Język angielski
Poziom B2-C1
Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?
Mamy dla Ciebie idealne połączenie!
Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.
CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ
CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki.
Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego.
SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde dostępne na poltext.pl/pobierz
Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę.
ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia
na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.
POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY
Doktor Henry Jekyll - szanowany neurolog pragnący odkryć zależność między wewnętrznym złem i dobrem a leczeniem chorób. Dzięki substancji z rzadkiego amazońskiego kwiatu, udaje mu się oddzielić własne sprzeczne osobowości. Miastem wstrząsają brutalne morderstwa, a nazywające siebie Edwardem Hydem zło tkwiące w doktorze staje się niemal odrębną postacią i zyskuje coraz większą siłę. Trudno uwierzyć, że Jekyll i Hyde to dwie osoby żyjące w jednym ciele.
***
Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników.
Marcin Jażyński – Doktor filozofii UW. Dysertacja doktorska pt. "Funkcjonalna architektura umysłu a mózg, ciało i środowisko" pod kierunkiem prof. Jacka Hołówki, 2008. Zajmuje się kogniywistyką, reżyseruje filmy animowane. Współpracuje z Collegium Civitas oraz Gimnazjum społecznym w Milanówku. Uczy filozofii, logiki i filmu animowanego.
Grzegorz Komerski – absolwent filozofii i, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog komerski.pl, poświęcony historii języków i etymologii.
Kryzys finansowy z lat 2007–2009 w wielu krajach miał dramatyczny przebieg i szczególnie ostro odbił się na bankach realizujących strategię globalną. Okazało się, że działalność międzynarodowa banków jest trudna do monitorowania i zarządzania. Stąd w okresie pokryzysowym nastąpił pewien odwrót od strategii globalnej na rynku bankowym. W bankowości europejskiej działania i plany strategiczne banków w dużej mierze zostały zastąpione przez udoskonalanie modeli biznesowych w kierunku wzrostu stabilności, rentowności i spełnienia wymogów regulacyjnych.
Celem książki jest analiza, jak ten proces przystosowania się banków do nowego otoczenia wpłynął na ich strategie, modele biznesowe i pozycję konkurencyjną, zwłaszcza w przypadku dużych banków o globalnej skali działalności. Otwartym pozostaje pytanie, czy zachodzące w okresie pokryzysowym zmiany są wystarczające, aby sprostać nowym wyzwaniom technologicznym i konkurencyjnym na rynku bankowym, szczególnie konkurencji ze strony firm technologicznych spoza sektora bankowego.
***
Dr hab. Ewa Miklaszewska, prof. UEK – kierownik Katedry Bankowości na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wykładowca przedmiotów bankowych w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Posiada bogate doświadczenie zawodowe związane z rynkiem bankowym, zdobyte zarówno podczas pracy w polskich instytucjach regulacyjnych, jak i podczas staży zagranicznych, głównie w USA (Massachusetts Institute of Technology, Harvard Business School, Stern School of Business NYU) i w Wielkiej Brytanii. Autorka wielu publikacji z zakresu regulacji bankowych, zmian strategicznych i zagadnień etycznych na rynku bankowym. Członek komitetu zarządzającego European Association of University Teachers of Banking and Finance.
Zarządzanie
Szukasz opracowania, które w całościowy a zarazem przystępny sposób przybliżyłoby Co zawiłości teorii i praktyki organizacji?
Podręcznik przedstawia współczesną wiedzę z zakresu teorii organizacji stanowiącą swoisty kanon zawierający kluczowe podejścia, ujęcia, koncepcje i teorie.
Znajomość zawartych w nim treści jest niezbędna dla poznania i zrozumienia zmieniającego się świata organizacji, warunkuje późniejszy sukces w „borykaniu się” z problemami różnych instytucji i organizacji: gospodarczych, usług społecznych, władzy publicznej.
Podręcznik opiera się na trzech podstawowych założeniach:
1. Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria!
Rozwój teorii organizacji to doskonały przykład naukowego postępu w odpowiedzi na problemy praktyki. W widoczny sposób zwiększają się wyniki praktyki korzystającej z „naukowych metod” zarządzania i organizacji pracy.
2. Konieczność spojrzenia na organizację z różnych perspektyw
Zastosowanie metafor, zamiast posługiwanie się nazwami nurtów naukowych dzięki czemu teoria staję bardziej namacalna i przystępna dla czytelników nieakademickich.
Każdy rozdział zawiera w sobie jednak rzetelny przegląd definicji, nurtów, teorii, modeli oraz narzędzi.
3. Krytyczna refleksja
Zakończenie każdego rozdziału kwestiami dyskusyjnymi, krytyką i ograniczeniami danej perspektywy. Dla praktyków jest to sygnał ostrzegawczy, przypomnienie o niedoskonałości posiadanej i stosowanej przez nich wiedzy. Dla studentów zamierzających poświęcić się nauce jest to przegląd wyzwań, z którymi przyjdzie im się zmierzyć i może to być punkt wyjścia do ich własnych badań.
Cywilizacja techniczna jest technicznym sukcesem ludzkości, którego cena jest wysoka, a przyszłość niepewna – stwierdza redaktor naukowy publikacji, prof. Lech W. Zacher. Usieciowienie społeczeństw, postępująca digitalizacja, nowe i trudne do wyobrażenia możliwości nanotechnologii, biotechnologii, robotyki czy sztucznej inteligencji zmuszają do stawiania pytań o zmiany społeczno-kulturowe spowodowane rozwojem nauki i techniki. Jedno z ważnych pytań dotyczy tego, jak w dzisiejszym społeczeństwie wiedzy zmieniają się – pod wpływem nauki i techniki – relacje siły między państwami, organizacjami, grupami oraz innymi podmiotami.
Kto rządzi, kto dominuje, kto wygrywa, a kto przegrywa? Jakimi sposobami, z jakim skutkiem i w jakich okolicznościach zmieniają się relacje siły w stosunkach między ludźmi i organizacjami? Jaką rolę odgrywają w tym procesie rządy, partie polityczne, grupy interesu, wielkie firmy, związki zawodowe, wojsko, kościoły, organizacje pozarządowe, mafie czy grupy hakerskie? Jak do zmiany relacji sił są wykorzystywane polityka, strategie biznesu, korupcja, przemoc, konflikty zbrojne, manipulacje prawne, zmowy i spiski, przemoc symboliczna, media oraz propaganda?
Publikacja jest efektem sieciowej współpracy kilkudziesięciu uczonych i wpisuje się w długofalowy program badawczy Centrum Badań Ewaluacyjnych i Prognostycznych Akademii Leona Koźmińskiego.
W ostatnich latach gospodarka światowa pozostaje pod wpływem globalnego kryzysu finansowego, który zapoczątkowany został nieprawidłowościami w działalności banków. Wywołał on konieczność uporządkowania wielu aspektów działalności bankowej, co wpłynęło na powstanie nowych regulacji i rozwiązań instytucjonalnych w zakresie nadzorowania banków.
W czterech częściach omówiono kolejno:
• System bankowy, jego relacje z otoczeniem, elementy warunkujące funkcjonowanie banków, w tym polityka pieniężna banku centralnego i sieć bezpieczeństwa finansowego.
• Operacje finansujące działalność banków, operacje finansujące i prefinansujące klientów oraz pozostałe operacje świadczone przez banki.
• Zarządzanie bankiem – cele, strategie, polityka, kapitały własne, analiza i ocena kondycji banku, marketing bankowy.
• Zarządzanie ryzykiem (płynności, kredytowym, kraju, stopy procentowej, walutowym i operacyjnym) - metody jego pomiaru i ograniczania oraz transakcje instrumentami pochodnymi
W tym nowym wydaniu od lat powszechnie wykorzystywanego podręcznika wprowadzono aktualne tematy, a pozostałe ujęto w sposób odpowiadający dzisiejszym realiom. Uwzględniono zjawiska i tendencje występujące w skali europejskiej i światowej, omówiono nowoczesne technologie i procedury zastępujące tradycyjne operacje bankowe, wskazano nowe rodzaje transakcji bankowych i nowe rodzaje ryzyka, które pojawiły się w działalności banków w ostatnich latach.
Podręcznik jest zgodny z programami wykładu bankowości na studiach licencjackich. Szeroki przegląd problematyki związanej z bankowością jako nauką o przedsiębiorstwie bankowym i jego otoczeniu sprawia, że będzie przydatny także dla studentów na poziomie magisterskim oraz praktyków bankowych.
Laur Innowacyjności, Gazele Biznesu, Przedsiębiorstwo Fair Play, Złoty Produkt, Perły Polskiej Gospodarki to tylko przykładowe nagrody przyznawane polskim firmom każdego roku. Do tego dochodzą nagrody w innych kategoriach, takie jak Fryderyki czy Perła Medycyny.Czy przyznawanie tak wielu nagród ma jeszcze jakiś sens, czy naprawdę budują one prestiż i wizerunek laureatów?Jak pisze autor Nagród biznesowych: Współczesne nagrody to temat doniosły i mało poważny zarazem. Jak bowiem można poważnie traktować zjawisko, które urosło do wręcz karykaturalnych rozmiarów?.A jedocześnie ludzie i firmy chcą być zauważani i doceniani zarówno przez swoje środowisko zawodowe, jak i przez konsumentów ich produktów czy usług. Na to pole minowe wchodzi z ostrym piórem autor, z wykształcenia i zamiłowania etnograf, co daje mu unikatową perspektywę na to, co naprawdę i co na niby dzieje się w pełnym emocji świecie tytułowych nagród biznesowych.Książka stanowi rzadkie połączenie ciekawej opowieści o biznesie z dużą dawką wiedzy i danych.Przeczytaj ją, zanim ogłosisz kolejny konkurs lub zgodzisz się zostać laureatem!
Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy.
Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości − od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne.
Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów.
Marek Panfil, Andrzej Szablewski
Prof. Lech W. Zacher z Akademii Leona Koźmińskiego jest najbardziej chyba znanym polskim uczonym od lat propagującym zagadnienia i problemy określane po angielsku jako STS, czyli Science, Technology, and Society. Podczas gdy w USA każdy większy uniwersytet oferuje tzw. STS studies, w Polsce jest to dziedzina nauki wciąż mało znana. Tym cenniejsza jest każda publikacja w języku polskim poświęcona krytycznej refleksji nad nauką i techniką oraz społecznym i gospodarczym skutkom ich rozwoju.
Autorzy tej książki poszukują odpowiedzi na pytania o źródła i przyczyny „mocy sprawczej” wpływającej na zachowania ludzi oraz organizacji politycznych, biznesowych i społecznych. W jakim stopniu czynnikiem sprawczym może być technika? Jaka „moc sprawcza” powoduje, że społeczeństwa i państwa zdobywają się na wielkie wysiłki modernizacyjne? Skąd biorą się wśród nas liderzy? Jaką rolę odgrywają w świecie i w Polsce think tanki?
Ta ciekawa książka zainteresuje czytelników chcących lepiej zrozumieć wpływ nauki i techniki na współczesną cywilizację.
Czarnoksiężnik z krainy Oz z angielskim / Piotruś Pan z angielskimAngielski, Klasyka po angielskuPiotruś Pan to doskonale napisana, klasyczna historia, która od stu lat zachwyca i inspiruje czytelników na całym świecie. Dorośli odkrywają na nowo świat baśni, a dzieci przeżywają niezwykłe przygody wraz z Piotrusiem, Wendy i Cynowym Dzwoneczkiem.Co się stanie, kiedy spotkają Zapodzianych Chłopców?W jaki sposób Piotruś uratuje Tygrysią Lilię, córkę wodza Czerwonoskórych?Czy uda mu się pokonać Kapitana Haka, najgroźniejszego z piratów?Czarnoksiężnik z Krainy Oz to niezapomniana przygoda dwunastoletniej Dorotki, która za sprawą potężnego tornada trafia do magicznej Krainy Oz. Dorotka spotyka tam przyjaciół: Stracha na Wróble, Tchórzliwego Lwa oraz Blaszanego Drwala, którzy pomagają jej dotrzeć do władcy potężnego czarnoksiężnika.Dorotka wierzy że tylko z jego pomocą będzie mogła wrócić do domu.Wybierz się z Piotrusiem do Nibylandii, a z Dorotką do Krainy Oz i doskonal swój angielski na oryginalnym tekście klasycznej powieści!
Temat publikacji dr Magdaleny Krzyżanowskiej wpisuje się w ważny, aktualny i interesujący poznawczo obszar badawczy w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, a w szczególności biznesu i marketingu. Pole badawcze jest zachęcające z uwagi na – jak słusznie wskazuje Autorka – dostrzeganą w literaturze asymetrię zainteresowania badaczy głównymi grupami interesariuszy rynkowo zorientowanego przedsiębiorstwa: nabywcami i konkurentami, z wyraźną przewagą tych pierwszych. Badanie konkurencyjnych uwarunkowań sprawności marketingu nabiera tym większego znaczenia, że wraz z postępującą globalizacją, rozwojem powiązań kooperacyjnych i struktur sieciowych relacje między uczestnikami rynku ulegają istotnemu wzbogaceniu, potęgując złożoność problemów decyzyjnych w obszarze strategii konkurencji jako składowej strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
prof. dr hab. Roman Niestrój, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Nowatorski charakter tej publikacji wyrażony jest przez kilka jej walorów. Pierwszym jest sam wybór tematu nawiązujący do nurtu badań teorii marketingu w kontekście jego sprawności, a także odmienne, od spotykanych w literaturze, pojmowanie wpływu czynnika konkurencyjności na zachowania podmiotów rynku w danym obszarze. Drugim walorem innowacyjności jest tu interdyscyplinarne podejście do tego tematu, w tym nawiązanie do licznych nurtów badawczych, co z pewnością stanowiło trudne wyzwanie. Trzeci walor stanowi sformułowanie ujęcia modelowego, które daje odniesienie dla dalszych poszukiwań naukowych dla kolejnych badaczy, tworząc podstawy dla naukowej penetracji.
prof. dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Magdalena Krzyżanowska jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej oraz University of Cambridge, Judge Institute of Management Studies. Była stypendystką Joseph Conrad Scholarship oraz MSZ Hiszpanii. Ukończyła International Faculty Development Program w IESE Business School w Barcelonie. Doktorat obroniła w dziedzinie nauk o zarządzaniu w Szkole Głównej Handlowej w 2003 r. W latach 1995–2012 była pracownikiem naukowym w Katedrze Rynku i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej. Od 1997 r. jest związana z Akademią Leona Koźmińskiego, obecnie zatrudniona na stanowisku adiunkta w Katedrze Marketingu. Jest autorką monografii Marketing usług organizacji niekomercyjnych i współautorką m.in. podręczników: Marketing. Koncepcja skutecznych działań (Nagroda Główna w kategorii podręczniki X Konkursu na Prace Naukowe, KNOiZ, PAN 2012 r.), Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, pod red. L. Garbarskiego oraz monografii Strategie marketingowe, pod. red. W. Wrzoska, Efektywność marketingu, pod red. W. Wrzoska, Koszty i efekty działań marketingowych, pod red. L. Garbarskiego, a także autorką wielu innych publikacji naukowych w zagranicznych i krajowych czasopismach naukowych. Ma wieloletnie doświadczenie we współpracy szkoleniowej i doradczej z biznesem.
Ta powieść angielskiej pisarki i poetki okresu romantyzmu jest uważana przez niektórych za pierwszą książkę z gatunku SF. Mary Shelley napisała ją zainspirowana odkryciami naukowymi swojej epoki. Wymowa powieści obraca się wokół dylematu moralnego równania się człowieka z Bogiem-stwórcą. Powieść doczekała się wielu przeróbek i adaptacji filmowych. 25 listopada wchodzi do polskich kin najnowsza hollywoodzka ekranizacja Frankensteina. To wydanie w serii 'z angielskim' zawiera bogaty materiał pomocny w nauce angielskiego: słownik, objaśnienia trudniejszych wyrazów, testy sprawdzające rozumienie tekstu, wyrazy kłopotliwe (tzw. false friends), wyrażenia idiomatyczne oraz zagadnienia gramatyczne. Książka zawiera także bogate komentarze związane z kulturą i historią. Wersja audio tekstu oryginalnego całej książki w języku angielskim jest dostępna nieodpłatnie w serwisie internetowym librivox.org. Marta Fihel - anglistka i nauczycielka języka angielskiego, była redaktor naczelna popularnego serwisu internetowego Dr hab. Dariusz Jemielniak - profesor Akademii Leona Koźmińskiego i kierownik centrum badawczego CROW (Center for Research on Organizations and Workplaces). Odbywał jedno- i dwusemestralne staże badawcze na Cornell University (2004–2005), Harvard University (2007, 2011–2012) oraz University of California Berkeley (2008). Był beneficjentem m.in. stypendiów Collegium Invisibile, Fundacji Fulbrighta, Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, tygodnika 'Polityka', programu dla wybitnych młodych naukowców Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Członek Akademii Młodych Uczonych Polskiej Akademii Nauk. Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz języka angielskiego, zajmuje się historią języków i perypetiami słów, zwanymi przez naukowców etymologią, o czym można się przekonać odwiedzając jego blog. Maciej Polak - z wykształcenia filozof, z zamiłowania historyk obyczajowości i kultury w czasach nowożytnych, prowadzi blog poświęcony historii.
„ALFAbet motywacji. Powiedz TAK swoim możliwościom budząc uśpione talenty” Artura Wikiery to optymistyczny, inspirujący przekaz adresowany do osób pragnących osiągnąć więcej poprzez swój rozwój osobisty.
Książka niepowtarzalna i wyjątkowa, ponieważ przekazuje unikalne i praktyczne doświadczenia autora, okraszone wieloma sukcesami, nabyte w trakcie tysięcy godzin w terenie, na sali szkoleniowej, podczas wystąpień motywacyjnych oraz sesji coachingowych.
Rzetelne opracowanie problematyki modus operandi sprawców zabójstw wymaga znajomości nie tylko teorii, ale i praktyki prowadzenia pracy wykrywczej, a także ? co szczególnie ważne ? zachowania odpowiedniego dystansu do zagadnienia, tj. posiadania odpowiedniego doświadczenia życiowego. Nie ulega wątpliwości, że Autorka wybierając sobie tak ambitny temat podołała zadaniu, właśnie ze względu na to, iż odznacza się głęboką wiedzą i znajomością praktyki.Książka została napisana na podstawie pogłębionej analizy źródeł zarówno polskich, jak i zagranicznych, a także z uwzględnieniem stanowisk krajowego orzecznictwa. Ma niewątpliwie charakter interdyscyplinarny, zawiera rozważania z zakresu prawa karnego materialnego, procesowego, kryminologii, a nade wszystko kryminalistyki. Stanowi więc bardzo wartościowe studium naukowe, poparte rzetelnymi badaniami empirycznymi ilustrującymi praktyczną stronę zjawisk omawianych w literaturze. Nie ulega wątpliwości, że praca będzie stanowić cenne uzupełnienie dotychczasowego dorobku polskiej kryminalistyki.Z recenzji dr. hab. Piotra Girdwoynia, prof. UW
ANALIZA FINANSOWA ● SZTUCZNA INTELIGENCJA Przestępczość gospodarcza stanowi istotny problem zarówno dla gospodarki polskiej, jak i światowej. W 2018 roku straty dla budżetu i sektora prywatnego w Polsce związane z przestępczością gospodarczą wyniosły ok. 5 miliardów złotych. Dlatego bardzo ważną potrzebą jest stworzenie metody, która – na podstawie sprawozdania finansowego – pozwoli ustalić, czy przedsiębiorstwo jest zagrożenie oszustwem finansowym. Monografia stanowi próbę odpowiedzi na te oczekiwania. Jej celem jest przedstawienie algorytmów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji stosowanych do identyfikacji zmanipulowanych sprawozdań finansowych, a także stworzenie modelu ostrzegającego przed takimi działaniami. W części opisowej omówiono największe skandale finansowe minionego stulecia oraz wyniki wcześniejszych badań, czyli istniejące modele wykrywania oszustw oraz machinacji w wyniku finansowym. W części empirycznej autorka przedstawiła wyniki badań własnych oraz własne modele przygotowane dla rynku amerykańskiego i polskiego, które można zastosować do wykrywania zagrożenia oszustwami. Książka zwraca też uwagę na to, jakie elementy sprawozdania finansowego wskazują na potencjalne manipulacje finansowe i zagrożenie oszustwem. Opisane w monografii narzędzia mogą być stosowane w praktyce gospodarczej do identyfikowania nieuczciwych podmiotów. Modele wykrywania oszustw stanowią istotne uzupełnienie analizy finansowej, podobnie jak modele prognozowania upadłości, i są użytecznym narzędziem ostrze-gania dla przedsiębiorców, inwestorów, księgowych, biegłych rewidentów oraz organów nadzoru finansowego.
Sprawozdania finansowe odgrywają ważną rolę w komunikacji jednostki gospodarczej z otoczeniem, są podstawowym źródłem informacji o jej sytuacji majątkowej i finansowej oraz wynikach prowadzonej działalności gospodarczej. Proces sporządzania sprawozdań finansowych podlega prawnie regulowanym zasadom rachunkowości. Oprócz krajowych regulacji prawa bilansowego wprowadzono jednolite zasady w postaci Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF), których rozwiązania stały się obligatoryjne dla spółek sporządzających skonsolidowane sprawozdania finansowe, notowanych na rynku giełdowym. Pozostałe jednostki gospodarcze nie są zobowiązane do stosowania MSSF. W związku z czym pojawiają się pytania: czy organizacje są zainteresowane sporządzaniem sprawozdań finansowych według MSSF, jakie czynniki mikroekonomiczne mają wpływ na decyzję o dobrowolnym stosowaniu tych rozwiązań. Monografia stanowi próbę odpowiedzi na te pytania. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej przedstawiono wpływ teorii finansów przedsiębiorstw na sprawozdawczość finansową w kontekście międzynarodowym, omówiono proces harmonizacji i standaryzacji sprawozdawczości finansowej, zaprezentowano genezę i rozwój MSSF na świecie. Przedstawiono czynniki o charakterze makro- i mikroekonomicznym wpływające na dobrowolne stosowanie MSSF. Część empiryczna zawiera opis metody badawczej, definicję czynników mikroekonomicznych oraz analizę wyników badań, które zostały przeprowadzone w latach 2014–2019 na spółkach sporządzających jednostkowe sprawozdania finansowe, notowanych na GPW w Warszawie. Zaprezentowane w książce wyniki badań są użyteczne dla jednostek gospodarczych oraz dla instytucji rządowych i organów regulacyjnych śledzących wpływ sprawozdawczości finansowej na gospodarkę. Tematyka poruszona w książce zainteresuje również praktyków rachunkowości, w tym księgowych i audytorów, którzy mają największy wpływ na jakość rachunkowości w podmiotach gospodarczych.
FINANSE Pandemia COVID-19 wywiera wpływ na każdą sferę życia gospodarczego. Rachunkowość cały czas ewoluuje, dostosowując się do zmian otoczenia, nowych regulacji prawnych i potrzeb użytkowników informacji. W tym okresie zmieniły się zarówno przepisy prawne, jak i formy komunikacji. Pojawiły są nowe potrzeby związane z zabezpieczeniem gromadzonych informacji, szkoleniem z wdrażanych zmian w regulacjach prawnych, korzystaniem z nowych rozwiązań technologicznych oraz form kontaktowania się z klientami i współpracownikami. Procesy te następują w dość krótkim okresie, a sprawność w dostosowaniu się do nich determinuje dalsze funkcjonowanie firm na rynku. Monografia przybliża najważniejsze zagadnienia i problemy, z którymi w dobie pandemii COVID-19 przyszło się zmierzyć księgowym, biegłym rewidentom oraz doradcom podatkowym. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorów jest ocena wpływu pandemii na organizację systemu rachunkowości w polskich firmach. Autorzy przedstawili najważniejsze zmiany, do których musieli się dostosować księgowi, i naświetlili problemy etyczne, jakie przyniosła ze sobą pandemia. Omówili problemy zachowania wiarygodności i poufności przekazywanych informacji oraz zabezpieczenia ich przed osobami nieupoważnionymi. Poruszyli także temat konieczności połączenia postaw etycznych z dbałością o dobre imię profesji związanych z rachunkowością. Dużo miejsca poświęcono roli rachunkowości w zaspokajaniu potrzeb interesariuszy oraz tematyce outsourcingu usług księgowych. Zaprezentowano także wpływ pandemii i uregulowań prawnych na proces badania sprawozdania finansowego. Ze względu na obszerność tematu odniesiono się tylko do wybranych zagadnień. Dokonano również przeglądu przepisów podatkowo-księgowych związanych z pandemią COVID-19.
Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.
Czy etyczny biznes się opłaca? Autor książki, prof. W. Gasparski, drąży ten temat i poszukuje odpowiedzi od wielu lat – i nie ma wątpliwości, że tak właśnie jest. Najnowsza historia biznesu pełna jest nazw firm, które poszły na dno (często w spektakularny sposób), ponieważ zarządzający nimi postępowali nieetycznie. Do swoich przemyśleń i refleksji autor wybrał przyjazną dla czytelników formę krótkich esejów, które można czytać w dowolnej kolejności. Ich lektura odpowiada na wiele praktycznych pytań, a jednocześnie zaskakuje głębią refleksji. Choć może nie powinna: w końcu „biznes robią” ludzie z ludźmi, a refleksja etyczna od zawsze towarzyszy praktycznej działalności człowieka. Prof. dr hab. inż. Wojciech W. Gasparski – absolwent Politechniki Śląskiej (1959), studia doktoranckie w PAN (1969), habilitował się w Politechnice Warszawskiej (1978), profesor nauk humanistycznych (1985). Założyciel i honorowy dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie pełnił funkcję prorektora ds. badań naukowych. Emerytowany profesor PAN, gdzie kierował Zakładem Prakseologii oraz przewodniczył radzie naukowej Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Autor i redaktor licznych prac z zakresu prakseologii, etyki biznesu, metodologii dyscyplin praktycznych. Członek rzeczywisty Warszawskiego Towarzystwa Naukowego, członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego i członek honorowy Polskiego Towarzystwa Etyki Biznesu (EBEN Polska), honorowy członek Komitetu Naukoznawstwa PAN, honorowy prezes Towarzystwa Naukowego Prakseologii oraz członek honorowy Collegium Invisibile, którego był inicjatorem. Odznaczony Krzyżami Kawalerskim, Oficerskim i Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Medalem Tadeusza Kotarbińskiego PAN, Medalem im. prof. Stanisława Ochęduszki Politechniki Śląskiej, nagrodzony CEEMAN Champions 2014 Award in Responsible Management Education. Otrzymał Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za redagowanie serii wydawniczej Praxiology: The International Annual of Practical Philosophy and Methodology złożonej z 25 tomów opublikowanych w USA nakładem wydawnictwa Routledge. W 2021 r. opublikował tomik wierszy Przylądek dobrej nadziei: rymy i bezrymy.
Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się kreatywności i innowacyjności. A nawet więcej: bez tego nie osiąga się dzisiaj sukcesów w biznesie. Pojawia się jednak pytanie, jak kreatywność uwolnić i rozwinąć. Książka powstała dzięki rozmowom z 26 wybitnymi przedstawicielami sztuki i nauki. Jej lektura pomoże uwolnić kreatywność w pracy zawodowej i życiu osobistym. Potencjał kreatywności drzemie bowiem w każdym z nas, a dzięki poznaniu tajemnic warsztatu artystów i twórców, inspiracji ich sugestiami, wsłuchaniu się w ich zalecenia i przestrogi możliwe będzie przełamanie bariery obaw, wahań i niepewności. Zawsze warto wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia ci, którzy osiągnęli sukces tworząc wspaniałe filmy, sztuki teatralne, obrazy, rzeźby, grafiki, fotografie czy utwory muzyczne doceniane przez szerokie grono odbiorców. W działaniach artystów i twórców można odnaleźć powtarzalne mechanizmy i sposoby postępowania, które pozwalają lepiej zrozumieć fenomen kreatywności i mogą stanowić inspiracje dla osób związanych z biznesem. Lechosław Garbarski – profesor, kierownik Katedry Marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie marketingu, strategii marketingowych i postępowania nabywców na rynku. Jest autorem ponad 300 prac, z których większość została opublikowana w książkach, monografiach, czasopismach oraz materiałach konferencyjnych w Polsce i za granicą. Członek założyciel Stowarzyszenia Stypendystów Fulbrighta w Polsce. Konsultant wielu firm. Dyrektor Kozminski Advanced Management Program.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?