W książce zaprezentowano wyniki badań dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) przez trzech kluczowych interesariuszy społeczeństwa informacyjnego, a mianowicie gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa i administrację publiczną. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedź na pytania:
- Jakie czynniki determinują sukces wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych, przedsiębiorstwach i administracji publicznej w Polsce?
- Jaki jest poziom wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych, przedsiębiorstwach i administracji publicznej w Polsce?
- Jak mierzyć poziom wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych, przedsiębiorstwach i administracji publicznej w Polsce?
Zaproponowane katalogi krytycznych czynników sukcesu wykorzystania ICT przez interesariuszy społeczeństwa informacyjnego w Polsce, zidentyfikowane czynniki krytyczne, rozpoznany poziom wykorzystania ICT oraz propozycja wskaźników do pomiaru poziomu wykorzystania ICT mogą być w różnoraki sposób spożytkowane przez środowiska akademickie i praktyków gospodarczych. Badacze mogą doskonalić zaproponowane katalogi i metodologię ich opracowania oraz wykorzystać je do badania krytycznych czynników sukcesu wykorzystania ICT, także w innych krajach, w szczególności w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast praktycy biznesowi, administracja publiczna i władze publiczne mogą wykorzystać wyniki badań w podejmowaniu decyzji strategicznych dotyczących dostępu do ICT, kompetencji ICT oraz rzeczywistego używania ICT w Polsce. Ponadto metodologia i wyniki badań nad poziomem wykorzystania ICT oraz zaproponowany zestaw wskaźników do pomiaru tego poziomu mogą stanowić pole do dalszych eksploracji naukowych i praktycznych implementacji.
Autorami książki są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce informatyki ekonomicznej i zarządzania.
Tematyka podjęta w tej monografii jest ważna i aktualna zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia. (...) uzyskane wyniki badań i sprecyzowane na tej podstawie rekomendacje można potraktować jako drogowskaz zarówno dla badaczy, jak i dla decydentów zainteresowanych wykorzystaniem ICT w przedsiębiorstwach oraz jednostkach administracji publicznej.
Z recenzji dr hab. Heleny Dudycz, prof. UE we Wrocławiu
Książka zawiera opis zachodzących na świecie, w tym w Polsce, zmian w ochronie zdrowia oraz opis miejsca, jakie w tych przekształceniach, zajmuje medycyna naprawcza i zdrowie publiczne.
Dobro publiczne czy towar? To dylemat stojący zarówno przed lekarzami, jak i politykami decydującymi o zdrowiu. Co z bezpieczeństwem zdrowotnym ogółu ludności? Przystępny sposób przekazania treści, logika wywodów i bogata zawartość kartograficzna czyni pracę atrakcyjną i przydatną dla szerokiego kręgu odbiorców. Książka nie tylko dla lekarzy.
Podręcznik dotyczy podstaw organizacji i zarządzania produkcją
w przedsiębiorstwie, jest to swoiste kompendium wiedzy na ten temat. Zakres przedmiotowy opracowania podzielony jest na pięć rozdziałów: Wprowadzenie, Organizacja produkcji, Planowanie i sterowanie produkcją, Zarządzanie produkcją, Ocena produktywności, poprzedzonych wstępem, całość kończy wykaz literatury wykorzystanej. W pierwszym rozdziale dokonano wprowadzenia do organizacji
i zarządzania produkcją, koncentrując się na pojęciach podstawowych, a także omówieniu systemów oraz procesów produkcyjnych i wytwórczych. Rozdział drugi obejmuje zagadnienia dotyczące organizacji produkcji, takie jak: parametry procesu produkcyjnego; typy, formy i odmiany organizacji produkcji; przebiegi produkcji; zapasy produkcyjne; możliwości produkcyjne. Rozdział trzeci dotyczy zagadnień planowania i sterowania produkcją wraz z omówieniem metod międzykomórkowego
i wewnątrzkomórkowego oraz nowoczesnych metod sterowania przepływem produkcji. W czwartym rozdziale przedstawione zostały poszczególne funkcje kierownicze w zarządzaniu produkcją, oraz metody i techniki organizacji
i zarządzania wykorzystywane do realizacji tych funkcji w praktyce. Zaprezentowano oryginalną metodę doboru stylów kierowania w konkretnych sytuacjach kierowniczych, którą opracował autor podręcznika. Ponadto odniesiono się do zagadnienia znaczenia informacji w zarządzaniu produkcją. Wreszcie ostatni piąty rozdział poświęcony został zagadnieniom oceny i poprawy produktywności systemów produkcyjnych.
Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach rosnącej konkurencji jest niemożliwe bez dostępu do aktualnej, wiarygodnej oraz dostarczonej na czas informacji. Rachunkowość jako system informacyjny organizacji ma na celu dostarczenie danych niezbędnych do zarządzania, kierowania i kontrolowania działań, procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.
"Rachunkowość zarządcza w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa" to podręcznik adresowany do wszystkich, którzy interesują się zarządzaniem i rachunkowością. Połączono w nim zagadnienia teoretyczne poparte praktycznymi przykładami i zadaniami. Do każdego zadania podane jest rozwiązanie.
Czytelnik:
- dowie się, jaka jest rola i znaczenie podsystemu rachunkowości zarządczej,
- pozna podstawową klasyfikację kosztów i przychodów na potrzeby rachunkowości zarządczej,
- będzie umiał wykorzystać modele rachunku kosztów na potrzeby zarządzania oraz zastosować odpowiednie instrumenty dedykowane rachunkowości zarządczej,
- dowie się, czy można budżetować w podsystemie rachunkowości zarządczej,
- sklasyfikuje metody i modele podejmowania decyzji w warunkach ryzyka oraz pozna procedurę zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie,
- będzie miał możliwość przestudiowania oraz dokonania przeglądu współczesnych systemów informatycznych systemu finansowo-księgowego wykorzystywanych w podsystemie rachunkowości zarządczej.
Problematyka szeroko rozumianego empatycznego zarządzania i mieszczącego się w nim zarządzania zorientowanego na zdarzenia krytyczne w życiu pracowników, jest relatywnie nowym obszarem badań w nauce o organizacji i zarządzaniu. Nawiązuje do idei humanizacji pracy i humanistycznego zarządzania, ale jeszcze bardziej eksponuje potrzebę troski o pracownika (jego dobrostan) oraz budowania pozytywnych organizacji.
Książkę (inspirowaną nie tylko analizami naukowymi, ale i twórczością artystyczną) warto przeczytać, gdyż:
- zawiera pierwszą w polskiej literaturze przedmiotu tak wyczerpującą prezentację koncepcji zarządzania zorientowanego na zdarzenia krytyczne w życiu pracowników, obejmującą także charakterystykę instrumentów wsparcia, które mogą stosować działy personalne różnorodnych organizacji, chcące pozyskać i zatrzymać wartościowych pracowników, także z najmłodszych generacji;
- pokazuje zależności między empatycznym zarządzaniem (którego rdzeń stanowi zarządzanie zorientowane na krytyczne zdarzenia w życiu pracowników) a innymi koncepcjami zarządzania, np. z Employee Relationship Management (zarządzanie relacjami z pracownikami);
- odnosi się do wciąż rzadko jeszcze rozpatrywanego rynku doznań;
- objaśnia dlaczego funkcjonowanie zespołów performerskich powinno być przedmiotem analizy i oceny także z perspektywy HR (human resources);
- omawia przykłady identyfikacji performatywnej kreatywności (z takimi jej cechami, jak m.in. tworzenie „na żywo” przy współudziale publiczności, traktowanie własnego ciała jako „surowca” kreacji, dostarczanie wrażeń oraz sprawczość) odnoszące się do zespołów piłkarskich oraz fotografowania;
- podejmuje wątek wyceny kapitału ludzkiego performerów i wysokiego ryzyka związanego z ich pracą, które uzasadnia stosowanie szczególnie wobec nich zarządzania zorientowanego na zdarzenie krytyczne;
- wnosi wkład w doskonalenie metodyki zarządzania ryzykiem personalnym;
- zawiera bogaty, odpowiednio zinterpretowany (w kontekście zarządzania zorientowanego na zdarzenia krytyczne w życiu pracowników) materiał empiryczny, pozyskany z wywiadów z zespołami muzycznymi)
W książce omówiono wpływ nowych technologii, w szczególności rozwoju elektronicznej administracji, na sprawność funkcjonowania organizacji publicznej. Publikacja systematyzuje problematykę e-administracji i zmian organizacyjnych wynikających z wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych w urzędach. Zaproponowano szerokie podejście do analizy e-administracji, uwzględniające działania w obszarach: e-informacji publicznej, e-transakcji i e-partycypacji. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowano rekomendacje mające na celu wsparcie osób wdrażających technologie ICT w urzędach i przedstawiono dobre praktyki w tym zakresie.
Publikacja zawiera opis wyników badań, w trakcie których:
• określono poziom rozwoju e-administracji w 18 urzędach miast w Polsce,
• zidentyfikowano szereg zmian organizacyjnych, dostrzeganych przez menedżerów publicznych i urzędników, charakterystycznych dla rozwoju e-administracji,
• wyróżniono czynniki wspierające i hamujące, w obszarze zarządzania publicznego, wprowadzanie tych zmian organizacyjnych,
• określono wpływ wdrażania nowych technologii na funkcjonowanie urzędów miast.
Rozwój przedsiębiorstw przemysłowych w XXI wieku następuje w warunkach niezwykle zmiennych, wyrażających się ciągłą turbulencją i złożonością otoczenia tak, iż niekiedy można odnieść wrażenie, że następuje on w chaosie. Globalizacja rynków, produktów, technologii czy też kultury organizacyjnej wymagają odmiennego podejścia do procesu zarządzania przedsiębiorstwami, formułowania ich celów i strategii, jak również do kryteriów oceny efektów ich działalności.
W takich warunkach prowadzenie działalności gospodarczej jest szczególnym wyzwaniem dla przedsiębiorstw, które muszą nauczyć się praktycznie przewidywać przyszłość. W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych przedsiębiorstw decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć dostosowujących zachowanie przedsiębiorstwa przemysłowego do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem działalności przedsiębiorstwa przemysłowego jest racjonalne zarządzanie, w którym powinni brać udział wszyscy pracownicy danej firmy, ponieważ tylko wtedy można kształtować jej funkcjonowanie i kierować określone działania na osiągnięcie długofalowego sukcesu.
Recenzowane opracowanie, napisane przez pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, pod redakcją naukową prof. prof. Joanny Wiśniewskiej i Krzysztofa Janasza, stanowi wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-poznawcze przedstawiające zagadnienia zarządzania przedsiębiorstwem przemysłowym w przekrojach lokalnym i ogólnopolskim. Opiniowana praca wpisuje się w teorię i praktykę zarządzania współczesnymi organizacjami i jego uwarunkowaniami, tj. niezwykle ważnej problematyki zaliczanej do nurtu zarządzania strategicznego i rozwoju przedsiębiorstw.
Z recenzji prof. zw. dr hab. dhc. mult. Ryszarda Borowieckiego
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Na skutek upowszechnienia się w przedsiębiorstwach informatyki w ostatnich latach wiele się zmieniło. Pisałem o tym w książkach „Podmiotowość pracy w sieci" (2013) i „Talenty w firmie" (2015). Nastąpiło znaczne upodmiotowienie pracowników. Teraz już coraz mniej skuteczne okazuje się makiawelistyczne, autokratyczne zarządzanie, a ogromnego znaczenia nabiera upodmiotowiające pracownika pobudzanie i rozwijanie jego potencjału twórczego oraz grupowe rozwiązywanie problemów, które w dzisiejszej, konkurencyjnej gospodarce muszą być rozwiązane kilkakrotnie szybciej niż kilkanaście lat temu. Z tym łączy się ogromne wyczulenie na zmieniające się potrzeby klientów i zmiany wprowadzane przez konkurentów.
W jednym z przedsiębiorstw zauważyłem salę, w której stał flipchart z flamastrami, a na podłodze rozłożone były materace. I gdy któryś z pracowników miał jakiś pomysł, to bez pytania swego przełożonego o pozwolenie zwoływał na tę salę osoby, które na tej sprawie mogły się znać (nawet prezesa) i wspólnie znajdowano różne rozwiązania i projekty zmian. Była to współczesna tzw. „organizacja ucząca się" (lub zwana też „inteligentną"). I oczywiście w przedsiębiorstwie tym pracownicy mieli całkowitą swobodę tworzenia grup twórczych poprzez Internet - w firmie, z osób spoza niej i z zagranicy.
Aby pokazać istotę tych zmian zaprezentowałem w książce całą istotę autokratycznego i manipulacyjnego makiawelizmu, posługując się analizą „Księcia" i innych prac Makiavellego, a następnie przedstawiłem podmiotowego pracownika i zasady jego funkcjonowania w podmiotowo kierowanych zespołach. Zaprezentowałem też właściwe sposoby kierowania pracownikami przez liderów zespołów oraz kierowania przedsiębiorstwami przez ich prezesów.
Na koniec przedstawiłem dwóch światowych liderów podmiotowo funkcjonujących w swoich społeczeństwach - Mahatmę Gandhiego i Michaiła Gorbaczowa.
Jeśli myśleli Państwo, że rachunek kosztów to dziedzina zarezerwowana tylko dla specjalistów, trudna lub nieciekawa, to mamy dla Was niespodziankę - oto najnowsza pasjonująca książka, która pomoże optymalizować koszty w zarządzanych spółkach lub jednostkach każdemu menedżerowi. Oddajemy do Państwa dyspozycji prawdziwą perełkę wśród akademickich podręczników, która usatysfakcjonuje nawet zupełnych laików w tej dziedzinie i na użytecznych przykładach z życia pokaże w sposób przystępny, jak za pomocą rachunku kosztów skutecznie podnosić wartość firmy i umiejętnie planować niezbędne wydatki w celu maksymalizacji zysków.
W obliczu coraz większej konkurencji prawidłowy rachunek kosztów to dziedzina, bez której trudno w dzisiejszych czasach prowadzić działalność gospodarczą i osiągać sukcesy na rynku. Ich poziom kształtowany jest przez decyzje podejmowane na różnych szczeblach zarządzania podmiotami gospodarczymi. Dlatego problem poprawnej ich kalkulacji, a także oceny skutków różnorakich decyzji nabiera szczególnego znaczenia. Opanowanie bowiem tej sztuki znacznie ułatwia zarządzanie i zwiększa efektywność podejmowanych decyzji menedżerskich.
W książce zaprezentowano dwa podejścia rachunku kosztów: księgowe i ekonomiczne, jednocześnie ukazując podobieństwa i różnice obu tych aspektów. Każdy z rozdziałów poświęcony poszczególnym zagadnieniom rachunku kosztów uzupełniono przykładami praktycznymi. Na końcu każdego z nich do dyspozycji Czytelników jako bonus zamieszczono zadania do samodzielnego rozwiązania.
Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków zarządzania oraz finansów i rachunkowości. Może być również wykorzystywana przez słuchaczy studiów podyplomowych i MBA. Przede wszystkim będzie jednak użyteczna dla praktyków gospodarczych, a w szczególności dla menedżerów, analityków finansowo-księgowych i specjalistów od rachunkowości zarządczej i controllingu.
Przedsiębiorstwa, aby realizować swoje cele i móc się rozwijać, muszą być bezpieczne ekonomicznie. To bezpieczeństwo zależy od struktury i modelu biznesowego przedsiębiorstwa, jego pozycji na rynku oraz sposobu zarządzania. Równie ważne są zewnętrzne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju, specyficzne dla lokalizacji tego podmiotu gospodarczego. Są ściśle powiązane, a te endogeniczne zależą od egzogenicznych. Znajduje to odzwierciedlenie w poddanych analizie na kartach tej książki strukturalnych, infrastrukturalnych, instytucjonalnych, informacyjnych, społecznych i ekonomicznych komponentach bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw. Przeprowadzona metodą studiów przypadku analiza pokazuje, że te komponenty ulegają kompresji, a o bezpieczeństwie ekonomicznym przedsiębiorstwa decydują uwarunkowania instytucjonalne i ekonomiczne występujące na różnych szczeblach geograficznej skali jego przestrzeni operacyjnej.
Z uwagi na zmiany w otoczeniu szkół wyższych, jak również cele i zakresy polityk publicznych w tym obszarze, zagadnienie zarządzania w szkolnictwie wyższym jest przedmiotem ożywionych dyskusji w środowisku naukowym. W monografii Autorka podjęła próbę określenia znaczenia aktywności szkół wyższych z zakresu trzeciej misji w misjach i strategiach ich rozwoju oraz czynników wpływających na te aktywności. Celem poznawczym pracy była identyfikacja typów interesariuszy zewnętrznych, przyczyn nawiązywania z nimi relacji, ocena ich oddziaływania na szkoły wyższe, a w konsekwencji opracowanie modelu interesariuszy w otoczeniu szkół wyższych, co niewątpliwie stanowi poznawczo-aplikacyjny walor książki. W warstwie metodologicznej zamiarem Autorki było opracowanie wskaźnika do pomiaru aktywności szkół wyższych w Polsce w obszarze trzeciej misji.
Na łamach książki/w trakcie lektury publikacji Czytelnik znajdzie informacje na temat:
– funkcji i misji szkół wyższych we współczesnym społeczeństwie,
– uwarunkowań współpracy szkół wyższych z otoczeniem,
– interesariuszy zewnętrznych szkół wyższych,
– form organizacyjno-prawnych współpracy szkół wyższych z otoczeniem,
– trzeciej misji szkół wyższych jako nowego trendu jej rozwoju.
Monografia skierowana jest do badaczy i praktyków zajmujących się problematyką zarządzania w szkolnictwie wyższym. Może być również użyteczna dla pracowników administracji publicznej, studentów kierunków ekonomicznych oraz wszystkich Czytelników zainteresowanych przemianami w szkolnictwie wyższym w Polsce.
W książce mamy do czynienia z przeplataniem się aspektów teoretycznych, na podstawie właściwie dobranej literatury przedmiotu, z wynikami badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę. Podjęty temat należy uznać za ważny zarówno dla rozwoju nauk o zarządzaniu, jak i praktyków.
Z recenzji prof. dr hab. Marka Lisieckiego
Książka podejmuje próbę opisu uwarunkowań i przebiegu zarządzania relacjami szkół wyższych z otoczeniem, współpracy z interesariuszami zewnętrznymi, jej miejsca w misjach i strategiach szkół wyższych. Jest to ważny i bardzo aktualny obszar nauki i praktyki zarządzania (…). Współwystępowanie wielu skomplikowanych uwarunkowań powoduje, że kształtowanie i przebieg szeroko rozumianych relacji organizacji z otoczeniem jest słabo jeszcze rozpoznany. Stąd wybór obszaru rozważań uważam za trafny i pożyteczny, wypełniający w jakiejś mierze istniejącą lukę poznawczą, empiryczną i metodologiczną.
Z recenzji dr hab., prof. UŁ Edwarda Stawasza
Książka jest poświęcona problematyce controllingu w przedsiębiorstwie i prezentuje nowoczesne ujęcie zagadnień, które interesują menedżerów różnych szczebli zarządzania. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym:- jaka jest rola i miejsce controllingu w systemie zarządzania przedsiębiorstwem,- jakie są organizacyjne uwarunkowania controllingu,- jakie są koncepcje i ukierunkowania współczesnego controllingu,- jakie instrumenty stosuje się w controllingu na poziomie strategicznym i operacyjnym,- w jaki sposób controlling wspomaga osiąganie założonych celów działalności przedsiębiorstwa,- jaka jest baza informacyjna controllingu wspomaganego komputerowo.
Każda istota żywa ma określony gatunkowo zbiór potrzeb. Człowiek ma ich szczególnie dużo, bowiem do potrzeb egzystencjalnych dochodzą potrzeby o szczególnym, „ludzkim", charakterze. W ich zbiorze znajdują się potrzeby poznawania otaczającego świata.
Turystyka, zwłaszcza zagraniczna, jest wyrazem realizacji tego typu potrzeb. Wyrazem poziomu rozwoju i organizacji polityczno-gospodarczej kraju jest różnorodność możliwości zaspokajania różnych potrzeb, dostosowanych zazwyczaj do możliwości finansowych osób takie potrzeby artykułujących.
Aspekty finansowe determinują wiele zachowań. Opracowanie Finanse turystyki zagranicznej, bazujące na doświadczeniach praktycznych Autora, materiałach źródłowych i literaturze, ma na celu wykazanie czynników koszto- i cenotwórczych w powiązaniu z atrakcyjnością i standardem usług turystycznych. W prowadzonych analizach uwzględniono średni standard i przedział cenowy usług turystycznych. Mając czas wolny, umiejętność porozumiewania się, zdolność do nawiązywania kontaktów, umiejętność radzenia sobie w różnych, nawet krytycznych, sytuacjach można podróżować po świecie z minimalnymi zasobami finansowymi.
Czas to pieniądz.
Książka dotyczy problematyki realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie i wybranych uwarunkowań wpływających na jej realizację.W pierwszej części książki poruszono m.in. problemy dotyczące:- pozyskiwania personelu (planowania zasobów ludzkich, rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej, charakterystyki procesu selekcyjnego),- szkolenia i doskonalenia pracowników (przygotowania i przeprowadzenia procesu szkoleniowego, oceny skuteczności oraz efektywności procesów szkoleniowych),- związków między wynagrodzeniami za pracę a kosztami pracy (zakresu i konsekwencji klina"" podatkowego dla funkcjonowania przedsiębiorstwa),- procesu restrukturyzacji zatrudnienia (możliwości ograniczenia strat kapitału ludzkiego w trakcie restrukturyzacji).Podsumowaniem jest rozdział odnoszący się do controllingu personalnego, w którym zaproponowano narzędzia mogące pomóc w określeniu efektywności prowadzenia działań personalnych, z których korzystać można w praktyce, dokonując wyboru odpowiedniego zestawu mierników, w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa.Druga część książki dotyczy wybranych elementów otoczenia zewnętrznego oddziałujących na postawy pracobiorców. W grupie omawianych uwarunkowań znalazły się:- przekształcenia na rynku pracy i związane z nimi uelastycznienie zatrudnienia,- stosunek młodzieży wchodzącej na rynek pracy do elastycznych form zatrudnienia,- problemy płci na rynku pracy i towarzyszące im stereotypy, a także- uwarunkowania prawne z zakresu prawa pracy mające w swym zamierzeniu ułatwić godzenie życia zawodowego z rolami rodzicielskimi.
Niniejsza publikacja omawia w sposób kompleksowy aspekty funkcjonowania problematyki szkodowej w zakładzie pracy. Książka zawiera szereg ważnych informacji dla pracodawców zarządzających zakładami pracy oraz dla osób - sprawców wyrządzenia szkód w mieniu zakładu pracy. Autor szczegółowo omawia m.in.:
- pojęcie szkody w oparciu o literaturę specjalistyczną oraz o orzecznictwo sądowe,
- odpowiedzialność pracodawcy opisując istotne czynniki sprzyjające przyczynom powstania szkód wraz z zasadami odpowiedzialności pracodawców,
- odpowiedzialność cywilną z tytułu wyrządzenia szkody z uwzględnieniem restytucji naturalnej i pieniężnej,
- odpowiedzialność majątkową funkcjonariuszy publicznych wskazując sytuacje, kiedy to Skarb Państwa ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez niezgodne z prawem działanie funkcjonariusza publicznego,
- procedurę postępowania pracodawcy, w sytuacji wyrządzenia szkody w majątku pracodawcy, zwracając uwagę na zasady i tryb przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
- znaczenie kwalifikacji zawodowych pracowników, ich kompetencji pracowniczych oraz ich związków przyczynowo-skutkowych w zakresie szkód majątkowych,
- odpowiedzialność odszkodowawczą pracownika z tytułu wyrządzenia szkody majątkowej z uwzględnieniem uregulowań prawnych w tym zakresie,
- procedurę likwidacji szkód majątkowych w zakładzie pracy w oparciu o regulacje zawarte w Kodeksie cywilnym i Kodeksie pracy,
- odpowiedzialność zawodową na gruncie szkód w mieniu pracodawcy w takich obszarach, jak kadry, finanse, księgowość, prawo czy podatki,
- procedurę dochodzenia roszczeń odszkodowawczych w sytuacjach wyrządzenia szkód w placówkach handlowych,
- kwestie formalnoprawne uwolnienia się pracownika w sposób skuteczny od obowiązku naprawienia wyrządzonej szkody w mieniu zakładu pracy,
- okoliczności towarzyszące zawarciu ugody pomiędzy pracodawcą a pracownikiem - sprawcą szkody,
- wzajemne relacje towarzyszące szkodom w postaci niedoborów i ich wpływ na podatek od towarów i usług (VAT),
- ewidencję księgową typowych operacji gospodarczych związanych z tematyką szkodową.
Książka zawiera komplet dokumentów niezbędnych w każdym przedsiębiorstwie - autor opracował kilkanaście wzorów dokumentów przydatnych w sytuacji wystąpienia szkody w majątku pracodawcy.
Celem publikacji CZUJESZ? ...czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender marketingu"" jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat efektywnej komunikacji i sprzedaży skierowanej do kobiet zgodnej z kobiecymi kodami komunikacji oraz oczekiwaniami i zachowaniami konsumentek.Książka prezentuje aktualne informacje służące budowaniu strategii zwiększenia udziału firm w bardzo szybko rosnącym rynku oraz wspiera Czytelników w procesie wypracowania własnych, efektywnych metod działania.Publikacja pomoże Czytelnikowi w przygotowaniu:- strategii komunikacji z rynkiem oraz koncepcji sprzedaży towarów/usług do wybranej grupy docelowej kobiet poprzez praktyczne wykorzystanie kobiecych kodów komunikacji;- audytu - polegającego na porównaniu aktualnego stanu swojej organizacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta oraz marketingu i komunikacji rynkowej z aktualnymi oczekiwaniami rynku, a także trendami w ramach female economy;- szkolenia - skierowanego do specjalistów z działów sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i komunikacji mającego na celu podniesienie efektywności komunikacji z konsumentkami oraz zwiększenia sprzedaży.Nie jest to książka wyłącznie dla marketerów, ale dla wszystkich osób zainteresowanych zmianami ekonomiczno-społecznymi, jakie zachodzą w dzisiejszym świecie. To także zbiór informacji dla tych, którzy są ciekawi rozwiązań realizowanych na podstawie badań naukowych, stanowiących nieocenione źródło informacji i inspiracji oraz umożliwiających sprawne i efektywne operowanie na dynamicznie zmieniającym się globalnym rynku, którego jesteśmy integralną częścią.
W książce Budżetowanie i controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem"" przedstawiono zagadnienia implementacji zintegrowanych systemów informatycznych - budżetowania i controllingu, niezwykle przydatnych w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Jest to opracowanie o charakterze teoretyczno-implikacyjnym. Traktuje na najistotniejszych kwestiach dotyczących planowania, wdrażania controllingu wraz z niezbędnymi narzędziami. Na podstawie przedsiębiorstwa zaprezentowano przebieg i efekty wdrożenia controllingu.W książce przedstawiono genezę controllingu, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera w strukturze organizacyjnej i jego zadania. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania controllingu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania.Książka stanowi materiał dydaktyczny dla studentów kierunków ekonomicznych.
W książce w sposób całościowy przedstawiono tematykę jakości w usługach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczegółowo: - normy jakościowe, które możliwe są do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, - wytyczne standardów branżowych, m.in. dotyczące hoteli i innych obiektów, zakwaterowania, bezpieczeństwa w obsłudze ruchu turystycznego, przewodników turystycznych itd., - metody projektowania, pomiaru i standaryzacji jakości oraz wzbogacili je o najbardziej aktualne i nowatorskie, jak chociażby Design Thinking, czy propozycja sekwencji obsługi klienta z zastosowaniem autorskiej instrukcji postępowania. Większość opisywanych metod i narzędzi poparta została przykładami praktycznymi. Książka ma charakter uniwersalny, do wykorzystania przez studentów kierunków turystyka, rekreacja, zarządzanie oraz innych, jak również praktyków (personel zarządzający i wykonawczy, zajmujący się szeroko rozumianą obsługą ruchu turystycznego i rekreacją, a także właścicieli tych podmiotów). ...Na rynku księgarskim nie było dotychczas pozycji, która odnosiłaby się do jakości zarówno usług turystycznych, jak i rekreacyjnych. Autorzy podjęli skuteczną próbę przełożenia uniwersalnych wymagań norm międzynarodowych na realia branżowe, które zawierają szeroką gamę usług, np. hotelarskich, transportowych, rekreacyjnych, gastronomicznych, obsługi ruchu turystycznego i wiele innych. Istotnym walorem publikacji jest niewątpliwie fakt, że opisy metod, narzędzi czy wreszcie standardów zarządzania wzbogacone zostały przykładami praktycznymi."" Prof. nadzw. dr hab. Piotr Jedynak Dyrektor Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie ...Autorzy zawarli w publikacji: specyfikację i aktualizację norm branżowych; uwzględnienie rekreacji, która dotychczas w zakresie jakości nie była opisywana, a także uzupełnili dotychczas stosowane metody pomiaru i sterowania jakością w usługach turystycznych i rekreacyjnych o narzędzia współcześnie wykorzystywane... Książka ma duże walory użyteczne i poznawcze. Dotyka trudnej tematyki przedstawionej przystępnym językiem w interesujący sposób..."" Prof. nadzw. dr hab. Wiesław Drobek Kierownik Katedry Geografii i Ekonomiki Turystyki Instytut Turystyki i Rekreacji, Politechnika Opolska
Książka dotyczy problematyki realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie i wybranych uwarunkowań wpływających na jej realizację.
W pierwszej części książki poruszono m.in. problemy dotyczące:
- pozyskiwania personelu (planowania zasobów ludzkich, rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej, charakterystyki procesu selekcyjnego),
- szkolenia i doskonalenia pracowników (przygotowania i przeprowadzenia procesu szkoleniowego, oceny skuteczności oraz efektywności procesów szkoleniowych),
- związków między wynagrodzeniami za pracę a kosztami pracy (zakresu i konsekwencji „klina" podatkowego dla funkcjonowania przedsiębiorstwa),
- procesu restrukturyzacji zatrudnienia (możliwości ograniczenia strat kapitału ludzkiego w trakcie restrukturyzacji).
Podsumowaniem jest rozdział odnoszący się do controllingu personalnego, w którym zaproponowano narzędzia mogące pomóc w określeniu efektywności prowadzenia działań personalnych, z których korzystać można w praktyce, dokonując wyboru odpowiedniego zestawu mierników, w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa.
Druga część książki dotyczy wybranych elementów otoczenia zewnętrznego oddziałujących na postawy pracobiorców. W grupie omawianych uwarunkowań znalazły się:
- przekształcenia na rynku pracy i związane z nimi uelastycznienie zatrudnienia,
- stosunek młodzieży wchodzącej na rynek pracy do elastycznych form zatrudnienia,
- problemy płci na rynku pracy i towarzyszące im stereotypy, a także
- uwarunkowania prawne z zakresu prawa pracy mające w swym zamierzeniu ułatwić godzenie życia zawodowego z rolami rodzicielskimi.
Książka łączy jakościowy opis praktyk w zarządzaniu zespołami sprzedaży z perspektywą nauk o zarządzaniu. Możemy znaleźć w niej perspektywę badacza i jego obraz rytualnego zarządzania w zarządzaniu zespołami sprzedaży, uchwyconego za pomocą długotrwałych badań metodami jakościowymi, głównie w oparciu o metodę teorii ugruntowanej stosowanej dość rzadko w badaniach nad zarządzaniem. W wyniku prowadzonych badań powstał autorski zestaw charakterystycznych elementów kultury rytualnej Menedżerów Sprzedaży, interesujący dla:
• teoretyków zarządzania - ze względu na szereg danych jakościowych i ich opracowania,
• praktyków sprzedaży - ze względu na poznanie zróżnicowanych metod stosowanych w procesie edukacji Przedstawicieli Ubezpieczeniowo-Finansowych i Menedżerów Sprzedaży.
Publikacja może być również kompendium, pokazującym jak prowadzić badania jakościowe w oparciu o teorię ugruntowaną, co oznacza, że może służyć jako podręcznik w zakresie badań jakościowych w zarządzaniu przy użyciu teorii ugruntowanej. Opracowanie wyników badań, przeplatane głębokim rysem teoretycznym bogatym w odniesienia praktyczne oraz narracją autora, pozwala czytać tę książkę jak powieść edukacyjną.
„Rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży są jednym z filarów współczesnej przewagi konkurencyjnej firm sprzedaży bezpośredniej. To poprzez rytuały w sprzedaży, kwalifikacje Sprzedawców oraz Menedżerów doprowadzają codziennie na świecie do transakcji pomiędzy firmą a klientem. Obraz ich roli został stworzony przez Autora poprzez zastosowanie badania jakościowego trwającego kilka lat, poprzez wniknięcie do społeczności badanej - Sprzedawców i Menedżerów ubezpieczeń. Bycie w społeczności i „wychodzenie na zewnątrz" by uzyskać obiektywny obraz rytualnych działań indywidualnych i zbiorowych przeplata się z metodologiczną konsekwencją i przeglądem jakościowym, co pozwala również nazwać tę pozycję rodzajem kompendium praktycznych metod jakościowych w badaniach nad zarządzaniem. Zdecydowanie polecam książkę praktykom, jak również teoretykom zarządzania".
Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak,
Katedra Zarządzania Międzynarodowego Akademii Leona Koźmińskiego
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?