Autor przedstawia koncepcję przywództwa w działaniu (Leadership in Action), która pozwala zrozumieć istotę i znaczenie działań przywódczych podejmowanych przez ludzi w różnych sytuacjach życiowych i zawodowych. Kluczowym elementem tej koncepcji jest model Acts of Leadership, którego jedno z głównych założeń mówi, że przywództwo pojawia się i intensyfikuje wtedy, gdy sytuacja tego wymaga. Zgodnie z modelem Acts of Leadership, aby nasze działania nabrały cech przywódczych, powinny odwoływać się do trzech kluczowych wymiarów: znaczenia (Meaning), wartości (Values) i struktury (Structure). Te trzy elementy są traktowane jako wymiary służące do obserwacji i analizy działań ludzi podczas wykonywania różnych zadań biznesowych, edukacyjnych, szkoleniowo-rozwojowych, artystycznych i społecznych.Książka zawiera także szczegółowe opisy i analizy dysfunkcjonalnych zachowań liderek i liderów, które w efekcie doprowadziły do kryzysu bądź nawet upadku reprezentowanych przez nich organizacji. Odwołując się do modelu Ciemnej Triady Osobowości (narcyzm, makiawelizm, psychopatia), autor w oparciu o konkretne przykłady przedstawia proces i przyczyny dramatycznego kryzysu liderki i lidera dwóch dużych organizacji międzynarodowych. Wnioski wypływające z przeprowadzonych analiz pozwalają zastanowić się nad stanem współczesnego przywództwa organizacyjnego, które powinno stać się tematem poważnej debaty w środowisku biznesowym, społecznym, edukacyjnym i politycznym.Interesujące i budzące uzasadnioną nadzieję są opisane przez autora liczne przykłady reprezentantów najmłodszej generacji liderek i liderów wywodzących się z pokolenia milenialsów. Podejmowane przez nich działania przywódcze są często początkiem wielkich wyzwań realizowanych w formie projektów innowacyjnych (technologicznych, społecznych, edukacyjnych).***Dr Włodzimierz Świątek psycholog biznesu, trener i coach, wykładowca i ekspert na kierunku Zarządzanie i Przywództwo na Uniwersytecie SWPS oraz w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od ponad 25 lat wspiera menedżerów i liderów w rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności przywódczych. Autor wielu artykułów z zakresu przywództwa i zarządzania. Posiada bogate i wszechstronne doświadczenie w realizowaniu projektów szkoleniowych i coachingowych. Prowadzi warsztaty rozwojowe dla utalentowanych osób zainteresowanych rozwijaniem swojego potencjału przywódczego. Sekretarz Rady Naukowej Międzynarodowego Centrum Badań nad Przywództwem Uniwersytetu SWPS. Wspólnie z prof. Richardem Little kieruje Zespołem Badawczym Przywództwa w modelu Acts of Leadership. Współtwórca projektu rozwojowo-badawczego Leadership LAB, który jest obecnie realizowany na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Twórca i opiekun naukowy projektu Młodzi nobliści zmieniają świat, który powstał podczas Festiwalu Nauki na Uniwersytecie SWPS w 2018 roku.
Zastanawiasz się, jak to jest być oazą spokoju? Chciałbyś, by twoje życie pełne było ciepłych relacji z innymi? Co byś zrobił, gdybyś mógł odzyskać poczucie przynależności? Dr Judith Orloff, autorka bestsellerowych książek, zaprasza cię w niezwykłą podróż, która prowadzi do poczucia szczęścia i spokoju. W tej podróży nauczysz się panować nad tym, co negatywne, a z czym nieuchronnie spotykasz się każdego dnia. Choćbyś żył w największym stresie, właśnie nadszedł czas zmian na lepsze. Ty sam możesz wyzwolić się z więzów depresji, gniewu i strachu. I osiągnąć wolność emocjonalną. Łącząc odkrycia neurobiologii, medycyny intuicyjnej, psychologii oraz techniki związane z subtelną energią, dr Orloff przedstawia zależności między naszym ciałem, umysłem, duszą i otoczeniem. To pełna poczucia humoru i współczucia książka, z której dowiesz się, jak rozpoznać najpotężniejsze negatywne emocje i jak przemienić je w nadzieję, życzliwość i odwagę. Przekonujące opisy przypadków z jej własnego doświadczenia, osobiste lub pochodzące od uczestników warsztatów, pozwalają lepiej zrozumieć istotę prostych i praktycznych rozwiązań, dzięki którym uda ci się stawić czoło emocjonalnym wampirom, rozczarowaniom i odmowom. Wolność emocjonalna to mapa, którą powinni się kierować ludzie zestresowani, zniechęceni i przytłoczeni rzeczywistością. Tę mapę mogą również wykorzystywać ludzie szczęśliwi, którzy chcą być jeszcze szczęśliwsi. Jak uczy nas dr Orloff, każdy dzień jest okazją do wykazania się bohaterstwem: odrzucenia negatywności, konstruktywnej reakcji, przejęcia kontroli nad sytuacją. Pełna wolność emocjonalna jest na wyciągnięcie ręki. Bezcenna książka autorstwa jednego z najświetniejszych psychiatrów naszych czasów. Joan Borysenko, Ph.D., autorka książki Minding the Body, Mending the Mind
Technologia budzi emocje. Dobrym przykładem jest AI (artificial intelligence), która od lat jest bodźcem do tworzenia literatury czy filmów z gatunku science fiction. Wykorzystanie AI w bankowości oraz cyfryzacja produktów i usług bankowych tworzą nową jakość nie tylko w zakresie wewnętrznej transformacji banków, ale także kanałów i sposobów kontaktów z klientami.
W tym znaczeniu w monografii używany jest termin: bankowość emocjonalna, czyli poddana transformacji cyfrowej. Jej głównym celem jest nie tylko poprawa rentowności, pozycji konkurencyjnej lub bezpieczeństwa banku, ale także dostosowanie się do możliwości, jakie oferuje technologia, często bardziej z powodów intuicyjnych oraz preferencji czy nawyków klientów, niż wymogów ekonomicznych.
Innym ważnym motorem zmian na rynku bankowym jest konkurencja z dynamicznie rozwijającym się segmentem firm technologicznych działających w sektorze finansowym – FinTechów czy neobanków, niepodlegających (lub podlegających w minimalnym zakresie) regulacjom obowiązującym na rynku finansowym i bankowym.
Zarządzanie przez algorytmy przenika rzeczywistość społeczno-gospodarczą: od polityki i rządzenia państwem, administracji publicznej aż do transformacji różnych modeli biznesu, które w gospodarce cyfrowej obejmują w zasadzie wszystkie sektory, z główną rolą sektora finansowego. Algorytmy są szczególnie przydatne w bankowości, gdzie występują procesy z dużą ilością danych, nie zawsze ustrukturyzowanych i łatwych w interpretacji, np. w obszarze cyberbezpieczeństwa, identyfikacji klientów, zapobiegania oszustwom, zarządzania ryzykiem, a także rozwiązań kognitywnych, robotyki, analizy Big Data, data mining, automatycznego doradztwa.
Wykorzystanie zautomatyzowanych mechanizmów bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego służy także do kampanii marketingowych, analizy obrazu i dźwięku, automatyzacji procesów obsługowych (call center, procesów windykacyjnych, sterowania głosowego aplikacją, wirtualnych asystentów – chatbotów), czy identyfikacji zagrożeń dla infrastruktury.
Zarazem mało przejrzyste modele algorytmiczne mogą spowodować niezamierzone konsekwencje. To może z kolei wpływać na pojawienie się nowych systemowo ważnych graczy spoza obszaru regulowanego i zwiększać ryzyko na poziomie polityki makroostrożnościowej. Innymi słowy, algorytmy w zarządzaniu to miecz obosieczny, którym należy posługiwać się ostrożnie, ponieważ ekonomiczne i prawne skutki stosowania tej technologii są często nieoczekiwane i nieprzewidywalne.
BIZNES / STRATEGIE
Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było?
Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość – przyszłość – teraźniejszość.
Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje „naszyjnik” strategii.
Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość.
Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.
***
Prof. dr hab. Krzysztof Obłój specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami na polskim rynku. Prof. Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych.
Czy twoja firma rozwija się zgodnie z oczekiwaniami? Być może masz wrażenie. że kolejne szanse pozostają niewykorzystane? Czy potrafiłbyś potroić przychody w ciągu najbliższych trzech lat? Od czego zacząć? Co robić? Jak stać się firmą szybkiego wzrostu? Nie potrzebujesz czarodziejskiej różdżki ani szczęśliwego zrządzenia losu. Książka zawiera receptę na sukces – na dwukrotnie, trzykrotnie, a nawet dziesięciokrotnie szybszy wzrost. Tę samą receptę, z której skorzystały światowej sławy firmy szybkiego wzrostu (Salesforce.com, Twilio, HubSpot, Marketo, Zuora i inne), notując szybki wzrost i miliardowe przychody w rekordowo krótkim czasie. Z tej książki dowiesz się: dlaczego liczba leadów i sprzedaż nie rosną oraz jak temu zaradzić, jak określić własną Niszę, jakie są uznane w świecie praktyki generowanie leadów (Ziarna, Sieci, Strzały), jak zmienić szefa marketingu w menedżera wysokiego wzrostu, jak zbudować skalowalny zespół sprzedażowy, dlaczego twoi podwładni nie pracują tak ciężko, jak ty i co na to poradzić.
Książka pomoże ci przebić mur stagnacji i uniknąć wahań zmiennych przychodów. Bez względu na to, czy twoja firma warta jest 100 milionów czy miliard dolarów, zasady w 80% pozostają niezmienione. Zarabiaj więcej w bardziej przewidywalny sposób.
***
Aaron Ross – uznany mówca, przedsiębiorca, autor bestsellerowej książki Predictable Revenue, zwanej także „biblią sprzedaży dla Doliny Krzemowej”. Prezentuje w niej system sprzedaży oparty na modelu outboundowym, który stworzył pracując dla Salesforce.com. Ross jest jednym z liderów w PredictableRevenue.com.
Jason Lemkin – seryjny przedsiębiorca sektora technologicznego, inwestor VC, założyciel oraz CEO w SaaStr.com. Zgromadził wokół siebie największą społeczność przedsiębiorców SaaSowych. Lemkin pracował jako CEO w EchoSign (firmie przejętej przez Adobe). W trakcie jego kadencji przychody spółki wzrosły od 0 do 144 milionów dolarów.
Komunikacja z otoczeniem rynkowym stała się ważnym obszarem aktywności marketingowej wielu współczesnych przedsiębiorstw. Na jej efekty istotny wpływ mają działania realizowane w kooperacji z agencjami oraz innymi firmami świadczącymi usługi marketingowe. Wraz ze wzrostem liczby podmiotów posługujących się zintegrowanymi kampaniami komunikacyjnymi, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba doskonalenia metod zarządzania komunikacją marketingową.
Podjęte w książce rozważania mają na celu wskazanie rozwiązań organizacyjnych i sposobów postępowania, które umożliwiają przedsiębiorstwom skuteczne prowadzenie dialogu z otoczeniem rynkowym. Ich rezultatem jest propozycja modelu koncepcyjnego wspierającego proces wyboru metody zarządzania komunikacją marketingową.
***
Dr Grzegorz Hajduk – pracownik naukowy w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Rzeszowskim. Doświadczenia naukowe i dydaktyczne zdobywał m.in. podczas staży i wizyt studyjnych w: California State University w Stanach Zjednoczonych, Istanbul Üniversitesi w Turcji, University of Zaragoza w Hiszpanii. Jest członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu oraz Rad Naukowych czasopism: „Transborder Economics” i „Newsline Magazine”. Aktywnie angażuje się we współpracę z otoczeniem biznesowym i instytucjonalnym uczelni, pełniąc funkcję eksperta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz eksperta i konsultanta w organizacjach takich jak: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, INUP – Podkarpacka Koalicja Startupów, Podkarpacka Przestrzeń Kreatywna KWADRAT, Rzeszów Startup Akcelerator. Autor ponad 50 artykułów naukowych poświęconych problematyce marketingowej, współautor strategii marketingowych i rozwojowych opracowanych m.in. dla: Miasta Rzeszów, Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, Bydgoskiego Klastra Informatycznego oraz przedsiębiorstw o różnym profilu i skali działania.
Punktem wyjściowym rozważań autorki jest teza, że mimo częstych zmian przepisów polskie prawo karne nie zapewnia dzieciom wystarczającej ochrony przed ich wykorzystaniem seksualnym w cyberprzestrzeni. Ustawodawca w ogóle nie przewidział możliwości występowania pewnych zachowań, do których dochodzi w cyberprzestrzeni, a z kolei tam, gdzie taką możliwość przewiduje, zakres ochrony prawnej nie jest wystarczający. Publikacja całościowo i szczegółowo analizuje i omawia zagadnienie przestępstw seksualnego wykorzystania dziecka z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych, przy czym autorka dokonuje dogłębnej oceny zakresu ochrony zapewnianej de lege lata dziecku przez polskie prawo karne w tym zakresie. Ponadto wskazuje rozwiązania de lege ferenda w obszarach, które jej zdaniem wymagają zmian.
***
Małgorzata Skórzewska-Amberg – doktor nauk prawnych, ukończyła Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej (magister inżynier informatyk) oraz Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą przede wszystkim karnoprawnych aspektów cyberprzestrzeni.
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną?
Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans – jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków – traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans – zwłaszcza geograficzny – rzeczywiście traci na znaczeniu.
Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono.
Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego – na fali nastrojów nacjonalistycznych – protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm.
W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce:
Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu.
Badania zostały przeprowadzone na próbie polskich przedsiębiorstw działających w branżach o różnej intensywności technologicznej w okresie kilku ostatnich lat.
***
Dr Mariola Ciszewska-Mlinarič – adiunkt w Katedrze Strategii Akademii Leona Koźmińskiego, wykładowcą na studiach doktoranckich, ExMBA, podyplomowych i magisterskich, także na uczelniach zagranicznych we Francji (ESCCA), Austrii (MCI Innsbruck) i Słowenii (University of Ljubljana).
Po globalnym kryzysie finansowym w latach 2007–2009 zauważalny jest spadek zaufania do tradycyjnych instytucji finansowych oraz zmiana preferencji klientów, spowodowana głównie dynamicznym rozwojem bankowości mobilnej i internetowej. Trendy te powodują dynamiczny rozwój spółek tzw. sektora FinTech, wykorzystujących innowacyjne technologie. Wprowadzają one na rynek nowe produkty i usługi bankowe, wymuszając na tradycyjnych bankach zmiany w zakresie strategii, modeli biznesowych i świadczonych usług. Uzyskiwanie licencji bankowych przez neobanki stanowi nie tylko istotne wyzwanie konkurencyjne dla tradycyjnych banków, ale również regulacyjne.
Monografia koncentruje się na badaniu wpływu sektora FinTech na polski i europejski rynek bankowy, analizując zarówno pozytywne, jak i negatywne strony tego dynamicznie rozwijającego się sektora. Innowacyjne spółki prowadzące działalność w sektorze bankowym mogą negatywnie wpływać nie tylko na rentowość, ale i stabilność finansową sektora, powodując ryzyka nowego rodzaju, np. cyberprzestępczości. W publikacji zaproponowano nowe narzędzia badawcze, takie jak indeks FinTechizacji krajów, oraz nowe rozwiązania regulacyjne, np. konieczność identyfikacji i sporządzania listy FinTechów ważnych dla systemu finansowego i bankowego.
***
Dr Mateusz Folwarski – adiunkt w Katedrze Bankowości na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowca przedmiotów bankowych w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor wielu publikacji z zakresu bankowości, nowych technologii, innowacji finansowych i ochrony konsumenta na rynku usług finansowych oraz ekspertyz z zakresu finansów i rynku bankowego, m.in. dla Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego.
Publikacja przedstawia i uzasadnia tezę o możliwości i zasadności szerokiej recepcji w polskim prawie administracyjnym wiedzy z zakresu zarządzania, a zwłaszcza zarządzania publicznego. Recepcja ta może dokonywać się w obszarze stanowienia przepisów prawa administracyjnego – przez tworzenie norm prawnych odzwierciedlających koncepcje zarządzania i posługiwanie się językiem zarządzania oraz w obszarze stosowania norm prawa administracyjnego zgodnie z wiedzą z zakresu zarządzania, zwłaszcza przez dokonywanie wykładni ukierunkowanej na wierne odzwierciedlenie wiedzy z nauk o zarządzaniu. Rozważania zawarte w monografii dotyczą zagadnień skuteczności, efektywności i rozliczalności jednostek administracji. Na ich treść istotny wpływ miały kierunki badawcze podjęte w pracy, którymi – obok pozytywizmu prawnego – są pragmatyzm prawny, realizm prawny oraz zarządzanie publiczne.
***
Mariusz Maciejewski – doktor nauk prawnych, wykładowca akademicki, adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego. W swoich badaniach łączy dziedziny prawa administracyjnego i zarządzania (publicznego), w ostatnim okresie przede wszystkim w nurcie pragmatyzmu prawnego. Radca prawny OIRP w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w jednostkach administracji publicznej i podmiotach sektora prywatnego. W latach 2010–2017 przewodniczący Komisji ds. Doskonalenia Zawodowego, a w latach 2010–2016 wiceprzewodniczący Komisji ds. Aplikacji OIRP w Warszawie. Mediator kilku ośrodków mediacji.
Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania.
W ramach Akademii menedżerowie dowiadują się m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, budować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się.
Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce przez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródła informacji.
W efekcie czytelnik otrzymuje solidną dawkę odświeżającej „stare nawyki” wiedzy oraz praktyczne narzędzia przygotowane z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki o zarządzaniu.
Książka służy doskonaleniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim w życiu zawodowym.
Przeznaczona jest zarówno dla osób już aktywnych na ranku pracy w marketingu, promocji i reklamy, jak i dla studentów uczelni biznesowych. Koncentruje się na rozwijaniu umiejętności pisania tekstów i dokumentów branżowych: notatek służbowych, korespondencji, sprawozdań oraz innych umiejętności językowych: rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, formułowania wypowiedzi ustnych. Zawiera ćwiczenia gramatyczno-leksykalne z naciskiem na nauczanie terminologii specjalistycznej z dziedziny: marketingu, promocji i reklamy, a w szczególności ćwiczenia doskonalące umiejętności niezbędne do analizy case studies, wprowadzania produktu na rynek, badania rynku, analizy SWOT oraz brainstorming sessions.
Książka jest napisana w American English ze względu na popularność tej odmiany języka angielskiego w marketingu. Załączone do książki gratisowe nagranie mp3 wykonał native speaker z wymową American English. Poziom językowy B1–B2. Autorki uczą Biznes English na Akademii Leona Koźmińskiego.
Książka jest przeznaczona dla profesjonalistów, którzy pragną rozwijać umiejętności komunikacji w języku angielskim w dzisiejszym zdominowanym przez media cyfrowe świecie.
Nowa, globalna gospodarka cyfrowa wymaga – jak nigdy dotąd – umiejętności sprawnej komunikacji w tym języku. Książka dostarcza wskazówek, jak pisać różnego rodzaju teksty, które pomogą skutecznie porozumiewać się z ludźmi z różnych stron świata, na przykład: jak pisać raporty w kontekście globalnym, jak pisać w mediach społecznościowych, jak pisać materiały reklamowe, jak redagować e-maile do odbiorców z całego świata.
Dzięki przykładom z wielu międzynarodowych korporacji i organizacji książka pomoże w zyskaniu pewności siebie w komunikacji z klientami ze wszystkich zakątków globu. Autorki pokazują też na przykładach, jak można dodać w komunikacji globalnej „odrobinę lokalnego kolorytu”, aby twój angielski sprawdzał się w twojej części świata lub w tej części świata, z którą się porozumiewasz. Zawsze pamiętaj, że odbiorca twojego przekazu ocenia cię na podstawie używanego przez ciebie biznesowego języka angielskiego.
***
Fiona Talbot – prowadzi w Wielkiej Brytanii firmę konsultingową TQI Word Power Skills, zajmującą się umiejętnościami z zakresu Business English dla pracowników wyższego szczebla z całego świata. Jest autorką serii książek Better Business English wydawnictwa Kogan Page. Nakładem Poltextu ukazała się jej książka „BUSINESS ENGLISH. Jak pisać skutecznie po angielsku. Stań się mistrzem komunikacji biznesowej od wiadomości e-mail po media społecznościowe” (2018).
Sudakshina Bhattacharjee – wykładowca w Institute of Leadership w Kalkucie, gdzie uczy dziennikarstwa i komunikacji masowej. Mieszka zarówno w Indiach, jak i w Wielkiej Brytanii.
Książka jest poradnikiem przeznaczonym dla osób zakładających startupy i negocjujących warunki umów z inwestorami. Autor jest przedsiębiorcą, który na własnej skórze przekonał się, jak trudne mogą być negocjacje z inwestorem i jakie pułapki oraz wyzwania czekają ambitnego założyciela startupu w zderzeniu z profesjonalnym inwestorem. Negocjacje są jak gra w szachy, w której trzeba przewidywać nie tylko swoje ruchy, ale przede wszystkim ruchy inwestora, który z reguły ma ogromną przewagę doświadczenia. A ponieważ umowę inwestycyjną negocjuje się tylko raz, warto i trzeba dobrze się przygotować do negocjacji.Książka składa się z trzech części i omawia: przebieg negocjacji, kluczowe elementy umowy z inwestorem oraz wdrażanie umowy inwestycyjnej. Każdy z tych etapów ma krytyczne znaczenie dla sukcesu startupu i każdy z nich stawia przed założycielem startupu inne wyzwania. Wielką zaletą poradnika są przytaczane przez autora praktyczne zasady i przykłady konkretnych rozwiązań oraz zapisów w umowie inwestycyjnej, chroniących interesy założyciela startupu. Jednocześnie autor z naciskiem podkreśla, że negocjacje z inwestorem nie są grą o sumie zerowej: umowa inwestycyjna musi uwzględniać i chronić interesy obu stron.Dobrze wynegocjowana umowa inwestycyjna nie gwarantuje biznesowego sukcesu. Natomiast źle wynegocjowana umowa inwestycyjna gwarantuje problemy w rozwoju startupu i zmniejsza szanse na sukces. Poradnik stanowi praktyczną mapę drogową dla startupów zwiększającą szanse na sukces.
Język angielski
Poziom B2-C1
Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?
Mamy dla Ciebie idealne połączenie!
Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.
CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ
CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi Sense and Sensibility przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki.
Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego.
SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Sense and Sensibility dostępne na poltext.pl/pobierz
Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę.
ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia
na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.
POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY
Dwie córki pani Dashwood - panny na wydaniu - choć różne pod względem charakterów, tak samo mocno poszukują szczęścia i miłości.
Uczuciowa, impulsywna Marianna marzy o mężczyźnie szarmanckim, wrażliwym, lubiącym te same lektury co ona.
Łagodna i rozważna Eleonora odda swoje serce jedynie człowiekowi spokojnemu i odpowiedzialnemu.
Niestety w świecie, w którym - zamiast prawdziwych uczuć - rządzi pozycja społeczna i pieniądz, te pełne uroku, ufne kobiety mogą się boleśnie rozczarować.
***
Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników.
Grzegorz Komerski – absolwent filozofii na UW, tłumacz, który lubi współtworzyć podręczniki do nauki angielskiego. Najczęściej przekłada dobrą fantastykę i literaturę młodzieżową. W wolnych chwilach grywa w szachy, czyta i zastanawia się nad pochodzeniem słów. Bo język to ogromnie fascynująca sprawa.
Książka jest wynikiem wieloletnich badań przeprowadzonych na łącznej próbie 2000 osób. Ich celem było zgłębienie pojęcia kompetencji ważnych w zarządzaniu, a efektem jest opracowanie i przetestowanie dwóch niezależnych modeli kompetencyjnych: lidera (przywódcy) i menedżera w organizacji. Na ile skuteczny i w jakich sytuacjach jest menedżer bez przywództwa, kiedy najlepiej sprawdzają się jego umiejętności operacyjne i zdolność do rozwiązywania bieżących problemów oraz skutecznej realizacji codziennych zadań? Z drugiej strony, dlaczego i po co potrzebni są w organizacjach przywódcy, myślący w kategoriach wizji, wartości i mobilizowania do osiągania nadzwyczajnych wyników? Niewątpliwie w organizacjach mamy do czynienia z łączeniem obu tych ról – dbającego o operacje menedżera oraz kształtującego przyszłość przywódcy, w proporcjach uzależnionych od kontekstu. I właśnie te kluczowe role są poddane w książce dokładnej analizie.
***
Autorka dokonuje przeglądu badań prowadzonych w poszczególnych nurtach związanych z przywództwem, docierając także do polemik i krytyki tychże badań, co jest bardzo cenne. Warsztat metodologiczny badań zaprezentowanych w książce dowodzi wysokich kompetencji i doświadczenia autorki. Zaproponowane mierniki i skale pomiarowe mogą wejść do kanonu badań w zakresie przywództwa oraz postaw i zachowań menedżerów. Publikacja wnosi istotny wkład w wiedzę na temat przywództwa, poparty solidnym przeglądem literatury i badaniami empirycznymi.
z recenzji dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, prof. UMK
Monografia jest dziełem bardzo interesującym i ambitnym ze względu na: oryginalne, interdyscyplinarne ujęcie; wykorzystanie ogromnej literatury przedmiotu (zarządzanie, ekonomia, psychologia, socjologia, filozofia); bogactwo i różnorodność badań empirycznych autorki w zakresie przywództwa; wreszcie ze względu na nasilające się zmiany w otoczeniu biznesu (o charakterze technologicznym, rynkowym, społecznym, kulturowym oraz politycznym), a w ślad za tym rodzące się nowe oczekiwania i wyzwania wobec przywódcy (lidera biznesu).
z recenzji prof. dra hab. Bogdana Nogalskiego
***
Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi.
Po kryzysie lat 2007–2009 globalny system bankowy przeszedł istotną ewolucję. Wdrożone zostały restrykcyjne regulacje i zmiany nadzorcze, w wyniku których znacznie poprawił się poziom bezpieczeństwa banków. Jednak nie jest to warunek wystarczający dla dalszego niezakłóconego rozwoju – banki muszą być konkurencyjne, rentowne i cieszyć się zaufaniem klientów oraz innych interesariuszy. Oprócz zagrożeń związanych z kryzysem pojawiają się kolejne wyzwania, zwłaszcza te związane z nowymi technologiami i konkurencją ze strony firm sektora FinTech. Celem monografii jest analiza, jakie szanse i zagrożenia dominują w polskim sektorze bankowym, zarówno w odniesieniu do bankowości komercyjnej, jak i spółdzielczej, z uwzględnieniem występujących i przewidywanych tendencji oraz czynników ryzyka.
***
Książka jest kompleksowym, wartościowym i twórczym opracowaniem, które charakteryzuje się aktualnością poruszanych zagadnień, wszechstronnością zaprezentowanych zjawisk i aplikacyjnym charakterem większości omawianych kwestii.
z recenzji prof. Agnieszki Alińskiej
W publikacji podjęto jeden z najważniejszych tematów współczesnych finansów, jakim jest funkcjonowanie bankowości w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym, regulacyjnym, społecznym, a przede wszystkim technologicznym. W środowisku zarówno praktyków, jak i teoretyków istnieje ogromne zapotrzebowanie na naukowe opracowania dotyczące wyzwań, przed jakimi stają uczestnicy rynku finansowego.
z recenzji prof. Leszka Dziawgo
Pierwszy na polskim rynku wydawniczym podręcznik akademicki nt. zarządzania firmami rodzinnymi, napisany pod redakcją naukową dwojga wyśmienitych znawców tej tematyki. Książka składa się z 10 rozdziałów omawiających m.in. pojęcie i istotę firm rodzinnych, ich dynamikę rozwoju, kulturę organizacyjną, problemy związane z sukcesją, system nadzoru, strategie biznesu i rodziny, finansowanie firm rodzinnych oraz zarządzanie i nepotyzm. Każdy rozdział zawiera część teoretyczną oraz praktyczną w postaci studiów przypadku, komentarze/wypowiedzi przedsiębiorców rodzinnych i pytania sprawdzające wiedzę studenta.
Podręcznik stanowi nieocenioną pomoc dla wykładowców i studentów, ale skorzystać mogą z niego także właściciele i pracownicy firm rodzinnych.
***
Prof. Krzysztof Safin – pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, ekspert w zakresie przedsiębiorczości oraz działalności firm sektora MSP ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości rodzinnej. Pionier badań nad przedsiębiorczością rodzinną w Polsce. Autor i współautor kilku książek, m.in. „Przedsiębiorstwa rodzinne – istota i zachowania strategiczne” oraz „Zarządzanie małą firmą”. Kierownik projektu badawczego „Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych” oraz wielu projektów szkoleniowych i doradczych dla firm rodzinnych. Doradca dolnośląskich przedsiębiorstw rodzinnych. Przewodniczący Komitetu Przedsiębiorstw Rodzinnych Krajowej Izby Gospodarczej. Inicjator i dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego WSB oraz pomysłodawca Kongresu Firm Rodzinnych we Wrocławiu. Twórca programu Akademia Biznesu Rodzinnego. Współpracuje z instytutami badawczymi kilku uczelni europejskich, m.in. Instytutem Przedsiębiorstw Rodzinnych w Witten (Niemcy), FH w Schmalkalden i Centrum Biznesu Rodzinnego Uni w St. Gallen (Szwajcaria).
Prof. Izabela Koładkiewicz – pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik Katedry Przedsiębiorczości. Ekspert w dziedzinie ładu korporacyjnego, autorka książki „Rady nadzorcze – dobre praktyki ładu korporacyjnego” (Poltext 2013) oraz książki „System nadzoru w firmie rodzinnej” (Poltext 2015); współredaktor naukowy i współautor pierwszego w Polsce podręcznika pt. „Ład korporacyjny” (Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011). Autorka ponad 90 publikacji naukowych, w tym publikacji dotyczących systemu nadzoru w firmach rodzinnych. Odbywała staże zagraniczne w International Business School w Jönköping, Oxford Brookes University Business School oraz School of Business, Economics and Law, University of Gothenburg.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?