Odwaga idzie w parze z dojrzałością. Temu duetowi zawsze towarzyszy myśl, że lepiej być nielubianą za to, kim się jest, niż lubianą i podziwianą za to, kim się nie jest. Doskonale wiemy, co sprawia przyjemność naszemu partnerowi, co lubią nasi rodzice lub z czego ucieszyłyby się nasze dzieci, ale nie mamy zielonego pojęcia, co nas same czyni szczęśliwymi. Zajęte sprawianiem przyjemności innym, zupełnie zapominamy o sobie i swoich potrzebach. A jest tylko jedna osoba, która może zmienić bieg tej historii. Ta osoba to TY. Rezygnowanie z siebie, dbanie jedynie o potrzeby innych, zadowalanie się czymś miernym – to wszystko nic innego jak stawianie siebie w roli ofiary. Utożsamiając się z Kopciuszkiem, Dziewczynką z Zapałkami czy Sierotką Marysią, nie jesteśmy w stanie otrzymać od wszechświata wielu wspaniałych rzeczy, które ma on w swojej ofercie. Nie bądź księżniczką, która czeka w wieży na swojego księcia. Nie czekaj na kogoś, kto uporządkuje Twoje życie. Nie licz na to, że inny człowiek poskłada Cię i poskleja niczym potłuczoną porcelanową filiżankę. Każda z nas ma wybór. Możemy siedzieć na zapiecku i wybierać groch z soczewicy albo niczym Merida Waleczna odważnie bronić swojego królestwa, poznawać świat i rozwijać pasje.
Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza ilościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie — wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie — niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie! O Autorce Małgorzata Bulaszewska — kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka Rola błazna w kulturze i polityce (2016).
Pierre de Coubertin (1863–1937) swoją działalnością pisarską i organizacyjną tworzył „symfonię” pedagogiczną składającą się z dwóch części: igrzysk olimpijskich i reformy oświaty. Pierwsza z nich „poszybowała przez świat jak błyszczący sterowiec”, druga (niedokończona) „torowała sobie drogę jak kret”.
Tytuł książki sugeruje, że jeśli współczesna edukacja olimpijska uwzględni postulaty pedagogiki międzykulturowej, będzie dokończeniem tej pedagogicznej „symfonii”. Zaproponowany przez Autorów termin „międzykulturowa edukacja olimpijska” ma podkreślać, że edukacja olimpijska już w swojej istocie, a zwłaszcza ze względu na historyczne intencje twórcy olimpizmu – Pierre’a de Coubertina – musi mieć charakter międzykulturowy.
Sto lat temu restaurator igrzysk olimpijskich nie używał jeszcze tego określenia, bo wypracowano je na gruncie pedagogiki dopiero w drugiej połowie XX w. Autorzy stosują je, ponieważ międzykulturowość jest warunkiem sine qua non edukacji olimpijskiej. Nie ma znaczenia, czy jest ona realizowana na poziomie globalnym w trakcie igrzysk, czy w małej szkole na prowincji podczas lekcji wychowania fizycznego. Wszędzie tam, gdzie powiewa flaga olimpijska, powinny unosić się duch wzajemnego szacunku dla odmienności kulturowych oraz troska o własną narodową tożsamość.
Katarzyna Płoszaj – pedagog, doktor nauk o kulturze fizycznej. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz Międzynarodowej Akademii Olimpijskiej w Olimpii. Zawodowo związana z warszawską AWF. Autorka wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu pedagogiki sportu i pedagogiki olimpijskiej.
Wiesław Firek – filozof, doktor nauk o kulturze fizycznej. Absolwent krakowskiej AWF, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Międzynarodowej Akademii Olimpijskiej w Olimpii. Badacz olimpizmu i sportu z perspektywy filozoficznej. Autor Filozofii olimpizmu Pierre’a de Coubertina (2016).
prof. dr hab. Anna Wiłkomirska
WYDZIAŁ PEDAGOGICZNY UW
Międzykulturowa edukacja olimpijska jest publikacją nowatorską, interesująco napisaną, stanowiącą warte zauważenia osiągnięcie naukowe. Jej nowatorstwo wiąże się z odkrywaniem lub odczytywaniem na nowo piśmiennictwa Pierre’a de Coubertina. Jest to dorobek ważny w wymiarze międzynarodowym, w Polsce ciągle bardzo mało znany i wykorzystywany, zwłaszcza w pedagogice. Tym bardziej przedsięwzięcie to należy uznać za wypełniające lukę w literaturze pedagogicznej. Twórca olimpizmu był pedagogiem z szeroką wizją edukacyjną z wyraźnymi oświeceniowymi korzeniami i pozytywistycznymi ideami. Milczą o tym podręczniki historii wychowania. Może dlatego, że o ile nowożytny ruch olimpijski rozwinął się w niebywałym stopniu, o tyle reforma edukacji pozostała zamierzeniem niezrealizowanym, przynajmniej na miarę planów i idei, zarówno wpływowego barona, jak i jego następców. Autorzy książki postawili w centrum swojego zainteresowania międzykulturowość jako naturalną podstawę i cel procesów wychowawczych, nie tylko edukacji olimpijskiej, gdzie jej znaczenie nabiera szczególnego charakteru. Z sukcesem ukazali te wartości olimpizmu, które zdecydowanie wykraczają poza obszar sportu i mogą dzisiaj być szczególnie ważne w pełnym napięć społecznych globalnym społeczeństwie.
Zaburzenia odżywiania we współczesnym świecie urastają do rangi swoistej epidemii. Bulimia, anoreksja czy kompulsywne objadanie się to najczęstsze z nich. Niestety osoby zaburzone na tle żywieniowym zazwyczaj ukrywają swój problem. Wstyd, niemoc, lęk przed odrzuceniem i częsty brak zrozumienia (zarówno ze strony najbliższych, jak i pracowników służby zdrowia) nie sprzyjają zdrowieniu, a w wielu przypadkach prowadzą do tragedii.Książka ""Kto zjada wilcze jagody?"" powstała przede wszystkim po to, by pokazać osobom walczącym z zaburzeniami odżywiania, że rozwiązanie ich problemu jest możliwe. Składają się na nią wypowiedzi bohaterów, którzy przedstawili swoją drogę do zdrowia i wolności. Ich słowa odkłamują narosłe wokół zjawiska mity (choćby dotyczące wieku i płci) i w bezkompromisowy sposób obnażają mechanizmy stojące u jego źródła.Adresatami tej książki nie są jedynie osoby zmagające się z bulimią czy kompulsywnym objadaniem się. Publikacja będzie także wsparciem dla ich bliskich, pomagając im wczuć się w sytuację owładniętego wilczym głodem człowieka. Może ona również stanowić istotny głos w dyskusji nad kwestią sposobu leczenia zaburzeń odżywiania w Polsce, wprowadzając ożywczy ferment w środowisku psychologów i dietetyków.
Drugie, poprawione wydanie bestsellerowej książki Alfrieda Längle, wybitnego austriackiego psychologa i psychoterapeuty. Autor prowadzi Czytelnika przez szereg pytań i zagadnień pomagających zbliżyć się do indywidualnej odpowiedzi na fundamentalne pytanie o sens. Żyć z sensem to praktyczny przewodnik po drogach prowadzących do odnalezienia sensu — nie jakiegoś abstrakcyjnego „Wielkiego Sensu Życia”, ale konkretnego, osobistego sensu życia danego człowieka w danych okolicznościach. Żyć z sensem oznacza więc, że człowiek, ze swoimi zdolnościami i kompetencjami, ze swoim odczuwaniem i wolą, odpowiada na propozycję chwili i twórczo się z nią konfrontuje, zarówno dając, jak i otrzymując. Sens wymaga zaangażowania i bezpośredniej obecności. Autor poświęca także szczególną uwagę praktycznym technikom podejmowania właściwych decyzji w najróżniejszych życiowych sytuacjach. Po co żyję? Co nadaje sens mojemu życiu? Co daje mi poczucie spełnienia? Jak podejmować decyzje w zgodzie ze sobą? O Autorze Alfried Längle — austriacki psychoterapeuta, wykładowca na austriackich i światowych uniwersytetach, m.in. w Wiedniu, Klagenfurcie i Moskwie. Uczeń oraz późniejszy bliski współpracownik Viktora Frankla — austriackiego neurologa i psychiatry, ojca logoterapii i twórcy podstaw analizy egzystencjalnej. Założyciel oraz prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Logoterapii i Analizy Egzystencjalnej (GLE), z siedzibą w Wiedniu, gdzie prowadzi również własną praktykę terapeutyczną. W Polsce prowadzi szkolenia psychoterapeutyczne w nurcie analizy egzystencjalnej we współpracy ze Stowarzyszeniem Psychoterapii Egzystencjalnej (GLE-Polska).
Śladami sensu to przekazana w formie krótkich rozważań esencja doświadczeń kilkudziesięciu lat pracy znanego na całym świecie psychologa pracującego w nurcie ukierunkowanym na refleksję nad sensem. Nie jakimś Wielkim Sensem Wszystkiego, ale aktualnym, konkretnym sensem konkretnego życia w tej chwili, w zaistniałych okolicznościach. Sensem rozumianym jako najbardziej wartościowa możliwość w danej sytuacji.Po co to wszystko? O co chodzi?Jaki to ma sens?Jaki sens ma moje życie?Czy jest mi dobrze ze sobą?Co mnie to wszystko obchodzi?Co jest dla mnie ważne?O co pyta mnie życie?Być człowiekiem to stanąć przed pytaniem.Żyć to dać odpowiedź.O AutorzeAlfried Lngle austriacki psychoterapeuta, wykładowca na austriackich i światowych uniwersytetach, m.in. w Wiedniu, Klagenfurcie i Moskwie. Uczeń oraz późniejszy bliski współpracownik Viktora Frankla austriackiego neurologa i psychiatry, ojca logoterapii i twórcy podstaw analizy egzystencjalnej. Założyciel oraz prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Logoterapii i Analizy Egzystencjalnej (GLE), z siedzibą w Wiedniu, gdzie prowadzi również własną praktykę terapeutyczną. W Polsce prowadzi szkolenia psychoterapeutyczne w nurcie analizy egzystencjalnej we współpracy ze Stowarzyszeniem Psychoterapii Egzystencjalnej (GLE-Polska).
Obowiązkowa lektura dla każdego właściciela firmy, który zatrudnia pracowników i planuje przetrwać w gwałtownie zmieniającym się świecie. Książka to poradnik rekrutacji, pokazujący, jak w praktyce i bez udziału agencji HR rozpoznać zwinne talenty, czyli pracowników gotowych na wyzwania przyszłości. Uznany na całym świecie ekspert pokazuje, że zwinność, rozumiana jako zdolność adaptacji i nieustannego uczenia się, stała się dziś ważniejsza niż formalne kwalifikacje i wyuczone umiejętności. Dodatkowo, specjalnie dla polskiego czytelnika, o zwinności, rekrutacji i praktyce prowadzenia odnoszącego sukcesy przedsiębiorstwa opowiadają:Dominika Bettman, prezeska SIEMENS Polska,Brunon Bartkiewicz, prezes ING Bank Śląski,Jarosław Koziński, partner i Tax and Law Leader, EY,Marek Śliboda, prezes MARCO.Absolutne ABC współczesnej rekrutacji. Rekruterom i HR-owcom da potężne i sprawdzone w praktyce narzędzia; kandydatom pozwoli zrozumieć dzisiejszy rynek pracy i realne potrzeby pracodawców.O AutorzeRalf Knegtmans partner zarządzający holenderskiej firmy De Vroedt & Thierry specjalizującej się w doradztwie i rekrutacji kadry kierowniczej. Od dwudziestu lat zgłębia kluczowe cechy wybitnych talentów poprzez własne badania oraz liczne wywiady z członkami zarządów firm i naukowcami. Pisze i wykłada na temat natury talentu, selekcji najlepszych kandydatów, nowoczesnego przywództwa oraz różnorodności. Autor kilku książek oraz licznych artykułów branżowych. W Polsce wystąpił na wielu prestiżowych konferencjach.
A gdybyś to Ty któregoś dnia znalazł na łące coś co pochodzi z innej planety? I nie mówimy tu o meteorytach, ani nawet o nieziemsko pięknej córce krawca, która podobnie jak Ty spędza wakacje w rodzinnej wiosce swoich rodziców. Wyobraź sobie, że jest to niewidzialny statek kosmiczny, gotowy nie tylko na to, by zabrać Cię na pokład, lecz także przygotowany, aby udzielić Ci niezbędnych lekcji pilotażu!
Stefan Murawski dorastał w dość trudnych warunkach. Jedyne, co mógł zrobić, by choć trochę realizować swą największą pasję, to wpatrywać się w nocne niebo, spędzając noce na dachu obskurnego bloku. Kosmos fascynował go od zawsze. Nigdy jednak nie przypuszczał, że marzenia o podróżach wśród gwiazd staną się czymś więcej niż tylko młodzieńczą ucieczką od przytłaczającej, nudnej rzeczywistości...
Warkocz Królewny Wisły to tekst, który od pierwszego wydania w 1999 roku zyskał sobie sławę jednej z najpiękniejszych polskich legend.Wzruszająca historia królewny Wisełki doczekała się inscenizacji plenerowej i wielu przedstawień w teatrzykach szkolnych. Opowieść o dzielnej królewnie i pochodzeniu rzeki Wisły weszła także do stałego repertuaru Studia Małych Form Teatralych Art-Re z Krakowa.Tym razem przedstawiamy naszym najmłodszym Czytelnikom Warkocz Królewny Wisły w dłuższej wersji, w której królewnie Wisełce towarzyszy dwóch przyjaciół: orlik i ryś. Nowe, piękne ilustracje są dziełem Włodzimierza Kisiela.O AutorceMarta Juza-Jakubowska urodziła się i wychowała w Polsce, na Sądecczyźnie. Wzrastała w atmosferze ludowych baśni oraz małego teatrzyku szkolnego prowadzonego przez jej mamę, poetkę i nauczycielkę. Ukończyła II Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, a następnie Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. Mieszka w Kanadzie. W wolnych chwilach i dla rozrywki pisze romanse oraz wiersze, bajki, powieści i legendy dla dzieci. Jej najbardziej znane utwory to: Warkocz królewny Wisły, Bogumiła, czyli opowieść o Warszawskiej Syrenie, Krakowianka o modrych oczach, Królewski rzeźbiarz i Kalina córka czarownicy.
Czy wartość mężczyzny wyznacza prestiżowa praca i penis na miarę maczugi?
Czy idealna partnerka musi mieć nieprzeciętne zainteresowania i biust w rozmiarze D?
Jaka jest różnica pomiędzy chłopcem a mężczyzną?
Chłopcy i dziewczynki mylą zakochanie z miłością. Mężczyźni i kobiety wiedzą, że miłość nie jest uczuciem, tylko procesem, w którym doświadczamy różnych emocji, docierając się wzajemnie na wyboistej drodze, jaką jest życie.
Książka pozwala dostrzec cechy typowe dla archetypu błazna w wybranych postaciach współczesnej kultury, polityki i mediów. Prezentacja sylwetki oraz stosunku do rzeczywistości Joanny Rajkowskiej, Arkadiusa, Dody, Szymona Majewskiego, Joanny Senyszyn oraz Janusza Palikota pozwoliła wyodrębnić różne odmiany błazeńskich zachowań - od wioskowego głuptaka, Arlekina, cyrkowego błazna po Stańczyka z duszą trefnisia, sowizdrzała podszytego igrcem, wagabundę i trickstera.
Dr Anna Małgorzata Pycka
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?