Negocjuj, dyskutuj, spieraj się z sukcesem Różnice zdań - w pracy, w domu, w życiu publicznym i prywatnym - są czymś najzupełniej normalnym. Mamy różne temperamenty, odmienne spojrzenia na świat, inne zdania na poszczególne tematy. A jednak żyjemy razem, w rodzinach, w firmach, w grupach towarzyskich i grupach interesów. Musimy być w stanie się ze sobą porozumieć, co nie znaczy, że mamy we wszystkim ustępować! Na pewno nie bez podjęcia starań, by przekonać rozmówców do swoich racji. Szczególnie jeśli są one... cóż, po prostu słuszne. Z umiejętnością prowadzenia skutecznych negocjacji można się oczywiście urodzić. Są pewnie na świecie ludzie, którzy posiadają taki dar. Można ich podziwiać, troszkę im zazdrościć i samemu się tego nauczyć. Jak? Na początek trzeba ustalić swoje słabe strony w dyskusji. Potem stopniowo, ćwiczenie po ćwiczeniu, wzmacniać mocne strony, a te słabsze wyciszać. Aż dojdzie się do takiego poziomu, w którym nikt nie będzie w stanie oprzeć się naszym - oczywiście słusznym! - racjom. To co, zaczynamy? Czy może najpierw chcesz o tym podyskutować?
MLM, czyli multi level marketing, polega na dystrybucji produktu lub usługi poprzez alternatywny dla sklepów kanał sprzedaży. Tym kanałem jest sieć dystrybutorów, czyli partnerów, współpracowników, osób, które podjęły współpracę z firmą MLM. Tyle definicji prosto z podręczników. Autorka książki, właścicielka prężnie działającej firmy z tej branży, tłumaczy ten termin na język polski nieco inaczej: marketing społecznościowy, w którym sukces zależy od umiejętnego podtrzymywania sieci kontaktów. Ludzi wzajemnie się wspierających, pracujących wspólnie na swoją rzecz, ale też... lubiących się nawzajem.
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania własnego potencjału i zarabiania. Działała, uczyła się i obserwowała, a wnioski i spostrzeżenia spisała w tej książce. Z nadzieją, że będzie ona przewodnikiem dla tych, którzy dopiero startują w modelu dystrybucji MLM, i wsparciem dla tych, którzy już w nim działają, ale chcą się rozwijać i wzmacniać swoją skuteczność. Osoby spoza branży znajdą tu informacje o mechanizmach rządzących współczesnym rynkiem i o tym, jak ruchy społeczne przełamują monopol wielkich korporacji na kolejnych polach.
O autorze
Katarzyna Trawińska — wrocławska bizneswoman, twórczyni i właścicielka marki Prouvé. Od ponad dekady obecna w segmencie beauty. Założona przez nią firma oferuje perfumy z francuskich olejków zapachowych, kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów i środki czystości do domu. Zgodnie z dewizą „biznes to rozwijanie pasji” marka Prouvé jest dostępna na ponad trzydziestu rynkach, ma pięć oddziałów międzynarodowych - i potencjał, by na tym nie poprzestać. Prywatnie pozytywna pragmatyczka, mama dwóch dorastających córek, zaangażowana w sprawy kobiet, ich dobrostanu i rozwoju zawodowego. W swoich działaniach opiera się na zasadzie „nie oceniam, tylko wspieram”.
Planując przyszłość, zastanawiamy się nad rozwojem różnych sytuacji, na przykład gospodarczej w kolejnych latach, i próbujemy określić, jak będą one wyglądać. Najczęściej nie jesteśmy w stanie trafnie tego przewidzieć - w końcu ważne wydarzenia kształtujące przyszłość są z natury nieprzewidywalne. Istnieje jednak lepszy sposób, by przygotować się na to, co przyniesie los. Powinniśmy się zastanowić, co będzie takie samo za dziesięć lat, a co pozostanie niezmienne w dalszej perspektywie. Właśnie wiedza o tym, co niezmienne, jest bardziej przydatna niż niepewne prognozy dotyczące nieprzewidywalnej przyszłości.
Ta książka znalazła się wśród dziesięciu najlepszych pozycji w rankingu Financial Times Business Book of the Year w 2023 roku. Jest to zbiór dwudziestu trzech krótkich historii, zawierających ponadczasowe lekcje na temat tego, co pozostaje niezmienne w naszym życiu, w tym w zachowaniach i w biznesie. Dzięki lekturze tej inspirującej, świetnie napisanej książki przekonasz się, że zamiast się martwić o ciągłe zmiany, warto pamiętać o tym, co pozostaje bez zmian, gdyż właśnie to daje ogromne możliwości. Paradoksalnie to wiedza o niezmienności owocuje bezcennymi umiejętnościami postępowania z ryzykiem, okazjami i niepewną przyszłością. Ludzka chciwość, strach, kierowanie się zazdrością i krótkowzroczność bowiem pozostają takie same - niezmienne.
Myśl jak inwestor
Jak skutecznie inwestować? Czy można kupić niezawodną strategię inwestycyjną? Dlaczego regularne sukcesy odnosi tylko niewielki odsetek inwestorów? Jak to zrobić, żeby zarobić?
* Po pierwsze — przestań szukać najlepszej metody inwestycyjnej, genialnego doradcy albo poradnika, który dostarczy prostych i zawsze skutecznych narzędzi.
* Po drugie — zrozum, że już masz dobrą strategię, a jedyne, co Cię blokuje, co nie pozwala Ci stać się częścią tych 5% efektywnych inwestorów, to Twój sposób myślenia podczas prowadzenia transakcji.
* Po trzecie — przeczytaj tę książkę i poznaj psychologiczne podłoże odnoszenia sukcesów w sferze inwestowania.
Dzięki tej lekturze dowiesz się, jak przezwyciężyć głęboko zakorzenione przyzwyczajenia psychiczne, przez które podejmuje się najwięcej błędnych decyzji. Przekonasz się, że pogłębiona analiza rynku nie jest rozwiązaniem Twoich problemów z inwestowaniem. Odkryjesz szereg mitów związanych z inwestowaniem. Nauczysz się myśleć w kategoriach prawdopodobieństwa. Zrozumiesz rzeczywiste znaczenie ryzyka i zaczniesz prowadzić swoje działania w oparciu o właściwie rozumianą „zasadę niepewności”, na której opiera się cały system spekulacji giełdowej. Odważ się grać i wygrywać!
Podbij rynek dzięki pewności siebie, dyscyplinie i postawie zwycięzcy
W transie inwestowania. Podbij rynek pewnością siebie, żelazną dyscypliną i postawą zwycięzcy
Być może wiele wiesz o rynkach. Może nawet znasz głównych graczy, wiesz kiedy kupować, kiedy sprzedawać i które instrumenty finansowe dysponują potencjałem do zmiany cen.
Jak dobrze jednak znasz samego siebie?
Nawet najbardziej wnikliwych, zmotywowanych i posiadających gruntowną wiedzę inwestorów często ogranicza destrukcyjny sposób myślenia, który prowadzi do złych decyzji i błędów w sferze inwestowania. Cierpią oni z powodu niezdolności do obiektywnego utrzymania koncentracji i braku pewności siebie, niezbędnych do prawidłowego prowadzenia transakcji. Pozwalają także głęboko zakorzenionym sprzecznościom psychicznym i błędnym przekonaniom o inwestowaniu lub naturze rynku decydować o doborze papierów wartościowych do swojego portfela inwestycyjnego.
Jaki jest rezultat? Wyjątkowo wysoki odsetek inwestorów traci wszystkie lub większość pieniędzy w ciągu pierwszego roku inwestowania.
W książce W transie inwestowania Douglas odsłania mechanizmy leżące u podstaw braku konsekwentnie zyskownych transakcji i pomaga inwestorom przezwyciężyć głęboko zakorzenione przyzwyczajenia psychiczne, które zwykle słono ich kosztują. Douglas rozprawia się po kolei z mitami związanymi z inwestowaniem, ucząc inwestorów, aby poszukiwali czegoś więcej niż losowych rezultatów, aby zrozumieli rzeczywiste znaczenie ryzyka i aby prowadzili swoje działania, kierując się właściwie rozumianą „zasadą niepewności”, na której opiera się cały system spekulacji giełdowej.
W transie inwestowania wprowadza całkowicie nowy wymiar psychiczny do zdobywania przewagi na rynku. Wykorzystaj to, aby zwiększyć moc „strefy” i osiągać dzięki niej bezprecedensowe zyski.
Mark Douglas, autor książki The Disciplined Trader: Developing Winning Attitudes, jest aktywnym inwestorem i prezesem firmy Trading Behavior Dynamics, Inc., która organizuje seminaria i programy szkoleniowe z zakresu psychologii inwestowania dla firm maklerskich, banków i menedżerów zarządzających aktywami w wielu profesjonalnych organizacjach. Mark często przemawia na seminariach Dow Jones w Europie i na Dalekim Wschodzie, jak również na wielu konferencjach dotyczących inwestowania, organizowanych w Stanach Zjednoczonych. Mieszka obecnie w Scottsdale (Arizona) i prowadzi stronę markdouglas.com, za pośrednictwem której można nawiązać z nim kontakt.
Thom Hartle jest wiceprezesem organizującej profesjonalne kursy dla inwestorów firmy Wizard on Wall Street, Inc., oraz redaktorem portalu eCharts.com, witryny edukacyjnej dla inwestorów zainteresowanych analizą techniczną. Przez dziewięć lat był redaktorem magazynu „Technical Analysis of Stocks and Commodities”.
„Ta książka to strzał w dziesiątkę. Jej tematem jest nastawienie psychiczne, absolutnie niezbędne, aby stać się kompetentnym i konsekwentnie skutecznym inwestorem. Wyjaśnia od podstaw, dlaczego robimy to, co robimy, definiuje problemy i wskazuje działania, które powinniśmy podjąć, aby móc podążać drogą do skutecznego inwestowania na poziomie psychicznym, dlatego rekomenduję ją bez zastrzeżeń.”
Robert Krausz, prezes Fibonacci Trader Corp.
„Czy kiedykolwiek dostałeś od kogoś prezent, który na pierwszy rzut oka wyglądał niepozornie, ale kiedy mu się przyjrzałeś, odkryłeś, że jest niezwykle cenny? Prezentem, który ja otrzymałem jest książka W transie inwestowania. Z pełnym przekonaniem polecam każdemu z was, aby także zrobił sobie prezent w postaci tej książki”.
Welles Wilder, prezes Trend Research
„Psychologiczny element inwestowania to zdecydowanie najbardziej istotny aspekt dążenia do stania się odnoszącym sukcesy inwestorem. Mark Douglas jest w tej materii doskonałym nauczycielem.”
John Hill, prezes Futures Truth
„Czytając nową pracę Marka, W transie inwestowania, nie mogłem powstrzymać się od słów, »Do licha — dokładnie o to chodzi!«. Ta książka zawiera bezcenne wskazówki, których po prostu nie znajdziemy nigdzie indziej, ponieważ Mark myśli w oryginalny sposób. A właściwie nie — on myśli w głęboki i oryginalny sposób”.
Eddie Kwong, redaktor naczelny TradingMarkets.com
„Mark Douglas posiada wyjątkową umiejętność, dzięki której jego prace są niezwykle klarowne, a koncepcje łatwe do przeniesienia w sferę inwestowania, relacji międzyludzkich, itd. Rynki oferują nam nieograniczoną ilość okazji. Podstawowe znaczenie ma właściwy stan umysłu, kiedy te okazje się pojawiają. Ta książka znacząco różni się od opowieści o odnoszących sukcesy inwestorach w rodzaju Czarodziejów rynku. To książka o Tobie, o Twoich problemach, »sprawach« i o tym, jak powinieneś wprowadzić się we właściwy stan umysłu, aby zostać konsekwentnie skutecznym inwestorem. Kup tę książkę i zabieraj ją ze sobą wszędzie, aż stanie się częścią Twojej osobowości”.
Joe Cowell, prezes Parthenon Futures Management, LLC
„Książka W transie inwestowania jest najlepszą jak dotąd pracą Marka. To jedna z tych książek, które powinny znaleźć się na biurku każdego inwestora”.
Jim Twentyman, główny trader, CQG, Inc.
Czy zawsze realizujesz swoje plany i kończysz rozpoczęte zadania? Czy też częściej po złożeniu obietnicy lub podjęciu postanowienia udaje Ci się rozpocząć pracę i... porzucasz ją nieukończoną? Niekiedy niepokonaną przeszkodą okazują się zaledwie pierwsze oznaki znużenia czy zasadniczo niewielkie trudności. Często po prostu coś ciekawszego lub przyjemniejszego odwraca Twoją uwagę. Tymczasem umiejętność zamiany zamiaru w rzeczywistość jest niezwykle ważna zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. To dość trudna sztuka, gdyż pokonanie własnego lenistwa i prokrastynacji wymaga sporego wysiłku i wytrwałości.
Dzięki tej książce łatwiej opanujesz trudną sztukę kończenia rozpoczętych zadań. Dowiesz się, skąd się bierze niechlubna skłonność do niepodejmowania działań i w jaki sposób wzmocnić motywację. Ustanowisz własne reguły, których przestrzeganie zbliży Cię do wyznaczonych celów. Dowiesz się, jakie nastawienie sprzyja realizacji zadań i jak zapanować nad nastrojami, które mogą obniżać Twoją efektywność. Sporo miejsca poświęcono strategiom walki z prokrastynacją. Nauczysz się łączyć obowiązek z przyjemnością, dzięki czemu wytrwanie w pracy stanie się o wiele łatwiejsze. Przekonasz się również, jak ważne jest zapewnienie odpowiedniego skupienia uwagi, i dowiesz się, w jaki sposób zastosować regułę 40 - 70 w skutecznym pokonywaniu własnej bezczynności.
W tej książce:
przyczyny blokowania własnej aktywności
sztuka automotywacji
wypracowanie nastawienia na realizację
pokonywanie prokrastynacji
omijanie pułapek samodyscypliny
codzienne napędzanie sukcesu
Przestań się zastanawiać. Po prostu zacznij działać!
O autorze książki
Peter Hollins jest badaczem i psychologiem zgłębiającym meandry natury człowieka. Po latach praktykowania i pracy z setkami ludzi pochodzących z różnych środowisk postanowił poświęcić się pisaniu, dzięki czemu może pomóc milionom czytelników w poprawie jakości ich życia. Napisał kilka znakomicie przyjętych książek. Mieszka w Seattle w stanie Waszyngton.
Simon Sinek, autor bestsellera Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Inspiruj ludzi, buduj silne zespoły, zostań genialnym przywódcą! Dlaczego tak wielu pracowników z utęsknieniem odlicza czas do piątku i traktuje każdy dzień pracy jako zło konieczne? Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy i nie są w stanie zaangażować się w wykonywane obowiązki? Menedżerowie marzą, by ich podwładni z entuzjazmem oddawali się pracy, jednak większość z nich nie ma pomysłu na kierowanie ludźmi. Współczesne organizacje są zbyt zajęte zarządzaniem zasobami ludzkimi, by dostrzec, że to, czego im potrzeba, to nie sprawny menedżer, ale przywódca z krwi i kości. Ktoś, kto nie tylko rozdzieli obowiązki, ale także pokaże ludziom, że to oni są najcenniejszym kapitałem w firmie. Ludzie, którzy wierzą, że ich praca ma sens, którzy czują się doceniani i wiedzą, że mogą w każdej sytuacji polegać na swoich kolegach i przełożonych, to pracownicy, którzy z własnej inicjatywy zainwestują czas i wysiłek w naukę czy pracę na rzecz swojej firmy. Czy to rzeczywiście jest aż takie proste? Ten model wykorzystują najlepsze przedsiębiorstwa na całym świecie - i osiągają dzięki niemu znacznie większe zyski, rozwijają się intensywniej i są znacznie bardziej konkurencyjne na niełatwym współczesnym rynku. Chcesz, by Twoja firma dołączyła do tego grona? Chcesz nadać tempo własnej karierze? Nie czekaj, aż wyprzedzą Cię inni! Simon Sinek przewodzi ruchowi, którego celem jest inspirowanie ludzi do robienia tego, co ich inspiruje. Współpracuje z RAND Corporation, wykłada komunikację strategiczną na Uniwersytecie Columbia i aktywnie udziela się w świecie sztuki oraz przedsięwzięć non profit. Zapraszali go członkowie Kongresu i ambasadorowie, przedstawiciele drobnego biznesu i wielkie korporacje, takie jak Microsoft czy Wal-Mart, by pomógł im inspirować innych i wyłożył im swoją koncepcję DLACZEGO.
Wiek XXI to epoka informacji. A może raczej: nadmiaru informacji. Internet w coraz mniejszym stopniu jest źródłem cennej wiedzy, przypomina raczej śmietnik przepełniony fake newsami i milionami bodźców oddziałujących na odbiorców w każdej sekundzie. Do tego stanu rzeczy przyczyniają się także marketerzy, którzy w obliczu ślepoty bannerowej czy też programów do blokowania reklam szukają coraz skuteczniejszych metod przykucia uwagi odbiorcy. Nie jest to łatwe. Według niektórych źródeł średni czas koncentracji internautów w ostatnich latach spadł do 8 sekund - to podobno tyle, ile trwa utrzymanie uwagi przez złotą rybkę. Dlatego sposobem na zwiększenie zainteresowania internetowych "złotych rybek" miał być content marketing, czyli marketing treści. Jednak ten modny trend, realizowany w niewłaściwy sposób, wcale nie prowadzi do osiągnięcia zadowalających efektów. Zamiast tego powoduje jeszcze większy chaos komunikacyjny. Jak temu zaradzić? Tu z pomocą przychodzi Justyna Bakalarska-Stankiewicz, autorka książki, z której dowiesz się między innymi: Czego content manager może się nauczyć z oper mydlanych? Dlaczego o swoim odbiorcy powinieneś myśleć jak o przyjacielu? Czy content marketing sprzedaje? Czemu panda, pingwin i koliber powinny mieć wpływ na Twoją strategię? Jak być SMART przy określaniu celów w marketingu treści? W czym marketer powinien upodobnić się do Jezusa? Czy Twoja firma to Mędrzec czy Błazen? Jak pisać do odbiorców, którzy nie czytają? A także wielu innych rzeczy, dzięki którym stworzysz naprawdę skuteczną strategię contentmarketingową dla swojej firmy i marki osobistej.
Pomyśl o swoich sukcesach. One nie są dziełem przypadku. Żadne udało się, samo wyszło, przy okazji. Okazje pojawiły się na Twojej drodze. Ale to Ty schyliłeś się, podniosłeś je, włożyłeś w nie pasję, ciężką pracę, upór i odniosłeś sukces. Czytelniku! Pomyśl o swoich marzeniach. Wiesz, po co są? Żeby je spełniać! Pomyśl o odwadze. Odwaga składa się z czterech elementów. Odwaga to zaufanie do siebie, ryzyko, decyzje i zaangażowanie. Te składowe dążenie do sukcesu, pasja, praca, marzenia, odwaga łączą się ze sobą w obraz spełnionego życia. Dają nam pełną MOC możliwości. O tym właśnie opowiadał Jacek Walkiewicz słuchaczom TEDxWSB we wrześniu 2012 roku we Wrocławiu. Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi rozwinięcie tamtego wykładu. Za pośrednictwem internetu przesłanie autora dotarło do wielu ludzi, może również do Ciebie. Zaczęły spływać e-maile, pytania, prośby o pomoc w wychodzeniu na prostą, na drogę do pełni możliwości. Jacek Walkiewicz nie był w stanie każdemu z pytających odpowiedzieć indywidualnie. Dlatego postanowił zrobić to zbiorowo właśnie za pośrednictwem tej książki.
Wskazówki, dzięki którym w pełni wykorzystasz swój potencjał!
* Słowa Napoleona Hilla na każdy tydzień w roku
* Głębokie przesłania autora Siedemnastu Zasad Sukcesu
* Refleksje i pogłębione komentarze do wypowiedzi Hilla
* Inspiracja do codziennego praktykowania zasad sukcesu
Napoleon Hill pozostawił po sobie imponujący dorobek. Odkrył i opisał prawa rządzące sukcesem. Wytrwale uczył się od najlepszych i skrupulatnie przekazywał swą wiedzę dalej, inspirując tysiące ludzi i przyczyniając się do ich rozwoju. Napisał wiele znakomitych książek, jednak ta jest wyjątkowa. Wybitna znawczyni twórczości Hilla, Judith Williamson, wyszukała w jego tekstach cytaty odpowiednie na każdy tydzień roku. Każdy z tych cytatów odniosła do różnych dzieł Hilla i opatrzyła wnikliwym komentarzem, dzięki czemu książka ta w szczególny sposób skłania do przemyśleń, refleksji i zmian.
Przeczytaj przesłanie Napoleona Hilla na każdy z 52 tygodni w roku! Poznawaj, zgłębiaj i stosuj te zasady, które najbardziej do Ciebie przemawiają, nie zaniedbuj jednak żadnej z nich. Przekonasz się, że w ten sposób zmienisz swoje życie i sprawisz, że świat stanie się piękniejszy! Książka ta stanowi esencję całokształtu dorobku autora Siedemnastu Zasad Sukcesu. Zgłębianie myśli tu zawartych i stosowanie wskazówek Hilla w praktyce ułatwi Ci zrealizowanie Twoich pragnień i sprawi, że staniesz się lepszym, szczęśliwszym i bardziej spełnionym człowiekiem.
Oto inspirujące lekcje życia!
* Jaki wpływ mają drobne zmiany w zachowaniu i nastawieniu?
* Jak praktykować tolerancję, odwagę i wiarę w siebie?
* Jak zdobyć dwanaście Bogactw Życiowych?
* Jak nawiązać kontakt z Nieskończoną Inteligencją?
* Jak zacząć nowy rok, aby zakończyć go sukcesem?
Ile razy słyszałeś w życiu magiczną formułę "musisz się zmienić"? Sto razy, dwieście? A może - bądźmy w końcu do bólu szczerzy: wiele tysięcy razy? Przecież to najczęściej wypowiadana mantra, która trafia do naszych uszu z tak wielu stron, że pewnie łatwiej byłoby znaleźć przykłady osób, które tak nigdy do nas nie powiedziały. Bo przecież "potrzeba zmiany" jest jak karabin, wymierzony w nas przez całe życie.
Co zaś ma być celem tej zmiany? Dopasowanie się do powszechnie obowiązującej narracji, której głównym fundamentem jest zjawisko określane już dzisiaj oficjalnie "kulturą zapierdolu", w którym mamy wierzyć, że wartość leży w wysiłku włożonym w pracę, a nie w jej efektach. W to, że niezależnie od okoliczności musimy być zawsze pogodni, uśmiechnięci, pełni pozytywnych myśli i oczywiście hiperaktywni. W to, że trzeba przez całe życie gonić swoje własne szczęście, które odnajdziemy w posiadaniu kolejnych przedmiotów, czy pokonywaniu kolejnych szczebli społecznego, czy zawodowego awansu oraz w tym, że za pieniądze da się "zamieść pod dywan" naturalny proces starzenia się. W to, że jedyną wartością jest wyjątkowość, którą trzeba udowadniać, starając się bardziej od innych, bo w przeciwnym razie stajemy się przeciętni, co w kulturze zapierdolu jest gorsze od niewybaczalnego grzechu. Jest rozczarowaniem.
Problem w tym, że kiedy w to uwierzymy, nasze życie prędzej czy później staje się puste, a wszelkie poszukiwania jego sensu będziemy próbowali zastąpić pseudo-medytacją spod znaku "wyobraź sobie, że nie masz problemów". Problem w tym, że dopiero po jakimś czasie zorientujemy się jak wielka to ściema. I najlepszym wyjściem jest wybór mniejszego zła: zdać sobie sprawę z tej ściemy jak najszybciej i nie się jej nie poddawać. To lepsze, niż obudzić się któregoś dnia z ręką w nocniku.
Zrozum, zanim zaproponujesz rozwiązanie Analiza biznesowa, przeprowadzana przez wykonawcę rozwiązań IT dla biznesu, nie polega na zwykłym spisaniu problemów zgłaszanych przez klienta. Zapis przebiegu spotkań, wypunktowanie najważniejszych wymagań stawianych przed oprogramowaniem i prezentacja ich klientowi w formie tabeli to jeszcze nie analiza biznesowa! Wykonawca oprogramowania otrzymuje w ten sposób jedynie wnioski dotyczące efektów wadliwego działania aktualnego systemu zarządzania, ale dalej nie ma pojęcia o przyczynach tego stanu rzeczy. Jak zatem może zaproponować zleceniodawcy lepsze rozwiązanie? Prawidłowo przeprowadzona analiza i modelowanie biznesowe opierają się na pewnych ściśle określonych zasadach i korzystają z przeznaczonych do tego celu notacji (języków). Na naszym rynku istnieje wiele podręczników szczegółowo opisujących teorię poszczególnych notacji: UML, BPMN, BMM, SysML itd. Ich autorzy skupiają się na definicji pojęć, słownictwie i powiązaniach występujących w poszczególnych metodach zapisu, a teorie uzupełniają prostymi przykładami. Autor tej książki postanowił podejść do tematu z całkiem innej strony wychodzi od faktycznych problemów, z jakimi spotkał się w swojej wieloletniej praktyce, i podaje przykłady ich poprawnego, analitycznego opisu z użyciem takiej notacji, która jest najwłaściwsza w danej sytuacji biznesowej. Dzięki temu masz szansę poznać i zrozumieć, kiedy, po co i jak stosować dany język analityczny. Jarosław Żeliński -- niezależny ekspert. Ukończył Wydział Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej. Od 1991 roku pracuje w branży IT. Uczestniczy w projektach z zakresu wdrożeń systemów IT, analiz systemowych i doradztwa organizacyjnego. Od 1998 roku prowadzi niezależną działalność doradczą, publikuje eseje, autorskie prace analityczne i opracowania branżowe w prasie specjalistycznej i gospodarczej oraz na własnym portalu IT-Consulting.pl. Od 2003 roku jest członkiem Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych, a od 2005 roku współpracownikiem i wykładowcą Katedry Systemów Informacyjnych na Wydziale Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa Akademii Morskiej w Gdyni. Od 2008 roku pracuje także na Politechnice Warszawskiej. Prowadzi samodzielne studia i badania naukowe w zakresie zastosowań teorii poznania i języków formalnych w analizach systemowych organizacji. Jest członkiem International Institute of Business Analysis.
Myśl jak inwestor
Jak skutecznie inwestować? Czy można kupić niezawodną strategię inwestycyjną? Dlaczego regularne sukcesy odnosi tylko niewielki odsetek inwestorów? Jak to zrobić, żeby zarobić?
* Po pierwsze — przestań szukać najlepszej metody inwestycyjnej, genialnego doradcy albo poradnika, który dostarczy prostych i zawsze skutecznych narzędzi.
* Po drugie — zrozum, że już masz dobrą strategię, a jedyne, co Cię blokuje, co nie pozwala Ci stać się częścią tych 5% efektywnych inwestorów, to Twój sposób myślenia podczas prowadzenia transakcji.
* Po trzecie — przeczytaj tę książkę i poznaj psychologiczne podłoże odnoszenia sukcesów w sferze inwestowania.
Dzięki tej lekturze dowiesz się, jak przezwyciężyć głęboko zakorzenione przyzwyczajenia psychiczne, przez które podejmuje się najwięcej błędnych decyzji. Przekonasz się, że pogłębiona analiza rynku nie jest rozwiązaniem Twoich problemów z inwestowaniem. Odkryjesz szereg mitów związanych z inwestowaniem. Nauczysz się myśleć w kategoriach prawdopodobieństwa. Zrozumiesz rzeczywiste znaczenie ryzyka i zaczniesz prowadzić swoje działania w oparciu o właściwie rozumianą „zasadę niepewności”, na której opiera się cały system spekulacji giełdowej. Odważ się grać i wygrywać!
Być może wiele wiesz o rynkach. Może nawet znasz głównych graczy, wiesz kiedy kupować, kiedy sprzedawać i które instrumenty finansowe dysponują potencjałem do zmiany cen.
Jak dobrze jednak znasz samego siebie?
Nawet najbardziej wnikliwych, zmotywowanych i posiadających gruntowną wiedzę inwestorów często ogranicza destrukcyjny sposób myślenia, który prowadzi do złych decyzji i błędów w sferze inwestowania. Cierpią oni z powodu niezdolności do obiektywnego utrzymania koncentracji i braku pewności siebie, niezbędnych do prawidłowego prowadzenia transakcji. Pozwalają także głęboko zakorzenionym sprzecznościom psychicznym i błędnym przekonaniom o inwestowaniu lub naturze rynku decydować o doborze papierów wartościowych do swojego portfela inwestycyjnego.
Jaki jest rezultat? Wyjątkowo wysoki odsetek inwestorów traci wszystkie lub większość pieniędzy w ciągu pierwszego roku inwestowania.
Dla Douglasa, kluczem do sukcesu jest udoskonalenie stanu umysłu inwestora. Nie męcząca analiza rynku, ani najnowszy modny „system”. On uczy inwestorów myślenia w kategoriach prawdopodobieństwa i w przyjmowaniu rdzennych przekonań, niezbędnych do wytworzenia „postawy zwycięzcy”. Inwestorzy w „strefie” nie muszą wiedzieć jak za chwilę zachowa się rynek — i nie zależy im na tym. Oni wiedzą, co sami zrobią za chwilę. I na tym właśnie polega różnica.
W książce W transie inwestowania Douglas odsłania mechanizmy leżące u podstaw braku konsekwentnie zyskownych transakcji i pomaga inwestorom przezwyciężyć głęboko zakorzenione przyzwyczajenia psychiczne, które zwykle słono ich kosztują. Douglas rozprawia się po kolei z mitami związanymi z inwestowaniem, ucząc inwestorów, aby poszukiwali czegoś więcej niż losowych rezultatów, aby zrozumieli rzeczywiste znaczenie ryzyka i aby prowadzili swoje działania, kierując się właściwie rozumianą „zasadą niepewności”, na której opiera się cały system spekulacji giełdowej.
W transie inwestowania wprowadza całkowicie nowy wymiar psychiczny do zdobywania przewagi na rynku. Wykorzystaj to, aby zwiększyć moc „strefy” i osiągać dzięki niej bezprecedensowe zyski.
„Ta książka to strzał w dziesiątkę. Jej tematem jest nastawienie psychiczne, absolutnie niezbędne, aby stać się kompetentnym i konsekwentnie skutecznym inwestorem. Wyjaśnia od podstaw, dlaczego robimy to, co robimy, definiuje problemy i wskazuje działania, które powinniśmy podjąć, aby móc podążać drogą do skutecznego inwestowania na poziomie psychicznym, dlatego rekomenduję ją bez zastrzeżeń.”
Robert Krausz, prezes Fibonacci Trader Corp
„Czy kiedykolwiek dostałeś od kogoś prezent, który na pierwszy rzut oka wyglądał niepozornie, ale kiedy mu się przyjrzałeś, odkryłeś, że jest niezwykle cenny? Prezentem, który ja otrzymałem jest książka W transie inwestowania. Z pełnym przekonaniem polecam każdemu z was, aby także zrobił sobie prezent w postaci tej książki”.
Welles Wilder, prezes Trend Research
„Psychologiczny element inwestowania to zdecydowanie najbardziej istotny aspekt dążenia do stania się odnoszącym sukcesy inwestorem. Mark Douglas jest w tej materii doskonałym nauczycielem.”
John Hill, prezes Futures Truth
„Czytając nową pracę Marka, W transie inwestowania, nie mogłem powstrzymać się od słów, "Do licha — dokładnie o to chodzi!". Ta książka zawiera bezcenne wskazówki, których po prostu nie znajdziemy nigdzie indziej, ponieważ Mark myśli w oryginalny sposób. A właściwie nie — on myśli w głęboki i oryginalny sposób”.
Eddie Kwong, redaktor naczelny TradingMarkets.com
„Mark Douglas posiada wyjątkową umiejętność, dzięki której jego prace są niezwykle klarowne, a koncepcje łatwe do przeniesienia w sferę inwestowania, relacji międzyludzkich, itd. Rynki oferują nam nieograniczoną ilość okazji. Podstawowe znaczenie ma właściwy stan umysłu, kiedy te okazje się pojawiają. Ta książka znacząco różni się od opowieści o odnoszących sukcesy inwestorach w rodzaju Czarodziejów rynku. To książka o Tobie, o Twoich problemach, "sprawach" i o tym, jak powinieneś wprowadzić się we właściwy stan umysłu, aby zostać konsekwentnie skutecznym inwestorem. Kup tę książkę i zabieraj ją ze sobą wszędzie, aż stanie się częścią Twojej osobowości”.
Joe Cowell, prezes mParthenon Futures Management, LLC
„Książka W transie inwestowania jest najlepszą jak dotąd pracą Marka. To jedna z tych książek, które powinny znaleźć się na biurku każdego inwestora”.
Jim Twentyman, główny trader, CQG, Inc.
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.
"Dzięki książkom, wykładom i zapisanym po różnych spotkaniach refleksjom odkrywam nowe możliwości. A przecież słowa to tylko słowa. Co je ożywia i sprawia, że stają się nieśmiertelne? Człowiek, który za ich pomocą wyraża swoje myśli, emocje, idee, własną duszę. W pisaniu książek o swoim życiu czy osobistych przemyśleniach jest jakiś rodzaj ekshibicjonizmu. Pewnie wynika z potrzeby pokazania siebie od środka. W ten sposób łatwiej wyrazić prawdę, która jest w nas. Kiedy pisałem swoją pierwszą książkę, miałem sporo wątpliwości, czy podzielić się historiami, którymi z nikim wcześniej się nie dzieliłem. Zwyciężyła potrzeba spójności z życiową misją. Pomyślałem, że jeśli nie będę wiarygodny, nie będę mógł jej realizować."
o autorze:
Absolwent Wydziału Psychologii UW. Charyzmatyczny i motywujący mówca, trener i mentor. Ceniony za szeroką wiedzę merytoryczną oraz inspirujący, ciekawy, energetyzujący i pełen humoru styl prowadzenia wykładów i szkoleń. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.
Dziś produktywność jest kluczową sprawą. W teorii bycie produktywnym powinno być łatwe, w praktyce współczesne zdobycze technologiczne skutecznie to utrudniają. W natłoku newsów, e-maili i emocjonujących nagłówków trudno skupić się na tym, co najważniejsze w życiu zawodowym i prywatnym. Dochodzi do swoistego paradoksu: mamy za dużo rzeczy do zrobienia i za mało czasu na nie. Rozpraszamy się zaś sprawami, które są najzwyczajniej nieistotne. Okazuje się, że umiejętność wyboru najważniejszego zadania i jego sprawnej realizacji w największym stopniu określa, czy osiągniemy sukces, czy nie.
Ta książka pokazuje, że produktywność rządzi się twardymi zasadami. Przedstawia też fakty i mity na jej temat oraz podsuwa liczne pomysły, dzięki którym będziesz lepiej kształtować swoje życie. Omówiono tu rozmaite podejścia, umiejętności i strategie pozwalające w odpowiednim czasie wybrać właściwe zadanie i terminowo je zrealizować. Zaprezentowano najlepsze metody oszczędzania czasu i samoorganizowania się i wyjaśniono, dlaczego planowanie każdego dnia jest ważne. Opisano różnicę pomiędzy złym odwlekaniem, którego lepiej unikać, a tym kreatywnym oraz mnóstwo sztuczek pozwalających zwiększać produktywność w domu i w pracy.
W tej książce:
dlaczego skupianie się na rzeczach ważnych ma znaczenie
współczesne obietnice i pułapki produktywności
ważniejsze elementy psychologii produktywności
skuteczne techniki podkręcania produktywności
jak ostatecznie pokonać prokrastynację
co łączy produktywność i związki
Zorganizuj się i pozostań zorganizowany!
O autorze książki
Brian Tracy to fenomen na skalę światową. Świetnie wykształcony, odnoszący spektakularne sukcesy, charyzmatyczny mówca i motywujący trener. Jest autorem inspirujących książek, które raz po raz podbijają rankingi bestsellerów księgarni Amazon.com, Merlin.pl czy EMPiK.
W Polsce znany m.in. dzięki takim tytułom, jak: Zjedz tę żabę, Punkt zwrotny czy Sposób na sukces. Teraz nareszcie szykuje szturm na listę przebojów w onepress.pl.
Brian Tracy to ekspert w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego, charyzmatyczny mówca, przemawiający co roku do ponad 450 tysięcy osób. Ma rzadką umiejętność prowadzenia szkoleń w sposób, który pobudza słuchaczy do bezzwłocznego wdrażania w praktyce poznawanych technik i wartości.
„Nieważne kim się urodziłeś, ważne kim chcesz zostać”
Brian Tracy
Krytyka czystego rozumu Immanuela Kanta jest uważana za jedną z najważniejszych nowożytnych prac filozoficznych. Zagadnieniem, które spaja wywód, jest pytanie o podstawy wiedzy, w szczególności o to, w jaki sposób możliwe jest poznanie płynące z czystego rozumu i jakie są granice ludzkiego poznania. Koncepcje ujęte w tym dziele na zawsze zmieniły rozumienie takich pojęć jak Bóg, absolut czy istota, a równocześnie silnie wpłynęły na podstawy nauki, zwłaszcza matematyki, fizyki czy biologii.
Przemyślenia zawarte w Krytyce czystego rozumu są bezprecedensowe. Dotychczas dochodzenie do istoty rzeczy opierało się na założeniu, że istnieje przeciwieństwo między podmiotem a przedmiotem. Niemiecki filozof to zmienił - położył nacisk na warunki, w jakich umysł poznaje rzeczy i docieka prawdy. Okazało się, że między racjonalizmem a empiryzmem nie ma sprzeczności. Wcześniej uważano, że doświadczenie umożliwia pojęcia. Kant stwierdził, że to pojęcia umożliwiają doświadczenie. Zabieg ten znacznie później nazwano przewrotem kopernikańskim w filozofii.
Książka filozofa z Królewca spotkała się z różnymi reakcjami: część myślicieli zawzięcie ją krytykowała, inni czerpali z niej pełnymi garściami. Stała się jednym z podstawowych dzieł niemieckiego idealizmu filozoficznego, jednak w 1827 roku z powodów religijnych trafiła na indeks ksiąg zakazanych. Późniejsi autorzy często korzystali z koncepcji Kanta, takich jak filozoficzne uzasadnienie nauki, analiza granic poznania zmysłowego czy funkcjonowanie rozumu w świecie.
Oddajemy do rąk Czytelnika najważniejsze dzieło Kanta w przepięknym przekładzie Piotra Chmielowskiego. Mimo upływu lat i być może nieco archaicznego języka jest to rzecz nadzwyczaj aktualna. Wiele wskazuje na to, że wkrótce ludzkość stanie wobec konieczności ponownego określenia, czym jest myśl, czym jest ogląd i pogląd, a także jakie są granice ludzkiego poznania. Krytyka czystego rozumu to lektura wymagająca, skłania do zastanowienia się i podjęcia trudu dociekania. Niezmiennie inspiruje, mobilizuje i wskazuje ścieżkę do poznania prawdy.
Myśli bez treści są czcze, oglądy bez pojęć są ślepe. Stąd równie konieczną jest rzeczą czynić pojęcia swoje zmysłowymi, jak oglądy swoje czynić rozsądkowymi.
O autorze książki
Immanuel Kant — niemiecki filozof, profesor logiki i metafizyki na Uniwersytecie Albrechta w Królewcu, jeden z najwybitniejszych umysłów epoki oświecenia. Jego prace miały ogromny wpływ na filozofię zachodnią. Największym dokonaniem Kanta była rewizja dotychczasowych koncepcji w dziedzinie epistemologii (teorii poznania). Piotr Chmielowski — historyk literatury, encyklopedysta, profesor Uniwersytetu Lwowskiego, tłumacz. Stworzył naukowe podstawy metod badawczych historii literatury i opisał zasady krytyki literackiej.
Sprzedawaj tak, by ludzie lubili od Ciebie kupować!
Reguły, sekrety, dobra zabawa, czyli jak zadbać o całokształt Twojej relacji z klientem
Przeciwności i przeciwnicy, czyli jak poradzić sobie w najtrudniejszych sytuacjach
Niech żyje Król Klient Wielki, czyli kto i co naprawdę liczy się w procesie sprzedaży
Jeffrey Gitomer jest jedną z tych zadziwiających osób, którym udało się wejść na szczyt bez stosowania różnych brudnych sztuczek. Od lat tłumaczy, że klient w oczach sprzedawcy powinien być najcenniejszym, najbardziej godnym szacunku partnerem, a nie frajerem do oskubania. Że klienta należy posłuchać i pomóc mu wybrać to, czego naprawdę potrzebuje, a nie to, co ciśnie w kąt tuż po dokonaniu transakcji. Że klient potraktowany z pełną szczerością i zaangażowaniem wróci do swojego ulubionego sprzedawcy i nawiąże z nim długoterminowe relacje ku obopólnej satysfakcji.
Sprawdzone podejście handlowe Jeffreya okazuje się jeszcze skuteczniejsze w relacjach z dzisiejszym klientem. Nowe wydanie Biblii handlowca przedstawia sprzedaż w nieco szerszym kontekście, wzbogaca dotychczasowe klasyczne ujęcie o elementy odzwierciedlające współczesne realia biznesowe, ekonomiczne i konsumenckie (zarówno te tradycyjne, jak i internetowe). To kompleksowy przewodnik po nawiązywaniu kontaktów, umawianiu spotkań, finalizowaniu transakcji i zarabianiu pieniędzy. Traktuje o lojalności, relacjach, rekomendacjach i poleceniach — o prawdziwych transakcjach, prawdziwej wartości i prawdziwych zyskach.
10,5 przykazania sprzedaży
12,5 wartości dobrego sprzedawcy
Olśniewanie klienta
Dobra prezentacja
Wątpliwości, zamknięcie i kolejne podejścia
Głoszenie nowiny
Nawiązywanie kontaktów
Prorocy i zyski
W górę, dochodzie!
Przekuwaj kontakty w relacje, a relacje w polecenia — i sprzedawaj ludziom to, o czym marzą!
O autorze
Jeffrey Gitomer - jest amerykańskim pisarzem, mówcą i trenerem biznesu. Jego książki regularnie uzyskują status bestsellerów New York Timesa i Amazona. Zajmuje się technikami sprzedaży, zyskiwania lojalności klientów i rozwojem osobistym. Niekiedy budzi kontrowersje: w listopadzie 2003 roku został pierwszym pasażerem z zakazem lotów liniami US Airways z uwagi na ciągłe skargi i konfrontacje z pracownikami. Mieszka w Charlotte w Karolinie Północnej.
Znajdź swoje DLACZEGO. Praktyczny przewodnik odkrywania celów swoich i swojego zespołu Spełnienie jest czymś głębszym i trwalszym niż poczucie szczęścia. W życiu zawodowym szczęście przynoszą nam różne sprawy: awans, podwyżka, pomyślne ukończenie trudnego projektu. Szczęście jednak trwa krótko. Przynosi radość i satysfakcję, ale intensywność tych uczuć mija wraz z upływem czasu. Spełnienie za to jest trwałe. W odniesieniu do życia zawodowego spełnienie oznacza, że w pracy czujemy się częścią czegoś większego i ważnego. Że nasz wysiłek ma głęboki sens, a my przyczyniamy się do osiągnięcia jakiegoś istotnego celu, dużej sprawy o poważnych implikacjach. Słowem, spełnienie pojawia się wtedy, gdy nasza praca bezpośrednio łączy się z naszym DLACZEGO. Ta książka ma na celu doprowadzenie Cię do odkrycia Twojego DLACZEGO. Potraktuj ją jako szczegółowy przewodnik. Wszystkie kroki zostały w nim dokładnie opisane, więc osiągniesz cel, jeśli tylko poświęcisz mu trochę pracy i cierpliwości. Dowiesz się, co dokładnie trzeba zrobić, poznasz potrzebne koncepcje, będziesz mógł dostosować ten proces do własnych potrzeb. Pamiętaj tylko, że najważniejsze lekcje odbędą się później, gdy już odkryjesz swoje DLACZEGO i będziesz się uczyć, jak żyć zgodnie z nim. Dzięki temu dowiesz się, do czego jesteś rzeczywiście zdolny. Wtedy też przekonasz się, jak wiele osób jesteś w stanie zainspirować do tego, by podążały tą samą ścieżką. Poznaj szczegóły przełomowej koncepcji: dlaczego warto odkryć swoje DLACZEGO i jak przeprowadzić ten proces sens odkrycia DLACZEGO całego zespołu w jaki sposób pomóc zespołowi w odkryciu DLACZEGO co i jak zrobić, aby dotrzeć do swojego DLACZEGO jak dzielić z innymi swoje osobiste DLACZEGO i żyć zgodnie z nim Simon Sinek jest mówcą motywacyjnym i autorem inspirujących książek. Jest też niepoprawnym optymistą, który wierzy w lepszą przyszłość całej ludzkości. Jego wykład na TED jest trzecim najbardziej oglądanym wykładem wszech czasów. David Mead pracuje w zespole Start With Why i przyczynia się do rozpowszechniania tych przełomowych koncepcji. Obecnie wygłasza wykłady i prowadzi warsztaty, żeby pomóc ludziom spojrzeć inaczej na takie kwestie jak przywództwo i kultura. Peter Docker jest emerytowanym pracownikiem sił lotniczych Wielkiej Brytanii i zawodowym pilotem. Współpracuje z firmami na całym świecie, pomagając im w tworzeniu kultury, w której każdy pracownik może swobodnie rozwijać swoje umiejętności. Odkryj swoją misję. Zainspiruj siebie i innych!
Zarządzaj swoim czasem. Jak skupiać się na tym, co najważniejsze Dziś wszyscy jesteśmy wciąż zajęci. Niemal natychmiast reagujemy na pojawiające się wyzwania, doskonalimy swoją produktywność i wydajność, wykonujemy coraz więcej zadań. Jesteśmy zalewani informacjami, a nasz dzień pracy przypomina ciągły wyścig. Brak czasu, zmęczenie i dekoncentracja stały się plagą naszych czasów. Wolne chwile, które uda nam się znaleźć, tracimy na korzystanie z telefonów i laptopów, scrollowanie wpisów i lajków w social mediach. W tym świecie łatwo zgubić to, co jest naprawdę ważne. Najpiękniejsze chwile życia umykają naszej uwadze i, co gorsza, pamięci w zalewie jednakowo wypełnionych zajęciami i stresujących dni szaleńczego wyścigu za... Właśnie, za czym? Jeśli chcesz odzyskać spokój w codziennym życiu i przestać marzyć o dobie rozciągniętej do 60 godzin, przeczytaj tę książkę. Znajdziesz tu klarowny opis łatwego do wdrożenia systemu, który składa się z czterech prostych elementów, nie wymaga realizacji irracjonalnych czy nierealnych pomysłów i pozwala na odzyskanie kontroli nad swoim czasem. Dzięki nowym nawykom i sposobom myślenia przestaniesz reagować na zalew bodźców nowoczesnego świata i zaczniesz świadomie znajdować czas na to, co uznasz za istotne. Metoda, którą poznasz, nie polega na radykalnej transformacji stylu życia, a na dokonywaniu niewielkich zmian i świadomym kształtowaniu swoich zachowań. Odzyskasz zgubioną kreatywność, odnajdziesz zadowolenie z każdego dnia, a żadna ważna chwila nie umknie więcej Twojej świadomości. W tej publikacji znajdziesz cztery kluczowe elementy systemu znajdowania czasu: najważniejszy punkt: jedna chwila dnia, na której się skupisz laser: znajdowanie czasu na najważniejszy punkt energia: dbanie o ciało, dzięki czemu umysł działa poprawnie refleksja: dostrajanie i udoskonalanie systemu Odzyskaj przestrzeń w kalendarzu — i w swoim umyśle!
Obecny system gospodarczy opiera się na maksymalizacji krótkookresowych zysków, unikaniu opodatkowania i przerzucaniu niekorzystnych efektów działalności na społeczeństwo. Jego konsekwencją są pogłębiające się nierówności, wzrost zadłużenia, zwiększająca się polaryzacja społeczeństwa i polityki, a także nasilająca się degradacja środowiska. Pandemia COVID-19 udowodniła, że taki system ekonomiczny jest nie do utrzymania. Jego niezrównoważenie i kruchość grożą kolejnymi katastrofami. Konieczne są dalsza ewolucja i przejście z ""kapitalizmu akcjonariuszy"" do ""kapitalizmu interesariuszy"".Ta książka jest świetnie napisanym, szczerym wyjaśnieniem natury globalnych problemów, ich możliwych przyczyn i konsekwencji, a także związków z obecnymi systemami zarządzania. Przedstawiono w niej też ideę kapitalizmu interesariuszy: systemu gospodarczego opartego na inkluzywności, zrównoważonym rozwoju i równości. To holistyczne rozwiązanie, w którym odpowiedzialność jest proporcjonalnie rozłożona na rządy państw, przedsiębiorstwa i osoby prywatne. W książce znalazło się wiele rad i wskazówek, z których może skorzystać każdy: polityk, właściciel firmy, aktywista, społecznik i obywatel. Okazuje się, że ""rzeczywistość po COVID-19"" może być dla ludzkości czasem współdziałania, w którym teraźniejszość i przyszłość dają możliwość wykreowania zrównoważonego świata. Świata, w którym wszyscy czują się dobrze.W książce: jak powstawał świat globalnego wzrostu konsekwencje: problemy światowej gospodarki model interesariuszy i jego realizacja koncepcja kapitalizmu interesariuszy jak można się przyczynić do rozwoju zrównoważonego świataKapitalizm interesariuszy: sercem systemu jest równowaga!
Kierownictwo organizacji nie oczekuje od liderów, że będą uszczęśliwiali swoje zespoły. Ważniejsze jest osiąganie celów biznesowych i realizowanie planu. Można jednak uznać za udowodnione, że szczęśliwsi ludzie pracują chętniej, szczęśliwsze zespoły są efektywniejsze, a szczęśliwsze organizacje łatwiej odnoszą spektakularne sukcesy. Błędem jest jednak nadmierne skoncentrowanie się na zadowoleniu powierzonych sobie pracowników. Do przywództwa i zarządzania należy podejść systemowo, pamiętając, że dzisiejsze organizacje wymagają zupełnie innego stylu zarządzania niż kilkanaście lat temu. Tylko jak konkretnie miałoby wyglądać takie zarządzanie?Dzięki tej książce dowiesz się, co możesz zrobić, aby zbudować lepszą kulturę organizacyjną, zwiększyć produktywność w swoim zespole i zachęcić kierownictwo organizacji do innowacyjności. W tym bardzo praktycznym, a zarazem interesująco napisanym poradniku znajdziesz mnóstwo przykładów ciekawych gier, innowacyjnych narzędzi i skutecznych, gotowych do wdrożenia dobrych praktyk. Przekonaj się, że można dzięki nim zmotywować dowolny zespół, wpływać na kulturę w organizacji, poprawiać efektywność pracy i pobudzać innowacyjność. Już po pierwszych kilku stronach dojdziesz do wniosku, że możesz dokonać przewrotu. Możesz zainspirować ludzi i zmotywować swój zespół. Przecież każdy zasługuje, by pracować w szczęśliwszej organizacji, prawda?Dowiedz się, jak: lepiej mierzyć efektywność skuteczniej nagradzać pracowników zastąpić oceny okresowe efektywniej motywować zespoły tworzyć kulturę organizacyjną sprzyjającą kreatywności i innowacyjnościZespół jest zbyt ważny, by pozostawić go menedżerom!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?