FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ - JesieńFunkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 1: JESIEŃ to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ukażą się także:Teczka 2: ZIMA,Teczka 3: WIOSNA,Teczka 4: LATO.
Pokonać OCD... to doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD.
Materiały zebrane w teczce służą usprawnianiu percepcji słuchowej, która pełni bardzo ważną rolę w czasie nauki czytania i pisania. Ćwiczenia służą: sprawnemu rozpoznawaniu głosek, zauważaniu różnic między głoskami, wyrobieniu sprawności całościowego słuchowego ujmowania wyrazu i zdania, kształceniu pamięci słuchowej. Dotyczą różnicowania następujących głosek: b-p, g-k, d-t, l-r, w-f oraz głosek szumiących i syczących. Każda z 32 kart pracy składa się z9 pól, na których przedstawiono fotografie znanych dziecku przedmiotów, postaci, zwierząt czy roślin. Pod zdjęciem znajdują się podpisy - jeden prawidłowy, drugi nieprawidłowy. Dziecko powinno wysłuchać słowa czytanego przez terapeutę i zaznaczyć na szablonie odpowiedź, kolorując kwadracik.Wyrazy zostały tak dobrane, by ich zapis odpowiadał wymowie. Załączona karta odpowiedzi pozwoli dziecku samodzielnie sprawdzić, czy dobrze wykonało ćwiczenie.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy potraw spożywanych na obiad. Wybrano takie fotografie, na których dania przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych.
Niniejsza monografia to trzeci, końcowy element naukowego projektu edukacyjnego, celem którego jest upowszechnienie wśród lekarzy-klinicystów, jak i studentów polskich uniwersytetów medycznych niełatwej wiedzy dotyczącej zawrotów głowy i zaburzeń równowagi. Wcześniejsze opracowania to: Farmakoterapia zawrotów głowy i zaburzeń równowagi (2010) oraz Leczenie zawrotów głowy i zaburzeń równowagi (2012). Cykl powyższych publikacji stanowi zwartą całość będącą w opinii jej autorów źródłem aktualnej, współczesnej wiedzy otoneurologicznej.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy produktów, potraw i napojów spożywanych na śniadanie i kolację. Wybrano takie fotografie, na których produkty lub potrawy przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych. Książka została zrecenzowana przez dr Annę Walencik-Topiłko.
Bohaterem książeczki jest Baltazar ? 7-letni łoś, który przez swoją ruchliwość i trudności z koncentracją uwagi ma wiele kłopotów. Jest przez to nielubiany w szkole i postrzegany jako niegrzeczne dziecko. Jak się jednak okazało po wizycie u specjalisty, chłopiec cierpi na ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej.
Książeczka przeznaczona jest dla dzieci w wieku 4?8 lat. Ma pomóc dzieciom zrozumieć, czym jest to zaburzenie zachowania, jakie są objawy i w jaki sposób można pomóc kolegom i koleżankom z podobnym problemem.
Ze względu na formę opowiadania i język przekazywane treści są zrozumiałe dla dzieci. Po opowiadaniu znajdują się również informacje dla rodziców ? jakie są objawy ADHD, gdzie udać się po pomoc specjalistyczną, jak na co dzień pomagać dziecku.
Prezentowana pozycja jest pierwszym w Polsce zbiorem logopedycznych zabaw grupowych. Zabawy przyporządkowane konkretnym tematom i celom zostały ułożone według zasady wzrastającego stopnia trudności.
Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy warzyw. Wybrano takie fotografie, na których warzywa przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia.
W książce Autor odpowiada na pytania, które najczęściej zadają rodzice na temat jąkania. Omawia przyczyny, objawy i konsekwencje niepłynnego mówienia. Tłumaczy, czym różni się niepłynność zwykła od patologicznej. Poprzez opisy historii kilku osób pokazuje, jak jąkanie wygląda u dziecka, a jak u dorosłego. Charakteryzuje etapy i metody diagnozy oraz terapię osoby jąkającej się. Nie mówi, że jest to proces łatwy, lecz zapewnia, że może być skuteczny, ale tylko wtedy, gdy zarówno terapeuta, jak i pacjent włożą wiele wysiłku w osiągnięcie celu, jakim jest płynne mówienie. Bo jąkania nie można wyleczyć tabletkami lub dzięki sesjom u uzdrowicieli.
Na końcu książki Autor zamieszcza również informacje na temat placówek, w których osoby jąkające się mogą uzyskać fachową pomoc.
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie.
Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci.
Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci.
Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to:
– Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać.
– Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej).
– Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić.
– Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, specjalistach a także o osobach z najbliższego otoczenia dzieci - rodzicach, rodzeństwie.
Została tu zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) – niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I–III. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji.
Z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, oraz o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji, zamieszczono tu także arkusze badania.
Książka ta jest nowym, istotnie zmienionym wydaniem znanej książki prof. Marty Bogdanowicz "Ryzyko dysleksji". Autorka między innymi wprowadziła zmiany wynikające z reformy systemu edukacji w Polsce (obniżenie wieku szkolnego), uaktualniła terminologię, przedstawiła najnowsze badania naukowe i narzędzia diagnostyczne.
odzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym problemem. Autorki, prywatnie mamy dzieci z zespołem Aspergera, przybliżają codzienne życie takich właśnie rodzin.
Książka, obok bogatej wiedzy teoretycznej przekazanej w przystępny sposób, zawiera praktyczne porady zilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z prawdziwych doświadczeń i przeżyć rodziców dzieci z zespołem Aspergera.
W zeszycie znajdują się ćwiczenia doskonalące prawidłowe kreślenie cyfr i znaków matematycznych. Dziecko najpierw rysuje te znaki po śladzie i wypełnia ich wnętrze różnymi technikami plastycznymi, potem kreśli wzory i szlaczki, a na końcu wykonuje główne zadanie - pisze w liniach i kratkach cyfry i znaki matematyczne. Przy każdym znaku zostały umieszczone kropki, strzałki oraz cyfry, które informują o kierunku i kolejności wykonywanych ruchów. Na końcu książki znajdują się ćwiczenia podsumowujące. Zeszyt został opracowany z myślą o dzieciach 6- i 7-letnich, a także starszych, które mają trudności z kształtnym pisaniem.
Publikacja jest kolejną pozycją z serii Psychologia Biznesu. Prezentowana tu tematyka oparta jest na założeniu, iż realizacja celów biznesowych i ekonomiczna wartość organizacji zależy w dużej mierze od czynnika ludzkiego, i to nie tylko samych pracowników, ale również pracodawców. Autorzy poszczególnych artykułów przekonują, jak ważne jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu i że nie powinno ono być jedynie domeną lekarzy i psychologów. Coraz ważniejszą rolę w tym obszarze powinny odgrywać piony zarządzania zasobami ludzkimi, badając i rozpatrując wpływ polityki HR na poziom zdrowia i efektywnego zachowania się pracownika.
Niniejsza publikacja prezentuje interdyscyplinarne podejście do logopedii. Poszczególne rozdziały, których autorami są zarówno teoretycy, jak i praktycy, poświęcone są historii i teorii logopedii, zagadnieniom patologii języka dzieci, zaburzeniom mowy o podłożu neurologicznym, problemom związanym z czytaniem i pisaniem, surdologopedii oraz tematowi wykorzystania komputera w praktyce terapii mowy.
Publikacja ta omawia istotne i często dyskutowane w środowisku akademickim, a także wśród pedagogów i terapeutów, zagadnienia związane z problematyką funkcjonowania dziecka w świecie kultury. Przedmiotem rozważań jest tutaj świat dziecięcej wyobraźni. Autorka, podejmując się badań narracji dziecięcych, odkrywa nie tylko obrazy wyobraźni, ale dociera do sposobów – rozmaitych, ciekawych, często zaskakujących – interpretacji świata przez dzieci.
Książka znajdzie odbiorców wśród osób badających różne wymiary rzeczywistości współczesnego dziecka – pedagogów, psychologów, terapeutów. Powinna być też ciekawą lekturą dla rodziców, którzy dbają o prawidłowy rozwój emocjonalny swoich dzieci.
Jest to książka dla nauczycieli, którzy chcą, by ich godziny wychowawcze były ciekawe i wartościowe. Przedstawione tu lekcje obejmują takie zagadnienia, jak: integracja grupy, podnoszenie poczucia własnej wartości, profilaktyka uzależnień, przeciwdziałanie agresji wśród młodzieży. W czasie zajęć wykorzystać można różne metody i formy pracy tak, by zaktywizować uczniów, zachęcić ich do wyrażenia swoich poglądów.
Na końcu książki znajduje się aneks zawierający przydatne karty pracy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?