Autor Black Metalu – Ewolucji kultu przedstawia Black Metal: Kult wiecznie żywy - Tom I! W ramach starannie dobranych wywiadów inkrustowanych wieloma niepublikowanymi wcześniej zdjęciami, Dayal zagłębia się jeszcze bardziej w historię black metalu na kartach książki, którą można traktować zarówno jako osobną pozycję, jak i część serii. „Książka ta powinna zainteresować każdego, kto dał się uwieść temu szczególnemu gatunkowi lub będzie nim owładnięty w przyszłości”. Leere (SILENCER)
Na początku lat dziewięćdziesiątych szwedzki death metal zrewolucjonizował międzynarodową scenę metalową. Nagle okazało się, że Szwecja była na pierwszym froncie nowego, muzycznego ruchu, który odbił się echem na całym świecie, na czele z zespołami takimi jak Entombed, Dismember i At The Gates. Jednocześnie z rozwojem black metalu, muzyka stała się jeszcze bardziej ekstremalna. Blackmetalowe zespoły brzmiały ostrzej i mroczniej, i było widoczne, że wielbią śmierć. Wkrótce spłonęło kilka kościołów zarówno w Norwegii, jak i w Szwecji, ale nie trwało to długo, zanim satanistyczne przesłanie zaczęło być raczej łatwym sposobem na zwrócenie na siebie uwagi.
Ale jaki był początek tego wszystkiego? Dlaczego Szwecja stała się krajem wiodącym prym w agresywnej muzyce? I właściwie jakie osoby, grupy i zjawiska wpłynęły na rozwój tej sceny?
Krew Ogień Śmierć – Historia szwedzkiego metalu pokazuje ewolucję hard rocka od lat siedemdziesiątych, gdzie królowały olbrzymie kolumny wzmacniaczy, przez podpalenia kościołów w latach dziewięćdziesiątych, aż do ekstremalnych i paradoksalnych gatunków, które obecnie występują w tej muzyce.
„Wspaniały reportaż” ANDRES LOKKO
„Dużej klasy dziennikarstwo … co za odważna książka.” EXPRESSEN
„Jaskinia hałasu” Wojciecha Lisa i Tomasza Godlewskiego zasługuje na uwagę nie tylko dlatego, że jest pierwszą monograficznie zakrojoną książką o rodzimej scenie muzyki metalowej, ale przede wszystkim dlatego, że pokazuje ze szczegółami mechanizmy animowania nowych zjawisk muzycznych i z muzyką rozmaicie związanych. Jest to, rzecz jasna, piękny prezent dla fanów, ale przecież nie tylko dla nich. Mamy tu bowiem do czynienia z „gęstym” opisem fenomenu muzycznego undergroundu wraz z całym jego subkulturowym folklorem: estetyką (i antyestetyką) wyglądu, zine’ami, zachowaniem na koncertach, specyfiką klubów muzycznych, przekraczaniem granicy między kulturą spontaniczną a instytucjonalną – wszystko to z pewnością zainteresuje dziennikarzy, socjologów i badaczy kultury.
-dr Mirosław Pęczak (kulturoznawca, publicysta „Polityki”).
Nie ulega wątpliwości, że to bardzo ciekawa publikacja. Absolutny MUS dla wszystkich zainteresowanych polską sceną podziemną!
-Krzysztof Brankowski (dziennikarz związany m.in., z Na Przełaj, współprowadzący Muzykę Młodych (II Program Polskiego Radia) i Muzyczną Pocztę UKF w radiowej „Trójce”).
To pierwsze, tak przemyślane i tak obszerne, ujęcie historii tworzenia się polskiego metalowego undergroundu. Autorom udało się skontaktować i przepytać większość głównych animatorów tej sceny, z czego powstał autentyczny i wielobarwny obraz widziany przez pryzmat wrażeń i wspomnień jego twórców i uczestników.
„Jaskinia hałasu” podzielona jest na 8 części, które opisują czas powstania metalowego undergroundu, główne idee jego organizatorów, najważniejsze oficjalne media promujące muzykę ekstremalną, sposoby i kierunki wymiany kaset, płyt i zinów, najciekawsze imprezy, tamtejsze realia lat 80. i wreszcie rolę Metal Mind Productions. Ponadto książka zawiera biografie najważniejszych kapel wraz z dyskografiami oraz ogromną ilość zdjęć, flyerów, newsletterów, okładek kaset, zinów, fragmentów artykułów i pism. To niezapomniany kawał naszej historii, wyjątkowa publikacja i pozycja obowiązkowa dla każdego wielbiciela ekstremy.
-Tomasz „Ryłkołak” Ryłko (dziennikarz prasowy i radiowy).
Książkę przeglądnąłem i sądzę, że to rzecz poważna; po pierwsze znacząca dla samego metalu, bo w Polsce dotąd tylko punki i punkoidzi potrafili o sobie książki pisać, a po drugie - dla wiedzy o tym, co działo się w kraju w latach początku współczesnej kontrkultury. Warto też wspomnieć o informacjach szczegółowych, które książka zawiera i które mogą posłużyć historykom, antropologom, socjologom, muzykologom, prasoznawcom itd.
-prof. Wojciech Kajtoch (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego).
„John Densmore dzieli się z czytelnikami swoimi wnikliwymi obserwacjami na temat tego niesamowitego okresu – rockowego labiryntu lat 60.
– i czyni to z rozbrajającą szczerością i szacunkiem dla prawdy”.
Bill Graham
„Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy interesują się The Doors oraz sceną rockową końca lat 60.”.
„Variety”
„Riders On The Storm jest rzadkością w literaturze muzycznej – to relacja naocznego świadka, spisana jego własną ręką”.
„Boston Herald”
„Niekiedy prozaiczne, ale zawsze ujmująco szczere wspomnienia Johna Densmore’a, zdają się wypływać z gwałtownej i niemalże obsesyjnej potrzeby katharsis. Nie szczędząc ironii i szczegółowych opisów zdarzeń, Densmore przedstawia historię najważniejszych lat The Doors”.
„The Washington Post”
„Książka odsłania nie publikowane dotąd szczegóły burzliwego związku Densmore’a z Morrisonem”.
„Goodtimes”
„Riders On The Storm to pasjonujące wspomnienia, które na długo zapadają w pamięć”.
„Philadelphia City Paper”
„Nieodzowna lektura dla fanów tej jednej z najbardziej oryginalnych i kontrowersyjnych grup rockowych w historii”.
„Publishers Weekly”
„Riders On The Storm to bezcenne świadectwo z pierwszej ręki – nie tylko o grupie The Doors”.
Till Lindemann jest znany przede wszystkim jako wokalista (i autor tekstów) grupy ""Rammstein"". Mniej znany jest fakt. że od ponad 20 lat zajmuje się również poezją; pisze wiersze - i chociaż niektóre z nich stały się tekstami piosenek, stanowią odrębną całość i żyją własnym życiem jako utwory poetyckie. Jakże zdumiewająco brzmią te często niemal mimochodem powstałe, a jednak rytmicznie i melodyjnie zbudowane teksty, których przenikliwie myślący, nerwowy, wrażliwy podmiot liryczny wdaje się w intymny dialog z czytelnikiem. Niektóre wiersze - jak pisze Alexander Gorkow we wstępie - ""brzmią jak chrzęst lodu w mroźne noce"", ale są także inne, pełne smutku, tęsknoty, żarliwych uczuć. Wyboru wierszy do niniejszego zbioru dokonał Alexander Gorkow, który za relację z amerykańskiego tournee ""Rammstein"" otrzymał w 2012 roku niemiecką nagrodę reporterów. Oprócz wierszy książka zawiera ilustracje w formie szeregu czarno-białych rysunków artysty Matthiasa Matthiesa.
Na taką książkę fani heavy metalu na całym świecie czekali od wielu lat. Obszerna biografia Judas Priest, jednego z najważniejszych zespołów w historii rocka i metalu, obejmuje wszystkie najważniejsze wydarzenia w bogatej, już blisko 40-letniej karierze zespołu. Od trudnych początków w West Bromwich pod koniec lat sześćdziesiątych, przez wielokrotne zmiany składu w kolejnym dziesięcioleciu, aż po największe sukcesy i kontrowersje związane z zespołem w latach osiemdziesiątych, zaskakujące odejście z zespołu Roba Halforda w roku 1992 i jego powrót ponad dekadę później.
Ta biografia jest jednak, a może przede wszystkim, o muzyce Judas Priest. Dzięki niej przyjrzycie się wszystkim dokonaniom zespołu, od wczesnych taśm demo, pierwszych płyt nagranych dla Gull Records, przez osławione albumy wydane przez CBS aż po ostatnie dwie płyty ponownie nagrane z Halfordem. Każdy album, każda trasa jest tu szczegółowo opisana i oceniona. Efektem tej pracy jest najpełniejszy i najbardziej autentyczny portret Judas Priest jaki został kiedykolwiek wydany.
Autor, Neil Daniels (www.neildaniels.com) jest niezależnym dziennikarzem brytyjskim, współpracującym aktualnie z takimi magazynami jak Record Collector, Big Cheese i Fireworks Melodic Rock Magazine. Ta publikacja to jego debiut literacki. Na język polski, książkę przełożył Michał Kapuściarz, dziennikarz publikujący między innymi w magazynie Mystic Art oraz serwisach Onet.pl i Musicnews.pl
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?