W ostatnich latach mamy do czynienia z pojawieniem się wielu nowych teoretycznych oraz empirycznych badań nad emocjami i motywacją ludzką. Proponowana pozycja prezentuje i opisuje wybrane sposoby badania różnych komponentów emocji oraz zasadniczych, szczególnie istotnych ludzkich motywów. Każda z części opracowania zawiera szeroką analizę teoretycznych podstaw wybranych metod, wśród których są narzędzia psychometryczne, techniki bardziej swobodne, metody eksperymentalne i psychofizjologiczne, zarówno już sprawdzone, jak i metody znajdujące się fazie tworzenia i weryfikacji. Praca jest napisana przez różnych znawców szczegółowej problematyki z zakresu psychologii emocji i motywacji.
Narastające zagrożenia w skali makro (polityczne, ekologiczne, terroryzm) i w otoczeniu osobistym wywołują niepokój o własną przyszłość (o status, pracę, powodzenie, szczęście osobiste). Autor naświetla naturę tego niepokoju, gdy człowiek uświadamia sobie niepewność przyszłości na różnych polach życia. Pokazuje, na czym on polega, co go wywołuje, jak wpływa na funkcjonowanie w życiu zawodowym i osobistym. Wskazuje na sposoby radzenia sobie z tym kłopotliwym stanem emocjonalnym. Sugeruje pozytywne aspekty tego lęku, gdy ma on odpowiednie nasilenie, aby zapobiegać (prewencja) niekorzystnym zdarzeniom w przyszłości.
Celem publikacji jest określenie dynamiki wyzwań i zagrożeń środowiska bezpieczeństwa międzynarodowego w drugiej dekadzie XXI wieku oraz ich wpływu na przyszły kształt, funkcjonowanie oraz praktyczne działania państw i organizacji międzynarodowych.
Starano się w niej przedstawić w komunikatywny sposób potencjalne i realne zagrożenia, z którymi mamy do czynienia w drugiej dekadzie XXI wieku, a niestety nie posiadamy wymaganych zdolności, by im skutecznie przeciwdziałać. Dokonano w niej także prognozy środowiska bezpieczeństwa międzynarodowego do 2035 roku (z określeniem trendów, szans, wyzwań, ryzyk oraz zagrożeń).
Pacjent z chorobą nieuleczalną wymaga szczególnego, indywidualnego sposobu opiekowania się nim, aby utrzymać go czynnym tak długo, jak tylko to możliwe, uwzględniając preferencje i wolę chorego oraz jego rodziny. Pacjenci w schyłkowym okresie choroby zwykle pozostają pod opieką lekarza rodzinnego, w tym coraz częściej pod specjalistyczną opieką zespołów opieki paliatywnej i w większości wolą umierać w domu. Opieka lekarza rodzinnego powinna więc polegać nie tylko na pomocy czysto medycznej, ale także na działaniach niemedycznych, jak np. poświęcenie choremu więcej czasu na rozmowę, codzienne wspieranie go i otoczenie opieką psychologiczną. Tę ostatnią powinni zostać także objęci członkowie rodzin chorych. Poradnik, którego autorzy mają długoletnie doświadczenie w pracy z pacjentami przewlekle chorymi, jest cennym, usystematyzowanym źródłem podstawowej wiedzy nie tylko dla lekarzy rodzinnych, rodzin pacjentów, studentów kierunków medycznych, ale także innych przedstawicieli zawodów medycznych.Książka zawiera druki dokumentów, rozporządzenia, linki, informacje, źródła do pozyskania filmów instruktażowych dotyczących opieki nad chorym w domu oraz pełne wersje skal niezbędnych w ocenie ogólnego stanu sprawności chorego oraz jakości życia chorych i nasilenia objawów.
Książka praktyczna, napisana w przystępny sposób i wypełniona narzędziami do zastosowania od ręki.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania:
- Co, gdzie, kiedy, w jaki sposób i w jakiej kolejności mówić dziecku o złości?
- Jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń?
- Jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty?
a także:
- Jak poprowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu?
… ten poradnik jest właśnie dla Ciebie.
Autorki w prosty i bardzo praktyczny sposób wyjaśniają, w jaki sposób możemy pomóc naszym dzieciom zrozumieć złość i zacząć sobie mądrze z nią radzić. Zamieszczono tutaj programy terapeutyczne, propozycje rozmów, gotowe scenariusze zajęć i karty pracy.
To książka pełna humoru, pomysłów i rzeczywistych doświadczeń, która powinna się znaleźć w bibliotece każdego rodzica, nauczyciela i terapeuty.
W trzecim wydaniu podręcznika znalazły się rozszerzone opisy metod, które były omawiane w wydaniach poprzednich, czyli zagadnienia oceny niezależności między dwiema zmiennymi dyskretnymi, porównywanie wartości oczekiwanych i metody regresyjne: modele regresji liniowej i modele regresji logistycznej. Omawiane metody uzupełniono o oceny wielkości efektu w konkretnych metodach. Oceny te są wymagane przez APA (American Psychological Association).
Opracowanie, które oddajemy do rąk Czytelnika, dotyczy agresji - zjawiska z jednej strony powszechnego, będącego integralną częścią ludzkiej kondycji, z drugiej zaś na tyle złożonego i wielopłaszczyznowego, że fascynuje kolejne pokolenia badaczy. Dociekania naukowców, będących reprezentantami nauk społecznych, wpisują się w kilka głównych tradycji metodologicznych. Jedną z tych, które w ciągu kilku minionych dekad stale zyskują zwolenników, jest podejście narracyjne.Autorzy kolejnych rozdziałów monografii odnoszą się do wybranych przejawów oraz mechanizmów agresji. Tym, co łączy wszystkie teksty, jest właśnie analizowanie ich przez pryzmat narracji, a więc skupienie się na ""opowieściach o agresji"", które są elementami otaczającej nas rzeczywistości społecznej.
Książka w skłaniający do refleksji sposób pokazuje, w jakich systemach nauczyciele i terapeuci konstruują dyskurs seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. W jaki sposób reglamentują ich prawo do posiadania seksualności, do możliwości organizowania edukacji seksualnej czy też konstruowania profilaktycznych praktyk sterylizacyjnych. Tym samym – mimo deklaracji emancypacji i pracy podmiotowej – wzmacniają procesy marginalizowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i deprywacją ich potrzeb – tak seksualnych, jak i społecznych.
Osoby pozbawione wolności pozostają dalej ludźmi i posiadają niezbywalne prawa przynależne każdemu człowiekowi, jednak ich sposób postrzegania rzeczywistości na skutek umieszczenia w więzieniu się zmienia, a pobyt w izolacji pozostawia trwały ślad w ich psychice. Psychologia penitencjarna próbuje opisać życie umysłowe osób poddanych izolacji więziennej, sposób ich myślenia i odczuwania, wyjaśnić psychospołeczne przyczyny zachowań oraz motywy, jakimi kierują się, podejmując takie, a nie inne działania. Niniejsza książka próbuje w sposób syntetyczny zebrać podstawowe informacje dotyczące procesów psychicznych, jakie zachodzą u osób pozbawionych wolności, wpływu tych procesów na funkcjonowanie więźniów i bariery, jakie stwarzają, oraz możliwości wykorzystania ich w procesie resocjalizacji penitencjarnej. Ponieważ środowisko więzienne oddziałuje również na pracujący tam personel, w podręczniku starano się w sposób uporządkowany opisać także psychikę funkcjonariuszy Służby Więziennej oraz wskazać, jak służba wpływa na ich psychospołeczne funkcjonowanie. Książka w sposób metodyczny wprowadza Czytelnika w trudną dziedzinę psychologii człowieka-przestępcy uwięzionego w opresyjnej instytucji totalnej. Autor przystępnie, wykorzystując przykłady z praktyki oraz przegląd badań, opisuje psychologię penitencjarną jako dziedzinę nauki stosowanej. Następuje w niej połączenie teorii psychologicznej z metodyką pracy z osobami pozbawionymi wolności. Głównym adresatem podręcznika są studenci resocjalizacji, psychologii, bezpieczeństwa oraz funkcjonariusze Służby Więziennej.
Książka będzie zbiorem zasad, którymi powinien kierować się organizator, pragnący w sposób wysoce skuteczny i atrakcyjny kreować aktywny, zdrowy styl życia, organizując imprezy sportowo-rekreacyjne, akcje profilaktyczno-zdrowotne.Podręcznik składa się z części teoretycznej, wprowadzającej do problematyki upowszechniania zdrowego stylu życia poprzez imprezy, akcje, eventy, a także praktycznej, opisującej w sposób szczegółowy praktyczne zasady organizacji i prowadzenia imprez z dziedziny rekreacji ruchowej oraz eventów, wydarzeń z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia, z przeglądem najczęściej popełnianych błędów.Książka adresowana jest do nauczycieli, menedżerów sportu, animatorów rekreacji, pracowników instytucji realizujących zadania z zakresu promocji zdrowia.
Książka łączy w sobie międzykulturowe aspekty savoir-vivre`u, etykiety biznesu oraz wybrane zagadnienia protokołu dyplomatycznego, takie jak: sposoby tytułowania osób, posługiwanie się wizytówkami, właściwe kreowanie swojego wizerunku (dobór strojów i dodatków zależnie od okazji), precedencja (ustalanie hierarchii ważności osób w różnych wydarzeniach organizacyjnych), zasady korespondencji, skróty używane w zaproszeniach, organizacja wizyt, a także cała sfera etykiety stołu. Wprowadzono także część dotyczącą netykiety, omawiającą zachowania w Internecie na forach i czatach, a także pisanie listów elektronicznych i komentarzy w sieci.
Treści zawarte w książce mogą wydatnie zwiększyć skuteczność posługiwania się komunikacyjnymi zachowaniami niewerbalnymi. Mogą ułatwić zrozumienie i wykorzystanie znaczeń ukrytych w ekspresji mimicznej, gestykulacji, w przyjmowanych pozach ciała, w zachowaniach przestrzennych i dotykowych, w tonie głosu i rytmie wypowiedzi, wyglądzie zewnętrznym itp. Co więcej, możliwe jest to poprzez samodzielny trening, a zatem bez konieczności korzystania z pomocy specjalistów. Ponadto podane w książce wskazówki metodyczne treningu komunikacji niewerbalnej pozwalają uczyć mowy ciała innych. Po lekturze tej książki czytelnicy będą potrafili lepiej wykorzystać wiedzę o komunikacji niewerbalnej w rożnych obszarach swej aktywności, zarówno zawodowej, jak i w codziennych kontaktach. Dodatkowy walor to zwiększenie umiejętności tak bardzo dzisiaj przydatnego kształtowania pozytywnego wizerunku i kierowania wrażeniem.
Epidemia samotności rozprzestrzeniająca się w XXI wieku niszczy zdrowie fizyczne i psychiczne wielu ludzi. Mit miłości romantycznej motywuje do poszukiwania idealnego partnera, partnerki. Niewiele osób zadaje sobie pytanie: Co powoduje, że niektórzy potrafią doświadczać zdrowej miłości i kształtować relacje na niej oparte, inni zaś doświadczają miłości w sposób dysfunkcjonalny? Autor, próbując odpowiedzieć na to pytanie, przedstawia biologiczne, psychiczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania zdolności do kochania.To pierwsza w Polsce monografia analizująca kształtowanie się zdolności do miłości w koncepcjach psychologicznych człowieka psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, humanistycznej, narracyjnej oraz ewolucyjnej i feministycznej. Porusza zagadnienia miłości kobieco-męskiej, kobieco-kobiecej i męsko-męskiej. Książka wzbogacona została wynikami badań własnych dotyczących funkcjonalnego i dysfunkcjonalnego doświadczania miłości oraz ich znaczenia dla dobrostanu jednostki. Pozycja kierowana do psychologów, studentów psychologii i wszystkich czytelników zainteresowanych tematyką związków miłosnych.
Książka stanowi syntetyczne ujęcie treści z zakresu ekologii, ochrony środowiska, zagrożeń i logistyki, przygotowane w oparciu o najnowsze wyniki badań naukowych, a także rezultaty praktycznych wdrożeń koncepcji oraz rozwiązań logistycznych w przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych.
Zaprezentowany materiał jest ściśle związany z istotą ekologistki w kontekście zagrożeń i bezpieczeństwa środowiska naturalnego. Wiele miejsca poświęcono gospodarce odpadami, ze szczególnym zwróceniem uwagi na opakowania w logistyce i ekologistyce. Ważnym materiałem, świadczącym o nowoczesnym podejściu ekologistyki jest zaprezentowanie treści technologii informatycznych w realizacji procesów związanymi z odpadami. Godnym uwagi w monografii, w kontekście ekologistyki, są narzędzia, które przyczyniają się do minimalizacji odpadów w wyniku racjonalizacji strumienia odpadów.
Pierwszy tom poświęcony jest wykorzystaniu filmu w edukacji i profilaktyce, ukazuje również kontekst filmowej fikcji i rzeczywistości istotny dla odbioru różnych działań z filmem.
Drugi tom książki zwraca uwagę na potrzebę i możliwości wykorzystania filmu w edukacji psychologów i terapeutów, na rolę filmu we wspieraniu rozwoju oraz na szanse i zagrożenia, jakie niesie ze sobą zastosowanie filmu w terapii. Dodatkowo znaleźć można w nim rozdziały odnoszące się do zmian społecznych, którym towarzyszą filmy.
Książka skierowana jest do Czytelnika, który chce zrozumieć fenomen Państwa Islamskiego, ale chce otrzymać wiedzę usystematyzowaną, naukową, pozbawioną medialnego szumu.
Autorzy przedstawiają genezę ISIS, zarówno w aspekcie historycznym, jak i ideologicznym, pokazując przyczyny ruchów ekstremistycznych odwołujących się do fundamentalizmu islamskiego. Czytelnik pozna struktury ISIS, sposoby finansowania, werbunku i wpływ środowiska międzynarodowego na organizację i jej na stosunki międzynarodowe, nie tylko w wymiarze lokalnym.
Istotnym walorem książki jest bardzo liczne wykorzystanie źródeł rosyjskich. Pojawia się też wiele wątków wskazujących na powiązania i problemy Federacji Rosyjskiej w kontekście powstania i działalności ISIS.
Książka ma na celu propagowanie wiedzy na temat usprawniania i utrzymania w dobrej kondycji nasz układ nerwowy, opóźniania procesu starzenia się mózgowia, usprawniania pamięci oraz profilaktyki chorób neurodegeneracyjnych. Obecnie wiemy, jak dbać o serce, ale nie dbamy o nasz mózg. Dziś już wiemy, że mózg jest strukturą, która zmienia się przez całe życie pod wpływem doświadczeń. Poradnik skierowany do seniorów 60+ obalając mit o „zapominalskim staruszku”.
Książka stanowi syntetyczne opracowanie zagadnień dotyczących praktycznych aspektów profilaktyki i orzecznictwa w medycynie pracy. Omawia między innymi problemy związane z organizacją służby medycyny pracy w Polsce, badaniami profilaktycznymi pracowników, zasadami orzekania o zdolności do pracy w niektórych stanach chorobowych, przepisami dotyczącymi badań w szczególnych sytuacjach oraz orzecznictwem o chorobach zawodowych. Autor jest doktorem nauk medycznych, lekarzem chorób wewnętrznych i specjalistą medycyny pracy z wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Opracowanie może być wartościowym źródłem praktycznych informacji oraz pomocą służącą usystematyzowaniu wiedzy dla lekarzy podczas szkolenia przed- i podyplomowego, studentów innych kierunków medycznych, pielęgniarek służby medycyny pracy, inspektorów BHP, pracodawców i dla wszystkich innych osób zainteresowanych tą problematyką oraz może stanowić swoisty klucz do zrozumienia istoty medycyny pracy.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.
Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?