Oscar. Święty Graal w krainie X muzy. W jego blasku zasłużenie ogrzali się również polscy twórcy. Wajda, Pawlikowski, Polański, Starski, Kaczmarek, Braun czy Kamiński to nazwiska, które w filmowym (i nie tylko) świecie kojarzą się z Polską. Ale czy wiemy, że pierwszą kobietą nominowaną do Oscara za reżyserię była Polka Wanda Jakubowska, słynny Max Factor urodził się w Zduńskiej Woli, Bronisław Kaper, wybitny hollywoodzki kompozytor i zdobywca statuetki za muzykę do filmu Lili, zdał maturę w gimnazjum im. Stanisława Staszica w Warszawie, a w tej samej Warszawie na świat przyszedł oscarowy producent Goldwyn?
Autorski album Konrada Kucza-Kuczyńskiego. Graficzny i słowny zapis spaceru architekta po domach świata na przestrzeni ponad 50 lat. Emocje, które towarzyszą mu przy spotkaniach z autentycznym pięknem, czynią ten album niepowtarzalnym. Obraz połączony ze słowem.Konrad Kucza-Kuczyński swoje rysowane domy buduje. Czyni to niemalże dosłownie. Zestawia je z warstw materii, grubą, żywą linią flamastra, śladami pędzla, ołówka, pióra tka gęste, kamienne czy ceglane faktury, plecie siatki delikatnych, przerywanych kresek. Na rysunkach fizycznie wyczuwalna jest tektonika, morfologia, gra napięć, ciężaru, wewnętrznych sił materii szukających oparcia w podłożu lub z niego wyrastających [].Ze wstępu autorstwa Macieja Miłobędzkiego.
Historia rodziny profesora Konrada KuczaKuczyńskiego przeniesie nas w krainę jego dzieciństwa pejzażu znanego wielu Polakom. W warstwie ilustracyjnej bohaterem publikacji są malarskie dzieła autorstwa Wincentego Mieszkucia. Ten tworzący poza oficjalnym obiegiem artysta był dziadkiem Konrada Kucza-Kuczyńskiego, jednego z najwybitniejszych polskich architektów i autora niezwykłej opowieści o tragicznie przerwanym życiu utalentowanego malarza oraz historii jego rodziny. I chociaż tekst w dużej mierze poświęcony jest opracowaniu dorobku twórczego Wincentego Mieszkucia, nie sposób nie zauważyć, że swoistym punctum tej opowieści są również Kresy.Kresy nie tylko w znaczeniu historycznym i geograficznym, ale i tym otulającym serce w nieodgadnionej melancholii. Wspomnieniem pięknej krainy błękitem malowanej i czernią wojny horyzont tego piękna oblekającej.
„Książka „Sfatenu / Nasz język” jest reprintem czwartego wydania elementarza hebrajskiego, datowanego na jesień 1913. Można przyjąć, że elementarz ten został napisany niewiele ponad dwadzieścia lat po założeniu przez Eliezeraben Jehudę, twórcę współczesnego języka hebrajskiego, towarzystwa Tchijat Jisrael („Wskrzeszenie Izraela”). Towarzystwo owo stawiało sobie za cel odnowienie języka, którego przez wiele wieków używano niemal wyłącznie w liturgii i literaturze religijnej, oraz edukację młodzieży.
„Sfatenu” nie był pierwszym polskim elementarzem do nauki hebrajskich liter, mimo to zajmuje wśród tych podręczników pozycję wyjątkową. Słowa, które padają w autorskim wstępie, są rzetelne, a elementarz może być z powodzeniem używany również i dziś. Pragnąc, by niniejsza publikacja nie stanowiła jedynie ozdoby bibliofilskiej półki, wzbogaciliśmy reprint o współczesny dodatek. Znajdą w nim Państwo transkrypcję elementarza wraz z tłumaczeniem i objaśnieniami gramatycznymi. Tę część graficznie opracował artysta Ryszard Kajzer, atrakcyjnie ubarwiając ją nowatorsko zaprojektowanymi literami hebrajskimi.
Niniejszy elementarz jest znaczącym źródłem wiedzy o epoce, w której powstał. Jego kart nie zapełniają modelowo grzeczne dzieci, lecz dzieci prawdziwe, również te niegrzeczne i realizujące szalone dziecięce pomysły. Autorzy nie wychowują czytelników na siłę, moralizatorstwa jest niewiele. Nie cofają się przed nazywaniem rzeczy po imieniu – niejednokrotnie używają słów „głupi” (aż 3 synonimy!) i „zły”. Obok krawca i szewca pojawia się – zgodnie z ideałem syjonistycznym – rolnik, a wraz z nim zwierzęta gospodarskie i narzędzia przeznaczone do pracy na roli. Syjonizm par excellence ograniczony jest do dwóch ostatnich czytanek. Elementarz zamyka kilka codziennych modlitw – to najbardziej oczywiste zastosowanie nabytej właśnie umiejętności czytania po hebrajsku.
Rozmowa, którą czytelniku trzymasz w ręku, odbywa się w przestrzeni wirtualnej i czasie nierzeczywistym, a mimo to jest prawdziwa. Uczestniczą w niej trzy osoby. Wybitny, światowej sławy kompozytor muzyki filmowej, zaprzyjaźniona z nim od czterech dekad archiwistka oraz autor tej książki. Pierwszych dwoje nie żyje już od wielu lat. Odeszli jeszcze w poprzednim tysiącleciu. Jednak czuję się tak, jakbym był z nimi w tym samym pomieszczeniu i czas dla nas się zatrzymał. A raczej cofnął. Obserwuję ich gesty i mimikę, słucham często ironicznej w tonie rozmowy, a od czasu do czasu przerywam i wtrącam swoje uwagi Skąd się znamy i co nas łączyło, dowiecie się pokrótce.Kim był Bronisław Kaper?Dlaczego tak mało wiemy o tym polskim zdobywcy Oscara?Jest to pierwsza monografia na świecie, poświęcona temu wybitnemu kompozytorowi, głównie muzyki filmowej i teatralnej. Jego życie to też przekrój historii Hollywoodu.W tle gwiazdy filmowe z prawdziwego zdarzenia, wielcy producenci filmowi, genialny reżyserzy.
Książka poświęcona metodzie nauczania rysunku prowadzącej do rozwoju samodzielności, umiejętności myślenia abstrakcyjnego, budzenia indywidualności i kreatywności. Zwięzły poradnik dla rodziców i nauczycieli opisujący jak uczyć rysunku traktowanego jako metoda poznawania otaczającego świata, czego unikać i przed czym chronić dzieci, opis przyporządkowany kolejnym etapom rozwojowym dziecka od urodzenia do 18 roku życia.
Teksty powstały w wyniku doświadczeń nauczania rysunku odręcznego z natury w ramach zajęć dla „edukacji domowej” podczas rysunkowych warsztatów artystycznych organizowanych przez Montessori Mountain Schools w Koszarawie Bystrej.
Zilustrowali uczestnicy rysunkowych warsztatów artystycznych. Książka poświęcona metodzie nauczania rysunku prowadzącej do rozwoju samodzielności, umiejętności myślenia abstrakcyjnego, budzenia indywidualności i kreatywności. Zwięzły poradnik dla rodziców i nauczycieli opisujący jak uczyć rysunku traktowanego jako metoda poznawania otaczającego świata, czego unikać i przed czym chronić dzieci, opis przyporządkowany kolejnym etapom rozwojowym dziecka od urodzenia do 18 roku życia.
Teksty powstały w wyniku doświadczeń nauczania rysunku odręcznego z natury w ramach zajęć dla „edukacji domowej” podczas rysunkowych warsztatów artystycznych organizowanych przez Montessori Mountain Schools w Koszarawie Bystrej.
Zilustrowali uczestnicy rysunkowych warsztatów artystycznych.??
Teksty powstały w wyniku doświadczeń nauczania rysunku odręcznego z natury w ramach zajęć dla „edukacji domowej” podczas rysunkowych warsztatów artystycznych organizowanych przez Montessori Mountain Schools w Koszarawie Bystrej.
Zilustrowali uczestnicy rysunkowych warsztatów artystycznych.?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?