KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Edukacyjne Akapit

Okładka książki Edukacja w cyfrowym świecie Edukacja 4.0

40,01 zł 27,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Technologie cyfrowe zrewolucjonizowały świat oraz stały się narzędziem zmian globalnych. Widać to szczególnie w dobie pandemii, kiedy stały się one skutecznym środkiem powstrzymania kryzysu ekonomicznego. Obszarem szczególnego wykorzystania technologii cyfrowej jest edukacja, która w sytuacji izolacji i konieczności wprowadzenia nauczania zdalnego postawiła z dnia na dzień jej organizatorom i realizatorom nowe wyzwania, niespotykane wcześniej - zwłaszcza na taką skalę. Zagadnienia z tym związane podejmuje zespół Autorów (Danuta Morańska, Marta Ciesielka, Mariusz Z. Jędrzejko) książki zatytułowanej: "Edukacja w cyfrowym świecie. Edukacja 4.0". Warto podkreślić, że Autorzy nie tylko prezentują uwarunkowania, cele i możliwości wykorzystania technologii cyfrowej w nauczaniu, ale też omawiają oryginalne rozwiązania mające bezpośrednie zastosowanie w szkołach. Stoją na stanowisku, że jednym z najistotniejszych zadań jest budowanie bazy cyfrowych materiałów wspomagających edukację, tworzonych w taki sposób, aby nauczyciele mogli je modyfikować i dostosowywać do autorskich programów nauczania. Wiele miejsca poświęcają problematyce cyberzaburzeń oraz prawidłowego modelowania relacji dzieci - technologie cyfrowe. Publikacja została przygotowana przez ekspertów w dziedzinie edukacji medialnej i profilaktyki, wydana w oryginalnej szacie graficznej, z dużą ilością praktycznych wskazówek i propozycji metodycznych dla nauczycieli realizujących zadania dydaktyczne i wychowawcze na wszystkich poziomach i w zakresie różnych przedmiotów.
Okładka książki Człowiek w obliczu nieznanego. Psychiatrzy i pacjenci w dobie pandemii COVID-19

39,90 zł 27,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Sytuacja lockdownu jest gigantycznym eksperymentem społecznym, o skutkach którego będziemy przekonywać się w ciągu najbliższych lat. Pandemia jest wstrząsowym korygującym doświadczeniem poznawczym dla jednostek i społeczeństw. Jest też wstrząsem dla wielu gałęzi przemysłu i konstrukcji globalnej wioski. Książka w mojej ocenie ma przekaz pozytywny: kryzys epoki może stać się początkiem nowego. Kryzys psychiczny związany z sytuacją covidowego dystresu, jak każdy kryzys, może dekompensować utrwalone strategie radzenia sobie z rzeczywistością, zarówno te indywidualne, jak i społeczne i odsłaniać problemy, które zostały wcześniej stłumione, a teraz mogą być przepracowane i zintegrowane. Kryzys globalny staje się w ten sposób przyczynkiem do dezintegracji pozytywnej, z której człowiek i ludzkość mogą wyjść wygranymi. Wszystko zależy od nas, czy będziemy potrafili nadawać pozytywny sens trudnym doświadczeniom i przekuwać je w rozwój osobisty, oraz czy będziemy potrafili iść pod prąd i zło dobrem zwyciężać. Najtrudniejszy kryzys społeczny może prowadzić na dno rozpaczy albo do odnalezienia siebie, swojej tożsamości, potrzeby relacji i docenienia zwykłej obecności drugiego człowieka w par-ku, w sklepie czy też lekarza w poradni. Gratuluję autorom szybkiej reakcji w dostrzeżeniu szerokiej gamy problemów, związanych z pandemią COVID-19, jednym z największych kryzysów społecznych XXI wieku.prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Marek Krzystanek
Okładka książki Poczucie bezpieczeństwa społecznego młodzieży w małym środowisku

33,00 zł 30,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Tomasza Biernata i Janusza Gierszewskiego "Poczucie bezpieczeństwa społecznego młodzieży w małym środowisku" jest - jak to akcentuje w recenzji wydawniczej ks. dr hab. prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Czesław Kustra - "nowatorska pod względem prezentacji nowych obszarów badawczych dla pedagogiki, szczególnie dla pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Materiał empiryczny jest bardzo bogaty i wnosi nową wiedzę w problematykę rozumienia poczucia bezpieczeństwa społecznego młodzieży w lokalnym środowisku. (...) Praca jest zarówno teoretycznym studium problemu bezpieczeństwa społecznego, jak i diagnozą poczucia bezpieczeństwa młodzieży pochodzącej z małych środowisk. Jest ono ukazane w różnorodnych uwarunkowaniach środowiskowych i socjodemograficznych". Należy w tym miejscu dodać, że w książce ukazano problem poczucia bezpieczeństwa występujący w środowisku małego miasta oraz wsi. Całość posiada cel badawczy oraz praktyczny. Lektura książki dostarcza czytelnikowi wiele ciekawych propozycji, które na pewno okażą się przydatne w opracowywaniu lokalnych strategii rozwoju społecznego, programów aktywizacyjnych, edukacyjnych i profilaktycznych. Dlatego warto ją rekomendować chociażby władzom samorządowym oraz instytucjom dbającym o bezpieczeństwo w środowiskach lokalnych. "Warto ją także - co akcentuje Recenzent książki - wykorzystać w procesie kształcenia akademickiego na kierunkach studiów przygotowujących do podejmowania działań na rzecz aktywizowania społeczności lokalnych oraz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa w środowisku lokalnym".
Opakowanie Nauki społeczne wobec kryzysu i nowych wyzwań

48,00 zł 43,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca zbiorowa "Nauki społeczne wobec kryzysu i nowych wyzwań. Teoria i praktyka" pod redakcją naukową Zdzisławy Dacko-Pikiewicz i Ingrid Emmerovej otwiera cykl książek, dla których przygotowania inspiracji dostarczyła XVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Człowiek w obliczu wielkiej zmiany - wyzwania dla subdyscyplin współczesnej pedagogiki - SOCIALIA 2013", która po raz pierwszy odbyła się w Polsce, a jej głównym organizatorem była Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Rekomendowana tu publikacja - jak podkreślają to we "Wprowadzeniu" jej Redaktorki - "przedstawia szeroko zakrojony wachlarz obejmowanych problemów oraz próby ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych, empirycznych i metod naukowych. To co łączy analizowane obszary, to globalne i lokalne oblicze współczesnych przemian z perspektywy, w jakiej znalazły się nauki społeczne. Publikacja zawiera nie tylko dogłębne analizy, ale również treści o charakterze refleksyjno-przeglądowym, które mają służyć rozwojowi teorii, przede wszystkim z zakresu pedagogiki społecznej". Książka składa się z dwóch obszernych części. W pierwszej, zatytułowanej "Współczesne dylematy edukacyjne w rozważaniach teoretycznych", dokonano m.in. analizy wymiaru społecznego, psychologicznego oraz pedagogicznego nauk społecznych. Przedstawione w niej teksty, autorstwa tak znanych wybitnych przedstawicieli nauk o edukacji jak: Andrzej Radziewicz-Winnicki, Jerzy Nikitorowicz, Erich Petlak, Zdzisław Wołk, dostarczają pogłębionej humanistycznie refleksji nad współczesnymi problemami edukacyjno-społecznymi. Część druga - "Diagnoza i praktyka edukacyjna z perspektywy pedagogiki społecznej" - przynosi analizę wybranych zagadnień praktyki edukacyjnej rozpatrywanej w szeroko pojętym procesie społeczno-kulturowym. Wartość poznawcza przeprowadzonych w tej części książki analiz jest tym większa, że autorzy poszczególnych opracowań na co dzień zajmują się nie tylko teorią społeczno-edukacyjno-aksjologiczną, ale i praktyką, co niewątpliwie pozwoliło wzbogacić ich warsztat naukowy i metodyczny.
Opakowanie Praca socjalna jej dyskursy usytuowania i profile

52,00 zł 47,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Praca socjalna - jej dyskursy, usytuowania i profile" to kolejna pozycja ukazująca się w serii "Problemy pracy socjalnej". Jej "charakter" najlepiej oddają przywołane poniżej fragmenty zaczerpnięte ze Wstępu oraz z recenzji wydawniczych. I tak we wstępie redaktorzy naukowi książki, prof. Anna Kotlarska-Michalska oraz prof. Krzysztof Piątek, piszą: "Artykuły zgromadzone w czterech, tematycznie wyodrębnionych częściach pokazują czynniki determinujące kondycję pracy socjalnej i różne jej oblicza jako dyscypliny naukowej i sfery działań praktycznych. Są dowodem na to, że dyskurs w pracy socjalnej o jej usytuowaniach, polach działania, profilach i dylematach jest ciągle aktualny, obecny i potrzebny. Wieloaspektowość i wielodyscyplinarność pracy socjalnej, jej zakotwiczenie w wielu dziedzinach wzbogacają wiedzę o uwarunkowaniach problemów jednostkowych i społecznych." Wspomniane cztery części noszą następujące tytuły: 1. Aspekty pracy socjalnej, 2. Kształcenie do pracy socjalnej, 3. Środowiska pracy socjalnej, 4. Problemy praktyki socjalnej. W recenzjach wydawniczych czytamy m.in.: "Zgodnie z zamierzeniem Redaktorów pracy książka ma ukazywać interdyscyplinarne związki między dyscyplinami, które stanowią odniesienia teoretyczne i metodologiczne dla podejmowanych badań i praktyki w polu pracy socjalnej. (.) Teksty zgromadzone w tej książce przedstawiają przede wszystkim perspektywę polityki społecznej, socjologii, nieznacznie pedagogiki społecznej, ale także filozofii i pedagogiki kultury" (prof. Ewa Marynowicz-Hetka, Uniwersytet Łódzki). "Trafiająca do czytelników zbiorowa monografia pt. "Praca socjalna - jej dyskursy, usytuowania i profile" wydaje się w dużym stopniu wypełniać istniejącą na polskim rynku lukę, ponieważ: 1) wypowiadają się tutaj specjaliści z wielu różnych dyscyplin naukowych, i praktycy, i decydenci (.); 2) jak rzadko w którym opracowaniu, poruszane problemy - zarówno w sensie teoretycznym, jak i empirycznym - odnoszą się do rzeczywistości polskiej, najczęściej tu i teraz, którą trzeba zmienić, udoskonalić czy zreformować; 3) tego typu zbiorowe opracowanie z powodzeniem może stanowić rodzaj podręcznika, tudzież - w najlepszym tego słowa znaczeniu - poradnika i dla studentów wszystkich specjalności pracy socjalnej (.) i dla pracowników socjalnych; i dla wszystkich wolontariuszy pomocy społecznej; i wreszcie po prostu dla tych wszystkich osób, którzy z tych czy innych powodów chcieliby poznać meandry zarówno problemów socjalnych, jak i elementarne metody ich rozwiązywania" (prof. Andrzej Olubiński, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie).
Opakowanie Wychowanie nierozłączność teorii i praktyki

39,90 zł 36,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przesłaniem sygnalizowanej tu książki - jak czytamy we Wstępie - jest zaprezentowanie pedagogiki w ujęciu, które wyraźnie wskazuje na nierozłączność teorii z praktyką wychowawczą - podążając śladami historii, aż do dnia dzisiejszego. Działalność wychowawcza w ukazanych w książce subdyscyplinach pedagogiki (historia edukacji, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna) zaprezentowana została w ujęciu chronologiczno-historycznym, z jednoczesnym osadzeniem jej w paradygmatycznie uzasadnionych koncepcjach teoretycznych. Samo wychowanie nie jest bowiem oderwane od wypracowanych przed jego zaistnieniem źródeł intelektualnych. W różnych koncepcjach pedagogiki, a szczególnie w różnych jej działach, wyraźnie zarysowują się jednak różnice w proporcjach między praktyką a teorią. W części z nich, co wyraźnie zostało ukazane w tej książce - praktyka zyskuje pozycję dominującą, zawsze jednak pozostaje w silnym związku z uznanymi koncepcjami teoretycznymi. Każda z części tego opracowania porusza odmienne, choć zawsze fundamentalne problemy pedagogiki - edukację, opiekę nad osobami specjalnej troski oraz reedukację sprawców przestępstw. Książka ukazała się pod redakcja Danuty Apanel i Anetty Jaworskiej. Na jej zawartość składa się kilkanaście tekstów, których autorami są reprezentanci wspomnianych wcześniej dyscyplin pedagogiki pochodzący z kilku uczelni kraju, m.in. z Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Pomorskiej w Słupsku, Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej IGNATIANUM w Krakowie. Pozwoliło to szerzej, a także w sposób bardziej zróżnicowany spojrzeć na zagadnienia wskazane w tytule książki.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj