KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Istota i problemy poznania naukowego

54,00 zł 38,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,65 zł

Problemy poznania naukowego są przedmiotem zainteresowania każdego człowieka nauki. W procesie poznania naukowego badacz dokonuje odkryć naukowych lub interpretuje znane zjawiska w innym ujęciu, co powoduje przyrost wiedzy naukowej oraz rewolucyjne zmiany paradygmatów przyjętych w określonej dyscyplinie naukowej. Bez względu na charakter wytworzonej wiedzy wymagane jest, by cechowała ją wiarygodność, o której zaświadcza w pierwszej kolejności etyczna postawa badacza i stosowanie metody naukowej w rozwiązywaniu problemów naukowych. Autor monografii, jak sam zauważa, pragnie podzielić się z czytelnikiem własną refleksją nad poznaniem naukowym. Autor nie zakłada, iż jego monografia będzie kolejnym przepisem na to, jak prowadzić badania naukowe, a tylko że pomoże w rozwianiu niektórych wątpliwości.Monografia odnosi się do wybranych aspektów metodologii badań w naukach społecznych, istotnych dla wszystkich dyscyplin w obszarze i dziedzinie nauk społecznych, ale szczególnie do nauk o zarządzaniu. Autor wybrane problemy poznania naukowego opisał w sześciu rozdziałach: w rozdziale pierwszym przybliża Czytelnikowi pojęcie i znaczenie nauki, rozdział drugi dotyczy refleksji nad pracą naukową i dochodzenia do prawdy naukowej, w rozdziale trzecim wskazuje na związki nauki ze światem techniki i jej wpływ na rozwój cywilizacyjny człowieka, rozdział czwarty zawiera refleksje Autora nad wybranymi elementami metodologii badań w dziedzinie nauk ekonomicznych, w rozdziale piątym Autor zawarł ogólną refleksję dotyczącą cech pracownika nauki, omawiając m.in. znaczenie intuicji w procesie badań, a następnie przedstawia problemy związane z opracowaniem tekstu pracy naukowej i potencjalne błędy, które mogą wystąpić; z rozdziałem tym bezpośrednio związany jest rozdział szósty, dotyczący etycznych aspektów nauki.W refleksji nad nauką Autor wskazuje, że poznanie naukowe zbliża nas do prawdy, ale nie osiągamy prawdy absolutnej, która jest nieosiągalna i pokazuje jakie przeszkody napotyka się na drodze jej poszukiwania.
Okładka książki Narracje biznesowe. Modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie

31,00 zł 22,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,17 zł

W książce przedstawiono nowoczesne modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie poprzez wykorzystanie narracji biznesowych, które współcześnie w optymalny sposób umożliwiają aranżowanie formy, systemu zarządzania, struktury organizacyjnej i komunikowania menedżerskiego wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również w układach międzyorganizacyjnych (firma - otoczenie, kooperanci, konkurenci, klienci i inne podmioty zaangażowane). Przedsiębiorstwo przyjmuje się w książce jako teatr aktorów organizacyjnych (menedżerowie, pracownicy, klienci), którzy odgrywając role organizacyjne „przyśpieszają" lub „zwalniają" dynamikę rozwoju organizacji gospodarczej. Oryginalne narracje zostały przygotowane i przetestowane przez pracowników i współpracowników Katedry Zarządzania Wiedzą Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zawarta jest w nich wiedza niejawna, umożliwiająca odkrywanie, identyfikowanie i przeformowanie modeli biznesu w realnie istniejących organizacjach gospodarczych. Narracje biznesowe, mające wymiar teoretyczny i praktyczny, stanowią świetne narzędzie dydaktyczne w wyższych uczelniach menedżersko-ekonomicznych, jak również w firmach konsultingowych, treningowych i szkoleniowych oraz w innych instytucjach szkolenia zawodowego.
Okładka książki Nauka o organizacji

60,00 zł 38,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,11 zł

Podręcznik zawiera zaktualizowane podstawy współczesnego podejścia do zorganizowanego działania ludzi oraz tworzenia i sprawnego funkcjonowa­nia organizacji. Jest on adresowany do studentów zarządzania i ekonomii oraz innych kierunków studiów, jak również do praktyków, którym podstawo­wa wiedza o organizacji jest niezbędna. Przestudiowanie podręcznika pozwoli na: - zrozumienie złożoności świata organizacji, - uzyskanie wiedzy i praktycznych wskazań dotyczących sprawnego funkcjonowania organizacji w zmiennym otoczeniu, - przyswojenie zasad i form współdziałania organizacyjnego, - poznanie głównych tendencji zwiększania sprawności organizacyjnej, jak elastyczność, sieciowość, wirtualność.
Okładka książki Konsultant zarządzania jakością

45,00 zł 32,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,20 zł

Poradnik jest przeznaczony dla konsultantów - doradców w dziedzinie szeroko pojętego zarządzania organizacją, w tym zwłaszcza zarządzania opartego na wymaganiach norm ISO serii 9000 - zarządzanie jakością, ISO serii 14000 - zarządzanie środowiskowe, a także TQM - Total Quality Management, Europejskiego Modelu Doskonałości EFQM itp.Poradnik został opracowany na podstawie doświadczeń uzyskanych przez autora i innych konsultantów współpracujących z nim przez wiele lat w trakcie wdrażania systemów w ponad 500 organizacjach z różnych branż przemysłowych oraz sektora usług, w tym również usług niematerialnych (banki, szkoły, usługi medyczne itp.).Zawarte w poradniku uwagi dotyczące działania jednostek konsultingowych mogą być również pomocne organizacjom przy ich wyborze.
Okładka książki Stres w pracy menedżera

61,00 zł 43,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,11 zł

Współczesna rzeczywistość biznesowa wyznacza nowe trendy dla środowisk pracy i zarządzania zasobami przedsiębiorstw, wymuszając dostosowanie się do nowych, niestabilnych warunków.W książce skoncentrowano się na zagadnieniu stresu menedżerskiego, przedstawiając go teoretycznie oraz w odniesieniu do przeprowadzonych badań empirycznych. Autorka dokonuje prezentacji następujących obszarów:rola menedżerska w kontekście wybranych koncepcji stylów kierowaniawymagania stawiane menedżerom we współczesnych organizacjachczynniki i obszary stresu w zawodzie menedżerasyndrom wypalenia zawodowego u menedżerówsposoby radzenia sobie ze stresem indywidualnie i z poziomu organizacjiuwarunkowania osobowościowe postępowania w warunkach stresuwskazania dla praktyki menedżerskiej oraz zalecenia rozwojowe dla menedżerów.Praktyczny charakter książki czyni z niej szczególnie cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym. Bogate doświadczenie biznesowe i konsultingowe Autorki pozwoliło na sformułowanie wielu kierunków zastosowania uzyskanych wyników badań w praktyce menedżerskiej.Książka adresowana jest do menedżerów wszystkich szczebli zarządzania, specjalistów działów HR, doradców personalnych, trenerów, coachów, studentów kierunków biznesowych (zarządzanie, psychologia biznesu, zarządzanie zasobami ludzkimi).
Okładka książki Inwestowanie na rynku akcji

55,00 zł 39,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,36 zł

W książce przedstawiono z perspektywy inwestora giełdowego ekonomiczno-finansowe zasady oceny potencjału rozwojowego spółek giełdowych działających w różnych branżach gospodarczych. Poprzez wykorzystanie danych zawartych w sprawozdaniach finansowych oraz zastosowanie wybranych wskaźników można nie tylko oszacować majątkowy potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, ale również wskazać te spółki, które znajdują się na ścieżce wzrostu. Inwestując w te podmioty można osiągnąć dodatnią stopę zwrotu przekładającą się na wzrost wartości ich portfela inwestycyjnego. Proponowane alternatywne podejście umożliwia również szybkie dostrzeżenie zbliżających się problemów finansowych podmiotów, których akcje są już w posiadaniu inwestora.W książce autorzy skoncentrowali się na:- pojęciu potencjału przedsiębiorstw i jego specyfice ze względu na rodzaj prowadzonej działalności,- charakterystyce podstawowych źródeł danych finansowych o spółkach giełdowych (sprawozdanie z sytuacji finansowej, rachunek zysków i strat, sprawozdanie z przepływów pieniężnych, informacja dodatkowa),- obszernych przykładach ukazujących w jaki sposób przeprowadzić i zinterpretować analizę potencjału spółek, reprezentujących cztery główne sektory gospodarki produkcyjny, handlowy, usługowy oraz finansowy.
Okładka książki Audyt marketingowy

46,00 zł 23,92 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,92 zł

Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie. Podejście to w wielu przypadkach znajduje uzasadnienie. Marketing to filozofia działania, to orientacja przedsiębiorstwa ukierunkowana nie tylko na zysk, ale również, a nawet przede wszystkim na klienta, jego potrzeby, pragnienia. Próba zupełnego wyizolowania działań marketingowych od pozostałych dziedzin działalności organizacji jest z góry skazana na porażkę. Czy w związku z tym jednoznaczne wskazanie efektów inwestycji marketingowych również nie jest możliwe? Teoria dostarcza praktykom gospodarczym bardzo szerokiego instrumentarium z zakresu kontroli marketingowej. Zasadniczą wadą tychże narzędzi jest jednak wycinkowe, fragmentaryczne traktowanie działań podejmowanych w zakresie marketingu. Żadne spośród dostępnych od niedawna narzędzi kontroli nie traktuje działalności marketingowej, zwłaszcza jej efektów, jako złożonego problemu, wymagającego kompleksowego podejścia. Istnieje jednak narzędzie, które umożliwia dokonanie wszechstronnej, kompleksowej analizy działalności marketingowej. Jest to audyt marketingowy. Książka dostarcza wiedzę niezbędną do efektywnego stosowania audytu marketingowego. Zawiera m.in. analizę: - obszarów działalności organizacji podlegających audytowi, - metod i narzędzi stosowanych w audycie, - miejsca audytu marketingowego w systemie kontroli marketingowej oraz pośród innych rodzajów audytu, - relacji między kontrolą, controllingiem i audytem marketingowym, - stopnia wykorzystania audytu jako narzędzia kontroli marketingowej w polskich przedsiębiorstwach.
Okładka książki Budżetowanie w przedsiębiorstwie

51,00 zł 36,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,49 zł

Informacja jest podstawą racjonalnego działania, wypracowywania pozytywnych rezultatów finansowych oraz skutecznej gry rynkowej. W zmieniającej się rzeczywistości cenną metodą zarządzania – i to zwłaszcza finansami – jest budżetowanie. Celem, jaki przyświecał zespołowi autorskiemu, było stworzenie kompendium wiedzy na temat budżetowania i jego wykorzystania w zarządzaniu finansami, a ponadto, wykroczenie poza do tej pory przyjmowane ramy i pokazanie nowych trendów oraz możliwości zastosowania budżetowania w praktyce, zwłaszcza mikro- i małych przedsiębiorstw. W książce przedstawiono problemy i dylematy finansowe, rachunkowe i zarządcze, przeprowadzono również dyskusje teoretyczne, ale także zamieszczone zostały rozwiązania praktyczne oraz przykłady doświadczeń zagranicznych, które z powodzeniem mogą być adaptowane na grunt polskiej praktyki finansowej i księgowej. W książce szczegółowo omawiane są: - system budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie a funkcje zarządcze w przedsiębiorstwie, - procedura i metody budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie przychodów i wpływów, - budżetowanie kosztów i wydatków, - procedury budżetowania w mikro- i małych przedsiębiorstwach, - wpływ budżetowania na proces zarządzania finansami.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń...

71,00 zł 50,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,81 zł

Na zarządzanie wiedzą można patrzeć zarówno z perspektywy makro, czyli gospodarki, jak i mikro, czyli przedsiębiorstw. Przyjęcie w książce perspektywy mikro oznaczało skoncentrowanie się na zbadaniu teoretycznych i empirycznych współzależności zachodzących między poziomem wiedzy w zakresie kreowania relacji z klientami posiadanej przez przedsiębiorstwa sektora ubezpieczeń, czyli krajowe zakłady i towarzystwa ubezpieczeń, a uzyskiwanymi przez nie wynikami finansowo-ekonomicznymi. Zarządzanie wiedzą oznacza gospodarowanie wiedzą i dotyczy procesów tworzenia wiedzy, jej kodyfikacji, porządkowania, magazynowania, odnajdowania, stosowania i transferu. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, gdzie budowanie relacji z klientami wpisuje się w fundamentalną zasadę działalności ubezpieczeniowej tych podmiotów jako instytucji zaufania publicznego. Działalność ubezpieczeniowa polega na wykonywaniu czynności ubezpieczeniowych związanych z oferowaniem i udzielaniem ochrony na wypadek ryzyka wystąpienia skutków zdarzeń losowych. Aby więc ubezpieczyć jakikolwiek przedmiot, osobę, instytucję, odpowiedzialność cywilną, trzeba dysponować szeroką wiedzą o naturze przedmiotu, możliwych uwarunkowaniach i wyłączeniach ochrony ubezpieczeniowej, a także m.in. o sposobach zawarcia umowy ubezpieczeniowej, kalkulacji stopy składki, zasadach likwidacji szkód itd. Pracownicy zakładów i towarzystw ubezpieczeń, podejmując każdą z tych czynności, muszą dysponować wszechstronną wiedzą, aby "interes ubezpieczeniowy" był korzystny dla nich i klientów. W książce podjęto próbę ustalenia odpowiedzi na pytanie, czy w przypadku zakładów ubezpieczeń wzrost poziomu wiedzy w zakresie kreowania relacji z klientami powoduje: • Poprawienie ich wyników ekonomiczno-finansowych? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów operacyjnych? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów strategicznych? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kształtowania kultury organizacyjnej? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kreowania rozwiązań organizacyjnych?
Okładka książki Uwarunkowania, mechanizmy i efekty udzielania...

90,00 zł 64,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,40 zł

Książka przybliża wyniki naturalnego eksperymentu, jakiemu została poddana gospodarka Polski, poprzez umożliwienie podmiotom innym niż spółki kapitałowe prowadzenia uproszczonej ewidencji podatkowej. W konsekwencji zwolnienia spółek osobowych z prowadzenia ksiąg rachunkowych, 89% przedsiębiorstw w Polsce w ogólnie nie sporządza sprawozdań finansowych. A wskaźnik zadłużenia polskich przedsiębiorstw do PKB jest jednym z najniższych w Unii Europejskiej. Obiektem badań są prywatne przedsiębiorstwa niefinansowe, nienotowane na giełdzie papierów wartościowych (niepubliczne). Badanie na próbie spółek publicznych Autorka wykorzystuje jedynie jako element komplementarności analizy wpływu ujawnień informacji na decyzje przedsiębiorstw w kwestii wyboru źródeł finansowania między kredytem bankowym a emisją dłużnych papierów wartościowych. Analiza zależności między jakością informacji sprawozdawczej a źródłami finansowania została przeprowadzona z dwóch perspektyw, tj. popytowej i podażowej, mianowicie: 1) strona popytowa koncentruje się na zależności między jakością informacji sprawozdawczej a strukturą kapitałową przedsiębiorstw, 2) strona podażowa dotyczy badania determinant, mechanizmu i skutków redystrybucji oszczędności przedsiębiorstw niefinansowych za pośrednictwem udzielanych pożyczek w świetle jakości informacji sprawozdawczej prywatnych przedsiębiorstw. Książka inspiruje Czytelnika do refleksji nad rolą informacji finansowej w dostępie do źródeł finansowania oraz konsekwencji wchodzenia przedsiębiorstw niefinansowych w rolę instytucji finansowych i banków poprzez udzielanie pożyczek, pomimo braku regulacji ostrożnościowych w zakresie alokacji ryzyka kredytowego i przeciwdziałania utracie płynności. Powinna stanowić obowiązkową lekturę nie tylko studentów studiów ekonomicznych, ale również decydentów podejmujących decyzje w zakresie regulacji prawnych sprawozdawczości przedsiębiorstw w Polsce. Autorka uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest wykładowcą rachunkowości finansowej i podatkowej, a jej zainteresowania badawcze dotyczą finansów przedsiębiorstw. Realizowała badania dla NBP dotyczące wpływu polityki monetarnej na źródła finansowania przedsiębiorstw w Polsce oraz determinant oszczędności przedsiębiorstw i ich wpływu na sytuacje makroekonomiczną Polski.
Okładka książki Wpływ kooperacji na skuteczność biznesplanów tworzonych przez przedsiębiorstwa

54,00 zł 38,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,65 zł

W gospodarce rynkowej często zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje realizowane przez firmę. Jedną z nich jest planowanie stanowiące uniwersalny proces odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów jakie przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorca tworzy dzisiaj scenariusz sytuacji, która może wystąpić w przyszłości – za miesiąc lub pięć lat, musi zatem przewidzieć pewne sytuacje tworząc liczbę hipotecznych scenariuszy, po to, aby wybrać najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie dla swojego profilu. Takim scenariuszem jest właśnie biznesplan, który opracowuje się po to, aby przedstawić go w formie papierowej: • zarządowi spółki, • radzie nadzorczej, • inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, nawet podejmując duże ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia, • kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa. Prawidłowo sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie, a także od wizji jej przyszłości, ale przede wszystkim powinien charakteryzować się opisem ciekawego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem zwiększenia skuteczności biznesplanów sporządzanych przez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć typu joint venture oraz klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które firmy będą realizować w celu zwiększenia efektywności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa. Książka została napisana z myślą nie tyle o dużych podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, małych czy średnich przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie posiadając dostępu do rozległego spektrum informacji finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę niż duże koncerny czy holdingi.
Okładka książki Bariery zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych w Polsce

69,00 zł 49,47 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,38 zł

W niniejszej książce Autor podejmuje się zidentyfikowania, wyjaśnienia oraz scharakteryzowania barier zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych, wewnętrznych i zewnętrznych, a także relacji przyczynowo-skutkowych utrudniających zarządzanie czynnikiem ludzkim w tych organizacjach na podstawie przeprowadzonych badań w oparciu o percepcję zarządzających szpitalami - osób bezpośrednio odpowiedzialnych za funkcjonowanie podmiotów leczniczych. „Recenzowana monografia swoją problematyką wpisuje się w zmiany, jakie zachodzą w ostatnich czasach w polskim systemie usług medycznych. Autor podjął się trudnej analizy z uwagi na obszar procesu zarządzania - obszar zarządzania kadrami, dlatego też monografia stanowi krok naprzód w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w polskich szpitalach, pozwala lepiej zrozumieć istotę problemów, które wynikają z wieloaspektowości problematyki związanej z opisywanym i analizowanym w monografii obszarem zarządzania. (...) Wskazane w publikacji wnioski w znaczący sposób przyczyniają się do usprawnienia tego procesu. (...) Znaczącym walorem publikacji jest jej aplikacyjność. Autor publikacji dokonał dogłębnej i bardzo szczegółowej analizy literatury przedmiotu. Na uwagę zasługuje fakt, iż publikacja ta została w dużej mierze oparta o anglojęzyczną literaturę. (...) Monografia stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują w obszarze zarządzania w sektorze usług medycznych oraz menedżerów polskich publicznych i niepublicznych szpitali". Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski Piotr Lenik - doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu; wykładowca akademicki, menedżer, a także doradca w zakresie organizacji i zarządzania oraz marketingu; członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej i Polskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Szpitali; autor kilkudziesięciu publikacji naukowych specjalizujący się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, badaniach nad zachowaniami ludzkimi w różnorodnych aspektach zarządczych, a także innowacyjnymi zastosowaniami systemowymi w obszarze zarządzania w sektorze przedsiębiorstw oraz sektorze publicznym.
Okładka książki Sprawozdawczość przedsiębiorstw w zakresie ich społecznej odpowiedzialności.

58,00 zł 41,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,50 zł

Sprawozdawczość społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw staje się obecnie standardem globalnym, coraz częściej praktykowanym przez menedżerów na całym świecie. Podczas gdy z roku na rok obserwuje się wzrost popularności tego rodzaju praktyk, to jakość sporządzanych sprawozdań w tym obszarze jest wątpliwa. Przedsiębiorstwa opracowując raporty CSR korzystają z różnego rodzaju standardów, wytycznych w tym zakresie bądź przygotowują je według własnego pomysłu, na różnym poziomie szczegółowości i nie zawsze cyklicznie. W związku z tym, raporty te nie zawsze dostarczają kompletnych i oczekiwanych przez otoczenie danych, co intensyfikuje problem z ich oceną i porównywaniem wyników w omawianym zakresie. Różnice występują również pomiędzy modelami raportowania przyjętymi w poszczególnych krajach Unii Europejskiej, co spowodowane jest między innymi odmienną w tych krajach implementacją prawodawstwa unijnego w zakresie ujawniania danych pozafinansowych. W niniejszej monografii przedstawiono wyniki badań dotyczące problematyki sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, uwzględniając rolę rządu w rozwoju tego zagadnienia. Wiedza w tym zakresie może być ważna i poznawczo atrakcyjna zarówno dla środowisk naukowych, jak i praktyków zarządzania. Przedstawione w pracy autorskie narzędzie do oceny jakości raportów CSR może zostać bezpośrednio wykorzystane w praktyce biznesowej do: - diagnozowania procesu raportowania społecznej odpowiedzialności, - identyfikacji słabych i mocnych stron opracowanego raportu CSR, - wyznaczenia kierunku usprawnień w procesie raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Z uwagi na zakres podejmowanych zagadnień publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, jak i praktyków zarządzania, w szczególności dla kadry menedżerskiej przedsiębiorstw wdrażających lub planujących wdrożenie raportowania CSR, jak również dla wszystkich osób zainteresowanych zgłębianiem wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Okładka książki Sondaże zwierciadło społeczeństwa.

60,00 zł 43,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,93 zł

Sondaże opinii, choć budzą - zwłaszcza ostatnio - wiele emocji i zainteresowania, stanowią w istocie jedynie przykład działania bardziej ogólnych me­chanizmów. Mechanizmów, które dochodziły do głosu dużo wcześniej, niż pojawiły się badania sondażowe wraz z praktyką publikowania na szeroką skalę ich wyników. Mechanizmy te są wręcz pierwotne dla naszego gatunku, a ich ślady można odnajdywać we wszelkich rytuałach, w które obfituje hi­storia kultury. Podejściem spajającym powyższe zjawiska jest koncepcja, według której sondaże okazują się jednym z przejawów wiedzy wspólnej (ang. common knowledge), czyli uświadomionej wiedzy społeczeństwa o nim samym. Istnienie i podzielanie tej wiedzy tłumaczy wiele naszych zachowań zarówno na poziomie indywidualnym, jak i w skali większych zbiorowości. Dość powiedzieć, że wiedza wspólna leży u podłoża komunikacji międzyludzkiej, a sze­rzej: wszelkiej koordynacji działań. Skutecznym sposobem na generowanie wiedzy wspólnej okazują się zaś rytuały komunikacyjne. Temu rozumowaniu została podporządkowana struktura książki i dlatego w pierwszej kolejności obszernie wprowadzone jest pojęcie wiedzy wspólnej począwszy od jego ujęć formalnych, a skończywszy na praktycznych egzemplifikacjach. Potem następuje opis tego, jak wspólna wiedza formuje się, ze szczególnym zwróceniem uwagi na funkcję, jaką mają tu do spełnienia rytuały komunikacyjne. I wreszcie przedstawiona jest tytułowa rola sondaży opinii, które dzięki massmediom stają się zwierciadłem, pozwalającym na budowanie społecznej samowiedzy.
Okładka książki Lokalizacyjne uwarunkowania bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw

58,00 zł 41,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,50 zł

Bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw jest wartością samą w sobie zarówno dla nich samych, jak i dla miejsc ich lokalizacji. Zależy ono od tego, jak jest zarządzany dany podmiot gospodarczy i jaki jest jego potencjał ekonomiczny, ale jeszcze bardziej od tego, jakim jest - specyficzne dla miejsca lokalizacji - otoczenie rynkowe i instytucjonalne. Z kolei bezpieczeństwo ekonomiczne jednostek przestrzennych i osadniczych zależy w znacznej mierze od bezpieczeństwa ekonomicznego zlokalizowanych w nich przedsiębiorstw. Dokonana na przykładzie Polski analiza tego sprzężenia zwrotnego, jego uwarunkowań i konsekwencji, jest przedmiotem tej książki. Pokazuje ona: - czym jest i od czego zależy bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw, - w jaki sposób bywa rozumiane i badane, - w jakiej mierze jest zdeterminowane kulturowo, - na czym polegają jego uwarunkowania makroekonomiczne, regionalne i lokalne, - w czym przejawia się jego kontekst sektorowy i regionalny. Tym samym każe nieco szerzej spojrzeć na kwestię kryteriów oraz czynników lokalizacji przedsiębiorstw i widzieć nie tylko ich lokalną egzemplifikację, ale także regionalny, makroekonomiczny, jak również międzynarodowy i globalny kontekst. Zwraca uwagę na kluczowe znaczenie, wynikających ze specyfiki miejsca lokalizacji, ekonomicznych i strukturalnych uwarunkowań bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw, dowodząc zarazem, że ich działanie zależy w znacznej mierze od właściwych dla danego miejsca oraz czasu instytucji formalnych i nieformalnych, a przede wszystkim od sytuacji politycznej, jak też militarnej, w jakiej się ono znajduje.
Okładka książki Aktualne wyzwania zdrowotne społeczeństw

62,00 zł 44,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,37 zł

W książce „Aktualne wyzwania zdrowotne społeczeństw” przedstawiono najważniejsze zagrożenia zdrowotne społeczeństw, głównie krajów rozwiniętych, które w zasadniczy sposób wpływają na stan zdrowia i jakość życia mieszkańców globu, a które będą decydować o zdrowiu ludzi również w dalszych dekadach obecnego stulecia. Przedstawiając zagadnienia związane z globalizacją życia Autor wskazuje pozytywy i negatywy tych procesów, z odniesieniem tak do rozwoju społeczno-ekonomicznego, jak i stanu zdrowia populacji. Najistotniejsze zjawiska przedstawione w publikacji to m.in.: • szybkie starzenie się społeczeństw, w szczególności krajów kontynentu europejskiego, w tym również Polski, niosące ze sobą szereg zagrożeń socjalnych, ekonomicznych i zdrowotnych, które wymagają zdecydowanych rozwiązań łagodzących ich skutki; • zagadnienie nierówności w zdrowiu, które stanowi i stanowić będzie jeden z zasadniczych problemów społeczeństw i hamulec ich rozwoju, dlatego też skuteczna walka z nimi wymaga wiedzy, znajomości sposobów ich niwelowania i zaangażowania nie tylko służ ochrony zdrowia, ale i wielu sektorów gospodarczych państwa; • szczepienia ochronne, ich znaczenie dla zdrowia populacji, jak również pojawiające się ruchy antyszczepionkowe, będące obecnie jednym z większych zagrożeń stanu zdrowia dzieci i młodzieży; • stres i jego wpływ na zdrowie, jak też jakość życia oraz wydajność w pracy, a także występowanie tzw. zespołu wypalenia zawodowego, głównie wśród lekarzy, pielęgniarek i nauczycieli; • problemy ochrony zdrowia, jak również zagadnienia organizacji i finansowania systemów opieki zdrowotnej w skali międzynarodowej, a także podstawy i założenia polityki oraz programy zdrowotne koordynowane i finansowane przez Unię Europejską.
Okładka książki Socjoekonomika starzenia się współczesnych społeczeństw (wyd. II)

48,00 zł 34,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,35 zł

Wiek XX oraz początek obecnego stulecia to okres bardzo istotnych zmian ludnościowych w Europie i na świecie, których dynamika i kierunek budzą wiele obaw. Nie jest więc zaskoczeniem zwiększone zainteresowanie polityków, decydentów oraz środowisk naukowych skalą przeobrażeń demograficznych oraz ich konsekwencjami. Niniejsza monografia jest wieloaspektową analizą zjawiska starzenia się społeczeństw, uwzględniającą szanse i bariery wynikające z jego rosnącej dynamiki, przeprowadzoną przez grono ekspertów reprezentujących różne dyscypliny naukowe. Treści zawarte w przedłożonej pracy stanowią potwierdzenie tego, że należy spojrzeć na zachodzące zmiany demograficzne w kontekście ich bezpośrednich i pośrednich powiązań na linii społeczeństwo-gospodarka. W monografii omówiono w szczególności: - rolę i znaczenie osób starszych w gospodarce i społeczeństwie oraz problem dyskryminacji ze względu na wiek, - rolę czynnika ludzkiego jako strategicznej determinanty rozwoju ekonomicznego państw, - problem przedsiębiorczości osób w dojrzałym wieku jako czynnika wzrostu konkurencyjności współczesnych gospodarek, - możliwości rozwoju rynku dóbr i usług skierowanych na zaspokajanie potrzeb osób starszych, - makroekonomiczne aspekty starzenia się, - aktywność zawodową starszych wiekowo zasobów pracy, - rolę organizacji publicznych i społecznych w warunkach starzenia się społeczeństw. Publikacja łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, socjologiczną i marketingową z uwypukleniem gospodarczych dylematów związanych z procesem starzenia się populacji. Opracowanie kierowane jest do pracowników naukowych zajmujących się w swojej pracy naukowej problematyką starzenia się, ale także do studentów i doktorantów kierunków ekonomicznych i humanistycznych, polityków społecznych oraz pracowników administracji rządowej i samorządowej interesujących się omawianymi tu zagadnieniami.
Okładka książki Inwestycje w mieście. Uwarunkowania ekonomiczne, organizacyjne i przestrzenne (wyd. II)

60,00 zł 43,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,93 zł

W książce, w sposób kompleksowy i interdyscyplinarny przedstawiono temat inwestycji w mieście - zarówno z punktu widzenia inwestorów, jak i sa­morządów. Publikacja zawiera analizy oraz praktyczne wskazówki na temat m.in.: - rodzajów inwestycji możliwych do zrealizowania w mieście, - prawnych uwarunkowań inwestycji, - środowiskowych i przestrzennych uwarunkowań inwestycji w mieście, - roli władz samorządowych w zakresie zachęcania przedsiębiorców do inwestycji na terenie miasta i gminy, - inwestycji komunalnych oraz ich specyfiki, - polityki informacyjnej wobec inwestorów decydujących się na prowadzenie działalności w danym mieście, - teoretycznych zagadnień dotyczących miast i prowadzonej w nich działalności gospodarczej. W książce, poza konkretnymi propozycjami rozwiązań podawane są liczne przykłady miast prowadzących poprawną politykę inwestycyjną.
Okładka książki Funkcje i narzędzia zarządzania dla małych i średnich przedsiębiorstw (wyd. II)

39,00 zł 27,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł

Książka jest adresowana do osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami, poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania, jak też do osób zajmujących się small businessem naukowo. Zaprezentowano w niej takie ujęcia poszczególnych funkcji zarządzania, które mają charakter reinterpretacji znanych koncepcji (np. analizy SWOT), bądź mają charakter autorski (np. poglądy na temat natury motywacji). Dla każdej z omawianych funkcji zarządzania zaproponowano wspomagające ich realizację narzędzia informatyczne. W warstwie teoretycznej i narzędziowej położono akcent na rozwiązania praktyczne, służące podnoszeniu efektywności działania. „...Książka podejmuje klasyczną problematykę dla dyscypliny nauk o zarządzaniu związaną z opisem i objaśnieniem funkcji składających się łącznie na proces zarządzania. Równocześnie Autorzy, już w tytule, wyraźnie zapowiadają, że ich rozważania nie mają uniwersalnych aspiracji, lecz będą odnosić się wyłącznie do sektora przedsiębiorstw reprezentujących małą i średnią klasę wielkości. Poprzez takie określenie problematyki Autorzy uzyskują swego rodzaju efekt synergii: po pierwsze - rewitalizują i uaktualniają doniosły w pracy kierowniczej problem procesu zarządzania, po drugie - wypełniają widoczną na rynku wydawniczym lukę dotyczącą braku bieżących opracowań na podjęty temat i wreszcie, po trzecie - adresują swoje przemyślenia do kierownictw tej grupy przedsiębiorstw, w których w świetle licznych badań występuje największy deficyt wiedzy menedżerskiej..." Z recenzji prof. UJ dr. hab. Piotra Jedynaka „...Autorzy w opracowaniu wychodzą poza omówienie klasycznego, najczęściej omawianego w literaturze przedmiotu racjonalnego podejścia do podejmowania decyzji i podejmują próbę zarysowania własnej koncepcji procesu zarządzania, która jest (...) w większym stopniu dopasowania do specyfiki SME. (...) Przeprowadzona w niektórych częściach monografii dyskusja posiada niewątpliwie teoriotwórczy charakter i może stanowić podstawę do prowadzenia pogłębionych badań naukowych..." Z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta, prof. zw. UEP
Okładka książki Eksperyment w obszarze HR (wyd. II)

45,00 zł 32,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,20 zł

Przedmiotem monografii jest projektowanie rozwiązań HR na bazie przeprowadzanych eksperymentów. Zagadnienia z tego obszaru należą zarówno do problematyki gospodarowania kapitałem ludzkim w organizacji (ekonomii klasycznej), jak i do ekonomii eksperymentalnej (traktowanej przez niektórych specjalistów jako nurt ekonomii behawioralnej). W książce przedstawiono: - metodyczne, ekonomiczne i etyczne możliwości oraz granice projektowania eksperymentów w obszarze HR, - wykorzystanie teorii i efektów eksperymentów psychologicznych w obszarze HR, - weryfikację możliwości stosowania 15 różnych schematów badań eksperymentalnych zorientowanych na realizację rozwiązań HR, - 33 przykładowe opisy przebiegu projektów eksperymentów HR, - typologię ryzyka eksperymentowania w warunkach kreowania rozwiązań zorientowanych na pracowników, - identyfikację metod analizy i oceny ryzyka stosowania eksperymentu dla celów HR oraz sposobów oddziaływania na poziom tego ryzyka, - grywalizację jako przykład eksperymentu w obszarze HR. Publikacja ma inspirować do poszerzania spektrum metod wykorzystywanych w HR i przejmowania przez specjalistów ds. kapitału ludzkiego także roli badawczej.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

10. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj