Ludzie Pokolenia X, których okres dojrzewania przypada na burzliwe lata dziewięćdziesiąte, starzeją się, co skłania ich do snucia wspomnień. W tym sentymentalnym komiksie przenosimy się do samego początku ostatniej dekady XX wieku, by wziąć udział w rozważaniach autora o jego pierwszej fascynacji kobiecością i wpływie, jaki wywarła na jego dojrzałe życie.
„Chleb wolnościowy, tom drugi” to kolejna część komiksowego tryptyku Pawła Piechnika pod tym samym tytułem, dotycząca teraźniejszości. Zawiera przejmujący zbiór fragmentów rozmów z różnymi ludźmi, przeprowadzonych przez autora w drugiej dekadzie XXI w. Bohaterowie poruszają bardzo różne tematy np. przemoc, ubóstwo, uzależnienie, strata bliskiej osoby, wojna, ale też niesienie pomocy i edukacja. W pozornie odległych zagadnieniach autor reportażu prowokuje do szukania odpowiedzi na fundamentalne pytanie, czym jest wolność dzisiaj. Poszukiwania rozgrywają się na wielu płaszczyznach, które w przedziwny sposób przecinają, mijają lub łączą ze sobą.
Monografia zatytułowana Powieść graficzna. Wprowadzenie jest zbiorem artykułów akademickich, który poświęcono fenomenowi graphic novels. Czytelnicy i czytelniczki znajdą tutaj teksty porządkujące sposoby definiowania i badania tej popularnej odmiany komiksu, pogłębione analizy jej gatunków i konwencji oraz praktyk wydawniczych, a także relacje i podsumowania badań związanych z historią i ewolucją wykorzystywanych w powieściach graficznych form narracyjnych. Autorzy i autorki artykułów eksplorują między innymi takie obszary badawcze jak: kontrowersje związane z używaniem terminu graphic novels, archeologia opowieści obrazkowych czy ewolucja powieści graficznych w Japonii; przybliżają również strategie publikacyjne związane z tak zwanymi komiksowymi runami, scenariuszowe i wizualne inspiracje konwencją czarnego kryminału, analizy filmowych adaptacji nurtów indie i underground oraz wydawniczy wieloświat z fabuł wydawanych przez DC Comics.Wydane wspólnie z Fundacją Instytut Kultury Popularnej
"Mój dziadek nie umarł przed generałem Franco. Mimo poniesionych krzywd trzymał się życia z całych sił, za nic nie chcąc trafić do piachu przed swoim oprawcą. Dopiero sześć miesięcy po ogłoszeniu śmierci Caudillo, Antoine Soto odszedł po cichu, we śnie. Nadal jednak czuliśmy jego obecność. Spoglądał na nas smutnym, zagubionym wzrokiem z portretu na ścianie". Namalował go w Mauthausen jeden ze współwięźniów dziadka, niemiecki antyfaszysta. Obraz latami leżał ukryty pod ziemią, odzyskano go dopiero po wyzwoleniu obozu w 1945 roku.W Piętnie bohaterów David Sala powraca do wspomnień z czasów dzieciństwa, by oddać hołd swoim dziadkom, bohaterom wojennym zaangażowanym w działalność ruchu oporu.Dzięki wykorzystaniu wyobraźni, autor przygląda się mrocznym i bolesnym fragmentom własnej historii z bezpiecznej odległości, jednocześnie tworząc nowy, uniwersalny obraz procesu dorastania i zdobywania wiedzy.
Lawina zabawy i komedii rodzinnej z Wilkołakiem Jonesem i jego synami: Dieselem i Jaxonem, i wszystkimi/większością jego znajomych! Współautorzy: gorący nabytek tej franczyzy - Josh Pettinger, sprawdzony stary wyga - Htmlflowers + dodatkowe kolory od świeżaka - Nate'a Garcii!
Zjadliwa krytyka branży "wellness" i społeczeństwa konsumenckiego, która przywołuje na myśl filmy Davida Lyncha, Larsa Von Triera czy mangowego mistrza makabry Junji Ito.SPA to piąty album komiksowy szwedzkiego rysownika Erika Svetofta. Gdzieś w północnej Europie, tajemnicze szkody spowodowane wilgocią rozprzestrzeniają się po luksusowym resorcie spa. Wymagający platynowy gość hotelu znika w niewyjaśnionych okolicznościach, młody pracownik korporacji gubi się w drodze do swojego pokoju, a para nowożeńców stara się cieszyć luksusowym weekendem, próbując uciec od nawiedzonej codzienności.
Gdy po schodach płynie sobie ciepła ludzka krew, karzeł ciągnie zwłoki kobiet, lubi damską płeć.Matko moja, spójrz przez okno, wszędzie śmierć i krew, idzie wojna, idzie wojna, idzie krwawa rzeź",tymi słowami zaczyna się utwór "Idzie wojna" zespołu Siekiera. Nie bez przyczyny ten sam tytuł nosi niniejsza antologia. Ujrzysz dzieje świata moimi oczami.Roman Gajewski
Kolejny, piąty tom serii o znajomych (i nieznajomych) z przeciętnego polskiego blokowiska i ich kolejne dziadowskie przygody.Co tym razem?- Kamil spotyka się w końcu z Alicją i idą na wieczorną randkę (czy finał jej będzie udany, czy może poczujecie ciary żenady?)- Wróbel (nadal nie wymawia "r") bierze udział w konkursie talentów raperskich i nawiązuje nieoczekiwaną współpracę (czy rap można połączyć z ochroną dzieci w sieci?)I kilka innych epizodów. Najlepiej po prostu przeczytajcie."Dziadostwo" to seria komiksowa, którą wymyśla i rysuje Jakub Topor. Dedykowana jest wszystkim tym, którzy kochają głupawe żarty i brzydkie rysunki... a w szczególności tym, którzy takowych nie znoszą. Przyzwyczajajcie się, bo będzie tego więcej!
Eliza jest samotną matką i poetką. Sasha, szukając kierunku w swoim życiu, właśnie wróciła do rodziców i dorabia jako prostytutka. Łączy je niecodzienna przyjaźń, która czasami próbuje być czymś więcej. Relacja bohaterek daje głęboko rezonujące spojrzenie na to, jak daleko ludzie potrafią posunąć się, aby znaleźć intymność w społeczeństwie, które coraz bardziej jej nie sprzyja.
Parrish zwracają uwagę na krótkie, łatwe do zignorowania i zwykle ignorowane momenty, w których ludzie, w niewidoczny sposób, ranią się nawzajem.
NPR
Ta powieść graficzna Parrish to wizualny wyczyn, w którym sprawnie nawigują w nurtujących ich tematach: queerowym pożądaniu, męskości, strachu i stale zmieniającym się stanie przyjaźni.
Eye on Design
Doskonała, nowa powieść graficzna Tommi Parrish bezlitośnie porusza kwestie płci i seksualności, ukazując, że ścisłe binaria są w większości chaotyczne i łatwe do obalenia.
PEN
Za poprzednie dzieło Tommi Parrish - Kłamstwo i jak to robimy - otrzymali w 2019 roku Lambda Award w kategorii Najlepsza powieść graficzna o tematyce LGBTQ.
Na świecie kończą się zasoby, więc dwie siostry uczą się samodzielnego życia w lesie. Czy uda im się wymyślić nową, lepszą rzeczywistość?
Nic nie jest tak jak dawniej. Świat, który znamy, uległ całkowitej degeneracji: nie ma prądu ani benzyny, pociągi przestały kursować, samoloty nie odrywają się od ziemi. Krążą za to niepokojące plotki, więc ludzie zaczynają uciekać. Siedemnastoletnia Nell i osiemnastoletnia Eva od zawsze mieszkały w rodzinnym domu w leśnej głuszy. Kiedy cywilizacja upada, a rodzice umierają, dziewczyny są zdane na siebie. Zostaje im tylko pasja do tańca i literatury. W obliczu nieznanego siostry muszą dorosnąć i zaufać otaczającym je lasom pełnym nieprzebranych bogactw.
Fascynująca pozycja!
Le 6-9, France Inter
Lomig z wyczuciem adaptuje inicjacyjny, ekologiczny i feministyczny bestseller Jean Hegland.
Livres Hebdo
Stonowana opowieść postapokaliptyczna.
CaseMate
Wyrafinowana historia o świecie po katastrofie.
Les Cahiers de la BD
Niezwykle mocna i wzruszająca powieść graficzna.
Le Soir
Joanna Karpowicz rozpoczęła swój malarski cykl z Anubisem w roku 2011. Egipskie bóstwo o głowie szakala, psychopomp o rodowodzie starożytnym pojawia się na płótnach Karpowicz w kontekstach współczesnych. Postać Anubisa nie jest personifikacją śmierci. Jest przewodnikiem dusz, „akuszerem odchodzących”, w ujęciu Jungowskim: „End of Life Doula”. Jest tym, który towarzyszy nam w przejściu między jednym światem a drugim. Spotykamy go na końcu swojej drogi, ale dostrzec możemy w ciągu całego życia - w miejscach gdzie granica, pomiędzy dwoma światami jest szczególnie cienka - w “Thin Places”.
“Anubis.Thin Places” to 222 wysokiej jakości reprodukcji wybranych prac malarskich i krótkich form komiksowych autorstwa Karpowicz, realizowanych w latach 2021 - 2023. Artbook ma twardą oprawę, format: 29 x 22 cm i liczy w sumie 240 stron. Czytelnicy znajdą w albumie prace prezentowane na wystawach, jak i nie pokazywane publicznie. Całość zaprojektował Jarek Obważanek (Dymkołamacze). Przedmowę do albumu napisała Małgorzata Czyńska, znajdziecie tu również teksty napisane przez Gaję Grzegorzewską, Łukasza Orbitowskiego, Belę Komoszyńską i Nikodema Rozbickiego.
My, bandyci i strażnicy, zjednoczeni przyjaźnią, gdy zahuczy sowa, wychodzimy w blask księżyca w pełni. Nie wchodźcie nam w drogę, jesteśmy hajdukami!Nowy komiks autora Długiego żywota.
Ta wspaniała powieść graficzna zabierze was w niezapomnianą podróż do Szalonych Lat Dwudziestych, które w swoim nieśmiertelnym klasyku opisał F. Scott Fitzgerald.
Wielki Gatsby: Powieść graficzna odświeża ponadczasową historię Fitzgeralda o miłości, chciwości i amerykańskim śnie. Zaadaptowany przez Teda Adamsa tekst fenomenalnie zilustrował portugalski rysownik - Jorge Coelho.
Wielki Gatsby: Powieść graficzna to niezapomniane postaci, skrzące się życiem dialogi oraz powalające rysunki. To doskonała ilustrowana wersja powieści, dzięki której nowe pokolenie czytelników będzie mogło poznać jednego z wielkich klasyków dwudziestowiecznej literatury.
„Doskonała adaptacja!” – Brian Michael Bendis, autor bestsellerów z listy „New York Timesa” (Daredevil i Ultimate Spider-Man)
A gdyby tak Boga, wszechświat, sny i emocje można zapisać pod postacią wzorów matematycznych? Wiktor to genialny matematyk. To, kim jest i skąd pochodzi spowija mroczna mgła tajemnicy. Zepchnięty na margines i upokorzony przez otoczenie, schronienia i pocieszenia szuka w liczbach. Chce w nich odnaleźć to, czego odmawiają mu ludzie. W końcu odkrywa matematyczny wzór, dzięki któremu każdy może natychmiast poczuć się szczęśliwy. Każdy poza nim samym Wiktor jest zagubiony, a do tego odkrywa, że w historii, w której gra główną rolę, to on jest tym złym. Musi więc odnaleźć samego siebie i swoje własne szczęście. Jego historia jest gęstą i prowokującą do refleksji opowieścią o niepewnych czasach i fałszywych prorokach. W tym świecie prawdziwe szczęście bardzo rzadko pasuje do jakiegokolwiek równania. Wzór na szczęście stworzył wielokrotnie nagradzany duet artystów Nuno Duarte (scenariusz) i Osvaldo Medina (rysunek). To jeden z najbardziej poruszających, docenionych zarówno przez krytyków jak i przez czytelników, komiksów portugalskich. W niniejszym wydaniu zebrano dwa tomy, w których oryginalnie opowiedziano całą historię, oraz dodano szesnaście stron retrospektywnej opowieści to epilog, który był sobie kiedyś prologiem.
Mirko zmienia się w demona. Południca ma szansę ponownie stać się człowiekiem. Czy chłopiec ocali swoje człowieczeństwo? Czy demonica odzyska swoje? Przez przypadek młody Mirko zostaje przeklęty i zaczyna przekształcać się w nieludzką istotę. Odtrącony przez rodzinę, spotyka Sławę, południcę, i przez przypadek wzbudza w niej pragnienie ponownego stania się człowiekiem. I tak zaczyna się ta historia... Czy Mirko okiełzna swoje rosnące magiczne zdolności, zanim go pochłoną? Czy Sława nauczy się, jak ponownie stać się człowiekiem? Czy będą w stanie pomóc sobie nawzajem? Będzie to trudne, ponieważ żadne z nich nie wie, że ich proste cele zakłócą naturalny porządek świata i doprowadzą do kłopotów... Sława to opowieść utkana z wielu różnych elementów słowiańskich. Każdy z rozdziałów przybliża nową postać lub koncept, a motywy i tradycje przedstawione w komiksie, to podróż w krainę przebogatej słowiańskiej mitologii.
W starożytnych Indiach, w czasach, kiedy rządzą demony, księżniczka Amba zostaje porwana przez potężnego Bhiszmę, wielkiego wojownika z Hastinapury, Miasta Słoni. Kiedy księżniczka Amba ucieka i szuka schronienia wśród mędrców z Himalajów, jej ścieżka krzyżuje się z Paraśuramą (Rama z Toporem), czystym braminem, który dzierży broń samego Pana Śiwy. W pierwszej księdze trylogii Mahabharaty o bogach i bohaterach, narysowanej przez słynnego twórcę komiksów Igora Barańko, odkrywamy osobliwe historie o pochodzeniu zarówno Bhiszmy, jak i Paraśuramy. Dołącz do fanów Mahabharaty i obserwuj z nami wydarzenia prowadzące do największej wojny starożytnego świata bitwy na polach Kurukszetry. Kto będzie rządził wielkim Miastem Słoni, znanym jako Hastinapura? Jak księżniczka Amba pomści zniewagę Bhiszmy? Czy wyrzeknie się świata i zostanie świętą? A może tajemniczy Paraśurama będzie walczył o jej honor?
Ana Penyas zyskała uznanie czytelników i krytyków za sprawą fenomenalnie przyjętego komiksu pt. Estamos todas bien (U nas wszystko dobrze; nagroda Premio Nacional del Cómic). Tym razem znów zaskoczyła wszystkich, snując w kadrach głęboką refleksję o tym, jak spekulacje urbanistyczne i masowa turystyka wypychają ludzi z ich rodzinnej ziemi.Wszystko pod Słońcem zabiera nas w podróż po Lewancie hiszpańskim i pokazuje przemiany, które zaszły na wschodniej części wybrzeża śródziemnomorskiego kraju na przestrzeni pięćdziesięciu lat. Opowieść rozpoczyna się pod koniec lat 60., kiedy w turystyce upatrywano szansy na rozwój Hiszpanii. Czytelnik jest świadkiem procesu zmian zachodzących w przestrzeni (w centrum miasta, przybrzeżnej osadzie oraz w połowie drogi między nimi, w ogrodach Lewantu), ale również w ludziach. Ich świat (w tym praca i marzenia) musi ustąpić nadchodzącemu systemowi gospodarczemu opartemu na neoliberalizmie, który na margines spycha ludzki dobrobyt.Ana Penyas ubrała tę opowieść w niezwykłe kolory, stosując przy tym zróżnicowane techniki graficzne(od kolażu po transfer).Znów zachwyciła. Tym razem emotywną historią o wykorzenianiu i rezygnacji.
Wnętrze starożytnego monolitu okazuje się śmiertelną pułapką! Ronan, Fenn, Strauss i zielonowłosa dziewczyna staną oko o oko z Azu Morgal, przerażającą elitarną formacją faradańskiej armii. Starcie w zapomnianym grobowcu podda załogę Zmory śmiertelnej próbie i pozwoli na chwilę przykryć konflikt, który tli się pomiędzy Ronanem a Straussem konflikt, dotyczący moralnej natury obecnej misji. Kłopoty, niczym upadające kostki domina zepchną bohaterów do desperackiej walki o przetrwanie. Zostaną zmuszeni do stanięcia do swojej najcięższej bitwy bitwy, której nie mają szans wygrać bez strat. Bitwy, której być może nie będą musieli stoczyć samotnie Bo w głębinach niebezpiecznej dżungli ukrył się ktoś jeszcze tajemniczy Rhegatilianin, przepasany rewolwerami lśniącymi niczym sztylety w mroku. Oraz jego towarzyszka o płomiennym spojrzeniu otoczona wiankiem lojalnych żołnierzy. Ronan i jego przyjaciele otrzymają propozycję sojuszu opartego na zbieżnych celach Tylko jak długo taki sojusz się utrzyma?
Ten gatunek istniał na długo zanim nazwano go Marsupilami. Prawdziwe wyzwanie dla zoologów: zwierzę obdarzone niezwykle długim ogonem, posiadające również niesamowitą siłę, żywą inteligencję, dar empatii i nieposkromiony apetyt! Zakończenie fascynującej opowieści, rozpoczętej rok temu.
Ten rycerz przemierza nieznaną krainę. Jest z nim jego giermek. I szkapa. O giermku rycerz często mawia, że jest durniem. Szkapę traktuje z szacunkiem, lecz nie poświęca jej wiele uwagi. Rycerz ma coś do smoków.
Ta kobieta siedzi w salonie. Popija ulubiony napój. Czekając na powrót męża, czyta książkę. Z radością przewraca kartkę. Kobieta potrzebuje zakończenia.
Ten łysy typ myśli o dziarze. Ma w dłoni cegłę. Spotyka psa. Łysy typ czerwienieje.
Co ich łączy? Czy muszą mieć imiona?
Pętla 2 nie pędzi ku puencie, lecz skupia się na detalach. Słowo jest tu ważniejsze niż czyn, ale czyny także mają duże znaczenie. Drugi tom autorstwa autorów (czy muszą mieć imiona?) jest kontynuacją pierwszego (co je łączy?).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?