BANKOWOŚĆ EMOCJONALNA CYFROWA TRANSFORMACJA BANKÓW A OCZEKIWANIA KLIENTÓW
-
Autor: Opracowanie zbiorowe
- ISBN: 978-83-8175-055-4
- EAN: 9788381750554
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Poltext
- Format: 235x165mm
- Język: polski
- Liczba stron: 316
- Rok wydania: 2022
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
51,76złCena detaliczna: 64,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,76 zł
x
Technologia budzi emocje. Dobrym przykładem jest AI (artificial intelligence), która od lat jest bodźcem do tworzenia literatury czy filmów z gatunku science fiction. Wykorzystanie AI w bankowości oraz cyfryzacja produktów i usług bankowych tworzą nową jakość nie tylko w zakresie wewnętrznej transformacji banków, ale także kanałów i sposobów kontaktów z klientami.
W tym znaczeniu w monografii używany jest termin: bankowość emocjonalna, czyli poddana transformacji cyfrowej. Jej głównym celem jest nie tylko poprawa rentowności, pozycji konkurencyjnej lub bezpieczeństwa banku, ale także dostosowanie się do możliwości, jakie oferuje technologia, często bardziej z powodów intuicyjnych oraz preferencji czy nawyków klientów, niż wymogów ekonomicznych.
Innym ważnym motorem zmian na rynku bankowym jest konkurencja z dynamicznie rozwijającym się segmentem firm technologicznych działających w sektorze finansowym – FinTechów czy neobanków, niepodlegających (lub podlegających w minimalnym zakresie) regulacjom obowiązującym na rynku finansowym i bankowym.