Arteterapia to terapia przez sztukę, umożliwiająca twórcze myślenie i tworzenie. Autorka prezentuje różne techniki plastyczne, gwarantując dzieciom i dorosłym wspaniałą zabawę. Wykorzystując proste materiały (takie jak: mąka, woda, kasza, włóczka), można tworzyć wspaniałe dekoracyjne i użyteczne przedmioty.
Publikacja jest źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów i rodziców. Może być wykorzystana podczas lekcji, na kółkach teatralnych, zajęciach terapeutycznych, w świetlicach, na koloniach i wycieczkach. Polecana jest również do zajęć w placówkach szkolnictwa specjalnego.
Niniejsza publikacja to zbiór różnorodnych ćwiczeń (krzyżówki, rebusy, wykreślanki, rozsypanki, uzupełnianki, szyfrogramy) przeznaczonych dla uczniów szkoły podstawowej mających trudności w pisaniu, czytaniu oraz wymawianiu głosek szeregu syczącego: s, z, c, dz. Materiał językowy wykorzystany w zadaniach dobrano z myślą o problemach artykulacyjnych dzieci z zaburzoną wymową głosek syczących z uwzględnieniem ich pozycji w wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos, grupy spółgłoskowe). Ćwiczenia kształtują czytanie ze zrozumieniem, poprawną pisownię i wymowę, rozwijają pamięć i logiczne myślenie, poprawiają koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Publikacja zawiera także logopedyczny zestaw wyrazów do utrwalania poprawnej wymowy, umożliwiający osobom prowadzącym zajęcia szybkie wyszukiwanie wyrazów.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich.
Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Lektura niniejszej książki pozwoli czytelnikowi spojrzeć z dystansem na proponowane mu przez medycynę naturalną cudowne metody leczenia i z pewnością otrzeźwi tych, którzy bardziej niż rzetelnej nauce ufają wahadełkom, magicznym różdżkom, homeopatii, masażom, bioprądom i innym paramedycznym zabiegom.
Biomedyczne podstawy logopedii to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku.
Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Zebrane w tomie teksty pretendują do miana profesjonalnych opracowań monograficznych, zawierających elementy precyzyjnej ekspertyzy, a także metodologię i wyniki autorskich badań naukowych na temat biomedycznych uwarunkowań rozwoju oraz zaburzeń mowy i języka.
Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy.
Autorzy i redaktorzy naukowi oddają w ręce Czytelnika niniejszy tom z przekonaniem, że jego lektura pozwoli dostrzec ogromną rolę połączenia wiedzy z zakresu nauk humanistycznych oraz biologiczno-medycznych w badaniach nad językiem, mową i komunikacją na różnych etapach życia człowieka.
WĘDRUJĄC KU DOROSŁOŚCI - ĆWICZENIAWychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klas VI szkoły podstawowejĆwiczenia przybierają często formę zabawy i bawiąc uczą. Łamigłówki, diagramy, labirynty, rebusy zachęcają do odgadywania ukrytych treści. Krótkie sentencje, przysłowia ludowe, ""złote myśli"" o rodzinie, sposobach rozwiązywania konfliktów, tworzeniu atmosfery życzliwości i miłości - wszystko to humanizuje nastolatka, uwrażliwia na potrzeby innych i uczy jak żyć.
Wspólna edukacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i pełnosprawnej już od kilkudziesięciu lat stanowi przedmiot dyskusji. Koncepcje wprowadzane przez pedagogów specjalnych nie zawsze sprawdzały się w praktyce. Obecnie nową nadzieję budzi inkluzja. Jednak, jak stwierdza Otto Speck, postępy widoczne są raczej w teorii niż w praktyce. Abstrahując od ideologicznych przerysowań, autor próbuje przybliżyć zasadę wspólnej edukacji na podstawie praktycznych rozwiązań uwzględniających potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Speckowi zależy na większym obiektywizmie w dyskusji prowadzonej przez specjalistów oraz na jasnej koncepcji w odniesieniu do praktyki. Publikacja składa się z czterech następujących rozdziałów:I. Długa droga do wspólnej edukacjiII. Integracja - pierwsze zmiany strukturalne w systemie edukacjiIII. Inkluzja - metafora wspólnej edukacjiIV. Edukacja wczesnorozwojowa dla wszystkich
Ta ważna i innowacyjna książka odkrywa nowy kierunek rozwoju myśli psychoanalitycznej, który umożliwia prowadzenie skuteczniejszej praktyki klinicznej. Psychoanaliza relacyjna czerpie z założeń i autopsji tradycyjnej psychoanalizy, a jednocześnie pozwala zachować pełne zrozumienie dla ludzkiego
doświadczenia i konfliktu psychologicznego, co zawsze było mocną stroną podejścia psychoanalitycznego. Poprzez pogłębioną analizę teoretyczną i studia empiryczne, autor prezentuje nowe, niezwykle skuteczne sposoby na rewitalizację praktyki klinicznej.
Niniejsza publikacja ma na celu uporządkowanie informacji na temat coachingu biznesowego i osadzenie go w nurcie psychologicznym oraz przedstawienie jak najszerszego fragmentu wiedzy na temat ram koncepcyjnych zagadnienia, zawodu coacha biznesowego, procesu coachingu i jego skuteczności oraz metod pracy z klientem. W książce proponuje się również model coachingu biznesowego, którego celem jest połączenie trzech istotnych elementów procesu: klienta, organizacji i coacha. Publikacja kładzie nacisk na fakt, iż coaching biznesowy jest procesem nieliniowym, zależnym od wielu różnorodnych czynników, jednak ukierunkowanym na osiągnięcie jednego uniwersalnego celu – poprawy efektywności funkcjonowania.
Ze Wstępu
Książka ta powinna znajdować się w każdym domu, bo dzięki regularnemu wykonywaniu ćwiczeń w niej zawartych można wyeliminować ryzyko bólów kręgosłupa.
Na początku autorzy omawiają zasady wykonywania ćwiczeń, wskazują, kiedy nie należy samodzielnie podejmować decyzji o rozpoczęciu takiej formy leczenia. W przystępny sposób wyjaśniają najważniejsze pojęcia, jak stabilizacja, centralizacja bólu, peryferalizacja bólu.
Książka jest napisana tak, by mógł z niej skorzystać każdy. Jej zaletami są: jasne wyjaśnienie najczęstszej przyczyny bólu: niewłaściwej postawy, oraz ćwiczenia zaprezentowanie w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu.
Na końcu znajduje się kieszonkowy skrót ćwiczeń – przydatny na przykład w podróży.
Niektóre opisy i komentarze do ćwiczeń uzupełniono nowymi, cennymi informacjami. Ponadto, dla komfortu czytelników, którzy korzystają z książki podczas wykonywania ćwiczeń, powiększono ilustracje oraz rozmiar czcionki w poleceniach i instrukcjach.
Jest to zbiór blisko 90 różnorodnych pod względem treści i formy zadań do wykorzystania w pracy z dziećmi w wieku od 4 do 10 lat, które mają trudności z realizacją głosek dentalizowanych: sz, ż (rz), cz, dż, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź. Zadania ułożono zgodnie z zasadami postępowania logopedycznego. Należy z nich korzystać po wywołaniu w izolacji głosek i utrwaleniu ich w sylabach. Do każdego etapu terapii poszczególnych głosek łamigłówki zostały zróżnicowane pod względem trudności. Większość zadań opartych jest na materiale obrazkowym, by mogły je rozwiązywać również dzieci, które nie znają jeszcze liter.
ADHD jest zaburzeniem wciąż słabo zbadanym. W książce tej Autorka przedstawia aktualny stan wiedzy psychologów, psychoterapeutów i pedagogów na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, wiedzy dotyczącej między innymi jego przyczyn i diagnozy. Pokazuje, z jakimi problemami zmagają się osoby z ADHD. Są to trudności nie tylko wynikające z dotyczącej ich dysharmonii, ale także będące efektem krzywdzącej opinii na temat tych osób. W książce szczegółowo omówione są objawy ADHD, metody diagnostyczne, przyczyny, zaburzenia współwystępujące oraz funkcjonowanie dzieci z tym zaburzeniem w szkole i w domu. Autorka pokazuje także, że osoby z ADHD mogą być poddane skutecznej terapii. "Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu" Spis Treści:
Wstęp 5
Rozdział 1. Dziecko z ADHD 11
Rozdział 2. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi 27
Rozdział 3. Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej i patomechanizm zaburzenia 45
Rozdział 4. Zaburzenia współwystępujące 63
Rozdział 5. Jak dzieci z ADHD funkcjonują w domu? 69
Rozdział 6. Szkoła i rówieśnicy 79
Rozdział 7. Jak pomagać? 91
Bibliografia 116
„Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń służących rozwijaniu i stymulowaniu funkcji psychofizycznych u dzieci w wieku 10–12 lat. Są to zadania rozwijające:
– percepcję wzrokową (spostrzegawczość, analizę i syntezę, pamięć wzrokową),
– koordynację wzrokowo-ruchową,
– koncentrację uwagi,
– sprawność grafomotoryczną,
– orientację przestrzenną i wyobraźnię,
– percepcję słuchową.
Wiele zadań ma także wartość poznawczą. Treści są tak dobrane, aby stanowiły dla uczniów miłą rozrywkę, a ich układ jest zgodny z cyklem roku szkolnego” (ze Wstępu)
Materiały opracowano z myślą o terapii osób dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się językiem. W czasie pracy z pacjentem najczęściej trenuje się słownictwo z różnych kręgów tematycznych. Przedstawiana książka pomaga przywrócić umiejętność posługiwania się nazwami owoców. Składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy owoców. Publikacja ma służyć zarówno specjalistom, jak i bliskim pacjenta, których pomoc i wsparcie są niezwykle istotne dla powodzenia terapii.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
Jest to zbiór pomocy do rozwijania motoryki narządów artykulacyjnych, których sprawność jest niezbędna do wywoływania poszczególnych głosek. Główną część stanowią rysunki tygrysa, który wykonuje różne ćwiczenia artykulacyjne i zachęca tym samym dziecko do wspólnej zabawy.
Zadania zamieszczone w tej książce przeznaczone są dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Aby rozwiązać zadania, uczeń musi się wykazać umiejętnością logicznego myślenia, bystrością i dobrą pamięcią. W czasie wykonywania ćwiczeń rozwija orientację w przestrzeni i percepcję wzrokową. Poziom trudności zadań jest zróżnicowany – między trudniejszymi, oznaczonymi gwiazdkami, znajdują się łatwiejsze, stanowiące odpoczynek dla umysłu. Urozmaicony charakter zadań sprawi, że uczeń nie zniechęci się tak szybko i chętnie wykona zaproponowane polecenia.
W książce znajduje się zbiór ćwiczeń doskonalących koncentrację uwagi dla uczniów klas IV?VI. Zadania polegają na przykład na wyszukiwaniu różnic, dobieraniu par, zabawach wyrazowych, przerysowywaniu figur. Dziecko wykonując ćwiczenia, oprócz doskonalenia koncentracji uwagi, rozwija także wiele innych funkcji: kształci percepcję wzrokową i orientację przestrzenną, trenuje pamięć i logiczne myślenie, usprawnia motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową. Zadania pomyślane są tak, aby uczeń nie nudził się, ale w przyjemny i pożyteczny sposób spędzał wolny czas.
Ćwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla uczniów gimnazjum. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację przestrzenną, pamięć i logiczne myślenie. Polecenia dobrane są tak, aby podtrzymywać zainteresowanie gimnazjalisty. Zadania polegają między innymi na wyszukiwaniu różnic, uzupełnianiu brakujących elementów, dobieraniu par, przerysowywaniu figur w określony sposób i rozwiązywaniu łamigłówek logicznych.
"Uwierz w siebie" to program wychodzący naprzeciw problemom w nauce czytania i pisania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Odbiorca (terapeuta, logopeda, oligofrenopedagog) znajdzie tu szczegółowy program postępowania i pracy z dziećmi.
Program ten został skonstruowany tak, aby w przyjętych w nim założeniach, celach, treściach nauczania oraz metodach ich realizacji uwzględnione były potrzeby intelektualne dziecka, a także aby sprzyjał wyrównywaniu braków edukacyjnych.
Proponowana pozycja może być wykorzystana w pracy z uczniami klas 1-3 oraz 4-6 szkoły podstawowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?