Autor przedstawia wiarę Kościoła w sposób prosty i zasadniczy, w formie sprzyjającej jej duchowemu przyswojeniu.
Zgodnie z rozległą i utwierdzoną tradycją przedstawiania wiary, w którą należy ufać, którą należy przeżywać i głosić, ma ona być skoncentrowana wokół czterech filarów: Symbolu wiary (Credo chrzcielnego); siedmiu Sakramentów; Przykazań (życia przeżywanego w posłuszeństwie Bogu) i modlitwy (Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo). Podział ten znajduje uzasadnienie w ?misterium chrześcijańskim?, czyli Boskim planie zbawienia, objawianym stopniowo w historii aż do pełni daru ofiarowanego w Jezusie Chrystusie, uobecnianym w głoszonym Słowie Bożym i w Sakramentach Kościoła. Jego wypełnianie ma być nieustannie przeżywane w modlitwie.
Jedyne ?misterium chrześcijańskie? powinno zatem być przedstawiane w swoich czterech aspektach, jako że jest wyznawane, celebrowane, przeżywane i przemadlane. Autor uczynił to w teologiczno-duchowych komentarzach do Symbolu Apostolskiego, daru Słowa Bożego i Sakramentów, przykazań i błogosławieństw, podstawowych modlitw chrześcijanina.
Modlitwa i medytacja nie były dla Matki Teresy czystą abstrakcją, ale czymś przeżywanym codziennie w posłudze najbardziej opuszczonym spośród ludzi. Rozpoczynała dzień widząc Chrystusa w konsekrowanym chlebie i przez cały dzień starała się Go ciągle dostrzegać w drżących ciałach ubogich. Modliła się swoją pracą pełniąc ją z Jezusem, przez Jezusa i w Jezusie.
Trzymasz w swych dłoniach książkę, która może odmienić Twoje życie, wprowadzając w nie nową kulturę opartą na dynamice działania Ducha Świętego. To o Nim jest mowa i On także będzie prowadzić Cię przez stronice tej lektury do świadomego działania. Forma medytacji różnych treści biblijnych i kościelnych na bazie lectio divina pozwala usystematyzować własną modlitwę, nadając jej charakter kontemplatywny. Mocną stroną tej formy spotkania z Bogiem jest aktualizacja (przeniesienie) zgłębionych treści w życie codzienne, które nadaje nam pewien rytm życia.
Autor proponuje rytm tygodniowy, rozpoczynający się dniem Pańskim czyli niedzielą. To właśnie wtedy można podjąć modlitwę, której owoc będzie wprowadzany w czyn przez cały tydzień. W ten sposób przez 52 tygodnie, czyli cały rok będzie można wzrastać w doświadczeniu „życia z Ducha”. A właśnie życie w Duchu Świętym stanowi istotę nowego człowieka, chrześcijanina i katolika. Wyruszenie z Duchem Świętym w przygodę życia, uwzględniając duchową tradycję rodziny franciszkańskiej, sprawi odkrycie smaku cierpliwej całorocznej formacji, której celem jest głębsze zjednoczenie z Jezusem Chrystusem.
Napisałam te strony dla Ciebie, która jeszcze szukasz bratniej duszy, dla Ciebie, która wkrótce wychodzisz za mąż, i również dla Ciebie, która jesteś już żoną. Pisząc je, myślałam o Tobie, która jesteś niepoprawną romantyczką, a w małżeństwie szukasz Twojego marzenia o szczęściu i w nim chcesz je realizować. Ja też, obok Ciebie, chcę się z tej książki czegoś nauczyć.
Bardziej kochać, kochać na serio. Pozbyć się tego, co oddala i dzieli, a wzmocnić to, co zbliża i jednoczy.
Praca jest zredagowana według kanonów studium naukowego, głęboka i odkrywcza. Została jednak napisana w takim stylu, że zarówno rodzinom, jak ich duszpasterzom pomoże głębiej zrozumieć wielkość, piękno i wyjątkowość tego powołania.
Uważam, że powinna stanowić obowiązkową lekturę dla wszystkich, którzy chcą posługiwać małżonkom kierownictwem duchowym. Polecam ją jako podręcznik z duchowości małżeńskiej.
Bp Stanisław StefanekTChr
Papieska Rada ds.. Rodziny
Żyjemy w świecie zglobalizowanym, ale równocześnie plemiennym, gdzie każdy na płaszczyźnie indywidualnej, grupowej, wspólnoty lokalnej, regionalnej, narodowej, powodowany strachem instynktownie broni tego, co własne, zamiast otworzyć się na drugiego człowieka.
Słowo Boże kryje w sobie skarbiec mądrości, który może nam pomóc wejść na drogę braterstwa i wyjść poza wznoszone każdego dnia mury nieprzyjaźni.
Ewangelia Jezusa, która jest zakorzeniona w mądrych słowach Biblii, uczy nas jednoznacznie: tylko miłość zbawia i czyni szczęśliwymi. Nie osiągnie szczęścia ten, kto gardzi albo tylko przegania biednego i potrzebującego. To nie wojny ani terroryzm czy przemoc rozpleniona w naszym społeczeństwie przyniosą zwycięstwo. Zwycięża tylko ten, kto umie pokonać innych przebaczeniem i bezinteresowną miłością.
Miłość do tych najmniejszych, do biednych, do potrzebujących jest wyrazem uniwersalności chrześcijańskiego braterstwa.
Bycie świeckim w Kościele nie jest takie łatwe, jakby się to wydawać mogło i to wcale nie dlatego, że pojęcie „świeckości” zostało „zawłaszczone” przez tych, którzy zamiast określać się mianem niewierzących, wolą mówić o sobie: „świeccy”. Przyczyny trudności doszukiwać należy się w tym, że w praktyce życia codziennego rzeczownik „świecki” odsyła do pojęcia residuum, pożywiania się okruchami ze stołu Pańskiego. Określa osobę wierzącą, której jednak czegoś brakuje; klękającą do modlitwy o stopień niżej niż kapłan czy zakonnik. Nadal szeroko rozpowszechnione jest przeświadczenie, że „powołanie” wśród ochrzczonych to przywilej mniejszości, która otrzymała jeden sakrament więcej albo złożyła jakiś dodatkowy „ślub”. Chrześcijanin, który nie został kapłanem lub zakonnikiem czy chrześcijanka, która nie jest siostrą zakonną, pozostają „świeckimi”, „zwykłymi wiernymi”. W większości przypadków nieświadomi są daru świeckości, jakby byli chrześcijaninami drugiej kategorii.
W niniejszej książce, podążając za nauczaniem konstytucji dogmatycznych Lumen gentium i Gaudium et spes, pragnę przywrócić pojęciu świeckości przynależne mu miejsce w sercu Kościoła i świata; pomóc stanowi świeckiemu odkryć samego siebie dzięki dostrzeżeniu właściwego mu, wyjątkowego powołania. Jest ono niepodważalnym faktem i ma swoją wartość, równą innym powołaniom chrześcijańskim, przysłoniętą nieco jednak sutannami i welonami. Innymi słowy – pragnę pokazać, „jak stawać się świeckim” w pełni znaczenia świeckości chrześcijańskiej, zasugerować świadomość stanu świeckiego oraz drogę do jej osiągnięcia tak, aby chrześcijanin świecki mógł z radością żyć własnym powołaniem w Kościele.
Książka jest poradnikiem skierowanym do tych, którzy regularnie bądź doraźnie uczestniczą w niedzielnej Eucharystii, aby pomóc im w „lepszej” modlitwie, aby weszli w ducha i rytm celebracji. Cel nie ma zatem charakteru intelektualnego lub doktrynalnego, lecz jest konkretny i praktyczny. Czytelnik jest prowadzony do zaznajomienia się z aspektami doktrynalnymi i rzeczywistymi wymiarami misterium eucharystycznego dzięki „odkryciu” słów i gestów. Każdy temat jest umiejscawiany we Mszy Świętej, wyjaśniane jest jego pochodzenie i znaczenie, a na koniec proponowana jest refleksja osobista. W ten sposób od pojedynczych elementów dociera się do „centrum” wiary w misterium eucharystycznym.
Po ogólnym wprowadzeniu (nazwy, tło historyczne, założenia dotyczące zgromadzenia i biegunów celebracji i niedzieli), tekst dzieli się na pięć części: strukturę obchodów (obrzędy wejścia, liturgia Słowa, liturgia eucharystyczna, obrzędy zakończenia); aklamacje, modlitwy i odpowiedzi; postawy i ruchy, pozdrowienia i wezwania; słowa kluczowe i podstawowe wyrażenia Modlitwy Eucharystycznej. Na końcu umieszczony został dodatek o Eucharystii sprawowanej w sobotę wieczorem, o komunii udzielanej z kielicha i na rękę, o składce podczas Mszy Świętej, o związku sakramentu pokuty i Eucharystii, o Eucharystii i adoracji oraz o Eucharystii i dialogu ekumenicznym.
Psychologiczna pomoc
To nie jest książka dla wszechmogących, ani tych, którzy postępują zawsze właściwie, nigdy nie płaczą albo niczego ani nikogo się nie boją.
Rozmawiamy o tym, jacy jesteśmy naprawdę: z naszą historią, wychowaniem, życiem i charakterem, które czasami sprawiają, że błądzimy, budzą lęki, blokują z powodu nieśmiałości albo skłaniają do przesady w relacjach, wywołują napięcia i wątpliwości. Rozmawiamy o towarzyszącej nam potrzebie akceptacji i uznania, o niepewności towarzyszącej relacjom; o tym, że czasami za bardzo się obwiniamy albo o trudzie, w jaki każdego dnia zmieniamy nasze życie. Świadomi, że żadna książka czy poradnik nie da nam szczęścia, może tylko dopomóc nam w jego zdobywaniu, staramy się podpowiedzieć, jak odzyskać odrobinę pogody ducha, żeby lepiej stawiać czoła sytuacjom dnia codziennego, spojrzeć we własne wnętrze i lepiej zrozumieć siebie samego, by przestać powtarzać zawsze te same błędy, znaleźć równowagę między dawaniem a braniem, między kochaniem i byciem kochanym.
To nie jest książka dla osób pewnych siebie. Chociaż może właśnie przede wszystkim one znajdą w niej kilka myśli wartych głębszego zastanowienia…
Książka ta, to jeden z najlepszych komentarzy do Ewangelii wg św. Jana.
Zrodziła się ze stałej cotygodniowej lektury Ewangelii w ciągu trzech lat w kościele św. Fidelisa w Mediolanie.
Autor przy pisaniu książki posłużył się starożytną metodą lectio divina, gdzie głównym założeniem jest skupiona i przepełniona modlitwą lektura, która w Słowie szuka Tego, który mówi, aby wejść w dialog z Nim, a w ten sposób poznać Go, pokochać i coraz doskonalej podążać za Nim.
Pomaga czytelnikowi wniknąć w misterium Słowa, które stało się ciałem w Jezusie Chrystusie, i pozwala angażować się coraz bardziej w dialog z Bogiem.
Sakrament spowiedzi pomaga zmierzyć się z otchłanią serca i przynosi błogosławieństwo Ducha, który sprawia, że odradza się to, co stare, przywraca niewinność grzesznikowi, jedna nas z nami samymi i czyni na powrót braćmi.
Mądre i życiowe rozważania prowadzone w oparciu o Pismo Święte.
- ?Szczęśliwy ten, komu została odpuszczona nieprawość?
- ?Nie przyszedłem powołać sprawiedliwych, ale grzeszników?
- Wybaczyć z serca, by otrzymać wybaczenie
- Jeśli nie staniecie się jak dzieci?
- Wybaczenie, by się zmienić
- W miłości nie ma lęku
- Odrodzić się
- Strach czy obawa?
- Żyć bez więzów
- Wiele miłości, wiele wybaczenia
Książka, której tytuł nawiązuje do myśli Jana Pawła II, jest zbiorem niezwykle głębokich rozważań, zebranych na drodze tułaczego, długiego i barwnego życia. Rodziły się one głównie podczas medytacji nad Ewangelią, oraz w trakcie pracy wśród ludzi i dla ludzi. Autor dzieli się z Czytelnikiem szczególnym świadectwem własnej wiary i miłości do Boga, którego nazywa Miłością, Boga, który nadaje sens życiu ludzkiemu. Rozważa między innymi o życiu i śmierci, grzechu i łasce, upadku i odkupieniu, nadziei, miłości Boga do człowieka, o tajemnicy duszy ludzkiej, opatrzności, o Kościele i rozbiciu chrześcijaństwa, o Duchu Świętym i tajemnicy Trójcy Świętej, o Matce Bożej.
Książka ta to wspaniała katecheza dla wszystkich, którzy miewają chwile zwątpienia.
Krótki i praktyczny poradnik o wspólnym czytaniu książek z dziećmi.
Dobre rady, które przeczytasz w dwadzieścia minut i natychmiast możesz zastosować w praktyce.
Zajmijmy wygodne miejsce i bądźmy po prostu przez jakiś czas razem.
Okazja, aby się lepiej poznawać.
Czytanie książek z dziećmi jest kluczem do wejścia w ich świat.
Chrześcijaństwo opowiedziane od wewnątrz - Campoleoni, stając się towarzyszem podróży dwóch uczniów, którzy po śmierci Jezusa z Nazaretu wracają przygnębieni z Jerozolimy do własnych domów, proponuje kompletne wprowadzenie do istoty chrześcijaństwa.
Drogę poszukiwania Chrystusa żywego i zdolnego przemówić do tych, którzy w życiu wciąż są w drodze.
Duchowy komentarz do Ewangelii to kolejna książka autora bestsellerowej Mądrości Ewangelii.
I tym razem Francesco Bersini proponuje dzieło jedyne w swym rodzaju – komentarz duchowy – który ubogaca poszczególne fragmenty Ewangelii wyjaśnieniami będącymi do dyspozycji tych czytelników, którzy pragną pogłębienia tekstu ewangelicznego, a nie mają możliwości skorzystania z uwag zawartych w wielkich komentarzach do poszczególnych Ewangelii.
Przede wszystkim podaje wyjaśnienie perykop ewangelicznych w sposób prosty i wystarczający, przeznaczony dla czytelnika, który poszukuje pomocy dla podstawowego zrozumienia tekstu świętego. Każda perykopa kończy się modlitwą, aby czytelnik odczuł, że Słowo jest dla niego pokarmem duchowym.
O. Bersini zdecydował się na komentarz Ewangelii zharmonizowanej – jedno opowiadanie o życiu i nauczaniu Jezusa oparte o teksty zaczerpnięte z czterech Ewangelii. Harmonizacji tej dokonał O. Piotr Vanetti.
Za tym pierwszym tomikiem – Dzieciństwo i początek życia publicznego Jezusa – nastąpią inne, by objąć całość opowiadania ewangelicznego.
Na początku było Słowo.
Na początku była cisza.
Na początku było słuchanie.
Te trzy zdania, pozostające ze sobą w nieustannym kontakcie, przewijają się przez całą historię zbawienia. Niestety współczesny człowiek, rozproszony przez gadaninę i ogłuszony przez hałas, stracił, wraz ze zdolnością słuchania Słowa Pańskiego w ciszy, również ochotę i radość życia.
Rozważania proponowane w niniejszej książce - napisane przez wielkiego mistrza duchowego - zapraszają czytelnika do powtórnego odkrycia błogosławieństwa płynącego ze słuchania.
"Wprowadzenie do medytacji" to książka przeznaczona dla tych, którzy czują się niewolnikami życia codziennego. Funkcjonując jak automat odczuwają stres, strach i wewnętrzną pustkę, co stopniowo prowadzi do utraty duszy. Sposobem na to pozbawione sensu życie jest sztuka medytacji, polegająca na powolnym wspominaniu Słowa Bożego ?uważnym rozmyślaniu/przeżuwaniu?, którą praktykowali już Ojcowie Kościoła. Książka uczy sztuki medytacji po to, aby nadać głębi naszemu życiu i ubogacić je.
Dzisiaj wielu chrześcijan gorąco pragnie nauczyć się autentycznej i pogłębionej modlitwy, chociaż współczesna kultura ogromnie utrudnia zaspokojenie odczuwanej przez nich potrzeby ciszy, skupienia i medytacji.(...) Modlitwa chrześcijańska zawsze jest określana przez strukturę chrześcijańskiej wiary, w której jaśnieje prawda o Bogu i stworzeniu. Dlatego z całą ścisłością można powiedzieć, że przybiera ona postać osobowego, wewnętrznego i głębokiego dialogu między człowiekiem a Bogiem. Wyraża więc komunię istniejącą pomiędzy odkupionym stworzeniem i wewnętrznym życiem Osób Trójcy Świętej. Owa komunia oparta na chrzcie i Eucharystii, będących źródłem i szczytem życia Kościoła, zakłada postawę nawrócenia, odejścia od ?ja? w kierunku Bożego ?Ty?.
Emocjonalność i uczuciowość wypełniają życie księdza, podobnie jak każdego mężczyzny i kobiety na tej ziemi. Czasem zdaje się, że stoimy nad przepaścią, w którą rzucić się można w swobodnym locie jedynie z powodu jakiejś tajemniczej inspiracji. Nie ma jednak żadnych reguł rządzących lataniem nad przepaścią – tylko lojalność i szczerość serca.
Książka dotyka ważnego problemu życia emocjonalnego prezbiterów - kapłanów, zakonników i zakonnic. Osoby te często stają w obliczu wielkiej samotności, bezsilności i wyobcowania. Książka pokazuje, że uczuciowość i emocjonalność przynależą do normalności życia, a umiejętność nawiązywania kontaktów jest niezbędna dla zachowania równowagi w życiu każdego człowieka, stanowiąc tym samym zapowiedź pogody ducha zarówno w relacjach z innymi jak i życiu parafialnym.
Czytelnicy znajdą na stronach tej książki szeroki materiał do rozmyślań nad tematem rozległym, którego nigdy nie da się wyczerpać. Stąd każde jego ujęcie jest pożyteczne i pożądane.
Przedmowę do książki napisał Kardynał Carlo Maria Martini.
Współczesna kultura ogromnie utrudnia zaspokojenie odczuwanej potrzeby ciszy, skupienia i medytacji. Tym, którzy gorąco pragną nauczyć się autentycznej i pogłębionej modlitwy, proponujemy książkę "Wprowadzenie do modlitwy. Ty". Modlitwa bowiem powinna przybierać postać osobowego, wewnętrznego i głębokiego dialogu między człowiekiem a Bogiem, oraz zakładać postawę nawrócenia - odejścia od ?ja? w kierunku Bożego ?Ty?.
- Czy dziś się jeszcze modli?
- Chrystus modlący się
- Kościół miejscem modlitwy
- Ponowne odkrycie człowieka
- Odwaga początku
- Modlitwa obowiązek
- Modlitwa konieczność
- Osoba i wspólnota
- Liturgia
- Pobożność ludowa
- Pory modlitwy
- Miejsca modlitwy
- Przygotowanie do modlitwy
- Jak można nauczyć się modlitwy?
- Rozwój modlitwy
- Sukcesy i trudności
- Od błagania do uwielbienia
- Dziękować za wszystko
- Modlitwa rozproszona
- A jeśli nie udaje nam się modlić?
Stracić miłość
Pozostać w miłości
Trzy chrześcijańskie spojrzenia na małżeństwa, które się rozpadły
Skoro Bóg jest blisko skruszonych w sercu, to dlaczego Kościół wzbrania osobom zranionym w sercu wchodzić w żywy i intymny kontakt z Nim?
Są dwie możliwości: albo nauka Kościoła jest fałszywa, a Pan nie jest tak miłosierny jak się mówi, albo nauka jest prawdziwa, lecz Kościół staje między Pasterzem a zagubionymi owieczkami, uniemożliwiając mu wzięcie ich na ramiona i radosne odniesienie do domu.
Często w ten sposób odbierana jest aktualna postawa Kościoła katolickiego względem osób rozwiedzionych i powtórnie zawierających związek małżeński, zwłaszcza w kwestii wykluczenia ich z sakramentów. Właśnie stąd, z tej alternatywy nie do przyjęcia ? że Pan bądź Kościół pozbawiony jest miłosierdzia ? bierze się ta książka, której celem jest wyjaśnienie problemu i uwolnienie go z ograniczonych opinii jakie często go opisują.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?