Publikacja przedstawia współczesne podejście do problematyki zarządzania kryzysowego, dzięki czemu stanowi istotne źródło informacji i wiedzy z tego obszaru. Kompleksowo charakteryzuje teorię zarządzania kryzysowego oraz koncepcje podatności, odporności i adaptacji. Prezentuje podstawowe cechy i modele tych koncepcji, a także opisuje działania służące zwiększeniu skuteczności zarządzania kryzysowego. Rezultat przeprowadzonych analiz stanowi opracowany model skutecznego zarządzania kryzysowego. Obejmuje on zarówno uwarunkowania oraz poziom przygotowania i realizowania działań, jak również podstawowe rozwiązania zwiększające skuteczność przedsięwzięć podejmowanych w zarządzaniu kryzysowym.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Książka jest praktycznym przewodnikiem po metodzie pracy w obszarze treningu twórczego i kreatywności, a przede wszystkim w obszarze arteterapii. Dzieli się na dwie części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania dotyczące różnego rozumienia tak rysunku, jak i możliwości rysowania, a co za tym idzie – uczenia, edukacji w zakresie rysunku, rysowania. Druga część tej książki to zestaw scenariuszy.Scenariusze zostały zaprezentowane według bardzo prostego schematu: tytuł, czasem motto, pierwszy etap – ćwiczenie (często zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające), następnie polecenia do wykonania, sposób prezentacji, sprawy techniczne: uczestnicy, miejsce, materiały, czas działania… Każde Wprowadzenie ćwiczenie zawiera prezentację kilku wykonanych prac z imieniem autora, tytułem pracy, ideą/przesłaniem i refleksją. Tak więc książka zawiera szereg rozpisanych bardzo dokładnie, krok po kroku, sprawdzonych wielokrotnie w praktyce konspektów różnych ćwiczeń w wersji kompletnej.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy, z którą można się spotkać w postaci rozproszonej w wielu branżowych podręcznikach. W publikacji, będącej podręcznikiem akademickim, zebrano najistotniejsze informacje z zakresu omawianej tematyki. Innowacyjnym zabiegiem podczas tworzenia publikacji było zaproszenie do podzielenia się doświadczeniem hotelarzy praktyków z prestiżowych sieci hotelowych, którzy stali się współautorami podręcznika.
Opracowanie jest adresowane do studentów kierunków mających w swych programach zagadnienia związane z branżą noclegową, ze szczególnym uwzględnieniem hotelarstwa. Absolwenci tych kierunków będą stanowić kadrę zarządzającą w hotelach.
Autorzy zakładają znajomość podstawowych zagadnień praktycznych, dotyczących pracy w hotelu na poziomie technika hotelowego, kierując niniejsze opracowanie do poziomu menedżerskiego. W podręczniku zaprezentowano wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem hotelowym w świetle współczesnych tendencji i trendów.
Książka stanowi zbiór scenariuszy do pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna, oparta na priorytecie rozwijania osobowości jako całości, pracy z emocjami i rozmowie o wartościach. Publikacja może służyć wszystkim nauczycielom przedmiotów humanistycznych – polonistom, historykom, ale także terapeutom, arteterapeutom, bibliotekarzom, katechetom, etykom, pedagogom czy psychologom szkolnym.
Publikacja ta powstała w wyniku wieloletniej praktyki logopedycznej. Zawarte w niej ćwiczenia przeznaczone są do nauki wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Skierowana jest do Logopedów, Nauczycieli, Pedagogów, Rodziców i Studentów. Poza ćwiczeniami praktycznymi zawiera podstawowe informacje na temat diagnozy, teorii i praktyki logopedycznej. Rysunki oraz zdjęcia uzupełniają i ułatwiają terapię logopedyczną. Książka ta pomaga ocenić, czy dziecko ma sprawne narządy artykulacyjne, poszerza zasób słownictwa oraz uzupełnia bazę dydaktyczną nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i logopedów. Rebusy i zagadki fonetyczne mają za zadanie nauczyć dziecko nowych treści przez zabawę, wyzwalając tym samym pozytywne emocje. Publikację można wykorzystać zarówno w profilaktyce, jak również terapii logopedycznej.
Publikacja obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem sytuacją kryzysową na poziomie komunikowania się z otoczeniem – za pośrednictwem mediów instytucjonalnych lub też wykorzystując tzw. media własne. Wszystkie zagadnienia omówione zostały z perspektywy modelowych rozwiązań i zilustrowane przykładami realnych kryzysów wraz z ich analizą. W związku z faktem, iż w obecnej praktyce gospodarczej Internet jest środowiskiem potrafiącym generować kryzysy i/lub dystrybuować je w sposób całkowicie niezależny i bez kontroli firmy, duża uwaga została zwrócona właśnie na ten aspekt komunikacji tzw. zapośredniczonej przez komputer.
Czy to prawda, iż osoba otyła jest leniwa, marudna, niezdyscyplinowana?
A może jest łagodna i pogodna? Czy zajadanie stresu prowadzi do nadwagi? Czy
każde dziecko otyłe staje się otyłym dorosłym? Czy tycie w okresie dorastania
jest naturalne? Jak pomóc osobie otyłej schudnąć?
Książka ta stawia te i podobne pytania, starając się na nie odpowiedzieć w sposób zrozumiały, zarówno dla psychologów, dietetyków czy lekarzy (i studentów tych kierunków), jak i rodziców oraz innych osób, którym problem otyłości jest szczególnie bliski.
Otyłość bardzo często kojarzona jest jedynie z pyzatymi policzkami i wałeczkami
tłuszczu. Ma ona również inne, mniej .sympatyczne., oblicza. Zbiera
ona mianowicie śmiertelne żniwo. Faktem jest, że statystyki są alarmujące. Faktem
jest, że lekarze, dietetycy, psycholodzy, terapeuci, trenerzy etc. ostrzegają
i podejmują konkretne działania (lecznicze i profilaktyczne). Faktem jest również
to, że ludzi z nadmiarem kilogramów nie ubywa.
Szczególnie cenna jest, przedstawiona w książce, problematyka funkcjonowania zespołu projektowego zawierająca przegląd najważniejszych problemów i ich rozwiązań. W tej części książki autorzy przedstawili zarówno zagadnienia organizacji pracy zespolu projektowego, zagadnienia komunikacji i transferu wiedzy w zespole projektowym, zagadnienia przygotowania i podejmowania decyzji projektowych, motywowania i oceniania uczestników zespolu projektowego, jak i rozwiązywania konfliktów w zespołach projektowych.
Zespoły projektowe są przypadkiem szczególnym szerszej formy organizacyjnej, mianowicie zespołów zadaniowych. Recenzowana książka stanowi w związku z tym cenne kompendium wiedzy fachowej nie tylko z zakresu kierowania zespołami projektowymi, ale także z zakresu kierowania zespołami zadaniowymi. Polecić można ją więc nie tylko specjalistom zarządzania projektami ale każdemu specjaliście zarządzania.
Książka zawiera część teoretyczną i opis doświadczeń z programów konsultacyjno-szkoleniowych prowadzonych przez autora dla przedsiębiorstw i instytucji. Omówiono profesjonalne metody przyjmowania nowych pracowników i organizowania ich adaptacji, a następnie planowanie karier i tworzenie rezerwy kadrowej. To wszystko powinno być realizowane przy pomocy odpowiednich systemów ocen wyników aktualnych i spełniania kryteriów przyszłościowych. Omówiono bardzo dokładnie projektowanie i wdrażanie systemów motywacyjnych, zwracając szczególną uwagę na wspieranie twórczości. Jest też rozdział na temat wykwalifikowanego prowadzenia negocjacji oraz zarządzania swoim czasem i radzenia sobie ze stresem. Opisano także rolę konsultanta wspomagającego zarządzanie firmą/instytucją. Książka przeznaczona jest dla menedżerów i pracowników działów personalnych firm. Ponadto może być dobrze przyjęta przez psychologów pracy, którzy chcą pełnić role konsultantów. Powinna być przydatna studentom psychologii pracy.
Połączenie książki z czynnym arkuszem kalkulacyjnym, na którym przygotowuje się plany finansowe, jest jedyną tego typu publikacją na rynku polskim, umożliwiającą samodzielne i profesjonalne wykonanie planu finansowego do biznesplanu. Plan finansowy został sporządzony w arkuszu kalkulacyjnym Excel z aktywnymi formułami. Wszystkie arkusze kalkulacyjne są ze sobą powiązane za pomocą określonych formuł, zmiany danych wejściowych powodują automatycznie zmiany obliczeń w tabelach analitycznych i podsumowujących.
Książka przeznaczona jest głównie dla: właścicieli mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, osób rozpoczynających działalność gospodarczą, konsultantów, specjalistów oceniających biznesplany dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, studentów.
Prezentowana książka jest odpowiedzią na potrzeby środowiska pracowników służb społecznych, ale także studentów pracy socjalnej, którzy dopiero zdobywają podstawy tak trudnej „sztuki” pracy z osobą uzależnioną. Publikacja stanowi kompendium wiedzy i być pomocną zarówno dla specjalistów, jak i innych osób, którzy zapragną zdobyć więcej informacji na temat tego ważnego problemu społecznego.
W publikacji Autorzy omówili, jak pracować w pomocy społecznej z osobą uzależnioną i jej rodziną, a w szczególności:
- wyjaśnili istotę uzależnienia,
- przedstawili wybrane problemy, na jakie może napotkać pracownik socjalny w pracy z uzależnioną osobą i jej rodziną,
- opisali profilaktykę uzależnień - jako przykład usług socjalnych.
Drugi tom Arteterapii stanowi rozwinięcie teoretycznych treści zawartych w pierwszej części cyklu. Publikacja powstała na bazie wielu doświadczeń, z udziałem wielu ośrodków i autorytetów, polskich i zagranicznych, w tym również w oparciu o praktykę kliniczną realizowaną poprzez interdyscyplinarny zespół w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Tworkach.
Praktyka składa się z dwóch bloków tematycznych.
Pierwszy, pt. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego opisuje programy oraz wybrane warsztaty arteterapeutyczne skierowane do pacjentów w okresie leczenia oraz rehabilitacji psychiatrycznej.
Drugi blok tematyczny to programy edukacyjno-kliniczne, które mogą być prowadzone w placówkach medycznych. Stosowane w psychiatrii zakładają stymulowanie, modyfikację doświadczeń, poszerzanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Programy edukacyjno-kliniczne w zastosowaniu klinicznym są istotnym czynnikiem pobudzającym aktywizację arteterapeutyczną. Dzięki temu monografia ta pozwoli czytelnikom doświadczyć wielu wymiarów arteterapii - jako metody badawczej, terapeutycznej i edukacyjnej. Jej szerokie spektrum oddziaływań w istotny sposób poszerza obszar pomocy i opieki zdrowotnej dla osób chorych.
Publikacja jednocześnie ma charakter uniwersalny, proponowane warsztaty mogą być wykorzystywane w rehabilitacji psychiatrycznej osób chorych bądź niepełnosprawnych psychicznie, ale także w pracy z osobami, w tym z dziećmi, przejawiającymi zaburzenia kontaktu interpersonalnego, zaburzenia emocjonalne czy zaburzenia zachowania.
Ta książka powstała by "poczuć, przeżyć i przepracować" warsztaty arteterapeutyczne.
Z wprowadzenia (od Redaktorów):
Arteterapia to jeden z „najpiękniejszych problemów” współczesnej psychiatrii, całej medycyny, ale też szerzej – „zaangażowanych społecznie” nauk społecznych. Nie da się jej uprawiać, będąc specjalistą tylko w jednej dziedzinie. W medycynie arteterapia jest klasyfikowana jako część rehabilitacji, ale równocześnie ciągle okazuje się, że jest zbyt duża i zbyt niezależna na tego typu poddaństwo. Czerpiąc wzorce z nauk medycznych, arteterapia przenika i inspiruje takie kierunki, jak pedagogika, pedagogika specjalna i edukacja artystyczna.
O arteterapii można mówić poprzez podobieństwo do psychoterapii. Psychoterapia jest częścią psychiatrii, metodą leczenia zaburzeń psychicznych za pomocą szczególnych technik – osobistych oddziaływań terapeuty. W przypadku arteterapii medycznej też mówimy o leczeniu za pomocą szczególnych technik – przy wykorzystaniu środków artystycznych. Z arteterapią jest też podobny kłopot jak z psychoterapią – wykracza poza oddziaływania medyczne. Przy wykorzystaniu jej metod możliwa jest zmiana postaw psychologicznych, socjologicznych czy kulturowych. W tym kontekście określenie „terapia” staje się mylące, a powinno wyraźnie dyscyplinować. I jeszcze jedno podobieństwo do psychoterapii – arteterapia nie posiada krytycznej sumy badań empirycznych potwierdzających „tak” lub „nie” wskazania i efektywność stosowania. To nie zarzut, lecz raczej wyzwanie dla naukowców i praktyków.
Dlaczego więc arteterapia? Ani terapeuci, ani przede wszystkim pacjenci nie chcą rezygnować ze szczególnej postawy arteterapeutycznej, która pozwala przezwyciężać niemoc innych metod leczenia. Nie chcą rezygnować z postawy, która wyzwala akt twórczy – udostępnia im energię życiową i poczucie sprawstwa we własnym życiu, a zwłaszcza w chwili próby – w chorobie.
Upowszechnienie i emancypacja arteterapii powodują, że nieuchronne stają się procesy standaryzacji. Ten podręcznik jest także tego wyrazem. To obrastanie przepisami budzi niechęć artystów, ale jest gwarancją bezpieczeństwa dla pacjentów. Ustalenie reguł stwarza podstawy do dalszego wzrostu wiedzy i praktyki.
Przekazujemy Państwu pierwszy tom monografii poświęconej ARTETERAPII. To podróż od TEORII, przez PRAKTYKĘ KLINICZNĄ, do wielkich PROJEKTÓW AUTORSKICH.
Bardzo dynamiczne, skokowe zmiany zachodzące w świecie współczesnych organizacji powodują, że przedstawiciele nauk o zarządzaniu, a także praktycy biznesu poszukują nowych rozwiązań wspierających efektywność organizacyjną. Rosnąca konkurencja, niepewność, kolejne fale kryzysu gospodarczego oraz niespotykany w historii świata przyrost wiedzy i rozwój nowych technologii – to tylko przykłady czynników wyjaśniających wzmożone zainteresowanie rozwojem nauki zarządzania i profesjonalizacją praktyki zarządzania. Skutkuje ono próbą konstruowania wciąż nowych koncepcji zarządzania, które będą w sposób rzetelny i trafny opisywały rzeczywistość organizacyjną.
W prezentowanej publikacji Autorzy omówili koncepcje zarządzania, które powstały w ostatnich latach (na przykład koncepcja pozytywnej organizacji) lub w sposób istotny uległy modyfikacji (jak koncepcja zarządzania talentami).
Książka adresowana jest nie tylko do środowiska nauki czy do studentów kierunków społecznych, ale przede wszystkim do praktyków zarządzania. Prezentowane koncepcje mogą być wartościowym źródłem inspiracji do tworzenia organizacji jako miejsca pracy „z wyboru” dla najbardziej wartościowych, bo zaangażowanych, utalentowanych i lojalnych pracowników.
Problematyka książki dotyczy funkcjonowania rodziny w Polsce w XXI wieku pod wpływem technologii cyfrowej (np. Internet, komunikatory, smartfony). Oprócz bezspornych korzyści dotyczących komunikowania się w cyberprzestrzeni dzieci i młodzieży występują jednak, i to często, bardzo poważne zagrożenia dla ich aktualnego oraz przyszłego rozwoju psychicznego i społecznego (np. więzi koleżeńskie), a także rozwoju moralnego (zachowania nieetyczne) . Internet jest bowiem również narzędziem bardzo niebezpiecznym, narzędziem np. przemocy psychicznej Autor ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w rodzinach i w szkołach.
Publikacja przedstawia główne założenia, cele i etapy pracy terapeutycznej ze sprawcami przemocy domowej. Autorka omówiła skuteczne formy pomocy psychologicznej udzielane sprawcom przemocy domowej. Przegląd niektórych propozycji opracowanych i realizowanych w Ameryce i Europie wskazuje, że istnieje duża potrzeba motywowania osób stosujących przemoc do podjęcia zmiany. Praca z ofiarą nie rozwiązuje problemu chociażby dlatego, że wiele z nich po okresach separacji powraca do związku ze sprawcą i nadal podlega przemocy. Sprawca może także szukać kolejnej ofiary lub prześladować tę samą osobę. Jak więc pomagać skutecznie? Kolejnym celem książki jest dokonanie przeglądu różnych stanowisk badawczych odnoszących się do osobowości sprawcy i ukazanie, że zgromadzona wiedza nadal nie daje satysfakcjonujących odpowiedzi, wyznacza jednakże dalsze kierunki badań pogłębiające rozumienie indywidualnych mechanizmów zachowań przemocowych. W kontekście pracy terapeutycznej ze sprawcą pozwala zaś znajdować uzasadnienie dla bardzo zróżnicowanych form pomocy proponowanej osobom stosującym przemoc. Następnym celem podręcznika jest prezentacja terapii integracyjnej jako jednego z wielu możliwych sposobów pracy psychologicznej z osobą stosującą przemoc w bliskich relacjach. Jednym ze źródeł kształtujących tę propozycję jest wieloletnie doświadczenie terapeutyczne w psychoterapii zarówno z ofiarami przemocy, osobami doznającymi chronicznego PTSD, jak i z osobami uzależnionymi od alkoholu oraz sprawcami przemocy domowej. Inną inspiracją jest praca badawcza nad zmianami, jakie zachodzą u sprawców przemocy domowej pod wpływem terapii oraz teoretyczne poszukiwania skutecznych metod i strategii pracy terapeutycznej z tą grupą osób. Prezentowane podejście jest elastyczne i może być stosowane tak w proponowanej metodologii, jak i może stanowić inspirację do własnych rozwiązań terapeutycznych.
Środowisko pracy jest miejscem, w którym większość ludzi spędza znaczną część swojego życia. Dla wielu z nich praca stanowi nie tylko źródło utrzymania, ale wręcz swoiste centrum życiowe. Budowanie więc prawidłowej atmosfery w miejscu pracy, wolnej od strachu i upokorzeń, w poszanowaniu dóbr osobistych stron stosunku pracy, leży w interesie nie tylko pracodawców, ale również pracowników.
W publikacji omówione zostały zagadnienia związane z mobbingiem i dyskryminacją w stosunkach pracy. Te dwa negatywne zjawiska występujące w stosunkach pracy znajdują bowiem bezpośrednie przełożenie zarówno na jakość życia pracowników, jak i sytuację ekonomiczną pracodawców. Fakt, iż mobbing lub dyskryminacja były stosowany na terenie zakładu pracy, z oczywistych przyczyn w sposób destrukcyjny wpływa na funkcjonowanie całego zakładu. Niejednokrotnie pozostali pracownicy, nie chcąc przebywać w toksycznym środowisku pracy, rezygnują z zatrudnienia i przechodzą do konkurencji. Pracodawca zatrudniając nowe osoby na ich miejsce, jest zmuszony ponosić ekonomiczne konsekwencje przeszkolenia i adaptacji nowej kadry. Wskutek wystąpienia mobbingu i dyskryminacji cierpi również wizerunek pracodawcy w oczach klientów oraz otoczenia biznesowego. Pracodawca musi liczyć się z tym, iż jego dotychczasowi partnerzy biznesowi nie będą chcieli być kojarzeni z podmiotem, który nie szanuje swoich pracowników.
W niniejszej publikacji zamieszczono nie tylko cenne uwagi praktyczne i najnowsze orzecznictwo, ale również przykładowe wzory pism procesowych oraz aktów wewnątrzzakładowych związanych z omawianą problematyką.
Książka zawiera wiele cennych treści i praktycznych zaleceń dotyczących zastosowania elementów teatru w oddziaływaniach pedagogicznych, psychologicznych i terapeutycznych; wykorzystania środków teatralnego wyrazu do wspomagania procesu kształcenia, resocjalizacji i leczenia.
Korzystając z zawartego w książce materiału można znacznie zwiększyć skuteczność i atrakcyjność metod, form i technik pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi. Wynika to z faktu, że poprzez dramę, psychodramę czy socjodramę można edukować, resocjalizować czy leczyć – lepiej i szybciej. Typowe dla tych technik wykorzystywanie muzyki, plastyki (scenografii), efektów dźwiękowych i tekstu literackiego (scenariusza) może sprawić, że wspomniane oddziaływania staną się znakomitą alternatywą dla nużących czy zniechęcających metod kształcenia i terapii.
Książka powstała z chęci podzielenia się doświadczeniami z pracy artystycznej, pedagogicznej, arteterapeutycznej i twórczej związanej z istotą kształtowania się podmiotowości człowieka. Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to wstęp i krótkie rozważania teoretyczne na temat arteterapii i pracy w obszarze myślenia twórczego związanego z kształtowaniem się istoty człowieka podmiotowego. Część druga składa się z zestawu ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia realizowane były przez wiele lat w różnych wersjach, dostosowanych do potrzeb i zainteresowań uczestników kursów, studiów, warsztatów. Reali¬zacje przebiegały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Znajdujące się w książce ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Kolejno nanoszone były zmiany w scenariuszach, notowano wszelkie uwagi i refleksje uczestników. W każdym ćwiczeniu podano precyzyjne polecenie, opis przebiegu realizacji, formę prezentacji, potrzebne materiały, bibliografię, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź działania pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na ich lepsze zrozumienie i odczucie atmosfery oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Książka stanowi ofertę dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać mogą wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?