KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Poltext

Okładka książki Key Account Management. Przygotowanie do negocjacji

69,90 zł 55,07 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,67 zł

Podjęcie decyzji o współpracy z kluczowymi klientami (ich wybór jest zazwyczaj konsekwencją strategii przedsiębiorstwa) to działanie perspektywiczne na wiele lat. Podstawą współpracy między stronami są porozumienia i umowy, które stanowią rezultat przeprowadzonych procesów negocjacyjnych. Dlatego bardzo ważne jest, aby osoby odpowiadające za współpracę z najważniejszymi klientami, czyli key account managerowie (po strony sprzedażowej) oraz kupcy (po stronie zakupowej) opanowały sztukę negocjacji i zdobyły kompetencje profesjonalnych negocjatorów, bo od tego zależy sukces ich firmy. Z pomocą w przygotowaniu się do negocjacji i opanowaniu umiejętności niezbędnych na stanowiskach key account managera i kupca przychodzi książka dr. Krzysztofa Kałuckiego. Autor przeprowadził badania, które pozwoliły na opracowanie uniwersalnego modelu przygotowania się do negocjacji w działach zajmujących się współpracą z kluczowymi klientami. W książce przedstawił trzy możliwości zastosowania modelu uniwersalnego i do każdej z nich przypisał warunki wdrożenie. Książka daje wskazówki dotyczące zarządzania współpracą z najważniejszymi klientami, porządkuje zagadnienia związane z kompetencjami, jakie powinien posiadać współczesny zawodowy negocjator. Przedstawia strategie negocjacyjne i narzędzia, które ułatwią key account managerom i kupcom odnieść zawodowy sukces.
Okładka książki Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty

54,90 zł 43,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,70 zł

Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele: eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations. Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations. Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych. Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej. *** Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019). Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. w: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).
Okładka książki Platformy cyfrowe i gospodarka współdzielenia. Problemy instytucjonalne

64,90 zł 51,13 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,75 zł

Kolejna monografia prof. Włodzimierza Szpringera, cenionego naukowca i autora wielu książek na temat nowoczesnych technologii, jest poświęcona głównym siłom napędowym czwartej rewolucji przemysłowej. Zagadnienia związane z rozwojem sieci i tworzoną przez nie gospodarką współdzielenia (sharing economy) oraz platformami i powstającą na ich bazie gospodarką platformową (platform economy) zostały przedstawione w sposób interdyscyplinarny i holistyczny. Dzięki czemu publikacja stanowi doskonałe kompendium wiedzy wszystkich uczestników rynku. Cyfryzacja przekształca wszystkie branże. Tworzy nowy model wykorzystania platform internetowych jako pośredników dla rynków dwu-, a nawet wielostronnych. Platformy cyfrowe charakteryzują się pośrednimi efektami sieciowymi (różne grupy użytkowników są wzajemnie współzależne) i efektami skali, a także tworzeniem wartości dodanej, która nie jest prostą sumą wkładów użytkowników. Reorganizują rynki, restrukturyzują siłę roboczą i redefiniują zakres konkurencji. Ci nowi pośrednicy przekształcają tworzenie wartości, modele biznesowe firm, struktury przemysłowe i działalność innowacyjną. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce jeszcze bardziej zmienią nasze życie. Publikacja zawiera szczegółowy opis zróżnicowania platform cyfrowych pod względem struktur i funkcji oraz wnikliwe analizy problemów instytucjonalnych, a także aspektów regulacyjnych, społecznych, technologicznych związanych z rozwojem platform i gospodarki współdzielenia.
Okładka książki Maski przywództwa. Studium antropologiczno-kulturowe

74,90 zł 59,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,58 zł

Książka opisuje i analizuje fenomen maski, która jest atrybutem przynależnym przywódcom żyjącym na przestrzeni różnych kultur i epok historycznych, a także w czasach nam współczesnych. Głównym celem tych analiz jest poznanie, opisanie i zrozumienie tego, co jest ukryte za maskami używanymi przez przywódców politycznych, społecznych, religijnych czy tych kierujących organizacjami biznesowymi. W jakim celu liderzy używają masek? Na czym polegają mechanizmy manipulacji realizowane przez liderów przy użyciu maski? Jakie są możliwe konsekwencje utożsamienia się lidera ze swoją maską? Czy możliwa jest kultura przywództwa pozbawionego masek? Czy przywódcy są w stanie utrzymać swoją władzę bez pomocy masek? Autor potwierdza znaną powszechnie tezę, że przywództwo to rzeczywiście teatr, na scenie którego głównymi aktorami są liderzy noszący różne maski. Aby lepiej poznać i zrozumieć fenomen maski, autor odwołuje się do wielu różnych dziedzin wiedzy i dyscyplin naukowych, takich jak m.in. antropologia kulturowa i etnografia, socjologia, antropologia filmu, psychologia społeczna, psychologia polityczna, historia i politologia oraz zarządzanie i przywództwo. Dzięki przyjęciu interdyscyplinarnej perspektywy, można – jak twierdzi autor – pełniej poznać i zrozumieć funkcjonowanie maski w kulturze i życiu człowieka. W odniesieniu do masek przywódców dyktatorów, takich jak Adolf Hitler, Benito Mussolini czy Józef Stalin, autor czyni istotne zastrzeżenie natury etycznej. Otóż zamieszczone w książce opisy, komentarze, wyjaśnienia i analizy dotyczące postaw i zachowań tych dyktatorów nie mają w żadnym razie na celu usprawiedliwienia lub wybaczenia niewyobrażalnego zła, którego byli sprawcami. Autor wyraża nadzieję, że książka zachęci czytelników do pogłębionej refleksji i przyczyni się do kontynuowania debaty nad stanem współczesnego przywództwa. Warto wierzyć w to, że wspólnym wysiłkiem uda się demaskować krok po kroku zło, które ukrywa się za maskami różnych przywódców.
Okładka książki Baśń o Złej Królewnie. A Tale of An Evil Princess w wersji dwujęzycznej dla dzieci

39,90 zł 30,64 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,76 zł

Język angielski dla dzieciPoznajcie historię Almy, złej królewny, która nie umiała kochać i nie szanowała pracy innych ludzi.Historia Almy została napisana jednocześnie po polsku i po angielsku, dzięki czemu łatwiej nauczycie się nowych słówek i od razu poznacie ich przykładowe konteksty. A wszystko na tle kolorowych grafik prosto z baśniowego królestwa.Czytaj, słuchaj, baw się i uczRównoczesne czytanie w obu językach to nie wszystko. Na końcu książki znajdują się przygotowane dla dzieci ćwiczenia językowe a w nich:- wykreślanki,- krzyżówki,- łączenie wyrazów w pary,Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie w wersji AUDIO przygotowane w trzech wersjach:- nagranie w wersji dwujęzycznej,- nagranie w wersji angielskiej,- nagranie w wersji polskiej.Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę.Baśń o Złej Królewnie. A Tale of An Evil Princess w wersji dwujęzycznej dla dzieci to prosty sposób na efektywną naukę języka angielskiego dla dzieci, które już potrafią czytać. Dzięki niemu dziecko może nie tylko uczyć się poprawnej wymowy słów, ale także rozwijać wyobraźnię.Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka angielskiego poprzez zabawę!
Okładka książki Wpływ opodatkowania derywatów na rozwój rynków finansowych

59,90 zł 47,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,45 zł

MONOGRAFIA NAUKOWA Publikacja jest poświęcona problematyce opodatkowania transakcji finansowych, w szczególności opodatkowania transakcji instrumentami pochodnymi. W syntetyczny sposób przedstawiono w niej zagadnienia z zakresu funkcjonowania rynku finansowego, instrumentów pochodnych oraz podatku od transakcji finansowych, jak również dokonano przeglądu światowych badań naukowych z zakresu wpływu podatku od transakcji finansowych na wybrane charakterystyki rynku finansowego. Przybliżono koncepcję zaproponowanego w 2011 roku unijnego podatku od transakcji finansowych (EU FTT), a także przedstawiono kolejne etapy prac podejmowanych przez wybrane kraje unijne w ramach powołanego w 2013 roku mechanizmu wzmocnionej współpracy w tym obszarze. W ramach studium przypadku przedstawiono konstrukcje francuskiego oraz włoskiego podatku od transakcji finansowych, wprowadzonych odpowiednio w 2012 oraz 2013 roku. Książkę zamyka prezentacja wyników własnych badań empirycznych autorki w zakresie włoskiego podatku od obrotu instrumentami pochodnymi, jak również własnej koncepcji opodatkowania obrotu derywatami. Monografia stanowi interesujące, aktualne i wartościowe opracowanie naukowe. Została przygotowana w oparciu o krytyczny przegląd literatury przedmiotu, dostępne dane statystyczne oraz trafnie dobrane narzędzia badawcze i analityczne. Autorka (…) podjęła wysiłek przeprowadzenia wielowątkowej i niezwykle aktualnej oceny skuteczności oraz efektywności wprowadzenia podatku od transakcji finansowych o odniesieniu do instrumentów pochodnych. Publikacja stanowi bardzo cenne źródło wiedzy, dalszych inspiracji i informacji na temat specyfiki funkcjonowania rynku derywatów oraz opodatkowania rynków finansowych i znaczenia tego podatku w systemie gospodarczym i polityce podatkowej państwa. Atutami opracowania są między innymi aktualność i szczegółowość poruszanych zagadnień, w tym nawiązywanie do obecnej sytuacji na rynkach finansowych oraz postawy władz fiskalnych, które poszukują dodatkowych źródeł dochodów podatkowych. Tego typu podejście uznać należy za innowacyjne, poznawcze i stanowiące istotny wkład w rozwój dotychczasowego stanu wiedzy z dziedziny szeroko pojętych finansów. Uzyskane wyniki badań oraz sformułowane wnioski stanowią istotny wkład w rozwój nauki finansów z zakresu zarówno rynków kapitałowych, jak i wybranych aspektów finansów publicznych. - fragment z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. SGH *** Dr Anna Biśta – absolwentka studiów magisterskich na kierunku finanse i bankowość (2005) oraz studiów doktoranckich na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W 2019 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską z zakresu wpływu opodatkowania derywatów na rozwój rynków finansowych. Współpracuje z Katedrą Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki funkcjonowania rynków finansowych, opodatkowania transakcji finansowych oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Od 2005 roku zatrudniona w działach finansowo-księgowych i sprawozdawczości finansowej korporacji międzynarodowych.
Okładka książki The Moon Tear of Adynis

44,90 zł 34,48 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,48 zł

The Moon Tear of Adynis. Księżycowa łza z Adyn
Okładka książki Kreatywne rytuały w pracy

49,90 zł 39,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł

Kreatywne rytuały przydatne w pracy. 50 sposob
Okładka książki Polityka pieniężna Europejskiego Banku Centralnego i Systemu Rezerwy Federalnej w latach 2000-2017

44,90 zł 35,74 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,74 zł

MONOGRAFIA NAUKOWA Polityka monetarna oraz polityka fiskalna stanowią dwa główne narzędzia, jakie władze publiczne wykorzystują w prowadzeniu polityki ekonomicznej kraju lub obszaru gospodarczego. Autor analizuje uwarunkowania i skutki polityki pieniężnej prowadzonej w strefie euro oraz w Stanach Zjednoczonych, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji podejmowanych w trakcie globalnego kryzysu finansowego w latach 2007–2008. Na podstawie przeprowadzonej analizy dowodzi, że systemowe uwarunkowania Europejskiego Banku Centralnego i Systemu Rezerwy Federalnej wpływają na sposób prowadzenia oraz skutki polityki pieniężnej. Analiza obejmuje uwarunkowania legislacyjne, zakres mandatu do prowadzenia polityki pieniężnej, instrumenty pozostające w dyspozycji banków centralnych, mechanizm transmisji impulsów monetarnych, jak również ocenę efektów wynikających z decyzji podejmowanych przez władze monetarne. Dzięki zastosowaniu modelowania ekonometrycznego autor dokonuje oceny prowadzenia ekspansywnej i niekonwencjonalnej polityki monetarnej w sytuacji globalnego kryzysu finansowego, którego następstwem była recesja w strefie euro i w Stanach Zjednoczonych. *** Maciej Bolisęga – doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, ekonomista w Banku Inwestycyjnym UBS oraz adiunkt w Katedrze Rynków Finansowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Od wielu lat zajmuje się prognozami makroekonomicznymi gospodarki amerykańskiej.
Okładka książki Łagodna dyscyplina

49,90 zł 39,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,32 zł

W jaki sposób szacunek, empatia i mądre wyznaczanie granic pomagają wychowywać uważne, samodzielne i szczęśliwe dzieci. Sarah Ockwell-Smith obala wiele mitów, które nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy ignorowaniem niepożądanych zachowań – w centrum jej metody leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana przez nią łagodna dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i nagrodach. Stanowi złoty środek między bezstresowym wychowaniem a programowaniem dziecka idealnego. Znakiem rozpoznawczym Sarah Ockwell-Smith jest praktyczne, świeże podejście i skupienie się nie tyle na „filozofii” i teoretyzowaniu, ile na zaradzeniu konkretnym problemom. Dlatego wśród poruszanych w książce tematów znajdziemy propozycje rozwiązań na: - dąsanie się i płacz, - agresywne czy niszczycielskie zachowania, - niesłuchanie i odmawianie posłuszeństwa, - bezczelność i pyskowanie, - rywalizację między rodzeństwem, - kłamanie, - przeklinanie, - niską samoocenę i brak pewności siebie. Rady zawarte w książce znajdują zastosowanie w odniesieniu do dzieci w najróżniejszym wieku – od raczkujących maluchów po nastolatków. Rodzice stosujący dotychczas bardziej konwencjonalne metody znajdą w niej narzędzia i motywację do zmiany podejścia na bardziej uważne i współczujące. Książka uwzględnia trudności występujące zarówno po stronie dzieci, jak i rodziców. Autorka pokazuje, jak wzajemne zrozumienie potrzeb przynosi rozwiązania problemów, i pomaga osiągnąć bliskość, a nie są to zwykle słowa kojarzone z dyscypliną! dr Suzanne Zeedyk, psycholog rozwoju człowieka, honorowy współpracownik Uniwersytetu Dundee
Okładka książki Zagubiony Świetlik Brighty Got Lost w wersji dwujęzycznej dla dzieci

39,90 zł 30,64 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,76 zł

Zagubiony świetlik brighty got lost w wersji d
Okładka książki Przywództwo Złote zasady

49,90 zł 39,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,83 zł

Mądrzy liderzy uczą się na własnych błędach. Najmądrzejsi liderzy uczą się nie tylko na błędach innych, lecz i na ich sukcesach. John Maxwell, doświadczony lider, jeden z 25 najlepszych autorów Amazon.com, którego bestsellerowe książki sprzedano w 13 milionach egzemplarzy, dzieli się z czytelnikami swoim 40-letnim doświadczeniem w zarządzaniu. Chce pomóc ci w pełnym wykorzystaniu twojego potencjału, dzieląc się z tobą swoimi złotymi myślami dotyczącymi przywództwa. W każdym z 26 rozdziałów ukryta jest bryłka szlachetnego kruszcu – ponadczasowe lekcje przywódcze. Razem składają się one na sześciomiesięczny program mentoringu, przeprowadzany przez prawdziwego eksperta od spraw przywództwa. Skorzystaj z wiedzy Maxwella, który daje odpowiedzi na trudne pytania, jakich nie może zignorować żaden menedżer: dlaczego najtrudniejsze w przywództwie jest zarządzanie samym sobą jak najlepsi liderzy radzą sobie z krytyką i niezadowoleniem otoczenia jak rozwijać kompetencje i talenty ludzi w zespole jak, będąc liderem, oddzielać złudzenia od rzeczywistości na ile lider jest w stanie kształtować swoich ludzi Przywództwo. Złote zasady to – jak do tej pory – najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też „złote bryłki” mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. Maxwell porusza w niej między innymi takie oto tematy: Nie wysyłaj kaczek do szkoły dla orłów Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem — zdecyduj teraz, jakie ono będzie Na końcu każdego rozdziału znajdziesz szczegółowe ćwiczenia oraz „Czas mentoringu” – część przeznaczoną dla tych, którzy chcą pomagać innym w rozwoju z wykorzystaniem tej książki. *** John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad dwa miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services. Każdego roku wygłasza przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League. Jego książki zostały uznane za bestsellery przez „New York Times”, „Wall Street Journal” i „Business Week”.
Okładka książki THE TALE OF PETER RABBI W WERSJI DWUJĘZYCZNEJ DLA DZIECI

29,90 zł 23,56 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,96 zł

Język angielski Dawno, dawno temu były sobie cztery małe króliczki: Flopsy, Mopsy, Cottontail i Peter. Poznaj Piotrusia – jednego z najbardziej niesfornych i ciekawskich bohaterów uroczej historii. Synek pani Królikowej uwielbia psoty! Sprawdź, jak się skończy jego wizyta w ogrodzie groźnego pana McGregora. Historia Piotrusia Królika w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka angielskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania angielskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - krzyżówki, - zagadki, - ciekawostki przyrodnicze, Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu The Tale of Peter Rabbit dostępne na stronie Wydawnictwa Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. Beatrix Helen Potter – angielska ilustratorka i autorka książek dla dzieci. Napisała 22 opowiastki, w których obok królika Piotrusia pojawiają się także inne antropomorficzne zwierzęta, m.in. Beniamin Truś, wiewiórka Orzeszko, prosiak Robinson, kaczka Tekla Kałużyńska. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka angielskiego poprzez zabawę!
Okładka książki PRAWNE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W DZIAŁALNOŚCI ROLNICZEJ

99,90 zł 79,51 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,73 zł

Publikacja podejmuje prawne aspekty zarządzania ryzykiem w działalności rolniczej, zarówno w ujęciu prawa unijnego i krajowego, jak i w porządkach prawnych m.in. USA oraz Kanady. Autorka dokonuje oceny przyjętych rozwiązań de lege lata w tym zakresie, a ponadto wskazuje rozwiązania de lege ferenda w obszarach, które jej zdaniem wymagają zmian. Stwierdza, że obowiązująca w Polsce regulacja prawna w niewielkim stopniu ogranicza ujemne następstwa występującego ryzyka, choć ustawodawca przez wdrażane rozwiązania prawne wspiera producentów rolnych w rozwiązywaniu problemów związanych z ryzykiem najczęściej występującym w toku produkcji rolniczej. Poszczególne instrumenty prawne z różnych powodów nie spełniają jednak przypisanej im funkcji.***Izabela Lipińska doktor nauk prawnych, ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydział Rolniczy Akademii Rolniczej im. Augusta Cieszkowskiego w Poznaniu. Wykładowca Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Jej zainteresowania badawcze dotyczą przede wszystkim prawa rolnego.
Okładka książki Zarządzanie komunikacją marketingową

54,90 zł 43,26 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,17 zł

Komunikacja z otoczeniem rynkowym stała się ważnym obszarem aktywności marketingowej wielu współczesnych przedsiębiorstw. Na jej efekty istotny wpływ mają działania realizowane w kooperacji z agencjami oraz innymi firmami świadczącymi usługi marketingowe. Wraz ze wzrostem liczby podmiotów posługujących się zintegrowanymi kampaniami komunikacyjnymi, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba doskonalenia metod zarządzania komunikacją marketingową. Podjęte w książce rozważania mają na celu wskazanie rozwiązań organizacyjnych i sposobów postępowania, które umożliwiają przedsiębiorstwom skuteczne prowadzenie dialogu z otoczeniem rynkowym. Ich rezultatem jest propozycja modelu koncepcyjnego wspierającego proces wyboru metody zarządzania komunikacją marketingową. *** Dr Grzegorz Hajduk – pracownik naukowy w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Rzeszowskim. Doświadczenia naukowe i dydaktyczne zdobywał m.in. podczas staży i wizyt studyjnych w: California State University w Stanach Zjednoczonych, Istanbul Üniversitesi w Turcji, University of Zaragoza w Hiszpanii. Jest członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu oraz Rad Naukowych czasopism: „Transborder Economics” i „Newsline Magazine”. Aktywnie angażuje się we współpracę z otoczeniem biznesowym i instytucjonalnym uczelni, pełniąc funkcję eksperta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz eksperta i konsultanta w organizacjach takich jak: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, INUP – Podkarpacka Koalicja Startupów, Podkarpacka Przestrzeń Kreatywna KWADRAT, Rzeszów Startup Akcelerator. Autor ponad 50 artykułów naukowych poświęconych problematyce marketingowej, współautor strategii marketingowych i rozwojowych opracowanych m.in. dla: Miasta Rzeszów, Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, Bydgoskiego Klastra Informatycznego oraz przedsiębiorstw o różnym profilu i skali działania.
Okładka książki Ochrona różnorodności biologicznej w systemie prawnej ochrony przyrody

69,90 zł 53,67 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,40 zł

Monografia stanowi kompleksowe opracowanie problematyki ochrony różnorodności biologicznej w systemie prawnej ochrony przyrody. Omówiono w niej zagadnienia związane z pojęciem różnorodności biologicznej i zakresem przedmiotowym jej ochrony oraz ewolucją regulacji prawnej w tym obszarze, a także cele i zasady ochrony różnorodności biologicznej wynikające z ustawy o ochronie przyrody z 2004 r. Zwrócono uwagę na kwestie szczegółowe związane z ochroną różnorodności biologicznej za pomocą prawnych form ochrony przyrody oraz indywidualnych prawnych instrumentów ochrony przyrody, jak również kwestie ustrojowe, dotyczące organów administracji odpowiedzialnych za ochronę różnorodności biologicznej w Polsce. *** Aneta Kaźmierska-Patrzyczna – doktor nauk prawnych, pracownik Zakładu Prawa Ochrony Środowiska w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu prawa ochrony środowiska i prawa administracyjnego.
Okładka książki Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych

49,90 zł 39,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,84 zł

Książka, osadzona w nurcie przedsiębiorczości międzynarodowej, tj. na styku biznesu międzynarodowego, zarządzania strategicznego i przedsiębiorczości, skupia uwagę na przedsiębiorcach, jako głównych aktorach procesu umiędzynarodowienia. W publikacji postawiono następujące pytanie badawcze: jakie są indywidualne uwarunkowania umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, rozumianego jako proces przedsiębiorczy obejmujący odkrywanie, tworzenie i wykorzystywanie okazji na rynkach zagranicznych? Odpowiedź na to pytanie rozszerza teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw o perspektywę mikrofundamentów, wykorzystując aktualną wiedzę o społeczno-poznawczych uwarunkowaniach działalności człowieka.***Dr Aleksandra Wąsowska adiunkt w Zakładzie Zarządzania Strategicznego i Międzynarodowego Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach których uzyskała dyplom magistra kulturoznawstwa w zakresie iberystyki. Magister zarządzania (UW) i psychologii (SWPS) oraz doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu (UW). Dzięki stypendium rządu Francji (program Copernic) ukończyła roczne podyplomowe studia menedżerskie w Paryżu, organizowane przez konsorcjum francuskich Grandes Ecoles. Doświadczenie biznesowe zdobywała w BNP Paribas (Polska, Francja, Portugalia), Banku Millennium (Portugalia), Ernst & Young (Polska) oraz w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Uczestniczyła w programach szkoleniowych dla dydaktyków i naukowców, organizowanych w Słowenii (International Management Teachers Academy, CEEMAN) oraz w Wielkiej Brytanii (Henley International Business Masterclasses, University of Reading). W 2018 r. odbyła półroczny staż naukowy na Uniwersytecie Oksfordzkim, realizując projekt badawczy The Communist Legacy and International Business. Do jej zainteresowań naukowych należą zachowania przedsiębiorstw w złożonym i zmiennym otoczeniu instytucjonalnym, strategie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw oraz psychologiczne uwarunkowania przedsiębiorczości (w tym przedsiębiorczości międzynarodowej). Jest autorką ponad czterdziestu prac naukowych dotyczących powyższych zagadnień, publikowanych w Polsce i za granicą. Od 2018 r. kieruje projektem badawczym Legitymizacja korporacji międzynarodowej: polityczne i społeczne strategie polskich firm w Afryce Subsaharyjskiej, finansowanych z grantu Narodowego Centrum Nauki (konkurs Opus 15).
Okładka książki Sektor FinTech na europejskim rynku usług bankowych

49,90 zł 39,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,32 zł

Po globalnym kryzysie finansowym w latach 2007–2009 zauważalny jest spadek zaufania do tradycyjnych instytucji finansowych oraz zmiana preferencji klientów, spowodowana głównie dynamicznym rozwojem bankowości mobilnej i internetowej. Trendy te powodują dynamiczny rozwój spółek tzw. sektora FinTech, wykorzystujących innowacyjne technologie. Wprowadzają one na rynek nowe produkty i usługi bankowe, wymuszając na tradycyjnych bankach zmiany w zakresie strategii, modeli biznesowych i świadczonych usług. Uzyskiwanie licencji bankowych przez neobanki stanowi nie tylko istotne wyzwanie konkurencyjne dla tradycyjnych banków, ale również regulacyjne. Monografia koncentruje się na badaniu wpływu sektora FinTech na polski i europejski rynek bankowy, analizując zarówno pozytywne, jak i negatywne strony tego dynamicznie rozwijającego się sektora. Innowacyjne spółki prowadzące działalność w sektorze bankowym mogą negatywnie wpływać nie tylko na rentowość, ale i stabilność finansową sektora, powodując ryzyka nowego rodzaju, np. cyberprzestępczości. W publikacji zaproponowano nowe narzędzia badawcze, takie jak indeks FinTechizacji krajów, oraz nowe rozwiązania regulacyjne, np. konieczność identyfikacji i sporządzania listy FinTechów ważnych dla systemu finansowego i bankowego. *** Dr Mateusz Folwarski – adiunkt w Katedrze Bankowości na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz wykładowca przedmiotów bankowych w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor wielu publikacji z zakresu bankowości, nowych technologii, innowacji finansowych i ochrony konsumenta na rynku usług finansowych oraz ekspertyz z zakresu finansów i rynku bankowego, m.in. dla Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego.
Okładka książki Współczesna edukacja menedżerska

54,90 zł 42,17 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,58 zł

Książka prezentuje aktualne wyzwania edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście społeczno-gospodarczym. Autorka szczególną uwagę skupia na profesji menedżera, jego środowisku pracy oraz kompetencjach. Porusza również problematykę tożsamości, roli, wartości i autorytetu menedżera. Zastosowanie etnografii jako metody badawczej pozwoliło na kompleksowe ujęcie procesu edukacji menedżerskiej i ukazało złożoność relacji pomiędzy jego uczestnikami. Umożliwiło podjęcie takich tematów jak typologie szkół zarządzania, programy i metody edukacyjne, specyfika kształcenia menedżerów, a także rola nauczyciela akademickiego w tym procesie. Książka opiera się na wynikach dogłębnych badań terenowych prowadzonych w latach 20122018 i wpisuje się w nurt symboliczno-interpretatywny.***Dr Agnieszka Postuła pracownik naukowy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się antropologią organizacji i od lat prowadzi badania terenowe dotyczące komunikacji, profesji, kultury w organizacjach, ról społecznych oraz edukacji menedżerskiej. Zainteresowania zawodowe dr A. Postuły obejmują także szkolenia z zakresu budowania zespołu, pracy grupowej, komunikacji interpersonalnej i negocjacji, co wykorzystuje w pracy trenerskiej i doradczej. Autorka wielu publikacji w językach polskim, angielskim i rosyjskim.
Okładka książki POMOC ROZWOJOWA SUKCES CZY PORAŻKA KRYTYCZNA ANALIZA WPŁYWU POLITYKI SPÓJNOŚCI UE NA ROZWÓJ REGIONALNY I LOKALNY W POLSCE

74,90 zł 67,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,79 zł

Polityka spójności oferuje regionom zapóźnionym wiele konkretnych i wymiernych korzyści. Jednak oparcie polityki rozwojowej wyłącznie bądź przede wszystkim na środkach finansowych pozyskiwanych z tego typu źródeł zewnętrznych może prowadzić do skutków odwrotnych do pożądanych, a mianowicie stagnacji, a nawet regresji gospodarczej. Przykłady podane w książce nakazują zastanowić się nad korzyściami i ograniczeniami realizowanej polityki spójności.Pomoc przekazywana przez Unię Europejską (UE) w ramach polityki spójności regionom zapóźnionym jest jednym z największych programów wsparcia rozwojowego w historii. Od wdrożenia reform Delorsa w 1989 roku budżet przeznaczony na jej realizację systematycznie wzrastał. W latach 20072013 osiągnął 347 mld euro, a w latach 20142020 osiągnie 352 mld euro, co stanowi 32,5% całkowitego budżetu UE przyjętego na ten okres. O ogromnym znaczeniu polityki spójności dla rozwoju europejskich regionów zapóźnionych świadczy fakt, że w wielu krajach członkowskich fundusze polityki spójności stanowią ponad 50% wartości inwestycji publicznych.Od wielu lat w debacie politycznej i ekonomicznej stawiane są pytania, czy pomoc oferowana krajom i regionom o niższym poziomie rozwoju gospodarczego w ramach polityki spójności powinna koncentrować się na osiąganiu równości (konwergencji poziomów rozwoju gospodarczego, społecznego i przestrzennego), czy skuteczności (osiągnięciu trwałego, samodzielnego wzrostu gospodarczego). Różnice w tych podejściach są kluczowe dla strategii i kształtu udzielanej pomocy.Podjęte w książce rozważania mają na celu analizę wpływu zewnętrznych środków pomocowych przekazywanych Polsce w ramach polityki spójności UE w okresie 20072013 na wzrost i rozwój gospodarczy na poziomie regionalnym i lokalnym. Zakres przestrzenny prowadzonych badań własnych obejmuje polskie powiaty i gminy, zakres merytoryczny zaś fundusze przeznaczone na realizację celów polityki spójności przyjętych w perspektywie budżetowej lat 20072013 i zmiany wybranych wskaźników makroekonomicznych obserwowane w latach 20072015. Oddzielna część poświęcona została wynikom badań efektów pomocy udzielonej w ramach polityki spójności regionom europejskim oraz identyfikacji ich ograniczeń metodycznych. Obszerną część publikacji stanowią wyniki badań własnych poświęconych ocenie skuteczności funduszy pomocowych we wspieraniu rozwoju gospodarczego na poziomie lokalnym.***Dominika Wojtowicz doktor nauk o zarządzaniu. Stypendystka Wydziału Nauk Politycznych Universita' di Siena (Włochy) oraz Wydziału Zarządzania Universidad Politecnica de Cartagena (Hiszpania). Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na szeroko pojętej skuteczności interwencji publicznych ukierunkowanych na wzmacnianie rozwoju gospodarczego, w tym w szczególności na poziomie regionalnym i lokalnym. Była koordynatorką badań nad nowoczesnymi metodami ewaluacji specyficznych obszarów interwencji publicznych, badań na temat wykorzystania ewaluacji w zarządzaniu programami operacyjnymi w Polsce i Hiszpanii oraz wykorzystania doświadczeń z zakresu ewaluacji w procesie opracowania oceny skutków regulacji. Prowadziła badania na zlecenie różnego rodzaju instytucji publicznych, w tym m.in. dla Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej, Departamentu Polityki Strukturalnej i Polityki Spójności Parlamentu Europejskiego, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów RP, Urzędów Marszałkowskich wybranych województw. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje w pracy eksperckiej, jako konsultantka do spraw pozyskiwania funduszy, zarządzania i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, a także jako ewaluatorka projektów i programów współfinansowanych ze środków unijnych. Prowadzi szkolenia i warsztaty z tego zakresu zarówno dla przedsiębiorców, jak i przedstawicieli instytucji administracji centralnej i samorządowej. Obecnie jest adiunktem w katedrze ekonomii Akademii Leona Koźmińskiego.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,21 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,09 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

8. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 69,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,93 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,63 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj