Najbardziej skuteczni dyrektorzy różnią się od swoich mniej skutecznych kolegów nie tym, co wiedzą, ale tym co robią.Celem tej książki nie jest podanie wąskiego zestawu instrukcji. Przeciwnie, przedstawia ona krajobraz szkoły z punktu widzenia wybitnych dyrektorów. Cóż takiego widzą oni, kiedy spoglądają na swoje szkoły i swoich ludzi? Na czym koncentrują swoją uwagę? W jaki sposób wykorzystują swój czas i energię? Co sprawia, że podejmują takie, a nie inne decyzje? Jak możemy osiągnąć takie same korzyści?Urocza, mądra, pełna humoru książka, napisana prosto i jasno.
Dramatyczna, fascynująca autobiografia autystycznej dziewczyny, która była dzieckiem w czasie, kiedy pojęcie „autyzm” nie było znane (lata 60. XX w.). Dziewczynka z głębokim autyzmem, żyjąca w tzw. „normalnym” środowisku, traktowana była jak dzika, szalona, głucha…Próbując przetrwać, stwarzała sobie własne światy, wykształcała mechanizmy obronne, które obecnie inspirują terapeutów pracujących z dziećmi autystycznymi.
50 pomyłów ćwiczeń.
Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej!
Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania.
Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej!
Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania.
To jest książka o pomaganiu dzieciom – poprzez trening kognitywno-behawioralny, indywidualny albo w małych grupach – w radzeniu sobie z agresją i destrukcyjnymi zachowaniami, wywołanymi uczuciem gniewu. W każdej szkole jest jakiś odsetek dzieci, wobec których tradycyjny, dyscyplinarny system okazuje się nieskuteczny. W oczach dorosłych ci uczniowie wydają się rozumieć zasady właściwego zachowania, ale z jakichś powodów nie są w stanie (czy – w rzadszych przypadkach – nie chcą) się do nich dostosować.
Z tej książki, której autorami są światowej sławy specjaliści w dziedzinie terapii agresji dzieci i młodzieży, czytelnik dowie się, jakie są mechanizmy powstawania złości i gniewu oraz pozna sprawdzony program, którym można objąć agresywne dzieci w szkole. Dokładny opis koniecznych przygotowań, sposobów współpracy z rodzicami i treści kolejnych sesji pozwala wprowadzić program w każdej szkole.
Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich.
Pierwsza część książki obejmuje podstawy metodologiczne, językowe, filozoficzne i naukowe takiego podejścia. W części drugiej, praktycznej, zarysowane są:
- formaty sesji
- możliwe problemy i rozwiązania
- waga podejścia terapeuty
- rola rodziców
- przykładowy schemat kursu.
Z książki tej dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać na opóźniony rozwój jego umiejętności wzrokowych, słuchowych, motorycznych, przetwarzania informacji lub innych. Autorka wyjaśnia, jakie badania lekarskie i psychologiczne warto wykonać, by sprawdzić, w czym tkwi sedno problemów. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie dostosować oczekiwania wobec ucznia do jego możliwości, a także, rozumiejąc jego specyficzne potrzeby i trudności, zastosować w klasie lub w domu skuteczne interwencje, które pozwolą mu osiągnąć sukces edukacyjny.
Książka zawiera scenariusze rozwijania umiejętności społecznych wśród nastolatków z Zaburzeniami z Autystycznego Spektrum. Jest to przewodnik uczący prawidłowych interakcji społecznych grupie, w wielu różnych, codziennych sytuacjach. Książka pomaga redukować negatywne emocje, które często towarzyszą młodym ludziom ze Spektrum Autyzmu w kontaktach z rówieśnikami. Instruuje rodziców jak oddziaływać na nastolatka aby pomóc mu w doskonaleniu cennych umiejętności społecznych.
W podręczniku zostały opisane i usystematyzowane relacje pomiędzy psychologią a resocjalizacją. Zawarto w nim kompleksowe rozważania, dotyczące teoretycznych i praktycznych zagadnień psychologii resocjalizacyjnej. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii, pedagogiki, resocjalizacji, prawa, pracy socjalnej oraz dla wszystkich badaczy, którzy dostrzegają złożoność procesu resocjalizacji i widzą jej teoretyczny, praktyczny oraz interdyscyplinarny charakter.
Jak czują się rodzice, kiedy po raz pierwszy słyszą diagnozę postawioną dziecku: zaburzenie ze spektrum autyzmu lub Zespół Aspergera? Często są przybici, szukają w sobie winy i zastanawiają się, co dalej. Wszystkim zmartwionym i zagubionym rodzicom polecamy niniejszy „przewodnik”, w którym autor – doświadczony pediatra od lat pracujący z dziećmi autystycznymi – w przystępny i pełen pogody sposób przedstawia świat autystów. Dowiedzą się z niego Państwo, jakie wyzwania stoją przed dzieckiem i w jaki sposób można ułatwić mu funkcjonowanie w domu, szkole i wśród rówieśników.
Ta książka wyjaśnia, jak krok po kroku zaplanować pracę w rówieśniczej grupie terapeutycznej, stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, wyznaczyć dostosowane do różnych etapów rozwoju grupy cele indywidualne i grupowe, oraz wspierać rozwój kompetencji i umiejętności społecznych jej członków.
Polecamy tę książkę wszystkim terapeutom, psychologom i rodzicom, którzy poszukują praktycznych wskazówek, w jaki sposób skutecznie wprowadzić dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat interakcji społecznych.
Dzieci muszą posiadać podstawowe umiejętności komunikacyjne, gdyż stanowią one podstawę skutecznego uczestniczenia w życiu zarówno w domu, jak i w szkole i społeczeństwie. Dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych często nie potrafią opanować tych umiejętności na podstawie płynących z otoczenia wskazówek, i muszą je przyswoić na podstawie bezpośrednich instrukcji, zachęt i bardzo wielu ćwiczeń.
Ta książka jest zbiorem wskazówek, dotyczących komunikacji społecznej, dla rodziców i profesjonalistów chcących pomóc małym dzieciom z trudnościami w rozwoju społecznym, odnaleźć drogę w świecie i cieszyć się z interakcji z rówieśnikami. Autorka uwzględnia umiejętności kluczowe, takie jak inicjowanie interakcji, język ciała, rozumienie perspektywy innych ludzi, a także humor. Program jest ustrukturyzowany i idealny dla wczesnych interwencji, bo zasady społeczne podane są prosto i towarzyszą im podpowiedzi komunikacyjne, pomysły ćwiczeń i rady dotyczące tego, jak oceniać postępy dziecka. Można go łatwo włączyć do różnych sytuacji w życiu codziennym.
Książka ta zawiera gotowe scenariusze lekcji i ponad 40 kart pracy do kserowania dla uczniów, a także setki praktycznych ćwiczeń, których celem jest pomóc nastolatkom w radzeniu sobie ze złością i zdobyciu umiejętności panowania nad sobą.
Złość to uczucie naturalne i wszyscy od czasu do czasu w złość wpadamy, ale nauczenie się, jak ją wykorzystać, by rozwiązać problem lub dokonać jakiejś zmiany w naszym życiu, może być sprawą trudną. Niniejsza książka dostarcza wskazówek i ćwiczeń, których celem jest pomóc wychowawcom i trenerom nauczyć młodzież właściwego wyrażania złości. Niech złość pomoże, nie krzywdzi. Poznajcie szybkie i łatwe sposoby rozpoznawania złości i radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Autor tej wyjątkowej książki stanął przed jednym z największych wyzwań, jakie może przynieść los, guzem mózgu o wysokim stopniu złośliwości - takim, który zwykle nie daje szans przeżycia. Mimo początkowego szoku, Kline stawił czoła chorobie i wyzdrowiał.
Poznaj historię Jerry'ego i jego rodziny, rzuconych na nieznane wody walki z nowotworem, operacji, naświetleń, chemioterapii i rezonansów. Przeżyj z nimi upadki i zwycięstwa, jakich doświadczyli walcząc z guzem mózgu, który, choć usunięty lata temu, dwukrotnie próbował znów zaatakować. Ta bitwa jeszcze nie jest wygrana! Jerry musi stale mieć się na baczności i być gotów do podjęcia walki w każdej chwili. Pragnąc żyć uczciwie i zgodnie z wyznawanymi wartościami, Jerry ciężko pracuje, by utrzymać rodzinę w jedności. Nie interesuje go światowy rozgłos. Właściwie, to mówi: Staram się zajmować własnymi sprawami, czemu mój mózg też tego nie może?
Prawdziwa historia matki, wychowującej autystycznego syna, której los nie szczędzi wyzwań. Niepewna rola rodziny, związki z mężczyznami, dla których codzienność okazuje się zbyt wielkim ciężarem, szkoła, na której wsparcie nie można liczyć i przyjaciele, którzy z czasem zmieniają się w dalekich znajomych.
Bohaterka zmaga się z chorobą syna, samotnością, depresją, problemami finansowymi... Syn pochłania wiele energii, a ją dręczą wyrzuty sumienia, że nie poświęca dość czasu i uwagi pozostałym trojgu dzieciom, których potrzeby i problemy - dopóki nie osiągną punktu krytycznego - zdają się blednąć przy otchłani lęków autystycznego Kamila.
Nie każdy jest Rain Manem to wzruszająca opowieść o potędze matczynej miłości, która trwa wbrew wszystkim i wszystkiemu. To również wnikliwe i pełne zrozumienia spojrzenie na pozornie niezrozumiały świat autyzmu, w którym uwięziona jest bliska osoba.
Ta książka to świetny opis mechanizmów – społecznych, emocjonalnych, środowiskowych – powstawania i narastania u młodych ludzi gniewu i przeradzania się go w agresywne zachowania. Autor pracował jako psycholog w kilkunastu amerykańskich najtrudniejszych szkołach ponadpodstawowych, w których miał do czynienia z wybitnie trudną młodzieżą z grupy wysokiego ryzyka. Zamieszcza on wiele arcyciekawych opisów konkretnych przypadków i zastosowanych metod. Część II książki, rozpoczynająca się od rozdziału szóstego., to podzielony na pięć tematycznych modułów poradnik dla psychologów, nauczycieli i terapeutów, prowadzących zajęcia z młodymi ludźmi „z krótkim lontem”. Każdy moduł obejmuje kilka spotkań, na których ćwiczy się umiejętności rozpoznawania i stopniowania gniewu, znajdowania i stosowania zachowań alternatywnych, oceniania korzyści czy strat płynących z konkretnych zachowań, prowadzenia „dzienniczka kłopotów” i oceny postępów. Poza ogromną przydatnością praktyczną – w każdej szkole ponadpodstawowej – książka jest napisana barwnym, żywym językiem, która znakomicie ułatwia wgłębianie się w trudny, niekiedy bolesny temat.
Jest to wstrząsający reportaż ? oparty na autentycznych zdarzeniach - o sposobach, których imają się ludzie owładnięci obsesją kontrolowania innych wokół siebie, zniewolenia ich i narzucania im życia w strachu i poczuciu nieszczęścia; gorzka opowieść o tym, jacy jesteśmy. Świetnie ?się czytający? kryminał, który skłania nas do refleksji na temat potrzeby kontrolowania drugiego człowieka, zwłaszcza, gdy w swoim przekonaniu, kierujemy się szlachetnymi intencjami.Z recenzji Agnieszki Mączyńskiej ? Dilis (miesięcznik O SZKOLE)
jak w siedmiiu krokach osiągnąć wewnętrzna harmonię
Niniejsza książka odwołuje się do psychologii pozytywnej, rozwiniętej przez Martina Seligmana. Jest to bestseller przetłumaczony na 9 języków, uznany przez magazyn Self za jeden z ośmiu najlepszych poradników samopomocowych wszechczasów.
Autor krok po kroku wyjaśnia, jak szczegółowo zidentyfikować źródła dręczących nas lęków, zmierzyć się z nimi, odzyskać spokój i zacząć cieszyć się życiem.
Autor z humorem i sympatią radzi rodzicom ?trudnych? dzieci, wpadających w przedszkolu i szkole w tarapaty, jak radzić sobie w tej kłopotliwej sytuacji. Dowiesz się z niej, jak się zachować, gdy dyrektor szkoły wzywa Cię na dywanik, jak pomóc dziecku odnaleźć się w rzeczywistości szkolnej i jak porozumieć się z nim w domu.
Książka skierowana jest przede wszystkim do rodziców, jej myślą przewodnią jest współpraca rodziców, nauczycieli, dyrektorów szkół i pedagogów szkolnych na rzecz dzieci, wykazujących problematyczne zachowania. Autor radzi, w jaki sposób dorośli mogą zjednoczyć siły, by wspólnie przyczynić się do adaptacji dziecka w szkole i osiągania przez nie sukcesów w nauce.
Książka ta, to zbiór prostych opowiadań-baśni terapeutycznych o nadziei w sytuacjach życiowych, z którymi nie potrafimy sobie dać rady. Piękno, dobro, miłość - te wartości - wbrew wszystkiemu - widać na każdej stronie tej książki. Czy znasz w swojej szkole uczniów, co do których masz niejasne (albo całkiem oczywiste) podejrzenia, że biorą narkotyki, piją alkohol, czują się samotni, odrzuceni, albo mają rodzinne problemy? Nie wiesz, jak do nich trafić? Masz obawy, że sprawy mogą się wymknąć spod kontroli (albo się już wymknęły)? Jesli tak, to wykorzystaj te opowiadania do rozmów z młodzieżą, biblioterapii lub po prostu podsuń je uczniom do poczytania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?