Zgodnie z tytułem prezentowanej publikacji, przedmiotem naszej uwagi stał się dorobek XX-wiecznych włoskich myślicieli. W kręgu zainteresowania znalazły się m.in. pisma Antonia Labrioli – stosunkowo mniej znanego w Europie myśliciela, którego publikacje miały jednakże istotne znaczenie w życiu intelektualnym we Włoszech, także dokonania Antonia Gramsciego – postaci niezwykle znaczącej nie tylko dla filozofii, ale też włoskiej i europejskiej praktyki życia politycznego. Kolejne rozdziały przybliżają sylwetki i prace Benedetta Crocego, Gianniego Vattima oraz Umberta Eco – myślicieli kształtujących oblicze współczesnej filozofii włoskiej, nadto zaś – co warto podkreślić – filozofii na naszym kontynencie.
Publikacja podejmuje istotne i aktualne problemy społeczne oraz edukacyjne, koncentrując się na wyzwaniach stojących przed edukacją wczesnoszkolną w kontekście kryzysu migracyjnego wywołanego działaniami wojennymi w Ukrainie. Autorki i autorzy analizują zmiany zachodzące w pracy szkół, nauczycieli i środowisk lokalnych, zwracając szczególną uwagę na potrzeby dzieci dotkniętych doświadczeniem migracji. Książka stanowi cenne źródło wiedzy i inspirację do prowadzenia badań naukowych oraz tworzenia specjalistycznych programów szkoleniowych, wspierających nauczycieli w pracy z wielokulturowymi klasami i w udzielaniu profesjonalnej pomocy uczniom w kryzysie.
Monografia podejmuje istotne zagadnienia wychowania i profilaktyki zachowań ryzykownych, wskazując na potrzebę ostrożności i refleksji w działaniach wychowawczych. Zwraca uwagę na wyzwania, jakie niesie praca z młodzieżą, oraz na znaczenie indywidualnego podejścia w kształtowaniu osobowości. Opracowanie stanowi wartościowy głos w debacie nad nowymi rozwiązaniami wychowawczymi i edukacyjnymi. Publikacja zainteresuje pedagogów, psychologów, wychowawców oraz wszystkich, którym bliska jest troska o młode pokolenie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?