Do niedawna ekonomia zajmowała się konsumpcją głównie jako efektem procesu produkcji, służącym zaspokajaniu potrzeb człowieka. Takie traktowanie konsumpcji zmienia się: obecnie coraz częściej postrzega się konsumpcję jako źródło powstawania i rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. Ta zmiana zaczęła się w drugiej połowie XX wieku, kiedy to ważnymi czynnikami rozwoju gospodarczego stały się wiedza i innowacje, w tym innowacje technologiczne i komunikacyjne. Książka ukazuje genezę i czynniki nowych relacji konsumpcja - inwestycje oraz wyjaśnia istotę tych procesów i ich skutki.
Książka Miejsce i rola ludzi młodych w regionie w sposób kompleksowy przedstawia diagnozę sytuacji bytowej, społecznej i zawodowej ludzi młodych żyjących w różnych regionach Polski. Diagnoza ta jest wynikiem przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz wtórnych danych źródłowych. Szczególnie istotne jest przedstawienie zarówno potencjału ludzi młodych, jak i ich oczekiwań, szans i ograniczeń w kształtowaniu rzeczywistości społeczno-ekonomicznej regionów, w których mieszkają. Autorzy przedstawiają również analizę związków zachowań ludzi młodych z sytuacją społeczno-ekonomiczną regionów oraz ocenę czynników sprzyjających i ograniczających aktywizowanie się młodych mieszkańców w procesie rozwoju regionów i kształtowania społeczeństwa wiedzy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?