"Nasze wzajemne relacje są jak wieże. Budujemy je od momentu spotkania. Niższe piętra wspierają lub osłabiają kolejne. W każdej chwili, jaką spędzamy razem, decydujemy o tym, czy budujemy wspólny dom, czy wieżę Babel" – Marek Kaczmarzyk.
Relacje dorosłych z nastolatkami bywają bardzo napięte. Wywołują u nas – rodziców, nauczycieli i wychowawców – gniew, frustrację, a czasem bolesne poczucie winy. Zaczynamy się zastanawiać, czy nie popełniliśmy jakichś błędów wychowawczych. A z czasem niejednokrotnie tracimy pewność siebie.
Książka "Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem" ma przede wszystkim pomóc nam, dorosłym, złapać oddech. Prof. Marek Kaczmarzyk chce nam przede wszystkim pomóc zrozumieć nastolatka.
Jako neurobiolog tłumaczy nam, co się dzieje w mózgu człowieka na tym kluczowym etapie rozwoju. Wyjaśnia, skąd biorą się zachowania, które nam, dorosłym, wydają się często niewłaściwe, nieracjonalne, ryzykowne i trudne do zaakceptowania. Omawia neurobiologiczne podstawy empatii i naszych relacji z nastolatkami.
Autor chce nam przekazać, że nie wszystko od nas zależy. Pewne rzeczy możemy tylko zrozumieć i zaakceptować. Czasem to właśnie przychodzi nam najtrudniej.
Jednak kiedy je zrozumiemy, jesteśmy w stanie reagować bardziej świadomie.
"Strefa napięć" pokazuje, że to, co przypisujemy często naszym błędom lub złym intencjom nastolatków, jest bezpośrednią konsekwencją neurobiologii ich mózgów.
Jeśli jesteś rodzicem, nauczycielem lub wychowawcą, jeśli masz do czynienia z nastolatkami na zajęciach muzycznych, w świetlicy czy klubie sportowym, i jeśli relacje z nastolatkami sprawiają Ci trudność, ta książka może Ci pomóc.
W książce Kreatywne szkoły Ken Robinson rozwija myśli zawarte w swojej słynnej prelekcji „Czy szkoły zabijają kreatywność” i prezentuje przełomowe, praktyczne rozwiązania dotyczące kluczowej kwestii dla współczesnych społeczeństw: transformacji szkół i systemów edukacji.
Robinson krytykuje przestarzały, przemysłowy model edukacji i pokazuje, jak wdrożyć wysoce spersonalizowany, ekologiczny model, który pozwala na wykorzystanie bezprecedensowych możliwości XXI wieku, by wykształcić całe osobowości uczniów i przygotować ich do wyzwań współczesnego świata.
Książka Kreatywne szkoły – pełna przykładów, przełomowych badań i rekomendacji profesjonalistów z całego świata, a także napisana z właściwym Robinsonowi wciągającym stylem i poczuciem humoru – zainspiruje nauczycieli, rodziców, dyrektorów szkół i decydentów, by na nowo przemyśleli prawdziwą naturę i cele edukacji.
Co możesz zrobić? Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem, nauczycielem, rodzicem, dyrektorem placówki czy decydentem, jeśli w jakikolwiek sposób jesteś zaangażowany w edukację, możesz być częścią zmiany.
Ken Robinson, Kreatywne szkoły
„Obowiązkowa lektura dla każdego, komu zależy na?tym, by?dzieci przestały tracić swoje talenty. Zmusza nas do?przemyślenia na?nowo, co?tak naprawdę oznacza szkolnictwo, uczenie i?kreatywność”.
Malala Yousafzai, laureatka Nagrody Nobla, autorka książki To ?ja, Malala
„Zapomnij cały ten jazgot o ?destruktywnym wpływie zmian technologicznych i?gospodarczych na?edukację. Ken Robinson i ?Lou Aronica doskonale opisują wstrząs, jakiego potrzebujemy, jeśli mamy mieć dziś wartościową edukację”.
Howard Gardner, autor Inteligencji Wielorakich
"Koniec końców główne pytanie tej książki jest następujące: gdyby nie istniała hierarchia zawodów i przedmiotów, gdyby nikt się nie bał, że zostanie przyłapany na niewiedzy, gdyby nie przytłaczał nas ciężar konieczności zapewnienia bezpieczeństwa finansowego, gdyby nie było zranionego dziecka…
Gdybyś więc miał wybór, to, zupełnie szczerze: dokąd zaprowadziłby Cię Twój entuzjazm?
Co dziś jeszcze wciąż budzi Twój entuzjazm?"
- André Stern
André Stern jest gitarzystą, lutnikiem i pisarzem i nigdy nie chodził do szkoły. Jak sam mówi, jest dzieckiem, któremu nigdy nie przerwano zabawy, które uczy się kierowane entuzjazmem.
Ta książka składa się z opowieści, myśli i świadectw, które ukazują entuzjazm jako siłę życiową ludzi w każdym wieku.
Co zrobić, gdy nie idzie Ci nauka języka obcego?
A jeśli dziecko nie chce grać na dopiero co kupionym instrumencie?
Może czujesz, że utraciłeś już swój entuzjazm?
Opierając się na badaniach neurobiologa prof. Geralda Huthera André Stern odpowiada na te i inne pytania.
Autor zaprasza do chwili refleksji nad entuzjazmem – tą ogromną energią, którą natura obdarzyła każdego z nas.
"Parę minut zaufania, parę minut uwagi poświęconej entuzjazmowi dzieci zmieni ich życie – i z pokolenia na pokolenie zmieni świat".
- André Stern
Dlaczego uczniowie się rozpraszają?Czy dziewczynki uczą się szybciej?Jak zapamiętujemy informacje?Czy dzieci potrzebują rówieśników?Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?Memy są genami kultury. Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy elementy programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swojej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się między umysłami oraz jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka.""Nasza przeszłość świadczy o tym, że mamy spore możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie wykorzystać ich najlepiej. Problem w tym, że utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przyzwyczajeniem, zmieniają się czasami w wygodne autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, że nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać bardzo wiele. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób"" - Marek KaczmarzykTa książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się.
Czy jesteś w swoim Żywiole?
Czy znasz swoje naturalne talenty?
Czy odkryłeś pasję?
Czy wiesz, jakie są największe uzdolnienia Twoich dzieci?
Twój Żywioł to miejsce, w którym naturalne talenty spotykają się z pasją. Kiedy ludzie są w swoim Żywiole, czują się prawdziwie sobą, są szczęśliwi i dochodzą do największych osiągnięć.
Ken Robinson przez całą karierę pracował jako pedagog: nauczyciel, wykładowca, a także reformator systemów edukacji. Jest głęboko przekonany, że każdy z nas rodzi się z ogromnym pokładem naturalnych talentów. Niestety wielu z nas ich nie odkrywa, a jedną z głównych przyczyn jest edukacja.
W tej książce, czerpiąc z historii kilkudziesięciu osób wiodących w swoich dziedzinach – jak były Beatles Paul McCartney, aktorka Meg Ryan, reżyser Riddley Scott, fizyk Richard Feynman, przedsiębiorca i miliarder Richard Branson czy rysownik Matt Groening – pokazuje, jak na nowo połączyć się z naturalnymi talentami, odkryć pasję i znaleźć się w swoim Żywiole.
"Uchwycić Żywioł" to bestseller autorstwa jednego z najpopularniejszych współczesnych mówców, napisany jako rozwinięcie słynnego wykładu "Czy szkoły zabijają kreatywność?".
"Jeśli nie jesteś gotowy, żeby popełnić błąd, nigdy nie zrobisz nic oryginalnego".
Ken Robinson
"Bardzo wielu ludzi przechodzi przez całe swoje życie, nie mając żadnego rzeczywistego poczucia, czym mogłyby być ich talenty, albo czy w ogóle jakiekolwiek mają".
Ken Robinson
"Zawarte w tej książce koncepcje o odkrywaniu prawdziwego, najlepszego "ja", zmieniają życie" – Stephen R. Covey, autor "7 nawyków skutecznego działania"
"Dziś, kiedy świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, organizacje, szkoły, a zbyt często także nasze umysły zą zamknięte w nawykach przeszłości. Skutkiem jest ogromne marnotrawstwo talentów. "Uchwycić Żywioł" to żarliwy i przekonujący apel, by zacząć myśleć inaczej o nas samych i o tym, jak sprostać przyszłości" – Alvin Toffler, autor "Szoku przyszłości"
"Genialne i niezwykle ważne spojrzenie na kreatywność oraz na drogę do sukcesu w zglobalizowanym świecie jutra" – Harry Lodge, współautor "Bądź młodszy za rok"
"Ken Robinson to niezwykły człowiek, który jak mało kto potrafi spojrzeć na Ciebie tak, że czujesz się swobodnie i dobrze. Jestem dumna, że mogłam znaleźć się w tej książce jako jedna z osób, które uchwyciły swój Żywioł. Ta książka pomoże Ci dokładnie określić drogę, jaką wszyscy musimy przejść, by osiągnąć to, co w nas najlepsze" – Gillian Lynne, choreograf, współautorka oper "Koty" i "Upiór w Operze"
Pewnego dnia Peter Hartkamp usłyszał od swojej córki, że wolałaby umrzeć niż iść do szkoły, i postanowił wziąć edukację swoich dzieci we własne ręce. Założył w Holandii trzy wysoce innowacyjne szkoły demokratyczne, stając się specjalistą w dziedzinie edukacji, prawa oświatowego i praw dziecka. Swoje bogate doświadczenia opisuje w książce""Zamiast edukacji przymusowej""Czy im więcej edukacji, tym lepiej? Czy nauczanie jest tożsame z uczeniem się? Czy edukacja jest zróżnicowana? Czy egzaminowanie skutkuje lepszą edukacją?W książce ""Zamiast edukacji przymusowej""Hartkamp odpowiada na te i inne pytania oraz pokazuje, jak możemy zapewnić dzieciom lepszą edukację, zamiast tej opartej na przymusie. Swoje argumenty popiera wieloma konkretnymi przykładami i źródłami. Opisuje działanie szkół demokratycznych, a także innych alternatywnych podejść, które na przestrzeni lat okazały się skuteczne.""Zamiast edukacji przymusowej"" to książka dla każdego, kto szuka lepszej edukacji dla swoich dzieci.Peter Hartkamp jest jednym z moich bohaterów. Przez wiele lat walczył o to, by prawdziwie demokratyczna edukacja taka, która szanuje godność, inteligencję i niezwykłe naturalne zdolności do uczenia się młodych ludzi stała się w Holandii legalna. W swojej książce trzęsie filarami zbudowanymi przez obrońców edukacyjnego status quo i na naszych oczach je przewraca. Hartkamp nie jest marzycielem jest realistą z inżynierskim wykształceniem, który wnosi konkretne spostrzeżenia do analizy tego, w jaki sposób zostaliśmy kulturowo uwięzieni w nieefektywnym i nieludzkim systemie edukacji oraz jak możemy z tego więzienia uciec. Polecam tę książkę każdemu, komu zależy na dzieciach i na przyszłości rodzaju ludzkiego.
Andr Stern, który nigdy nie chodził do szkoły, przekonuje, że zabawa jest najskuteczniejszym narzędziem do uczenia się, a rozwój dziecka leży w jego naturze. Zachęca więc do bezwarunkowego zaufania dziecku.Zamiast standaryzacji i rywalizacji, pokazuje niesamowitą siłę swobodnej zabawy, dzięki której dziecko może rozwijać się w indywidualny sposób i we własnym tempie.W tej książce Andr Stern pokazuje, jak dzięki zabawie Twoje dziecko może uczyć się naprawdę skutecznie.""Zabawa pozwala dziecku nawiązać kontakt z codziennością, z sobą samym i ze światem. Przez nią przejawiają się jego skłonności, potencjał, a także głębokie wewnętrzne pragnienia. Swobodna zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia"" , pisze Andr SternJego przekaz wypływa z dorobku ojca, Arno Sterna, który od ponad sześćdziesięciu lat nieprzerwanie pracuje z dziećmi, a także z jego osobistego doświadczenia dzieciństwa bez szkoły, które pozwoliło mu opanować umiejętności od czytania, pisania i liczenia przez naukę pięciu języków, programowania i astronomii po profesjonalną grę na instrumencie, komponowanie muzyki i lutnictwo.
Dobrze wiemy, że przemoc, lekkomyślność i zuchwalstwo są przekazywane z rodziców na dzieci. Jednak odnosi się to także do takich umiejętności, jak uważność, empatia, szacunek, a nawet czerpanie przyjemności i radości z życia umiejętności, które są słabo widoczne we współczesnych społeczeństwach, nie mówiąc już o braku ich naukowego opracowania. Dlatego ta książka Arno i Andr Sternów jest kamieniem milowym na drodze do zrównoważonego społeczeństwa. Otwiera nam oczy na znaczenie kochającej, troskliwej i motywującej relacji między ojcami a synami"" - Prof. dr Gerald Hther, neurobiologMały Arno Stern jeździ swoim czerwonym samochodzikiem po podwórku, kiedy nagle woła go matka: Arno, odstaw samochód i chodź szybko!. Tak zaczyna się w 1933 roku ucieczka żydowskiej rodziny przed nazistami. Ojciec Arno, Isidor, kierowany intuicją i niewyczerpaną ufnością w Boga wie, że potrzeba cudu, by odnalazł spokój i szczęście dla swojej rodziny.Zaufanie i bezwarunkowa miłość są kluczem dostępu Isidora do swojego syna Arno, który stanie się wynalazcą Malortu i osiągnie niezwykłe sukcesy naukowe. Arno z kolei przekazuje tę tradycję zaufania synowi Andr, któremu dał przywilej niechodzenia do szkoły. Dziś Andr także ma synówSternowi zależy nie na tym, aby zobaczyć u dzieci spełnienie własnych oczekiwań, ale by wzrastały one w przestrzeni miłości, zaufania i motywacji, w której ich umiejętności mogą rozwijać się bez ograniczeń.Opowieść Arno i Andr Sternów to poruszająca historia rodziny, pokazująca, jak ważna w życiu człowieka jest głęboka potrzeba posiadania kochającego ojca.Trzy pokolenia ojców i synów pokazują, że miłość i zaufanie są dziedziczne.To niezwykle cenny głos w aktualnej dyskusji o nowym ojcostwie i problemach współczesnych chłopców.
Arno Stern uczy nas, jak patrzeć na rysunki dzieci ? nie wystarczy się przy nich zatrzymać, trzeba też przyjrzeć się im w skupieniu, uwolnić się od utartych schematów i prób oceny oraz zastanowić się, w jaki sposób dzieci próbują przez rysowanie i malowanie wyrazić siebie oraz to, co je dotyka. Dopiero wtedy można zrozumieć, co wyrażają ich rysunki i co się za nimi kryje. Arno Stern nazywa to „śladem”.
W książce tej z ogromną starannością opisuje, jakie ścieżki zaprowadziły go do odkrycia „śladu” oraz w jaki sposób można samodzielnie dostrzec go w rysunkach i obrazach dzieci.
Prof. dr Gerald Hüther
Powszechnie przyjmuje się, że dziecko poprzez rysowanie chce nam coś przekazać. Takie podejście sprawia, że rysuje ono to, czego oczekuje dorosły. W rzeczywistości jednak rysowanie powinno służyć wyłącznie zabawie dziecka i nie powinno podlegać żadnym osądom. Wtedy może wyrazić coś, dla czego nie znajduje innego środka wyrazu ? w ten sposób powstaje „ślad”.
Arno Stern od ponad sześćdziesięciu lat nieprzerwanie prowadzi w Paryżu pracownię malarską. W książce Odkrywanie śladu prezentuje wnioski płynące z analizy i obserwacji tysięcy dziecięcych rysunków.
Odkrycia Arno Sterna znajdują dziś potwierdzenie w wynikach badań w dziedzinach epigenetyki, neurologii i embriologii. W swojej książce w imponujący sposób przedstawia, jak dzieci malują, kiedy pozwoli im się robić to spontanicznie.
W dziesięć lat po pierwszym wydaniu swojej głośnej książki Ken Robinson napisał w pełni zaktualizowaną edycję. ""Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności"" to lektura pełna przykładów, naukowych analiz, a także zabawnych anegdot, stanowiąca szczegółową diagnozę edukacji i wielu innych sfer życia społecznego, a jednocześnie wezwanie do zmiany do odkrycia w sobie niewyczerpanych pokładów zdolności kreatywnych, które stanowią o naszej przyszłości.W książce Ken Robinson udziela odpowiedzi na trzy najważniejsze pytania:Dlaczego promowanie kreatywności jest kwestią fundamentalną? Liderzy biznesu, politycy i pedagodzy podkreślają ogromne znaczenie promowania kreatywności i innowacyjności. Dlaczego jest to ważne?W czym tkwi problem? Dlaczego ludzie potrzebują pomocy, by stać się kreatywnymi? Dzieci przecież kipią od pomysłów! Dlaczego po okresie dorastania wydaje nam się, że już nie jesteśmy kreatywni?Z czym się to wiąże? Czym jest kreatywność? Czy wszyscy są kreatywni czy też tylko nieliczni? Czy można rozwijać kreatywność, a jeżeli tak, to w jaki sposób?""Kreatywność jest największym darem ludzkiej inteligencji. Im bardziej złożony staje się świat, tym i my musimy być bardziej kreatywni, aby sprostać jego wyzwaniom. Jednak wielu ludzi zastanawia się czy w ogóle mają jakieś kreatywne zdolności. Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności mówią o tym, dlaczego kreatywność jest tak ważna, dlaczego ludzie uważają, że nie są kreatywni, jak do tego doszło i co możemy z tym zrobić"".Ken Robinson""Ken Robinson genialnie pisze o różnych przejawach niedoceniania i ignorowania kreatywności szczególnie w naszych systemach edukacji"".John Cleese""Książka Oblicza umysłu wyjaśnia, dlaczego bycie kreatywnym w dzisiejszym świecie jest konieczne. Tej książki nie można przeoczyć"".Ken Blanchard, współautorJednominutowego menedżera""Książki o kreatywności nie zawsze są kreatywne. Książka Robinsona jest upragnionym wyjątkiem: to zestaw szeroko zakrojonych, skłaniających do refleksji i użytecznych rozważań dla każdego, kto chce zrealizować nowe pomysły w biznesie, nauce czy sztuce"".Mihaly Csikszentmihalyi, profesor psychologii na Uniwersytecie w Chicago, autor bestsellerowego Przepływu""To najlepsza analiza rozłamu pomiędzy tymi rodzajami inteligencji, które tradycyjnie docenialiśmy w szkołach a tymi, których dziś potrzebujemy w organizacjach i społeczeństwach, z jaką się spotkałem"".Howard Gardner, psycholog, wykładowca m.in. Harvardu, twórca teorii inteligencji wielorakiej
Autor bestsellera "Uchwycić Żywioł" w swojej nowej książce dostarcza czytelnikom inspiracji i praktycznych porad dotyczących tego, jak odkrywać swoje talenty i pasje oraz jak znaleźć się w swoim Żywiole.
W prelekcji na konferencji TED oraz w przełomowej książce "Uchwycić Żywioł" Ken Robinson przedstawił nowe spojrzenie na samorozwój poprzez połączenie swoich pasji z naturalnymi talentami. "Odkryj swój Żywioł", długo oczekiwana kontynuacja pierwszej książki, stanowi praktyczny przewodnik, który pomoże czytelnikowi znaleźć się w swoim Żywiole. Robinson odpowiada między innymi na pytania:
• Jak odkryć to, w czym jestem dobry i co kocham?
• Co jeśli kocham robić coś, w czym nie jestem dobry?
• Co jeśli jestem dobry w czymś, czego nie kocham?
• Co jeśli nie mogę utrzymać się z pracy w swoim Żywiole?
• Jak mogę pomóc moim dzieciom odnaleźć ich Żywioł?
"Kimkolwiek więc jesteś, gdziekolwiek jesteś i w jakimkolwiek jesteś wieku, jeśli szukasz swojego Żywiołu, ta książka jest dla ciebie" - Ken Robinson
"Przyjęcie naturalnych predyspozycji dziecka, nie wartościując ich i nie potępiając, wymaga od nas odłożenia na bok naszych doświadczeń, oczekiwań, wyobrażeń, przyzwyczajeń, pragnień i warunków. Wszyscy jesteśmy nimi przepełnieni, dlatego nabranie dystansu może być dla nas trudne i napawać niepewnością. Jednakże istnieje droga pozwalająca uniknąć błędów i przezwyciężyć lęk: zawsze wychodzić od dziecka, nigdy od siebie".Andre Stern
Alfabet to zbiór niepublikowanych dotychczas materiałów oraz wywiadów, które powstały podczas realizacji głośnego filmu dokumentalnego o tym samym tytule w reżyserii Erwina Wgenhofera. Książka zawiera też zapiski z dziennika o szczęśliwym dzieciństwie Antonina Sterna, syna André. Ponadto w Alfabecie zabrali głos: światowej sławy ekspert w dziedzinie edukacji sir Ken Robinson, uznany neurobiolog Gerald Hüther, Arno, André i Pauline Sternowie, a także Pablo Pineda – pierwszy Europejczyk z zespołem Downa, który ukończył studia wyższe i wielu innych.
Alfabet to książka dedykowana rodzicom i nauczycielom, która dodaje odwagi, by porzucili to, co stare i ruszyli - przez otwarte już drzwi - na spotkanie się z tym, co nowe.
"Gdyby słowo edukacja zastąpić po prostu słowem relacja, wówczas świat nagle zacząłby wyglądać zupełnie inaczej.
Aby żyć inaczej, będziemy potrzebowali nowego języka, będziemy musieli wymyślić nowe słowa, niezbędny okaże się nowy alfabet – to właśnie ma sugerować tytuł filmu i książki.
Każdy z nas doświadczył tego, że ani szkoła, ani czas poświęcony nauce nie umacniały nas i nie dodawały nam odwagi. Czyniły to bliskie nam osoby, które obdarzyły nas zaufaniem i szacunkiem!
Chcielibyśmy poprzez tę książkę dodać odwagi jej czytelnikom i samym sobie, żebyśmy ośmielili się porzucić to, co stare i spotkali się z tym, co nowe, co już na nas czeka".
E. Wagenhofer, S. Kriechbaum, A. Stern, Alfabet
"Rodzice powinni przeczytać tę książkę, żeby podejmować decyzje o edukacji ze świadomością ich wagi i konsekwencji. „Alfabet” to nie instrukcja, ale inspiracja do działania".
Elżbieta Manthey, Juniorowo.pl
Rodzicielstwo to zadanie na całe życie, czasami może oznaczać ciężką pracę, a niektóre momenty są naprawdę straszne. Potraktujcie tę książkę jako chwilę wytchnienia od tej presji. Chciałbym zaproponować kilka zasad dobrego rodzicielstwa, które mają związek z edukacją, w dużej mierze potwierdzonych przez badania naukowe i doświadczenie. Przedstawiając je, zapewniam, że stoję z Tobą ramię w ramię, a rady, których udzielam, pochodzą od osób, którym też nieraz się nie udawało.
Jako rodzic musisz stawić czoło różnym czynników, na które nie masz bezpośredniego wpływu, ale które wiążą się z Twoją rolą. Niezależnie od tego, czy wyjdzie im to na dobre czy na złe, będziesz mieć trwały wpływ na swoje dzieci, ale nie możesz kontrolować ich dusz ani tego, co będą robić. Możesz mieć jedynie nadzieję, że stworzysz im najlepsze warunki i możliwości do rozwoju. Na tym polega Twoja rola. Świadomość swojej roli to dopiero połowa sukcesu, druga połowa to poznanie własnego dziecka.
Świat, w którym żyją Twoje dzieci, bardzo różni się od świata, w którym żyłeś Ty i Twoi rodzice, dlatego trzeba spojrzeć na edukację z całkiem innej perspektywy.
W książce "Kreatywne szkoły" Ken Robinson rozwija myśli zawarte w swojej słynnej prelekcji „Czy szkoły zabijają kreatywność” i prezentuje przełomowe, praktyczne rozwiązania dotyczące kluczowej kwestii dla współczesnych społeczeństw: transformacji szkół i systemów edukacji.
Robinson krytykuje przestarzały, przemysłowy model edukacji i pokazuje, jak wdrożyć wysoce spersonalizowany, ekologiczny model, który pozwala na wykorzystanie bezprecedensowych możliwości XXI wieku, by wykształcić całe osobowości uczniów i przygotować ich do wyzwań współczesnego świata.
Książka "Kreatywne szkoły" – pełna przykładów, przełomowych badań i rekomendacji profesjonalistów z całego świata, a także napisana z właściwym Robinsonowi wciągającym stylem i poczuciem humoru – zainspiruje nauczycieli, rodziców, dyrektorów szkół i decydentów, by na nowo przemyśleli prawdziwą naturę i cele edukacji.
"Co możesz zrobić? Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem, nauczycielem, rodzicem, dyrektorem placówki czy decydentem, jeśli w jakikolwiek sposób jesteś zaangażowany w edukację, możesz być częścią zmiany".
Ken Robinson, "Kreatywne szkoły"
Ucząc się kreatywności
W tej przełomowej i inspirującej książce Ken Robinson przekonuje, że na całym świecie organizacje próbują naprawić problem, którego źródłem są szkoły i uniwersytety. Wielu ludzi kończy edukację nie mając pojęcia, jakie są ich prawdziwe twórcze zdolności. Wszyscy mamy wielkie naturalne zdolności, jednakże wszyscy mamy je na swój sposób.
Jeśli chcesz pisać to najlepiej sprzedająca się pozycja Brendy Ueland, owoc jej wieloletniego doświadczenia jako pisarki, dziennikarki i nauczycielki pisania.
Ta książka pomogła tysiącom ludzi odnaleźć swój geniusz, swoje prawdziwe, twórcze ja.
Ta książka jest dla Ciebie, jeśli chcesz robić w życiu to, do czego zostałeś stworzony.
To najlepsza książka kiedykolwiek napisana o tym, jak pisać - Carl Sandburg.
Przełomowa książka o talencie, pasji i osobistym sukcesie autorstwa jednego z czołowych światowych myślicieli oraz mówców w dziedzinach kreatywności i innowacji.
Żywioł to miejsce, w którym naturalny talent spotyka się z osobistą pasją. Kiedy ludzie odkrywają swój Żywioł, czują się najpełniej sobą, są w najwyższym stopniu zainspirowani i dokonują osiągnięć na najwyższym poziomie.
Książka stanowi niezbędną strategię dla przemiany edukacji, biznesu i społeczności, by sprostać wyzwaniom życia i dokonywać osiągnięć w dwudziestym pierwszym wieku.
Oblicza Umysłu
W tej przełomowej i inspirującej książce Ken Robinson przekonuje, że na całym świecie organizacje próbują naprawić problem, którego źródłem są szkoły i uniwersytety. Wielu ludzi kończy edukację nie mając pojęcia, jakie są ich prawdziwe twórcze zdolności. Wszyscy mamy wielkie naturalne zdolności, jednakże wszyscy mamy je na swój sposób.
Uchwycić żywioł
Przełomowa książka o talencie, pasji i osobistym sukcesie autorstwa jednego z czołowych światowych myślicieli oraz mówców w dziedzinach kreatywności i innowacji. Żywioł to miejsce, w którym naturalny talent spotyka się z osobistą pasją. Kiedy ludzie odkrywają swój Żywioł, czują się najpełniej sobą, są w najwyższym stopniu zainspirowani i dokonują osiągnięć na najwyższym poziomie. Książka opiera się na historiach bardzo wielu ludzi, jak były Beatles Paul McCartney, aktorka Meg Ryan, reżyser Ridley Scott, pisarz Paulo Coelho, fizyk noblista Richard Feynman, biznesmen Richard Branson, twórca Simpsonów Matt Groening, raper Jay-Z…
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?