Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
[…] to pierwszy „życiowy” zbiór historyjek społecznych. To prezentacja tego, co miłość, słowa i ilustracje potrafią zdziałać pod warunkiem systematycznego ich wykorzystywania w dłuższej pracy z dzieckiem. Niewiarygodne są te historyjki, choć przecież bardzo wiarygodne. Czytelników tej książki zostawiam w rękach lekarza, mamy chłopca z autyzmem i jednej z najbardziej utalentowanych autorek historyjek społecznych na świecie.
Z przedmowy Carol Gray, autorki koncepcji historyjek społecznych, a także wydanej w Polsce książki Nowe historyjki społeczne
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych.Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się.Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem.
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacjiNiniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.
Podręcznik powstał dzięki współpracy asystentów Katedry i Kliniki Otolaryngologii, II Zakładu Radiologii, Zakładu Patomorfologii, Zakładu Medycyny Molekularnej, Katedry i Kliniki Neurologii, Kliniki Diabetologii i Nadciśnienia, Zakładu Rehabilitacji, Zakładu Bakteriologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Jest on adresowany do lekarzy medycyny rodzinnej, otolaryngologów, lekarzy audiologów-foniatrów oraz studentów medycyny i stomatologii.W podręczniku kompleksowo omówiono zagadnienia dotyczące anatomii, fizjologii i immunologii oraz metod badania ucha i nerwów czaszkowych, narządu słuchu i równowagi, nerwu twarzowego, nosa i zatok przynosowych, narządu węchu, jamy ustnej, ślinianek, gardła, szyi, przełyku, krtani, tchawicy, oskrzeli, narządu głosu i mowy. Zamieszczono także wytyczne badań patomorfologicznych, bakteriologicznych i molekularnych oraz klasyfikacje TNM w odniesieniu do nowotworów w obrębie głowy i szyi. Przedstawiono również zagadnienia dotyczące embriologii otolaryngologicznej, metody badań uszu, nosa, zatok, gardła i krtani u dzieci oraz sposoby protezowania dzieci niedosłyszących. Omówiono także podstawowe metody rehabilitacji w otolaryngologii. Podręcznik zawiera słownik najważniejszych terminów i definicji stosowanych w otolaryngologii.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Przewodnik dla każdego, kto chce wprowadzić dziecko w świat liter
Niniejsza publikacja w przystępny, przejrzysty i zaskakująco prosty sposób przedstawia krok po kroku efektywną metodę poznawania liter przez dziecko. Prezentowana metoda opiera się ona na założeniach mnemotechniki i pozwala na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery. W książce wykorzystano mnemotechniczną zasadę skojarzenia i podobieństwa kształtu litery do kształtu dobrze znanego zwierzęcia, przedmiotu, znanej rośliny lub osoby.
Nieśmiałość jest powszechnym dziecięcym problemem, który może negatywnie wpływać na samoocenę oraz relacje z innymi ludźmi. Bajkoterapia to jeden ze skutecznych sposobów na udzielenie nieśmiałemu dziecku emocjonalnego wsparcia. Celem bajki terapeutycznej jest zaspokojenie potrzeb dziecka, dostarczenie mu wiedzy oraz wzorców skutecznych zachowań, redukcja napięcia, pomoc w zrozumieniu siebie oraz innych. „Hania, Adelajda i czasozmieniacz” to bajka terapeutyczna, która opowiada o radzeniu sobie z nieśmiałością, relacjach rówieśniczych i towarzyszących im emocjach. Publikacja zawiera również część poradnikową ze wskazówkami dla rodziców i terapeutów.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ten bogato ilustrowany zbiór przedstawia aż 170 rozmaitych zabaw ulubionych przez dzieci już od wielu pokoleń. Czytelnik znajdzie tu propozycje zarówno dla dzieci młodszych, jak i starszych, zabawy indywidualne oraz zespołowe, a także te, które można zrealizować w domu lub w plenerze. Publikacja zawiera:- zabawy z piłką, obręczami, bąkiem i innymi rekwizytami- zabawy w berka i w chowanego- zabawy w kole i zabawy fantowe- zabawy paluszkowe i majsterkowanie- zabawy ze śpiewem i z tańcem- gry sportowe i zawody- rymowanki, wyliczanki i zgadywanki- łamańce językowe i gry słowne
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj!
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Historyjki obrazkowe na koncentrację to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematyka historyjek jest różnorodna: dziecięce zabawy, obowiązki dorosłych, czynności codzienne i związane z daną porą roku.Głównym celem publikacji jest ćwiczenie koncentracji. Historyjki zostały ułożone tak, aby na każdym kolejnym obrazku przybywał jeden element. Czasem różnica między ilustracjami jest niewielka, więc dziecko musi się skupić, dokładnie obejrzeć kartoniki i przeanalizować wszystkie szczegóły.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia (Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz z publikacji W deszczu i w słońcu) z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji.Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów, emocji i stanów.W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące podstawowych emocji: tego, jak je rozpoznajemy i kiedy je odczuwamy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?