KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Aspra

Okładka książki Uczestnictwo osób niepełnosprawnych w życiu społecznym

30,00 zł 20,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,90 zł

Celem opracowania jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy o niepełnosprawności i rehabilitacji. Zagadnienia te są szeroko opisane w literaturze, często jednak rozproszonej i nazbyt specjalistycznej z punktu widzenia dydaktyki przedmiotu. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w kształceniu z zakresu niepełnosprawności i rehabilitacji, dokonałam pewnego wyboru problemów, które powinny stanowić podstawowe kompendium wiedzy na ten temat. Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.
Okładka książki Rzymskokatolicka administracja kościelna na ziemiach polskich

39,00 zł 27,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,18 zł

Niniejsza praca została wydana w piętnastolecie ogłoszenia papieskiej bulli cyrkumskrypcyjnej Totus Tubus Poloniae populus. Papież Jan Paweł II 25 marca 1992 roku powołał 13 nowych diecezji, a 8 dotychczasowych podniósł do rangi archidiecezji. Zreorganizowało to administrację Kościoła rzymskokatolickiego w Polsce. Oznaczało ustanowienie nowej struktury metropolitalnej i diecezjalnej, bardziej dostosowanej do wymogów pastoralnych przełomu XX i XXI wieku. Publikacja powstała we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim i Wyższym Seminarium Duchownym Diecezji Warszawsko-Praskiej.
Okładka książki Przestrzeń polityki i spraw wyznaniowych

61,00 zł 42,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,50 zł

Szkice dedykowane Profesorowi Januszowi Osuchowskiemu z okazji 75-lecia urodzin. Część pierwsza: Instytucje i zachowania polityczne to m.in.: 1. Olgierd Annusewicz – O naturze preferencji politycznych, czyli racjonalne i irracjonalne przesłanki decyzji wyborczych, 2. Anna Magierska – O uwikłaniu historii najnowszej w politykę, 3. Tadeusz Mołdawa - Aktywność polityczna obywateli w systemie demokratycznym, 4. Grażyna Ulicka - Płaszczyzna podziału lewica-prawica na scenie politycznej, 5. Agnieszka Rothert - polityczne aspekty feminizmu, 6. Leszek Graniszewski - Relacje między partnerami społecznymi i parlamentem w Polsce, Część druga: Czynniki wyznaniowe w życiu publicznym to m.in.: 1. Beata Górowska - Kościoły i środowiska o charakterze wyznaniowym w Polsce wobec referendum konstytucyjnego w 1997 r., 2. Wojciech Jakubowski - Status prawny i ewolucja rozwiązań ustrojowych Państwa Miasta Watykańskiego, 3. Krzysztof Karolczak - Państwo i religia we współczesnej Japonii, 4. Zachariasz Łyko - Ewangeliczna zasada relacji kościoła i państwa, 5. Michał Pietrzak - Nierzymskokatolickie kościoły i związki wyznaniowe w Rzeczypospolitej Polskiej (1989-2000), 6. Krzysztof Urbaniak - System wyborczy na urząd papieża w świetle Konstytucji Apostolskiej Universi Dominici gregis, 7. Ewa Pietrzyk-Zieniewicz - Myślenie islamu, myślenie islamem (o specyfice zachowań w kulturze muzułmańskiej).
Opakowanie Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu

54,00 zł 43,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,55 zł

Autorzy podjęli się trudnego zadania prezentacji aktualnej polskiej praktyki i teorii public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu. Porządkują istniejące definicje i idee we wszystkich aspektach działalności tej dyscypliny tj. refleksywnym, kierowniczym, operacyjnym i edukacyjnym. W publikacji uznano słusznie, iż public relations powinno się traktować jako samodzielną dziedzinę, niezależną od marketingu. W PR trzeba tyle samo mówić i pisać co słuchać, gdyż istotą tej działalności jest sztuka prowadzenia dialogu z otoczeniem, dialogu prowadzonego wszystkimi dostępnymi narzędziami i środkami. Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Okładka książki Podstawy gerontologii społecznej

49,00 zł 35,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,50 zł

Na świecie, i także w Polsce, przybywa ludzi starych. Stanowią oni rosnącą część ludności. W prognozach demograficznych zakłada się, że w połowie XXI wieku Ziemię będzie zamieszkiwało ponad 9 mld ludzi, a co piąty mieszkaniec będzie miał ukończone 60 lat. Nasza planeta "siwieje" i jest to proces nieunikniony i nieodwracalny. Wzrost odsetka ludzi starych w populacji prognozowany jest we wszystkich krajach, choć oczywiście nie wszędzie proces będzie przebiegał w takim samym tempie. Starzenie się ludności - obok kwestii ekologicznych i konieczności zapanowania nad epidemiami - należy do najważniejszych wyzwań, jakie w najbliższych latach staną przed ludzkością. Podstawy gerontologii społecznej - to podręcznik przeznaczony dla słuchaczy policealnych szkół i kolegiów służb społecznych, studentów pedagogiki, socjologii, polityki społecznej, pracy socjalnej i innych stosowanych nauk społecznych oraz przedstawicieli zawodów medycznych. Przedmiotem zawartych w książce analiz jest starość jako doświadczenie jednostkowe, ludzie starzy jako zbiorowość społeczna oraz starzejące się społeczeństwo. Książkę otwiera rozdział zawierający charakterystykę gerontologii społecznej. Po nim następują rozdziały dotyczące starości jako fazy życia. Następna część podręcznika poświęcona jest różnym rolom społecznym realizowanym przez człowieka starego. Kolejna część dotyczy zjawisk i procesów w makroskali - zawiera charakterystykę zbiorowości ludzi starych w Polsce, analizę procesu starzenia się ludności i jego konsekwencji dla życia społecznego oraz analizę polityki społecznej wobec ludzi starych i wobec starości. Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.
Okładka książki Organizacja Kościoła Rzymskokatolickiego na ziemiach polskich

72,00 zł 50,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,18 zł

Autorzy wyrażają nadzieję, że przedstawiona publikacja stanie się pomocą dla historyków, politologów oraz wszystkich zainteresowanych dziejami Kościoła. Autorzy liczą także, że przyczyni się ona do pełniejszego ukazania roli Kościoła rzymskokatolickiego w dziejach Polski i pomoże we właściwym interpretowaniu przeżywanych współcześnie spraw. Informatorium historyczne wydane we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim.
Okładka książki O Roma Felix

65,00 zł 45,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,29 zł

System polityczny Państwa Watykańskiego stanowi konstrukcję unikalną w skali globalnej. Forma państwa, struktura organów władzy publicznej Watykanu oraz rządząca nimi logika są odmienne od znanej z teorii i praktyki świeckich systemów politycznych. Konkluzywnie można przyjąć, że Watykan jest państwem sensu stricto pozostającym w unii funkcjonalnej ze Stolicą Apostolską, jego formę zaś można określić jako absolutną, teokratyczną monarchię elekcyjną o charakterze patrymonialnym, zachowującą pełną neutralność w stosunkach międzynarodowych. Oryginalność takiej konstrukcji pozwala na opisanie jej jako formy odrębnej w sensie teoretycznopolitycznym. Praca ujmuje rozstrzygnięcia natury teoretycznej oraz analizę operacyjną systemu rządów. W toku postępowania badawczego postawiono trzy podstawowe problemy (pytania): 1. Czy Watykan jest desygnatem pojęcia państwa? 2. Jaka jest natura relacji Watykanu ze Stolicą Apostolską? 3. Jaka jest struktura systemu politycznego oraz forma państwa? Publikacja zawiera ponad 150 kolorowych zdjęć, grafik i reprodukcji.
Opakowanie Media wyznaniowe w Polsce 1989-2004

29,00 zł 20,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,20 zł

Media masowe nie są dla Kościołów wyłącznie prostym narzędziem ewangelizacji. Obecność Kościołów w mediach i mediów w Kościołach prowokuje nowe sytuacje, stawia je wobec nowych wyzwań i problemów. Na przykład przed kanonistami Kościoła rzymskokatolickiego staje problem teologiczno-prawny co do ważności zawarcia sakramentu małżeństwa czy ważności spowiedzi za pośrednictwem środków przekazu. Doświadczenie pastoralne np. Kościoła katolickiego korzystającego szeroko z mediów, świadomego ich znaczenia i roli, kazało rozwinąć swoje nauczanie w zakresie stosowania i korzystania z nich, nakładając m.in. obowiązek poznania istoty mediów na wszelkie instytuty formacji kapłańskiej. Z punktu widzenia działalności kaznodziejskiej rodzi się poważny problem wynikający choćby z niedostosowania języka homili czy katechezy do możliwości percepcyjnych pokolenia wyrastającego w symbiozie z elektronicznymi technikami komunikowania, posługującego się ich językiem i symboliką. Obecność Kościołów w mediach zmienia je, czyniąc już sam ten fakt wydarzeniem medialnym. Z drugiej strony zauważa się tendencje w polityce Kościołów do aktywnego oddziaływania na media. Pragną one poprzez nie prowadzić ewangelizację, jak również je same ewangelizować, co oznacza także szeroko rozumianą humanizację środków przekazu. Media współczesne stały się dla Kościołów "nową amboną", bez której trudno byłoby w dzisiejszych czasach dotrzeć do wiernych, częstokroć żyjących w medialnym getcie. Szukają w nich sojusznika, ale też doszukują się wielu niebezpieczeństw. Trwa dialog, który o tyle wydaje się interesujący, że prowadzi go tak wiele różnych podmiotów wyznaniowych. Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Okładka książki Narkotyki i narkomania w Wojsku Polskim

54,00 zł 37,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,63 zł

Praca ma charakter unikatowy. Jeszcze 15 lat temu jej publikacja (a zapewne i samo badanie) byłoby niemożliwe, albo opatrzone klauzulą tajności. W całym tekście odczuwa się kompetencje autora i jego dogłębną znajomość podjętej problematyki. Są też takie ustępy w rozprawie, w których wiedza M. Jędrzejko jest iście imponująca... Rozprawa jest dla mnie tylko pozornie o narkomanii. To rozprawa w gruncie rzeczy o odpowiedzialności. O odpowiedzialności za instytucję (nader ważną!), za jednostkę, za kształt bezpieczeństwa. prof. dr hab. Aleksander Nalaskowski
Okładka książki Media masowe wobec przemocy i teorroryzmu

36,00 zł 27,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,15 zł

W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się: Tom 1 - Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. Szurmiński Tom 2 - Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki Tom 3 - Media masowe wobec przemocy i terroryzmu, A. Kozieł, K. Gajlewicz Tom 4 - Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, W. Gogołek Tom 5 - Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P. Stępka Tom 6 - Aparat represji wobec inteligencji w latach 1945-1956, R. Habielski, D. Rafalska Tom 7 - Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, J. Olędzki Tom 8 - Media a rok 1989. Obraz przemian i nowe zjawiska na rynku, Ł. Szurmiński Tom 9 - Polityka informacyjna Polskiego Stronnictwa Ludowego (1945-1947), P. Swacha Tom 10 ? Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, T. Gackowski Tom 11 ? Obraz muzułmanów we Francji w tamtejszych tygodnikach opinii, K. Gajlewicz-Korab Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Opakowanie Bezpieczeństwo państwa

42,00 zł 29,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,26 zł

Wielowymiarowość bezpieczeństwa rodzi potrzebę zarządzania nim. Zarządzanie bezpieczeństwem jest procesem polegającym przede wszystkim na zapobieganiu zagrożeniom, ale również przygotowania kraju do efektywnego funkcjonowania w warunkach kryzysów, konfliktów i wojny, a później sprawnej odbudowy. Wiek XXI wręcz rewolucyjnie zmienia problematykę bezpieczeństwa państwa. Zwiększa się liczba wyzwań i podmiotów biorących udział w różnorodnych przedsięwzięciach i oczekiwaniach na ochronę swoich wartości. W konsekwencji bardzo trudne jest przewidywanie rozmiaru skutków zagrożeń związanych m.in. ze wzrostem liczby ludności, zmianami środowiska naturalnego, globalizacją, fundamentalizmem, terroryzmem oraz rozwojem nauki i techniki. Polityka bezpieczeństwa współczesnego państwa musi zakładać budowę różnych scenariuszy rozwoju. Publikacja powstała we współpracy z Komitetem Głównym Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym oraz Uniwersytetem Warszawskim.
Okładka książki Czwarty stan

47,00 zł 32,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,75 zł

Termin "czwarta władza", zdaniem wielu osób, lepiej oddaje istotę znaczenia mediów masowych w życiu społeczeństw, aniżeli pojęcie "czwarty stan", od którego przecież wszystko się zaczęło. To angielski myśliciel Edmund Burke (1729-1797), publicysta, filozof i polityk, od 1765 roku członek Izby Gmin, początkowo zwolennik wigów, a potem torysów, uznawany za jednego z ojców ideologii konserwatywnej, wprowadził ten termin do publicznego użytku. W 1774 roku, wygłaszając przemówienie w parlamencie, zwrócił się do zebranych tymi oto słowami: "W parlamencie są reprezentowane trzy stany; ale tam, w loży prasowej zasiada czwarty stan, dalece ważniejszy, aniżeli wszystkie pozostałe". Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Okładka książki Dialog społeczny w Polsce a integracja z Unią Europejską

43,00 zł 29,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,96 zł

Dialog społeczny stał się w Polsce wartością, której znaczenie podkreślają zarówno politycy, jak i partnerzy społeczni oraz przedstawiciele nauki. Książka odpowiada na kluczowe pytania dotyczące tego zagadnienia. Na ile dialog społeczny wspierać może reformy, uwzględniając zarówno interesy gospodarcze, jak i służąc rozwiązywaniu najważniejszych kwestii społecznych? Jak mocno dialog społeczny potrafi oddziaływać na kluczowe decyzje dotyczące polityki społecznej i przekształceń gospodarczych i czy rządzący potrafią bezstronnie, w najlepiej pojętym interesie publicznym korzystać z tej metody? Czy nasze członkostwo w Unii Europejskiej wpłynie na zmiany instytucjonalnego modelu dialogu społecznego? Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.
Okładka książki Obraz muzułmanów we Francji w tamtejszych tygodnikach opinii

39,00 zł 25,92 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,92 zł

W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się: Tom 1 - Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. Szurmiński Tom 2 - Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki Tom 3 - Media masowe wobec przemocy i terroryzmu, A. Kozieł, K. Gajlewicz Tom 4 - Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, W. Gogołek Tom 5 - Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P. Stępka Tom 6 - Aparat represji wobec inteligencji w latach 1945-1956, R. Habielski, D. Rafalska Tom 7 - Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, J. Olędzki Tom 8 - Media a rok 1989. Obraz przemian i nowe zjawiska na rynku, Ł. Szurmiński Tom 9 - Polityka informacyjna Polskiego Stronnictwa Ludowego (1945-1947), P. Swacha Tom 10 ? Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, T. Gackowski Tom 11 ? Obraz muzułmanów we Francji w tamtejszych tygodnikach opinii, K. Gajlewicz-Korab Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

10. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,90 zł
Okładka książki Złota Księga

37,90 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,80 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj