PRAKTYKA STRATEGII FIRMY JAK ZARZĄDZAĆ PRZESZŁOŚCIĄ RADZIĆ SOBIE Z TERAŹNIEJSZOŚCIĄ I TWORZYĆ PRZYSZŁOŚĆ
Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejszością i tworzyć przyszłość
-
Autor: Krzysztof Obłój
- ISBN: 978-83-8175-047-9
- EAN: 9788381750479
- Oprawa: twarda
- Wydawca: Poltext
- Format: 235x165mm
- Język: polski
- Seria: BIZNES / STRATEGIE
- Liczba stron: 224
- Rok wydania: 2019
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
33,16złCena detaliczna: 42,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,24 zł
x
BIZNES / STRATEGIE
Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było?
Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość – przyszłość – teraźniejszość.
Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje „naszyjnik” strategii.
Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość.
Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.
***
Prof. dr hab. Krzysztof Obłój specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami na polskim rynku. Prof. Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych.