Monografia stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom środowiska pedagogów dość często i szybko dotykanych wypaleniem zawodowym. Jej adresatem są pedagodzy specjalni i studenci pedagogiki specjalnej, ale nie tylko. Książka posiada istotne przesłanie społeczne, pokazuje świat zawodowy pedagogów specjalnych w jednym z trudniejszych jego wymiarów wypalenia zawodowego, w analizie porównawczej z nauczycielami.
Książka odnosi się do współczesnych problemów związanych z komunikacją w kontekście zmieniających się sposobów porozumiewania się, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Porusza zagadnienia społeczne związane z komunikacją uczniów, które z jednej strony są kluczowe dla ich dobrostanu społecznego, a z drugiej strony dostarczają wartościowych analiz i wskazówek dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, rodziców oraz innych osób zaangażowanych w proces wychowywania dzieci i młodzieży, oparty na wiedzy naukowej.
Publikacja stanowi wsparcie dla nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz profilaktyków, którzy zajmują się problematyką uzależnień i zagrożeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, w tym alkoholu, narkotyków, papierosów oraz e-papierosów. Autor szczegółowo przedstawia zawartość substancji szkodliwych w e-papierosach, a następnie analizuje ich negatywny wpływ na organizm człowieka.
Monografia stanowi wieloaspektowe opracowanie zjawiska interpłciowości, ukazanego w kontekście biologicznej różnorodności człowieka oraz społeczno-kulturowych uwarunkowań postrzegania płci. Autorka koncentruje się na funkcjonowaniu osób interpłciowych w różnych obszarach życia społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni edukacyjnej, zawodowej i kulturowej. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny i skierowana jest zarówno do specjalistów pedagogów, nauczycieli, edukatorów jak i do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką płci i tożsamości. Książka w przystępny sposób przybliża złożone zagadnienia, sprzyjając refleksji nad inkluzywnością i równością w społeczeństwie.
Publikacja podejmuje istotne i aktualne problemy społeczne oraz edukacyjne, koncentrując się na wyzwaniach stojących przed edukacją wczesnoszkolną w kontekście kryzysu migracyjnego wywołanego działaniami wojennymi w Ukrainie. Autorki i autorzy analizują zmiany zachodzące w pracy szkół, nauczycieli i środowisk lokalnych, zwracając szczególną uwagę na potrzeby dzieci dotkniętych doświadczeniem migracji. Książka stanowi cenne źródło wiedzy i inspirację do prowadzenia badań naukowych oraz tworzenia specjalistycznych programów szkoleniowych, wspierających nauczycieli w pracy z wielokulturowymi klasami i w udzielaniu profesjonalnej pomocy uczniom w kryzysie.
Monografia podejmuje istotne zagadnienia wychowania i profilaktyki zachowań ryzykownych, wskazując na potrzebę ostrożności i refleksji w działaniach wychowawczych. Zwraca uwagę na wyzwania, jakie niesie praca z młodzieżą, oraz na znaczenie indywidualnego podejścia w kształtowaniu osobowości. Opracowanie stanowi wartościowy głos w debacie nad nowymi rozwiązaniami wychowawczymi i edukacyjnymi. Publikacja zainteresuje pedagogów, psychologów, wychowawców oraz wszystkich, którym bliska jest troska o młode pokolenie.
Monografia stanowi wartościowe opracowanie dotyczące bezpieczeństwa pracy, łączące wymiar teoretyczny z praktycznymi implikacjami. Autor, opierając się na bogatej literaturze, precyzuje reguły i procedury naukowe, które porządkują prowadzone rozważania. Szczególną wartość publikacji stanowi klasyfikacja dorobku teoretycznego i piśmienniczego, pozwalająca uchwycić mechanizmy rozwoju zagrożeń oraz sposoby minimalizowania ryzyka w miejscu pracy. Całość cechuje się przejrzystością ujęcia oraz praktycznym podejściem do problematyki bezpieczeństwa.
Książka jest porcją podstawowej wiedzy dotyczącej symptomatologii i etiologii uzależnień oraz próbą wskazania na terapię i jej wymiar duchowy. Pozycja może inspirować badaczy i praktyków zajmujących się szeroko pojętą problematyką uzależnień w rodzinie.
Książka stanowi wprowadzenie do myśli trzech wielkich klasyków socjologii: Karla Marxa, Maxa Webera i Ferdinanda Tnniesa. Autor, z charakterystyczną dla siebie precyzją i klarownością, prezentuje zarówno konteksty historyczne, jak i intelektualne źródła ich koncepcji. Aron nie ogranicza się do opisu, ale prowadzi pogłębioną refleksję nad aktualnością ich teorii. Publikacja ta pozostaje ważną lekturą dla każdego, kto chce zrozumieć fundamenty nowoczesnej socjologii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?