Monografia ma formę studium empirycznego z zakresu zachowań organizacyjnych i jest poświęcona problematyce związanej z predyspozycjami do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Chociaż w literaturze dotyczącej zarządzania jasno są określone warunki, kiedy wysoka rutynizacja pracy jest potrzebna, a kiedy wręcz szkodliwa, to problem różnych indywidualnych predyspozycji pracowników do takiej pracy jest często pomijany. Książka autorstwa dr. Wojciecha Karczewskiego zagospodarowuje tę lukę. Autor dokonał przeglądu literatury i wyników dotychczasowych badań z zakresu rutynizacji zarówno na poziomie organizacji, jak i na poziomie indywidualnym. Następnie, bazując na dotychczasowym dorobku naukowym oraz własnych badaniach, przedstawił model pomiaru predyspozycji pracowników do wykonywania takiej pracy. Model ten pozwala określić, którzy pracownicy mogą wykonywać pracę wysoko zrutynizowaną bez uszczerbku dla swojego zdrowia, a którzy nie. Wskazuje też na pułapki pomiaru tych predyspozycji. Wysokość zarobków i dopasowanie kompetencji do stanowiska pracy to najczęstsze kryteria, jakimi kierują się ludzie przy wyborze pracy. Niestety skuszeni wysokimi zarobkami pracownicy często podejmują pracę niezgodną ze swoimi predyspozycjami, ponosząc ogromne koszty psychologiczne, co z kolei skutkuje niekorzystną dla pracodawcy fluktuacją kadr. Praca zrutynizowana ma potencjał do tego, aby w przyszłości zostać w pełni zautomatyzowana. Propagatorzy czwartej rewolucji przemysłowej przekonują, że wkrótce sztuczna inteligencja wyręczy ludzi w takiej pracy. Jak dotąd dużą część schematycznej pracy wykonują jednak ludzie – i o nich traktuje ta publikacja. Monografia stanowi interesujące i użyteczne studium zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Rozprawa ma charakter unikatowy i pionierski. W literaturze brak jest prac z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi poświęconych badaniom procesów decyzyjnych, które analizują i oceniającą predyspozycje pracowników do wykonywania prac wysoko zrutynizowanych. To jedna z nielicznych publikacji zawierających wszechstronny przegląd wyników badań widzianych holistycznie z perspektywy naukowców, menedżerów i praktyków. Problem podjęty w rozprawie jest niezwykle aktualny i stanowi istotne wyzwanie. Autor poddał krytycznej ocenie zarówno rutynizację wprowadzaną przez organizacje, jak i predyspozycje do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Zastosowanie metod oraz analiz statystyczno-matematycznych w określeniu głównych determinantów predyspozycji do wykonywania takiej pracy stanowi istotny wkład w rozwiązanie tego ważkiego problemu zarówno w aspekcie naukowo-badawczym, jak i utylitarnym. z recenzji dr. hab. inż. Wiktora Adamusa, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego We współczesnych organizacjach widoczne są procesy rutynizacji pracy i coraz częściej nie ograniczają się one tylko do automatyzowania tradycyjnych procesów produkcyjnych przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii.
Co zrobić, gdy niemowlak płacze albo gdy przedszkolak zaczyna się wściekać? Jak wspierać dziecko, gdy raz radzi sobie w szkole lepiej, a raz gorzej? Jak się zachowywać wobec buntującego się nastolatka? Jak nauczyć dziecko prowadzić samochód? Nie musisz tego googlować. Odpowiedzi znajdziesz w "Misja TATA". Dzieci nie rodzą się z instrukcją obsługi. A gdyby nawet tak było, to – nie oszukujmy się – i tak byś jej nie przeczytał. Nie zmienia to faktu, że rodzicielstwo jest pełne niespodzianek i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Dlatego do tej misji warto się przygotować. Jak? Dzięki tej książce! To sprawdzony przewodnik po kolejnych etapach życia dziecka – od narodzin do wczesnej dorosłości, wraz z poradami na temat tego, co mogą robić ojcowie, aby mieć trwały i istotny wpływ na swoje dzieci, a przynajmniej jakoś im się przydać. "Misja TATA" z wyprzedzeniem wprowadzi cię we wszystkie decydujące momenty, które z pewnością przeżyjesz jako rodzic. Znajdziesz w niej praktyczne i oszczędzające zdrowie metody radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami na każdym etapie rozwoju dziecka. Bowiem czy twoja pociecha ma trzy miesiące, trzy lata, trzynaście czy trzydzieści trzy, a nawet gdy wyprowadzi się nie wiadomo dokąd, ty zawsze będziesz „tatą”. Być może nie będzie ci dane odhaczyć wszystkich 104 momentów opisanych w tej książce. Jeśli jednak stanie się inaczej, to dzięki tej lekturze będziesz na każdy z nich dobrze przygotowany. Rola ojca jest nie do przecenienia, a jednocześnie jest czymś, czego nie da się nauczyć. Dlatego należy sobie zadać pytanie: co mogę i chcę dać swojemu dziecku? Ta książka opisuje kluczowe momenty, z którymi będziesz miał do czynienia w swojej ojcowskiej przygodzie życia. Warto być na nie przygotowanym. - Michał Alicki, blog tataszef.pl Nikt nie uczy facetów, jak odnaleźć się w roli taty. Niektórzy czują ten temat naturalnie, inni w ogóle. Ale wcale nie trzeba popełniać błędów samemu i doświadczać ich na własnej skórze. Do wielu przygód możemy się przygotować. O wielu możemy przeczytać. Najważniejsze to nie dać się zaskoczyć! - Kamil Polny, blog tatawpracy.pl Ta książka mierzy się z czymś pozornie niemożliwym, czyli próbuje ogarnąć całe ojcostwo – od momentu narodzin własnego dziecka aż do chwili zostania dziadkiem jego dzieci. To karkołomne zadanie realizuje w formie narzędziownika, czyli zestawu podpowiedzi, co robić na różnych etapach dojrzewania dziecka Pokazuje też coś więcej: że ojcostwo to nie tylko lista „to do ” do odhaczenia, ale przede wszystkim najważniejsza i najpiękniejsza misja w życiu mężczyzny. Challenge accepted i do roboty, ojcowie! - Marcin Perfuński, blog supertata.tv Rob Kemp jest brytyjskim ekspertem od ojcostwa i autorem kilku poradników na ten temat. Pisze dla Telegraph, Boots Parenting, Amazon Parents, Guardian, DaddiLife (jako @expectantdad), The DadClub i Little London.
Wszyscy codziennie opowiadamy historie Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy podczas randki. Opowieść to idealny sposób na to, aby w zwięzły sposób przekazać informacje istotne, trafne i – co niezwykle ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni. Co jednak zrobić, aby z ciekawej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie mielibyśmy opowiadać? Od czego zacząć? Od lektury tej książki. Wykorzystaj moc storytellingu Storytelling to książka dla każdego, kto chce opowiadać – czy to po to, żeby zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, dobrze wypaść podczas spotkania biznesowego, czy wygłosić intrygujący toast weselny. Ta książka podpowiada, jak dopracować opowieść oraz uwolnić drzemiący w nas potencjał mówcy. Zawiera też proste ćwiczenia, które ułatwiają wykorzystywanie umiejętności storytellingowych w praktyce. Wskazuje również dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści i pokazuje, co robić, żeby ich uniknąć. Przygotowanie intrygującej opowieści
Co decyduje o potędze opowieści? Co sprawia, że dana historia ma w sobie coś takiego, że nie potrafimy się od niej oderwać? Wszystkie opowieści – te filmowe i te serialowe, te przytoczone w artykułach prasowych i te w opowiadaniach, powieściach i sztukach – mają zawsze tę samą strukturę. „Serio?”, pomyślisz sobie. „To niemożliwe”. Ale tak właśnie jest! Po rozłożeniu na czynniki pierwsze każda historia daje się wpisać w pewne ogólne ramy. Warto je znać, żeby wiedzieć, jak opowiadać o swoich doświadczeniach, żeby inni słuchali nas z zapartym tchem. Dana Norris krok po kroku pokaże ci, jak wyznaczyć cel opowieści, jak ukształtować fabułę i o czym jeszcze warto pamiętać. Zostań mistrzem słowa Zdobądź się na odwagę i zacznij występować przed publicznością (czyli przed każdym, kto cię słucha) – może nią być słuchacz twojego podcastu, uczestnik konferencji, na której jesteś prelegentem, czy grupa przyjaciół podczas spotkania towarzyskiego. W książce znajdziesz kilka prostych sposobów na podnoszenie pewności siebie oraz konkretne wskazówki, dzięki którym uwierzysz, że uda ci się przykuć uwagę publiczności i nawiązać z nią relację.
*** Ta książka to dowód prawdziwej pasji, z jaką Dana Norris podchodzi do pisania i opowieści. Storytelling to zbiór narzędzi przydatnych i cennych dla każdego twórcy tekstów.
Brigid Murphy, twórczyni Shortcut to the Soul: Unlocking Your Creative Voice Through Autobiographical Writing
To Dona Norris stała przed publicznością, gdy miałam okazję po raz pierwszy wysłuchać opowieści. Sama zapragnęłam spróbować i w rezultacie od ponad dziesięciu lat występuję na różnych scenach w całym kraju. Dziękuję Ci, Dano, że zebrałaś swoje najcenniejsze spostrzeżenia w tej książce.
Shannon Cason, gospodyni podcastów Homemade Stories, The Trouble oraz In Good Co. Detroit
Ta książka jest niesamowicie pomocna. Pełno w niej konkretnych i praktycznych, a do tego sprawdzonych technik przydatnych przy tworzeniu porywających, przekonujących historii. Dana Norris dzieli się w niej wnioskami ze swoich wieloletnich doświadczeń. Teraz wszyscy możemy na tym skorzystać.
Kevin Allison, gospodarz i producent podcastu i programu Risk
Dana Norris jest założycielką Story Club, ogólnokrajowego programu storytellingu non-fiction. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisarstwa non-fiction i religioznawstwa. Jej teksty ukazywały się między innymi w McSweeney’s Internet Tendency, Tampa Review, TriQuarterly Online, w podcaście RISK! oraz WCPN Cleveland. Więcej informacji na temat Dany znaleźć można na stronie danastories.com.
Jaki jest cel twojej pracy, twojego życia, relacji, przywództwa? W jakim celu robisz to, co robisz? Ben Renshaw, myśliciel przywództwa, mówca, trener i autor ośmiu książek, w tym LEAD! i SuperCoaching, który pomógł wielu liderom w transformacji ich zawodowego życia, udowadnia, że poznanie odpowiedzi na to proste z pozoru pytanie może dramatycznie zmienić nasze życie. Bo to cel daje powód do rozwoju, pokonywania przeszkód oraz realizacji potencjału. A umiejętność połączenia życiowej misji (celu istnienia), wartości (zachowań) oraz celów (twoich potrzeb) jest niczym złota nić przebiegająca przez każdy aspekt naszej pracy, życia i relacji. Zapewnia nam klarowność, kierunek, ułatwia podejmowanie decyzji oraz pozwala na koncentrację na tym, co dla nas najważniejsze. Niniejsza książka powstała po to, by pomóc Ci odkryć twoją życiową misję, znaleźć sens w życiu, w pracy, w zespole, w organizacji oraz zgodnie z nimi przewodzić innym, by ich motywacja i zaangażowanie przekładały się na realizację celów firmy. Renshaw zawarł w niej konkretne wskazówki i narzędzia potrzebne do odkrycia własnych talentów, pasji i wartości i stania się liderem, który zgodnie z nimi przewodzi i tworzy trwałe zespoły. Opracowane przez niego modele – jak odkryć cel osobisty, cel zespołu i cel organizacji – oraz liczne analizy rynkowych case studies pomogą Ci właściwe wykorzystać twój wrodzony potencjał oraz pozwolą efektywnie prosperować w dzisiejszym złożonym i niestabilnym świecie. *** Esencjalizm nie polega tylko na mówieniu „nie” – polega również na mówieniu „tak” najważniejszemu, najwyższemu celowi w życiu. Ta książka genialnie to ilustruje. Greg McKeown, autor bestsellera z listy „New York Timesa”: Esencjalista. Mniej, ale lepiej Książka Cel jest dla ludzi, którzy chcą osiągnąć wyższy poziom zrozumienia, efektywności oraz przyspieszyć swój rozwój. Keith Barr, prezes InterContinental Hotels Group PLC Książka Cel pomaga uczynić życie lepszym i każdy powinien ją przeczytać. Marshall Goldsmith, autor książki What Got You here Won’t Get You There oraz wiodący coach amerykańskiej kadry menedżerskiej Ben jest kluczowym partnerem w rozwijaniu wyższej kadry menedżerskiej naszej firmy, a książka Cel jest odzwierciedleniem świetnej pracy, jaką wykonał. John Holland-Kaye, prezes lotniska Heathrow Ben jest dla nas wsparciem od 20 lat, odkąd sieć YO! zaczęła się rozwijać, a lektura tej książki sprawi, że zechcesz odnaleźć w sobie odwagę do robienia wielkich rzeczy. Simon Woodroffe, założyciel sieci YO! Sushi Ben Renshaw pisze o jednym z najważniejszych motywatorów w naszym życiu – naszym poczuciu celu. W tej książce przeczytasz o tym, jak może cię on prowadzić, motywować, dawać ci spełnienie zarówno w wymiarze osobistym, jak i zawodowym. Jeśli poszukujesz sensu w życiu, ta książka jest dla ciebie. Daniel H. Pink, autor książek Kiedy oraz Drive *** Ben Renshaw jest myślicielem przywództwa, mówcą, trenerem i autorem ośmiu książek, w tym LEAD! i SuperCoaching. Jego innowacyjna praca z takimi organizacjami, jak Cadbury, Coca-Cola, Rolls Royce, Unilever czy Virgin Media, z liderami i kadrą kierowniczą oraz przedsiębiorcami przyniosła mu międzynarodowe uznanie. Jego autorskie programy szkoleniowe to: „Świadome przywództwo”, „Coaching w przywództwie”, „Lider zrównoważonego wzrostu”, „Autentyczne przywództwo”, „Przywództwo oparte na relacjach”, „Zwinne przywództwo”. Renshaw wierzy, że każdy ma indywidualną misję, a jej odkrycie i podążanie za nią w przywództwie jest największą szansą w życiu.
Jeff Bezos osobiście wyjaśnia podstawowe zasady i filozofię tworzenia, budowania oraz przewodzenia takim firmom jak Amazon czy Blue Origin. Ta książka zawiera niepowtarzalne i oryginalne doroczne listy do akcjonariuszy oraz liczne wykłady i wywiady Jeffa Bezosa, ukazujące historię życia, pracę i ewolucję poglądów miliardera. Autor uchyla rąbka tajemnicy swojego sukcesu, poruszając szereg tematów z zakresu biznesu i polityki publicznej – od innowacji i strategicznych decyzji, poprzez zarządzanie operacyjne firmą i zatrudnianie odpowiednich pracowników, aż po zmiany klimatyczne i przestrzeń kosmiczną. W książce znajdziemy też wnioski dotyczące tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, oraz rozważania, dokąd może nas zaprowadzić przyszłość. Jego książka to cenne lekcje mistrzostwa w zakresie wartości biznesowych, strategii oraz sposobów ich realizacji. Dzięki jej lekturze dowiesz się m.in.: Co to jest „Mentalność Dnia Pierwszego” Dlaczego tak istotne są skupienie się na perspektywie długoterminowej i rezygnacja z zysków na rzecz rozwoju Czym w istocie jest obsesja na punkcie klienta, a nie konkurencji Jak założyć firmę i utrzymać wzrost prosperującego przedsiębiorstwa Dlaczego kultura organizacji ma znaczenie fundamentalne Dlaczego innowator nie obawia się porażki Bezos prezentuje nowe podejście nie tylko do doświadczeń dnia dzisiejszego, ale i – co ważniejsze – do wyzwań przyszłości. A przede wszystkim pokazuje konieczność nieustającej ucieczki do przodu oraz ostrzega, by nigdy nie spocząć na laurach. Jego cenne wskazówki nie tylko pozwolą ci stworzyć swoją własną drogę innowacji i wyprzedzić innych, ale także nie zgubić się na jej bezdrożach. Nie bój się błądzić daje nam bardzo rzadki wgląd w to, jak Jeff Bezos myśli o świecie, i jednocześnie wyjątkową szansę poznania tajników sukcesu jednego z najwybitniejszych innowatorów naszych czasów. *** Gdzie rodzi się wyobraźnia? Gdzie szukać źródeł kreatywności? Ten sławny, wpływowy człowiek o głośnym, dominującym śmiechu w pewnym sensie pozostaje tajemnicą. Studiując historię życia Jeffa Bezosa oraz wczytując się w jego teksty, możemy poznać go bliżej. Czytelnik niniejszej książki wyciągnie z niej cenne lekcje i pozna sekrety ujawnione przez Jeffa Bezosa w wywiadach, tekstach oraz listach do udziałowców, które pisał własnoręcznie, począwszy od roku 1997. „Pragniemy wynalazków, szukamy czegoś nowego” – mówi Bezos. „Jestem przekonany, że działania innowacyjne wymagają czasu, ponieważ po drodze czeka nas niejedna porażka. Fascynacja kosmosem pomaga Bezosowi zachować szerokie horyzonty myślenia. Wśród licznych zalet to właśnie umiejętność postrzegania rzeczywistości w perspektywie długoterminowej okazała się dźwignią sukcesu, również w Amazon.com. Myślenie długoterminowe stało się nawet elementem misji, jaką biznesmen sformułował dla swojej firmy kosmicznej – „Blue Origin będzie cierpliwie, krok po kroku, realizować postawione przez nią cele długofalowe”. Na herbie firmy widoczne jest łacińskie hasło Gradatim Ferociter („Krok po kroku. Bez wytchnienia”). – ze wstępu WALTER ISAACSON, autor książek, m.in. Innowatorzy oraz Leonardo da Vinci, dziennikarz, były szef CNN i redaktor naczelny magazynu „Time” *** JEFF BEZOS jest założycielem i dyrektorem generalnym firmy Amazon oraz twórcą przedsiębiorstwa przemysłu kosmicznego Blue Origin, które pracuje nad obniżeniem kosztów i zwiększeniem bezpieczeństwa lotów kosmicznych. Ponadto Bezos jest właścicielem dziennika „Washington Post”. W 2018 roku powołał do życia fundusz charytatywny Day One Fund w celu wsparcia finansowego organizacji non profit, które zajmują się pomocą biednym bezdomnym rodzinom oraz tworzeniem sieci przedszkoli w ubogich społecznościach lokalnych. Bezos ukończył summa cum laude wydział elektrotechniki oraz informatyki na Uniwersytecie Princeton w roku 1986. Członek prestiżowego bractwa Phi Beta Kappa. Uhonorowany tytułem Człowieka Roku 1999 przez magazyn „Time”.
Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, stosowania i skuteczności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistych potrzeb klientów, a nie – choć obecnie robi to wiele osób – o budowę sztucznego profilu idealnego klienta docelowego. Nie zgaduj – pytaj W erze Big Data, kiedy uwaga marketerów nakierowana jest głównie na analizę logowań na www i kliknięć w social mediach czy na budowę ankiet online, z których próbują wyczytać tendencje zakupowe swoich klientów, Adele Ravella proponuje podejście jakościowe, które opiera się na przeprowadzaniu bezpośrednich wywiadów z obecnymi i potencjalnymi klientami. Na zadawaniu właściwych pytań, uważnym słuchaniu odpowiedzi oraz wyciąganiu wniosków z historii osób, które zdecydowały się na nasz produkt lub wręcz przeciwnie – miały zastrzeżenia co do współpracy z nami lub w ogóle zrezygnowały z transakcji. Ravella opracowała pięć takich obszarów (Rings of Buying Insight), w których należy zadawać klientom pytania, by uzyskać jak najwięcej informacji. Tak zbudowana Buyer Persona, oparta na autentycznych historiach autentycznych klientów, pozwala uchwycić rzeczywiste oczekiwania i poznać sposób myślenia, pragnienia i motywy, które skłaniają odbiorców do zakupu danego rozwiązania. A przede wszystkim pozwala uniknąć przykrych konsekwencji, jakie niesie ze sobą niesłuchanie swoich klientów. Czego m.in. dowiesz się, czytając tę książkę? jak prowadzić rozmowy, zbierać i analizować dane i na ich podstawie budować dokładne, trójwymiarowe profile prawdziwych klientów jak rozróżniać potrzeby różnych grup klientów i na tej podstawie budować różne Buyer Persony, dzięki którym osiągniesz zakładane cele biznesowe jak wykorzystać wiedzę zdobytą podczas konwersacji z klientami do zwiększenia skuteczności działań marketingowych i sprzedażowych jak zbudować Buyer Persony bez kolosalnych nakładów pieniędzy, czasu i pracy a przede wszystkim w jaki sposób „wejść w umysł” swojego klienta, aby móc tworzyć produkty, których on potrzebuje! *** Jak zrozumieć zachowania i potrzeby klientów biznesowych? Po prostu ich słuchaj. Po przeczytaniu książki Adele Revelli dowiesz się, jak to zrobić i jak wykorzystać tę wiedzę w działaniach marketingowych. Buyer Persona to potężne narzędzie, które pozwoli ci poznać perspektywę klientów i prowadzić komunikację, jakiej oni oczekują. Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło stosują w praktyce metodykę Buyer Persona Institute, JuKa – Jasny Przekaz Z mojego doświadczenia wynika, że większość marketerów tak naprawdę nie wie, jak budować Buyer Persony dla swoich organizacji. To krytyczny komponent, którego w większości przedsiębiorstw brakuje lub który jest robiony całkowicie źle. Nie pozwól, by stało się tak także w twojej firmie. Kup tę książkę i już dziś zastosuj opisaną w niej strategię w swojej organizacji. Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute oraz autor książki Epic Content Marketing Dogłębne poznanie potrzeb klientów i zbudowanie Buyer Person odmieni twój biznes! Przedsiębiorstwa, które poświęcają czas na zrozumienie swoich klientów, unikają pułapki, jaką jest sprzedaż niewłaściwych produktów niewłaściwym ludziom w niewłaściwym czasie. Zrozumiesz, że służąc klientom pomocą i przekazując im istotne dla nich informacje — zamiast marketingowego slangu — możesz tylko zyskać. Klienci będą chcieli kupować od ciebie i dzielić się twoimi pomysłami z innymi. Szybciej przekonasz ludzi do przeprowadzenia transakcji, a w dodatku klienci będą skłonni zapłacić ci więcej.
Jak przygotować wystąpienie, które trafi do serc i umysłów odbiorców oraz co ważne zostanie zrozumiane i zapamiętane? Jak sobie poradzić ze stresem? Na co zwrócić uwagę podczas przygotowywania? Jak mówić inspirująco, ale w swoim własnym indywidualnym stylu? O tym właśnie jest ta książka. Robert Kozak wykorzystał w niej gromadzone przez wiele lat doświadczenie zdobyte podczas prowadzenia zajęć ze studentami oraz szkoleń dla prezenterów telewizyjnych, menadżerów i polityków. Pokazana w niniejszej książce i stosowana przez niego autorska metoda budowania indywidualnego stylu wystąpień publicznych, autoprezentacji i wywierania wpływu znacząco różni się od innych. Jej głównym elementem jest skupianie się tylko na pozytywnej informacji zwrotnej i wzmacnianie poczucia pewności siebie a pomijanie wszystkiego tego, co należałoby poprawić. Książka jest czterogodzinną sesją, w której główny jej bohater Tom Spencer, przy wsparciu swojego coacha Gandalfa, próbuje przygotować się do ważnego wystąpienia publicznego. Jaki jest efekt? No cóż jak wiadomo porażki są często lepszymi lekcjami niż sukcesy. Oprócz wciągającej opowieści biznesowej znajdziemy w niej liczne podsumowania, ćwiczenia oraz wskazówki jak rozwinąć nasze kompetencje mówcy i umiejętności prezentacji. Napisałem ją na prośbę wielu uczestników moich szkoleń, którzy nie mogli uwierzyć jak szybko i prosto można przygotować i przeprowadzić inspirujące wystąpienie publiczne.” - mówi autor Robert Kozak i dodaje „Jeżeli przejdziesz przez tę historię i konsekwentnie wykonasz wszystkie zawarte w niej ćwiczenia staniesz się porywającym mówcą.” *** Jeżeli chcesz, Drogi Czytelniku, z tej lektury wyciągnąć dla siebie jak najwięcej powinieneś wraz z Tomem wykonywać ćwiczenia, które w ciągu tej czterogodzinnej sesji proponuje mu Gandalf. Przystępując do tej lektury powinieneś mieć przygotowane konkretne wystąpienie i nagrywać jego kolejne wersje zawsze wtedy, gdy Sam nagrywa Toma. Zastosuj w każdej kolejnej wersji wszystkie zasady, o których przeczytałeś. Gdy będziesz zastanawiał się jak ci poszło skupiaj się tylko na tym, co uważasz, że było dobre i co chcesz wzmocnić. Rób to na podstawie własnego wyczucia – nagrania obejrzyj dopiero wtedy, gdy Tom ogląda swoje – nie odtwarzaj ich wcześniej. Dzięki tej technice nauczysz się jak wzmacniać poczucie pewności siebie i wiary w to, że możesz być porywającym mówcą. Na końcu porównaj nagrania i zastanów się czego się nauczyłeś. A dziesięć autorskich zasad miej potem zawsze na podorędziu. Powodzenia! - fragment *** Robert Kozak – coach, trener, konsultant, wykładowca akademicki. Założyciel i partner zarządzający w Business Development Consulting. Stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Budował także radio TOK FM. Kierował redakcjami „Wiadomości” i „Teleexpressu”. Współautor wydanej w 2010 roku Biblii dziennikarstwa. Jako coach i konsultant pracuje z globalnymi klientami BDC na świecie. Zajmuje się budowaniem strategii, przywództwem, autoprezentacją, komunikacją i optymalizacją procesów. Był także headhunterem w jednej z firm executive search, tzw. Wielkiej Piątki, gdzie rekrutował członków zarządów do globalnych firm na poziomie Europy. Pełnił rolę prezesa i był udziałowcem firmy Brian Tracy International w Polsce. Wykłada na studiach podyplomowych SGH na kierunku „Zarządzanie sprzedażą”. Wykładał w Collegium Civitas, a także na studiach podyplomowych w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej w Łodzi. Chemik z wykształcenia - hobbystycznie uczy chemii w szkole.
Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc „Motywacje lidera” prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi. Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów. *** Bodaj najlepsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postaci są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem. Elizabeth Bryant, dyrektor ds. edukacji Southwest Airlines Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym mocno ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs. Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia „Nie”, Necessary Endings, The Power of the Other Lencioni znów to zrobił! W książce Motywacje lidera wyjaśnia jasno i klarownie, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom nawet jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej. Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer *** PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem Table Group, która od 1997 roku wspiera liderów w budowaniu zdrowych organizacji. Z jego rad korzystają liderzy na całym świecie, w bardzo różnych organizacjach. Do grona jego klientów należą korporacje międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, profesjonalne drużyny sportowe, wojsko, organizacje non-profit, szkoły i kościoły. Lencioni jest autorem jedenastu bestsellerów, w tym książek Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu oraz Odkryj się. Wcześniej pracował w Oracle, Sybase oraz w firmie konsultingowej Bain & Company.
Świat potrzebuje zmiany jak nigdy dotąd. Zewsząd otaczają nas problemy: podziały, gniew, przemoc, korupcja, ubóstwo, bezdomność i rozpad rodzin. Bardzo często czujemy się zbyt słabi, by coś z tym zrobić. Dlaczego nikt nic z tym nie robi? – zastanawiamy się. Dobra wiadomość jest taka, że ktoś może to zrobić. Tym kimś, kto zmieni świat wokół siebie, możesz być TY. John C. Maxwell i Rob Hoskins przez całe swoje życie byli katalizatorami zmiany. Teraz po raz pierwszy tych dwóch szanowanych globalnych liderów zmiany dzieli się z czytelnikami własnymi doświadczeniami w transformowaniu społeczności, firm i życia milionów ludzi na całym świecie. Gdy zaczynali pomagać ludziom, nie wiedzieli, że zmienią swój świat. Zaczynali od małych rzeczy, po prostu pomagali innym w swoim otoczeniu, ponieważ chcieli dodawać ludziom wartość. Po kilkudziesięciu latach zaangażowania w czynienie różnicy stworzyli prosty plan wywoływania pozytywnej zmiany. Teraz chcą podzielić się swoimi historiami zmiany i nauczyć ciebie, jak czynić różnicę. Ich książka nie tylko zachęci cię do wprowadzania pozytywnych zmian w odpowiedzi na potrzeby, jakie dostrzegasz w swoim otoczeniu, ale również wyposaży cię w konkretne narzędzia, abyś już dziś mógł podjąć działania i zacząć wywierać wpływ. Niezależnie od tego, czy przewodzisz wielkiej organizacji, czy prowadzisz małą firmę, chodzisz do szkoły, w wolnym czasie pracujesz jako wolontariusz, czy utrzymujesz rodzinę, Maxwell i Hoskins pokażą ci, jak zmieniać swój świat na lepsze. Nie musisz być bogaty. Nie musisz być sławny. Nie musisz wyjeżdżać do innego kraju. Nie musisz być bardziej wykształcony. Niepotrzebna ci organizacja. I na pewno niepotrzebna ci niczyja zgoda. Możesz być zmianą, którą chcesz widzieć w świecie. Bądź kimś, kto coś robi. Zmieniaj swój świat. *** JOHN C. MAXWELL zajmuje pierwszą pozycję na liście bestsellerowych autorów „New York Timesa”. Jest pisarzem, mówcą, coachem i liderem, który sprzedał ponad 33 miliony książek w pięćdziesięciu językach. Został uznany za numer 1 wśród liderów biznesu i za najbardziej wpływowego na świecie eksperta w dziedzinie przywództwa. Jest laureatem nagrody Horatio Algera i nagrody Matki Teresy za Pokój Globalny i Przywództwo, którą otrzymał od Luminary Leadership Network. Jego organizacje – John Maxwell Company, John Maxwell Team, EQUIP i John Maxwell Leadership Foundation – przetłumaczyły swoje lekcje na siedemdziesiąt języków i wykorzystały je do przeszkolenia milionów liderów ze wszystkich krajów na świecie. Więcej informacji na jego temat można znaleźć na JohnMaxwell.com. Nazwany przez Johna Maxwella „liderem liderów” ROB HOSKINS poświęcił swoje życie na kształtowanie młodych liderów i służbę wielkim liderom. Realizuje to przez opiekę nad startupami czy doradztwo i kierowanie modernizacją istniejących przedsiębiorstw. Jest również konsultantem dla korporacji i pomaga im w ożywianiu ich misji i wizji oraz stymulowaniu wzrostu. Hoskins znany jest również z niestrudzonego wykorzystywania badań, danych i miar do przyśpieszania osiągnięcia pożądanych wyników. Był pionierem innowacyjnego procesu pomiaru konkretnych efektów, a nie wyników. Od 2004 roku jest Prezydentem organizacji OneHope, Inc. Dowiedz się więcej na RobHoskins.net.
Efektywność osobista stała się jedną z najważniejszych kompetencji naszych czasów. Pandemia COVID-19 pokazała, jak bardzo jesteśmy nieprzygotowani na zmiany oraz czego tak naprawdę potrzebujemy do efektywnego funkcjonowania. Wyciągnijmy z tej sytuacji konstruktywne wnioski i lepiej przygotujmy się na to, co przyniesie nam przyszłość. Jak to zrobić? Aby skutecznie funkcjonować w szybko zmieniających się okolicznościach i przy rosnącej presji oczekiwań otoczenia, nie wystarczą już pojedyncze techniki poprawy efektywności. Potrzebujesz spójnego, kompleksowego systemu efektywności osobistej, który przygotuje cię na nowe, zaskakujące wyzwania i trudności. Niniejsza książka omawia wszystkie cztery podstawowe wymiary efektywności osobistej i pokazuje ich wzajemne powiązania. Są to: iQ – podejmowanie decyzji i wykorzystanie czasu, eQ – zarządzanie emocjami i stresem, sQ – efektywne relacje z otoczeniem i synergia we współpracy, pQ – zarządzanie swoją energią, zdrowiem i finansami. Dzięki temu holistycznemu spojrzeniu otrzymujesz kompletny i skuteczny system 4x4 do zarządzania swoją efektywnością, który pozwoli ci zwiększyć swoją osobistą produktywność. Przeczytaj tę książkę, uruchom napęd 4x4 i już dziś: WYDOSTAŃ SIĘ z nadmiaru zadań do wykonania, chronicznego stresu, złych relacji oraz niezdrowego stylu życia; poznaj 60 NAJLEPSZYCH PRAKTYK, które uwolnią twój potencjał rozwoju umysłu, kontroli emocji i stresu, wywierania wpływu oraz kondycji fizycznej; zadbaj o regularną REGENERACJĘ 4 Odnawialnych Źródeł Energii Twojego Organizmu. Jeżeli w każdym kolejnym roku rośnie ilość spraw, które masz do załatwienia, i masz coraz mniej czasu na ich realizację, a jednocześnie masz nadal poczucie marnowania czasu oraz braku równowagi między sprawami zawodowymi i prywatnymi, to ta książka jest dla ciebie. Dzięki zawartym w niej konkretnym narzędziom treningu mentalnego, m.in. z zakresu zarządzania sobą, stresem i zadaniami, przekonasz się, jak duże rezerwy rozwoju efektywności osobistej masz nadal do wykorzystania! Być może ta książka niejeden raz cię zaskoczy. Czy wiesz, że: Staranne planowanie dnia jest bez sensu! Perfekcjonizm jest marnowaniem czasu! Stres jest ci niezbędny do życia i może być zdrowy! To nie stres ci szkodzi, tylko twoja negatywna reakcja na bodźce stresowe! Najskuteczniej przekonujesz kogoś, jak nie chcesz go przekonać! Za rok twój organizm może być młodszy, niż jest teraz! *** Wiktor Siegel, mentor i trener, lekarz medycyny, specjalista radiolog. Absolwent studiów podyplomowych w Instytucie Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w Chartered Institute of Marketing w Londynie. Podróżnik na sześciu kontynentach, przewodnik tatrzański, organizator inspirujących wypraw górskich dla liderów w Dolomity Włoskie, Himalaje, Hindukusz, Karakorum i Pamir. Efektywnością osobistą zajmuje się zawodowo od ponad 20 lat – jako trener i mentor. Wszystkie praktyki zawarte w poradniku sam stosuje codziennie w swoim życiu prywatnym i zawodowym. Ma na swoim koncie realizację ponad 1500 dni szkoleniowych oraz ponad 500 sesji mentoringowych. Jest wykładowcą w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Krakowie.
Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że Odlotowe pomysły pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.
Wszechstronna książka Druckera, czerpiąca z jego najlepszych prac, traktuje o zarządzaniu, o jednostce i o społeczeństwie. Te problemy współczesnego świata, w połączeniu z jasnym i pełnym rozmachu stylem tworzą dzieło, które w jednym tomie zawiera wszystkie najistotniejsze i najbardziej twórcze myśli autora. W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nienastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W rozdziale poświęconym jednostce autor radzi, jak poznać samego siebie, swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe i - co najbardziej intrygujące - jak przeżyć drugą połowę życia. Trzecia część, koncentrująca się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego. Ta książka jest książką dla każdego i może stanowić zarówno wstęp do szczegółowej lektury dzieł autora, jak i kompletny przegląd jego dorobku.
Co zrobić, aby zapewnić klientom większe zadowolenie i zaspokajać lepiej ich potrzeby? Jak ograniczyć ogólne koszty, aby zachować konkurencyjność? Co zrobić, aby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło większej satysfakcji? Co robić, aby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy?
Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, firmy z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i obniżanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean. Niektóre osiągają na tym polu spektakularne sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, że tylko nieliczne spośród tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.
Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. Aby jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem.
Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, że istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi. Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, aby się uczyć i aby działać – aby uczyć się przez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to, aby zawsze na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.
Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób zasadniczo odmienny od dotychczasowego.
Autorzy krok po kroku przedstawiają proces kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta. Trzeba bowiem pamiętać, że rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda skuteczniejszego działania, ale również metoda skuteczniejszego myślenia. A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a nawet własne potrzeby i pragnienia.
Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.
Dzięki tej książce porzucisz tradycyjne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce wykorzystać metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania procesu innowacyjności i generowania stabilnego wzrostu.
Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean.
Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w istotnym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.
Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat, Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest również założycielem UK Lean Enterprise Academy oraz Lean Global Network.
Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej firmy specjalizującej się w produkcji zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest również współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.
Orest J. Fiume był dyrektorem oraz dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.
Jak dokonać transformacji w biurze i usługach, tak aby organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna?
Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie zastosowania metod Lean, wychodzi poza opis podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i usługowym. Książka zaczyna się od analizy zarządzania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień, jak: praca standaryzowana, przepływ, zrównoważony system ssący oraz zarządzanie wizualne.
W książce znajdziemy omówienie podstawowych narzędzi Lean, m.in. takich jak metoda 5S czy poka-yoke – techniki zapobiegania błędom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i wyjaśnia, jak się je stosuje. Podając wiele przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm usługowych oraz obszary administracyjne zakładów produkcyjnych.
Korzystając z ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor przedstawia strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć osoby wprowadzające Lean, i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić. Ponadto książka zawiera zbiór formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu zaczynającemu pracę z Lean.
W biurach i usługach, dzieje się dziś większość światowego biznesu. Niestety, to właśnie procesy biurowe i usługowe mają w sobie zazwyczaj najwięcej bałaganu, pomyłek, przestojów i różnego typu marnotrawstw. O ile nauczyliśmy się skutecznie podnosić jakość i skuteczność procesów produkcji, o tyle w kwestii efektywnej organizacji biura i usług, wiele firm wciąż raczkuje.
Książka, którą trzymasz w ręce, to przewodnik zapraszający do spojrzenia na procesy usługowe z nieco innej perspektywy. Takiej, która pozwala odkryć ukryte w tych procesach marnotrawstwa i zamienić je na korzyści. Tym, którzy obawiają się, że jest to trudne i skomplikowane, niech jako motto podczas lektury posłuży pierwsze zdanie z tej książki: „W szczupłym myśleniu, chodzi o zdrowy rozsądek…”.
KamiL Torczewski, Prezes Zarządu, Akademia Białego Kruka sp. z o.o.
Drew Locher jest obecnie dyrektorem zarządzającym w Change Management Associates (CMA). CMA świadczy różnorodne usługi konsultingowe, doradzając firmom w sprawach doskonalenia oraz rozwoju organizacyjnego. Zapewnia wsparcie we wdrażaniu systemów zarządzania jakością, aby polepszyć wyniki swoich klientów.
Locher zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych strategii zarządzania w wielu firmach już od roku 1986. W latach 1986–1990 opracowywał i wdrażał programy doskonalenia w General Electric. W roku 1990 opuścił GE, aby założyć CMA. Jest to spółka zrzeszająca ludzi mających podobną wizję zarządzania organizacją i jej doskonalenia. Jej członkowie poświęcają się wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, aby pomóc swoim klientom. Podejście CMA skupia się na praktycznych zastosowaniach – „ucz się podczas działania” to slogan dobrze podsumowujący ten styl pracy.
W roku 1997 spółka CMA we współpracy z Amerykańskim Narodowym Instytutem Standardów i Technologii pracowała nad stworzeniem „Uniwersytetu Lean”.
Locher jest autorem książki The Complete Lean Enterprise – Value Stream Mapping for Office and Administrative Process, wyróżnionej nagrodą Shingo, przyznawaną m.in. publikacjom opisującym najlepsze praktyki zarządzania wykorzystujące techniki i narzędzia szczupłego myślenia.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracy!
Brian Tracy, światowej sławy ekspert w kwestii zarządzania i przywództwa, poświęcił lata pracy, by odkryć, co odróżnia wybitnych menedżerów od całej reszty – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki jego Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Strategia biznesowa
- zadawać pięć kluczowych pytań niezbędnych do tworzenia planu strategicznego;
- wyciągać ważne wnioski przy wykorzystaniu matrycy produkt/rynek oraz analizy działań strategicznych i operacyjnych;
- zmienić pozycję firmy, bazując na nowych produktach, usługach i technologii;
- mierzyć efekty przy pomocy jasno określonych celów finansowych.
Przywództwo
- pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością;
- budzić w organizacji poczucie celu;
- podejmować właściwe ryzyko;
- jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich.
Motywowanie
- wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań;
- stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju;
- zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu;
- ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego.
Delegowanie & kontrolowanie
- określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania;
- dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku;
- zapewnić szybką opinię zwrotną i uzyskać aktywny udział członków zespołu;
- zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym.
Spotkania biznesowe
- panować nad dyskusją oraz doprowadzać do wyciągania wniosków,
- unikać niebezpieczeństwa grupowego myślenia,
-uzyskiwać konsensus, przydzielać zakresy odpowiedzialności i ustalać terminy,
- maksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracy!
Brian Tracy, światowej sławy ekspert w kwestii zarządzania i przywództwa, poświęcił lata pracy, by odkryć, co odróżnia wybitnych menedżerów od całej reszty – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki jego Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Zarządzanie sprzedażą
- opracować plan działań sprzedażowych;
- obudzić w zespole poczucie wspólnego celu i stworzyć skuteczny team profesjonalnych sprzedawców;
- właściwie motywować ludzi do osiągania ponadprzeciętnych wyników oraz podnosić ich samoocenę i tym samym zwiększać zyski;
- przeprowadzać konstruktywne oceny pracownicze.
Negocjowanie
- wykorzystać sześć najważniejszych stylów negocjacji;
- wykorzystać czas w celu osiągnięcia przewagi;
- przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły;
- klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań.
Marketing
- wykorzystać badania rynku i dane z grup fokusowych, by podejmować lepsze decyzje;
- wyróżnić się na tle konkurencji;
- odpowiadać na podstawowe potrzeby emocjonalne kupujących;
- wyznaczać optymalne punkty cenowe dla swoich ofert i w pełni wykorzystać dostępne kanały dystrybucji.
Zarządzanie czasem
- radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, wiadomościami e-mailowymi i rozmowami telefonicznymi;
- przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze;
- pokonać skłonność do zwlekania;
- planować i określać zadania, które mogą być delegowane.
Sukces osobisty
- wyznaczać jasne cele (bo nie da się osiągnąć celu, którego się nie widzi);
- wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy, oraz wzmacniać pewność siebie;
- ćwiczyć się w sztuce odwagi (ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka);
- nawykowo prowadzić działania networkingowe.
To nie jest książka do czytania. To talia technik wpływu!
Perswazyjny poker to książka oparta na pomyśle krótkich i praktycznych rozdziałów. Jej struktura to 54 karty, tak jak w klasycznej talii kart do gry. Znajdziesz w niej przekrojową wiedzę z zakresu perswazji konwersacyjnej, komunikacji, prezentacji i etycznych technik wywierania wpływu, a nowatorska forma książki da ci możliwość praktycznego treningu.
Trzy minuty! Tyle czasu potrzeba, aby zapoznać się z jedną z kart.
Techniki są proste i gotowe do natychmiastowego zastosowania. Mimo że ich źródłem jest wiele naukowych prac i badań, autorzy przetłumaczyli ich treść na przystępny i łatwy język. W każdym rozdziale jest szereg przykładów z różnych obszarów życia i biznesu, aby zainspirować cię do użycia omawianych technik w codziennej praktyce. Skuteczność każdej techniki została wielokrotnie przetestowana, aby dać ci gotowe narzędzia, których użycie wywołuje konkretny rezultat po stronie rozmówcy. Opanowanie wszystkich technik może być oczywiście wyzwaniem, ale na szczęście można wprowadzać je w życie sukcesywnie i ciągle doskonalić biegłość w ich stosowaniu. Ucz się na świadomym i nieświadomym poziomie. Talia została stworzona w taki sposób, że techniki pojawiają nie tylko w przykładach, ale przede wszystkim zostały ukryte w opisach. W kartach są „zaszyte” również techniki z innych kart i wszystko to łączy się i przenika. Taki nowoczesny sposób uczenia się jest niezwykle skuteczny.
Niektóre z kart znalazły swoją ilustrację w trwającym 60 sekund filmie, gdzie autorzy prezentują, jak używać danej techniki w dialogu handlowym i w przypadku konkretnych obiekcji rozmówcy. Wówczas link do tego filmu na YouTube znajdziesz u dołu karty.
Obojętnie czy jesteś menedżerem, sprzedawcą, negocjatorem, nauczycielem czy rodzicem – te techniki są dla ciebie. Książka pokazuje, jak w praktyczny sposób można zachęcić innych do naszych rozwiązań i zmieniać przekonania rozmówcy tak, aby dostrzegł nowe możliwości.
***
Grzegorz Załuski - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne osób prywatnych, menedżerów i właścicieli firm oraz całych organizacji. Wieloletni praktyk zarządzania sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Czynne Mediator, wpisany do wykazu instytucji osób godnych zaufania w sądzie Okręgowym w Warszawie. Certyfikowany coach, współpracujący z menadżerami najwyższych szczebli oraz właściciela mi firm. Certyfikowany hipnoterapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wykorzystywanej w procesach perswazyjnych. Ekspert mowy ciała a także certyfikowany instruktor programu „YOU CAN’T LIE TO ME” Body Language Institute w Waszyngtonie. Od wielu lat prowadzi szkolenia grupowe oraz wspomaga doskonalenie klientów w relacjach „face to face”. Autor książki „Negocjacyjne ZOO”.
Adam Czajkowski – doświadczony trener biznesu. Praktyk i pasjonat sprzedaży oraz negocjacji. Ekspert w dziedzinie perswazji konwersacyjnej i technik wywierania wpływu. Od wielu lat uczy praktycznego wykorzystania technik perswazyjnych w procesach sprzedażowych, negocjacyjnych i zarządczych, a także w codziennej konwersacji.
Autor programów szkoleniowych dla sprzedawców i managerów sprzedaży. Konsultuje personalne i negocjacyjne decyzje firm. Wspiera firmy w strategicznych działaniach rynkowych i tworzy dla nich praktyczne modele oparte na nowoczesnych technikach perswazji. Posiada zaawansowane uprawnienia do badań osobowości, skutecznie wspiera klientów w rozwiązywaniu problemów, wyjściu z kryzysu i konfliktu.
Certyfikowany trener Body Language Institute Polska, aktywnie szkoli grupy i prowadzi indywidualne treningi wspierające rozwój personalny klientów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?