KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Wycena spółek w warunkach kryzysu

Wycena spółek w warunkach kryzysu

Przypadek pandemii

  • ISBN: 978-83-8175-320-3
  • EAN: 9788381753203
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami
  • Wydawca: Poltext
  • Format: 235x165mm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 556
  • Rok wydania: 2021
  • Wysyłamy w ciągu: 48h
  • Brak ocen
  • 79,67
     zł
    Cena detaliczna:  99,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 79,67
x
x
Pandemia Covid-19 stanowi tylko szczególny przypadek kryzysu w wielu jego wymiarach: medycznym, społecznym, finansowym, gospodarczym i politycznym. Ponieważ kryzysy będą nam towarzyszyć także w przyszłości, a „czarny łabędź” nieraz jeszcze zaskoczy nas swoim nieoczekiwanym pojawieniem się, wycena przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu zawsze będzie stanowić wyzwanie. Książka jest próbą zmierzenia się z tym wyzwaniem. Inspiracją książki był coroczny raport PwC dotyczący 100 globalnych spółek o największej kapitalizacji rynkowej. Uczestnicy I edycji studiów podyplomowych Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Koźmińskiego w swoich pracach końcowych przygotowywali analizę fundamentalną wybranych spółek z publikacji PwC. W marcu 2020 r. ogłoszono na świecie pandemię i wprowadzono ograniczenia w handlu międzynarodowym i obrocie krajowym. Ta nieoczekiwana sytuacja wpłynęła negatywnie lub pozytywnie na przedsiębiorstwa analizowane przez autorów książki. Każdy musiał odpowiedzieć sobie na pytanie: W jakim stopniu pandemia 2020 r. wpłynęła na wyniki analizowanej spółki? Jak to uwzględnić w prognozie finansowej? Z listy TOP-100 spółek o największej wartości rynkowej na świecie w książce znalazły się: • Alibaba, Amazon.com (e-commerce), • AstraZeneca (branża farmaceutyczna), • AT&T, Verizon Communications (telekomunikacja), • Coca-Cola (napoje niealkoholowe), • ExxonMobil (energia – ropa i gaz), • Microsoft, Apple (technologia i oprogramowanie), • Facebook (sieć społecznościowa). Redaktorzy dodali do tej listy dwie polskie spółki typu blue chips z GPW w Warszawie: Allegro (e-commerce) oraz PZU (ubezpieczenia). Książka składa się z 14 rozdziałów, z których pierwsze dwa mają charakter teoretyczny, natomiast kolejnych 12 dotyczy analizy fundamentalnej wybranych spółek. Każda wycena ma charakter indywidualny i subiektywny. Biegły powinien kierować się zdrowym rozsądkiem, przyjmując wiele subiektywnych założeń. Nie można zapominać, że wycena przedsiębiorstwa to zarówno teoria (nauka), jak i sztuka, oparta na intuicji i doświadczeniu wyceniającego. Żyjemy w rozmigotanym świecie, w którym co rusz ujawniają się nowe źródła niepewności. Wycena biznesu w takich warunkach jest nie lada wyzwaniem. Powiedzenie: „wycena jest bardziej sztuką niż nauką” nabiera dziś szczególnej aktualności. Książkę Marka Panfila i Pawła Wnuczaka traktuję jako pracę nie tylko o tym, co spotyka nas w związku z koronakryzysem, ale także jako źródło refleksji na temat tego, na co specjaliści zajmujący się wyceną muszą być coraz bardziej przygotowani w przyszłości. Jak zwykle w przypadku książek Marka Panfila – z którym dane mi było wielokrotnie współpracować – wysoka wartość merytoryczna idzie w parze z troską o komunikatywność przekazu. To, co zawsze mnie w nich przekonywało, to fakt, że można ich używać na różne sposoby, w tym jako zbiory biznesowych studiów przypadku. Tak jest i z tą najnowszą książką. I tak właśnie powinno być – zwłaszcza w odniesieniu do książek poświęconych wycenie. - dr hab. Andrzej Cwynar, prof. WSEI, prorektor ds. nauki i współpracy międzynarodowej w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie Dorobek naukowy Marka Panfila i Pawła Wnuczaka, ich umiejętność przekładania złożonych analiz na wartość użyteczną dla przedsiębiorcy, menedżera i inwestora, a także pasja w dzieleniu się wiedzą z innymi – to wszystko dało znakomity efekt w postaci publikacji opisującej największe spółki światowe w obliczu pandemii. Poszczególne wyceny (studia przypadku), przygotowane wraz z absolwentami studiów podyplomowych Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Koźmińskiego, pozwalają zrozumieć spodziewane, jak również paradoksalne skutki pandemii dla biznesu i się z nimi zmierzyć. Przez pryzmat metodologii zastosowanej w książce uzyskujemy też możliwość wejrzenia w przyszłość, w której mogą pojawić się inne „czarne łabędzie”, aby znów wstrząsnąć życiem społecznym i gospodarczym.
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj