Podręcznik powstał dzięki współpracy asystentów Katedry i Kliniki Otolaryngologii, II Zakładu Radiologii, Zakładu Patomorfologii, Zakładu Medycyny Molekularnej, Katedry i Kliniki Neurologii, Kliniki Diabetologii i Nadciśnienia, Zakładu Rehabilitacji, Zakładu Bakteriologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Jest on adresowany do lekarzy medycyny rodzinnej, otolaryngologów, lekarzy audiologów-foniatrów oraz studentów medycyny i stomatologii.W podręczniku kompleksowo omówiono zagadnienia dotyczące anatomii, fizjologii i immunologii oraz metod badania ucha i nerwów czaszkowych, narządu słuchu i równowagi, nerwu twarzowego, nosa i zatok przynosowych, narządu węchu, jamy ustnej, ślinianek, gardła, szyi, przełyku, krtani, tchawicy, oskrzeli, narządu głosu i mowy. Zamieszczono także wytyczne badań patomorfologicznych, bakteriologicznych i molekularnych oraz klasyfikacje TNM w odniesieniu do nowotworów w obrębie głowy i szyi. Przedstawiono również zagadnienia dotyczące embriologii otolaryngologicznej, metody badań uszu, nosa, zatok, gardła i krtani u dzieci oraz sposoby protezowania dzieci niedosłyszących. Omówiono także podstawowe metody rehabilitacji w otolaryngologii. Podręcznik zawiera słownik najważniejszych terminów i definicji stosowanych w otolaryngologii.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Przewodnik dla każdego, kto chce wprowadzić dziecko w świat liter
Niniejsza publikacja w przystępny, przejrzysty i zaskakująco prosty sposób przedstawia krok po kroku efektywną metodę poznawania liter przez dziecko. Prezentowana metoda opiera się ona na założeniach mnemotechniki i pozwala na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery. W książce wykorzystano mnemotechniczną zasadę skojarzenia i podobieństwa kształtu litery do kształtu dobrze znanego zwierzęcia, przedmiotu, znanej rośliny lub osoby.
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji.
Nieśmiałość jest powszechnym dziecięcym problemem, który może negatywnie wpływać na samoocenę oraz relacje z innymi ludźmi. Bajkoterapia to jeden ze skutecznych sposobów na udzielenie nieśmiałemu dziecku emocjonalnego wsparcia. Celem bajki terapeutycznej jest zaspokojenie potrzeb dziecka, dostarczenie mu wiedzy oraz wzorców skutecznych zachowań, redukcja napięcia, pomoc w zrozumieniu siebie oraz innych. „Hania, Adelajda i czasozmieniacz” to bajka terapeutyczna, która opowiada o radzeniu sobie z nieśmiałością, relacjach rówieśniczych i towarzyszących im emocjach. Publikacja zawiera również część poradnikową ze wskazówkami dla rodziców i terapeutów.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ten bogato ilustrowany zbiór przedstawia aż 170 rozmaitych zabaw ulubionych przez dzieci już od wielu pokoleń. Czytelnik znajdzie tu propozycje zarówno dla dzieci młodszych, jak i starszych, zabawy indywidualne oraz zespołowe, a także te, które można zrealizować w domu lub w plenerze. Publikacja zawiera:- zabawy z piłką, obręczami, bąkiem i innymi rekwizytami- zabawy w berka i w chowanego- zabawy w kole i zabawy fantowe- zabawy paluszkowe i majsterkowanie- zabawy ze śpiewem i z tańcem- gry sportowe i zawody- rymowanki, wyliczanki i zgadywanki- łamańce językowe i gry słowne
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj!
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Historyjki obrazkowe na koncentrację to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematyka historyjek jest różnorodna: dziecięce zabawy, obowiązki dorosłych, czynności codzienne i związane z daną porą roku.Głównym celem publikacji jest ćwiczenie koncentracji. Historyjki zostały ułożone tak, aby na każdym kolejnym obrazku przybywał jeden element. Czasem różnica między ilustracjami jest niewielka, więc dziecko musi się skupić, dokładnie obejrzeć kartoniki i przeanalizować wszystkie szczegóły.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia (Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz z publikacji W deszczu i w słońcu) z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji.Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów, emocji i stanów.W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące podstawowych emocji: tego, jak je rozpoznajemy i kiedy je odczuwamy.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli rewalidacji indywidualnej i nauczycieli terapii pedagogicznej prowadzących zajęcia z uczniami klas IV–VIII. Dla ułatwienia czytania w książce zastosowano większy druk i interlinię. Teksty mogą też czytać osoby z dużą krótkowzrocznością. Dobór treści ma zaciekawić czytelnika i zachęcić do samodzielnej lektury. Wykonanie zadań pomoże zrozumieć przeczytany tekst, ułatwi zapamiętanie treści, a może nawet zachęci do zwiedzania miejsc opisanych w gdańskich legendach.
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt Szale czy sale? obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu syczącego oraz szumiącego: s i sz. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
Kiedy coraz częściej zapominamy czyjegoś imienia lub imion kilku osób bądź też nie pamiętamy, gdzie położyliśmy klucze, zaczynamy zastanawiać się nad stanem swojej pamięci.Dlaczego nie jest już tak sprawna jak kiedyś?W niniejszym poradniku autorzy wskazują, że antidotum na zamartwianie się jest podjęcie konkretnych działań, które pomogą zapamiętać to, o czym zapominamy. Dzięki zaprezentowanym tu ćwiczeniom i technikom czytelnicy mogą usprawnić swoją zdolność do zapamiętywania, ucząc się, jak szybciej i łatwiej przyswajać informacje oraz wydobywać je z pamięci.
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Dlaczego to niemożliwe? to książka ucząca dostrzegać i wskazywać absurdalność i nierealność różnych sytuacji, przedmiotów, elementów przyrody i wyglądu ludzi. Patrząc na fotografie i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, który element zdjęcia jest nierealny i dlaczego. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?