Biurkowy kalendarz geopolityczny na rok 2023. Sprawdzi się w pracy i domu każdego miłośnika geopolityki, polityki i spraw międzynarodowych. Oprócz przejrzystego układu dni, kalendarz posiada ciekawe cytaty do przemyślenia na każdy miesiąc oraz polecaną książkę , która zainspiruje do zagłębienia się w wybrany temat. 26 kolorowych stron inspiracji na cały rok.
Bardzo praktyczny poradnik biznesowy, który w przyjemny i lekki sposób uczy jak przedsiębiorca/manager/handlowiec powinien przygotowywać się do eventów, zachowywać podczas nich oraz po nich, aby zmieniać kontakty w kontrakty. Spis treści: Przedmowa (Artur Sójka) Po co uczestniczyć w eventach (Artur Sójka) Dlaczego jeżdżę na konferencje? Po co je organizuję? Co mi to daje? (Bernard Fruga) Twoje cele: jak wybierać odpowiednie eventy? (Artur Sójka) Przed, w trakcie i po evencie (Artur Sójka) Zamiana kontaktów w relacje i ich pielęgnowanie (Artur Sójka) Ludzie kupują od znajomych (relacje i kontakty) (Artur Sójka) Co robić, a czego nie robić na międzynarodowych eventach? (Bernard Fruga) Podróże, hotele, posiłki i wszystko co warto wiedzieć, gdy jesteś daleko od domu (Bernard Fruga) Co zrobić, gdy zdarzyło Ci się zostać organizatorem wydarzenia lub wystawcą? (Bernard Fruga) Networking, gdy jesteś organizatorem wydarzenia (Artur Sójka) Podsumowanie (Artur Sójka)
Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe. Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej. Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.
Stwórz własną markę i zacznij sprzedawać na Amazon w modelu FBA (Realizacja przez Amazon) Książka „Sprzedawca na Amazon” to obszerny przewodnik pełen konkretnej wiedzy z zakresu prowadzenia biznesu online, za którą sprzedawcy płacą niemałe pieniądze. Ta książka nie ma na celu przekonywać Cię, że warto prowadzić biznes, bądź że można żyć na własnych zasadach. Zależy mi na tym, abyś zaczął działać, dlatego w tej publikacji otrzymasz dużo rzetelnych i przydatnych informacji. Spis treści: Rozdział 1. Wstęp Kim jesteśmy? Świat się zmienia. Jak zacząć od zera? Dlaczego szkoła to nie wszystko? Rozdział 2. Co to jest Amazon FBA? Co to jest marka własna na Amazon? Jaki rynek wybrać do sprzedaży na Amazon? Nasza droga do pozostania sprzedawcą na Amazon. Firma za granicą. Amazon w Polsce. Nasz ulubiony plan działania. Wskazówki, jak osiągnąć sukces na Amazonie. Koszty związane z Amazon FBA. Jak uniknąć błędów na Amazon? Rozdział 3. Firma i podatki Jednoosobowa Działalność Gospodarcza (JDG). Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Sp. z o.o.) Porównanie JDG & Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. VAT: 3.1. Definicja podatnika VAT – kto może nim być? 3.2. Przedmiot podatku VAT – do jakich usług i towarów ma zastosowanie? 3.3. Rodzaje zwolnień od podatku VAT – czym się różni zwolnienie przedmiotowe od podmiotowego? 3.4. Zwolnienie przedmiotowe. 3.5. Zwolnienie podmiotowe. 3.6. Rodzaje transakcji podlegającym opodatkowaniem podatkiem VAT. 3.7. Sprzedaż wysyłkowa – podatek VAT w modelach Amazon FBM i FBA. Cło – import produktów z Chin. EORI – dlaczego potrzebujesz EORI przy sprzedaży na Amazon. Numer FEIN (USA). Sales Tax (USA). Niemiecka ustawa o opakowaniach VerpackG. Jak zarejestrować się w LUCID – przewodnik krok po kroku. Podsumowanie Rozdział 4: Seller Central - konto sprzedawcy na Amazon Co jest niezbędne do otwarcia konta na Amazon? Jak założyć konto sprzedawcy na Amazon? Co zrobić, jeśli masz problem z zalogowaniem się na swoje konto Amazon? Rozdział 5: Wyszukiwanie produktów do sprzedaży na Amazon Na co zwracać uwagę przy wyborze produktu? Unikaj tych produktów do sprzedaży na Amazon. Wymagania dotyczące produktu na Amazon. Produkty, których należy unikać. Produkty sezonowe. Ograniczone kategorie i produkty – „Produkty Gated”. Ściąga kategorii produktów, których nie można (nie powinno się) sprzedawać na Amazon. Produkty Hazmat. Zrozumienie patentów i znaków towarowych. Jak sprawdzić rentowność produktu? Tworzenie własnej marki. Profesjonalne opakowania produktowe. Jak zwiększyć marżę zysku na Amazon? Jak się wyróżnić – sprawdzone sposoby. Jak prześwietlić konkurencję na Amazon? Nieszablonowe, darmowe sposoby na szukanie produktów. Najlepsze narzędzia wspierające wyszukiwanie produktu i sprzedaży na Amazon. Jak znaleźć rentowny produkt, używając wtyczki X-Ray od Helium 10? Czym kierować się przy wyborze produktu? Zakończenie
Język angielski - Poziom B1 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. W książce znajdują się następujące baśnie: Choinka, Królowa śniegu, Dziewczynka z zapałkami, Nowe szaty cesarza, Księżniczka na ziarnku grochu, Dzielny ołowiany żołnierz, Krzesiwo, Słowik. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ •CZYTAJ– dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Fairy Tales przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki.Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. •SŁUCHAJ– pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Fairy Tales dostępne na naszej stronie. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. W każdej książce znajduje się specjalny kod, który umożliwia pobranie wersji audio (pliki mp3). •ĆWICZ– do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: - na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; - w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; - dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; - odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. Poczuj świąteczny klimat dzięki opowieściom wybranym spośród wielu pięknych baśni znanych już od pokoleń na całym świecie. Przypomnij sobie historię Choinki, która tak bardzo pragnęła jedynie urosnąć, że nie potrafiła cieszyć się chwilą obecną. Wsiądź do sań Królowej śniegu razem z Gerdą i Kajem albo obejrzyj Nowe szaty cesarza. Przypomnij sobie smutny wieczór wigilijny Dziewczynki z zapałkami i zabawną Księżniczkę na ziarnku grochu. Mimo że oryginały baśni ukazały się po duńsku, uznaliśmy, że warto zaproponować je w wersji angielskiej: zarówno sposób narracji, jak i słownictwo oraz struktura zdań nadają się idealnie do nauczania.
Język angielski - Poziom B1-B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ •CZYTAJ– dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi opowiadań Christmas Stories przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki.Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. •SŁUCHAJ– pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Christmas Stories dostępne na naszej stronie. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. W każdej książce znajduje się specjalny kod, który umożliwia pobranie wersji audio (pliki mp3). •ĆWICZ– do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: - na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; - w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; - dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; - odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Boże Narodzenie to magiczny czas, który uwielbiamy spędzać w gronie najbliższych. Specjalnie na tę okazję wybraliśmy związane z tym niezwykłym okresem teksty dziewiętnastowiecznych autorów angielskich i amerykańskich. Nie wszystkie wyszły spod pióra zawodowych literatów – są tu zarówno giganci jak Charles Dickens czy Oscar Wilde, jak i na wpół zapomniani duchowni, dziennikarze, a nawet ornitolodzy. Połączyło ich jedno i to samo pragnienie –podzielić się z innymi historią ciepłą i mądrą. Podobne pragnienie przyświecało nam przy układaniu tego wyboru „opowieści wigilijnych”. Mamy nadzieję, że dzięki tym świątecznym opowieściom uda się ich czytelnikom spędzić kilka przyjemnych chwil i oderwać się od codzienności. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.
Czym nas zaskoczy 2023 rok? Może czymś miłym, a może po prostu w końcu będzie normalnym, spokojnym rokiem? Nic nie mówię, tak tylko sugeruję. Chyba jednak najlepiej nie spodziewać się niczego i być przyjemnie zaskoczonym niż dramatycznie się rozczarować. Jedyne, czego możemy być pewni, to tego, że ciastki i kocyk są niezmiennie dobre na poprawę humoru w każdych warunkach. I oczywiście Wombat. Mały, uroczy, grubodupki leniuszek, który z chęcią udowodni, że kalendarz trzeba traktować jak zbiór dni, w którym można coś zaplanować, ale wcale nie trzeba. O tym, że jak czegoś nie można, ale bardzo się chce, to można, wiedzą wszyscy, ale wciąż za mało osób wie, że jak się bardzo, bardzo czegoś nie chce, to wcale nie trzeba! I właśnie te i inne zasady leniwego życia znajdziecie w tym kalendarzu. Będzie oczywiście dużo Torbacza Wombata z jego głupiutkimi mądrościami, ciastkami, kocykiem i uroczymi przyjaciółmi – Pancernikiem (to ta żółta świnka), Chłopcem Tapirem (to ten w czapce) i bucowatym żółwiem (to ten w skorupie).
Kalendarz każdego zachęci do pozostania w swojej strefie komfortu, celebrowania nicnierobienia i hodowli niechcemisi. Ponadto są w nim miejsca do zapisywania rzeczy (także tych, których nigdy nie zrobicie, bo nie będzie Wam się chciało) oraz kolorowe rysunki, daty, święta, strony, czyli wszystko to, co powinien mieć kalendarz.
Kalendarz to 12 kartek w formacie A3. Każdy miesiąc jest na odrębnej stronie. Zaznaczone są tylko naprawdę ważne Święta + zostawiliśmy Wam trochę miejsca na notatki.
Czym nas zaskoczy 2023 rok? Może czymś miłym, a może po prostu w końcu będzie normalnym, spokojnym rokiem? Nic nie mówię, tak tylko sugeruję. ?? Chyba jednak najlepiej nie spodziewać się niczego i być przyjemnie zaskoczonym niż dramatycznie się rozczarować. Jedyne, czego możemy być pewni, to tego, że ciastki i kocyk są niezmiennie dobre na poprawę humoru w każdych warunkach. I oczywiście Wombat. Mały, uroczy, grubodupki leniuszek, który z chęcią udowodni, że kalendarz trzeba traktować jak zbiór dni, w którym można coś zaplanować, ale wcale nie trzeba. O tym, że jak czegoś nie można, ale bardzo się chce, to można, wiedzą wszyscy, ale wciąż za mało osób wie, że jak się bardzo, bardzo czegoś nie chce, to wcale nie trzeba! I właśnie te i inne zasady leniwego życia znajdziecie w tym kalendarzu. Będzie oczywiście dużo Torbacza Wombata z jego głupiutkimi mądrościami, ciastkami, kocykiem i uroczymi przyjaciółmi – Pancernikiem (to ta żółta świnka), Chłopcem Tapirem (to ten w czapce) i bucowatym żółwiem (to ten w skorupie).
Kalendarz każdego zachęci do pozostania w swojej strefie komfortu, celebrowania nicnierobienia i hodowli niechcemisi. Ponadto jest w nim sporo miejsca do zapisywania rzeczy (także tych, których nigdy nie zrobicie, bo nie będzie Wam się chciało) oraz kolorowe rysunki, daty, święta, marginesy, strony, czyli wszystko to, co powinien mieć kalendarz, i jeszcze kilka rzeczy, których wcale mieć nie musi, ale super wyglądają. W środku znajdziesz: - kalendarz na 2023 rok – jeden dzień na jednej stronie, - kalendarium 2022 i 2024 roku, - praktyczny rozkład i dużo miejsca na notatki, - kolorową wstążkę, którą zaznaczycie, jaki dzisiaj dzień.
„Za drogo”, „Cena jest za wysoka”, „Wy to już zupełnie powariowaliście z tymi cenami” – to słowa, których handlowcy boją się chyba najbardziej. Jak zareagujesz? Będziesz kłócił się z klientem, mówiąc: „Proszę spojrzeć na jakość”, czy od razu udzielisz rabatu? Żaden z tych ruchów nie jest najlepszy. A co powinieneś zrobić? Obronić cenę! Tradycyjnie etap obrony ceny pojmuje się jako moment obiekcji, w którym klient mówi do sprzedającego: „Ta cena jest za wysoka. Czy możemy coś z nią jeszcze zrobić?” lub też wprost: „To dla nas za drogo”. Jednak rzeczywista obrona ceny jest wpisana w cały proces sprzedaży. Na etapie badania potrzeb sprytny klient stara się wywrzeć wpływ na handlowca i na pytanie: „Co jest dla pana ważne?” odpowiada „cena”. Na etapie prezentacji oferty znów niepozornie, ale w sposób skuteczny handlowiec może obronić cenę. Jeśli umie wywołać pragnienie posiadania czy współpracy – schodzi ona na dalszy plan. Traci swoją ważność. Lecz jakich konkretnych technik użyć, aby obronić cenę i by klient przystał na naszą propozycję? Znajdziecie je w niniejszej książce. To już drugie - uaktualnione i rozszerzone - wydanie Technik obrony ceny, które zawiera dużo nowego, skutecznego materiału. Roman Kawszyn i Adam Szaran porządkują w niej sprzedaż w taki sposób, by czytelnik widział, co się składa na obronę ceny, jak owa obrona przebiega i jak konkretnie tego dokonać. Prezentują też propozycje technik na każdy z etapów sprzedaży. Konkrety, schematy odpowiedzi, algorytmy lingwistyczne – to wszystko znajdziesz w tej książce, i dzięki nim będziesz wiedzieć jak właściwe reagować, gdy klient neguje cenę. *** Oddajemy podręcznik poprawiony, rozszerzony, jeszcze bardziej skuteczny! Z upływem czasu nasze doświadczenie i umiejętności się zmieniły. Zmieniło się też postrzeganie technik przez klientów, zmieniła się ich skuteczność. (…) Dziewięć lat to około 1800 szkoleń, które przeprowadziliśmy, 20 000 handlowców, którym pomogliśmy, kilkaset firm i kilkadziesiąt branży, z którymi mieliśmy do czynienia. A przede wszystkim to wiele refleksji na temat tego, co działa, a co już nie. Wszystkie te głosy uwzględniliśmy w tym wydaniu Technik obrony ceny. Czego spodziewać się po drugim wydaniu książki? Przede wszystkim nowego podejścia do tematu badania potrzeb. Już na tym etapie handlowiec musi bronić ceny, więc cały ten rozdział napisaliśmy na nowo. Rozdział o prezentacji oferty uzupełniliśmy o technikę wizualizacji, która sprawia, że nieskuteczny już język korzyści nadal działa i wywołuje pragnienie posiadania waszego produktu lub waszej usługi. A ma to znaczący wpływ na finalną obronę ceny. Konkretne algorytmy technik obrony ceny zostały powiększone o dwa schematy lingwistyczne. Dodatkowo zajęliśmy się sytuacją, w której klient nie daje szansy sprzedającemu na obronę ceny i po jej usłyszeniu mówi np. „Zastanowię się nad tym”, „Prześpię się z tym”, „Odpowiem za kilka dni”. Jest więc dużo nowego, skutecznego materiału! – ze wstępu
TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 latDlaczego Federacja Rosyjska zaatakowała Ukrainę? Jak może skończyć się trwający konflikt oraz jakie mogą być dalsze konsekwencje? W jednym ze swoich artykułów z 2019 roku autor przewidział inwazję na Ukrainę z 2022 roku. Książka zawiera blisko 200 stron innych prognoz dotyczących najważniejszych państw oraz regionów świata, a także możliwego wyniku rywalizacji w trójkącie USA-Chiny-Rosja. Wszystko to oparte o ponad 400-stronicowe opracowanie zawierające analizy: geopolityczne, gospodarcze, demograficzne, geograficzne oraz historyczno-kulturowe."TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 lat" to napisane przystępnym językiem prawdziwe kompendium wiedzy dotyczącej 35 państw (w tym Polski) oraz 7 regionów. Opisane zostały największe atuty oraz słabości poszczególnych krajów oraz relacje między nimi. Czytelnik otrzymuje sporą dawkę konkretnej wiedzy, na podstawie której może wyciągnąć własne wnioski i porównać je z wnioskami oraz prognozami autora. Ten stara się odpowiedzieć na wiele aktualnych pytań: dlaczego Republika Federalna Niemiec dążyła do ukończenia ropociągu Nord Stream II? Czy Chiny staną się światowym hegemonem czy też polegną w drodze na sam szczyt? Czy Stany Zjednoczone utrzymają globalny prymat? Wreszcie, czy nurt wydarzeń prowadzi Polskę w dobrym kierunku?"TRZECIA DEKADA. Świat dziś i za 10 lat" to kompleksowy, geopolityczny przewodnik po teraźniejszości z drogowskazem na przyszłość. Struktura treści pozwala w łatwy sposób odszukać interesujące nas zagadnienie oraz wrócić do lektury wybranego fragmentu. Jest to tym ważniejsze, że książka należy do tych, do których się często wraca po przeczytaniu. Po to by przypomnieć sobie meandry polityki zagranicznej dotyczące danego zagadnienia lub choćby po to by sprawdzić, czy autor miał rację w swoich przewidywaniach.
Monografia ma formę studium empirycznego z zakresu zachowań organizacyjnych i jest poświęcona problematyce związanej z predyspozycjami do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Chociaż w literaturze dotyczącej zarządzania jasno są określone warunki, kiedy wysoka rutynizacja pracy jest potrzebna, a kiedy wręcz szkodliwa, to problem różnych indywidualnych predyspozycji pracowników do takiej pracy jest często pomijany. Książka autorstwa dr. Wojciecha Karczewskiego zagospodarowuje tę lukę. Autor dokonał przeglądu literatury i wyników dotychczasowych badań z zakresu rutynizacji zarówno na poziomie organizacji, jak i na poziomie indywidualnym. Następnie, bazując na dotychczasowym dorobku naukowym oraz własnych badaniach, przedstawił model pomiaru predyspozycji pracowników do wykonywania takiej pracy. Model ten pozwala określić, którzy pracownicy mogą wykonywać pracę wysoko zrutynizowaną bez uszczerbku dla swojego zdrowia, a którzy nie. Wskazuje też na pułapki pomiaru tych predyspozycji. Wysokość zarobków i dopasowanie kompetencji do stanowiska pracy to najczęstsze kryteria, jakimi kierują się ludzie przy wyborze pracy. Niestety skuszeni wysokimi zarobkami pracownicy często podejmują pracę niezgodną ze swoimi predyspozycjami, ponosząc ogromne koszty psychologiczne, co z kolei skutkuje niekorzystną dla pracodawcy fluktuacją kadr. Praca zrutynizowana ma potencjał do tego, aby w przyszłości zostać w pełni zautomatyzowana. Propagatorzy czwartej rewolucji przemysłowej przekonują, że wkrótce sztuczna inteligencja wyręczy ludzi w takiej pracy. Jak dotąd dużą część schematycznej pracy wykonują jednak ludzie – i o nich traktuje ta publikacja. Monografia stanowi interesujące i użyteczne studium zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Rozprawa ma charakter unikatowy i pionierski. W literaturze brak jest prac z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi poświęconych badaniom procesów decyzyjnych, które analizują i oceniającą predyspozycje pracowników do wykonywania prac wysoko zrutynizowanych. To jedna z nielicznych publikacji zawierających wszechstronny przegląd wyników badań widzianych holistycznie z perspektywy naukowców, menedżerów i praktyków. Problem podjęty w rozprawie jest niezwykle aktualny i stanowi istotne wyzwanie. Autor poddał krytycznej ocenie zarówno rutynizację wprowadzaną przez organizacje, jak i predyspozycje do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Zastosowanie metod oraz analiz statystyczno-matematycznych w określeniu głównych determinantów predyspozycji do wykonywania takiej pracy stanowi istotny wkład w rozwiązanie tego ważkiego problemu zarówno w aspekcie naukowo-badawczym, jak i utylitarnym. z recenzji dr. hab. inż. Wiktora Adamusa, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego We współczesnych organizacjach widoczne są procesy rutynizacji pracy i coraz częściej nie ograniczają się one tylko do automatyzowania tradycyjnych procesów produkcyjnych przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii.
Co zrobić, gdy niemowlak płacze albo gdy przedszkolak zaczyna się wściekać? Jak wspierać dziecko, gdy raz radzi sobie w szkole lepiej, a raz gorzej? Jak się zachowywać wobec buntującego się nastolatka? Jak nauczyć dziecko prowadzić samochód? Nie musisz tego googlować. Odpowiedzi znajdziesz w "Misja TATA". Dzieci nie rodzą się z instrukcją obsługi. A gdyby nawet tak było, to – nie oszukujmy się – i tak byś jej nie przeczytał. Nie zmienia to faktu, że rodzicielstwo jest pełne niespodzianek i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Dlatego do tej misji warto się przygotować. Jak? Dzięki tej książce! To sprawdzony przewodnik po kolejnych etapach życia dziecka – od narodzin do wczesnej dorosłości, wraz z poradami na temat tego, co mogą robić ojcowie, aby mieć trwały i istotny wpływ na swoje dzieci, a przynajmniej jakoś im się przydać. "Misja TATA" z wyprzedzeniem wprowadzi cię we wszystkie decydujące momenty, które z pewnością przeżyjesz jako rodzic. Znajdziesz w niej praktyczne i oszczędzające zdrowie metody radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami na każdym etapie rozwoju dziecka. Bowiem czy twoja pociecha ma trzy miesiące, trzy lata, trzynaście czy trzydzieści trzy, a nawet gdy wyprowadzi się nie wiadomo dokąd, ty zawsze będziesz „tatą”. Być może nie będzie ci dane odhaczyć wszystkich 104 momentów opisanych w tej książce. Jeśli jednak stanie się inaczej, to dzięki tej lekturze będziesz na każdy z nich dobrze przygotowany. Rola ojca jest nie do przecenienia, a jednocześnie jest czymś, czego nie da się nauczyć. Dlatego należy sobie zadać pytanie: co mogę i chcę dać swojemu dziecku? Ta książka opisuje kluczowe momenty, z którymi będziesz miał do czynienia w swojej ojcowskiej przygodzie życia. Warto być na nie przygotowanym. - Michał Alicki, blog tataszef.pl Nikt nie uczy facetów, jak odnaleźć się w roli taty. Niektórzy czują ten temat naturalnie, inni w ogóle. Ale wcale nie trzeba popełniać błędów samemu i doświadczać ich na własnej skórze. Do wielu przygód możemy się przygotować. O wielu możemy przeczytać. Najważniejsze to nie dać się zaskoczyć! - Kamil Polny, blog tatawpracy.pl Ta książka mierzy się z czymś pozornie niemożliwym, czyli próbuje ogarnąć całe ojcostwo – od momentu narodzin własnego dziecka aż do chwili zostania dziadkiem jego dzieci. To karkołomne zadanie realizuje w formie narzędziownika, czyli zestawu podpowiedzi, co robić na różnych etapach dojrzewania dziecka Pokazuje też coś więcej: że ojcostwo to nie tylko lista „to do ” do odhaczenia, ale przede wszystkim najważniejsza i najpiękniejsza misja w życiu mężczyzny. Challenge accepted i do roboty, ojcowie! - Marcin Perfuński, blog supertata.tv Rob Kemp jest brytyjskim ekspertem od ojcostwa i autorem kilku poradników na ten temat. Pisze dla Telegraph, Boots Parenting, Amazon Parents, Guardian, DaddiLife (jako @expectantdad), The DadClub i Little London.
Podstawowym źródłem informacji o funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych jest system rachunkowości. Sprawozdania finansowe, stanowiące finalny produkt rachunkowości, odzwierciedlają nieustanne przeobrażenia gospodarcze. Dynamiczne zmiany otoczenia prawno-gospodarczego jednostek stawiają coraz to nowsze wyzwania przed rewizją finansową, dążącą do zapewnienia odpowiedniego poziomu wiarygodności dostarczanych informacji sprawozdawczych. W monografii zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących najważniejszych aktualnych wyzwań współczesnej sprawozdawczości i rewizji finansowej. Poruszane zagadnienia zostały zebrane w następujące bloki tematyczne: Sprawozdawczość i rewizja finansowa z zastosowaniem nowoczesnych technologii informatycznych. Sprawozdawczość i rewizja finansowa w czasie pandemii. Wyzwania rewizji finansowej i audytu wewnętrznego. Wyzwania sprawozdawczości finansowej według standardów międzynarodowych. Wyzwania związane z wyceną szacunkową i ujawnianiem informacji w sprawozdaniu finansowym. Sprawozdawczość jednostek w szczególnych sytuacjach. Rola sprawozdań finansowych w ocenie sytuacji finansowej firmy. Rachunkowość kreatywna i oszustwa księgowe. Wyzwania sprawozdawczości niefinansowej. Książka jest rezultatem projektu ?Współczesne wyzwania sprawozdawczości i rewizji finansowej? zrealizowanego we współpracy ze studentami polskich uczelni wyższych ? Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Szczecińskiego i Uniwersytetu Warszawskiego.
Wszyscy codziennie opowiadamy historie Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy podczas randki. Opowieść to idealny sposób na to, aby w zwięzły sposób przekazać informacje istotne, trafne i – co niezwykle ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni. Co jednak zrobić, aby z ciekawej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie mielibyśmy opowiadać? Od czego zacząć? Od lektury tej książki. Wykorzystaj moc storytellingu Storytelling to książka dla każdego, kto chce opowiadać – czy to po to, żeby zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, dobrze wypaść podczas spotkania biznesowego, czy wygłosić intrygujący toast weselny. Ta książka podpowiada, jak dopracować opowieść oraz uwolnić drzemiący w nas potencjał mówcy. Zawiera też proste ćwiczenia, które ułatwiają wykorzystywanie umiejętności storytellingowych w praktyce. Wskazuje również dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści i pokazuje, co robić, żeby ich uniknąć. Przygotowanie intrygującej opowieści
Co decyduje o potędze opowieści? Co sprawia, że dana historia ma w sobie coś takiego, że nie potrafimy się od niej oderwać? Wszystkie opowieści – te filmowe i te serialowe, te przytoczone w artykułach prasowych i te w opowiadaniach, powieściach i sztukach – mają zawsze tę samą strukturę. „Serio?”, pomyślisz sobie. „To niemożliwe”. Ale tak właśnie jest! Po rozłożeniu na czynniki pierwsze każda historia daje się wpisać w pewne ogólne ramy. Warto je znać, żeby wiedzieć, jak opowiadać o swoich doświadczeniach, żeby inni słuchali nas z zapartym tchem. Dana Norris krok po kroku pokaże ci, jak wyznaczyć cel opowieści, jak ukształtować fabułę i o czym jeszcze warto pamiętać. Zostań mistrzem słowa Zdobądź się na odwagę i zacznij występować przed publicznością (czyli przed każdym, kto cię słucha) – może nią być słuchacz twojego podcastu, uczestnik konferencji, na której jesteś prelegentem, czy grupa przyjaciół podczas spotkania towarzyskiego. W książce znajdziesz kilka prostych sposobów na podnoszenie pewności siebie oraz konkretne wskazówki, dzięki którym uwierzysz, że uda ci się przykuć uwagę publiczności i nawiązać z nią relację.
*** Ta książka to dowód prawdziwej pasji, z jaką Dana Norris podchodzi do pisania i opowieści. Storytelling to zbiór narzędzi przydatnych i cennych dla każdego twórcy tekstów.
Brigid Murphy, twórczyni Shortcut to the Soul: Unlocking Your Creative Voice Through Autobiographical Writing
To Dona Norris stała przed publicznością, gdy miałam okazję po raz pierwszy wysłuchać opowieści. Sama zapragnęłam spróbować i w rezultacie od ponad dziesięciu lat występuję na różnych scenach w całym kraju. Dziękuję Ci, Dano, że zebrałaś swoje najcenniejsze spostrzeżenia w tej książce.
Shannon Cason, gospodyni podcastów Homemade Stories, The Trouble oraz In Good Co. Detroit
Ta książka jest niesamowicie pomocna. Pełno w niej konkretnych i praktycznych, a do tego sprawdzonych technik przydatnych przy tworzeniu porywających, przekonujących historii. Dana Norris dzieli się w niej wnioskami ze swoich wieloletnich doświadczeń. Teraz wszyscy możemy na tym skorzystać.
Kevin Allison, gospodarz i producent podcastu i programu Risk
Dana Norris jest założycielką Story Club, ogólnokrajowego programu storytellingu non-fiction. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisarstwa non-fiction i religioznawstwa. Jej teksty ukazywały się między innymi w McSweeney’s Internet Tendency, Tampa Review, TriQuarterly Online, w podcaście RISK! oraz WCPN Cleveland. Więcej informacji na temat Dany znaleźć można na stronie danastories.com.
Czy wiesz, że:urodziłeś się z pewną liczbą indywidualnych cech twojej osobowości, tzw. cech rdzennych, które wpływają na to, jak postępujesz, jak postrzegasz świat oraz jak wchodzisz w interakcje z innymi ludźmi;cechy rdzenne są mocną stroną twojego charakteru i źródłem inspiracji do działania;lecz jednocześnie brak zachowania równowagi cech rdzennych może powodować liczne problemy, z jakimi się zmagasz na przykład nadmierna elastyczność może powodować problemy z zachowaniem stabilności, przemieniając mocną stronę w słabość;poznanie i właściwe wykorzystanie swoich naturalnych cech rdzennych pozwala lepiej radzić sobie z wyzwaniami w życiu osobistym i zawodowym oraz w relacjach z innymi.Kiedy w 1992 roku Daniel Ofman po raz pierwszy przedstawił model Core Quadrant(R) (Kwadrant Ofmana) oparty na cechach rdzennych, nikt nie przypuszczał, jak szybko koncepcja ta rozprzestrzeni się na całym świecie. Dziś trudno znaleźć jakiekolwiek szkolenie, które nie nawiązywałoby do nich w swoim programie. Znajdziemy je i na wyższych uczelniach, i w firmach, i na kursach dla ekonomistów, pielęgniarek, menedżerów czy terapeutów. Cechy rdzenne nadają się także do omówienia z nastoletnimi dziećmi: w czym nasze pociechy są dobre, a czego jeszcze muszą się nauczyć. Dlaczego? Ponieważ cechy rdzenne w łatwy sposób umożliwiają identyfikację indywidualnych skłonności, które będzie trzeba umieć w sobie zaakceptować, oraz tych cech, których doceniania będzie się trzeba nauczyć.Niniejsza książka jest poświęcona właśnie temu zagadnieniu. Daniel Ofman objaśnia, czym są cechy rdzenne i jak szybko budować własne kwadranty rdzenne, które pokażą nam między innymi, co jest naszą pułapką i co może się zadziać, gdy nadużywamy naszych mocnych stron. Bo im lepiej rozumiemy samych siebie, w tym większym stopniu będziemy w stanie zrozumieć innych i dobrze wykonywać swoje obowiązki rodzica, przyjaciela, coacha czy menedżera. Metoda Core Quadrant(R) wykorzystywana jest także w pracy zespołowej. Analiza kwadrantów rdzennych członków danego zespołu pomaga w usprawnieniu współpracy oraz wzmocnieniu rezyliencji całej grupy.***Ta książka stanowi wspaniały wkład w nasze rozumienie powiązań między cechami osobistymi a przywództwem. Model Core Quadrant(R) pokazuje z wielką jasnością zarówno mocne strony, jak i pułapki każdego stylu przywództwa. Uświadamia też wyzwania, które warto pokonać, a także alergie, które często mogą mieć niekorzystny wpływ na kulturę firmy. Książka dostarcza liderom cenny schemat, który pomoże im zrozumieć siebie oraz wybory, których mogą dokonać, aby poprawić swoją skuteczność.Gareth Morgan, autor Obrazów organizacji***Daniel Ofman jest holenderskim trenerem i konsultantem w obszarze zarządzania i dyrektorem firmy Core Quality International. Jest autorem modelu Core Quadrant(R) (Kwadrant Ofmana). Jego książki poświęcone temu tematowi stały się bestsellerami.Więcej informacji znajduje się na stronie corequality.nl
Jeff Bezos osobiście wyjaśnia podstawowe zasady i filozofię tworzenia, budowania oraz przewodzenia takim firmom jak Amazon czy Blue Origin. Ta książka zawiera niepowtarzalne i oryginalne doroczne listy do akcjonariuszy oraz liczne wykłady i wywiady Jeffa Bezosa, ukazujące historię życia, pracę i ewolucję poglądów miliardera. Autor uchyla rąbka tajemnicy swojego sukcesu, poruszając szereg tematów z zakresu biznesu i polityki publicznej – od innowacji i strategicznych decyzji, poprzez zarządzanie operacyjne firmą i zatrudnianie odpowiednich pracowników, aż po zmiany klimatyczne i przestrzeń kosmiczną. W książce znajdziemy też wnioski dotyczące tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, oraz rozważania, dokąd może nas zaprowadzić przyszłość. Jego książka to cenne lekcje mistrzostwa w zakresie wartości biznesowych, strategii oraz sposobów ich realizacji. Dzięki jej lekturze dowiesz się m.in.: Co to jest „Mentalność Dnia Pierwszego” Dlaczego tak istotne są skupienie się na perspektywie długoterminowej i rezygnacja z zysków na rzecz rozwoju Czym w istocie jest obsesja na punkcie klienta, a nie konkurencji Jak założyć firmę i utrzymać wzrost prosperującego przedsiębiorstwa Dlaczego kultura organizacji ma znaczenie fundamentalne Dlaczego innowator nie obawia się porażki Bezos prezentuje nowe podejście nie tylko do doświadczeń dnia dzisiejszego, ale i – co ważniejsze – do wyzwań przyszłości. A przede wszystkim pokazuje konieczność nieustającej ucieczki do przodu oraz ostrzega, by nigdy nie spocząć na laurach. Jego cenne wskazówki nie tylko pozwolą ci stworzyć swoją własną drogę innowacji i wyprzedzić innych, ale także nie zgubić się na jej bezdrożach. Nie bój się błądzić daje nam bardzo rzadki wgląd w to, jak Jeff Bezos myśli o świecie, i jednocześnie wyjątkową szansę poznania tajników sukcesu jednego z najwybitniejszych innowatorów naszych czasów. *** Gdzie rodzi się wyobraźnia? Gdzie szukać źródeł kreatywności? Ten sławny, wpływowy człowiek o głośnym, dominującym śmiechu w pewnym sensie pozostaje tajemnicą. Studiując historię życia Jeffa Bezosa oraz wczytując się w jego teksty, możemy poznać go bliżej. Czytelnik niniejszej książki wyciągnie z niej cenne lekcje i pozna sekrety ujawnione przez Jeffa Bezosa w wywiadach, tekstach oraz listach do udziałowców, które pisał własnoręcznie, począwszy od roku 1997. „Pragniemy wynalazków, szukamy czegoś nowego” – mówi Bezos. „Jestem przekonany, że działania innowacyjne wymagają czasu, ponieważ po drodze czeka nas niejedna porażka. Fascynacja kosmosem pomaga Bezosowi zachować szerokie horyzonty myślenia. Wśród licznych zalet to właśnie umiejętność postrzegania rzeczywistości w perspektywie długoterminowej okazała się dźwignią sukcesu, również w Amazon.com. Myślenie długoterminowe stało się nawet elementem misji, jaką biznesmen sformułował dla swojej firmy kosmicznej – „Blue Origin będzie cierpliwie, krok po kroku, realizować postawione przez nią cele długofalowe”. Na herbie firmy widoczne jest łacińskie hasło Gradatim Ferociter („Krok po kroku. Bez wytchnienia”). – ze wstępu WALTER ISAACSON, autor książek, m.in. Innowatorzy oraz Leonardo da Vinci, dziennikarz, były szef CNN i redaktor naczelny magazynu „Time” *** JEFF BEZOS jest założycielem i dyrektorem generalnym firmy Amazon oraz twórcą przedsiębiorstwa przemysłu kosmicznego Blue Origin, które pracuje nad obniżeniem kosztów i zwiększeniem bezpieczeństwa lotów kosmicznych. Ponadto Bezos jest właścicielem dziennika „Washington Post”. W 2018 roku powołał do życia fundusz charytatywny Day One Fund w celu wsparcia finansowego organizacji non profit, które zajmują się pomocą biednym bezdomnym rodzinom oraz tworzeniem sieci przedszkoli w ubogich społecznościach lokalnych. Bezos ukończył summa cum laude wydział elektrotechniki oraz informatyki na Uniwersytecie Princeton w roku 1986. Członek prestiżowego bractwa Phi Beta Kappa. Uhonorowany tytułem Człowieka Roku 1999 przez magazyn „Time”.
Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, stosowania i skuteczności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistych potrzeb klientów, a nie – choć obecnie robi to wiele osób – o budowę sztucznego profilu idealnego klienta docelowego. Nie zgaduj – pytaj W erze Big Data, kiedy uwaga marketerów nakierowana jest głównie na analizę logowań na www i kliknięć w social mediach czy na budowę ankiet online, z których próbują wyczytać tendencje zakupowe swoich klientów, Adele Ravella proponuje podejście jakościowe, które opiera się na przeprowadzaniu bezpośrednich wywiadów z obecnymi i potencjalnymi klientami. Na zadawaniu właściwych pytań, uważnym słuchaniu odpowiedzi oraz wyciąganiu wniosków z historii osób, które zdecydowały się na nasz produkt lub wręcz przeciwnie – miały zastrzeżenia co do współpracy z nami lub w ogóle zrezygnowały z transakcji. Ravella opracowała pięć takich obszarów (Rings of Buying Insight), w których należy zadawać klientom pytania, by uzyskać jak najwięcej informacji. Tak zbudowana Buyer Persona, oparta na autentycznych historiach autentycznych klientów, pozwala uchwycić rzeczywiste oczekiwania i poznać sposób myślenia, pragnienia i motywy, które skłaniają odbiorców do zakupu danego rozwiązania. A przede wszystkim pozwala uniknąć przykrych konsekwencji, jakie niesie ze sobą niesłuchanie swoich klientów. Czego m.in. dowiesz się, czytając tę książkę? jak prowadzić rozmowy, zbierać i analizować dane i na ich podstawie budować dokładne, trójwymiarowe profile prawdziwych klientów jak rozróżniać potrzeby różnych grup klientów i na tej podstawie budować różne Buyer Persony, dzięki którym osiągniesz zakładane cele biznesowe jak wykorzystać wiedzę zdobytą podczas konwersacji z klientami do zwiększenia skuteczności działań marketingowych i sprzedażowych jak zbudować Buyer Persony bez kolosalnych nakładów pieniędzy, czasu i pracy a przede wszystkim w jaki sposób „wejść w umysł” swojego klienta, aby móc tworzyć produkty, których on potrzebuje! *** Jak zrozumieć zachowania i potrzeby klientów biznesowych? Po prostu ich słuchaj. Po przeczytaniu książki Adele Revelli dowiesz się, jak to zrobić i jak wykorzystać tę wiedzę w działaniach marketingowych. Buyer Persona to potężne narzędzie, które pozwoli ci poznać perspektywę klientów i prowadzić komunikację, jakiej oni oczekują. Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło stosują w praktyce metodykę Buyer Persona Institute, JuKa – Jasny Przekaz Z mojego doświadczenia wynika, że większość marketerów tak naprawdę nie wie, jak budować Buyer Persony dla swoich organizacji. To krytyczny komponent, którego w większości przedsiębiorstw brakuje lub który jest robiony całkowicie źle. Nie pozwól, by stało się tak także w twojej firmie. Kup tę książkę i już dziś zastosuj opisaną w niej strategię w swojej organizacji. Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute oraz autor książki Epic Content Marketing Dogłębne poznanie potrzeb klientów i zbudowanie Buyer Person odmieni twój biznes! Przedsiębiorstwa, które poświęcają czas na zrozumienie swoich klientów, unikają pułapki, jaką jest sprzedaż niewłaściwych produktów niewłaściwym ludziom w niewłaściwym czasie. Zrozumiesz, że służąc klientom pomocą i przekazując im istotne dla nich informacje — zamiast marketingowego slangu — możesz tylko zyskać. Klienci będą chcieli kupować od ciebie i dzielić się twoimi pomysłami z innymi. Szybciej przekonasz ludzi do przeprowadzenia transakcji, a w dodatku klienci będą skłonni zapłacić ci więcej.
Bezpieczeństwo psychologiczne a efektywność zespołu Szczególnie w dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy tradycyjna kultura „dopasowywania się” i „kontynuowania” oznacza zagładę. Dziś sukces wymaga ciągłego napływu nowych pomysłów, zdolności do poszukiwania rozwiązań i krytycznego myślenia. Profesor Harvard Business School, autorka niniejszej książki, Amy C. Edmondson, już w 1999 roku przeprowadziła badania, pokazujące, że psychologiczne bezpieczeństwo podnosi wydajność zespołów. Spopularyzował je projekt „Arystoteles”, przeprowadzony przez Google, który wykazał, że jest ono głównym czynnikiem, dzięki któremu pracownicy są gotowi podjąć ryzyko, zgłaszają i realizują ambitne pomysły. Praca bez lęku Niniejsza książka krok po kroku pokazuje, jak stworzyć organizację bez lęku – taką, w której każdy może być w pracy sobą, wnosić swój wkład, rozwijać się, świetnie funkcjonować i współpracować, by uzyskiwać znakomite rezultaty. Jak zbudować kulturę organizacyjną, która sprzyja kreatywności, rozwojowi i efektywności. Jak stawiając na bezpieczeństwo psychiczne w swoim zespole lub organizacji, zyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Znajdziemy w niej zarówno liczne wnioski z badań przeprowadzonych przez autorkę, jak i ponad 20 analiz case study dotyczących typowych błędów (m.in. Volkswagen, Wells Fargo, Nokia) oraz skutecznych rozwiązań (m.in. Pixar Animation Studios, Google) pozwalających tworzyć środowisko pracy, w którym ludzie mogą się uczyć, wprowadzać innowacje i rozwijać się. Amy C. Edmondson przygląda się też znanym firmom, w których lęk w miejscu pracy przyczynił się do powstania iluzji sukcesu, a tym samym opóźnił odkrywanie istniejących problemów, co w rezultacie doprowadziło do porażki, której można było uniknąć. Zatrudnianie utalentowanych osób nie wystarcza Liderzy, którym zależy na uwolnieniu indywidualnych i zbiorowych talentów, znajdą w Firmie bez lęku konkretne wskazówki i narzędzia pozwalające stworzyć atmosferę bezpieczeństwa psychologicznego, w której pracownicy mogą swobodnie przedstawiać swoje pomysły, dzielić się informacjami i zgłaszać błędy. I choć tworzenie bezpiecznego środowiska pracy wymaga wysiłku i umiejętności, jest podstawą do uzyskania wysokiej efektywności w świecie VUCA. *** Amy Edmondson, przeplatając ze sobą wyniki badań, opowieści i własne przemyślenia będące rezultatem dekad prowadzonych przez nią badań, pokazuje, dlaczego bezpieczeństwo psychologiczne stanowi kluczowy czynnik niezbędny do tworzenia efektywnych, przyjaznych i elastycznych organizacji. Ta cenna publikacja opisuje kroki, jakie mogą poczynić liderzy, aby ludzie byli skłonni mówić o błędach i obawach oraz by towarzyszyło im przekonanie, że nie zostaną upokorzeni, zignorowani czy obarczeni winą za wyrażenie swojej opinii. Robert Sutton, profesor na Uniwersytecie Stanforda oraz autor bestsellera Dobry szef, zły szef Dzisiejsze organizacje są uzależnione od uzdolnionych ludzi, lecz istnieje wiele powodów, dla których sam talent nie wystarczy. Amy Edmondson poświęciła 20 lat na to, by poznać zagadnienie bezpieczeństwa psychologicznego w organizacjach. W tej wydanej w doskonałym momencie, ważnej książce dzieli się z nami swoimi wnioskami. Opisuje to, jak lęk może tłumić kreatywność i umiejętność pracy w zespole, a następnie proponuje mądre, praktyczne rozwiązania, pozwalające na pokonanie tych przeszkód oraz budowanie organizacji wolnej od lęku. To książka, którą powinien przeczytać każdy lider i postępować zgodnie z przedstawionymi w niej zaleceniami. Daniel H. Pink, autor książek Kiedy oraz Drive Główne przesłanie książki Amy Edmondson jest następujące: przywództwo wymaga tworzenia w miejscu pracy warunków, w których ludzie mają poczucie, że mogą mówić o swoich pomysłach, a błędy są traktowane jako okazje do uczenia się. Zbuduj organizację wolną od lęku i zobacz, jakie niezwykłe rzeczy się wydarzą. To nie tylko właściwy sposób postępowania, ale również najlepsza droga do uzyskania przewagi konkurencyjnej!
Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor bestsellerów z pierwszych miejsc listy „New York Timesa”, przedstawia wnikliwą analizę tego, kto wygra, a kto może przegrać w świecie po pandemii. Epidemia COVID-19 zmieniła sypialnie w biura i poszerzyła przepaść między bogatymi i biednymi, młodymi i osobami starszymi, noszącymi maskę i nienawidzącymi masek. Niektóre firmy – takie jak sprzedawca sprzętu do ćwiczeń w domu Peloton, dostawca oprogramowania do wideokonferencji Zoom czy Amazon – z dnia na dzień zostały zasypane lawiną zamówień. Nad innymi – restauracjami, biurami podróży, hotelami czy organizatorami rozrywki na żywo – wisi widmo bankructwa.Dla niektórych firm, takich jak Facebook, Google, Apple, Spotify, Netflix, Tesla, Uber czy innych technologicznych gigantów, czas zamętu będzie okresem rozkwitu. W innych branżach, choćby w szkolnictwie i wyższej edukacji czy opiece zdrowotnej, bez kontaktu osobistego trudno będzie dostarczyć realną wartość swoim odbiorcom. Galloway oferuje w równym stopniu ostrzeżenia i nadzieje. Przy dużym współudziale Amazona, Apple’a, Google’a i Facebooka.Na szczęście Galloway nie tylko straszy. Stara się znaleźć w swych rozważaniach równowagę pomiędzy sceptycyzmem i nadzieją.To, co miało się wydarzyć w ciągu dziesięciu lat, nastąpiło zaledwie w ciągu kilku miesięcy, a Galloway, w swoim klasycznym stylu, pędzi w poprzek tych trendów, łącząc kropki, które dla innych są niewidoczne. I możesz się z nim nie zgadzać, ale ta książka zmusi cię do myślenia.To paradoks: pandemia COVID-19, która sparaliżowała dużą część światowej gospodarki, jednocześnie zdynamizowała zmiany. Zapoczątkowała nowe trendy, inne zawróciła, ale przede wszystkim – jak twierdzi Scott Galloway – wzmocniła dotychczasowe. Jego książka to w zamyśle przewodnik po postpandemicznej rzeczywistości. Ale nawet gdyby niektóre jego prognozy okazały się chybione, warto zapoznać się z diagnozą, z której wyrastają. Zamknięci w domach możemy sobie bowiem nie zdawać sprawy z tego, jak bardzo świat przyspieszył. Z prof. Gallowayem można się zgadzać lub nie, ale jego publikacje nie bez powodu wywołują szerokie dyskusje. Tak też jest w przypadku Post Corony; podobnie jak wcześniejsza Wielka Czwórka, tak i najnowsza książka Scotta Gallowaya zmusza do refleksji – nad biznesem, gospodarką, wreszcie nad naszymi własnymi nawykami. To ciekawy wstęp do tego, by kompleksowo zrozumieć, jak daleko idące skutki będzie miała pandemia koronawirusa. Michał Wąsowski, dziennikarz Business Insider Polska SARS jest zły, ale nie jest wieczny. Scott Galloway ma pomysł, co zrobić, by i tym razem sprawdziło się porzekadło, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Potraktujcie tę książkę jako dobre otwarcie debaty, która powinna już trwać. Teraz się decyduje, jak będziemy żyli, gdy szok tej pandemii minie. Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki”, kierownik Katedry Dziennikarstwa w Collegium Civitas Tę książkę czyta się szybko i płynnie, a zawartym w niej argumentom trudno się oprzeć. To niesamowicie przejrzysta analiza bieżących wydarzeń i ich potencjalnych konsekwencji dla przyszłości. SCOTT GALLOWAY wykłada marketing na Stern School of Business przy NUY, prowadzi też aktywną działalność przedsiębiorczą. W 2012 roku został zaliczony przez Poets & Quants do grona najlepszych światowych profesorów biznesu. Założył dziewięć firm, w tym Prophet, Red Envelope oraz L2. Jest autorem bestsellerów Wielka czwórka oraz The Algebra of Happiness. Zasiadał w radach dyrektorów The New York Times Company, Urban Outfitters oraz Haas School of Business przy UC Berkeley. Dociera do milionów odbiorców za pośrednictwem podcastów Prof G i Pivot, bloga No Mercy/No Malice oraz kanału Prof G w serwisie YouTube. W 2002 roku „Adweek” uznał Pivota za najlepszy podcast biznesowy roku. W 2019 roku Galloway założył internetową platformę edukacyjną Section4, za pośrednictwem której przekazuje praktykom wiedzę na temat strategii biznesowej (section4.com).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?