana z pasją relacja o jednym z kluczowych wydarzeń w dziejach Kościoła Katolickiego. Ukazuje wpływ postanowień Soboru na życie Kościoła i na dzieje europejskiej nowożytności. Niezwykłość tej książki polega na wyjątkowym połączeniu solidnego opracowania historycznego z przystępną analizą doktryny katolickiej i ówczesnych kontrowersji teologicznych.
Opętania i egzorcyzmy - ten temat wzbudza mnóstwo emocji. Niestety, w wielu mediach, a niejednokrotnie i w książkach zamiast rzetelnej wiedzy otrzymujemy informacje sensacyjne, budujące fałszywy obraz relacji między Bogiem, szatanem a człowiekiem. W tej publikacji wybitni specjaliści pomogą nam odkryć prawdziwy obraz Boga, miejsce szatana w porządku stworzenia i wyjątkową pozycję człowieka w dziele zbawienia. dr Zenon Waldemar Dudek (psycholog i psychiatra) dr hab. Marcin Olajossy (psychiatra) ks. dr Grzegorz Strzelczyk (teolog dogmatyczny) ks. dr Wojciech Węgrzyniak (biblista) ks Krzysztof Wons SDS (kierownik duchowy)
Pierwsze jest: Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą. (Mk 12, 29-30) Książka zawiera pogłębione wyjaśnienie wszystkich dziesięciu przykazań oraz konkretne wskazówki, jak nimi żyć na co dzień. Przytacza najczęstsze sposoby ich przekraczania, czyli grzechy, z którymi się zmagamy. Jednocześnie niesie przestrogę przed złudnym mniemaniem, że przykazania to przeszkoda na drodze do szczęścia i wolności. Dzięki wyjaśnieniom z Katechizmu Kościoła Katolickiego, cytatom ludzi Kościoła oraz doświadczeniu autora książka prezentuje szerokie spojrzenie na dziesięć Bożych słów skierowanych do nas. Ojciec Stanisław Biel pokazuje, że Dekalog to nie tylko zbiór przykazań, które trzeba zachowywać, ale przede wszystkim wyraz miłości Boga do człowieka. To w nich Bóg wskazał nam drogę do radości i prawdziwego szczęścia. Mimo to człowiek wielokrotnie nie potrafi lub nie chce tej Miłości przyjąć. Wówczas odwraca się od Boga. Aby tak się nie stało, trzeba pamiętać, że najważniejszym przykazaniem jest przykazanie miłości.
Lektura obowiązkowa dla każdego lidera w świecie biznesu.
Walter Gubert, prezes banku J.P. Morgan
Umiałbym zarządzać znacznie skuteczniej, gdyby dane mi było przed laty przeczytać tę książkę. Jestem o tym przekonany. Gorąco polecam!
Ron Burkard, dyrektor wykonawczy World Neighbors
Po zapoznaniu się z poglądami Lowneya czytelnicy inaczej spojrzą na rzeczywistość.
Publishers Weekly
Założone bez kapitału czy biznesplanu w roku 1540 Towarzystwo Jezusowe to jedna z najlepiej działających korporacji, jakie kiedykolwiek istniały. Od prawie 500 lat skutecznie zarządza siecią placówek misyjnych czy edukacyjnych. Jezuici zawdzięczają swój sukces stosowaniu czterech zasad: samoświadomości, pomysłowości, miłości i heroizmu oraz opracowaniu niepowtarzalnej metody kształtowania prawdziwych liderów.
Po opuszczeniu Towarzystwa Jezusowego Chris Lowney przez 17 lat pracował w różnych oddziałach J.P. Morgan & Co. (Nowy Jork, Tokio, Singapur i Londyn) na stanowisku dyrektora zarządzającego oraz zasiadał w zarządzie korporacji. Obecnie mieszka w Nowym Jorku; jest konsultantem Catholic Medical Mission Board.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?