W ostatnich czasach nasiliły się akty przemocy fizycznej i psychicznej, jawnej i ukrytej, pomiędzy dziećmi i młodzieżą w szkole i poza nią. Dokuczanie, dręczenie innych, zastraszanie, nękanie, znęcanie się, krytykowanie, odrzucenie, presja, zmuszanie do robienia czegoś czego się nie chce robić, poniżanie, upokarzanie, wykluczanie z grupy, lekceważenie, stosowanie pogróżek, złośliwe żarty, popychanie, potrącanie, wyśmiewanie, zaczepianie, cyberprzemoc, przemoc homofobiczna i inne, to przykłady różnych form zachowań, z którymi nasze dzieci mogą się spotkać ze strony rówieśników, na terenie szkoły i poza nią. Uwolnij się od dręczyciela to wspaniała i bardzo potrzebna książka dla dzieci i dorosłych, poruszająca różne aspekty zachowań przemocowych. Można powiedzieć, że jest to kompendium wiedzy na temat rodzajów przemocy i jej skutków, sposobów radzenia sobie z przemocą i zapobiegania. Można w niej znaleźć wyczerpującą charakterystykę i opis wielu różnorodnych trudnych sytuacji, które dziecko może napotkać. Każda z tych sytuacji jest opisana w bardzo przystępny sposób tak, że dziecko może zupełnie samodzielnie ją rozpoznać i przeanalizować. Do każdej opisanej sytuacji dołączonyjest proponowany sposób poradzenia sobie z nią. Przyjęcie przez dziecko proponowanych pomysłów i sugestii oraz wzbudzenie w nim chęci ich wykorzystania w praktyce, może mieć duży wpływ na to, by dziecko stało się osoba silniejszą i bardziej pewną siebie, tak by każdy kolejny dzień mogło przeżyć bez lęku, w sposób celowy, opanowany i ukierunkowany. Wskazany jest tu udział osób dorosłych rodziców, nauczycieli, psychologa, którzy pomogą dziecku zrozumieć i zastosować proponowane rozwiązania.. . . . . . .Bogate doświadczenie zawodowe autorów, wielość i różnorodność sytuacji, z którymi się spotykali oni i ich uczniowie, pozwoliło na dokonanie bardzo dokładnego i rzetelnego opisu i klasyfikacji poszczególnych zdarzeń i form przemocy, jakich doznają dzieci w szkole oraz możliwych form pomocy.Autorzy: CATHERINE THORNTON, psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą w szkole. Współpracując z rodzicami, uczniami i nauczycielami jako psycholog szkolny poznała bardzo dobrze problemy, z którymi borykają się dzieciw relacji z innymi, razem z MICHAELEM PANCKRIDGEM, doświadczonym nauczycielem, autorem wielu książek dla dzieci stworzyli znakomita książkę Uwolnij się od dręczycieli która jest wspaniałym przewodnikiem po tym, jak można uwolnić się od przemocy, przestać się bać i zacząć panować nad sytuacją. Ewa Góralczyk, psycholog
Książka, którą masz w ręku, Przewodnik przetrwania dla transpłciowych nastolatków, napisana uczciwie, szczerze, przyjaźnie i z humorem, przekaże Ci wiedzę, której potrzebujesz, doda Ci sił i pewności siebie, oraz uzbroi Cię we wszelkiego rodzaju wskazówki, które pomogą Ci dzielnie maszerować przez życie jako nastoletnia osoba transpłciowa. Rozmyślasz, w jaki sposób ujawnić się rodzinie i przyjaciołom, jak przejść przez terapię hormonalną lub też jak założyć pakera? Właśnie tu wkraczają młodzi transpłciowi aktywiści, Owl i Fox, którzy odpowiadają na wszystkie pytania transpłciowych nastolatków i ich rodziców. Poradnik skupia się na troszczeniu się o siebie, na rozwijaniu umiejętności wyrażania siebie oraz odczuwaniu dumy ze swojej unikalnej osobowości. Mnóstwo w nim bezcennych informacji, przekazanych przez ludzi rozumiejących złożoności dorastania jako trans. Owl i Fox tam byli i to zrobili i dlatego w pełni uczciwie mogą opowiedzieć, jak biegnie życie transpłciowych nastolatków, poczynając od potencjalnie ratujących życie porad, co robić w przypadku dysforii lub depresji, do przezabawnych prawdziwych historii z życia tych młodych ludzi.
Księga moich strachów to wspaniały przewodnik przetrwania dla 12-18-latków, dręczonych przez różnego rodzaju lęki. Pomaga rozpoznać i opanować symptomy, a potem pozbyć się nawet najgorszych zmartwień, zrozumieć, skąd się biorą i jak się wydostać nawet z bardzo silnych uzależnień. Współautorką jest studentka college'u, Phoebe McEwen, która długo zmagała się ze wszechobecnym strachem, przetestowała na sobie proponowane przez autorki techniki i w bardzo znacznym stopniu pozbyła się lęków. Dołączono opowieści kilku młodych ludzi o wyzdrowieniu. Książka zawiera również rozdziały dotyczące snu, egzaminów i zmian w życiu.Autorki, dr Sue Knowles i dr Bridie Gallagher obydwie są psychologami klinicznymi piszą o lękach z dużym poczuciem humoru, proponowane przez nie strategie są pożyteczne i proste w zastosowaniu. Dotyczy to zarówno technik poznawczo-behawioralnych, jak i treningu uważności i medytacji. Główną i podstawową zaletą książki jest przede wszystkim to, ze naprawdę pomaga!Książkę powinien mieć do własnego użytku każdy młody człowiek, który przechodzi terapię. Jest ona bowiem tak zbudowana, żeby wpisywać własne uwagi i komentarze, rzeczy do zapamiętania i inne przydatne notatki. Pomagają one bowiem powrócić do własnych przemyśleń i w razie potrzeby z nich skorzystać.
Na podstawie własnego doświadczenia i bogatej literatury, autorka - wieloletni psycholog szkolny, nauczyciel-konsultant i terapeuta uświadamia Państwu:- Co każdy nauczyciel, a zwłaszcza nauczyciel-wychowawca, powinien wiedzieć o sobie, swoich uczniach i wzajemnym oddziaływaniu na siebie, aby umieć poradzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów i trudnymi sytuacjami w klasie- Podaje konkretne przykłady często spotykanych, trudnych zachowań uczniów i rozmaitych zachowań-reakcji nauczycieli- Podaje sugestie skutecznych rozwiązań konfliktów.
Ta książka pomaga zrozumieć, dlaczego niektóre dzieci zachowują się nie tak, jak byśmy sobie tego życzyli Autor w przyjaznym tonie podpowiada, jak nauczyciele i rodzice powinni reagować, gdy zachowanie dziecka przekracza wszelkie oczekiwania. Przekonuje, że okiełznanie rozbrykanego koziołka wcale nie będzie trudne, jeśli będziemy go odpowiednio motywować, nauczymy ustalania i nie przekraczania granic czy skutecznie zastosujemy czas na uspokojenie. Książka daje ponadto narzędzia do rozpoznawania wczesnych oznak depresji, lęków, smutku. Trudne czyni łatwym!
Czy przedszkolaki mogą dbać o przyrodę, segregować śmieci, zdrowo się odżywiać? Oczywiście!A można im w tym pomóc, proponując, by wcieliły się w rolę Księcia Czyściocha, Chemicznych Oparów lub Duszków Łakomczuszków. Wszak kto raz odegra rolę pingwina, który wynalazł sorbet, już zawsze będzie pamiętał, że owoce są zdrowsze od słodyczy.Wszystkim, którzy pragną uczyć dzieci o ważnych sprawach poprzez zabawę w teatr, polecamy niniejszy zbiór trzydziestu scenariuszy inscenizacji, dotyczących higieny, zdrowia i ekologii. W załączniku znajdą Państwo szablony masek, które ułatwią przygotowanie kostiumów dla małych aktorów.
Lubisz bajki, zagadki, rebusy i labirynty? Lubisz kolorować, liczyć i rysować? Jeśli tak, to mamy coś w sam raz dla Ciebie serię książeczek z bajkami i zadaniami, które pomogą Ci ćwiczyć czytanie, wprawiać się w pisaniu i gimnastykować umysł. Na końcu każdej książeczki Twoi Rodzice lub Pani w szkole znajdą pomysły na zabawy w grupie. Namów dorosłych, by bawili się razem z Tobą przy czytaniu tych książeczek!
Przedstawiamy Państwu krótki przewodnik po interwencjach dietetycznych i środowiskowych, wskazanych w przypadku dzieci i dorosłych, cierpiących na zaburzenia ze spektrum autystycznego. Z książki można dowiedzieć się, jakich substancji zawartych w produktach spożywczych i środkach czystości należy unikać, jak sprawdzić skład danego produktu i w jaki sposób rozpocząć stosowanie diety. Znaczna część książki poświęcona jest praktycznym wskazówkom, dotyczącym funkcjonowania dziecka autystycznego poza domem. Autorzy przedstawiają sprawdzone sposoby zadbania o to, by wszyscy dorośli, opiekujący się dzieckiem, byli świadomi możliwych zagrożeń i potrafili właściwie zareagować w przypadku niepożądanej reakcji alergicznej. Przewodnik ten stanowi nieocenione źródło skondensowanej wiedzy dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy pragną stworzyć dzieciom autystycznym bezpieczne warunki zarówno w domu, jak i w szkole.
To pełen humoru poradnik dla nauczycieli wychowawców i dyrektorów szkół, podpowiadający, jak rozmawiać z rodzicami, by skutecznie zachęcić ich do współpracy w wychowaniu dziecka, jak wyjaśniać sytuacje trudne, jak rozmawiać w przypadkach, kiedy rodzice zachowują się emocjonalnie lub nieracjonalnie. Autorka - na podstawie swojego długoletniego doświadczenia - analizuje przypadki, z którymi zetknęła się sama lub które pomagała rozwiązać swoim kolegom. Książka stanowi nieocenioną pomoc w tworzeniu między szkołą a rodzicami atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania.
Ponad 80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom wzmacniać samoocenę.
Proponowane gry i zabawy mają różny stopień trudności. Dodatkowo, autorka proponuje adaptacje, dzięki czemu wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub dzieci z zaburzeniami mowy.
Książka Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 2-9 lat (oraz potencjalnie starszych, w zależności od ich poziomu rozwoju), którzy szukają wskazówek i proaktywnych strategii behawioralnych w radzeniu sobie z napadami złości i załamaniami nerwowymi/ kryzysami psychicznymi. Opanowanie tej umiejętności jest szczególnie ważne w przypadku osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pragniemy wzmocnić Twoją pozycję poprzez zapewnienie Ci praktycznych strategii i narzędzi w sytuacji, gdy czujesz się zagubiony i nie wiesz, czego jeszcze spróbować
Autorką, wydanej przez Fraszkę Edukacyjną, książki ""Moje zabawki..."" jest Beata Barbara Jadach - nauczycielka nauczania przedszkolnego, doskonale znającą współczesne dzieci: ich psychikę, zainteresowania i możliwości.Niniejsza publikacja zawiera 20 bajek wychowawczych, których ideą przewodnią jest nauczenie dzieci między innymi takich postaw i umiejętności jak:- wytrwałość w dążeniu do celu- tolerancja- prawdomówność- wartość przyjaźni- opiekuńczość- dbanie o zabawki i dzielenie się nimi- szacuek dla przyrody- zdrowy sposób odżywiania- umiar w jedzeniu słodyczy- poszanowanie cudzej własności- odkrywanie u siebie ukrytych talentów- pokonywanie nieśmiałości- odpowiedzialność za swoje zwierzątko- oddawanie zguby właścicielowi oraz dbanie o pożyczone rzeczyDo każdej z bajek dołączono kolorowanki, labirynty oraz zadania do rozwiązywania. Z kolei dorośli (rodzice, nauczyciele) znajdą tutaj również pomysły na zorganizowanie zabaw dla dzieci grupowych lub indywidualnych.
Kolorowe kosze bajki o tematyce ekologicznej to zbiór dwudziestu opowieści o tematyce ekologicznej, pisanych prozą.Autorka, podobnie jak w swojej poprzedniej kolekcji bajek Moje zabawki bajki wychowawcze, zachowała tę samą koncepcję pracy z dzieckiem: czytanie, zabawa, wykonanie graficznej karty pracy z zadaniem logicznym. Identyczny schemat budowy książki sprawia, że nauczyciele i rodzice, którzy zetknęli się z tamtym zbiorem, w tym szybko się odnajdują. Niewątpliwym atutem tej pozycji jest załącznik, bogaty w rymowane zagadki o tematyce przyrodniczej. Ta nietypowa pomoc to doskonała okazja do zorganizowania konkursu i wyłonienie najlepszej grupy lub przyjaciela przyrody.W swej książce Kolorowe kosze bajki o tematyce ekologicznej pisarka puściła wodze fantazji i wśród zwykłych bohaterów znajdujemy także niezwykłych, jak duchy, kosmici czy chemiczne opary. Jednocześnie sytuacje i problemy zawarte w bajkach są jak najbardziej realistyczne. I choć autorka schodzi nawet na dno oceanu w opowieści Alarm na oceanie, to porusza bardzo ważny problem katastrofy ekologicznej i opisuje ją z perspektywy morskich zwierząt.Beata Barbara Jadach dostrzega nie tylko te wielkie ekologiczne problemy. W swych bajkach poświęca miejsce także tematom codziennym, jak np. chemikalia. Dostrzega zagrożenie w niezabezpieczonych przed dziećmi środkach chemicznych. Ten problem poruszyła w bajce Chemiczne oparyWachlarz ekologicznych kwestii w zbiorze Kolorowe kosze bajki o tematyce ekologicznej jest bardzo szeroki. Pisarka nie ogranicza się do tematu segregacji śmieci. W swej książce, poprzez bajki, uświadamia dzieciom konieczność ekologicznego usuwania odpadów w ogrodzie i na działce, wyjaśnia, skąd się biorą kwaśne deszcze, konieczność ochrony roślin i zwierząt itp. Uczy dzieci recyklingu, przetwarzania zużytych opakowań spożywczych i butelek na zabawki, dbałości o środowisko.A wszystko to czyni poprzez ciekawe przygody bohaterów, np. kosmitów z planety Hygienos (Śmieciostwortki), czy małej rzekotki, która chciała być piękna i poszła do SPA (SPA małej żabki rzekotki).Przedstawiona w ten sposób ekologia staje się dla dzieci zrozumiała i bliska. Najważniejsze jednak jest to, że książka ta uświadamia dzieci w zakresie problematyki ekologii, ale przede wszystkim uczy, co robić, by ratować środowisko i nie być tylko biernym słuchaczem bajek.
Poradnik Zucherek. Scenariusze zajęć i zabaw tematycznych to zbiór scenariuszy z propozycjami zajęć z dziećmi w wieku 612 lat. Zucherek. Scenariusze zajęć i zabaw tematycznych ma dostarczyć nauczycielom, wychowawcom i instruktorom pracującym z dziećmi rozmaitych pomysłów, umożliwiających świadomą, kreatywną, prowadzącą do twórczych rozwiązań pracę z uczestnikami zajęć poprzez zabawę.Uniwersalność proponowanych zajęć z elementami polskich obrzędów, zwyczajów i tradycji nie ogranicza książki tylko do jednego rodzaju odbiorcy, dotyczy wszystkich aktywności w przedziale wiekowym od 6 do 12 lat. Zajęcia nadają się do realizacji zarówno na zbiórkach zuchowych, jak i na lekcjach w szkole, w świetlicy, w przedszkolu, na obozach czy koloniach. Bardzo ważnym elementem w poradniku są Worki pomysłów, które pełnią funkcję skrzyni skarbów. W Worku znajdują się wiadomości uzupełniające, pomagające w pracy z dziećmi, materiały do gawęd, piosenki, wierszyki, gry i zabawy, majsterki.Metody są tak dobrane, aby wyzwalały aktywność i zaangażowanie uczestników podczas realizacji wspólnych celów, jakie przyjmuje grupa, a także ułatwiały wymianę myśli i odczuć bez lęku przed oceną ze strony innych. Ma to sprzyjać m.in. uświadomieniu sobie i zrozumieniu konkretnego problemu i wspólnemu poszukiwaniu jego rozwiązań, a także przekazywaniu określonych treści i uczeniu się. Propozycje nasze powstały na podstawie zajęć prowadzonych metodyką zuchową, czyli metodyką pracy z dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nad jego powstaniem pracowali doświadczeni instruktorzy zuchowi i nauczyciele.
ADHD i związane z tym problemy są zapewne ogólnie znane od lat ukazuje się na ten temat wiele książek i prowadzi się wiele szkoleń. Trudno tu o coś oryginalnego. Ale chyba jest jeden nieco pomijany wątek, mianowicie reszta klasy Co z nimi robić, kiedy musimy się nieco dłużej zająć naszym nadpobudliwym dzieckiem, i jak na nich oddziaływa fakt, że często, w ich oczach, to dziecko jest uprzywilejowane? Chociażby dlatego warto tę książeczkę przeczytać.O autorce:- Psycholog kliniczny, socjoterapeuta, Mistrz NLP, Licencjonowany Lider Grup Balinta. Nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli, nauczyciel-konsultant w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno- -Pedagogicznej (CMPPP) oraz w Ośrodku Rozwoju Edukacji (ORE). Współautor i realizator programu Konstruktywna konfrontacja. Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów.- Przez wiele lat pracowała z dziećmi przewlekle chorymi i ich rodzinami w Klinice Nefrologii Akademii Medycznej w Warszawie oraz z dziećmi i młodzieżą w szkołach podstawowych i gimnazjum. Prowadzi Grupy Balinta oraz szkolenia dla lekarzy, nauczycieli i rodziców. Zajmuje się doskonaleniem relacji oraz pomocą w rozwiązywaniu problemów małżeńskich, rodzinnych i wychowawczych
Nieoceniony przewodnik dla każdego nauczyciela przedszkola, który - zgodnie z rozporządzeniem MEN z grudnia 2010 r. - jest zobligowany do prowadzenia obserwacji prawidłowości rozwoju dziecka, wychwytywania niepokojących symptomów i dostosowywania programu nauczania dziecka do jego specjalnych potrzeb.Przewodnik - napisany przez psychologa klinicznego - podaje testy prawidłowości rozwoju dziecka przedszkolnego w każdym kolejnym roku nauki, - wskazuje typowe (i mniej typowe) problemy rozwojowe, ich symptomy i niepokojące sygnały (w tym symptomy, wskazujące na zagrożenie w dalszym rozwoju dysleksją i dyskalkulią). - podaje metody, którymi nauczyciele i rodzice mogą pracować z dzieckiem, aby mu pomóc w przezwyciężeniu nieprawidłowości rozwojowych.- wskazuje, w jakim momencie nauczyciel i rodzice powinni zwrócić się o pomoc do specjalisty.- cały rozdział poświęcony jest przygotowaniu dziecka do pójścia do szkoły. KOMPENDIUM, NIEZBĘDNE W KAŻDYM PRZEDSZKOLU, a także każdemu rodzicowi.Nota o Autorce:Monika Biała jest psychologiem klinicznym z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Jest Sekretarzem Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP). Posiada, przyznany przez Zarząd Główny PTP, certyfikat konsultanta psychologii klinicznej dziecka w zakresie problemów kliniczno-edukacyjnych. Pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Warszawie.
Skuteczne narzędzie porozumienia i współpracy z uczniami
Autorka - wieloletni psycholog szkolny, nauczyciel-konsultant i terapeuta podpowiada:
- jak wychowawca może sobie ułatwić porozumienie z klasą i zapewnić konsekwentne przestrzeganie ustalonych zasad
- jak na początku roku szkolnego zawrzeć umowę z uczniami, aby wyjaśnić wzajemne oczekiwania, system konsekwencji i nagród
- jak się przygotować do opracowania z uczniami dobrej umowy
- z jakich elementów powinna składać się dobra umowa
- jak korzystać z umowy w ciągu roku szkolnego, aby panować nad klasą.
W ostatnim rozdziale autorka podaje gotowe scenariusze lekcji prowadzących do spisania dobrej umowy z klasą.
Poradnik dla rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością wzrokową i ruchowąAutorka pokazuje, jak z przedmiotów codziennego użytku zrobić zabawki dla dziecka z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową oraz jak zachęcać je do zabawy. Instruuje też, jak bawić się wykonanymi zabawkami, aby spełniały one rolę terapeutyczno - rozwojową. Spis treści:1. Wstęp2. Miejsce zabawy dla dziecka ze złożoną niepełnosprawnością3. Pomoce edukacyjne i aktywności dostosowane do potrzeb dziecka z niepełnosprawnością wzrokową4. Dystrybutorzy zabawek i pomocy edukacyjnych5. Bibliografia
Młody Czytelniku!
Lubisz bajki, zagadki, rebusy i labirynty? Lubisz kolorować, liczyć i rysować? Jeśli tak, to mamy coś w sam raz dla Ciebie – serię książeczek z bajkami i zadaniami, które pomogą Ci ćwiczyć czytanie, wprawiać się w pisaniu i gimnastykować umysł. Na końcu każdej książeczki Twoi Rodzice lub Pani w szkole znajdą pomysły na zabawy w grupie. Namów dorosłych, by bawili się razem z Tobą przy czytaniu tych książeczek!
Niniejszą książkę polecamy wychowawcom, pedagogom szkolnym, psychologom i rodzicom – wszystkim, którzy na co dzień zajmują się nastolatkami i pragną pomóc im poruszać się bezpiecznie w wirtualnym świecie. Dzięki proponowanym ćwiczeniom i grom można w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze sprowokować dyskusje na temat poznawania nowych osób, udzielania o sobie informacji, zaufania, różnicy między żartem a szyderstwem i lojalności wobec przyjaciół. Przystępny język i materiały do wykorzystania podczas zajęć sprawiają, że książka ta jest niezwykle praktycznym narzędziem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?