EKONOMIA / MARKETING
Workbook stanowi uzupełnienie bestsellerowej książki: „Zjedz tę żabę”, ale może stanowić też samodzielny zeszyt ćwiczeń pomocny w doskonaleniu drogi do sukcesu.
Każdy rozdział zawiera cztery ćwiczenia z miejscem na notatki. Ćwiczenia mają również charakter narracyjny osoby, która zmaga się z opóźnieniami w pracy i życiu domowym.
Ćwicz umiejętność efektywnego zarządzania czasem.
Książka pt. „Zjedz tę żabę” to książka dla ludzi biznesu. Ta metaforyczna żaba czekająca na pożarcie, symbolizuje twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekał, jeśli nie zajmiesz się nim od razu. Jest ona również tym zadaniem, które w danym momencie może mieć najkorzystniejszy wpływ na twoje życie i pomóc ci w szybkim osiągnięciu celu. Rozpoczęcie pracy od „połknięcia żaby” gwarantuje całodniowe poczucie zadowolenia wynikającego ze świadomości, że już nic gorszego nie może ci się dzisiaj przytrafić.
W książce opisano dwadzieścia jeden metod osiągania sukcesu, których stosowanie ma celu poprawę ogólnej wydajności i wzmocnienia twojej pozycji w pracy. Wiele z podanych pomysłów można też zastosować w życiu prywatnym. Prezentowane techniki możesz stosować w każdej chwili, w dowolnej kolejności i sekwencji. Im szybciej je opanujesz i zaczniesz stosować, tym szybciej zaczniesz osiągać sukcesy na płaszczyźnie zawodowej.
***
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów amerykańskich w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego wygłasza prelekcje i prowadzi seminaria dla 300 tysięcy osób rocznie. Ponad 500 firm na całym świecie korzystało z jego wykładów. Autor licznych bestsellerów, twórca programów treningowych, multimedialnych systemów szkoleniowych z zakresu doskonalenia osobowości, technik sprzedaży, zarządzania oraz planowania strategicznego.
PRZETŁUMACZONA NA 9 JĘZYKÓW
WYKORZYSTYWANA W PONAD 30 UNIWERSYTETACH
W tej wciągającej, fascynującej i zaskakująco przystępnej książce Eric Siegel, wiodący ekspert w dziedzinie analizy prognostycznej, pokazuje, w jaki sposób to działa i jak codziennie wpływa na życie każdego z nas.
Takie kształtujące trendy organizacje jak Chase, Facebook, Google, Hillary for America, HP, IBM, Match.com, Netflix, NSA, Pfizer, Target i Uber wykorzystują potencjał wielkich zbiorów danych, by prognozować ludzkie zachowania; także i twoje.
Dlaczego? Dlatego, że analiza prognostyczna przekształca branże i w znaczący sposób wpływa na to, co dzieje się na świecie. Przeczytaj tę książkę, aby się dowiedzieć, jak ograniczać ryzyko, zwiększać sprzedaż, doskonalić opiekę zdrowotną, optymalizować media społecznościowe, walczyć z przestępczością i wygrywać wybory.
***
Dr Eric Siegel jest założycielem Predictive Analytics Word i redaktorem naczelnym „Predictive Analytics Times”. Były profesor Columbia University jest obecnie znanym mówcą, nauczycielem i liderem w branży.
***
„Odpowiednik Freakonomii w obszarze dużych zbiorów danych”.
Stein Kretsinger, założyciel i dyrektor Advertising.com
„Ekscytująca i wciągająca – czyta się ją jak thriller! Analiza prognostyczna ma swoje korzenie w codziennych ludzkich zachowaniach i jeśli jest stosowana właściwie, wpływa na ich działania. Przy pomocy przykładów Siegel opisuje zarówno szanse, jak i zagrożenia, jakie ta metodologia stwarza dla współczesnego świata”.
Marianna Dizik, statystyk, Google
„Książka Erica Siegela odnosi sukces tam, gdzie inne poniosły porażkę – objaśnia zawiłości wielkich zbiorów danych i daje przykłady z życia, jak organizacje wykorzystują potencjał analizy prognostycznej do wprowadzania wymiernych zmian”.
John Francis, starszy analityk danych, Nike
Podając fascynujące przykłady, Siegel pokazuje, jak firmy zarabiają pieniądze, prognozując, co zrobią klienci. Gdy zaczniesz czytać tę książkę, nie będziesz w stanie odłożyć jej na półkę”.
Artur Middleton Hughes, wiceprezes, Database Marketing Institute, autor Strategic Database Marketing
„Szczegółowy opis jak możemy przeciwdziałać nieprzewidywalności świata. Eric jasno wyjaśnia, dlaczego niektóre decyzje są bardziej zyskowne od innych – i ja się z nim zgadzam”.
Dennis R. Mortensen, prezes Visual Revenue, były dyrektor ds. analiz danych w Yahoo!
BIZNES / ZARZĄDZANIE
Kluczowym wyzwaniem każdej firmy lub organizacji jest stworzenie strategii oraz jej implementacja. Dlatego liderzy powinni mieć jasny wzór, co jest dobrą, a co złą strategią.
Istotą dobrej strategii według Richarda Rumelta jest głębokie zrozumienie sytuacji firmy, aby zdiagnozować jedno, dwa kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Następnie trzeba stworzyć ogólną koncepcję, która ma sobie poradzić ze zdiagnozowanymi wyzwaniami, a następnie opracować całościowy projekt, który trzeba będzie zaimplementować.
W większości przypadków tworzone są złe strategie. Zła strategia polega na myleniu celów ze strategią, używaniu pojęć, które są tylko biciem piany, i niediagnozowaniu zasadniczego wyzwania stojącego przed firmą.
Uniwersalność metodologii Richarda Rumelta, zilustrowana dużą liczbą przykładów obu typów strategii, jej klarowność i mądrość wywołują u uczestników naszych szkoleń strategicznych zdumienie.
Krzysztof Kamionka
discoverstrategy.pl
Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia skutecznej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.
Dobra strategia – zła strategia to konkretna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zastosowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:
wysłanie człowieka na Księżyc, prowadzenie wojny, wypuszczenie na rynek nowego produktu, reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, otwarcie szkoły społecznej, zainicjowanie programu rządowego. Bez względu na skalę przedsięwzięcia podstawą sukcesu jest dobrze opracowana strategia.
Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od wykorzystania wpływów w celu skutecznej koncentracji na wzroście – to rewolucyjne, a jednocześnie niezwykle pragmatyczne narzędzia, które można wykorzystać w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka.
Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest często rzeczą absolutnie nieoczekiwaną, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, powodują one, że co roku omija je wiele szans na rozwój i zwiększenie zysków.
Rumelt uważa, że centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Pokazuje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować.
***
Bogato zilustrowana przykładami I przekonująca argumentami (…) ksiażka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.
Michael Useem,
professor zarządzania w The Wharton Achool University of Pensylvania, autor Książki The Leadership Moment
MAŁA ZMIANA MOŻE RADYKALNIE ZWIĘKSZYĆ TWOJĄ SIŁĘ PERSWAZJI!
Którego słowa powinieneś zacząć dziś używać, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że ludzie cię posłuchają, o ponad 50 procent?
Czy w sytuacjach nacechowanych rywalizacją, takich jak prezentowanie oferty potencjalnemu klientowi lub rozmowa w sprawie pracy, większe szanse na odniesienie sukcesu ma pierwsza, czy ostatnia osoba?
Dlaczego osoba przekonana o wyższości BMW miałaby kupić mercedesa?
Czy twoje zęby rzeczywiście wydają się bielsze, kiedy myjesz je pastą produkowaną przez firmę, która wspiera inicjatywy charytatywne?
Chciałbyś, żeby koledzy się z tobą zgadzali, dzieci odrabiały zadania domowe, szef dostrzegał twój prawdziwy potencjał, a sąsiedzi przestali śmiecić? Ale jak to wszystko osiągnąć?
Poznając sekrety nauki perswazji.
Zaktualizowane i rozszerzone wydanie klasycznego, międzynarodowego bestsellera, opartego na wynikach prowadzonych od 70 lat badań nad psychologią perswazji, zawiera wiele wartościowych spostrzeżeń, które pomogą ci zwiększyć siłę przekonywania w pracy i w domu.
Autorami są najlepsi na świecie specjaliści od wywierania wpływu na ludzi. Ich książki rozeszły się na całym świecie w ponad 4 milionach egzemplarzy. Tak! zawiera mnóstwo cennych wskazówek, których nie powinieneś przegapić. Wszystkie są oparte na naukowych podstawach i pomogą ci rozwinąć umiejętność perswazji.
Niezależnie od tego, czy chcesz, by ktoś dał ci awans, zażył lekarstwo, przestał wnosić do domu błoto na butach czy zagłosował na ciebie, z książki Tak! dowiesz się, w jaki sposób niewielkie zmiany w zachowaniu mogą mieć ogromny wpływ na twój sukces.
***
To naprawdę świetna rzecz. Nie przegap!
Daniel Finkelstein, „The Times”
TYLKO JEDNA BARIERA STOI MIĘDZY TOBĄ, A SUKCESEM.
Nie jest nią doświadczenie. Nie jest nią talent.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego inni ludzie szybko robią karierę, podczas gdy twoja utknęła w martwym punkcie? Dlaczego nikt nie zachwyca się twoimi wspaniałymi pomysłami? Czy nie wygląda na to, że nikt nie słucha tego, co masz do powiedzenia? Być może nie, gdyż, mimo że się komunikujesz, nie potrafisz się porozumieć.
John C. Maxwell, światowej sławy ekspert zarządzania twierdzi, że jeśli chcesz odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może nauczyć się, jak przekształcić kontakt w porozumienie. W książce Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć Maxwell przedstawia pięć zasad i pięć porad praktycznych które pozwolą ci na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą i z publicznością. Można do nich zaliczyć:
Znajdowanie wspólnej płaszczyzny; Upraszczanie przekazu; Wzbudzanie zainteresowania; Inspirowanie; Bycie sobą w relacjach z innymi ludźmi. Gdy je opanujesz, relacje z całym otoczeniem – z szefem, z dziećmi, ze współpracownikami, czy z sąsiadami - osiągną zupełnie nową jakość.
Umiejętność porozumiewania się jest podstawą wykorzystania całego potencjału, jaki masz do dyspozycji. Nie ma w tym żadnej tajemnicy! Porozumiewanie się jest umiejętnością, której możesz się nauczyć i którą możesz stosować we wszystkich sytuacjach – osobistych, zawodowych, rodzinnych. Nie zwlekaj, zacznij już teraz!
Zjedz tę żabę! Wszystko, cokolwiek wiąże się z planem, ustaleniem priorytetu i organizacją pracy, sprowadza się do tych trzech słów.
Brian Tracy
Zjedz tę żabę! to książka dla ludzi biznesu, to prawdziwe vademecum podnoszenia wydajności w pracy i osiągania z niej zadowolenia.
Ta przekonująca metafora, „ogromna żaba” czekająca na zjedzenie, to twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekał, jeśli nie zajmiesz się nim od razu. Jest ona również tym zadaniem, które w danym momencie może mieć najkorzystniejszy wpływ na twoje życie i pomóc ci w szybkim osiągnięciu oczekiwanych rezultatów. Rozpoczęcie pracy od połknięcia „żaby” gwarantuje przez cały dzień poczucie zadowolenia wynikające ze świadomości, że już nic gorszego nie może ci się dzisiaj przytrafić.
Dwadzieścia jeden opisanych tu metod osiągania sukcesu ma za cel poprawę ogólnej wydajności i wzmocnienie twojej pozycji w pracy. Wiele z podanych w książce pomysłów można też zastosować w życiu prywatnym. Prezentowane strategie to rodzaj szwedzkiego stołu technik pomocnych w osiąganiu lepszych wyników i poprawianiu wydajności, których możesz użyć w każdej chwili, w dowolnej kolejności – takiej, jaką uznasz za właściwą. Im szybciej je opanujesz i zaczniesz stosować, tym szybciej zaczniesz osiągać sukcesy w karierze zawodowej.
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów w USA w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego wygłasza prelekcje i prowadzi seminaria dla 300 tysięcy osób rocznie. Ponad 1000 firm na całym świecie korzystało z jego wykładów. Autor licznych bestsellerów, m.in. Pocałuj tę żabę!, Psychologia sprzedaży czy Potęga pewności siebie twórca programów treningowych, multimedialnych systemów szkoleniowych z zakresu doskonalenia osobowości, technik sprzedaży, zarządzania oraz planowania strategicznego.
Były negocjator FBI zdradza techniki negocjacji, które sprawdzają się nawet w najtrudniejszych sytuacjach!
Chris Voss wielokrotnie stawał twarzą w twarz z przestępcami, którzy wzięli zakładników. Podczas pełnienia roli głównego negocjatora FBI w międzynarodowych sytuacjach zakładniczych przetestował opisane przez siebie techniki na całym spectrum ludzkich dążeń.
Jego książka Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie znakomicie łączy narrację w stylu thrillera z elementami technik negocjacyjnych. Poprowadzi cię do świata negocjacji o wysoką stawkę. Znajdziesz w niej między innymi trzymające w napięciu zakulisowe relacje z dramatycznych wydarzeń rozgrywających się na opanowanych przez gangi ulicach Haiti czy ze stale komplikującej się sytuacji napadu na bank w Brooklynie.
Chris Voss opisuje umiejętności i strategie negocjacyjne, które pomogły jemu i jego kolegom odnieść sukces w najtrudniejszych sytuacjach, gdy w grę wchodziło ratowanie ludzkiego życia. Ten światowej klasy negocjator pokazuje, jak korzystać z tych narzędzi w miejscu pracy i w każdej innej dziedzinie życia. Przedstawia dziewięć efektywnych zasad – sprzecznych z intuicją taktyk i strategii – abyś i ty mógł stać się bardziej przekonujący zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.
***
To pasjonująca lektura, pełna rad do natychmiastowego wykorzystania – dla negocjatorów zmagających się z najtrudniejszymi sytuacjami, lecz także dla osób pragnących lepiej radzić sobie z codziennymi konfliktami w pracy i w domu.
Adam Grant, profesor Wharton School of Business, autor książek Buntownicy oraz Dawaj i bierz
***
Podkreśla znaczenie inteligencji emocjonalnej, lecz nie kosztem mocy niezbędnej do osiągania porozumień. Jest to książka pióra byłego negocjatora FBI – kogoś, kto nie uznawał „nie” za odpowiedź – co czyni ją fascynującą lekturą. Jednocześnie jest to pozycja niezwykle praktyczna. Na jej stronach znajdziesz opis technik, które pomogą ci wynegocjować to, co chcesz.
Daniel. H. Pink, autor bestsellera Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
Twój biznes – zasadniczo całe twoje życie – sprowadza się do twoich osiągnięć w decydujących rozmowach. Opisane tu narzędzia pozwolą ci uzyskać potrzebną ci przewagę. (…) To lektura obowiązkowa dla moich pracowników, ponieważ sam codziennie korzystam z zawartych w tej książce lekcji i chcę, aby moi ludzie robili to samo.
Jason McCarthy, dyrektor generalny GORUCK
***
Chris Voss jest jednym z najwybitniejszych praktyków i nauczycieli negocjacji na świecie. Jest założycielem i dyrektorem The Black Swan Group, firmy doradczej szkolącej pracowników firm z rankingu Fortune 500 oraz doradzającej im w trudnych negocjacjach. Voss wykładał w wielu szkołach biznesowych, w tym między innymi w Marshall School of Business przy Uniwersytecie Południowej Kalifornii, w McDonough School of Business przy Uniwersytecie Georgetown, na Harvardzie, w MIT’s Sloan School of Management oraz w Kellogg School of Management przy Uniwersytecie Northwestern.
Tahl Raz odkrywa wielkie idee i wspaniałe historie pobudzające do zmian ludzi i organizacje. Jest wielokrotnie nagradzanym dziennikarzem i współautorem bestsellera magazynu „New York Times” zatytułowanego Never Eat Alone. Gdy nie prowadzi badań i nie pisze, szkoli kadrę kierowniczą, wygłasza wykłady na temat sił zmieniających nowy świat pracy, a także służy redaktorską pomocą kilku amerykańskim firmom.
NARZĘDZIA,KTÓRE POMOGĄ CI OSIĄGNĄĆ SPRAWNOŚĆ, ZAMOŻNOŚĆ I MĄDROŚĆ
Przez ostatnie dwa lata autor bestsellerów „New York Timesa” Tim Ferriss poznawał zwyczaje i narzędzia ludzi sukcesu z całego świata. Dzięki zdobytej wiedzy zdołał podwoić swoje dochody, stał się bardziej elastyczny i szczęśliwszy. „Narzędzia tytanów” zawierają najciekawsze spostrzeżenia i fragmenty notatek ze spotkań z tymi wyjątkowymi ludźmi.
Z tej książki dowiesz się między innymi:
Jak najlepiej zacząć dzień proponowaną przez Tony'ego Robbinsa metodą wprowadzania się w odpowiedni stan ducha i umysłu. Jak przejść do ofensywy we własnym życiu, korzystając z rad miliardera Chrisa Sakki. Jak Arnold Schwarzenegger wykorzystuje wojnę psychologiczną i jak zarobił miliony dolarów jeszcze zanim został gwiazdorem filmowym. Jak „Czarodziej z Hollywood” Robert Rodriguez przemienia słabości w zalety. Jak sobie radzić z komplikacjami i porażkami idąc za przykładem byłego komandosa Jocko Willinka. Jak pokonać strach i zdobyć pewność siebie wzorem Jamiego Foxxa. Jak wyszukiwać i testować nowe możliwości metodą ikony przedsiębiorczości Marka Andreessena. Jak zadawać pytania wzorem autora bestsellerów Malcolma Gladwella. Jak legendarny producent muzyczny Rick Rubin korzysta z sauny i zadaje muzykom drobne zadania domowe. Jak komik Mike Birbiglia doprowadził do tego, że prezydent Obama powiedział „kupa" (i jak rozmawiać z celebrytami). Jak poradzić sobie z blokadą twórczą, korzystając z rad Paolo Coelho, autora Alchemika (60 milionów sprzedanych egzemplarzy). Jak słynna nauczycielka medytacji Tara Brach akceptuje i wykorzystuje negatywne emocje. Jak rozwijać odporność psychiczną za pomocą trzech ćwiczeń polecanych przez emerytowanego generała Stanleya McChrystala. Jak jeden z pierwszych inżynierów Google Chade-Meng Tan odkrył tajemnicę szczęścia… …oraz wielu innych rzeczy.
Ze wstępu:
"W księgarniach można znaleźć wiele książek z wywiadami. Ta jest inna, ponieważ ja sam nie uważam siebie za autora wywiadów. Postrzegam siebie jako eksperymentatora. Jeśli nie mogę sprawdzić czegoś osobiście albo powtórzyć wyników w zagmatwanych realiach życia codziennego, nie jestem tym zainteresowany. Wszystko, co znajdziesz na kartach tej książki, zostało przeze mnie w jakiś sposób zweryfikowane, zbadane i zastosowane w życiu. Stosowałem dziesiątki opisanych taktyk i filozofii podczas trudnych negocjacji, w ryzykownych sytuacjach albo przy okazji ważnych transakcji biznesowych. Lekcje udzielone przez moich rozmówców pozwoliły mi zarobić miliony dolarów i oszczędziły mi daremnego wysiłku oraz niepotrzebnej frustracji. Sprawdzają się wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne".
***
Timothy Ferriss został uznany przez magazyn „Fast Company” za jednego z „najbardziej innowacyjnych biznesmenów”, a magazyn „Forbes” umieścił go na liście „nazwisk, które trzeba znać”. Był wczesnym inwestorem i doradcą w znanych firmach (między innymi takich jak Uber, Facebook i Alibaba). Wydał trzy książki, które znalazły się na pierwszych miejscach list bestsellerów dzienników „New York Times” i „Wall Street Journal”: 4-godzinny tydzień pracy, 4-godzinne ciało i 4-godzinny szef kuchni. Ze względu na ogromną popularność jego podcastu Tim Ferriss Show (ponad 100 milionów pobrań) magazyn „Observer” i inne redakcje uznały go za odpowiednik Oprah Winfrey w segmencie audio.
Pocałuj tę żabę! to książka dla wszystkich. Nawiązując tytułem do swojego międzynarodowego bestsellera Zjedz tę żabę!, w którym Żaba personifikowała wszelkiego rodzaju skłonności do zwlekania, Brian Tracy wraz z córką Christiną Tracy Stein, wziętą psychoterapeutką z Kalifornii, piszą o Żabach naszego życia.Tym razem chodzi jednak o inny rodzaj Żab, o te mianowicie, które tkwią w nas i które trzeba wyeliminować, jeśli chcemy, aby nasze życie miałosens, było udane i szczęśliwe. Punktem wyjścia jest znana bajka o Księciu zamienionym w Żabę przez złośliwą czarownicę i o Księżniczce, która całując Żabę, przywraca Księcia do jego pierwotnej postaci. Żaba uosabia tu wszelkie negatywne myśli, emocje i postawy, które utrudniają nam albo zupełnie uniemożliwiają osiągnięcie szczęścia, spokoju oraz sukcesów w pracy i w życiu prywatnym. Tak jak Księżniczka musiała wyzwolić w sobie dużo odwagi, aby zdobyć się na pocałowanie brzydkiej, oślizgłej Żaby, tak i my musimy zdobyć się na wysiłek zastosowania odpowiednich strategii, aby raz na zawsze wyzbyć się negatywnych myśli i emocji.Autorzy analizują przyczyny negatywnych cech, myśli, emocji i kontaktów, które są zmorą wielu ludzi i które utrudniają nam osiągnięcie tego, co każdy z nas mógłby osiągnąć. Poszczególne rozdziały pomagają w odkryciu przyczyn tych kłopotów i podają konkretne rozwiązania. Brian Tracy opiera się na doświadczeniu zdobytym w czasie swoich spotkań z milionami uczestników jego seminariów, a jego córka na tysiącach godzin zajęć terapeutycznych. Razem tworzą doskonały duet. Krok po kroku prowadzą Czytelnika przez obszary zakłóceń w relacjach z innymi ludźmi, proponując szereg prostych ćwiczeń, które można od razu wprowadzić w życie i które warto zastosować, aby raz na zawsze zostawić za sobą Żaby naszego życia i osiagnąć szczęście i równowagę duchową.
Czy przytłacza cię ciągły napływ wiadomości do skrzynki odbiorczej?
Czy masz trudności z uporaniem się z zadaniami z listy „do wykonania”?
Czy siedzisz w pracy dłużej, niżbyś chciał, i masz wrażenie, że nie poświęcasz czasu na naprawdę ważne rzeczy?
Jeżeli tak, nie jesteś sam. Zwłaszcza w dzisiejszych trudnych czasach wielka liczba menedżerów czuje się przytłoczona, pozbawiona kontroli i bezsilna w obliczu konieczności poważnej zmiany w funkcjonowaniu ich organizacji.
Piętnaście lat temu bestsellerowy autor Richard Koch przybliżył światu zasadę 80/20, zgodnie z którą 20 procent naszego czasu, wysiłku i ważnych decyzji jest źródłem 80 procent naszego sukcesu. W książce Menedżer 80/20 Koch pokazuje, jak wykorzystać tę zasadę, by stać się skuteczniejszym menedżerem i osiągnąć wyjątkowe rezultaty w życiu zawodowym przy ułamku dotychczasowego wysiłku.
Stosując strategię 80/20, zdołasz:
• pracować krócej niż twoi współpracownicy, a mimo to mieć na wszystko czas.
• skupiać się tylko na naprawdę ważnych sprawach i ignorować te, które nie mają znaczenia.
• osiągać wyjątkowe wyniki, pracując lżej.
• każdego dnia czuć, że odnosisz sukces.
Przeczytaj tę książkę – spodoba ci się. Żyj według zawartych w niej zaleceń, a przekonasz się, że zmienia ona zasady gry.
***
Richard Koch jest odnoszącym wielkie sukcesy przedsiębiorcą i inwestorem, a wśród jego przedsięwzięć biznesowych warto wymienić takie inicjatywy jak Filofax, Plymouth Gin, Belgo i Betfair. Był partnerem w Bain & Company oraz współzałożycielem LEK Consulting. Jest Brytyjczykiem, mieszka w Gibraltarze. Jest także autorem bestsellera Zasada 80/20, który ukazał się w 31 językach i rozszedł się w ponad milionie egzemplarzy.
Adam Grant, jeden z najbardziej fascynujących i prowokujących myślicieli z dziedziny zarządzania swojego pokolenia, autor bestsellerów „New York Timesa”, tym razem pokazuje, w jaki sposób możemy bronić naszych najlepszych pomysłów i idei oraz skutecznie wprowadzać je w życie, a także jak liderzy mogą efektywnie zachęcać i stymulować swoich pracowników do tego, by ci myśleli nieszablonowo i głośno wyrażali swoje krytyczne opinie.
W książce Buntownicy ponownie podejmuje wyzwanie związane z polepszaniem świata, w którym żyjemy, tym razem jednak z perspektywy pioniera i pomysłodawcy – tego, kto dopiero przeciera szlaki, postanawia płynąć pod prąd, nie chce dostosować się do opinii większości, jest buntownikiem, nonkonformistą, kimś, kto kwestionuje zastane tradycyjne reguły i status quo. W jaki sposób możemy występować w obronie naszych nowatorskich pomysłów i idei, a także wprowadzać je w życie, nie narażając przy tym na szwank naszej reputacji, związków z innymi oraz kariery zawodowej?
Wykorzystując zaskakujące wyniki badań naukowych, a także historie przypadków znanych osób ze świata biznesu, polityki, sportu i przemysłu rozrywkowego, Grant obala powszechnie obowiązujące przekonania, według których nonkonformiści, którzy odnoszą sukcesy, są urodzonymi liderami, którzy odważnie podejmują wszelkiego rodzaju ryzykowne decyzje.
W Buntownikach wyjaśnia nam, w jaki sposób należy właściwie rozpoznawać okazje do zmiany, trafnie oceniać dobre pomysły i idee, przezwyciężać lęk, obawy i niepewność, a także wysuwać propozycje i sugestie, które zostaną wysłuchane i wzięte pod uwagę przez ludzi z naszego otoczenia.
Z książki dowiadujemy się o skutecznych metodach działania stosowanych m.in. przez:
• pewnego przedsiębiorcę, który dokonując prezentacji swojego start-upu, wyjaśnia powody, dla których nie należy weń inwestować;
• jedną z pracownic firmy Apple, która miała odwagę rzucić wyzwanie Steve’owi Jobsowi, mimo że znajdował się on trzy poziomy wyżej od niej w hierarchii kierowniczej;
• pewną analityczkę CIA, która zakwestionowała regułę tajności obowiązującą od zawsze we wszystkich agencjach tajnych służb;
• pewnego miliardera, guru branży finansowej, który zwalnia pracowników za to, że nie wypowiadają się oni krytycznie o nim samym;
• pewnego producenta filmowego, który, zadając jedno kluczowe pytanie, ocalił od niebytu pierwszy animowany firm wytwórni Disneya oparty na oryginalnym scenariuszu.
Skłonność do podejmowania kontrowersyjnych decyzji nie została zakodowana w naszym DNA; jest to przede wszystkim akt świadomej woli.
*****
ADAM GRANT - przez cztery kolejne lata uznawany za najbardziej cenionego profesora prestiżowej Wharton School of Business, jest jednym z dwudziestu pięciu najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania (management thinkers) na świecie (w rankingu Thinkers50), jednym z najbardziej wpływowych international thinkers z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz jednym z czterdziestu najbardziej cenionych na świecie profesorów zarządzania, którzy nie ukończyli jeszcze 40 lat. W przeszłości występował jako zawodowy magik-iluzjonista, a także uprawiał wyczynowo skoki do wody z trampoliny.
Po wydaniu bestsellera Patricka Lencioniego zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej jego wielbiciele chcieli wiedzieć więcej na temat tego, jak wdrażać idee przedstawione w tej książce.
W Przezwyciężaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej Lencioni zamieszcza bardziej szczegółowe, praktyczne porady dotyczące przezwyciężania pięciu dysfunkcji – opisuje narzędzia, ćwiczenia, modele oceny, a także przytacza przykłady z własnej praktyki. Stawia pytania, na które każdy zespół musi sobie odpowiedzieć, takie jak: „Czy naprawdę jesteśmy zespołem?”, „Jaka jest nasza obecna efektywność?”, „Czy jesteśmy przygotowani na to, by zainwestować czas i energię i stać się wspaniałym zespołem?”.
Napisany w zwięzły i przejrzysty sposób przewodnik daje liderom, menedżerom liniowym i konsultantom narzędzia potrzebne do tego, by mogli pomagać zespołom działać szybko i efektywnie.
Niniejszy przewodnik jest kontynuacją bestsellera „New York Timesa” zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
W książce PIĘĆ DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ Patrick Lencioni opowiada bajkę o przywództwie, niezwykle pouczającą i wciągającą czytelnika. Koncentruje się na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich.
Kathryn Petersen, dyrektor generalny firmy DecisionTech, staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie? Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości.
W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywają zespoły ludzkie. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Lencioni stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Nowy Jednominutowy MenedżerNOWE wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.Zwięzła lektura dla wiecznie zajętych menedżerów. Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz.Poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce.Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespołyAutorzy opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności: rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.Jednominutowy Menedżer i przywództwoKsiążka ta w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób.Jednominutowy Menedżer spotyka małpęNie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić.Jednominutowy Menedżer: Równowaga życia i pracyZdrowy tryb życia kluczem do sukcesuTa łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami.Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyceTo kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Książka opisuje sposób, w jaki różnego typu firmy mogą osiągnąć większy sukces - mierzony nie w kategoriach rozmiarów bądź zysków, lecz z punktu widzenia jakości życia ich pracowników oraz jakości świadczonych usług.
Poprzez zaangażowanie się w dążenie do wspólnego celu i dzielenie pewnych wartości każda organizacja może prowadzić działalność biznesową w sposób pozwalający wszystkim zainteresowanym - właścicielom i udziałowcom, pracownikom, odbiorcom i klientom - wygrywać. Książka Zarządzanie przez wartości, napisana w oparciu o materiały zgromadzone podczas ponad dwudziestopięcioletnich badań, a także na postawie obserwacji dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, w sposób szczegółowy opisuje praktyczny plan działania. Plan ten ma na celu określenie najważniejszych wartości organizacji, zakomunikowanie ich pośród związanych z nią ludzi, zestrojenie z bieżącymi praktykami, a także osiągnięcie nowego, wyższego poziomu sukcesu organizacyjnego.
Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem 'Jednominutowego Menedżera', 'Cała naprzód!' i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing by Values (Ośrodka zarządzania przez wartości). O'Connor jest uznanym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania oraz wyników zorientowanych na proces.
Mit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę.Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Michael E. Gerber jest autorem popularnej serii książek biznesowych E-Myth. W tej książce dzieli się wnioskami płynącymi z wieloletniego doświadczenia we współpracy z ponad dwudziestoma pięcioma tysiącami małych przedsiębiorców. Gerber pokazuje, w jaki sposób błędne, lecz jakże powszechne założenia i wiedza techniczna przeszkadzają w prowadzeniu własnej firmy.Autor przeprowadza nas przez wszystkie etapy cyklu życia firmy, od fazy zarodkowej do fazy rozkwitu i dojrzałości: światła w tunelu, które dane jest ujrzeć tylko najlepszym. Pokazuje, jak zastosować bogate doświadczenie sieci franczyzowych w każdym typie działalności (i niekoniecznie rozwijać firmę na zasadzie franczyzy). Co najważniejsze, Gerber uświadamia, czym różni się praca nad własną firmą od pracy we własnej firmie.Ta książka pomoże ci rozwijać firmę w sposób produktywny i pewny.Michael E. Gerber jest założycielem i dyrektorem zarządzającym firmy E-Myth Worldwide z siedzibą w Santa Rosa w Kalifornii, firmy, z której usług skorzystało już ponad 25 000 przedsiębiorców. Jest autorem bestsellerów biznesowych, takich jak The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor oraz E-Myth Mastery. Jego warsztaty i seminaria z przedsiębiorczości przyciągają tysiące właścicieli i menedżerów małych firm na całym świecie.
Twoja umiejętność zarządzania czasem decyduje o sukcesie bardziej niż cokolwiek innego. To proste: im lepiej wykorzystasz czas, tym więcej osiągniesz.
Ten zwięzły przewodnik ujawnia 21 sprawdzonych metod zarządzania czasem, których natychmiastowe wykorzystanie pozwoli ci wygospodarować co najmniej dwie wydajne godziny dziennie. Opisując strategie zidentyfikowane i osobiście wykorzystywane przez Briana Tracy, eksperta w zakresie osiągnięć, ten podręczny przewodnik ujawnia, jak możesz:
radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, wiadomościami e-mailowymi i rozmowami telefonicznymi; przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze; tworzyć pakiety podobnych spraw, aby nie tracić koncentracji; pokonać skłonność do zwlekania; określać zadania, które mogą być delegowane; planować działania w celu osiągnięcia najważniejszych celów. Pełna typowej dla Tracy’ego i łatwej do zastosowania mądrości, książka ta pomoże ci w robieniu więcej w krótszym
„Mam tysiące problemów” – słyszymy często zarówno w pracy jak i w codziennych rozmowach ze znajomymi. Ale rozwiązanie jest proste – twierdzi Roger Dawson – bo wszystkie problemy można sprowadzić do dwóch zasadniczych grup: problemów dotyczących ludzi i problemów dotyczących pieniędzy. Stosując właściwe techniki możemy poradzić sobie z każdym problem.
W tej pełnej mądrych rad książce Roger Dawson dzieli się swoim życiowym doświadczeniem zebranym w kontaktach z liderami dużych przedsiębiorstw na całym świecie. Autor analizuje różne metody zbierania informacji, które służą właściwemu podejściu do problemu i podjęciu trafnej decyzji.
Wszystkie nasze życiowe sukcesy i porażki można przypisać konkretnym decyzjom, które podjęliśmy wcześniej, rozwiązując jakiś problem. Dlatego tak ważne jest podejmowania trafnych decyzji, dzięki którym osiągniemy zamierzone cele. Na szczęście umiejętności tej można się nauczyć.
Autor omawia po kolei różne metody zbierania i oceny informacji oraz definiowania problemu, zanim podejmiemy decyzję. Poradnik podaje liczne przykłady problemów i ich rozwiązywania zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, sprawia, że czyta się ją jak dobrą beletrystykę.
Zapomnij o starej koncepcji emerytury i wszystkimi innymi planami na późniejszy okres życia - nie trzeba czekać, nie ma po temu żadnych powodów. Jeśli marzysz o ucieczce od wyścigu szczurów, o wspaniałych podróżach po świecie, zarobieniu pięć razy więcej bez żadnego zarządzania czymkolwiek lub po prostu korzystaniu z życia przy mniejszym obciążeniu pracą - ta książka jest przepisem na strategię.
Ta książka to kompas do nowego świata. Nie czekaj, aż cię awansują i dadzą ci podwyżkę. Jeśli chcesz się uwolnić od wyścigu szczurów, podróżować po świecie, zarabiać wielokrotnie więcej bez wypruwania sobie żył lub po prostu korzystać z życia przy mniejszym obciążeniu pracą, to przeczytaj tę książkę i zacznij działać.
To książka o tym, jak zerwać z niewolniczym modelem „pracuję - oszczędzam - odchodzę na emeryturę - umieram". To rzecz o tym, jak po mistrzowsku korzystać z nowej waluty - czasu oraz mobilności - i zapewnić sobie luksusowy styl życia, tu i teraz.
Autor, Timothy Ferriss, jest modelowym przykładem wolnego człowieka w nowym świecie pracy połączone) z pełnią życia. Mówi sześcioma językami, kieruje międzynarodową firmą przez Internet, ustanowił światowy rekord w tangu, ma tytuł mistrza kraju w chińskim kick boxingu i gra w popularnym serialu telewizyjnym w Hongkongu. A wiesz, ile ma lat? Trzydzieści!
Pójdź w ślady Tima Ferrissa i dowiedz się:
Jak wyćwiczyć szefa, by wyżej od obecności cenił wyniki
Jak zdobyć wewnętrzną silę, by (kończyć z pracą, której nie da się naprawić
Jak stać się selektywnym ignorantem w pracy i zaoszczędzić na tym mnóstwo czasu
Jak mieszkać za darmo na całym świecie i latać ze zniżką 50-80 procent
Jak wypełnić życiową pustkę l stworzyć sobie bogate życie poza pracą i biurem
Ta książka to spis trików i recept, które możemy zacząć stosować bez względu na to, w jakim momencie życia się znajdujemy - i jeśli tylko się na to zdecydujemy, będziemy przyjemnie zaskoczeni i odniesiemy wiele korzyści. Dzięki wykorzystaniu udzielonych nam przez autora wskazówek będziemy mogli dostrzec kluczowe zależności i uzyskać lepsze efekty naszej pracy, co przeniesie się na zarobki, a w dalszej perspektywie na sukcesy w życiu osobistym - w dziedzinie dla wielu z nas najważniejszej. Od drzewa życia do krzyża Spis Treści
Przedmowa do wydania poszerzonego i zaktualizowanego
Pierwsze i najważniejsze
Najczęściej zadawane pytania - każdy niedowiarek powinien to przeczytać
Moja historia i dlaczego powinieneś przeczytać tę książkę
Historia choroby
Krok I - D jak Definicja
1. Ostrzeżenia i porównania. Jak przepuścić milion dolarów w jeden wieczór
2. Reguły, które zmieniają reguły. Wszystko, co popularne, jest złe
3. Sztuka uników. Jak opanować lęk i nie dać się obezwładnić
4. Zerowanie systemu. Brak rozsądku i niedwuznaczność
Krok II — E jak Eliminacja
5. Koniec zarządzania czasem. Złudzenia i Włosi
6. Dieta niskoinformacyjna. Kultywowanie wybiórczej ignorancji
7. Przerwanie przerywania i sztuka odmowy
Krok III - A jak Automatyzacja
8. Obsługa życia. Odciążenie i wypróbowanie geoarbitrażu
9. Dochód na autopilocie L Znajdowanie muzy
10. Dochód na autopilocie II. Testowanie muzy
11. Dochód na autopilocie III. MBA - Zarządzanie przez Nieobecność
Krok IV - L jak Liberalizacja
12. Akt zniknięcia. Jak uciec z biura
13. Nienaprawialne. Jak skończyć z pracą
14. Miniemerytury. Przyjęcie mobilnego stylu życia
15. Wypełnianie pustki
16. Trzynaście najczęstszych błędów popełnianych przez Bogatych w Zupełnie Nowy Sposób
17. Ostatni rozdział. E-mail, który musisz przeczytać
Jeszcze nie koniec
Najlepsze wpisy z błoga
Życie z czterogodzinnym tygodniem pracy. Analizy przypadków, wskazówki i triki
Lektura obowiązkowa. Kilka znaczących pozycji
Dodatkowe rozdziały
Podziękowania
O autorze
Czy masz wrażenie, że ciągle nie robisz wystarczająco dużo, mimo że dajesz z siebie wszystko? Że mimo sukcesów wciąż skupiasz się na niedociągnięciach? Być może krytyczny głos w twojej głowie nie pozwala ci w pełni cieszyć się tym, co masz. Ta książka pomoże ci uwolnić się od presji perfekcjonizmu i nauczy traktować siebie z życzliwością. Odkryjesz w niej, jak: uwolnić się od wewnętrznego krytyka i spojrzeć na siebie z wyrozumiałością zaakceptować swoje błędy i potraktować je jako zdobywanie doświadczenia porzucić paraliżujące porównania i czerpać radość z tego, co tu i teraz znaleźć równowagę między dążeniem do celów a poczuciem wewnętrznego spokoju przestać definiować siebie przez oczekiwania innych. To książka dla tych, którzy czują, że ich życie przypomina nieustanną pogoń za doskonałym rezultatem, którego nigdy nie udaje się osiągnąć. Zamiast gonić za niemożliwym, pozwól sobie na oddech i przestrzeń. Naucz się zmieniać sztywne zasady w elastyczne podejście i odpuszczać, nie tracąc z oczu tego, co ważne. Dr Ellen Hendriksen oferuje przydatne, oparte na badaniach wskazówki, które poprowadzą cię przez zmiany: od krytyki do życzliwości, od kontroli do autentyczności, od porównywania do zadowolenia. Dr Ellen Hendriksen - psycholog kliniczny i ekspertka w dziedzinie lęku, pomaga ludziom uwolnić się od perfekcjonizmu i samokrytyki. Łączy wiedzę naukową z empatią i humorem, oferując praktyczne strategie budowania samoakceptacji, autentyczności i zadowolenia. Jej podejście wspiera nie tylko rozwój osobisty, ale także budowanie głębszych, prawdziwych relacji z innymi i samym sobą.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?