Nie będzie następnego Billa Gatesa, który stworzy system operacyjny. Kolejni Larry Page czy Siergiej Brin nie wymyślą wyszukiwarki. Jeszcze jeden Mark Zuckerberg nie zaproponuje serwisu społecznościowego. Jeżeli kopiujesz tych ludzi, to znaczy, że niczego od nich się nie nauczyłeś.
ze Wstępu
Zero to One jest książką, wynikającą z doświadczeń autora, o tym, jak budować firmy oparte na zupełnie nowych pomysłach, jak zamiast powielać w nieskończoność istniejące rozwiązania, tworzyć coś z niczego, przechodzić od zera do jednego.
I chociaż nie ma formuły gwarantującej sukces, bo każda innowacja jest unikalna, to książka ta wyznacza kierunek myślenia o prawdziwej przedsiębiorczości. Daje czytelne wskazówki i nieszablonowe rady. Pokazuje, że ludzie sukcesu potrafią dostrzec wartość w nieoczekiwanych miejscach i że technologia jest cudem, gdyż za jej pomocą możemy osiągać więcej za mniej, dzięki czemu nasze możliwości wchodzą na wyższy poziom.
Ta książka to nowe, świeże pomysły, jak kreować wartość.
– MARK ZUCKERBERG, twórca i dyrektor generalny Facebooka
Peter Thiel zbudował wiele wspaniałych firm. W książce Zero to One pokazuje, jak to zrobił.
– ELON MUSK, współzałożyciel PayPala, twórca i dyrektor generalny SpaceX i Tesla Motors
PETER THIEL – współzałożyciel PayPala, jeden z pierwszych inwestorów w Facebooka, SpaceX i LinkedIn, założyciel Palantir Technologies, firmy tworzącej oprogramowanie wspomagające analityków w takich dziedzinach, jak bezpieczeństwo narodowe i globalne finanse.
BLAKE MASTERS – w 2012 roku był studentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Stanforda, jego szczegółowe notatki z wykładów Petera Thiela stały się sensacją w internecie. Współzałożyciel Judicaty, wyszukiwarki rozwiązań prawnych
Po wydaniu bestsellera Patricka Lencioniego zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej jego wielbiciele chcieli wiedzieć więcej na temat tego, jak wdrażać idee przedstawione w tej książce.
W Przezwyciężaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej Lencioni zamieszcza bardziej szczegółowe, praktyczne porady dotyczące przezwyciężania pięciu dysfunkcji – opisuje narzędzia, ćwiczenia, modele oceny, a także przytacza przykłady z własnej praktyki. Stawia pytania, na które każdy zespół musi sobie odpowiedzieć, takie jak: „Czy naprawdę jesteśmy zespołem?”, „Jaka jest nasza obecna efektywność?”, „Czy jesteśmy przygotowani na to, by zainwestować czas i energię i stać się wspaniałym zespołem?”.
Napisany w zwięzły i przejrzysty sposób przewodnik daje liderom, menedżerom liniowym i konsultantom narzędzia potrzebne do tego, by mogli pomagać zespołom działać szybko i efektywnie.
Niniejszy przewodnik jest kontynuacją bestsellera „New York Timesa” zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
W książce PIĘĆ DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ Patrick Lencioni opowiada bajkę o przywództwie, niezwykle pouczającą i wciągającą czytelnika. Koncentruje się na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich.
Kathryn Petersen, dyrektor generalny firmy DecisionTech, staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie? Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości.
W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywają zespoły ludzkie. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Lencioni stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Życie w korporacji to nie bułka z masłem – wiedzą o tym wszyscy, nie tylko ci, którzy mieli okazję sprawdzić fakty na własnej skórze. Logika działania w takich firmach bije szczyty absurdu, pracownicy są poniżani, wykorzystywani intelektualnie, a niekompetentni menedżerowie usiłują zwalić na wszystkich wokół winę za swoje porażki…
Skąd o tym wiemy? Z kultury masowej. Właśnie taki obraz przekazują nam media: nieśmiertelny Dilbert, seriale – Camera Cafe, The Office, Mad Man – oraz kasowe filmy w rodzaju Wall Street, Sprzedawców albo Wilka z Wall Street.
W tej książce znajdziesz 153 fantastyczne sceny filmowe, pokazujące życie korporacyjne w najróżniejszych odsłonach. Zobaczysz, jak krzywe medialne zwierciadło odbija szefów i podwładnych, procesy rekrutacji i zwalniania, wyjazdy integracyjne i flirty biurowe. Wraz z autorem przypomnisz sobie, jak działa chroniczny syndrom kubikowy, dlaczego szkolenia są wdzięcznym obiektem drwin i skąd biorą się wewnątrzfirmowe wojny między różnymi grupami interesów. Będziesz się świetnie bawić, a przy okazji uświadomisz sobie, że rzeczywistość filmowa nie zawsze pokrywa się z codziennym doświadczeniem…
Rafał Żak – zajmuje się rozwojem ludzi i organizacji jako trener, mówca, coach i autor tekstów. Nieco bezczelnie twierdzi, że umie wskazać różnicę pomiędzy rozwojem, który ma sens, a rozwojem, który jest celem samym w sobie.
Nowy Jednominutowy MenedżerNOWE wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.Zwięzła lektura dla wiecznie zajętych menedżerów. Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz.Poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce.Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespołyAutorzy opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności: rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.Jednominutowy Menedżer i przywództwoKsiążka ta w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób.Jednominutowy Menedżer spotyka małpęNie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić.Jednominutowy Menedżer: Równowaga życia i pracyZdrowy tryb życia kluczem do sukcesuTa łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami.Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyceTo kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Książka opisuje sposób, w jaki różnego typu firmy mogą osiągnąć większy sukces - mierzony nie w kategoriach rozmiarów bądź zysków, lecz z punktu widzenia jakości życia ich pracowników oraz jakości świadczonych usług.
Poprzez zaangażowanie się w dążenie do wspólnego celu i dzielenie pewnych wartości każda organizacja może prowadzić działalność biznesową w sposób pozwalający wszystkim zainteresowanym - właścicielom i udziałowcom, pracownikom, odbiorcom i klientom - wygrywać. Książka Zarządzanie przez wartości, napisana w oparciu o materiały zgromadzone podczas ponad dwudziestopięcioletnich badań, a także na postawie obserwacji dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, w sposób szczegółowy opisuje praktyczny plan działania. Plan ten ma na celu określenie najważniejszych wartości organizacji, zakomunikowanie ich pośród związanych z nią ludzi, zestrojenie z bieżącymi praktykami, a także osiągnięcie nowego, wyższego poziomu sukcesu organizacyjnego.
Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem 'Jednominutowego Menedżera', 'Cała naprzód!' i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing by Values (Ośrodka zarządzania przez wartości). O'Connor jest uznanym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania oraz wyników zorientowanych na proces.
Mit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę.Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Michael E. Gerber jest autorem popularnej serii książek biznesowych E-Myth. W tej książce dzieli się wnioskami płynącymi z wieloletniego doświadczenia we współpracy z ponad dwudziestoma pięcioma tysiącami małych przedsiębiorców. Gerber pokazuje, w jaki sposób błędne, lecz jakże powszechne założenia i wiedza techniczna przeszkadzają w prowadzeniu własnej firmy.Autor przeprowadza nas przez wszystkie etapy cyklu życia firmy, od fazy zarodkowej do fazy rozkwitu i dojrzałości: światła w tunelu, które dane jest ujrzeć tylko najlepszym. Pokazuje, jak zastosować bogate doświadczenie sieci franczyzowych w każdym typie działalności (i niekoniecznie rozwijać firmę na zasadzie franczyzy). Co najważniejsze, Gerber uświadamia, czym różni się praca nad własną firmą od pracy we własnej firmie.Ta książka pomoże ci rozwijać firmę w sposób produktywny i pewny.Michael E. Gerber jest założycielem i dyrektorem zarządzającym firmy E-Myth Worldwide z siedzibą w Santa Rosa w Kalifornii, firmy, z której usług skorzystało już ponad 25 000 przedsiębiorców. Jest autorem bestsellerów biznesowych, takich jak The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor oraz E-Myth Mastery. Jego warsztaty i seminaria z przedsiębiorczości przyciągają tysiące właścicieli i menedżerów małych firm na całym świecie.
Twoja umiejętność zarządzania czasem decyduje o sukcesie bardziej niż cokolwiek innego. To proste: im lepiej wykorzystasz czas, tym więcej osiągniesz.
Ten zwięzły przewodnik ujawnia 21 sprawdzonych metod zarządzania czasem, których natychmiastowe wykorzystanie pozwoli ci wygospodarować co najmniej dwie wydajne godziny dziennie. Opisując strategie zidentyfikowane i osobiście wykorzystywane przez Briana Tracy, eksperta w zakresie osiągnięć, ten podręczny przewodnik ujawnia, jak możesz:
radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, wiadomościami e-mailowymi i rozmowami telefonicznymi; przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze; tworzyć pakiety podobnych spraw, aby nie tracić koncentracji; pokonać skłonność do zwlekania; określać zadania, które mogą być delegowane; planować działania w celu osiągnięcia najważniejszych celów. Pełna typowej dla Tracy’ego i łatwej do zastosowania mądrości, książka ta pomoże ci w robieniu więcej w krótszym
MotywowanieJednym z twoich najważniejszych obowiązków jako menedżera jest motywowanie pracowników do jak najlepszej pracy. Menedżerowie, którzy stwarzają satysfakcjonujące i wyzwalające energię warunki pracy, ograniczają fluktuację kadr, jednocześnie zwiększając wydajność oraz jakość.W tej książce Brian Tracy, ekspert w zakresie sukcesu, korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia, przedstawia 21 łatwych do opanowania i skutecznych metod zwiększenia efektywności zarówno pojedynczych osób, jak i zespołów. Wyjawia, jak:- wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań,- stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju,- zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu,- ograniczać obawę przed porażką i zwiększać pragnienie podejmowania się zadań,- usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego,- zapewniać opinię zwrotną niezbędną do osiągnięcia sukcesu.I dużo więcej!Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie. Otworzył, zbudował, zarządzał i kierował 22 biznesami z różnych branż. Co roku prowadzi konsultacje dla ponad 250 000 osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Azji. Jego prezentacje, przemowy i seminaria są specjalnie przygotowane i dostosowane do różnych grup odbiorców. Opisuje się je jako ""inspirujące, zabawne, informujące i motywujące"". Tracy pracował z ponad 500 korporacjami, wygłosił ponad 2000 wykładów i przemawiał dla ponad 2 000 000 ludzi.
„Mam tysiące problemów” – słyszymy często zarówno w pracy jak i w codziennych rozmowach ze znajomymi. Ale rozwiązanie jest proste – twierdzi Roger Dawson – bo wszystkie problemy można sprowadzić do dwóch zasadniczych grup: problemów dotyczących ludzi i problemów dotyczących pieniędzy. Stosując właściwe techniki możemy poradzić sobie z każdym problem.
W tej pełnej mądrych rad książce Roger Dawson dzieli się swoim życiowym doświadczeniem zebranym w kontaktach z liderami dużych przedsiębiorstw na całym świecie. Autor analizuje różne metody zbierania informacji, które służą właściwemu podejściu do problemu i podjęciu trafnej decyzji.
Wszystkie nasze życiowe sukcesy i porażki można przypisać konkretnym decyzjom, które podjęliśmy wcześniej, rozwiązując jakiś problem. Dlatego tak ważne jest podejmowania trafnych decyzji, dzięki którym osiągniemy zamierzone cele. Na szczęście umiejętności tej można się nauczyć.
Autor omawia po kolei różne metody zbierania i oceny informacji oraz definiowania problemu, zanim podejmiemy decyzję. Poradnik podaje liczne przykłady problemów i ich rozwiązywania zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, sprawia, że czyta się ją jak dobrą beletrystykę.
Zapomnij o starej koncepcji emerytury i wszystkimi innymi planami na późniejszy okres życia - nie trzeba czekać, nie ma po temu żadnych powodów. Jeśli marzysz o ucieczce od wyścigu szczurów, o wspaniałych podróżach po świecie, zarobieniu pięć razy więcej bez żadnego zarządzania czymkolwiek lub po prostu korzystaniu z życia przy mniejszym obciążeniu pracą - ta książka jest przepisem na strategię.
Ta książka to kompas do nowego świata. Nie czekaj, aż cię awansują i dadzą ci podwyżkę. Jeśli chcesz się uwolnić od wyścigu szczurów, podróżować po świecie, zarabiać wielokrotnie więcej bez wypruwania sobie żył lub po prostu korzystać z życia przy mniejszym obciążeniu pracą, to przeczytaj tę książkę i zacznij działać.
To książka o tym, jak zerwać z niewolniczym modelem „pracuję - oszczędzam - odchodzę na emeryturę - umieram". To rzecz o tym, jak po mistrzowsku korzystać z nowej waluty - czasu oraz mobilności - i zapewnić sobie luksusowy styl życia, tu i teraz.
Autor, Timothy Ferriss, jest modelowym przykładem wolnego człowieka w nowym świecie pracy połączone) z pełnią życia. Mówi sześcioma językami, kieruje międzynarodową firmą przez Internet, ustanowił światowy rekord w tangu, ma tytuł mistrza kraju w chińskim kick boxingu i gra w popularnym serialu telewizyjnym w Hongkongu. A wiesz, ile ma lat? Trzydzieści!
Pójdź w ślady Tima Ferrissa i dowiedz się:
Jak wyćwiczyć szefa, by wyżej od obecności cenił wyniki
Jak zdobyć wewnętrzną silę, by (kończyć z pracą, której nie da się naprawić
Jak stać się selektywnym ignorantem w pracy i zaoszczędzić na tym mnóstwo czasu
Jak mieszkać za darmo na całym świecie i latać ze zniżką 50-80 procent
Jak wypełnić życiową pustkę l stworzyć sobie bogate życie poza pracą i biurem
Ta książka to spis trików i recept, które możemy zacząć stosować bez względu na to, w jakim momencie życia się znajdujemy - i jeśli tylko się na to zdecydujemy, będziemy przyjemnie zaskoczeni i odniesiemy wiele korzyści. Dzięki wykorzystaniu udzielonych nam przez autora wskazówek będziemy mogli dostrzec kluczowe zależności i uzyskać lepsze efekty naszej pracy, co przeniesie się na zarobki, a w dalszej perspektywie na sukcesy w życiu osobistym - w dziedzinie dla wielu z nas najważniejszej. Od drzewa życia do krzyża Spis Treści
Przedmowa do wydania poszerzonego i zaktualizowanego
Pierwsze i najważniejsze
Najczęściej zadawane pytania - każdy niedowiarek powinien to przeczytać
Moja historia i dlaczego powinieneś przeczytać tę książkę
Historia choroby
Krok I - D jak Definicja
1. Ostrzeżenia i porównania. Jak przepuścić milion dolarów w jeden wieczór
2. Reguły, które zmieniają reguły. Wszystko, co popularne, jest złe
3. Sztuka uników. Jak opanować lęk i nie dać się obezwładnić
4. Zerowanie systemu. Brak rozsądku i niedwuznaczność
Krok II — E jak Eliminacja
5. Koniec zarządzania czasem. Złudzenia i Włosi
6. Dieta niskoinformacyjna. Kultywowanie wybiórczej ignorancji
7. Przerwanie przerywania i sztuka odmowy
Krok III - A jak Automatyzacja
8. Obsługa życia. Odciążenie i wypróbowanie geoarbitrażu
9. Dochód na autopilocie L Znajdowanie muzy
10. Dochód na autopilocie II. Testowanie muzy
11. Dochód na autopilocie III. MBA - Zarządzanie przez Nieobecność
Krok IV - L jak Liberalizacja
12. Akt zniknięcia. Jak uciec z biura
13. Nienaprawialne. Jak skończyć z pracą
14. Miniemerytury. Przyjęcie mobilnego stylu życia
15. Wypełnianie pustki
16. Trzynaście najczęstszych błędów popełnianych przez Bogatych w Zupełnie Nowy Sposób
17. Ostatni rozdział. E-mail, który musisz przeczytać
Jeszcze nie koniec
Najlepsze wpisy z błoga
Życie z czterogodzinnym tygodniem pracy. Analizy przypadków, wskazówki i triki
Lektura obowiązkowa. Kilka znaczących pozycji
Dodatkowe rozdziały
Podziękowania
O autorze
Jak perswazyjnie prezentować w każdej sytuacji
W ciągu wielu lat swej kariery Brian Tracy wygłosił ponad 4000 prezentacji i przemawiał osobiście do ponad 5 000 000 osób w 46 krajach. Jego umiejętności wygłoszenia porywającego przemówienia i skutecznego zakomunikowania własnych koncepcji pomogły mu odmienić kształt życia osobistego i kariery zawodowej. Dzięki nim stał się osobą, którą inni stawiają sobie za wzór, podejmując decyzję o przejęciu kontroli nad własnym życiem. W książce Mów i zwyciężaj Brian Tracy pokazuje, jak po mistrzowsku opanować sztukę skutecznego przemawiania – i jak wykorzystać ją, by osiągnąć nawet pozornie najbardziej nierealne cele!
Umiejętność dobrego przemawiania to:
• zdobycie szacunku w innych i nowych kontaktach
• zwrócenie na siebie pozytywnej uwagi wpływowych osób które mogą otworzyć ważne drzwi na drodze rozwoju życia osobistego i zawodowego
• pewne prezentowanie siebie co może przyspieszyć wspinaczkę po szczeblach kariery dzięki
• wywieranie wrażenia osoby bardziej uzdolnionej i inteligentnej w porównaniu z osobami, które tego nie potrafią.
W poradniku Mów i zwyciężaj odsłania sprawdzone tajniki zawodu, które warto wykorzystać, by prezentować z mocą i mówić przekonująco, czy to na spotkaniu nieformalnym, czy to w obliczu dużej grupy ludzi. Dowiesz się i nauczysz jak:
• stać się pewnym siebie, pozytywnie nastawionym i rozluźnionym w obliczu dowolnej liczby słuchaczy,
• od pierwszej chwili przykuć uwagę publiczności,
• wykorzystać mowę ciała, pomoce i techniki głosowe, by utrzymać zaangażowanie słuchających,
• przechodzić płynnie od jednego punktu do następnego,
• zręcznie wykorzystać humor, anegdoty, opowieści, cytaty i pytania,
• radzić sobie ze sceptycyzmem publiczności,
• kończyć z mocą, autorytatywnie.
Treść książki wykracza poza podstawowe informacje na temat wystąpień publicznych. Zdradza ona tajniki wywierania maksymalnie skutecznego wpływu własnymi słowami i prezentacjami, które pozwolą ci nie tylko skutecznie się komunikować, ale także w mistrzowski sposób zmieniać zdanie innych osób na tematy o krytycznym znaczeniu dla twojego sukcesu.
Ta niezwykła książka – pękająca w szwach od sprawdzonych strategii, a nawet zawierająca specjalny, dodatkowy rozdział o wygłaszaniu przekonujących prezentacji handlowych – pomoże ci przyspieszyć karierę zawodową, zyskać szacunek innych i osiągnąć najważniejsze cele.
Wielu błędne zakłada, że ludzie dzielą się na dwa rodzaje: tych, którzy urodzili się pewni siebie, z umiejętnością zręcznego przemawiania do tłumu bez jednej kropli potu na czole, oraz na tych, którzy może i mają wspaniałe pomysły, ale łatwo wpadają w popłoch i z trudnością wyrażają własne myśli, stojąc w obliczu publiczności. Ale jest dobra wiadomość – sztukę przemawiania można systematycznie przyswajać, a jeśli kieruje tobą silne pragnienie, dyscyplina i determinacja, nie mówiąc już o nauczycielu w postaci jednego z najwspanialszych mówców, ty także możesz stać się utalentowanym prelegentem.
Jeśli chcesz być świetnym i inspirującym mówcą, twoim celem jest nauka pod kierunkiem najlepszych z najlepszych. Brian Tracy jest megagwiazdą sceny. Należy go słuchać z uwagą, gdy uczy krok po kroku, jak wyjść z niebytu i znaleźć się wśród najlepszych w dziedzinie zawodowego przemawiania. Nikt nie potrafi zrobić tego lepiej niż Brian.
–Mark Victor Hansen, współautor książek Jednominutowy milioner oraz Złam kod milionerów
Jeszcze raz Brian Tracy stworzył przebój. W swojej nowej książce Mów i wygrywaj ten mistrz sceny pozwala dogłębnie przyjrzeć się tematowi i udziela cennych wskazówek.
– Ken Blanchard, współautor Jednominutowego menedżera
Brian Tracy jest jednym z odnoszących największe sukcesy na świecie mówców i konsultantów z dziedziny rozwoju osobistego i zawodowego. Przemawia co roku do ponad 250 000 osób. Jego firma Brian Tracy International, z siedzibą w San Diego, ma przedstawicielstwa działające w 32 krajach.
Odkryj buntownicze podejście, które może być największym atutem w rozwiązywaniu problemów i budowaniu nowej jakości w pracy i życiu.
Nie wiesz, jak wykroczyć poza schemat i znaleźć nowe drogi wyjścia z impasu?
Czujesz, że twój zespół utknął w rutynie?
Chcesz unikać poważnych błędów wynikających z podążania utartymi ścieżkami?
W świecie, gdzie często dominuje jedna narracja i myślenie schematami, Matthew Syed udowadnia, że prawdziwy przełom rodzi się z różnorodności. Ta książka jest dla tych, którzy chcą iść pod prąd i wierzą, że innowacyjne podejście może rozwiązać nawet najbardziej złożone problemy.
Co zyskasz dzięki tej książce?
Dowiesz się, jak wykorzystać myślenie „out of the box” w zespole, by wypracowywać lepsze rozwiązania.
Nauczysz się, jak unikać błędów wynikających z myślenia w utarty sposób.
Poznasz sposoby na tworzenie zespołów, które wspierają się nawzajem i korzystają ze swoich mocnych stron.
Dowiesz się, jak wykorzystać siłę różnorodności poznawczej, czyli wypadkową różnych stylów myślenia, perspektyw i nawyków.
„Buntownicze idee. Potęga odmiennego myślenia w życiu i biznesie” to przewodnik dla tych, którzy nie boją się kwestionować status quo.
Rebel Ideas to manifest siły różnorodności w myśleniu. Matthew Syed przekonuje, że rozwiązywanie najtrudniejszych współczesnych wyzwań wymaga czegoś więcej niż tylko indywidualnego talentu - wymaga zbiorowej inteligencji z różnych perspektyw. Bardzo polecam szczególnie liderom w dużych organizacjach!
Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator, autor książek i tech-realista
Czujesz, że kalendarz przejął nad tobą kontrolę? „Osiągnij UPTIME” to klucz do odzyskania czasu i spokoju.
Jeśli jesteś zmęczony gonitwą za terminami, przytłoczony zadaniami, a mimo to czujesz, że im więcej robisz, tym mniej osiągasz – czas na zmianę.
„Osiągnij UPTIME. Jak zamienić chaos w kalendarzu na porządek i produktywność”, książka napisana przez Laurę Mae Martin, ekspertkę ds. produktywności w Google, daje ci narzędzia, które działają w prawdziwym życiu, a nie tylko na papierze.
Jeśli choć jedno z tych zdań pasuje do ciebie, sięgnij po tę książkę.
Mam wypełniony kalendarz, ale wieczorem nie widzę efektów.
Moja lista zadań stale rośnie, a ja tracę nad nią kontrolę.
Pracuję coraz więcej, a mam coraz mniej czasu i energii.
Technologia, zamiast mnie wspierać, wprowadza jeszcze więcej chaosu.
Moja organizacja pracy przypomina bieganie z pustymi taczkami, których nie mam czasu załadować
Laura Mae Martin dzieli się narzędziami i strategiami dostosowanymi do codziennych wyzwań, które stosowała, pracując z tysiącami pracowników Google.
Dzięki niej:
Odzyskasz kontrolę nad swoim czasem.
Nauczysz się ustalać priorytety bez wyrzutów sumienia.
Zaczniesz pracować efektywniej, oszczędzając czas na odpoczynek.
Stworzysz system, który działa w realnym życiu.
Przestań robić więcej – zacznij robić to, co naprawdę się liczy.
Czy czujesz, że życie przyspiesza, a ty tracisz nad nim kontrolę? Ta książka pokaże ci, dlaczego to normalne – i jak uczynić ze zmian swojego największego sprzymierzeńca. Bruce Feiler, autor bestsellerów, odsłania przed nami prawdę, którą wszyscy znamy, ale boimy się zaakceptować: życie nie jest liniowym pasmem sukcesów i stabilności. To nieustanny ruch, niespodziewane zmiany, kryzysy: takie jak: strata pracy, rozpad związku, utrata zdrowia. Dlaczego ta książka zmieni twoje podejście do życia? Feiler opiera się na setkach rozmów z ludźmi, którzy przeszli przez kryzysy, nazywając je trzęsieniami życia – nieoczekiwanymi momentami, które wywracają nasze plany do góry nogami. W swoich badaniach odkrywa wzorce i narzędzia, które pomagają nie tylko przetrwać, ale i rozwijać się w czasach niepewności. Dzięki jego inspirującym historiom dowiesz się, że: Zmiana jest normą, a nie wyjątkiem. Każdy z nas doświadcza „trzęsień życia” - co kilka lat. Możesz wykorzystać te momenty jako szansę na odkrycie swojego nowego „ja”.
Czego się nauczysz? Jak zaakceptować emocje towarzyszące zmianom. Jak rytualizować zakończenia, by zrobić miejsce na nowe początki. Jak porzucić stare schematy i otworzyć się na kreatywność oraz rozwój. Jak odnaleźć sens i cel w niestabilnym świecie.
Życie jest jak kalejdoskop, w którym chwile szczęścia przeplatają się z drobnymi wyzwaniami i poważnymi wstrząsami. Jedno jest pewne – zmiany są nieuniknione. Ta książka uczy, jak się na nie przygotować, zaakceptować trudne emocje i odnaleźć sens w chaosie, tworząc własną historię. To inspirująca opowieść o odwadze w obliczu życiowych burz. - Iza Maliszewska, autorka, @psyche_et_soma Powiedzenie, że jedyną pewną rzeczą w naszym życiu jest zmiana, nabiera w tej książce innego znaczenia. Dlaczego? Książka proponuje szersze spojrzenie na zmiany, pokazując historie ludzi, które jednoczą w przeżyciu i pomagają zmieniać perspektywę. Daje praktyczne narzędzia, by zrozumieć i zaakceptować zmianę, przetrwać ją i dzięki niej wzrastać. W dzisiejszych czasach ̶ bezcenne. - Justyna Kurek-Wdowiak, HR menedżerka, konsultanka kariery, trenerka To przejmująca pozycja o przełomowych momentach naszego życia. Bruce Feiler precyzyjnie tłumaczy, w jaki sposób kształtują nas punkty zwrotne, których doświadczamy, a także w jaki sposób sami możemy je kształtować. Mądrość tej książki wpłynie na to, jak będziecie opowiadali swoją własną historię. -Adam Grant, autor bestsellerów Buntownicy, Leniwy umysł i Ukryty potencjał Nasze drogi skręcają w zaułki labiryntu życia, raz łatwiej nam wyjść na prostą, innym razem odnalezienie drogi trwa dłużej. Ta książka inspiruje, zastanawia i wzbudza głębokie refleksje. Każda jej strona warta jest skupienia oka i duszy. -Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO Bateau Polska Bruce Feiler jest autorem siedmiu bestsellerów „New York Timesa”, w tymThe Secrets of Happy FamiliesorazThe Council of Dads. Jego trzy prelekcje w ramach TED Talks mają ponad cztery miliony wyświetleń. Prowadzi również kurs w ramach TED zatytułowanyJak ujarzmić wielkie zmiany w życiu.Urodził się w Savannah, w stanie Georgia, mieszka na Brooklynie z żoną Lindą Rottenberg oraz córkami bliźniaczkami.
Miniprzewodnik ul. Piotrkowska w Łodzi w jęzku niemieckim.
Najdłuższa w Łodzi?... Polsce?.... Europie?.... Nic z tych rzeczy… Ale za to najważniejsza i po prostu najpiękniejsza ulica Łodzi. W tym opracowaniu przedstawiona zostanie ona z punktu widzenia przewodniczek po mieście, którymi jesteśmy. Nie skupimy się na architektach, stylach i datach powstania budynków, ale zaprowadzimy Was w niezwykłe podwórka, pokażemy zaskakujące detale architektoniczne i uliczne rzeźby, opiszemy ciekawe historie i anegdoty związane z Piotrkowską. Już na wstępie obalamy trzy mity dotyczące Piotrkowskiej. -NIE jest ulicą secesyjną. Jej styl to eklektyzm -NIE jest deptakiem. W opisywanej części to strefa ograniczonego ruchu -NIE jest najdłuższa w Łodzi-ale to już wiecie. Ma tylko 4,2 km długości, a najdłuższa arteria-Pomorska mierzy ponad 11 km. Zwiedzanie Piotrkowskiej możecie rozpocząć w dowolnym miejscu. Jednakże w tym mini przewodniku zapraszamy Was na wędrówkę od początku ulicy, czyli Placu Wolności aż do jej umownego środka, czyli Stajni Jednorożców.
Nazwa ulicy wywodzi się od Traktu Piotrkowskiego, wiodącego przez Łódź do miasta królewskiego - Piotrkowa Trybunalskiego. Wytyczono ją w 1823 roku (czyli w roku 2023 ma 200 lat) po tym, jak Łódź została wpisana do rejestru miast fabrycznych.
Miniprzewodnik Muzea Łodzi
Czy doświadczyliście sytuacji, że po wyjściu z jakiegoś muzeum czujecie niedosyt lub lekkie rozczarowanie? Obejrzeliście wystawy, ale nurtują Was pytania: co stało się z właścicielami, czy mogą odzyskać dawny majątek? Może też nie zauważyliście istotnych detali w muzeum, ponieważ nikt nie podpowiedział Wam na co patrzeć.
Ten poradnik poprowadzi Was przez muzea Łodzi oczami przewodniczek po naszym mieście. Zwracamy Waszą uwagę na szczegóły, które ukryły się w dekoracjach, opisujemy losy budynków i rodzin, które tu mieszkały. Wyjaśniamy też historię i przeznaczenie niektórych eksponatów. A w celu urozmaicenia informacji jest spora dawka ciekawostek.
Opisane w miniprzewodniku Muzea: Pałac Herbsta, Kinematografii i Miasta Łodzi znajdują się w dawnych rezydencjach fabrykanckich. Centralne Muzeum Włókiennictwa ma swoją siedzibę w dawnej fabryce, a Centrum Nauki EC1 mieści się w dawnej elektrociepłowni. We wszystkich tych historycznych budynkach zachowały się oryginalne elementy wyposażenia. Będziecie tu także mogli zobaczyć wystawy stałe i czasowe zgodne tematyką danego muzeum. Jednakże informacje zawarte w książeczce nie wyczerpują tematu wystawienniczego w Łodzi, ponieważ kieszonkowy wymiar tego wydawnictwa nie pozwala nam na omówienie wszystkich ekspozycji.
Miniprzewodnik Łódż dla dzieci
Ten mały przewodnik powstał z myślą o rodzinach, które pragną przyjemnie i pożytecznie wspólnie spędzić czas. Łódź to miasto o ciekawej historii. Mówią o nim: wielokulturowe, włókiennicze, filmowe. O jego wspaniałej przeszłości świadczą niepowtarzalne zabytki. Ale to również miejsce nowoczesne, z multimedialnymi centrami kultury i nauki. Wszystkie przedstawione w przewodniku miejsca mogą być interesujące zarówno dla dzieci jak i dla ich opiekunów. Bez względu na pogodę każdy znajdzie w nich coś dla siebie. A dzieci są tu na pierwszym planie. Wiele atrakcji przygotowano specjalnie dla nich. Zapraszamy Rodziców, Dziadków i Dzieci do odwiedzenia miejsc, które cieszą, bawią i uczą. Niech ten mini przewodnik pomoże Wam poznać Łódź i miło spędzić czas.
Miniprzewodnik Muzea Łodzi w języku angielskim
Czy doświadczyliście sytuacji, że po wyjściu z jakiegoś muzeum czujecie niedosyt lub lekkie rozczarowanie? Obejrzeliście wystawy, ale nurtują Was pytania: co stało się z właścicielami, czy mogą odzyskać dawny majątek? Może też nie zauważyliście istotnych detali w muzeum, ponieważ nikt nie podpowiedział Wam na co patrzeć.
Ten poradnik poprowadzi Was przez muzea Łodzi oczami przewodniczek po naszym mieście. Zwracamy Waszą uwagę na szczegóły, które ukryły się w dekoracjach, opisujemy losy budynków i rodzin, które tu mieszkały. Wyjaśniamy też historię i przeznaczenie niektórych eksponatów. A w celu urozmaicenia informacji jest spora dawka ciekawostek.
Opisane w miniprzewodniku Muzea: Pałac Herbsta, Kinematografii i Miasta Łodzi znajdują się w dawnych rezydencjach fabrykanckich. Centralne Muzeum Włókiennictwa ma swoją siedzibę w dawnej fabryce, a Centrum Nauki EC1 mieści się w dawnej elektrociepłowni. We wszystkich tych historycznych budynkach zachowały się oryginalne elementy wyposażenia. Będziecie tu także mogli zobaczyć wystawy stałe i czasowe zgodne tematyką danego muzeum. Jednakże informacje zawarte w książeczce nie wyczerpują tematu wystawienniczego w Łodzi, ponieważ kieszonkowy wymiar tego wydawnictwa nie pozwala nam na omówienie wszystkich ekspozycji.
Miniprzewodnik Księży Młyn w języku niemieckim. Nie ma jednej książki o Łodzi. Dlaczego? Ponieważ tej historii nie da opisać się w jednej publikacji. Ale zaproponuję Ci niektóre pozycje na długie, zimowe wieczory... lub Miniprzewodnik (kieszonkowy) o wybranej części Łodzi... Nazwa Księży Młyn pochodzi od rzecznego młyna należącego w średniowieczu do miejscowego księdza. Od 1823 r. Księży Młyn przekazywany był w dzierżawę kolejnym przedsiębiorcom. W roku 1870 zakupił go Karol I Scheibler i rozpoczął budowę wielkiego kompleksu fabryczno-mieszkalnego, zwanego „Pfaffendorf” (od niem. Pfaffe – ksiądz). Budynki na osiedlu mieszkaniowym wznoszono dla robotników i kadry zarządzającej. Domy budowano z nieotynkowanej cegły, bez piwnic, o dachach dwuspadowych. Posiadały one obszerne podwórza mieszczące komórki lokatorskie i sanitariaty, a także przydomowe ogródki dla wyższej kadry. To wszystko wchodziło w skład założenia osiedlowego, otoczonego ozdobnym żeliwnym ogrodzeniem z zamykanymi bramami wejściowymi i portierniami ze stróżami porządku. Na terenie Księżego Młyna znajdowały się sklepy (tzw. konsumy). Była szkoła dla dzieci pracowników, klub robotniczy, w którym urządzano zabawy, działał teatr i biblioteka. Nad osiedlem dominowała dająca zatrudnienie olbrzymia przędzalnia, przy której wybudowano pałac dla dyrektora oraz remizę strażacką, gotową nieść natychmiastową pomoc przy gaszeniu pożarów. Zakłady posiadały własną bocznicę kolejową, w okolicy funkcjonowały dwa szpitale, ufundowane przez fabrykantów, a wierni mogli uczęszczać do kościoła św. Anny, wybudowanego dzięki ofiarności rodziny Scheiblerów. Historyczny Księży Młyn ograniczają współczesne ulice: Przędzalniana, Fabryczna, Magazynowa oraz Milionowa. Podstawowym przeznaczeniem osiedla pracowniczego Księży Młyn jest nadal funkcja mieszkalna. Rewitalizacja ożywiła to miejsce, powstało kilka kawiarni i restauracji, pracowni artystycznych, prowadzone są warsztaty dla dzieci, a w Centrum Turysty Księży Młyn działa informacja oraz sklep z pamiątkami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?