Publikacja stanowi kompleksowe spojrzenie przedstawicieli nauki oraz praktyków na tak złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest przestępczość seksualna. Przedmiotem rozważań jest szeroki – począwszy od seksualnego wykorzystywania dzieci, poprzez zgwałcenia, kazirodztwo, aż do zabójstw na tle seksualnym. Nowatorski charakter książki polega na możliwości wymiany doświadczeń i poglądów ekspertów reprezentujących różne dziedziny prawa (kryminalistyki, kryminologii, postępowania karnego, prawa karnego, prawa karnego wykonawczego) oraz psychologów i medyków sądowych.
Kompleksowe spojrzenie jest niezbędne, gdyż konieczna jest nie tylko poprawa w zakresie wykrywania sprawców przestępstw na tle seksualnym i udowadniania im winy, ale również w podejmowaniu działań zapobiegawczych, resocjalizacji ich sprawców i nadzoru nad nimi oraz otoczenia ofiar opieką psychologiczną.
Bogata tematyka zawarta w publikacji zainteresuje przedstawicieli różnych środowisk, nie tylko sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, ale również psychologów, pracowników ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, funkcjonariuszy organów ścigania, studentów prawa i stanie się inspiracją do poszukiwania kolejnych rozwiązań mogących przyczynić się do skuteczniejszego zapobiegania, wykrywania i udowadniania przestępstwom seksualnym.
W publikacji przedstawiono tematykę poradnictwa zawodowego i rozwoju zawodowego, zarówno od strony teorii, jak i praktyki. Zakres przedstawionych refleksji dotyczy aspektów wzajemnych relacji pomiędzy poradnictwem zawodowym a edukacją, rynkiem pracy i projektowaniem ścieżki kariery.
Szerokie ujęcie tematyki pozwala na ukazanie znaczenia wsparcia i pomocy doradczej dla różnych grup odbiorców, zarówno borykających się z utratą pracy oraz próbujących znaleźć pierwsze zatrudnienie. Każda grupa społeczna, wiekowa, wymaga innej formy pomocy ze strony instytucji oświatowych i służb zatrudnienia, niemniej jednak wsparcie doradcy, brokera edukacyjnego, coacha kariery jest dziś niezbędnym elementem zaplanowania ścieżki edukacyjno-zawodowej jednostki.
Publikacja ta jest kompleksowym spojrzeniem przedstawicieli nauki oraz praktyków na tak złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest przestępczość seksualna. Przedmiotem rozważań jest szeroki – począwszy od seksualnego wykorzystywania dzieci, poprzez zgwałcenia, kazirodztwo, aż do zabójstw na tle seksualnym. Nowatorski charakter tego przedsięwzięcia wydawniczego polega na możliwości wymiany doświadczeń i poglądów ekspertów reprezentujących różne dziedziny prawa: kryminalistyki, kryminologii, postępowania karnego, prawa karnego, prawa karne wykonawczego, prawa konstytucyjnego i prawa prasowego.
Z uwagi na wielość i różnorodność problemów rozważanych w poszczególnych rozdziałach oraz z uwagi na podkreślaną już wcześniej ich interdyscyplinarność, krąg odbiorców książki „Przestępczy seks” jest bardzo szeroki.
Potencjalnymi adresatami tej publikacji są więc z pewnością: prokuratorzy, sędziowie, adwokaci, radcowie prawni, ale również lekarze, psycholodzy i biegli sądowi zajmujący się sprawami przestępstw seksualnych. Może
i powinna być także przedmiotem zainteresowania aplikantów przygotowujących się do wykonywania zawodów prawniczych.
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.
Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek – „Ja wśród innych”, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym – przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych.
Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak – „Jestem wartościowym człowiekiem”, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11–12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach.
Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny „Energetyczna akcja – reakcja”. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
Zarządzanie kryzysowe zaprezentowano jako zorganizowany proces budowania bezpieczeństwa. Ważnym akcentem realizacji tego procesu jest samorząd i w takiej roli został przez Autora przedstawiony. Samorząd jest fundamentem aktywności kryzysowej. Na tym szczeblu wszystko ma swój początek i najczęściej koniec. Dlatego rola samorządu w zarządzaniu kryzysowym jest bardzo ważna tak w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym; chodzi o udział samorządu w badaniach naukowych. Rola samorządu aktualnie jest ograniczona przepisami prawa i w znacznym stopniu brakiem odpowiednich aktów prawa kryzysowego.
Treść książki jest adresowana do wszystkich zajmujących się zarządzaniem kryzysowym prezentując aktualny stan wiedzy w tym zakresie u naszych sojuszników i w Polsce oraz pożądane kierunki zmian w tym zakresie.
Podręcznik zawiera podstawową wiedzę z zakresu marketingu, zgodną z najnowszą podstawą programową dla pierwszej części kwalifikacji A.26, rozszerzoną o treści nawiązujące do najnowszych osiągnięć z tej dziedziny. Zaprezentowane w nim zagadnienia pozwolą uczniowi wykształcić umiejętność widzenia przedsiębiorstwa prowadzącego działalność reklamową i jego działań w szerszej, strategicznej perspektywie. Ambicją autorów było przygotowanie podręcznika, który będzie przydatny w szkole i w życiu codziennym. Takiemu ujęciu podporządkowany został jego układ. Omawiane w nim treści osadzone są w realnym świecie przykładów i konkretnych sytuacji zaczerpniętych z rzeczywistości. Czytając podręcznik uczeń ma nie tylko rozumieć jego treść, ale także wyobrażać sobie dany proces czy zjawisko, analizować sytuacje rynkowe i, co najważniejsze, praktycznie korzystać z wiedzy jako konsument i jako pracownik firmy świadczącej usługi reklamowe.
Książka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach rozwodu dla dzieci, wskazówki dotyczące udzielania wsparcia dzieciom i wiedzę prawną dotyczącą rozwodów w Polsce. Następnie może skorzystać z bajek skierowanych do dzieci rozwodzących się rodziców. Bajki dotykają wielu problemów związanych z rozwodem.
Dzięki tej książce dowiesz się:
- czy można schudnąć, zdać egzamin na prawo jazdy, rzucić palenie, wygrać wyścig na 100 metrów, czy też wcielić w życie decyzję o zmianie stylu życia dzięki odpowiednim wyobrażeniom,
- czym są wyobrażenia i jakie są ich rodzaje,
- dlaczego niektóre wyobrażenia pomagają, a inne przeszkadzają w osiąganiu celów,
- jaki wpływ na proces osiągania celów ma szczególny rodzaj wyobrażeń – symulacje mentalne,
- czy myślenie pozytywne zawsze sprzyja wytrwałemu i efektywnemu działaniu,
- jaka jest relacja między naszymi wyobrażeniami a stresem i skutecznym działaniem,
- jak wyjaśnić fakt, że czasem wcale nie chcemy danego celu, a jednak mimo wszystko do niego dążymy i co więcej – osiągamy sukces w jego realizacji.
Zawarte w książce pomysły i konkretne wskazówki zainspirują do działania, którego efektem będzie nie tylko skuteczniejsza realizacja celów, ale także lepsza jakość życia.
Książka prowadzi krok po kroku po wszystkich zagadnieniach merytorycznych związanych z wykonywaniem zawodu; zawiera treści dotyczące skutecznych narzędzi stosowanych w codziennej pracy. Prosta treść poparta opisem własnych doświadczeń autora w wykonywaniu zawodu KAM-a sprawia, iż czyta się ją bez konieczności sięgania po literaturę specjalistyczną, choćby z zakresu ekonomii.
Dla osób, które podobnie jak autor są wieloletnimi praktykami, książka stanowić może formę przypomnienia podstawowych zagadnień czy spojrzenia na nie z innej perspektywy. Poszczególne rozdziały są zbudowane w taki sposób, iż można je czytać oddzielnie. Myślą przewodnią książki jest sprowadzenie większości zagadnień do czysto merytorycznej i praktycznej formy. Praca managera zarządzającego współpracą z Kluczowymi Klientami jest pokazana z wielu pespektyw. Każdy może sam zdefiniować, kim tak naprawdę jest Key Account Manager: indywidualistą (pracującym w samotności nad procesem), czy moderatorem grupy, która ma ściśle określone zadania, a może zupełnie kimś innym.
Spośród wielu obszarów pracy Key Account Managera wybrano te najistotniejsze i najbardziej pragmatyczne. Jeśli więc omawiany jest wpływ komunikacji pozawerbalnej na proces negocjacyjny, to tylko w odniesieniu do wybranych aspektów. Jeżeli pojawia się odwołanie do zagadnień związanych z odczytywaniem i kontrolą emocji czy inteligencją emocjonalną, to tylko w najistotniejszych obszarach. To nie jest książka o negocjacjach, choć nie da się pisać o pracy KAM-a bez omówienia podstawowego narzędzia pracy, jakim są negocjacje handlowe. Nie jest to również książka o stosowaniu perswazji i manipulacji w znaczeniu, jak osiągnąć maksymalny zysk w najkrótszym czasie. Treść oraz forma zostały przygotowane w taki sposób, aby zawierały prosty przekaz odnoszący się do istoty zagadnienia.
Znaczna część książki poświęcona jest prawidłowej komunikacji z drugą osobą. W przypadku pracy Key Account Managera komunikacja międzyludzka stanowi fundament powodzenia w biznesie. Jeżeli proces komunikacji nie będzie właściwy, żadne rozwiązania biznesowe nie zakończą się sukcesem. Ponieważ aspekt ten jest niezwykle istotny, opisano go za pośrednictwem trzech modeli: tradycyjnego, pozawerbalnego oraz w odniesieniu do zagadnień związanych z Neuro Lingwistycznym Programowaniem (NLP).
Patroni medialni: Instytut Doskonałości, Czasopismo 21 wiek, Miesięcznik Benefit, Eksperci Sprzedaży, Marschall Polska Sp. z o.o.
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami.
Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym.
Od Autorki:
Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starłam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice.
Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Patron medialny: Fundacja Jaś i Małgosia
Książka jest podsumowaniem doświadczeń autorki związanych z rozwojem dziedziny filmoterapii, zawiera przegląd programów edukacyjnych działających w Polsce, scenariusze zajęć filmowych tworzonych przez autorkę dla programów edukacyjnych Akademia Planete + DOC i dla Młodzieżowej Akademii Filmowej w Gliwicach.
Druga część książki przedstawia propozycje najnowszych filmów z podziałem na kategorie oraz szczegółowe plany zajęć z wykorzystaniem danych tytułów filmowych dla wszystkich grup wiekowych: dzieci, młodzieży i dorosłych.
Filmoterapia przekonuje czytelników, że warto stosować edukację filmową już od najmłodszych lat, jest to łatwe i dostępne narzędzie, które sprosta wymaganiom edukacyjnym i wychowawczym w coraz bardziej rozwiniętym i pędzącym świecie. To świetna propozycja dla praktyków, nauczycieli, pedagogów, terapeutów, wychowawców, rodziców i wszystkich miłośników filmów.
Książka jest praktycznym przewodnikiem dla osób podejmujących się roli mediatora rodzinnego - zarówno zawodowo, jak i społecznie. Autorzy analizują wieloaspektowo przebieg postępowania mediacyjnego - od momentu skierowania mediacji przez organy wymiaru sprawiedliwości lub złożenia wniosku o mediację przez stronę, aż do momentu formalnego zakończenia mediacji. Autorzy koncentrują się przede wszystkim na praktycznych aspektach organizacji i przeprowadzania mediacji w polskiej rzeczywistości społecznej i prawnej. Będąc praktykami z doświadczeniem kilkuset przeprowadzonych mediacji oraz dorobkiem ponad 2000 godzin szkoleniowych z tego zakresu dzielą się swoim doświadczeniem. Wskazują rozwiązania sprawdzone lub podejmują refleksję nad innymi możliwościami postępowania. W publikacji dużo miejsca poświęcono analizie sytuacji szczególnych w mediacji rodzinnej (np.: opór stron, wysoki poziom emocji, brak motywacji), które początkującym mediatorom mogą przysparzać trudności.
Zdrowie psychiczne jest traktowane jako kluczowe zagadnienie wielu modeli teoretycznych, wyjaśniających funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie. Bywa odmiennie definiowane, bądź utożsamiane z innymi pojęciami, jak jakość życia, poczucie szczęścia. Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zdrowia psychicznego, czynników go determinujących oraz wzmacniających w grupie młodych dorosłych. Wybór tego okresu jest odpowiedzią na istniejące zapotrzebowanie na syntetyczne opracowanie z zakresu psychologii klinicznej, które skupione jest na osobach we wczesnej dorosłości.
Podręcznik został przygotowany dla uczniów technikum hotelarskiego do 1. części kwalifikacji T.12 – Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych.
Wiedza zawarta w publikacji pozwala poznać zasady działalności oraz organizację pracy służby pięter. Typy jednostek mieszkalnych, ich funkcje oraz co ważne, zasady dostosowania tych jednostek do potrzeb o różnych rodzajach niepełnosprawności. Autor szczególną uwagę zwrócił na część praktyczną, czyli na technikę pracy housekeepingu, jej organizację oraz na jakże istotne znaczenie współpracy między poszczególnymi działami hotelu odpowiedzialnymi za utrzymanie obiektu w czystości. W podręczniku zawarte są treści dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych zasad pracy oraz ekologii w hotelarstwie.
Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników do kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa.
Publikacja podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką są następstwa doświadczonych zdarzeń traumatycznych występujące u pracowników służb ratowniczych. Książka jest przeznaczona dla wszystkich osób zainteresowanych problematyką traumy i jej skutków, zwłaszcza pozytywnych. Szczególnie jednak będzie przydatna dla psychologów, zarówno teoretyków, jak i praktyków, psychologów klinicznych, specjalistów z zakresu zdrowia, stresu i psychotraumatologii, a także lekarzy-psychiatrów, którzy zajmują się leczeniem zaburzeń po stresie pourazowym. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, medycyny. Książka może być wykorzystana przez służby ratownicze (strażacy, policjanci, ratownicy medyczni) w celach szkoleniowych.
W książce ukazano dwie perspektywy analizy i rozumienia negocjacji. W pierwszej perspektywie traktuje się negocjacje jako zestaw umiejętności i narzędzi działania - w tych ramach przedstawiono zbiór taktyk i strategii negocjacyjnych, różnych sposobów manipulacji i technik im przeciwdziałających. W drugiej perspektywie kładzie się nacisk na negocjacje postrzegane z punktu widzenia organizacji i kultury.
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju.
Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi.
Książka stanowi rozwinięcie idei psychologii egzystencjalnej, dotyczącej fenomenologii ludzkich przeżyć i doświadczeń. Zostało w niej przedstawione autorskie pojęcie traumy egzystencjalnej. Propozycja ta odróżnia się od koncepcji Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), Ostrej Reakcji Stresowej (ASD), jak również innych jednostek nozologicznych, opisujących konsekwencje psychofizjologiczne wystąpienia zdarzenia o charakterze zagrażającym życiu i zdrowiu. Publikacja koncentruje się na noo-psychosomatycznej charakterystyce doświadczeń traumatycznych z uwzględnieniem wymiarów podmiotowo-osobowych, jak: doświadczenie egzystencjalnie znaczące, atrybucja, pamięć autobiograficzna, poczucie krzywdy, sens życia, wartości. Pojęcie traumy egzystencjalnej zostało zoperacjonalizowane za pomocą narzędzia do badania tego zjawiska: Kwestionariusz Traumy Egzystencjalnej (KTE).
Między dziennikarstwem a public relations istnieją wielorakie związki. Na przykład część materiałów w kampaniach public relations jest umieszczana w mediach. Dla specjalistów z dziedziny PR bardzo ważne są wiedza i umiejętności dziennikarskie. Poza tym znajomość środowiska dziennikarskiego w public relations ma kluczowe znaczenie w media relations. Punktów stycznych obu dziedzin jest znacznie więcej, o czym świadczy również to, że w uczelniach kształcących dziennikarzy są wykładane przedmioty związane z public relations.W XXI wieku obserwujemy rozwój mediów masowych: rosnącą liczbę kanałów i różnicowanie się form przekazu, przekształcenia instytucjonalne, zmiany rynkowe i dotyczące odbioru. Jeżeli chodzi o skutki społeczne, to jedne zmiany mogą oznaczać korzyści, inne zaś wzbudzają uzasadniony niepokój. Nie jest to obojętne ani dla dziennikarzy ani dla PR-owców jako dla grup zawodowych.Książka zawiera artykuły specjalistów mających doświadczenie w jednej, jak i w drugiej dziedzinie, zarówno praktyków, jak i teoretyków. Zamiarem autorów jest ukazanie z jednej strony związków między dziennikarstwem a PR, a z drugiej strony różnorodnych form działalności w tych dziedzinach.Dlatego tematyka jest bardzo zróżnicowana: od etycznych aspektów pracy w obydwu zawodach, poprzez możliwości dywersji w mediach przy użyciu środków z pogranicza propagandy i PR, oddziaływania public relations w warunkach kryzysowych oraz w pracy urzędników samorządowych, aż po prasę młodzieżową i ezoteryczną. Jest to zatem rodzaj panoramicznego ujęcia tej problematyki.Autorzy są pracownikami kilku uczelni: Społecznej Akademii Nauk (filii w Warszawie), Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pracują ponadto w rozmaitych instytucjach jako praktycy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?