Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania To jedna z najważniejszych i najpożyteczniejszych książek, jakie przeczytałem w ostatnich latach. Prosto i przekonująco pokazuje nam, na czym polega prawdziwe przywództwo. William Ury, współautor książki Dochodząc do TAK Ta książka rozpaliła płomień w moim sercu. Potrafi zaprowadzić człowieka na takie wyżyny doskonałości, o jakich nawet nie marzył. generał Chuck Horner, dowódca sił powietrznych biorących udział w operacji Pustynna Burza Zrób to inaczej niż inni Każdy człowiek i każda organizacja mogą wyjaśnić, CO robią. Niektórzy z nas potrafią pokazać, CZYM różnią się od innych. Jednak tylko nieliczni są w stanie jasno wyartykułować, DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO nie ma nic wspólnego z finansami i zyskami. DLACZEGO jest tym, co inspiruje Ciebie i Twoje otoczenie. Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve'a Jobsa i przekonaj się, że wszyscy liderzy, którzy kogokolwiek inspirują, myślą, działają i komunikują się z innymi z pominięciem ogólnodostępnych schematów. Każdy z nas może zdobyć tę umiejętność. Przy odrobinie dyscypliny każdy lider lub organizacja mogą skutecznie oddziaływać na innych. Przeczytaj wszystkie porywające opowieści i naucz się być skutecznym przywódcą. Przyciągnij do siebie ludzi i trwale zmień oblicze biznesu. Poznaj siłę DLACZEGO!
Twoja praca. Jak osiągnąć dobrostan i uniknąć wypalenia zawodowego Nicnierobienie czy aktywność - jak odpocząć w trzy dni Ta książka jest kompendium wiedzy dla nowoczesnych menadżerów zainteresowanych poprawą dobrostanu swoich pracowników, jak również dla pracowników szukających szczęścia w życiu zawodowym. Oparta jest na najnowszych badaniach z polskiego i światowego rynku pracy, a także na bogatym doświadczeniu zawodowym autorki pracującej w Polsce, Wielkiej Brytanii i Indiach. Zawiera cenne praktyczne porady ekspertów w dziedzinie biznesu, medycyny, edukacji i mediów. Kilkanaście testów do diagnozowania sytuacji w pracy pomoże w rozpoznaniu częstych problemów, takich jak stresory, wypalenie zawodowe, mobbing, poczucie braku sensu pracy, złe dopasowanie pracownika do pracy, toksyczne środowisko w pracy, pracocentryczność. Dziś, gdy praca przestała być jedynie źródłem dochodu, młode pokolenia sygnalizują coraz większą potrzebę sensu pracy, wspólnotowości w organizacjach, samorealizacji, jak również lepszej relacji pomiędzy pracą a życiem. Autorka zachęca do przemyślenia modelu "pracowitej mrówki". Proponuje tworzenie jakościowych miejsc pracy o płaskich strukturach, które są bardziej wspierające dla pracowników niż tradycyjne, hierarchiczne konstrukcje mrowiska. Z książki dowiesz się: Jak stworzyć jakościowe miejsce pracy o charakterze demokratycznej wspólnoty, a nie hierarchicznej struktury, aby zmniejszyć rotację pracowników w firmie Jak skracać czas pracy, a jednocześnie nie tracić na efektywności i produktywności (czterodniowy tydzień, praca rotacyjna, nowe tryby pracy) Jak zwiększać lojalność pracowników poprzez wspieranie ich rozwoju, redukowanie wypalenia zawodowego, stresu i toksycznych warunków pracy Jak zadbać o dobrostan cyfrowy, efektywność w pracy, zdrowy sen i dopasowanie pracy do indywidualnych uwarunkowań pracowników
Niezmienne prawdy. Ponadczasowe lekcje o podejmowaniu ryzyka, wykorzystywaniu szans i sztuce dobrego życia Planując przyszłość, zastanawiamy się nad rozwojem różnych sytuacji, na przykład gospodarczej w kolejnych latach, i próbujemy określić, jak będą one wyglądać. Najczęściej nie jesteśmy w stanie trafnie tego przewidzieć - w końcu ważne wydarzenia kształtujące przyszłość są z natury nieprzewidywalne. Istnieje jednak lepszy sposób, by przygotować się na to, co przyniesie los. Powinniśmy się zastanowić, co będzie takie samo za dziesięć lat, a co pozostanie niezmienne w dalszej perspektywie. Właśnie wiedza o tym, co niezmienne, jest bardziej przydatna niż niepewne prognozy dotyczące nieprzewidywalnej przyszłości. Ta książka znalazła się wśród dziesięciu najlepszych pozycji w rankingu Financial Times Business Book of the Year w 2023 roku. Jest to zbiór dwudziestu trzech krótkich historii, zawierających ponadczasowe lekcje na temat tego, co pozostaje niezmienne w naszym życiu, w tym w zachowaniach i w biznesie. Dzięki lekturze tej inspirującej, świetnie napisanej książki przekonasz się, że zamiast się martwić o ciągłe zmiany, warto pamiętać o tym, co pozostaje bez zmian, gdyż właśnie to daje ogromne możliwości. Paradoksalnie to wiedza o niezmienności owocuje bezcennymi umiejętnościami postępowania z ryzykiem, okazjami i niepewną przyszłością. Ludzka chciwość, strach, kierowanie się zazdrością i krótkowzroczność bowiem pozostają takie same - niezmienne.
Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz. W "nowym" chodzi o jakościowy kontakt zarówno ze sobą, jak i z innymi. W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win. W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania: Co jest dla mnie i dla innych ważne? Co jest sednem sprawy? Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych? Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Wyjaśniają, na czym polega Porozumienie bez Przemocy (NVC), i podpowiadają, jak wdrożyć jego założenia w relacjach wewnątrzfirmowych, w dialogu z partnerami i otoczeniem, a także jak wprowadzić to podejście w organizacjach. Promują model przywództwa opartego na potrzebach, dowodzą ponadto, że empatia ma moc również w biznesie i realnie przekłada się na wyniki biznesowe organizacji.
RozGROMić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania. Wydanie 3 Czego cywil może nauczyć się od żołnierza? Biznes od lat używa języka pola walki: bitwy cenowe, batalie między konkurentami czy wojny o udział w rynku są normalną częścią działalności gospodarczej. Ale armia ma coś więcej do zaproponowania szefom wielkich firm i liderom średnich zespołów niż tylko słowne alegorie. Wojsko jest unikalną - bo prowadzoną w warunkach stresu, ograniczonych informacji i decydowania o ludzkim życiu - szkołą liderów każdego stopnia - od dowódcy kilkuosobowej drużyny po dysponujących dywizjami generałów. Uczy budowania planów i strategii, bo bez nich nie można zacząć żadnej wojny, jednocześnie przygotowując na niestandardowe działanie, bo nawet najlepszy plan zazwyczaj nie przetrwa w całości pierwszego starcia z wrogiem. Wymusza kształtowanie precyzyjności - wszak saper myli się tylko raz. Jest otwarte na nowe, trudno wyobrażalne wyzwania - dlatego regularnie ćwiczy obronę przez atakiem z kosmosu czy inwazją zombie. Wymaga kreatywności - zwłaszcza wtedy, gdy silniejszego wroga trzeba pokonać mniejszymi siłami własnymi. Kształtuje działanie zespołowe - wszak wojen nie wygrywają bohaterowie, a kompanie bohaterów. Buduje ducha wspólnoty, który sprawia, że nie porzuca się rannego towarzysza broni na polu bitwy. Umie zmotywować do działania nawet z narażeniem życia, o ile cel jest tego wart. Brzmi znajomo? Takich liderów potrzeba w Twojej firmie? Zatem sprawdź, jak przenieść doświadczenie budowane na polu walki do świata cywilów. Zapraszamy do lektury!
Zielona ścieżka sukcesu. Praktyczny przewodnik dla małych i średnich firm w zarządzaniu środowiskowym Wszystko, co musisz wiedzieć o raportowaniu zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju Ochrona środowiska naturalnego i wpływ biznesu na jego stan to temat, który coraz intensywniej angażuje zarówno opinię publiczną, jak i instytucje zarządcze Unii Europejskiej. W efekcie pojawiają się przepisy nakładające na przedsiębiorstwa nowe obowiązki w tym obszarze. Takie jak choćby unijna dyrektywa CSRD, która weszła w życie w 2022 roku. W pierwszej kolejności obejmuje ona obowiązek raportowania zrównoważonego rozwoju przez duże przedsiębiorstwa (tzw. raportowanie ESG), jednak z uwagi na zasadę przejrzystości w łańcuchu wartości wymogi te są przenoszone także na ich dostawców i dystrybutorów a więc głównie małe i średnie firmy. Dla wielu podmiotów z sektora MŚP to nowy temat, a procedury okazują się niełatwe do wdrożenia. Można co prawda skorzystać z usług firm doradczych, ale ten rynek nie jest jeszcze wystarczająco rozwinięty. Dodatkowo korzystanie z oferty doradztwa w zakresie zarządzania środowiskowego wiąże się zwykle ze sporymi kosztami. Optymalnym rozwiązaniem jest ta publikacja: wszechstronny przewodnik po zagadnieniach związanych z raportowaniem środowiskowym, skierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. Zawiera nie tylko teoretyczne podstawy, ale przede wszystkim praktyczne narzędzia i wskazówki, które pomogą skutecznie zaangażować się w proces raportowania zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju.
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Odpuszczania można i nawet trzeba się nauczyć! Ten workbook pomoże Ci zacząć Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz? Wbrew pozorom to nie tragedia. Przeciwnie - to dobry moment. Ryzykowny, ale pozytywny, ponieważ, jak każda sytuacja kryzysowa, stawia przed Tobą szansę. Jeśli z niej skorzystasz i nauczysz się odpuszczać, Twoje życie znacząco się zmieni, i to na plus. Wystarczy, że zamiast się denerwować, nie spać po nocach i ciągle gonić deadline'y, nauczysz się odpuszczać... Tylko jak to zrobić? Najlepiej w praktyce. Zacznij od spisania swojej dotychczasowej historii. Potem przejdź do jej analizy. Wreszcie - do realizacji zadań. W tym zeszycie, stanowiącym świetne uzupełnienie bestsellerowej książki Katarzyny Czyż Miej wyje**ne, będzie Ci dane, znajdziesz aż 102 praktyczne ćwiczenia w sztuce odpuszczania. Wykonaj je - wszystkie albo tylko te, które Ci pasują - i poczuj, jak schodzi z Ciebie napięcie!
Psychologia współczesnego menedżera. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia w służbie zarządzania Książka powstała z myślą o szefach, menedżerach, kierownikach zespołów osobach zarządzających aktywnością innych w firmach i organizacjach. Znajdziesz w niej niezbędną teorię, ale przede wszystkim praktykę: sprawdzone narzędzia służące usprawnieniu pracy z ludźmi i poprawie efektywności działań zespołów, czerpiące wprost z psychologii. Autor książki skupia się w niej głównie na zagadnienia związane ze sprawniejszą komunikacją w zespole, z motywacją i rozwojem potencjału pracowników. Zwraca także uwagę na takie kwestie jak doprowadzanie do zmian w postawach i nastawieniu do pracy poprzez metody stosowane w psychologii nurtów humanistycznego i poznawczo-behawioralnego. Odwołuje się przy tym do konkretnych przykładów z życia codziennego, opisując realne wyzwania, przed którymi stoją dziś menedżerowie.
Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują? Czy wiesz, w czym tkwi sekret skutecznego handlowania? Masz świetny produkt. Oferujesz znakomitą usługę. Dbasz o reklamę i o jakość obsługi. A jednak czegoś Ci brak. Klientów. Jest ich za mało, by Twoja firma mogła inwestować i rozwijać się w sposób, na jakim Ci zależy. A Ty spędzasz długie godziny, zastanawiając się, dlaczego tak się dzieje... W sytuacji podobnej do Twojej jest wielu właścicieli firm. Mniejsze i większe, a także naprawdę potężne światowe marki popełniają wciąż te same błędy i tak torpedują swój sukces rynkowy. Ta książka pomoże Ci zrozumieć, na czym polega problem, i podpowie, jak sobie z nim skutecznie poradzić. Kluczem do sukcesu w sprzedaży jest klient, to jego perspektywa, jego pragnienia i potrzeby powinny zawsze stać w centrum zainteresowania Twojej firmy. I przede wszystkim na nim skupimy się w tym poradniku. Przyjrzymy się Twojemu klientowi z psychologicznego punktu widzenia, ustalimy, kim jest i czego naprawdę chce. Zastanowimy się nad tym, co go motywuje do zakupu i co odwodzi od sfinalizowania transakcji. A potem wrócimy do Ciebie, by przyjrzeć się Twoim działaniom w obszarze marketingu i sprzedaży. Sprawdzisz, co robisz dobrze, a co w know-how Twojej firmy wymaga zmiany lub poprawy, by klienci kupowali od Ciebie więcej i chętniej. A także polecali Cię innym, potencjalnym klientom.
PSYCHOefekty. 50 zjawisk psychologicznych, które wpływają na Twoje życie Wywiad z Kamilem Zielińskim o zjawiskach psychologicznych wpływających na nasze życie >> PRZECZYTAJ Kamil Zieliński o zjawiskach psychologicznych wpływających na nasze życie >> PRZECZYTAJ Rozum nie ma szans. Ekspert wyjaśnia, jak działają psychoefekty, które decydują o większości ludzkich zachowań >> PRZECZYTAJ Mam dla Ciebie zadanie! Weź dwie kostki do gry. Masz? OK! Spróbuj wyrzucić jak najmniejszą sumę oczek. Ile wyrzuciłeś? Szczerze? Nieważne. Nie to chciałem sprawdzić. Czy przed rzutem chuchałeś w trzymane w garści kostki? Tak? A właściwie po co? Czy to był silny rzut? Raczej nie, prawda? A gdybym poprosił Cię o próbę wyrzucenia jak największej sumy oczek, rzut byłby silniejszy? Tak? A dlaczego? fragment książki Opis tych i innych mechanizmów ludzkiego postępowania znajdziesz w tej książce. Badaniem źródeł tego, co naprawdę kieruje naszym myśleniem i działaniem, zajmuje się psychologia. Jej adepci wyodrębnili i opisali wiele powtarzających się praktycznie u każdego z nas reakcji na to, co spotyka nas w życiu. Poznasz 50 efektów psychospołecznego postępowania człowieka, które pojawiają się u Ciebie, u mnie, u naszych znajomych, nauczycieli czy pracodawców - u każdego, kto nie tylko myśli, ale przede wszystkim czuje. Ich poznanie pomoże Ci zrozumieć zarówno samego siebie, jak i ludzi z Twojego otoczenia. Każdy rozdział tej książki opisuje osobny efekt i skonstruowany jest w identyczny sposób. Rozdziały rozpoczynają się od krótkich wstępów, które mają ułatwić Ci doświadczenie opisywanego zjawiska i/lub skłonić do refleksji na jego temat. Następnie przechodzimy do wiedzy. Tu dostaniesz klarowną definicję zjawiska i sprawdzoną teorię evidence based. Przedostatnia część to zastosowanie praktyczne: "Co to dla mnie oznacza?", dzięki któremu dowiesz się, jak dane zjawisko może wpływać na Twoje życie i co możesz z tym fantem zrobić. W ostatniej części dostajesz bibliografię - to w celu poszerzenia wiedzy i oddania hołdu ludziom, którzy wykonali kawał pracy naukowej.
Jak w obliczu współczesnych wyzwań zadbać o oczekiwaną jakość życia społeczności poprzez wybór i realizację efektywnych projektów inwestycyjnych finansowanych ze środków publicznych, czyli unikanie marnowania zawsze ograniczonych zasobów? Przede wszystkim w trakcie wyboru projektów konieczne jest stosowanie kryterium efektywności. Pomaga ono uzyskiwać przewagę skwantyfikowanych korzyści nad nakładami inwestycyjnymi i kosztami eksploatacji związanymi z realizacją projektów. W nawiązaniu do ich efektywności autor, opierając się na swoim bogatym doświadczeniu, proponuje i opisuje pojęcie efektyzmu, oznaczające system rozwijany przez społeczności w celu podnoszenia jakości ich życia. System, który można także nazwać `społecznym controllingiem inwestycji`, składa się w praktyce z kilku podsystemów ... są to: Kultura efektywnościowa (zbiór norm, wartości, przekonań i zwyczajów) Dane i informacje pomagające ocenić poziom efektywności projektów Metody analizy efektywności i edukacja w ich zakresie Organizacje kontrolujące efektywność dysponowania środkami publicznymi Przepisy prawa dotyczące obowiązku efektywnego gospodarowania środkami publicznymi, a także odpowiedzialności za jego brak, i odpowiednia kultura prawna konieczna do stosowania tych przepisów
Jak zarabiać przez Internet z AI Freelancing wspomagany mocą sztucznej inteligencji? To działa! Wchodzimy w erę dynamicznych zmian związanych ze sztuczną inteligencją. Spodziewaliśmy się tego i już to widzimy AI rewolucjonizuje nasze życie, zmienia codzienne funkcjonowanie, ale również (a może przede wszystkim) zaczyna wpływać na sposób zarobkowania. Ten, kto szybciej nauczy się efektywnie korzystać z jej narzędzi, tego czeka sukces finansowy. Dotyczy to także osób z branży kreatywnej, pracujących na zlecenie. Ta książka wprowadzi Cię do świata najpopularniejszych platform freelancerskich, za których pośrednictwem możesz oferować swoje usługi, takich jak Fiverr, Upwork czy Useme. Autor podpowie Ci, jak dzięki narzędziom sztucznej inteligencji wykonać swoją pracę szybciej i efektywniej, niezależnie od tego, czy przygotowujesz audiobook, nagrywasz podcast, komponujesz muzykę, budujesz grę, piszesz dowolny tekst, czy... tworzysz wirtualnego influencera. W poradniku znajdziesz również praktyczne porady, jak zarządzać ryzykiem, jak reagować na negatywne opinie i jak unikać najczęstszych błędów finansowych.
Przywództwo przyszłości. Jak stać się ultraliderem, który skutecznie przewodzi gdy nic dookoła nie jest stabilne i pewne Przywództwo przyszłości. Jak stać się ultraliderem, który skutecznie przewodzi gdy nic dookoła nie jest stabilne i pewne Michał Chmielecki Naukowcy od lat starają się zdefiniować i opisać charakter przywództwa, a debata na temat roli liderów we współczesnych organizacjach trwa od wielu lat. To dobrze, że tak się dzieje, gdyż przywództwo nieustannie się zmienia, a liderzy powinni ewoluować, by sprostać wyzwaniom coraz trudniejszej rzeczywistości. Jeśli jesteś liderem, który chce nie tylko przetrwać, ale także odnosić prawdziwe sukcesy to książka dla Ciebie. Oto przewodnik dla każdego, kto pragnie się stać ultraliderem nowym typem przywódcy gotowego na wyzwania przyszłości. Kim jest ultralider? Jak przekonuje dr Michał Chmielewski, autor między innymi Reputacji lidera i Anatomii lidera, to ktoś, kto nie tylko przystosowuje się do zmieniających się warunków, ale też sam je kształtuje. Ultraliderzy wyróżniają się ultraelastycznością, ultraświadomością i inteligencją kontekstualną. Są zawsze gotowi na nowe wyzwania i zdolni do szybkiego podejmowania decyzji. A teraz dzięki AI jest to o wiele prostsze, sztuczna inteligencja bowiem automatyzuje rutynowe działania i dostarcza niemal natychmiast potrzebnych danych. W książce znajdziesz nie tylko praktyczne rady (nigdy nie przestawaj się uczyć i zawsze bądź gotowy na zmiany!), ale także przykłady firm, które odniosły sukces dzięki nowoczesnemu podejściu do przywództwa. Z książki dowiesz się: Czym jest rzeczywistość VUCA 2.0 Kim są ultraliderzy i które kompetencje doskonalić, by stać się jednym z nich Jak przewodzić innym w niepewnych czasach i dlaczego warto budować relacje oparte na zaufaniu i współpracy Jak przy wykorzystaniu AI podnieść efektywność w firmie Rewolucyjny przewodnik dla liderów ery VUCA! Ultralider bohater biznesu przyszłości
Jak odkupić swój czas. Odblokuj się, odzyskaj wolność i stwórz własne imperium Bestseller Wall Street Journal! Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana. Dzięki tej książce: dowiesz się, jak szybko skalować swój biznes, a przy tym uniknąć wypalenia zawodowego przekonasz się, że wymiana pieniędzy na czas - czyli dosłownie odkupywanie wolnego miejsca w kalendarzu - umożliwia osiągnięcie nadzwyczajnego sukcesu finansowego W efekcie podczas budowania swojego imperium będziesz mniej pracować i czerpać z tego większą przyjemność. Ten bestsellerowy poradnik jest pełen praktycznych rozwiązań, które pozwolą Ci natychmiast zacząć odzyskiwać swój czas, a jednocześnie wdrażać procedury operacyjne i praktyki zatrudniania zapewniające szybki i solidny wzrost. Nauczysz się także - w życiu prywatnym i zawodowym - mądrze inwestować odzyskany czas, aby budować świetnie prosperującą firmę i wieść możliwie najlepsze życie. Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić Albert Einstein
Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko. Wydanie III poszerzone Brand marketing musi być prosty, jasny i docierać do swojego odbiorcy To trzecie wydanie bestsellera napisanego przez specjalistę, który wiele lat życia zawodowego spędził na zgłębianiu kwestii związanych z marketingiem towarów i usług. Autor, praktyk, korporacyjny menedżer wysokiego szczebla, nieustannie się doszkalał, a potem doradzał w tym zakresie swoim klientom. Wreszcie doszedł do wniosku, że wbrew pozorom marketing to prosta sprawa. By go praktykować z dobrym skutkiem, wystarczy zrozumieć, czym jest i na jakich mechanizmach bazuje. To, co jest naprawdę trudne, to dokonywanie właściwych wyborów. Tej sztuce Jarek Szczepański radzi poświęcić czas. A brand marketing? A zrozumienie zasad rządzących rynkiem? Kwestie związane z innowacjami i rynkową strategią marki? A skuteczność w działaniu czy to jako producenta, czy to jako detalisty? Te wszystkie zagadnienia przybliży Ci Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko. Trzecie wydanie bestsellera zostało poszerzone o rozdział w całości poświęcony formatom detalicznym, czyli różnym sposobom handlowania.
Podstawy zarządzania ryzykiem. Jak wdrażać efektywne systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Wydanie VI W świecie pełnym niepewności skuteczne zarządzanie ryzykiem decyduje nie tylko o sukcesie, ale wręcz o przetrwaniu organizacji. Pandemia COVID-19, ekstremalne zjawiska pogodowe i wstrząsy geopolityczne to jedynie wierzchołek góry lodowej, gdy mowa o zagrożeniach, z jakimi organizacje i społeczeństwa będą się jeszcze mierzyć w XXI wieku. Efektywne zarządzanie ryzykiem umożliwia wybór optymalnej reakcji na poszczególne czynniki zagrożenia i w ten sposób wspiera podejmowanie najlepszych decyzji w organizacji. Ta książka pomoże zwiększyć poziom dyscypliny związanej z ryzykiem w przedsiębiorstwie. Kelly Barner, właścicielka i dyrektorka zarządzająca, Buyers Meeting Point To już szóste, zaktualizowane wydanie kompleksowego wprowadzenia do zagadnień ryzyka biznesowego i organizacyjnego. Treść książki jest w pełni zgodna z normą ISO 31000 i ze strukturą ramową COSO ERM. Omówiono tu kluczowe zasady zarządzania ryzykiem (zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w projektach) i planowania ciągłości działania, dokonano też przeglądu międzynarodowych standardów w tym zakresie. To wydanie uwzględnia również takie zagadnienia jak ryzyko cybernetyczne, wysoce nieprawdopodobne zdarzenia o wielkim wpływie i ryzyko zmian klimatycznych. Zawiera ponadto omówienie kwestii kultury ryzyka i apetytu na ryzyko, a także zagrożeń występujących w łańcuchu dostaw i tematyki sprawozdawczości w zakresie ryzyka. Poszczególne aspekty zostały zilustrowane rysunkami, schematami, wykresami, tabelami i podsumowaniami. Lektura tej książki umożliwi wszechstronną analizę każdego aspektu zarządzania ryzykiem! Paul McDonald, dyrektor do spraw ubezpieczeń grupowych, BAE Systems
101 technik copywritingu sprzedażowego. Zachęcaj. Zachwycaj. Zarabiaj Pisz teksty sprzedażowe jak rasowy copywriter Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję. Ta książka jest właśnie o tym, jak dobierać słowa i jak je ze sobą zestawiać. Podaje na tacy techniki sprzedawania słowem. Sprawdzone. Polecane przez światowej klasy copywriterów, zarówno legendarnych, jak i współczesnych. Techniki, których skuteczność potwierdzają badania z zakresu neuronauki i psychologii. Z przykładami z życia i z copywriterskiej praktyki. Przeczytaj, stosuj w swoich ofertach, kampaniach, opisach produktów. A potem patrz, jak działa copywriterska magia.
Organizuj niezapomniane, skuteczne wydarzenia wewnątrzfirmowe Człowiek - jak flaming - należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły "pracować" także dla Twojej firmy! To pierwszy taki podręcznik na rynku. Dzięki niemu: Zbadasz potrzeby eventowe pracowników i organizacji (integracja to tylko jedna z nich!) Zaprojektujesz kalendarz wydarzeń w ujęciu rocznym (z uwzględnieniem kultury firmy) Zorganizujesz i wypromujesz event, korzystając z nowoczesnych narzędzi (dodatkowo czeka na Ciebie 10 pomysłów na firmowe wydarzenie) Przeprowadzisz profesjonalną ewaluację projektów eventowych (zgodnie ze standardami badań społecznych) Będziesz czerpać z tych projektów korzyści dla siebie (rozwojowe i wizerunkowe; to ważne, jeśli myślisz o awansie, zmianie pracy lub przebranżowieniu) To podręcznik, jaki chciałabym otrzymać, gdy 10 lat temu zaczynałam przygodę z eventami. Zawarte w publikacji know-how dedykuję każdemu organizatorowi, niezależnie od tego, czy pracuje w dziale HR, komunikacji, czy na przykład administracji biurowej od autorki
O wolności Większość ludzi przedkłada siłę nad wolność. John Stuart Mill Czym jest wolność indywidualna i jak należy ją rozumieć? Czy wolność to wartość sama w sobie? Jaki jest zakres nienaruszalnej wolności człowieka jako autonomicznej osoby? Jak powinna wyglądać idealna relacja pomiędzy jednostką a społeczeństwem? Jak daleko władze mogą ingerować w wolność jednostki i w którym momencie przesuwanie granic wolności osobistej doprowadza do zastąpienia demokracji anarchią? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poszukiwał empirysta i utylitarysta John Stuart Mill. Oddajemy w ręce Czytelników słynny esej pióra jednego z najważniejszych twórców doktryny liberalnej. Zawarte w nim rozważania o różnych obliczach wolności, o prawie do indywidualnego szczęścia i rozwoju, o swobodach obywatelskich wciąż są niezwykle ważnym i dojrzałym głosem w dyskusji o sprawiedliwym państwie i granicach władzy społeczeństwa nad jednostką. Opisany w dziele liberalizm klasyczny wspiera człowieka w rozwoju, zapewnia swobodę myśli i poglądów, a także afirmuje tolerancję i równość wobec prawa. W dzisiejszym świecie jednak łatwo się przekonać, że wolność nie została dana raz na zawsze, a stopniowe doprowadzanie do tego, by ludzie pogodzili się ze zniewoleniem, jest zaskakująco łatwe. Aby pozostać wolnym człowiekiem, trzeba mieć świadomość wolności. I właśnie dlatego trzeba uważnie przestudiować ten traktat.
Przez dane do najlepszych decyzji! Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmowania szybkich i trafnych decyzji. Używa się w tym celu zarówno charakterystycznej dla storytellingu narracji, jak i wizualizacji. Ta książka powstała z myślą o osobach zarządzających przedsiębiorstwami, menadżerach działów wspierających procesy podejmowania kluczowych decyzji, wreszcie - wszystkich specjalistach pragnących ciekawiej, w bardziej perswazyjny sposób prezentować informacje. Stanowi ona kompendium wiedzy na temat storytellingu. Z poradnika dowiesz się: Czym jest i do czego służy firmom storytelling Jak "zaprzęgać" dane do pracy na Twoją korzyść Jak stosować wizualizację, budować opowieści, przygotowywać raporty czy w wreszcie zarządzać swoim menadżerskim kokpitem w duchu storytellingu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?