Książka ta to swoistego rodzaju przewodnik dla studentów/absolwentów, którzy zamierzają podjąć pracę. Przedstawia możliwości z jakich mogą korzystać aby w odpowiedni sposób poruszać się po rynku pracy i wybrać najbardziej odpowiednie stanowisko względem posiadanych przez nich kompetencji. Z drugiej strony książka stanowi informację dla wszystkich pracodawców pod kątem oczekiwań ze strony studentów/absolwentów w zakresie warunków pracy. Trzecie przesłanie książki to przestawienie różnicy między doradztwem zawodowym a doradztwem personalnym w zakresie ustawodawczym, strukturalnym, metod pracy i ich zastosowania.
dr Maria Paula Stasiakiewicz:
(...) książka jest istotnym głosem w toczącej się dyskusji wokół praktycznych problemów dotyczących relacji między sztuką i twórczością, a edukacją i terapią. Należy ją uznać za kolejny, ważny krok na drodze budowania naukowych podstaw do arteterapii, autorską próbę odpowiedzi na pytanie o źródła ?terapeutycznej mocy? tkwiące w sztuce ? jej czynnym uprawianiu i recepcji. Książka przedstawia niewątpliwą wartość dla polskiego czytelnika, ze względu na zarysowanie historycznego rozwoju arteterapii w świecie i w Polsce oraz omówienie głównych podejść tworzących jej ramy teoretyczne.
Andrzej Żelazny – dyrektor generalny Chevrolet Nordic Cluster:
To znakomita pozycja zarówno dla początkujących trenerów, jak i tych z bardzo dużym doświadczeniem. Książka w niezwykle interesujący i dogłębny sposób ukazuje całościowy przebieg procesu szkoleniowego: od pierwszego momentu spotkania, aż po uwagi uczestników na zakończenie sesji szkoleniowych. Z perspektywy mojej praktyki w kierowaniu przedsiębiorstwami gorąco polecam tę lekturę wszystkim szefom różnych szczebli zarządzania: od poziomu operacyjnego, po stanowiska strategiczne w każdej firmie. Styl naszego kierowania ludźmi oraz zespołami poprzez zlecanie projektów, spotkania indywidualne lub grupowe, sesje, burze mózgów czy warsztaty, może stać się dużo bogatszy i skuteczniejszy – wystarczy sięgnąć i wykorzystać choćby kilka wskazówek, które zawarte zostały w tym tekście.
Dorosłe dzieci alkoholików jak żadna grupa społeczna nie tylko ciągle budzą zainteresowanie terapeutów, klinicystów czy naukowców, ale powstają wokół nich liczne stereotypy, a nawet kontrowersje. Niniejsza praca wynikła zarówno z praktyki terapeutycznej, jak i przeprowadzonych badań.
z recenzji prof. dra hab. Jana Czesława Czabały:
?? monografia jest jedną z ciekawszych publikacji na temat dorosłych dzieci alkoholików. Autor podjął dyskusję z rozbieżnymi teoriami i wynikami badań na ten temat. Założył zróżnicowanie i bardzo ciekawie sformułował hipotezy o typologiach rodzin, z których wywodzić się mogą dorosłe dzieci alkoholików. Opracował bardzo interesujące narzędzie badawcze, które samo w sobie jest propozycją bardzo ciekawej klasyfikacji funkcjonowania rodzin alkoholowych. (?) W efekcie otrzymaliśmy bardzo ważną publikację naukową, wyjaśniającą wiele sporów i proponującą nowy sposób rozumienia konsekwencji wzrastania w rodzinie alkoholowej. Jestem przekonany, że ta monografia będzie zachęcała do podejmowania nowych badań, zwłaszcza badań mających na celu poszukiwanie nowych czynników chroniących przed negatywnymi skutkami urazowych doświadczeń w rodzinach.?
z recenzji ks. prof. zw. dra hab. Kazimierza Popielskiego:
??lektura książki będzie z pewnością interesująca zarówno dla psychoterapeutów, logoterapeutów, terapeutów uzależnień, psychologów, jak i lekarzy psychiatrów, czyli tych wszystkich, którzy mają kontakt z problematyką i terapią osób z niekorzystnymi doświadczeniami dzieciństwa, szczególnie dorosłych dzieci alkoholików.?
„Zaradnik terapeutyczny. Jak pracować z seniorami w domu pomocy społecznej?” został napisany, aby zaradzić różnym trudnym sytuacjom, które mogą pojawić się w pracy terapeuty oraz, gdy te już się pojawią, pomóc je rozwiązywać. Prezentowana publikacja ma zatem na celu wsparcie osób pracujących (lub chcących pracować) z osobami starszymi poprzez zaprezentowanie form aktywizacji seniorów z różnymi niepełnosprawnościami.
Jest to swoiste vademecum, do którego można sięgnąć, gdy znajdziemy się na takim etapie pracy, że wydaje się, że nic nowego już nie wymyślimy. Szczególnie gdy pracujemy z osobami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, czasami trudno jest znaleźć taki rodzaj terapii, który będzie dostosowany do możliwości uczestnika, ale również będzie odpowiadał jego zainteresowaniom, da mu chwilę wytchnienia, odpoczynku i może zapomnienia o swoich dolegliwościach, o tym, że dawno nikt go nie odwiedził, że współmieszkaniec nie pozwala otworzyć okna itp. Dla osób, które dopiero przygotowują się do tej trudnej i odpowiedzialnej pracy, lektura „Zaradnika…” będzie okazją do zapoznania się z jej specyfiką i przygotowania się na to, czego (i kogo) można się spodziewać. Dzięki temu terapeuci czy opiekunowie poznają zasady pracy z osobami starszymi i będą mogli już na wstępie swojej pracy wypracować sobie optymalne do niej podejście. Autorki przygotowały „Zaradnik…” nie tylko na bazie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z seniorami w domu pomocy społecznej.
dr hab. Urszula Dudziak, Instytut Nauk o Rodzinie Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II: Dostępność środków psychoaktywnych, częstotliwość ich zażywania i poważne, negatywne konsekwencje zarówno indywidualne, jak i społeczne, wymagają zintensyfikowania działań profilaktycznych i terapeutycznych. Opracowana przez grono specjalistów książka, porządkująca i zbierająca dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, a także oparty na praktyce konkretnego doświadczenia pracy z osobami uzależnionymi, może być w tym względzie autentyczną pomocą. Przydatność tego polega na uzupełnianiu wiedzy teoretycznej, kształtowaniu praktycznych działań profilaktycznych i terapeutycznych oraz trosce o relacje osób uzależnionych z najbliższymi. dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak, Uniwersytet Medyczny w Lublinie: Publikacja to kompendium współczesnej wiedzy dotyczącej uzależnień. Książka ta wyróżnia się spośród innych o tej tematyce faktem, że Autorzy poszczególnych rozdziałów to nie tylko doświadczeni terapeuci i lekarze, ale także uznani dydaktycy. Autorzy kierują swoją publikację nie tylko do praktyków tej dziedziny, ale także studentów resocjalizacji, pedagogiki, socjologii i psychologii. (...) pozycja ta powinna także znaleźć się w wykazie podręczników obowiązkowych dla studentów kierunków medycznych ze względu na fakt, że nie ma w chwili obecnej publikacji poruszającej tak szeroko problem uzależnień, który jest zaliczany do ważnych problemów zdrowia publicznego w Polsce.
Praca stanowi szczególny wkład w uporządkowanie oraz poszerzenie wiedzy dotyczącej zarządzania różnorodnością oraz jego wpływu na biznes, wskazując zarówno teoretykom, jak i praktykom nowe kierunki optymalizacji procesu zarządzania. W części teoretycznej szczególną uwagę poświęcono omówieniu istoty zarządzania różnorodnością, zalet i wad tej strategii, także jej miejsca w procesie szerzej pojętego procesu zarządzania organizacją, w tym zarządzania ludźmi. W części empirycznej dokonano prezentacji wyników własnych badań, poświęconych analizie skuteczności wybranych narzędzi motywowania, przyjmując jako wiodącą kategorię dywersyfikacji pracowników ? ich płeć.
Perspektywa psychologów, psychiatrów i psychoterapeutów
W książce Autorzy przedstawili w sposób przekrojowy różne oblicza złości – złość w normie (czym się wyraża, jak sobie z nią radzić, jakie funkcje pełni, skąd się bierze) oraz złość w patologii (w uzależnieniach, w zaburzeniach psychicznych, zaburzeniach odżywiania, w nerwicach, zaburzeniach osobowości itp.) W publikacji zostały również omówione sposoby radzenia sobie z gniewem oraz formy pracy terapeutycznej z pacjentami, którym złość towarzyszy m.in. w uzależnieniach, obrazie osobowości, zaburzeniach nastroju, zaburzeniach lękowych. Praca zawiera ponadto unikatowe badania w zakresie złości przeprowadzone na gruncie polskim.
Oblicza złości – Wprowadzenie
Pomysł na powstanie oddawanej dziś do rąk Czytelnika książki zrodził się w odpowiedzi na obserwowaną przeze mnie powszechną obecność emocji złości u osób zgłaszających się po pomoc psychologiczną. W wielu przypadkach jest to uczucie nieuświadamiane, tłumione, głęboko wyparte, nieuznane zarówno przez osobę, jak i szerzej - przez społeczeństwo. „Zobaczenie" złości, zrozumienie tej emocji, przyjęcie i konstruktywne zarządzanie nią stanowi krok milowy w radzeniu sobie z niejednokrotnie - co odważę się powiedzieć - większością problemów, jakie do gabinetu „przynoszą" pacjenci. Złość leży u podłoża wielu zaburzeń psychicznych. Zamieniona na smutek jest w depresji, niewłaściwie zaadresowana jest w zachowaniach samouszkadzających (aktach samookaleczania, próbach i czynach samobójczych, zaburzeniach odżywania), pod maską objawów somatycznych wyraża się w zaburzeniach nerwicowych i psychosomatyce. Nieefektywnie zarządzana ujawnia się w nadużywaniu substancji uzależniających, może prowadzić do zaburzeń osobowości i generować inne problemy natury psychospołecznej. W psychozach, zdaniem psychiatrów, wpisana w strukturę trójkąta dramatycznego, wpisuje się w antynomię zło-ść-dobro-ć", przejawiając się w treści urojeń, halucynacji i niedostosowanego zachowania. Czasem trudno orzec, czy złość jest czynnikiem sprawczym, czy konsekwencją doświadczanych ludzkich problemów. Nie ulega wątpliwości, że złość jest ogromnym, nierzadko niszczycielskim motorem działania, ale ta - umiejętnie odczytywana i okiełznana - daje też pozytywną energię.
Do współpracy w powstaniu tej książki, pójścia nurtem takiego myślenia,
zaprosiłam wybitnych, w moim przekonaniu, specjalistów z dziedziny zdrowia
Psychiatrów, psychologów praktyków i psychoterapeutów skupionych w róż-
nych ośrodkach akademickich i klinicznych w Polsce. Im wszystkim za nasze
Wspólne dzieło - dziękuję serdecznie.
Bernarda Bereza Oblicza złości Spis Treści
Wprowadzenie
Część I.
Złość w normie
Zbigniew Zaleski
Czy złość jest zła?
Anna Suchańska
Złość na siebie. Źródła - mechanizmy - konsekwencje
Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski
Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości
Michał Janson
Czynniki hamujące w procesie zemsty
Marian Ledwoch
Obraz siebie w sytuacji przeżywanej złości
Bernarda Bereza, Jacek Gierus
Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości
Część II.
Patologia Złości
Damian Zdrada
Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych
Grzegorz Kopacz
Oblicza złości w schizofrenii
Bernarda Bereza
Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej
Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa
Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych
Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa
Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi
Marzena Wieczerzak-Jarząbek
Złość w zaburzeniach psychosomatycznych
Małgorzata Starzomska
Złość w zaburzeniach jedzenia
Anna Brytek-Matera
Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała
Katarzyna Litwińska-Rączka
Złość w psychoterapii
Aleksandra Rutkowska
Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej
Streszczenia w języku angielskim Noty o autorach
Książka porządkuje i aktualizuje dostępną od ponad 20-lat wiedzę o arteterapii, inaczej ? terapii z udziałem sztuki, której prekursorką w Polsce była autorka niniejszej publikacji (Por. ?Kulturoterapia?, 1988/1994). Prócz wiadomości historycznych i ściśle teoretycznych prezentuje w nowym świetle modele postępowania kulturoterapeutycznego z ludźmi wymagającymi opieki i wsparcia. Omawia metody pracy m.in. z czytelnikiem chorym, ale też formy zupełnie nowe, takie jakie oferują np. fotografoterapia i hortikuloterapia. Dużo uwagi poświęca metodologii badań naukowych, niezbędnej do stwierdzenia efektywności terapii z udziałem sztuki. Autorka dostrzega i wskazuje na analogie między pielęgniarstwem, pedagogiką i arteterapią, w ich dążeniu do uznania swojej tożsamości i odrębności naukowej.
Książka jest kolejnym wydaniem bardzo dobrze przyjętej publikacji o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które „wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają”, w sytuacjach życia codziennego – w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki.
Książka jest podręcznikiem gier i zabaw dla nauczycieli i osób pracujących z dziećmi. Autorka proponuje ćwiczenia, które można dowolnie zestawiać i wykorzystać na lekcjach wychowawczych, przerwach, podczas szkolnych zabaw, na zajęciach pozalekcyjnych. Celem działań jest zwiększenie umiejętności społecznych, poczucia własnej wartości oraz kreatywności pojedynczych uczniów i całej klasy.
Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej.
Trening koncentracji dla uczniów zawiera wiele gier, zabaw i ćwiczeń wzmacniających zdolność koncentracji. Autorka, przedstawiając scenariusze zajęć, skorzystała ze swojego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Przy pomocy książki, nauczyciele, wychowawcy i rodzice mogą wzbogacić codzienne zajęcia z dziećmi o elementy treningu koncentracji. Umiejętność koncentracji jest jedną z kluczowych umiejętności, potrzebną w procesie uczenia i rozwoju. Umiejętność szybkiego skupienia warunkuje sukcesy w szkole. Niestety często dzieciom i młodzieży tej zdolności brak. Ćwiczenia przydadzą się wszystkim: uczniom z ADHD i uczniom, którzy mają umiarkowane problemy z koncentracją; takim, którzy szybciej chcieliby odrabiać prace domowe i tym, którzy za mało korzystają z materiału przerabianego na lekcjach. Wiele z przedstawionych propozycji może także pomóc dorosłym, którzy nierzadko sami mają problemy z koncentracją.
Celem opracowania jest poprawa skuteczności pracy doradców zawodowych. W pierwszej części, będącej wstępem do całości pracy, autorka prezentuje modele teoretyczne badań nad doradztwem zawodowym, specyfikę i zadania doradcy oraz zarys współczesnych koncepcji wyboru zawodowego. Część druga zawiera opis czterech metody diagnostycznych, które mogą znaleźć zastosowanie zarówno w praktycznym doradztwie zawodowym, jak i w obszarze badań naukowych związanych z wyborem dróg kariery. Nowe oraz adaptowane do polskich warunków kulturowych narzędzia badawcze pozwalają na ujmowanie kwestii wyboru zawodowego zarówno z perspektywy doradcy zawodowego, jak i z perspektywy klienta, któremu mają służyć w procesie pogłębiania samowiedzy. Zaprezentowane w monografii techniki obejmują pomiar preferencji w odniesieniu do stosowania określonych orientacji teoretycznych przez doradców, badanie potrzeb doradczych klienta, jego motywacji do pracy oraz hierarchii wartości, która współdecyduje o wyborze konkretnego modelu kariery zawodowej.
Często trudno jest nam się przyznać, że posługujemy się czymś tak nieuchwytnym jak intuicja. Racjonalizm, analizy, pomiary stały się wyznacznikiem zdrowia psychicznego i normy dla wielu współczesnych ludzi. Jednak, kiedy zdarzy się, że dokonamy nieprzemyślanego, nagłego wyboru i okaże się on trafny, to zazwyczaj mówimy wtedy o szczęściu. Wypieramy się zdolności, która dała znać o sobie w tym momencie. Tą zdolnością jest intuicja. Trening i rozwój intuicji Spis Treści
Rozdział 1
ŹRÓDŁA UJĘCIA POZNAWCZEGO
Początki
Psychologia poznawcza
Cognitive Science
Modele umysłu
Rozdział 2
PODSTAWY ZJAWISKA INTUICJI
Wstęp
Sądy poznawcze a intuicja
Sądy intuicyjne
Związki emocji i nastroju z intuicją
Motywacja w intuicji
Uwaga w intuicji
Rozdział 3
WGLĄD W PROCESIE INTUICJI
Wstęp
Nagłość
Przerwa inkubacyjna
Zmiana struktury problemu
Intuicja wobec paradygmatu umysłu przetwarzającego informację
Intuicja wobec nowego paradygmatu dynamiki nieliniowej umysłu
Rozdział 4
INTUICJA JAKO TYP UMYSŁU
Wstęp
Wczesne opisy typów umysłu
Typy umysłu Jung/Nosal
Wizjoner
Rozdział 5
INTUICJA JAKO CECHA PSYCHOMETRYCZNA
Wstęp
Intuicja i intuicyjność psychometryczna
Rozdział 6
INTUICJA JAKO MECHANIZM POZNAWCZY
Wstęp
Mechanizm intuicji jako proces ukrytego myślenia
Mechanizm intuicji jako efekt wiedzy ukrytej
Mechanizm intuicji jako efekt mikroekspresji
Mechanizm intuicji jako efekt uczenia mimowolnego i pamięci utajonej
Mechanizm intuicji jako efekt markera somatycznego
Mechanizm intuicji jako efekt afektywnej heurystyki
Rozdział 7
ZASTOSOWANIA INTUICJI
Wstęp
Intuicja w biznesie
Intuicja w medycynie
Intuicja w sztuce
Intuicja w kryminalistyce
Intuicja w małżeństwie
Inne przykłady działania intuicji
Rozdział 8
INTUICJA W TWÓRCZYM ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW
Wstęp
Typ intuicjonisty w twórczym rozwiązywaniu problemów Techniki intuicyjne
Rozdziat 9
TRENING INTUICJI. ĆWICZENIA
Po co ćwiczyć i rozwijać intuicję?
Ćwiczenia dla menedżerów
Uwagi przed ćwiczeniami
Inne ćwiczenia
Ćwiczenia intuicji - asocjacje
Osiem sposobów wzmocnienia intuicji (1. Robinson) (Fazaligić, 2005):
Błędy intuicji, czyli ciemna strona intuicji
ZAŁĄCZNIK
KWESTIONARIUSZ TWÓRCZEGO ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW (Przybylski, 2007)
Instrukcja wypełniania
BIBLIOGRAFIA
Autorki dzielą się 12-letnim doświadczeniem nabytym w pracy trenerskiej i doradczej. W czasach przesiąkniętych duchem liberalizmu i indywidualizmu istnieje zapotrzebowanie na specyficzne osobiste zdolności i umiejętności oraz optymalne sposoby ich wykorzystywania. Zwiększa się osobista odpowiedzialność za wybór ścieżki życia i kariery. Coraz większe znaczenie na rynku ma świadomość własnych mocnych stron, samego siebie, swoich wartości i potrzeb. Trzy części książki są poświęcone kolejno działaniu, myśleniu i odczuwaniu. Każda z nich, jak i wszystkie razem, służą odkrywaniu samego siebie. A to w jakim celu? Żeby lepiej siebie rozumieć, aktywnie wykorzystywać swoje mocne strony, żyć świadomie zmierzając ku pełni życia, dostrzegać wartość tego, co indywidualne i głębiej czuć to, co wspólne.
W wielu mediach pobrzmiewają dyskusje nierzadko dewaluujące zarówno wartości romantycznej kultury, jak i jej twórców, już zdaniem wielu nieaktualnych i niepotrzebnych polskiemu społeczeństwu. Na pewno nie jest to obojętne dla świadomości humanistów, w tym pedagogów, także i studentów, którzy kształtując swój pedagogiczny warsztat sięgają do tradycji i tworzą nowe jej wyrazy w czasach szybkiego kulturowego i cywilizacyjnego rozwoju. I choć spotkać się można z medialnie nagłaśnianą opinią, iż już pora, by Mickiewicza złożyć w mauzoleum, to polskie społeczeństwo w jego różnorodnych środowiskach, nierzadko przeciwstawia się poruszającym słowom, pobrzmiewającym w publicznej przestrzeni. W książce autorzy podejmują wielkie wyzwanie merytoryczne, tak bardzo potrzebne wielopokoleniowym odbiorcom kultury, zarówno tym najmłodszym, będącymi uczestnikami i świadkami wielkich transgresji kulturowo-cywilizacyjnych naszych czasów, jak i tym, którzy we współczesnym kształceniu i wychowaniu odgrywają i odgrywać będą jako pedagodzy bezcenną rolę kompetentnych przewodników po nowych światach kultury.
W dwunastu rozdziałach odniesiono się m.in. do takich zagadnień jak:
- trwałość i zmienność kulturowych wartości romantyzmu,
- niezmienność romantycznych kodów kulturowych w kulturze polskiej i światowej – w tradycji i współczesności,
- romantyzm w dialogach kulturowych,
- romantyzm w odbiorze młodych pokoleń i ich współczesne opinie o romantyzmie – czy już czas złożyć Mickiewicza do mauzoleum?
- romantyzm we współczesnych koncepcjach kształcenia i wychowania,
- romantyzm we współczesnej debacie pedagogicznej.
Publikacja kierowana jest do naukowców, studentów, nauczycieli przedmiotów humanistycznych i społecznych, dziennikarzy, organizatorów życia kulturalnego i społeczno-oświatowego w różnych środowiskach socjalizacyjnych oraz w instytucjach oświatowo-wychowawczych czy organizacjach pozarządowych.
Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku. Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną strategię przedsiębiorstwa, strategię biznesu, a także strategię funkcjonalną spójną z innymi strategiami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie. Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zarządzaniem własnością intelektualną w różnych przedsiębiorstwach. Będzie to wartościowa publikacja dla menedżerów, zwłaszcza tych, którzy są odpowiedzialni za formułowanie i wdrażanie strategii innowacji opartych na zasobach własności intelektualnej, oraz dla akademików zajmujących się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami efektywnego wykorzystania zasobów intelektualnych w organizacjach.
Książka omawia strategie i techniki outsourcingu w dziedzinie informatyki w kontekście zmian zachodzących na rynku i postępującej digitalizacji. Autor analizuje korzyści wynikające z outsourcingu IT, takie jak obniżenie kosztów, zwiększenie efektywności i skupienie się na kluczowych obszarach działalności. Książka porusza również kwestie związane z bezpieczeństwem danych, zarządzaniem projektem i wyborem odpowiedniego partnera outsourcingowego. Jest to cenna lektura dla menedżerów IT i decydentów zainteresowanych rozwojem swojej organizacji w dobie cyfrowej transformacji.
Książka podejmuje tematykę cyberuzależnień oraz możliwości zastosowania technologii w walce z zagrożeniami cyfrowymi, łącząc w elastyczny sposób perspektywę badawczą nauk o komunikacji społecznej i mediach, psychologii, pedagogiki oraz nauk o bezpieczeństwie. Wyjaśnia istotę, znaczenie i uwarunkowania tożsamości w erze cyfrowej: między rzeczywistością a wirtualnością oraz wykorzystanie technologii jako stymulatora niezależności i jednocześnie źródła zagrożeń dla młodego pokolenia. W monografii przedstawiono Internet i cyfryzację w świetle teorii ponowoczesności. Opisano główne przyczyny, symptomy oraz skutki uzależnień cyfrowych. Zaprezentowano działanie innowacyjnej aplikacji monitorującej aktywność online, wspierającej profilaktykę uzależnień z wbudowanymi automatycznymi algorytmami rekomendacji działań i prewencji zagrożeń. Książka polecana jest szerokiemu kręgowi odbiorców, ze szczególnym wskazaniem na psychologów, socjologów, pedagogów, specjalistów ds. bezpieczeństwa cyfrowego oraz studentów kierunków pokrewnych. Jest również cennym poradnikiem dla rodziców oraz opiekunów dzieci i nastolatków, w którym można zapoznać się z najnowszymi danymi z dziedziny cyberuzależnień i budowania tożsamości w czasach ponowoczesnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?