Doświadczywszy straszliwej masakry sił imperialnych na Isstvanie III, Nathaniel Garro, kapitan Gwardii Śmierci, porywa jeden z okrętów i obiera kurs na Terrę, by ostrzec Imperatora o zdradzie Horusa. Jednak uciekający „Eisenstein” zostaje uszkodzony ogniem przeciwnika i unieruchomiony w Osnowie – domenie Mrocznych Mocy. Czy Garro i jego ludzie zdołają stawić czoła zakusom Chaosu i dostarczyć ostrzeżenie do Imperatora, nim Horus zrealizuje swoje plany?
Wielka Krucjata trwa nieprzerwanie pod przywództwem nowo mianowanego Mistrza Wojny, Horusa. Fulgrim, Prymarcha Dzieci Imperatora, prowadzi swych Astartes w bój przeciwko nikczemnej rasie obcych. Jest nieświadomy, że jeszcze mroczniejsze siły zwróciły swój wzrok na Imperium Człowieka. Lojaliści zostają poddani próbie i wielu z nich daje upust swym najnikczemniejszym żądzom. Legioniści Dzieci Imperatora wykonują pierwszy krok na drodze wiodącej do całkowitego zepsucia – drodze, która zaprowadzi ich w końcu na krwawe pole bitwy Isstvana V…
Nad niegdyś wielkim miastem Excelsis wisi straszliwe zagrożenie. Póki zdrajca Ortam Vermyre żyje, losy cywilizacji w Wymiarze Bestii są niepewne. Łowca czarownic Hanniver Toll musi przemierzyć pełne niebezpieczeństw morza i dżungle Wybrzeża Szponów i powstrzymać Vermyre’a, zanim ten dotrze do legendarnego zaginionego miasta Xoantica. W tych zapomnianych ruinach znajduje się artefakt stworzony za pomocą najczarniejszej magii, zdolny do przemiany samej rzeczywistości. Srebrny Odłamek. Czy Toll i jego towarzysz, były żołnierz Wolnego Bractwa imieniem Armand Callis, zdołają schwytać swoje nemezis na czas? A może Vermyre uniknie sprawiedliwości Zakonu Azyru i rozedrze na strzępy Krainy Śmiertelnych?
Powróciwszy do Nuln po przygodach w Praag, Ulrika odkrywa, że Siostry Lahmiańskie szykują się do wojny. Wampiry z rodu Carsteinów wzniecają intrygi w całym Starym Świecie, nasyłają na domeny Lahmi łowców czarownici otwarcie atakują. Ulrika, odtrącona przez wampirze siostry, zawiera niełatwy sojusz z Carsteinami. Ich celem jest destabilizacja Imperium przez uderzenie w serce władzy – zamach na Imperatora Karla Franza I.Imperium staje w płomieniach, a Ulrika, osaczona przez wrogów, musi wreszcie dokonać wyboru. Czy stanie po stronie śmiertelników?
W całym Starym Świecie nie ma drugiego tak okrutnego i złego ludu, jak mroczne elfy. Ich nikczemność i nienawiść obrosły w legendy, a jednak wyróżnia się pośród nich jedna osoba: Malus Mroczne Ostrze.Opętany przez pradawnego demona Tz’arkana, Malus musi ruszyć na niebezpieczną wyprawę w poszukiwaniu pięciu potężnych artefaktów,by nie zatracić duszy na wsze czasy. Jego uwaga skupia się na legendarnym Spaczonym Mieczu Khaina: broni tak potężnej, że może zadecydować o jego potępieniu albo przetrwaniu!
Ambitny szary prorok Thanquol powraca do Starego Świata i dostaje propozycję nie do odrzucenia – musi pomóc armii w podboju krasnoludzkiego Karak Angkul. Twierdza słynie z inżynierskich klanów i nie ulegnie łatwo, ale tym, co naprawdę interesuje Thanquola, jest tajemniczy artefakt o niesamowitej mocy, który jego zdaniem zapewni mu miejsce w Radzie Trzynastu. Wysiłki szarego proroka zostają zniweczone, gdy cieszący się złą sławą Ikit Szpon przejmuje kontrolę nad armią dla własnych nikczemnych planów. Thanquol musi działać szybko, zanim główny inżynier spaczenia uwolni potęgę nowej wersji swojego zabójczego wynalazku – Sfery Zniszczenia.
Podczas gdy lojaliści i zdrajcy ścierają się na tysiącach pól bitewnych rozsianych po całej galaktyce, w tajemnicy prowadzona jest też wojna całkiem innego rodzaju – cicha wojna forteli, o której wiedzą nieliczni, chociaż to właśnie jej wynik może zaważyć na zwycięstwie jednej ze stron. Rogal Dorn wraz ze swym Legionem szykuje się do obrony Układu Słonecznego przed armią Mistrza Wojny Horusa, a tymczasem Malcador Pieczętnik powierza swoim agentom wiele ściśle tajnych misji. Przyszłość Imperium zaistespoczywa w niewidocznych dłoniach…Antologia ta zawiera trzynaście krótkich opowieści napisanych m.in. przez Jamesa Swallowa, Johna Frencha, Chrisa Wrighta i wielu innych. Ponadto Anthony Reynolds powraca do pustych sal Pałacu Imperialnego w dłuższymopowiadaniu zatytułowanym „Czystka”, w którym to otrzymujemy wskazówki dotyczące ostatecznego planu podboju Terry przygotowanego przez Głosicieli Słow
Od czasu odkrycia Chogoris przez Imperium pełna mistycyzmu kultura wojowników Białych Szram nigdy nie była w pełni zgodna z ideałami Unifikacji. Gdy Wielka Krucjata wypala sobie ścieżkę przez gwiazdy, ich enigmatyczny Prymarcha, Jaghatai Khan, walczy o zachowanie ducha Legionu w galaktyce, którą rządzi zimna racjonalność. Choć z własnego wyboru stara się stać z boku, to pozostali Prymarchowie pragną wciągnąć go w największą bitwę ideologii ze wszystkich – o miejsce psioniki w Legionach. Kiedy rodzi się projekt Librariusa, a opór rośnie, Khan musi podjąć decyzję, czemu jest bardziej lojalny – Imperialnej Prawdzie czy własnemu dziedzictwu.
Zdeterminowany, by pozbyć się zatopionej w piersi runy Ogniobójców, Gotrek Gurnisson, najwspanialszy Zabójca w dziejach, podróżuje do osobliwej alchemicznej Krainy Chamon.Posługując się tajemniczą aeter-nauką, Władcy Kharadronów z Barak-Urbaz oferują mu sposób na dopełnienie misji. Gdy jednak wschodzi Zły Ksienżyc, a zdradzieckie Ksienżycowe Klany grożą podniebnej przystani zagładą, staje naprzeciw najstarszemu z wrogów swego ludu: zielonoskórym. Podczas gdy jego towarzyszka podróży, Maleneth Wiedźmi Sztylet, stara się utrzymać go przy życiu, Gotrek rzuca się w krwawy bój o przetrwanie, który poniesie go wprost do zatęchłego, grzybowego serca Przytułku Świrokróla.
Lord Kasztelan Lorrus Grymn prowadzi wykrwawione pozostałości zakonu wojowników Stalowych Dusz przeciwko sargassowym cytadelom Zatoki Zieleni. Błogosławieni Rycerze zwyciężają, ale ponoszą przy tym straszliwą stratę – Grymn zostaje wciągnięty do Wymiaru Chaosu.Teraz Gardus, świeżo Przekuty po zniszczeniu Parchatych Ziem, jest zmuszony poprowadzić swoich wojowników w poszukiwaniu Lorda Kasztelana do zatęchłego serca ogrodu Nurgla, gdzie ponownie stawią czoła grozie Wymiaru Rozkładu…
Ognisty brzask tom IINASTAŁA ERA KRUCJATY INDOMITUS...Wielkie floty okrętów wojennych wyruszają z Terry z misją opanowania sytuacji w Imperium Sanctus. Wskrzeszony Prymarcha Roboute Guilliman prowadzi potężną armię na świat świątynny Gathalamor, gdzie stabilne prądy Osnowy pozwolą flotyllom Imperium przenieść się w najdalsze zakątki południowej części jego włości.Lecz do uszu Imperialnego Regenta docierają złe wieści. Ostrzeżenie od starożytnego gatunku oraz brak jakiegokolwiek kontaktu ze stacjonującym na Gathalamorze kontyngentem skłaniają Guillimana do wysłania misji rozpoznawczej pod dowództwem kapitana Marcusa Achallora z Adeptus Custodes.Achallor dociera na planetę balansującą na skraju zagłady. Znajdzie tam niedobitki Armii Imperialnej i złowrogich agentów Abaddona Profanatora, którzy odkopali ukryte głęboko w ziemi pradawne zło – tajną broń, która, gdy zostanie umiejętnie użyta, może zagrozić nie tylko Guillimanowi, ale i samemu Władcy Terry...„Era Indomitus wznosi się na monumentalnych fundamentach 41. tysiąclecia i stanowi początek nowej, epickiej sagi”.Boman Modine
Jest trzydzieste pierwsze tysiąclecie. Pod łaskawymi rządami nieśmiertelnego Imperatora, Imperium Człowieka rozciąga się na całą galaktykę. Nadeszła złota era odkryć i podboju. A jednak u zarania niezwykłego tryumfu Imperator opuszcza linię frontu, powierzając dowództwo Horusowi, ulubionemu i najbardziej zaufanemu spośród swoich synów. Wywyższa go do rangi Mistrza Wojny, ale czy młody idealista będzie w stanie udźwignąć brzemię, jakim jest realizacja wielkiego planu Imperatora? Czy zaskakujące wyróżnienie nie zasieje ziaren herezji w sercach jego braci?„Wywyższenie Horusa” to pierwszy rozdział epickiej sagi, opowiadającej dzieje Herezji Horusa, wojny domowej na galaktyczną skalę, która niesie zagrożenie istnieniu całej ludzkości.
Z dala od Terry XVI Legion, przemianowany na Synów Horusa, kontynuuje Wielką Krucjatę. Horus zaczyna bagatelizować obowiązki Mistrza Wojny. W obliczu zazdrości okazywanej przez innych Prymarchów zamyka się w sobie i planując kolejne kampanie, w coraz większym stopniu polega na doradcach. Szlachetny kapitan Garviel Loken żywi obawy względem potajemnych działań podejmowanych przez wielu spośród swoich braci, ale gdy Legion zostaje wysłany, by odbić księżyc Davin, jasnym staje się, że osobisty interes może przyćmić zdrowy rozsądek Horusa. Czy Prymarcha i jego wojownicy zostali wciągnięci w pułapkę zastawioną przez spiskujące przeciwko nim mroczne siły?
Po cudownym ozdrowieniu z ciężkich ran odniesionych na Davinie Mistrz Wojny wiedzie zwycięskie siły Imperium przeciw zbuntowanemu światu Isstvan III. Wydaje się oczywistym, że bezprecedensowy sojusz Synów Horusa, Gwardii Śmierci, Pożeraczy Światów i Dzieci Imperatora bez trudu zgniecie złożone ze śmiertelników planetarne siły obrony. Garviel Loken odkłada na bok swoje obawy i wraz z lojalnymi towarzyszami prowadzi podległe im kompanie na powierzchnię planety, gdzie odkrywa straszliwą prawdę. Nikczemna zdrada daje początek legendarnemu konfliktowi znanemu jako Herezja Horusa.
Na świecie-kuźni Urdesh zmasowane siły Imperium przystępują do ostatecznej bitwy z dowódcą arcywroga, Anarchem i z jego elitarnymi jednostkami – barbarzyńskimi Synami Seka. Krwawe starcie przyniesie rozstrzygnięcie nie tylko dla planety Urdesh… przesądzi też o dalszych losach Krucjaty o Światy Sabbat. Ibram Gaunt – służący teraz jako prawa ręka Mistrza Wojny Macarotha – trafia w sam środek ciężkich zmagań. Jego regiment, legendarne „Duchy” z Tanith, jest w posiadaniu klucza do zwycięstwa, lecz gdy armie Imperium i Chaosu zewrą się w ostatniej, epickiej bitwie, Gaunt przekona się, że największe zagrożenie kryje się nie na zewnątrz, lecz w ich własnych szeregach.
Podczas gdy Imperator posyła swoje armie, aby odzyskać galaktykę na chwałę ludzkości, kolejne Legiony Kosmicznych Marines łączą się ze swoimi zagubionymi Prymarchami. XVIII Legion wciąż szuka swojej prawdziwej tożsamości, nieświadomy, że ich dowódca został już odnaleziony. W gromadzie Taras legioniści stawiają czoła zagładzie, broniąc się ostatkiem sił przed potwornym najazdem orków. W międzyczasie na Nokturnie Vulkan powołał i wyszkolił nowe zastępy wojowników. Teraz nadchodzi czas, by powiódł synów ku bitwie. Teraz jest czas, by w istocie objął pozycję Prymarchy ‒ nie tylko po to, by ocalić połowę Legionu, ale by wykuć nową, niepodzielną całość.
Siły Mrocznych Aniołów rozproszyły się po wielu systemach, a ich Prymarcha pełni funkcję lorda protektora Ultramaru, chociaż jego prawdziwe motywy znane są nielicznym. Tymczasem na rodzinnej planecie Liona odżywają stare konflikty, które mogą doprowadzić do rozpadu Legionu. Wieści o napaści Władców Nocy na Sothę skłaniają Prymarchę do podjęcia stanowczych działań, w wyniku których Imperium Secundus staje na krawędzi wojny domowej. Ani budzący grozę wojownicy Skrzydła Strachu, ani sekrety Zakonu nie zagwarantują Lionowi zwycięstwa, jeśli przeciwstawi się swoim lojalistycznym braciom.
Po sukcesie straceńczej misji na stacji „Ocalenie” komisarz-pułkownik Gaunt dociera wraz z Pierwszym Regimentem z Tanith na świat-kuźnię Urdesh, oblężony przez brutalne wojska Anarcha Seka. Na szali leży jednak coś więcej niż tylko los pojedynczej planety. Kampanią na Urdesh dowodzi osobiście Mistrz Wojny Macaroth, więc cel ataku arcywroga może okazać się całkiem inny: zniszczenie w jednym ruchu całej struktury dowodzenia armii Imperium. Czy Mistrz Wojny nieświadomie uczynił z samego siebie przynętę? I czy Duchy Gaunta zdołają obronić go przed zabójcami i machinami wojennymi Chaosu?
Wielka Krucjata ogarnęła już połowę galaktyki, miliony ludzkich światów przyjęło prawdę i rozsądek, które przychodziły wraz z poddaniem się rządom Terry. Jednak tak bezprecedensowy sukces ma swoją cenę. Krążą plotki, że Imperator planuje wycofać się z Krucjaty i powierzyć jednemu ze swych synów Prymarchów dowodzenie w swoim imieniu. W walce przeciw niepokornemu imperium Gardinaala Ferrus Manus, dowodzący siłami swojego Legionu wspartego zastępami pozbawionych dowództwa Ultramarines, Tysiąca Synów i Dzieci Imperatora, da przykład grozy, jakiego nawet Imperator nie będzie mógł zignorować...
Floty Krucjaty Indomitus nadal toczą wojnę pośród gwiazd. Prymarcha Roboute Guilliman nareszcie zneutralizował zagrożenie ze strony orków w sektorach sąsiadujących z Fenrisem i kontynuuje swą misję stabilizacyjną w Imperium Sanctus, lecz niespodziewanie powraca jego stary wróg. Kor Phaeron, Mroczny Kardynał, zamierza uderzyć w samo serce Imperium: Segmentum Solar. Fala buntów wzniecanych przez jego nikczemnych kapłanów zwiastuje zbliżającą się inwazję na pełną skalę. Co gorsza, wojownicy Mrocznego Kardynała Legion Głosicieli Słowa biorą na cel Czarne Okręty, co może doprowadzić do braku psioników, utrzymujących Imperatora przy życiu. Tymczasem inkwizytor Rostov przemierza strefę działań wojennych, tropiąc Dłoń Abaddona. Lecz gdy astropatów w stacji przekaźnikowej na Srinagarze zaczynają nawiedzać dziwne wizje, zmienia swoje plany, albowiem wizje te mogą oznaczać nadzieję dla całego Imperium. Fanatyczni wyznawcy Chaosu zrobią jednak wszystko, aby ludzkość tej nadziei pozbawić
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?