Elsa ma siedem lat i jest inna. Babcia ma siedemdziesiąt siedem lat i jest szalona. Stoi nago na balkonie, mierząc z broni do paintballu w mężczyzn, którzy chcą rozmawiać o Jezusie. Ale jest też najlepszą, a zarazem jedyną przyjaciółką Elsy. Nocami Elsa i Babcia udają się do świata bajek – do Kraju-Między-Snem-A-Jawą i do królestwa Miamas. Bo tam każda istota jest niezwykła i nie trzeba udawać, że jest się kimś innym.
Kiedy Babcia umiera i zostawia serię listów z przeprosinami do osób, którym wyrządziła krzywdę, zaczyna się największa z przygód Elsy. Prowadzi ją na klatkę schodową, gdzie poznaje pijaków, potwory, psy bojowe i zwyczajne baby, ale również prawdę o bajkach i ich królestwach, i o Babci innej niż wszystkie.
Czyta Magda Karel
„Od lat spod pióra Lisy Gardner wychodzą jedne z najlepszych thrillerów na rynku. Niemniej Znajdź ją to nowa jakość: pełna napięcia i suspensu, urzeka misternie skonstruowaną intrygą. Ogromny ładunek emocjonalny i niezwykła siła, jaka z niej emanuje, czynią tę powieść lekturą obowiązkową”. Harlan Coben
Flora Dane była ofiarą. Siedem lat temu Flora, beztroska studentka college’u, została porwana podczas wiosennych ferii. Przez kolejne 472 dni dowiadywała się, jak wiele potrafi znieść człowiek.
Flora Dane ocalała. Cudem przetrwała, a potem przez pięć lat przyzwyczajała się do rytmu normalnego życia, pracując ze specjalistą FBI ds. ofiar, Samuelem Keynesem. Ma matkę, która zawsze ją kochała, i brata, lękającego się osoby, którą się stała. I ma też ścianę w sypialni pokrytą zdjęciami innych dziewcząt, które nigdy nie powróciły do domu.
Flora Dane jest lekkomyślna. Czyżby? Gdy detektyw D.D. Warren z Bostonu zostaje wezwana, na miejscu zdarzenia znajduje trupa mężczyzny oraz kobietę, która go zabiła – nagą i ze skrępowanymi dłońmi. Okazuje się, że Flora od czasu kiedy została uwolniona, zadarła już z trzema innymi podejrzanymi. Czy jest ofiarą, czy też myśliwym? Czy mając wiedzę o zachowaniu kryminalistów, mogłaby być kluczem do uratowania zaginionej studentki, której porwanie wstrząsnęło Bostonem? Gdy znika sama Flora, detektyw uświadamia sobie obecność prawdziwego drapieżnika. Drapieżnika, który za nic nie pozwoli, by Flora kiedykolwiek uciekła. I tylko D.D. Warren może ją znaleźć.
Tuż po tym, jak w tajemniczy sposób ginie agent CIA, ujawnia się jego główna informatorka z budzącym osłupienie i grozę wyznaniem. Jest tylko jeden problem – nikt nie wie, czy można jej zaufać.
Ale kiedy rusza śmiercionośna lawina – sześciu studentów z zagranicy przepada bez śladu, dwóch pasażerów linii lotniczych zamienia się miejscami, a uchodźca ubiegający się o azyl polityczny zostaje aresztowany – trzeba zacząć działać.
Ponieważ Stany Zjednoczone stają w obliczu nieuchronnego ataku o druzgocącej sile, nowy prezydent musi się zwrócić do Scota Harvatha, tajnego agenta sekcji antyterrorystycznej, o pomoc w przeprowadzeniu dwóch najniebezpieczniejszych operacji w historii Ameryki.
Opatrzone kryptonimami „Złoty pył” i „Kos” są utrzymane w najgłębszej tajemnicy, a ujawnienie którejkolwiek z nich jest równoznaczne z wybuchem wojny.
„Ci, którzy zatęsknili za wyczynami Jacka Bauera z serialu 24 godziny, znajdą jego książkowe wcielenie w postaci Harvatha”. USA Today
„Przypomina najlepsze z przygód Jamesa Bonda”. Providence Journal
Najsłynniejszy naukowiec wśród pisarzy kontynuuje sagę o mikroludziach z apokalipsą w tle!
Bernard Werber kontynuuje swoje poszukiwania idealnego świata. Opowieść splata to, co nieskończenie wielkie z tym, co nieskończenie małe. Siła powieści polega na stworzeniu poczucia, że Czytelnik znajduje się w centrum rozgrywki.
Siedmiu graczy, siedem wizji przyszłości. Celem każdego jest zdobyć przewagę. A gdyby tak ósmy gracz zburzył dotychczasowy porządek? Ziemia nie powiedziała jeszcze swojego ostatniego słowa...
Na horyzoncie pojawia się widmo trzeciej wojny światowej, a Gaja – Ziemia, chce najwyraźniej zbuntować się przeciwko swoim mieszkańcom. Czy ludzie i mikroludzie usłyszą jej głos?
„Ziemia próbuje z nami rozmawiać. O tym pisze Bernard Werber w swojej filozoficzno-fantastycznej bajce”. France info
Ta powieść to olbrzymi sukces ... Delikatna, ale śmiała, precyzyjna, ale ulotna, ostra niczym nóż, ale kojąca niczym balsam"". La RepubblicaCórka to powieść o sytuacji kobiet: konfliktach, które mogą się pojawić w małżeństwie, ginącej miłości i pasji, trudnych relacjach z dziećmi, które jednocześnie utrudniają i pomagają swobodnie wyrażać uczucia"". La StampaLeda to rozwiedziona nauczycielka literatury angielskiej. Gdy jej córki wyjeżdżają do Kanady, by zamieszkać z ojcem, może się wydawać, że czeka ją okres pełen bólu i melancholii. Tymczasem kobieta z zażenowaniem stwierdza, że czuje się wolna, a jej życie staje się lżejsze.Leda postanawia wyjechać na wakacje nad morze, na południe kraju. Kilka pierwszych dni upływa jej spokojnie, do czasu aż kobieta spotyka pewną obcesową rodzinę, w obecności której czuje niepokój, a czasem nawet strach.Jedno, z pozoru niewinne, zdarzenie, sprawia, że do Ledy powracają wspomnienia wyborów, których dokonała jako matka, a które poważnie wpłynęły na losy jej rodziny. Z czasem ta spokojna opowieść o odkrywającej siebie na nowo kobiecie staje się historią konfrontacji z przeszłością i trudnym macierzyństwem
„Opowieść z dreszczykiem o podróży w czasie i alternatywnych światach z krzepiącą i optymistyczną wizją przyszłości ludzkości”. Andy Weir, autor Marsjanina
Powieść o alternatywnych wersjach nas samych, o przyjaźni i rodzinie, o niespodziewanych podróżach i niezbadanych ścieżkach, a także o różnych odcieniach miłości.
Tom Barren żyje w świecie perfekcyjnym, utopii, w której technologia rozwiązała problemy ludzkości. Mamy latające samochody, ruchome chodniki i bazy na Księżycu, nie ma za to nadpsutych awokado i punkrocka, bo przestały być potrzebne.
Jednak w tym idealnym świecie ukochana dziewczyna Toma wywraca jego życie do góry nogami. W tych okolicznościach chłopak ze złamanym sercem może zrobić tylko jedno – przenieść się do INNEGO DZIŚ, naszej rzeczywistości, którą uważa za potworną antyutopię.
Tom odkrywa szybko, że w nowym świecie o wiele lepsza jest nie tylko jego rodzina, ale też kariera zawodowa i – chyba – ukochana kobieta. Musi zatem dokonać wyboru: czy przywróci historię ludzkości na poprzednie tory, żeby znów zaistniał utopijny wszechświat? A może zdecyduje się na nowe życie w naszej nieuporządkowanej i nieprzewidywalnej rzeczywistości? Szukając odpowiedzi na te pytania, wyruszy w podróż przez stulecia i kontynenty, żeby ostatecznie ustalić, kim jest naprawdę oraz jak naprawdę powinna wyglądać jego, a więc i nasza, przyszłość…
Gdy osiągnie się dno, droga wiedzie już tylko w jedną stronę – na północ…
Thorkild Aske, były oficer śledczy, wychodzi właśnie z więzienia i daje się namówić na podróż do opuszczonej morskiej latarni na dalekiej północy, gdzie zaginął niedawno młody człowiek. Szaleją jesienne sztormy, nadchodzi kolejna polarna noc. Aske szybko uświadamia sobie, że na smaganej wiatrami wysepce nie jest sam…
„Zatęsknię za tobą jutro to pierwsza powieść kryminalna Bakkeida stanowiąca bardzo udany debiut. Doskonały styl autora uwidocznia się w opisach zarówno niebezpieczeństw czających się w morskich głębinach, jak i zagrożeń drzemiących w ludzkiej świadomości”. Hamar Arbeiderblad
„Za jedną z najlepszych cech Zatęsknię za tobą jutro trzeba uznać atmosferę niesamowitości i wplecione w fabułę elementy nadprzyrodzone”. Stavanger Aftenblad
„Niezwykły talent do budowania napięcia […] idzie w parze z wyraźną skłonnością do gotyckich, groteskowych motywów. Styl Bakkeida jest czuły i pełen goryczy zarazem, autor wykazuje się także imponującą wiedzą o ludzkim ciele”. Aftenposten
„Potwornie genialne. Ciekawe, czy po przeczytaniu odważysz się wyłączyć światło!” Robert Bryndza,
autor Dziewczyny w lodzie
Sześć ofiar. Jedno ciało. Zero podejrzanych.
Ktoś mówi ci, że zginiesz.
I zdradza kiedy…
W jednej z dzielnic Londynu dochodzi do makabrycznego morderstwa. Policja znajduje zwłoki złożone z części ciał sześciu ofiar, zszyte jak kukiełka. Temat „szmacianej lalki”, jak określa sprawę prasa, nie schodzi z pierwszych stron gazet. Zwłaszcza że zabójca drwi z policji, przekazując mediom listę nazwisk kolejnych ofiar wraz z datami planowanych morderstw.
Śledztwo w tej szokującej sprawie prowadzi detektyw William „Wolf” Fawkes, niedawno przywrócony do służy w londyńskiej policji metropolitalnej, oraz detektyw Emily Baxter, jego była partnerka. Czy Fawkes i Baxter zdołają dopaść zabójcę i ocalić sześć osób, gdy świat obserwuje każdy ich ruch?
„Najlepszy debiut, jaki kiedykolwiek czytałam”. Rachel Abbott
„Ragdoll Daniela Cole’a to śmiały pierwszy krok w kierunku spektakularnej kariery. Niepokojąca, trzymająca w napięciu i niezwykle frapująca książka, która wciągnęła mnie w swój świat bez reszty – tak, jak to potrafią tylko najlepszy thrillery. Brawo, Panie Cole!” John Hart
„Narodziła się nowa gwiazda”. Simon Toyne
Czasem zdarzają się jeszcze genialni pisarze. Nigdy nie zapomnę chwili, w której odkryłem Elenę Ferrante. Jonathan FranzenFerrante udało się to, co poza Umbertowi Eco nie udało się we Włoszech po wojnie żadnemu z wielkich pisarzy mężczyzn ani Primowi Leviemu, ani Italowi Calvinowi, ani włoskim noblistom poetom, Salvatoremu Quasimodo i Eugeniowi Montalemu, oraz dramaturgowi Dario Fo. Zyskała wielką popularność wśród światowej publiczności. Juliusz Kurkiewicz, Gazeta WyborczaSześćdziesięcioletnia Elena Greco dowiaduje się, że Lila, jej przyjaciółka z czasów dzieciństwa, zniknęła bez śladu. Elena przypuszcza, że przyjaciółka wprowadziła w życie swoje odwieczne pragnienie zniknięcia ze świata, w którym żyła, usunąwszy przedtem wszelkie ślady swego istnienia. Chcąc znaleźć wytłumaczenie dla tego gestu, Elena postanawia opowiedzieć niezwykłą historię ich przyjaźni. I tu rozpoczyna się podróż w przeszłość, która przeniesie czytelnika w lata pięćdziesiąte ubiegłego wieku, na przedmieścia Neapolu.Niezwykła opowieść o przyjaźni i dążeniu do wyrwania się z rzeczywistości zdominowanej przez biedę, ciemnotę i przemoc.
O jej książkach z zachwytem piszą prestiżowe tytuły, a powieści ze znanego także i u nas epickiego cyklu o Neapolu stały się bestsellerami. WprostWłoska kultura, opuszczona przez Felliniego i Antonioniego, zdominowana przez telewizyjną papkę ery Berlusconiego, po latach posuchy zyskała nową światową markę. Juliusz Kurkiewicz, Gazeta WyborczaPisarka zdobywa się na brutalną szczerość i bardzo często porusza tematy tabu, a także dokonuje bezlitosnej analizy swoich bohaterek z uporem tropi źródła ich lęków i wypunktowuje słabości. Ich losy, problemy i emocje przedstawia w tak wyrazisty i autentyczny sposób, że trudno nie ulec sugestii recenzentów, ale i samej Ferrante, że w książkach opisuje ona własną historię. Michał Kukawski, Twój StylOstatni tom bestsellerowej serii, którą otwiera Genialna przyjaciółka. W skład tetralogii wchodzą również Historia nowego nazwiska oraz Historia ucieczki. Wszystkie powieści odniosły międzynarodowy sukces i zostały docenione także w środowisku pisarskim.
Trylogia „Mroczna Moskwa” – wstrząsający obraz Rosji za rządów Putina. Niewyobrażalne bogactwo, skrajna bieda i ludzie, którzy nie cofną się przed niczym w pogoni za władzą i pieniędzmi.
Sztokholm 2014
Polityczne relacje Szwecji z Rosją są niemal równie lodowate jak wyjątkowo mroźna zima, która trzyma ją w okowach. Tom Blixen po wielu latach spędzonych w Moskwie wrócił do Sztokholmu i zaczął pracę w firmie energetycznej Swekraft. Po tajemniczym spotkaniu z wysoko postawionym urzędnikiem rosyjskim umiera wskutek otrucia szef Toma, prezes spółki.
Splot wydarzeń zapoczątkowany tą skrytobójczą zbrodnią szybko przeradza się jednak w coś znacznie groźniejszego, kiedy jedna z największych szwedzkich elektrowni atomowych pada ofiarą bezwzględnego sabotażu. Chcąc zapobiec międzynarodowemu konfliktowi i nie dopuścić do potencjalnej katastrofy jądrowej, Tom Blixen i inspektor Sonny Hellkvist podejmują pościg za sprawcą.
„Naprawdę dobry thriller szpiegowski; nie musisz być nawet fanem tego gatunku, by wciągnąć się już od pierwszej strony. Bohaterowie są niemal jak żywi, fabuła zaś niesamowicie bliska problemom współczesnego świata”. Expressen
„Autorzy osiągnęli mistrzostwo w przerażaniu swoich czytelników”. Aftonbladet
„Szpiedzy, truciciele i politycy najwyższego szczebla w historii, która przerażająco zbliża się do obecnej sytuacji na świecie”. Dagens Nyheter
Niezwykła biografia „największej pomijanej milczeniem bohaterki” w dziejach II wojny światowej. Opowieść o pasji, która kierowała burzliwym życiem Betty Pack, pełnym niebezpiecznych związków i karkołomnych misji o fundamentalnym znaczeniu dla zwycięstw aliantów.
Betty Pack, nazwana potem przez tygodnik „Time” „Matą Hari z Minnesoty”, była olśniewającą urodą i inteligencją Amerykanką z wyższych sfer. To przyczyniło się do jej osiągnięć w tajnej służbie. Szpiegiem została właściwie przez przypadek, ale okazało się, że jest w tej dziedzinie prawdziwą profesjonalistką. Posługując się pseudonimem Cynthia, uwodziła dyplomatów i attaché wojskowych na całym świecie, żeby zdobyć szyfry i poznać najpilniej strzeżone tajemnice. Teren jej misji nie ograniczał się jednak tylko do sypialni. Wiele razy ryzykowała życie, by przejąć ważne dokumenty. To właśnie dzięki niej zdobyto polskie książki kodowe, niezbędne do sukcesu operacji ULTRA – złamania szyfru Enigmy przez zespół Alana Turinga.
„Seria o Bennym Griesselu południowoafrykańskiego autora, Deona Meyera, to pierwszorzędne współczesne kryminały, a piąta część – Ikar – jest wprost fenomenalna. Mistrzowsko skonstruowana opowieść o seksie, kłamstwach i oszustwach”. Guardian
„Meyer to znakomity pisarz – bez wątpienia zasłużył na międzynarodową sławę, którą zdobył”. Washington Post
„Rewelacja. Bogactwo postaci, zwłaszcza złożona osobowość Benny’ego, wynosi Ikara ponad większość współczesnych powieści kryminalnych”. Publishers Weekly
„Deon Meyer obnaża w Ikarze prawdziwe oblicze RPA – równie błyszczące i twarde jak diamenty, z których słynie ten kraj. Narzędziem do stworzenia wieloaspektowego i bezkompromisowego obrazu swojej ojczyzny autor uczynił zaś gatunek powieści kryminalnej”. Independent
„Prawdziwy obraz podziałów społecznych w Republice Południowej Afryki po upadku apartheidu”. Financial Times
„Meyer w swoich thrillerach utrzymuje odpowiednie tempo: przedstawia liczne punkty widzenia, śledzi kolejno losy różnych postaci i pokazuje swój kraj jako targane wiecznymi niepokojami miejsce nieustających zmian”. Los Angeles Times
Na tydzień przed Bożym Narodzeniem młody fotograf znajduje na wydmach na północ od Kapsztadu zwłoki zawinięte w folię. Choć denat ma przy sobie tylko rozładowany iPhone, policja bardzo szybko go identyfikuje. To Ernst Richter – spec od informatyki i twórca MyAlibi, serwisu internetowego, który zapewnia niewiernym partnerom wyrafinowane historyjki dla ukrycia ich romansów.
Tymczasem Benny Griessel zostaje wezwany na miejsce zbrodni. Samobójstwo byłego przyjaciela i kolegi po fachu, który wcześniej zastrzelił swoją żonę i dwie córki, sprawia, że cztery lata, które śledczy spędził w trzeźwości, szybko idą w niepamięć. Z pijackiego amoku Griessel wychodzi z postanowieniem odejścia z policji, ale nieznosząca sprzeciwu major Mbali Kaleni, jego obecna szefowa, chce, by zajął się sprawą Richtera. Prasa zawzięcie spekuluje na temat tego głośnego morderstwa. Czy sprawca to jeden z licznych porzuconych małżonków? A może rozżalony klient?
Kiedy niespodziewanie okazuje się, że sprawa ma związek z legendarną rodzinną winnicą, reputacja Griessela po raz kolejny zawisa na włosku...
Czytanie Ferrante to niesamowite doświadczenie. W jej pisaniu tkwi ogromna i niepokojąca szczerość. Boston GlobeOpisana historia oszałamia rozmachem, wielością postaci i wątków Zawiła historia przyjaźni splata się z historią miasta i jest w gruncie rzeczy fascynującą opowieścią o próbach ucieczki od biedy, przemocy i poniżenia. Miasto KobietLila i Elena mają po szesnaście lat i obie czują, że znalazły się w ślepym zaułku. Lila dopiero wyszła za mąż, ale przyjęcie nazwiska męża wiąże się dla niej z utratą własnej tożsamości. Elena to wzorowa uczennica, ale właśnie podczas ślubu przyjaciółki odkrywa, że nie czuje się dobrze ani w dzielnicy, ani poza nią.Podczas burzliwej młodości dziewczęta czasami gubią się i ponownie odnajdują. A wszystko w scenerii Neapolu, Włoch, które powoli nabierają alarmujących i dobrze znanych cech.
„Z tajnego świata, który kiedyś znałem, próbowałem uczynić teatr dla tego szerszego świata, w którym wszyscy żyjemy – najpierw wyobraźnią, potem potrzebą odwzorowania rzeczywistości. Później znowu zaczyna pracować wyobraźnia i wreszcie można zasiąść za biurkiem, przy którym teraz siedzę”. Fragment książki Tunel z gołębiami
Le Carré zawsze pisał o tym, co właśnie się dzieje. W czasach zimnej wojny, gdy służył w wywiadzie brytyjskim, i w trakcie własnej kariery pisarskiej, gdy jeździł do ogarniętej wojną Kambodży, do Bejrutu w przeddzień izraelskiej inwazji roku 1982 czy do Rosji przed upadkiem muru berlińskiego i po nim.
W swych pierwszych opublikowanych wspomnieniach, które właśnie trafiają do rąk Czytelnika, le Carré dowcipnie i celnie analizuje moralną dwuznaczność wydarzeń, których był świadkiem, znaną dotąd jedynie z jego powieści. Pisze czasem z humorem, czasem wstrząsająco, to bawiąc, to zmuszając do refleksji nad wydarzeniami, o których – wydawałoby się – wszystko już wiadomo. O papudze w hotelu w Bejrucie, która nauczyła się naśladować dźwięki karabinów maszynowych i pierwsze takty Beethovenowskiej „piątki”. O rwandyjskich muzeach pełnych ciał ofiar ludobójstwa. O Sylwestrze roku 1982, spędzonym wraz z Jaserem Arafatem i jego sztabem. O wywiadzie, który przeprowadził z niemiecką terrorystką w więzieniu na pustyni Negew. O pouczającej rozmowie z wielkim fizykiem, dysydentem i laureatem Pokojowej Nagrody Nobla, Adriejem Sacharowem. O spotkaniach z byłymi szefami KGB. O tym, jak Alec Guinness przygotowywał się do roli George’a Smileya w legendarnych adaptacjach BBC. A także o pracowniczce organizacji pomocowych, która posłużyła mu za wzór głównej bohaterki Wiernego ogrodnika.
Najważniejsze jest jednak to, że le Carré dzieli się z Czytelnikiem wspomnieniami z ponad sześćdziesięciu lat pracy pisarskiej – ponad sześciu dziesięcioleci poszukiwań sensu człowieczeństwa, tak widocznych w losach stworzonych przez siebie fikcyjnych, lecz jakże ludzkich postaci.
Córka to powieść o sytuacji kobiet: konfliktach, które mogą się pojawić w małżeństwie, ginącej miłości i pasji, trudnych relacjach z dziećmi, które jednocześnie utrudniają i pomagają swobodnie wyrażać uczucia.La StampaLeda to rozwiedziona nauczycielka literatury angielskiej. Gdy jej córki wyjeżdżają do Kanady, by zamieszkać z ojcem, może się wydawać, że czeka ją okres pełen bólu i melancholii. Tymczasem kobieta z zażenowaniem stwierdza, że czuje się wolna, a jej życie staje się lżejsze.Leda postanawia wyjechać na wakacje nad morze, na południe kraju. Kilka pierwszych dni upływa jej spokojnie, do czasu aż kobieta spotyka pewną obcesową rodzinę, w obecności której czuje niepokój, a czasem nawet strach.Jedno, z pozoru niewinne, zdarzenie, sprawia, że do Ledy powracają wspomnienia wyborów, których dokonała jako matka, a które poważnie wpłynęły na losy jej rodziny. Z czasem ta spokojna opowieść o odkrywającej siebie na nowo kobiecie staje się historią konfrontacji z przeszłością i trudnym macierzyństwem
Leo wyciera z krwi podłogę w przedpokoju. Ma czternaście lat i sprząta po swoim ojcu. Ostatni raz. Ojciec poszedł do więzienia, mama leży w szpitalu. On i jego młodsi bracia zostali sami i teraz musi się nimi zaopiekować. Już wie, jak to zrobi. Nałoży maskę i zrobi swój pierwszy w życiu skok.
Kiedy ma już na koncie całą serię napadów na banki, trafia do więzienia. Na wolność wychodzi po wielu latach. Teraz ma tylko jeden cel w życiu: popełnić przestępstwo doskonałe i zabrać to, co nie istnieje ‒ pieniądze, o których społeczeństwo zdążyło już zapomnieć.
Tym razem nie zamierza angażować swoich braci ani zostawić śladów, po których policja mogłaby go odnaleźć. Niespodziewanie sytuacja się komplikuje i do akcji wkracza inspektor policji kryminalnej, John Broncks. Zmieniają się reguły gry: „Jeśli ty wkręcisz w sprawę mojego brata, ja wkręcę twojego”.
„Książka, od której nie można się oderwać!” Aftonbladet Söndag
„Autorzy stworzyli dzieło o gęstej, efektownej akcji. Krótkie, dopracowane w każdym szczególe rozdziały wbijają czytelnika w fotel. Powieść trzyma w napięciu przez cały czas. Dzięki wiarygodnym portretom bohaterów i opisom świadczącym o świetnej znajomości środowisk, w których obraca się mający na sumieniu wiele przestępstw Leo, książka jest niezwykle realistyczna!” Mariestads-Tidningen
Czyta Krzysztof Plewako-Szczerbiński
„Elena Ferrante jest jedną z najlepszych powieściopisarek naszych czasów. Jej głos jest żarliwy, poglądy szerokie, a spojrzenie zabójcze”. New York Times
„Ta wciągająca opowieść o dwóch przyjaciółkach Lili i Elenie, o Neapolu, o walkach rodzin, o politycznych rozgrywkach przełomu lat 60. i 70., o rewolucji seksualnej – jest przede wszystkim historią budzenia się kobiecej świadomości”. Justyna Sobolewska, Polityka
Elena i Lila, przyjaciółki znane czytelnikom z Genialnej przyjaciółki i Historii nowego nazwiska, to młode kobiety. Bardzo szybko musiały dorosnąć. Lila wyszła za mąż w wieku szesnastu lat, ma małego synka, porzuciła męża i dostatnie życie, pracuje w fabryce w bardzo ciężkich warunkach. Elena opuściła Neapol, ukończyła studia w Pizie i wydała dobrze sprzedającą się książkę, która otworzyła jej drzwi do świata ludzi zamożnych i wykształconych. Obie przez lata usiłowały pokonać bariery biedy, ignorancji i zależności, w jakich chciał je zamknąć los. Teraz ich życie biegnie w zawrotnym tempie przez lata siedemdziesiąte, przeplatając ze sobą chwile nadziei i niepewności, napięcia i rywalizacji. Nadal łączy je silna choć burzliwa przyjaźń, która to przygasa, to wybucha, prowadząc do nieoczekiwanych spotkań i zwrotów akcji.
Do biura hamburskiego sutenera wpada zrozpaczona kobieta. Potrzebuję paszportów, dla siebie i dwóch córeczek, mówi. Jeśli mi pomożesz, mogę dla ciebie kogoś zabić. To nie byłoby jej pierwsze zabójstwo…
„Najgorsze w tej książce jest to, że daje ci naprawdę popalić, ale nie jesteś w stanie się od niej oderwać”. BRIGITTE o Mścicielce
„Największą siłą Aichnera jest brzmienie. Słowa, w które ubiera swoją opowieść”. DER SPIEGEL
„Powieść Bernharda Aichnera zapiera dech w piersi. Krótkie, rwane zdania nadają akcji zawrotne tempo. Ta lapidarność nie odbija się jednak na jakości. Przeciwnie – postaci są świetnie zarysowane, a dialogi przekonują naturalnością”. STERN
Brünhilde Blum. Poszukiwana międzynarodowym listem gończym zabójczyni, troskliwa matka dwóch dziewczynek, od kilku miesięcy zbieg. Chce zacząć w Hamburgu nowe życie, odnaleźć spokój. I wszystko wskazuje na to, że jej się uda. Dostaje paszport, pieniądze, śliczną chatę rybacką nad Łabą, w której może zamieszkać z córeczkami. Pracuje dorywczo w zakładzie pogrzebowym. Wszystko układa się doskonale. Aż do dnia, gdy musi za to wszystko zapłacić. Dobroczyńca, któremu zawdzięcza nowe życie, żąda, by spełniła swą obietnicę. Ma dla niego zabić człowieka. Problem w tym, że chodzi o kogoś, kto jest jej bardzo bliski…
Seria najznamienitszych kryminałów, jakie kiedykolwiek wyszły spod pióra Amerykanina. Washington PostHarry Bosch, detektyw Wydziału Zabójstw, przejmuje śledztwo w sprawie niedawnej śmierci mężczyzny, która nastąpiła w wyniku komplikacji wywołanych przypadkowym postrzałem sprzed dekady. Detektyw dysponuje w zasadzie tylko świeżymi zwłokami. Nawet najbardziej doświadczony policjant musiałby uznać to dochodzenie za karkołomne, jednak nowa partnerka Boscha, Lucia Soto, której detektyw ma przekazać swoją wiedzę, nie ma zamiaru zrezygnować. Detektywi muszą rozwiązać sprawę morderstwa, która okazuje się bardzo wrażliwa politycznie i obciążona poważnymi konsekwencjami. Po wydobyciu kuli, która przez dziesięć lat tkwiła w kręgosłupie ofiary, poszukują nowych tropów w dawnych aktach i dokumentach. Wkrótce odkrywają, że postrzał wcale nie był przypadkowy.Śledztwo nabiera tempa, prowadząc detektywów do kolejnej nierozwiązanej zagadki sprzed lat, o jeszcze większym brzemieniu moralnymHarry Bosch jest jedną z najbardziej popularnych i nieprzemijających postaci w amerykańskiej powieści kryminalnej. Chicago TribuneConnelly stworzył jedne z najlepszych współczesnych powieści detektywistycznych. Fabuła jest inteligentnie poprowadzona , a napięcie rośnie aż do samego, nieprzewidywalnego, finału. USA Today
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?