KROK PO KROKU. JAK ROZWIJAĆ MOWĘ DZIECKAMateriały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutówTo kompleksowa publikacja do terapii opóźnionego rozwoju mowy zawierająca materiał werbalny, ilustracyjny i słuchowy. Składa się ona z dwóch części: Materiałów do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów oraz Zabaw do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. Część pierwsza to teczka, w której znajduje się książka, kolorowe załączniki oraz płyta CD. Część drugą stanowią ćwiczenia utrwalające.
POZNAJEMY ZAWODY I MIEJSCA PRACY. KARTY PRACY. Ćwiczenia rozwijające sprawność grafomotoryczną oraz procesy poznawcze dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualnąKarty pracy przeznaczone są dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i mogą być wykorzystywane jako pomoc edukacyjna w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także w domu jako propozycja zadań domowych.Publikacja zawiera zadania zróżnicowane pod względem poziomu trudności, tak by nauczyciel mógł indywidualizować pracę w grupie. Ćwiczenia znajdujące się na kartach pracy kształtują między innymi grafomotorykę, percepcję wzrokową, logiczne myślenie, zdolność tworzenia kategorii i abstrahowania. Zadania doskonalą również umiejętność etykietowania, czytania i pisania wyrazów oraz zdań, a także rozwijają podstawowe umiejętności matematyczne.
Lubię liczyć to niezwykła książeczka, która wprowadzi Was w tajemniczy świat cyfr. Pokaże, jak niesamowite są figury geometryczne i co z nich można wyczarować. Rozwinie zainteresowania matematyczne i udowodni, że matematyki nie należy się bać. Będzie kolorowo, ciekawie, nietuzinkowo...
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Zagadki zebrane w teczce to krótkie wierszyki zapisane na kartonikach, które po rozcięciu mieszczą się w dłoni. Dzięki temu łatwo wybrać teksty aktualnie potrzebne w terapii. W odpowiedziach zawarta jest głoska r. Zdjęcia przedstawione na odwrocie mają podwójną funkcję: pozwalają sprawdzić odpowiedzi i są jednocześnie nagrodą dla dziecka za włożony wysiłek.W załączonym zeszycie znajdują się podpowiedzi, jak można wykorzystać zagadki, by jeszcze bardziej uatrakcyjnić zajęcia. Znajdują się w nim opisy wielu zabaw dla młodszych i starszych uczestników.Zagadki sprawdzą się także w zabawie z każdym dzieckiem, które jest ciekawe świata i lubi poznawać nowe rzeczy.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Właściwie wszystkim nam zdarzyło się występować publicznie. Co wtedy czuliśmy? Suchość w gardle, drżenie głosu, pustka w głowie? To naturalne reakcje ? pisze w swojej książce Artur Beling. Łatwo sobie z nimi poradzić. Dużo trudniej jest pokazać się od jak najlepszej strony, skonstruować dobrą prezentację, przemówienie czy referat, wyglądać naturalnie i profesjonalnie i ? co najważniejsze ? wiedzieć, jak skutecznie wpływać na ludzi.
Sztuka wystąpień publicznych, książka napisana z pasją i humorem, podpowiada, jak tego dokonać i wyrobić sobie markę znakomitego mówcy, umiejącego porwać publiczność zarówno w klasie szkolnej, jak i w czasie wystąpienia w telewizji czy z mównicy przed tysiącami słuchaczy.
Zbiór obrazków, układanek, labiryntów, gier planszowych, wycinanek przeznaczonych do wykorzystania na następujących etapach terapii logopedycznej: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia narządów mowy, artykulacyjne oraz trzech pozycjach w wyrazie - nagłosie, śródgłosie, wygłosie.
Pozycja ta powstała z myślą o nauczycielach, terapeutach i rodzicach uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zawiera ona treści nauczania i oczekiwane osiągnięcia ucznia klas IV?VI. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tematycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności, sprawności i nawyków, takich jak: podstawowe wiadomości o życiu społecznym i przyrodniczym najbliższego otoczenia, umiejętność czytania i pisania oraz wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, znajomość prostych figur geometrycznych, posługiwanie się prostymi narzędziami i przyborami, a także przestrzeganie zasad higieny i troska o własne zdrowie.
Tytułowe zaburzenie rozwoju autorka próbuje przedstawić w jak najprostszy i najbardziej przystępny dla Czytelnika sposób. Czyni to z perspektywy matki osoby dotkniętej tym rodzajem niepełnosprawności, matki, która przeszła ze swym dzieckiem cały żmudny i trudny proces jego rehabilitacji. Czyni to również z perspektywy lekarza, a więc osoby, dla której nieobca jest strona teoretyczna zagadnienia.
Zamieszczone w tej książce dyktanda są kolejnym wariantem dyktand Zofii Handzel.
Tutaj dziecko zaznacza na siatce współrzędnych punkty i łączy je, tworząc figurę, którą następnie wypełnia wskazanym kolorem. Z połączenia kilku kolorowych figur powstaje rysunek, np. wiewiórka, rakieta, latawiec, kwiatek.
Ćwiczenia kaligraficzne pomagają dziecku opanować umiejętność ładnego i czytelnego pisma, ponieważ sprzyjają usprawnieniu grafomotoryki i doskonaleniu techniki pisania liter, a także prawidłowego ich łączenia
Utwory zawarte w opracowaniu przeznaczone są do szeroko rozumianych ćwiczeń ortofonicznych, czyli nauki poprawnej wymowy. Ćwiczenia ortofoniczne dzielą się na ćwiczenia wstępne - oddechowe, oddechowo-fonacyjne, fonacyjne, usprawniające narządy mowy, słuchowe, oraz ćwiczenia właściwe - artykulacyjne. W odpowiednim doborze ćwiczeń pomocna będzie tabela, zawierająca zestawienie rodzajów ćwiczeń ortofonicznych wraz z odpowiadającymi im przykładami.
Książka składa się z dwóch części: w pierwszej znajdują się plansze do gry dla dziecka, a w drugiej listy wyrazowe do czytania przez osobę, która gra z dzieckiem. Do każdej planszy przygotowano trzy różne listy wyrazowe (aby grający wielokrotnie mógł ćwiczyć na tym samym materiale wyrazowym).
Terapia logopedyczna często kojarzy się dzieciom z nużącym obowiązkiem. Warto postarać się, aby ćwiczenia logopedyczne nie były nudnym schematem, ale przyjemnością i zabawą dla dzieci. Przydają się wówczas różnorodne przedmioty urozmaicające terapię. Doskonałym materiałem pomocnym przy przeprowadzaniu atrakcyjnych zajęć są kostki logopedyczne. W proponowanej publikacji znajduje się 40 łatwych do złożenia szablonów kostek wraz z opisem sposobów wykorzystania ich w terapii. Każda z kostek służy ćwiczeniu jednej głoski lub opozycji kilku głosek. Na kostce znajduje się 6 zdjęć, których nazwy zawierają ćwiczony dźwięk. Materiał wyrazowy dobrano tak, aby słowa nie zawierały pozostałych głosek z tego samego szeregu. Każdy logopeda lub rodzic może sam stworzyć zabawę z kostkami, która będzie dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Ćwiczenia grafomotoryczne zamieszczone w tym zeszycie mają pomóc dzieciom w poznaniu liter łacińskich używanych w alfabecie polskim oraz w nauce ich kształtnego pisania.
Pocięte ilustracje ułożone przed dzieckiem
Po wysłuchaniu ścieżki dźwiękowej dziecko układa obrazki w odpowiedniej kolejności
Sprawdzenie i nagroda za poprawne ułożenie obrazków
ABC MÓWIENIA, CZYTANIA I PISANIA. Program nauczaniaPublikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.Program edukacji wczesnoszkolnej ABC mówienia, czytania i pisania został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z wadą słuchu, obserwacji sposobów i metod pracy stosowanych przez logopedów i surdopedagogów oraz analizy literatury poświęconej problematyce osób z wadami słuchu. Bazą wyjściową programu stała się nowa podstawa programowa dla I cyklu edukacyjnego z 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Myślą przewodnią, jaka przyświecała napisaniu programu, było dobro dziecka niesłyszącego i wiara w to, że mimo swojej niepełnosprawności oraz dzięki systematycznej i wytrwałej pracy jest ono w stanie odnieść sukces zarówno w szkole, jak i w życiu osobistym.Do serii ABC mówienia, czytania i pisania należą: ,,Umiem mówić i czytać. Podręcznik do nauki czytania dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania"", Justyna Łomża i Irmina Knapik; ,,Umiem mówić, czytać i pisać. Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Część I"", Justyna Łomża i Irmina Knapik; ,,Umiem mówić, czytać i pisać. Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Część II"", Justyna Łomża i Irmina Knapik.
ABC MÓWIENIA, CZYTANIA I PISANIA. UMIEM MÓWIĆ, CZYTAĆ I PISAĆ.Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Część IIPublikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej.Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.Zeszyty ćwiczeń ,,Umiem mówić, czytać i pisać"" umożliwiają wieloaspektowe nauczanie dzieci z wadą słuchu: rozwijanie świadomości językowej, naukę odczytywania mowy z ust, utrwalanie poznanych liter i wyrazów, naukę czytania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonemowego oraz doskonalenie sprawności manualnej. Zaproponowane ćwiczenia mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Do serii ABC mówienia, czytania i pisania należą: ,,Program nauczania"", Justyna Łomża; ,,Umiem mówić i czytać. Podręcznik do nauki czytania dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania"", Justyna Łomża i Irmina Knapik; ,,Umiem mówić, czytać i pisać. Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Część I"", Justyna Łomża i Irmina Knapik.
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?