Miniprzewodnik Muzea Łodzi w języku angielskim
Czy doświadczyliście sytuacji, że po wyjściu z jakiegoś muzeum czujecie niedosyt lub lekkie rozczarowanie? Obejrzeliście wystawy, ale nurtują Was pytania: co stało się z właścicielami, czy mogą odzyskać dawny majątek? Może też nie zauważyliście istotnych detali w muzeum, ponieważ nikt nie podpowiedział Wam na co patrzeć.
Ten poradnik poprowadzi Was przez muzea Łodzi oczami przewodniczek po naszym mieście. Zwracamy Waszą uwagę na szczegóły, które ukryły się w dekoracjach, opisujemy losy budynków i rodzin, które tu mieszkały. Wyjaśniamy też historię i przeznaczenie niektórych eksponatów. A w celu urozmaicenia informacji jest spora dawka ciekawostek.
Opisane w miniprzewodniku Muzea: Pałac Herbsta, Kinematografii i Miasta Łodzi znajdują się w dawnych rezydencjach fabrykanckich. Centralne Muzeum Włókiennictwa ma swoją siedzibę w dawnej fabryce, a Centrum Nauki EC1 mieści się w dawnej elektrociepłowni. We wszystkich tych historycznych budynkach zachowały się oryginalne elementy wyposażenia. Będziecie tu także mogli zobaczyć wystawy stałe i czasowe zgodne tematyką danego muzeum. Jednakże informacje zawarte w książeczce nie wyczerpują tematu wystawienniczego w Łodzi, ponieważ kieszonkowy wymiar tego wydawnictwa nie pozwala nam na omówienie wszystkich ekspozycji.
Miniprzewodnik Księży Młyn w języku niemieckim. Nie ma jednej książki o Łodzi. Dlaczego? Ponieważ tej historii nie da opisać się w jednej publikacji. Ale zaproponuję Ci niektóre pozycje na długie, zimowe wieczory... lub Miniprzewodnik (kieszonkowy) o wybranej części Łodzi... Nazwa Księży Młyn pochodzi od rzecznego młyna należącego w średniowieczu do miejscowego księdza. Od 1823 r. Księży Młyn przekazywany był w dzierżawę kolejnym przedsiębiorcom. W roku 1870 zakupił go Karol I Scheibler i rozpoczął budowę wielkiego kompleksu fabryczno-mieszkalnego, zwanego „Pfaffendorf” (od niem. Pfaffe – ksiądz). Budynki na osiedlu mieszkaniowym wznoszono dla robotników i kadry zarządzającej. Domy budowano z nieotynkowanej cegły, bez piwnic, o dachach dwuspadowych. Posiadały one obszerne podwórza mieszczące komórki lokatorskie i sanitariaty, a także przydomowe ogródki dla wyższej kadry. To wszystko wchodziło w skład założenia osiedlowego, otoczonego ozdobnym żeliwnym ogrodzeniem z zamykanymi bramami wejściowymi i portierniami ze stróżami porządku. Na terenie Księżego Młyna znajdowały się sklepy (tzw. konsumy). Była szkoła dla dzieci pracowników, klub robotniczy, w którym urządzano zabawy, działał teatr i biblioteka. Nad osiedlem dominowała dająca zatrudnienie olbrzymia przędzalnia, przy której wybudowano pałac dla dyrektora oraz remizę strażacką, gotową nieść natychmiastową pomoc przy gaszeniu pożarów. Zakłady posiadały własną bocznicę kolejową, w okolicy funkcjonowały dwa szpitale, ufundowane przez fabrykantów, a wierni mogli uczęszczać do kościoła św. Anny, wybudowanego dzięki ofiarności rodziny Scheiblerów. Historyczny Księży Młyn ograniczają współczesne ulice: Przędzalniana, Fabryczna, Magazynowa oraz Milionowa. Podstawowym przeznaczeniem osiedla pracowniczego Księży Młyn jest nadal funkcja mieszkalna. Rewitalizacja ożywiła to miejsce, powstało kilka kawiarni i restauracji, pracowni artystycznych, prowadzone są warsztaty dla dzieci, a w Centrum Turysty Księży Młyn działa informacja oraz sklep z pamiątkami.
„Zwycięstwo należy, do wytrwalszego!” Te słowa Napoleona najlepiej opisują zespół cech, które powinien przejawiać dowódca zwyciężający w bitwach. Postronni zwykle nie rozumieją technik i sztuczek, z których „szczęśliwiec” buduje swoją drogę ku zwycięstwu. Autor Sztuki wojny pisze: „Niechaj dostrzeże świat cały mą zwycięzcy Formę, nikomu zasię Formy poznać nie wolno, przez którą do zwycięstwa dotarłem”. Historyczne bitwy i operacje wojskowe Dziesiątki przykładów, kontrprzykładów oraz ich analizy Jak zwycięzcy i przegrani rozumieli własny sukces i porażkę? Jak rozumiemy je my – wyposażeni we współczesne koncepcje i perspektywę czasu? Jak „mieć szczęście” za każdym razem? W formułowaniu odpowiedzi wspomagają czytelnika dwaj specjaliści. Plebaniak to miłośnik historii wojskowości i ekspert w zakresie forteli oraz psychologii konfliktu. Drugim jest planista GROM-u, a przy tym ekspert ds. bezpieczeństwa, który praktyczne doświadczenie bojowe zdobywał pracując z najlepszymi zespołami sił specjalnych świata. Ten tandem stworzył repozytorium dobrych i złych przykładów na to, jak zwyciężać i dominować nad przeciwnikiem w każdym aspekcie.
Gorąco wierzę i jestem przekonany o tym, że celem życia człowieka, do którego każdy nieustannie dąży, jest miłość. To znaczy, że człowiek ma stać się w szczytowym momencie swojego jestestwa i rozwoju odbiciem Tego, który go szkicował i lepił, towarzysząc mu codziennie w jego drodze. Ma stać się pełną miłości, kochającą istotą, niepowtarzalną, unikatowym egzemplarzem. Człowiekiem spełnionym i pogodzonym ze sobą. Gotowym na przejście do rzeczywistości, którą trudno mu sobie wyobrazić. By odbyć tę niesamowitą drogę, pełną zaskakujących zwrotów akcji i przygód, czasem bólu, smutku, łez, niezbędna jest człowiekowi siła, którą ja nazywam motywacją. Motywacja jest więc niezbędna do tego, byś miał stać się kimś, kto na ziemi pozostawia ślad, który miał zostawić. Swój ślad. Byś wypełnił zadanie, które zostało Ci powierzone i dla którego tutaj jesteś.
Czym jest lewica? Jeśli nikt mnie o to nie pyta, wiem. Jeśli spróbuję to wytłumaczyć, nie wiem. Myślę jednak, że potrafię opisać, jakim chciałbym widzieć człowieka lewicy. Blisko 800 kapsułek tekstu, które składają się na książkę „Wieczna lewica” powinno mu służyć za swego rodzaju zwierciadło. Czytelnik znajdzie tutaj aforyzmy i anegdoty, myśli i maksymy, prawdy i paradoksy osadzone równie mocno w historii lewicy, jak w problemach teraźniejszości. Każde z nich, choć długością przypomina tweeta, stanowi zarazem zamkniętą całość, jak i część pełniejszego wywodu dotyczącego lewicowej tożsamości oraz tego, czemu i komu ma służyć lewica w XXI wieku. „Lewica nie powinna być ideologią, zbiorem doktryn, ani partią polityczną. Musi być czymś znacznie więcej: postawą, drogą życiową wynikłą z wierności pewnemu kodeksowi postępowania. Alain mówił, że nie jest socjalistą, anarchistą, ani komunistą. Wszystkie te nurty są zbyt świeżej daty, wszystkie są przejściowe. On uważał, że należy do “wiecznej lewicy”. Nie szukaj początków tej “wiecznej lewicy” w pismach XIX-wiecznych filozofów i ekonomistów. Pomyśl raczej, czy pierwszym lewicowcem był Prometeusz czy Lucyfer”.
To nie jest książka o prezentacji.
To jest książka o prezentacji sprzedażowej.
Przed Tobą spotkanie z klientami na targach, meetingach branżowych, webinarach. Okazji do prezentacji jest wiele. Czy jesteś na to gotowy?
Szef powiedział wyraźnie: „Sprzedaj.” Masz więc konkretny cel, na który pracujesz - cel sprzedażowy.
Musisz przygotować prezentację, podczas której nie tylko opowiesz o produkcie, firmie czy usłudze – oczekiwania są dużo większe...
Szef mówi, że musisz wrócić z nowymi zamówieniami, a Ty się głowisz, jak tego dokonać już na pierwszej prezentacji. „Oczaruj swojego klienta!” - to hasło powinno przyświecać Ci za każdym razem, gdy prezentujesz swój produkt lub usługę. Niech Twój klient przeżyje katharsis niczym po dobrej sztuce teatralnej. Niech poczuje, że poprzez współpracę z Tobą odniesie sukces.
Ta książka będzie więc o oczarowywaniu naszych klientów. Słowem i obrazem. Jak przeprowadzić publiczną prezentację produktu lub usługi, która porwie, zapali i wzbudzi pragnienie współpracy właśnie z Twoją firmą? W książce znajdziesz instrukcję jak to zrobić. Krok po kroku.
Laura Morawska jest uważana za specjalistkę od porywów serca - jej miłosne powieści w mig stają się bestsellerami i zdobywają rzesze fanów. Gdy jej debiutancka powieść dostaje szanse na ekranizację, Laura nie posiada się z radości. Tym bardziej że ma możliwość pojawienia się na planie zdjęciowym w roli asystentki reżysera, a główną rolę w ekranizacji ma zagrać topowy młody aktor.Adam Gniewosz słynie z tworzenia krwawych i sensacyjnych produkcji, a nie słodkich romansów. W dodatku ma opinię nieugiętego i trudnego we współpracy, co wywołuje liczne konflikty na planie.Laura już pierwszego dnia zraża do siebie znanego reżysera i pakuje się w kłopoty.Czy Laura i Adam dla dobra filmu będą potrafili się dogadać?Jedno jest pewne, za każdym razem, gdy ta dwójka znajdzie się obok siebie, będzie iskrzyć"Jak się pisze miłość" to komedia romantyczna, która nie tylko zimą rozgrzeje Wasze serca!
Pięknie drukowany przewodnik kieszonkowy dla turystów (jak również i mieszkańców), którzy chcą po zabytkowym osiedlu Księży Młyn w Łodzi i poznać kilka sekretów, tak jakby opowiadał im to przewodnik miejski.
Publikacja w języku rosyjskim.
Pięknie drukowany przewodnik kieszonkowy dla turystów (jak również i mieszkańców), którzy chcą pospacerować się ul. Piotrkowską w Łodzi i poznać kilka sekretów, tak jakby opowiadał im to przewodnik miejski.
Publikacja w języku rosyjskim.
Pięknie drukowany przewodnik kieszonkowy dla turystów spoza Polski, którzy chcą pospacerować się ul. Piotrkowską w Łodzi i poznać kilka sekretów, tak jakby opowiadał im to przewodnik miejski.
Przewodnik dostępny również w języku polskim.
Pięknie drukowany przewodnik kieszonkowy dla turystów (jak również i mieszkańców), którzy chcą pospacerować się ul. Piotrkowską w Łodzi i poznać kilka sekretów, tak jakby opowiadał im to przewodnik miejski.
Pięknie drukowany przewodnik kieszonkowy dla turystów (jak również i mieszkańców), którzy chcą po zabytkowym osiedlu Księży Młyn w Łodzi i poznać kilka sekretów, tak jakby opowiadał im to przewodnik miejski.
Biurkowy kalendarz geopolityczny na rok 2023. Sprawdzi się w pracy i domu każdego miłośnika geopolityki, polityki i spraw międzynarodowych. Oprócz przejrzystego układu dni, kalendarz posiada ciekawe cytaty do przemyślenia na każdy miesiąc oraz polecaną książkę , która zainspiruje do zagłębienia się w wybrany temat. 26 kolorowych stron inspiracji na cały rok.
Bardzo praktyczny poradnik biznesowy, który w przyjemny i lekki sposób uczy jak przedsiębiorca/manager/handlowiec powinien przygotowywać się do eventów, zachowywać podczas nich oraz po nich, aby zmieniać kontakty w kontrakty. Spis treści: Przedmowa (Artur Sójka) Po co uczestniczyć w eventach (Artur Sójka) Dlaczego jeżdżę na konferencje? Po co je organizuję? Co mi to daje? (Bernard Fruga) Twoje cele: jak wybierać odpowiednie eventy? (Artur Sójka) Przed, w trakcie i po evencie (Artur Sójka) Zamiana kontaktów w relacje i ich pielęgnowanie (Artur Sójka) Ludzie kupują od znajomych (relacje i kontakty) (Artur Sójka) Co robić, a czego nie robić na międzynarodowych eventach? (Bernard Fruga) Podróże, hotele, posiłki i wszystko co warto wiedzieć, gdy jesteś daleko od domu (Bernard Fruga) Co zrobić, gdy zdarzyło Ci się zostać organizatorem wydarzenia lub wystawcą? (Bernard Fruga) Networking, gdy jesteś organizatorem wydarzenia (Artur Sójka) Podsumowanie (Artur Sójka)
Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe. Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej. Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.
Stwórz własną markę i zacznij sprzedawać na Amazon w modelu FBA (Realizacja przez Amazon) Książka „Sprzedawca na Amazon” to obszerny przewodnik pełen konkretnej wiedzy z zakresu prowadzenia biznesu online, za którą sprzedawcy płacą niemałe pieniądze. Ta książka nie ma na celu przekonywać Cię, że warto prowadzić biznes, bądź że można żyć na własnych zasadach. Zależy mi na tym, abyś zaczął działać, dlatego w tej publikacji otrzymasz dużo rzetelnych i przydatnych informacji. Spis treści: Rozdział 1. Wstęp Kim jesteśmy? Świat się zmienia. Jak zacząć od zera? Dlaczego szkoła to nie wszystko? Rozdział 2. Co to jest Amazon FBA? Co to jest marka własna na Amazon? Jaki rynek wybrać do sprzedaży na Amazon? Nasza droga do pozostania sprzedawcą na Amazon. Firma za granicą. Amazon w Polsce. Nasz ulubiony plan działania. Wskazówki, jak osiągnąć sukces na Amazonie. Koszty związane z Amazon FBA. Jak uniknąć błędów na Amazon? Rozdział 3. Firma i podatki Jednoosobowa Działalność Gospodarcza (JDG). Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Sp. z o.o.) Porównanie JDG & Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. VAT: 3.1. Definicja podatnika VAT – kto może nim być? 3.2. Przedmiot podatku VAT – do jakich usług i towarów ma zastosowanie? 3.3. Rodzaje zwolnień od podatku VAT – czym się różni zwolnienie przedmiotowe od podmiotowego? 3.4. Zwolnienie przedmiotowe. 3.5. Zwolnienie podmiotowe. 3.6. Rodzaje transakcji podlegającym opodatkowaniem podatkiem VAT. 3.7. Sprzedaż wysyłkowa – podatek VAT w modelach Amazon FBM i FBA. Cło – import produktów z Chin. EORI – dlaczego potrzebujesz EORI przy sprzedaży na Amazon. Numer FEIN (USA). Sales Tax (USA). Niemiecka ustawa o opakowaniach VerpackG. Jak zarejestrować się w LUCID – przewodnik krok po kroku. Podsumowanie Rozdział 4: Seller Central - konto sprzedawcy na Amazon Co jest niezbędne do otwarcia konta na Amazon? Jak założyć konto sprzedawcy na Amazon? Co zrobić, jeśli masz problem z zalogowaniem się na swoje konto Amazon? Rozdział 5: Wyszukiwanie produktów do sprzedaży na Amazon Na co zwracać uwagę przy wyborze produktu? Unikaj tych produktów do sprzedaży na Amazon. Wymagania dotyczące produktu na Amazon. Produkty, których należy unikać. Produkty sezonowe. Ograniczone kategorie i produkty – „Produkty Gated”. Ściąga kategorii produktów, których nie można (nie powinno się) sprzedawać na Amazon. Produkty Hazmat. Zrozumienie patentów i znaków towarowych. Jak sprawdzić rentowność produktu? Tworzenie własnej marki. Profesjonalne opakowania produktowe. Jak zwiększyć marżę zysku na Amazon? Jak się wyróżnić – sprawdzone sposoby. Jak prześwietlić konkurencję na Amazon? Nieszablonowe, darmowe sposoby na szukanie produktów. Najlepsze narzędzia wspierające wyszukiwanie produktu i sprzedaży na Amazon. Jak znaleźć rentowny produkt, używając wtyczki X-Ray od Helium 10? Czym kierować się przy wyborze produktu? Zakończenie
Język angielski - Poziom B1-B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ •CZYTAJ– dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi opowiadań Christmas Stories przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki.Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. •SŁUCHAJ– pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Christmas Stories dostępne na naszej stronie. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. W każdej książce znajduje się specjalny kod, który umożliwia pobranie wersji audio (pliki mp3). •ĆWICZ– do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: - na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; - w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; - dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; - odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Boże Narodzenie to magiczny czas, który uwielbiamy spędzać w gronie najbliższych. Specjalnie na tę okazję wybraliśmy związane z tym niezwykłym okresem teksty dziewiętnastowiecznych autorów angielskich i amerykańskich. Nie wszystkie wyszły spod pióra zawodowych literatów – są tu zarówno giganci jak Charles Dickens czy Oscar Wilde, jak i na wpół zapomniani duchowni, dziennikarze, a nawet ornitolodzy. Połączyło ich jedno i to samo pragnienie –podzielić się z innymi historią ciepłą i mądrą. Podobne pragnienie przyświecało nam przy układaniu tego wyboru „opowieści wigilijnych”. Mamy nadzieję, że dzięki tym świątecznym opowieściom uda się ich czytelnikom spędzić kilka przyjemnych chwil i oderwać się od codzienności. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.
Czym nas zaskoczy 2023 rok? Może czymś miłym, a może po prostu w końcu będzie normalnym, spokojnym rokiem? Nic nie mówię, tak tylko sugeruję. Chyba jednak najlepiej nie spodziewać się niczego i być przyjemnie zaskoczonym niż dramatycznie się rozczarować. Jedyne, czego możemy być pewni, to tego, że ciastki i kocyk są niezmiennie dobre na poprawę humoru w każdych warunkach. I oczywiście Wombat. Mały, uroczy, grubodupki leniuszek, który z chęcią udowodni, że kalendarz trzeba traktować jak zbiór dni, w którym można coś zaplanować, ale wcale nie trzeba. O tym, że jak czegoś nie można, ale bardzo się chce, to można, wiedzą wszyscy, ale wciąż za mało osób wie, że jak się bardzo, bardzo czegoś nie chce, to wcale nie trzeba! I właśnie te i inne zasady leniwego życia znajdziecie w tym kalendarzu. Będzie oczywiście dużo Torbacza Wombata z jego głupiutkimi mądrościami, ciastkami, kocykiem i uroczymi przyjaciółmi – Pancernikiem (to ta żółta świnka), Chłopcem Tapirem (to ten w czapce) i bucowatym żółwiem (to ten w skorupie).
Kalendarz każdego zachęci do pozostania w swojej strefie komfortu, celebrowania nicnierobienia i hodowli niechcemisi. Ponadto są w nim miejsca do zapisywania rzeczy (także tych, których nigdy nie zrobicie, bo nie będzie Wam się chciało) oraz kolorowe rysunki, daty, święta, strony, czyli wszystko to, co powinien mieć kalendarz.
Kalendarz to 12 kartek w formacie A3. Każdy miesiąc jest na odrębnej stronie. Zaznaczone są tylko naprawdę ważne Święta + zostawiliśmy Wam trochę miejsca na notatki.
Czym nas zaskoczy 2023 rok? Może czymś miłym, a może po prostu w końcu będzie normalnym, spokojnym rokiem? Nic nie mówię, tak tylko sugeruję. ?? Chyba jednak najlepiej nie spodziewać się niczego i być przyjemnie zaskoczonym niż dramatycznie się rozczarować. Jedyne, czego możemy być pewni, to tego, że ciastki i kocyk są niezmiennie dobre na poprawę humoru w każdych warunkach. I oczywiście Wombat. Mały, uroczy, grubodupki leniuszek, który z chęcią udowodni, że kalendarz trzeba traktować jak zbiór dni, w którym można coś zaplanować, ale wcale nie trzeba. O tym, że jak czegoś nie można, ale bardzo się chce, to można, wiedzą wszyscy, ale wciąż za mało osób wie, że jak się bardzo, bardzo czegoś nie chce, to wcale nie trzeba! I właśnie te i inne zasady leniwego życia znajdziecie w tym kalendarzu. Będzie oczywiście dużo Torbacza Wombata z jego głupiutkimi mądrościami, ciastkami, kocykiem i uroczymi przyjaciółmi – Pancernikiem (to ta żółta świnka), Chłopcem Tapirem (to ten w czapce) i bucowatym żółwiem (to ten w skorupie).
Kalendarz każdego zachęci do pozostania w swojej strefie komfortu, celebrowania nicnierobienia i hodowli niechcemisi. Ponadto jest w nim sporo miejsca do zapisywania rzeczy (także tych, których nigdy nie zrobicie, bo nie będzie Wam się chciało) oraz kolorowe rysunki, daty, święta, marginesy, strony, czyli wszystko to, co powinien mieć kalendarz, i jeszcze kilka rzeczy, których wcale mieć nie musi, ale super wyglądają. W środku znajdziesz: - kalendarz na 2023 rok – jeden dzień na jednej stronie, - kalendarium 2022 i 2024 roku, - praktyczny rozkład i dużo miejsca na notatki, - kolorową wstążkę, którą zaznaczycie, jaki dzisiaj dzień.
Cyberatak to dzisiaj jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie firmy do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej. Mimo że o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do typowego menedżera, trudno przełożyć na konkretne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbepieczeństwem wybranych tak, aby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie pokazywały związek między technologią informatyczną i nowoczesnym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów dobrej praktyki i wybranych regulacji. Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte podczas współpracy z instytucjami ze wszystkich ważniejszych działów gospodarki, pokazuje, że aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko możliwy, ale także wcale nie tak skomplikowany, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce znajdziesz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, że każdy menedżer, nawet z bardzo podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w tworzeniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa. Po przeczytaniu tej książki: Dowiesz się, w jaki sposób hakerzy wybierają swoje ofiary, jak działają i jaką mają motywację. Zidentyfikujesz zasoby informatyczne firmy, które są szczególnie narażone na cyberzagrożenia. Poznasz standardy i kanony dobrej praktyki w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji. Dowiesz się, jak kadra menedżerska powinna współpracować z fachowcami technicznymi i specjalistami od bezpieczeństwa, aby wspierać rozwój biznesu. Zrozumiesz, w jaki sposób i dlaczego pieniądz elektroniczny i systemy płatności on-line są narażone na ataki hakerów i dlaczego stosowane w tym obszarze zabezpieczenia i technologie muszą być cały czas rozwijane. Poznasz działania, które należy podejmować, aby ataki hakerów wykrywać odpowiednio wcześnie i ograniczać ich negatywne skutki. Dowiesz się, jak postępować, aby w sytuacji, kiedy firma jest ofiarą cyberataku, swoimi działaniami nie pogłębiać kryzysu i zachować swój wizerunek sprawnego i kompetentnego menedżera, który jest w stanie sprostać nawet tak trudnemu wyzwaniu. *** Przez ostatnie lata liderzy organizacji kierowani radami profesjonalistów i konsultantów specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie sukcesywnie wprowadzali firmy na wyższy poziom świadomości zarządzania bezpieczeństwem. Z czasem pewne rozwiązania zadomowiły się w przedsiębiorstwach, nie nadążając za niezwykle dynamicznym środowiskiem zagrożeń cyberprzestrzeni. Zdążyć przed hakerem w zupełnie nowy sposób pokazuje, że podążanie za „normami” i regulacjami oraz szablonowe podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem to przeszłość. Książka w praktyczny sposób obrazuje, jak budować wartość biznesu i redukować jego koszty poprzez odpowiednie, na bieżąco weryfikowane praktyki zarządcze w zakresie zarządzania cyberryzykiem. Głęboko wierzę, że książka Kuby Bojanowskiego w dużym stopniu przyczyni się do podnoszenia świadomości, znaczenia profilaktyki oraz budowania odporności firm na zagrożenia, które jak otaczający nas świat zmieniają się i ewaluują każdego dnia. - Marcin Ludwiszewski, wieloletni lider i ekspert ds. cyberbezpieczeństwa w organizacjach prywatnych i publicznych. Zachowania ludzkie zmieniają się wolniej od technologii, co tworzy najgroźniejszą lukę w obszarze cyberbezpieczeństwa, którą na razie można zniwelować tylko poprzez budowanie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń z naciskiem na działania socjotechniczne oraz popełniane błędy. (…)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?